Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 14:19
|
|
|
XABIA794 schreef: | Ik vermoed dat hij bedoeld dat de Geest je tegemoet komt om te helpen "het" te voorkomen voor het huwelijk |
En je daar ook een bijdrage aan kunt leveren door na te denken hoe te voorkomen.
Eigenlijk met alles, dus ook dingen zeggen die niet leuk zijn.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 22 mei 2012, 14:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 14:27
|
|
|
GERBEN691 schreef: | Hè, hè.... eindelijk weer thuis. Met de voeten op tafel... Want dat mag hier!
|
de topicstarter???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 14:50
|
|
|
Ik bid met je mee manna geweldig mooi geplaatst gevraagd gebed Er is wat mis in deze wereld de liefde overwint toch ? Maar t is de liefde tussen jouw en de HEER niet tussen mensen . Er staat dat in de eindtijd broers zussen en familie elkaar niet meer zullen kennen en verscheurd worden , we kunnen niet iedereen redden in deze wereld hoe goed ook bedoelt Maar mag ik een beetje ego zijn dat maakt mijn leven gelukkig blij vrolijk elke dag opnieuw één zijn in Christus de liefde aanvaarden die HIJ jouw geeft is genoeg. Uw genade is mij genoeg zegt een lied hou je daar maar aan vast de liefde in de wereld vergaat op den duur of je wil of niet , prediker schrijft zo mooi niets is blijvend alles is leegte en ja we zijn mens we mogen genieten ook van de liefde maar de liefde van de Vader doorgeven dat is een eeuwige liefde dat blijft en nooit verloren gaat Ik wens je zijn liefde toe tot in lengte van dagen. En ik weet zeker dat als je je handen open vouwt de HEER er mooie dingen in gaat leggen niet wat jij misschien verwacht maar ik vind het zo mooi elke dag mag ik leven tot zijn eer met hem praten bidden en Hem liefhebben want HIJ had mij eerst lief dat is de ware liefde En als je bid in overeenstemming met de Heer dan zal er ook liefde in je leven komen op aard Hij geeft je de juiste mensen als je wilt luisteren Je eigen IK wilt afleggen ik heb een steeds mooier leven met Hem door Hem ik geef je een beetje van mijn liefde die de Heer aan mij heeft gegeven .
Heel veel liefs gewenst
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 16:56
|
|
|
Het is tropisch weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 17:13
|
|
|
Als ik het hier heb over liefde bedoel ik de liefde van God. Dus niet dat romantische gedoe, maar echte liefde zoals God het bedoeld heeft en zoals God het wil.
Wij hebben allemaal een plaats gekregen op deze aarde en mensen om ons heen om liefde te geven. Soms wordt je liefde niet beantwoord of zelfs minacht. Blijf toch in de liefde, want zonder liefde ben je nergens.
De grens tussen liefde en haat is soms splinterdun. Omdat het met gevoelens te maken heeft. Als je veel van iemand houdt en diegene kwetst jou dan kan dit al snel overslaan in een gevoel van haat. Laten we altijd bidden dat God ons mag vullen met Zijn Liefde die onveranderlijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERBEN691
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 18:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de topicstarter??? |
Yup, even incognito teruggeweest om te kijken hoe het hier draait. De discussies zijn nog steeds pittig maar sportief. Het aantal topics neemt nog steeds toe. Leanne heeft een gezicht gekregen, Hannah organiseert nog steeds picknickjes, Mario is zijn eigen rubriek begonnen met bemoedigende dagsluiters en Mariska zet nog steeds een lekker kopje koffie.
Kortom, ik kan het in de komende twee jaar met een gerust hart weer aan jullie overlaten. Tenzij CM dan niet meer bestaat. Tja, dan houdt het op. Dan dooft het licht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 18:25
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Het is tropisch weer |
ja en ik moet de hele avond hard werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 18:57
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat ik eindelijk van cm af mag....
Reden:
De sfeer... ja ik doe er zelf aan mee... Maar ik laat mij niet vals beschuldigen door deze die en gene.
Het niet beantwoorden van mails door de redactie. Wacht al 3 maanden op antwoord van 2 mails. De mails worden blijkbaar dus niet gelezen. Of de inhoud intersseerd ze niet.
