Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:05
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | [/color] Om door jou als communist te worden uitgescholden klinkt mij overigens eerder als een compliment in mijn oren dan wat anders. Je kunt het kennelijk ook niet helpen......Sommige mensen zijn nu eenmaal ZIENDE BLIND EN HORENDE DOOF....... |
Sja.... moet het gesprek nu over de inhoud gaan of over de manier waarop jij en Ringo met elkaar communiceren?
Ik zou het nu toch liever over de inhoud hebben, en met name een gesprek over de vraag waarop bezuinigd moet worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:07
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ben het volkomen met je eens Inez........
Maar inderdaad, ze zouden eens beter moeten controleren of het geld in de ontwikkelingshulp wel op de goede pek komt. Want de MAMMONAANBIDDERS/AASGIEREN, die over lijken gaan, stoppen het weer in hun zak en dat is voor mij absoluut niet te verteren.... |
Diezelfde mammon-aanbidders hebben anders wel gezorgd voor flinke belastingafdrachten en een stimulering van de economie. (niet omdat ze zo graag veel belastingen willen betalen, maar gewoon omdat hoge inkomens meer belasting betalen) Ja, je kan ervoor kiezen dat mensen nooit meer de mammon aanbidden, maar keerzijde is dan wel, dat de economie flink terugzakt. Dankzij die mammon-aanbidders kunnen belangrijke voorzieningen worden betaald....... zou jij die voorzieningen willen missen, solafide?
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op zaterdag 3 april 2010, 08:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:13
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Diezelfde mammon-aanbidders hebben anders wel gezorgd voor flinke belastingafdrachten en een stimulering van de economie. (niet omdat ze zo graag veel belastingen willen betalen, maar gewoon omdat hoge inkomens meer belasting betalen) Ja, je kan ervoor kiezen dat mensen nooit meer de mammon aanbidden, maar keerzijde is dan wel, dat de economie flink terugzakt. Dankzij die mammon-aanbidders kunnen belangrijke voorzieningen worden betaald....... zou jij die voorzieningen willen missen, solafide? |
Dus jou kan het niet schelen, dat het geld voor ontwikkelingshulp niet op de goede plek terechtkomt dan? Dan kun je dat veeel beter afschaffen, want dan heeft het totaal geen zin om iets aan ontwikkelingshulp te doen.
Diegenen, waarvoor het is, die krijgen het gewoon niet. O absurde wereld.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:19
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Sja.... moet het gesprek nu over de inhoud gaan of over de manier waarop jij en Ringo met elkaar communiceren?
Ik zou het nu toch liever over de inhoud hebben, en met name een gesprek over de vraag waarop bezuinigd moet worden. |
In mijn reactie stond er meer Arjan, wat voor deze discussie zeer relevant is m.i........
Laat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Ik heb de vrijmoedigheid om te zeggen, dat dit naar Gods wil is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAAIKEA509
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:22
|
|
|
Dit recept heb ik van een huisgenoot gekregen en het rouleert bij ons. Ik vind het zelf heerlijk!
Brownie
Nodig: - 400 gram donkerbuine basterdsuiker - 45 gram cacao - 1 zakje vanillesuiker - 2 eieren - snufje zout (als je zoutloze boter gebruikt) - 225 gram boter (gesmolten) - 200 gram bloem
Voeg de suiker, de cacao en vanille suiker bij elkaar en roer dit even door elkaar met een houten lepel. Voeg daarna de eieren en evt. het zout toe en meng dit door elkaar tot het 1 massa is. Voeg dan de gesmolten boter toe en meng dit er helemaal doorheen met de lepel. Roer op het laatst de bloem erdoor en zorg ervoor dat er geen klontjes meer inzitten. Doe het geheel in een springvorm of ovenschaal en bak het ongeveer 25-30 min op 180 graden (heteluchtoven).
