Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:08
|
|
|
Bij deze dus...
ik ga mijn bedje zo lekker eens opzoeken. Alweer veel later geworden dan de bedoeling was uiteraard.
Wens iedereen een goede en rustige nacht toe, en morgen veilig en gezond weer op!
God Bless You!
nighty night!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:12
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Niet alleen een verkeerde relatie, maar wat te denken over de vele persoonlijkheidsstoornissen, lastig genoeg lijkt me.. |
Die lijken inderdaad helaas ook steeds meer toe te nemen....
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op maandag 21 mei 2012, 07:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:13
|
|
|
Quote: | 1. de uitspraak ken ik 2. Mijn gedachte: ojah....? èn heb je ook wel eens een erfenis mee gedeeld? (oftewel... als een erfenis gedeeld moet worden dan komt nogal eens iemands ware aard boven...) |
ja erg toch! zo zie je maar dat veel mensen echt alleen maar belust zijn op spullen en geld etc....soms vraag je je af of ze echt werkelijk denken opgeruimd staat netjes :O
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:18
|
|
|
LINNY170 schreef: | ja erg toch! zo zie je maar dat veel mensen echt alleen maar belust zijn op spullen en geld etc....soms vraag je je af of ze echt werkelijk denken opgeruimd staat netjes :O |
Misschien wel Linny, maar ook... onderling als familie... veel mensen zijn bang dat ze nèt iets minder krijgen dan de ander.... Vanuit m'n vorige werk weet ik dat dit geen uitzonderingen zijn helaas...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:19
|
|
|
Dankje en hetzelfde hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:30
|
|
|
welteruste hoor !en morgen gezond weer op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:48
|
|
|
MANNA420 schreef: | Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!
Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.
Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.
Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God. |
HEEL MOOI GESCHREVEN ZO ECHT ..!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:56
|
|
|
LINNY170 schreef: | Niet alleen een verkeerde relatie, maar wat te denken over de vele persoonlijkheidsstoornissen, lastig genoeg lijkt me..
en daar kom je helaas vaak te laat achter ;)
Mooi geschreven voor de topic opener trouwens :D Ben zelf niet opzoek naar een vaste relatie nu...ben nu ook steeds meer bezig om God meer plek in mijn leven te geven, want dat heb ik nodig en dat is ook wat Hij wil. Hij laat me de Bijbel nu ook lezen met veel plezier alsof je een echt een goed boek aan het lezen bent. (is het ook natuurlijk!) Voorheen las ik heel af en toe en voelde het 'verplicht'. Voelt nu zo anders! en heb daar nu de tijd voor, dus het zal zo moeten zijn :D God maakt Zijn plannen vanzelf duidelijk..soms op een leuke en soms op een niet leuke manier.
Hoop dat je zult vinden wat je zoekt ;) of beter nog...dat God je geeft wat je nodig hebt =) |
Heel mooi om te lezen Linny, dat God centraal staat in jouw leven en het kan niet anders zijn, dat Hij ...ondanks alle tegenslagen je de weg wijst die je moet gaan en anders gezegd… jou de partner gaat geven die je intens gelukkig gaat maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 01:13
|
|
|
LINNY170 schreef: | Las net ergens, of eigenlijk gister. dat het forum voor iedereen te lezen is. Dat vind ik echt super jammer! Ooit kans dat dit veranderen gaat? |
Is een discussie zolang Cm oud is eigenlijk en ondanks de vele verzoeken van de leden is het argument van CM om dit te gebruiken als een soort proefobject. Het is wel mogelijk je foto niet zichtbaar te maken voor de buitenstaanders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 01:18
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Het is zo.. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 05:31
|
|
|
LINNY170 schreef: | Las net ergens, of eigenlijk gister. dat het forum voor iedereen te lezen is. Dat vind ik echt super jammer! Ooit kans dat dit veranderen gaat? |
Ik ben van een andere mening Linny en vindt het niet direct een probleem. 'k Geef wel toe dat het ff slikken is als je compromiterende reacties krijgt, en achteraf bewust wordt van het feit dat het een publiek forum is. Aangezien christenen onderling in zachtmoedigheid en in broederlijkheid met elkaar communiceren is publiek geen probleem, toch. Christenen zijn al "kerkje" genoeg. Is ook een unieke kans om een licht te zijn, zoutend zout.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 21 mei 2012, 05:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 06:20
|
|
|
Psalm 121 zegt wat de realiteit voor een christen is. Hij kent en doorgrond ons hart beter dan wijzelf. Totdat Hij ons omarmt en naar zich toetrekt.
Manna. Zo mooi hetgeen er bij jou gebeurde. Prijs de Heer
vers 1 : "Ik hef mijn ogen op naar de bergen: vanwaar zal mijn hulp komen ? Mijn hulp is van de Here, die hemel en aarde gemaakt heeft".
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 21 mei 2012, 06:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE009
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 06:40
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Psalm 121 zegt wat de realiteit voor een christen is. Hij kent en doorgrond ons hart beter dan wijzelf. Totdat Hij ons omarmt en naar zich toetrekt.