Verder wens ik iedereen heel veel sterkte om dingen met de mantel der liefde te bedekken.
Op dit moment is het strand weer. Ik zou zeggen ga verder met jullie koppen in het zand steken. |
Nou, leuke afscheids woorden.....maar weet je? Het is volkomen vrijwillig om op CM te zijn, als het je niet bevalt log je niet in.... Bij jou ligt dat blijkbaar anders....Je vind er niets aan zoals we lezen, doet negatief op het forum en gaat maar niet weg? En dan nog een laatste steek onder water? Beetje flauw Mariska..... Jij bent hier ook heel lang lid geweest op vrijwillige basis.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 19:06
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Wat je aanbreekt is idd iets wat veel gebeurd Vermaningen zijn in de goede zin ook zeker op zijn plek.
Als eerste..Bij God staat niets in de weg bij iemand in het hart te werken.
De hier niet gelovige kan..vooral we deze persoon niet kennen..met zijn achtergrond wel van God af weten..en vragen hebben over dood en eeuwigheid..niet niks wanneer dit zo is.
De persoon die jij hier wilde of hebt vermaand,kon dit als een aanval zien op haar innige verhouding met deze persoon..(nieuw in haar leven). En kent daardoor ook de ongelovige denk ik ook veel meer als jij.. en zij.. geeft de niet gelovige ruimte..om hem te laten zien wie God voor haar betekend in haar leven..
Zo zie je dat ik of jij en wij moeten leren geduld te hebben..met die ander die op onze weg geplaatst wordt..
Iets anders kan zijn..dat je haar echt wilt bewaren voor dingen die jij zelf ook al hebt meegemaakt..of om je heen hebt zien gebeuren. Dan is het de liefde die in de vermaning duidelijk gevoelt zal moeten worden.
En niet alleen een wijse met de vinger.
Er valt meer over te zeggen.. Maar nog even dit..als we met die ander niet over God meer kunnen praten..Ga dan met die persoon tot God.
p.s sommige fouten woorden zijn bewust gemaakt |
Weet je Heide, ik krijg hier regelmatig mailtjes met 'vermaningen'om het feit dat ik op yoga zit......En niet altijd de vriendelijkste mailtjes..... Nu is het echter nog altijd zo dat ik heel goed zelf die keuze kan maken wat ik wel of niet doe daar hoeft een ander mij niet om te 'vermanen' De toonzetting van de mailtjes is dat de duivel me toch wel op de hielen zit....Maar...het is de mening van een ander die dat aan mij probeert op te dringen omdat in de ogen van diegene de verkeerde weg is.... Maar wie ben jij om dat te zeggen? Ik vind het altijd nogal een brutaliteit.....Je kan er met me over discussiëren en de messen slijpen, helemaal goed....maar om een ander te veroordelen en over duivel en satanistische praktijken te spreken terwijl iemand het vaak alleen van horen zeggen heeft? Ik vind het een brug te ver....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 22 mei 2012, 19:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 19:14
|
|
|
Dinsdag 22 Mei, Psalm 63: 1-4; Meer dan het leven.
Wat gaat het nu eigenlijk in het leven om? Op de een of andere manier denken maken we elkaar toch allemaal wijs dat het in dit leven op aarde om: verzadiging. Heel je bestaan hunkert naar bevrediging. We willen, al van jongs af aan, eten. We hebben een schreeuwende behoefte aan water. We willen spelen, werken, wonen. We willen seks, aandacht, liefde. We willen erbij horen, waarbij dan ook, we willen ergens bij horen. En heel ons leven lang jagen we naar deze verzadiging. We werken ons kapot om dat doet te bereiken: het gevoel te hebben dat we genoeg hebben dat we genoeg hebben gehad, genoeg van dit en genoeg van dat. Want pas zodra we dat gevoel hebben, kunnen we te zijner tijd het moede hoofd rustig neerleggen en onszelf wijsmaken dat we een goed leven hebben en meer dan verzadigd zijn. De psalmdichter prikt door die gedachte heen zoals een kind met een speld door een opgeblazen ballon heenprikt. Vergeet het maar! Je kunt zolang je leeft zoeken naar de meest uiteenlopende vormen van verzadiging en bevrediging, maar nooit en nergens zul je een zo intense vorm van zaligheid beleven als in de ontmoeting met de Allerhoogste. Waar Hij te vinden is? Op bergen en in dalen… Zeker. Maar toch vooral ‘in het heiligdom’, waar zichtbaar en tastbaar wordt gevierd dat er verzoening is, vergeving van zonden. Dat is de plaats waar je tot een extase komt die verder niets od niemand ter wereld je kan geven. Daar ontdek je: Gods liefde is meer, groter dan wat dan ook in dit leven mij bieden kan.