Als het uit de oven komt, moet het eerst nog hard worden. Na twee uur is het heerlijk!
Succes ermee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Terugkomend op de kern van de discussie. Ik ben geschrokken van de verschillende theologieen die hier de laatste tijd de revue passeerden. Het varieert van een wrede God, die manipuleert en naar volstrekte willekeur mensen uitkiest, tot een machteloze God, die niet in staat is in te grijpen in de persoonlijke levens van mensen. Een God in de hemel die Zich niet om mensen bekommert. En een God alleen als naam, door andere religies met andere namen in te vullen. Een God die slechts veroordeelt, waar je je leven bang voor moet zijn..Zomaar een aantal godsbeelden naast elkaar gezet. Kerken die de mens als norm nemen en de geschiedenis al richtsnoer en ook kerken, waarbij de mens tot een minderwaardig wezen wordt bestempeld en ze gebukt gaan onder schuld en boete. Ik dacht dat mijn stroming er bekend om stond niet bijbelvast te zijn, maar er schijnen meer kerken last van te hebben. Hoewel ze dat laatste natuurlijk ten stelligste zullen ontkennen. Ik vind het een geestelijk zootje....... |
Om eerlijk ter zijn....ben ik ook van jou geschrokken. Waar heb je het eigenlijk over....... Ik vind je een vat vol tegenstrijdigheden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:39
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dan heb je me niet begrepen Ringo.......
Solafide wil, dat jij je eens bezint op hoe het gekomen is, dat we NU in de ellende zitten. Aan wie hebben we dat aemaal te danken? Juist ja....aan die MAMMONAANBIDDERS ! Maar kennelijk wil je dat allemaal onder het tapijt vegen. Probeer eens de waarheid onder ogen te zien en ga hier niet iets zitten te verdringen en af te wentelen op anderen.....dat is wat ik heb beoogd ...........
Je bent selectief blind (voor bepaalde mensen en de zeer laakbare dingen die ze doen....). |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:42
|
|
|
solafide schreef; Ga de bijbel eens lezen....en vooral DATGENE WAT JEZUS HEEFT GEZEGD IN HET NIEUWE TESTAMENT OVER DE ARMEN EN DE RIJKEN. Over wie het meest in het offerblok gedaan had....de rijken, die VEEL GAVEN van hun rijkdom of die arme weduwe, dieWEINIG gaf in verhouding tot de rijken, maar wel ALLLES WAT ZE HAD in het offerblok had gedaan... Het was die arme weduwe die VOOR GOD het MEEST er in gedaan had. ZO KIJKT DE HEER OP DATGENE, WAT WIJ DOEN VOOR HEM.....DAT IS DUS ZIJN VISIE lees het maar eens na in de bijbel...... Ga eens wat wijsheid opdoen.....tenminste als je ogen daar niet te veel voor dichtgeplakt zitten met bankbiljetten en VVD propagandapamfletten/broschures. Smeer eens wat ogenzalf op je ogen, die je bij de Heer kunt kopen opdat je ogen open zullen gaan om Zijn woorden te kunnen zien en horen......
Om door jou als communist te worden uitgescholden klinkt mij overigens eerder als een compliment in mijn oren dan wat anders. Je kunt het kennelijk ook niet helpen......Sommige mensen zijn nu eenmaal ZIENDE BLIND EN HORENDE DOOF.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:49
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ja, van Annette gekregen, haha ... wil je 't recept hier ? |
t is één van mn favorietjes, suus, ken je ook de londonderry soep? is een pittige kerrie-room-soep maar wieweet is t receptje van annet wel lekkerder dan t mijne, dus als je de moeite wilt nemen, kun je m wel even plaatsen, misschien?
doe annet de groetjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:51
|
|
|
een afscheidsknuffel voor allen! morgen verloopt onze abbo en we gaan niet verlengen. we gaan ons concentreren op nieuwe dingen wordt vervolgd!
groet aer & sas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:56
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dus jou kan het niet schelen, dat het geld voor ontwikkelingshulp niet op de goede plek terechtkomt dan? Dan kun je dat veeel beter afschaffen, want dan heeft het totaal geen zin om iets aan ontwikkelingshulp te doen.