Een zag ik in uw tempelhof. U in uw glorie hoogverheven, Wiens gunst mij meer is dan het leven, mijn lippen stamelden uw lof. Mijn leven lang wil ik Uw prijzen, uw naam aanbidden, want Gij voedt mij met uw kracht, Gij schenkt mij moed. O Heer, ik wil U dank bewijzen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 19:31
|
|
|
haha good!! big brother watching me
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 19:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je Heide, ik krijg hier regelmatig mailtjes met 'vermaningen'om het feit dat ik op yoga zit......En niet altijd de vriendelijkste mailtjes..... Nu is het echter nog altijd zo dat ik heel goed zelf die keuze kan maken wat ik wel of niet doe daar hoeft een ander mij niet om te 'vermanen' De toonzetting van de mailtjes is dat de duivel me toch wel op de hielen zit....Maar...het is de mening van een ander die dat aan mij probeert op te dringen omdat in de ogen van diegene de verkeerde weg is.... Maar wie ben jij om dat te zeggen? Ik vind het altijd nogal een brutaliteit.....Je kan er met me over discussiëren en de messen slijpen, helemaal goed....maar om een ander te veroordelen en over duivel en satanistische praktijken te spreken terwijl iemand het vaak alleen van horen zeggen heeft? Ik vind het een brug te ver.... |
Het ligt niet in mijn bedoeling hier strijd over te gaan voeren.. Maar dat zal je inmiddels een beetje duidelijk zijn. Ook wil ik op passen hier teveel over te gaan zeggen. Ik schilder liever een portret op doek,dan dat ik woorden moet schilderen.
Maar goed..
Ook ik vindt yoga zelf wel een punt waar over nagedacht moet worden dit bijvoorbeeld in een profiel als ook op cm neer te zetten..dit omdat je wel kan aan voelen dat het in de(onze) chr.kringen vaak in strijd staat met.. ff voorzichtig.. bepaalde ''gewoontes'' van het wel en niet doen van dingen.. Ook al kunnen ook bepaalde ''gewoontes'' door de mensen zelf verzonnen of aangeleerd en door gegeven zijn. Maar voor velen zal ik hiermee niet direct iets nieuws zeggen.
Natuurlijk zal iemand die jou profiel bekijkt.. En ontdekt dat je aan yoga doet..zelf wel zich daardoor aangetrokken voelen of niet. En wanneer niet..dan lijkt het mij idd wel verstandig wanneer iemand dan toch iets kwijt wilt daarover(het doen aan yoga dus) jou uit liefde te vragen waarom jij je er wel mee bezig houdt..zodat jij kan uit leggen wat jij wel bij yoga ontdekt..een gewoon gesprek dus lijkt mij?
Een niet alleen wijse met die vinger dus.
Nu..wanneer ik zelf nog iets naar jou persoonlijk wilt zeggen. Is het dat..dat ik in een hele moeilijke fase een paar jaar terug..yoga hebt leren kennen..en kan zeggen dat de ontspanning daarvan goed is dit te ervaren.(in die fase) Maar toch inmiddels verder gegaan met fitness.
Tip:Deel als dit mogelijk niet te snel je dingen zomaar overal te pas en te onpas..vooral wanneer dit stukje in ''jou'' leven zo belangrijk is. Neem vooral.. wanneer het over of om ontspanning gaat de tijd om dit naar buiten te brengen(of gewoon helemaal niet) Dit is geen egoisme..sommige zullen dit begrijpen.
En,alles mag je doen zeg ik wel is..wanneer je het eerst met God hebt kunnen delen..niet altijd gemakkelijk..maar wel de weg.
Ik hebt geprobeerd er iets over te zeggen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 22 mei 2012, 21:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 21:02
|
|
|
Mooi Hannah...na een moeilijke dag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 21:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mario, jij weet veel over muziek....Zijn al die broers Gibb nu overleden of is er nog één staying alive? |
Eentje is er nog over:
http://www.youtube.com/watch?v=I_izvAbhExY
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 21:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mario, jij weet veel over muziek....Zijn al die broers Gibb nu overleden of is er nog één staying alive? | [u] Willemijn......
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op dinsdag 22 mei 2012, 21:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 21:53
|
|
|
Wat een weertje vandaag!!
Alleen.... er moest gewerkt worden. Pffffff. (maar ik klaag niet )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 22:00
|
|
|
lekker weer om van cm af te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 22:01
|
|
|
GERBEN691 schreef: | Yup, even incognito teruggeweest om te kijken hoe het hier draait. De discussies zijn nog steeds pittig maar sportief. Het aantal topics neemt nog steeds toe. Leanne heeft een gezicht gekregen, Hannah organiseert nog steeds picknickjes, Mario is zijn eigen rubriek begonnen met bemoedigende dagsluiters en Mariska zet nog steeds een lekker kopje koffie.
Kortom, ik kan het in de komende twee jaar met een gerust hart weer aan jullie overlaten. Tenzij CM dan niet meer bestaat. Tja, dan houdt het op. Dan dooft het licht...
|
Je weet het... alleen schone voeten op tafel.. wel sokken aan ... Mocht er een geur vanaf komen doe je er maar een doos overheen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 23:44
|
|
|
Eerlijkheid is: Beter een korte schrik dan een lang misverstand (C v Ewijk)
Het gaat niet om de weg die je inslaat, maar het spoor dat je nalaat (anoniem)
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op dinsdag 22 mei 2012, 23:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 23:46
|
|
|
Vraag het Mark Zuckerberg van Facebook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 23:50
|
|
|
Mijn laatste 24 uur gaan in.........maar ik zeg geen vaarwel,ik zeg tot ziens! Zodra de avonden langer worden kom ik kijken of jullie nog steeds zo aardig tegen elkaar doen
Het ga jullie goed,hopelijk vinden jullie hetzelfde geluk als ik!(wie weet waar je rust kunt kopen mag me nog even mailen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 23:56
|
|
|
DJES101 schreef: | Het is en Blijft de TOON die muziek maakt |
le ton qui fait la musique
Mee eens... Maar das met heel veel dingen zo....
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op dinsdag 22 mei 2012, 23:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 23:56
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn laatste 24 uur gaan in.........maar ik zeg geen vaarwel,ik zeg tot ziens! Zodra de avonden langer worden kom ik kijken of jullie nog steeds zo aardig tegen elkaar doen
Het ga jullie goed,hopelijk vinden jullie hetzelfde geluk als ik!(wie weet waar je rust kunt kopen mag me nog even mailen)
|
tot ziens, leanne........ (ik ben er tegen die tijd vast nog wel........grinnik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SILVIA267
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 23:57
|
|
|
JOL252 schreef: | ik denk niet dat dit zijn vraag was... |
nou ik heb daar andere gedachten over hij zei ( Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley)
maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij . en mannen met strelende woorden en pas daar maar voor op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 23:58
|
|
|
BEUN656 schreef: | Vraag het Mark Zuckerberg van Facebook... |
Geld maakt niet gelukkig hè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 23:59
|
|
|
MARISKA601 schreef: | lekker weer om van cm af te gaan |
nog 1 minuut hè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 00:02
|
|
|
Geluk = Rijkdom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 00:06
|
|
|
M'n omaaatje van nèt 94 jr onder de wol stoppen... Oud worden willen we misschien allemaal maar oud zijn valt niet altijd mee... Vooral moeilijk als het een naast familielid betreft.... maar ook fijn wat je voor iemand kan betekenen....
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op woensdag 23 mei 2012, 00:12
|
|
Naar boven |
|
|