Diegenen, waarvoor het is, die krijgen het gewoon niet. O absurde wereld....... |
Wie zegt dat dat het mij niet kan schelen? Juist wel! Maar onze regering kan nu eenmaal niet als regering zijnde de regering van ontwikkelingslanden passeren. Onze regering kan niet zomaar zonder toestemming van de ontwikkelingslanden opbouw-projecten financieren. Dat gaat gewoon niet. Als het nl. wél had gekund, dan was het geld rechtsstreeks naar de armen gegaan. Maar wat heb je eraan, om ontwikkelingshulp te geven aan landen die het voornamelijk in eigen regeringszakken steken? Dan kan je beter investeren in landen die wél willen zorgen voor de allerarmsten.
Het zou heel goed zijn om regimes die alleen de eigen zakken vullen, de gevolgen te laten voelen van het zakken vullen. Het moet maar eens afgelopen zijn met de zelfverrijking van die regeringen. Er is onderzoek verricht naar de besteding van de ontwikkelingshulp. Daaruit kwamen schokkende conclusies. Dus het is niet zómaar wat ik hier allemaal schrijf........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 09:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Terugkomend op de kern van de discussie. Ik ben geschrokken van de verschillende theologieen die hier de laatste tijd de revue passeerden. Het varieert van een wrede God, die manipuleert en naar volstrekte willekeur mensen uitkiest, tot een machteloze God, die niet in staat is in te grijpen in de persoonlijke levens van mensen. Een God in de hemel die Zich niet om mensen bekommert. En een God alleen als naam, door andere religies met andere namen in te vullen. Een God die slechts veroordeelt, waar je je leven bang voor moet zijn..Zomaar een aantal godsbeelden naast elkaar gezet. Kerken die de mens als norm nemen en de geschiedenis al richtsnoer en ook kerken, waarbij de mens tot een minderwaardig wezen wordt bestempeld en ze gebukt gaan onder schuld en boete. Ik dacht dat mijn stroming er bekend om stond niet bijbelvast te zijn, maar er schijnen meer kerken last van te hebben. Hoewel ze dat laatste natuurlijk ten stelligste zullen ontkennen. Ik vind het een geestelijk zootje....... |
Mens, wie heeft jou tot rechter over ons aangesteld? Wie ben jij dat je anderen kunt beoordelen, kerken en kerkgangers incluis? Ken jij het einde van alle openbaring?
Ik ken heel wat mensen uit verschillende kerkelijke achtergronden en niet alleen van internet. Ook als ze in een strikte refo-kerk zijn grootgebracht, hebben de wetenschap dat God ze daar geplaatst heeft. Ook als ze zijn overgestapt naar een evangelische gemeente, weten ze dat God met hen meegaat. Ook als ze van katholiek hervormd zijn geworden, betekent dat niet dat de God van Israël veranderd is. Ik ben wie Ik ben, zo zegt de Almachtige.
God levert voor iedere gelovige maatwerk. Hij sluit niet uit op grond van theologie. Hij sluit een ieder in, die gelovig naar Hem op wil zien. Uit vrije (onverdiende) genade. Hij opent deuren, Hij opent harten.
Een beetje meer bescheidenheid zou u wel passen, meneer Chatuliem. Wat meer menselijker en wat minder de alwetende voorganger uitdragen.
Een gezegend Paasfeest. En schuif eens aan in een andere gemeente!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 09:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: Terugkomend op de kern van de discussie. Ik ben geschrokken van de verschillende theologieen die hier de laatste tijd de revue passeerden. Het varieert van een wrede God, die manipuleert en naar volstrekte willekeur mensen uitkiest, tot een machteloze God, die niet in staat is in te grijpen in de persoonlijke levens van mensen. Een God in de hemel die Zich niet om mensen bekommert. En een God alleen als naam, door andere religies met andere namen in te vullen. Een God die slechts veroordeelt, waar je je leven bang voor moet zijn..Zomaar een aantal godsbeelden naast elkaar gezet. Kerken die de mens als norm nemen en de geschiedenis al richtsnoer en ook kerken, waarbij de mens tot een minderwaardig wezen wordt bestempeld en ze gebukt gaan onder schuld en boete. Ik dacht dat mijn stroming er bekend om stond niet bijbelvast te zijn, maar er schijnen meer kerken last van te hebben. Hoewel ze dat laatste natuurlijk ten stelligste zullen ontkennen. Ik vind het een geestelijk zootje.......
imre schreef; Mens, wie heeft jou tot rechter over ons aangesteld? Wie ben jij dat je anderen kunt beoordelen, kerken en kerkgangers incluis? Ken jij het einde van alle openbaring?
Een beetje meer bescheidenheid zou u wel passen, meneer Chatuliem. Wat meer menselijker en wat minder de alwetende voorganger uitdragen.
ik kan de rechter niet vinden imre; ik zie alleen dat chatuliem deelt waar hij van is geschrokken, wat hij vind, en wat hij dacht; ik zie niet in wat daar mis mee zou kunnen zijn??? in elk geval lees ik er juist wel menselijkheid in, en het alwetende kan ik er niet in terugvinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 09:20
|
|
|
liefde is...... een gave van Boven niet te beredeneren, niet te bewijzen; maar als t er is, is het er. het is er vanzelf, of t is er niet that simple ( of eh... zo ingewikkeld.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 09:20
|
|
|
mooi rob!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 09:53
|
|
|
Toen ik vanmorgen beneden kwam, zat mijn dochter (8) de kinderbijbel te lezen. "Ja", zegt ze, "ik kijk ff of alles klopt..."(!) Daarna zegt ze: "ik wil de gewone Bijbel want hier staat niet alles in!"
Vervolgens gaat het gesprek over Adam en Eva, over Eva, de appel en de slang. Zegt ze: "Nou ja, Eva had ook geen Bijbel om te lezen hoe het moest".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 09:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | CHATULIEM619 schreef: Terugkomend op de kern van de discussie. Ik ben geschrokken van de verschillende theologieen die hier de laatste tijd de revue passeerden. Het varieert van een wrede God, die manipuleert en naar volstrekte willekeur mensen uitkiest, tot een machteloze God, die niet in staat is in te grijpen in de persoonlijke levens van mensen. Een God in de hemel die Zich niet om mensen bekommert. En een God alleen als naam, door andere religies met andere namen in te vullen. Een God die slechts veroordeelt, waar je je leven bang voor moet zijn..Zomaar een aantal godsbeelden naast elkaar gezet. Kerken die de mens als norm nemen en de geschiedenis al richtsnoer en ook kerken, waarbij de mens tot een minderwaardig wezen wordt bestempeld en ze gebukt gaan onder schuld en boete. Ik dacht dat mijn stroming er bekend om stond niet bijbelvast te zijn, maar er schijnen meer kerken last van te hebben. Hoewel ze dat laatste natuurlijk ten stelligste zullen ontkennen. Ik vind het een geestelijk zootje.......
imre schreef; Mens, wie heeft jou tot rechter over ons aangesteld? Wie ben jij dat je anderen kunt beoordelen, kerken en kerkgangers incluis? Ken jij het einde van alle openbaring?
ik kan de rechter niet vinden imre; ik zie alleen dat chatuliem deelt waar hij van is geschrokken, wat hij vind, en wat hij dacht; ik zie niet in wat daar mis mee zou kunnen zijn??? in elk geval lees ik er juist wel menselijkheid in, en het alwetende kan ik er niet in terugvinden. |
Als hij de rest van de christenheid als een geestelijk zootje betiteld, dat vind ik nogal aanmatigend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 10:02
|
|
|
Gisteravond in de chat hebben we gesproken of Jezus echt in de hel geweest is en ook hoe lang. Ik heb altijd gedacht dat Jezus 3 dagen en 3 nachten in de hel is geweest , tot aan het tijdstip van Zijn opstanding. Hoe zit dat nou precies?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 10:04
|
|
|
de zon schijnt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAAIKEA509
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 10:10
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de zon schijnt |
hier helaas niet... Hopelijk komt hij nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 10:16
|
|
|
Ik geloof ook dat de rijken er voor de armen zijn en de armen voor de rijken. En plaats daar maat het woord rentmeesterschap in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 10:17
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 11:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | t is één van mn favorietjes, suus, ken je ook de londonderry soep? is een pittige kerrie-room-soep maar wieweet is t receptje van annet wel lekkerder dan t mijne, dus als je de moeite wilt nemen, kun je m wel even plaatsen, misschien?
doe annet de groetjes... |
hmmm ... moet ik ff zoeken hoor ... ha En Annette heeft het me gestuurd via hyves, n.a.v. een reaktie op mijn "wie,wat,waar" heb verder niet veel kontakt met haar hoor... snap je ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 11:15
|
|
|
hier regent het en ik moet nog naar de markt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 11:18
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Joh, is toch een kleine moeite. Ff kopiëren en plakken. |
Omdat het past bij deze dagen:
http://www.youtube.com/watch?v=8C4xmB1QWYk&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=EgZ0K8vCdbo&feature=related
Thomas, die denkt dat zelfs de duivel hier van kan huilen....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 3 april 2010, 11:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 11:24
|
|
|
en nou is ie weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 11:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | liefde is...... een gave van Boven niet te beredeneren, niet te bewijzen; maar als t er is, is het er. het is er vanzelf, of t is er niet that simple ( of eh... zo ingewikkeld.) |
Je kunt zeggen dat liefde een gave van boven is. Ik geloof dat ook in vriendschappen ... maar hoe moet je dat eigenlijk zien in de liefde tussen man en vrouw ? Ik geloof zeker dat God mensen bij elkaar brengt, maar er is ook nog altijd de keuze van de mens en volgens mij is die keuze vaak groter dan (wij) mensen soms denken. Is het niet eerder dat de liefde tussen man en vrouw een gave van Boven kan zijn, want wat als je in je leven ervaart dat het je niet gegeven wordt ? Of als je denkt dat God iemand op je pad brengt en deze vervolgens weer los moet laten ? Ik denk wel dat er heel wat veranderd is, sinds Adam en Eva. Anders zaten we toch ook niet op C.M., of wel dan ? C.M. is een mooi hulpmiddel, maar God is het die uiteindelijk je een partner geeft of niet ... misschien niet op het moment en dat kan voor veel mensen pijn doen... straks is het beter, is er geen pijn meer ... en voelen we Zijn liefde en mogen we de Liefde in zijn volheid kennen ... God zelf !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 11:25
|
|
|
Bij de viering van Witte Donderdag heb ik een prachtig Avondmaalslied meegezongen. Het was een vrolijk lied en had veel diepgang. Zelden zoiets moois gehoord vlak bij de viering van het H. Avondmaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 11:26
|
|
|
vandaag verwen ik mijzelf met ; zalm minerva met gebakken aardappeltjes,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE534
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 11:42
|
|
|
Op 17 april is er in geldermalsen weer de Bloesemwandeltocht, je kan hier 8, 15, 25 of 40 km wandelen. Echt super mooi!
Kijk op http://www.rodekruisbloesemtocht.nl/ voor meer informatie!
Dus echt een aanrader!
|
|
Naar boven |
|
|