Manna. Zo mooi hetgeen er bij jou gebeurde. Prijs de Heer
vers 1 : "Ik hef mijn ogen op naar de bergen: vanwaar zal mijn hulp komen ? Mijn hulp is van de Here, die hemel en aarde gemaakt heeft".
|
Prachtige Psalm! Daar hebben we wat aan. Heerlijk de Here is bij ons . Hij omgeeft ons van achter en van voren. Wat een zekerheid om dat te weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 07:41
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Misschien wel Linny, maar ook... onderling als familie... veel mensen zijn bang dat ze nèt iets minder krijgen dan de ander.... Vanuit m'n vorige werk weet ik dat dit geen uitzonderingen zijn helaas... |
De natuur van de mens is: "Men ziet me niet staan, ik wordt tekort gedaan". Wat een weelde als je mag leven in de overvloed en vervulling die Jezus ons bracht. En ik kan gerust de zon zien schijnen bij iemand anders. Soms heb ik het wel moeilijk als het iemand is die door mij niet geliefd. Ben ik dan maar al te blij dat ik met mijn Heer kan overleggen en belijden dat ik jaloers ben. Zegen is het dat mijn hart terug wordt vrijgemaakt door het kruis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 08:37
|
|
|
Huilen zonder tranen
Ik voel mij zo eenzaam Ik ben mezelf even kwijt Vreemd in mijn eigen lichaam Overgeleverd aan de strijd Ik kruip door de nacht,Rillend van de kou Ik weet niet wat ik verwacht Of waar ik op wachten zou.
Ik schreeuw zonder woorden Huil zonder tranen Als iemand mij maar kon horen Dat ik probeer een weg te banen.
Heere kunt U mij zeggen Hoe ik nu verder moet gaan? Kunt U mij uitleggen Waar het verkeerd is gegaan? Kunt U mij terug brengen op het pad,Dat is bestemd voor mij?
Maak het alstublieft weer recht En sta mij bij. Ik behoor U toe Help mij nu o Heer Ik ben van het strijden zo moe,Vul mij met kracht weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 08:49
|
|
|
Zeker op de Rots
Een oude vrouw lag op sterven en werd bezocht door de dominee. Hij zei tot haar: “Zuster, bent u aan het wegzinken?”
Zij gunde hem geen enkel woord maar keek hem aan met een ongelovig gezicht. Hij herhaalde zijn vraag: “Zuster, bent u aan het wegzinken?” Zij keek hem opnieuw aan alsof ze niet kon geloven dat hij zo’n vraag stelde. Tenslotte richtte zij zich een beetje op en zei: “Wegzinken! Wegzinken! Hebt u ooit een zondaar zien wegzinken in een rots? Als ik op het zand zou staan, dan zou ik kunnen wegzinken; maar, God zij dank, ik sta op de Eeuwige Rots en daar is geen wegzinken aan”.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 08:52
|
|
|
DJES101 schreef: | welteruste hoor !en morgen gezond weer op! | willen jullie dan 24 uur slapen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 09:13
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vreemde gedachte inderdaad.... Maar 't maakt misschien verschil in welke omgeving je bent??
Helaas klopt het wel wat betreft de gehandicaptenzorg en prostitutie... Het wordt zelfs gepromoot.... |
Volgens mij valt dat nog wle mee, Cootje. Ik werk al een paar jaar in de verstandelijke gehandicaptenzorg (ook bij hoger niveau gewerkt) en heb het nog niet 1x meegemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 09:22
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ha Billy de Gruninger
Van hartelijk gefelicitaart met je verjaardag. Het zal wel op je verjaardag mooi weer gehad Gods zegen toegewenst voor nieuw levensjaar
Herman en Brigit
|
THXNS Herman en Brigit Weer een mijlpaal in m'n leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 09:56
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Visser heeft een tweelingbroer |
Zal wel dubbelgangers zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 10:06
|
|
|
Voorjaarslaap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 10:21
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Volgens mij valt dat nog wle mee, Cootje. Ik werk al een paar jaar in de verstandelijke gehandicaptenzorg (ook bij hoger niveau gewerkt) en heb het nog niet 1x meegemaakt. |
Okee, ik bedoel het ook niet generaliserend.... Het zal per instelling ongetwijfeld verschillen. Ik ken instellingen waar dit niet gebeurd maar ook waar het bijna gestimuleerd wordt. Mijn ervaring is dat het vanuit de opleiding bijna als 'normaal' gezien wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 10:52
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Okee, ik bedoel het ook niet generaliserend.... Het zal per instelling ongetwijfeld verschillen. Ik ken instellingen waar dit niet gebeurd maar ook waar het bijna gestimuleerd wordt. Mijn ervaring is dat het vanuit de opleiding bijna als 'normaal' gezien wordt. |
Daar heb je gelijk in, er wordt in de opleiding idd ruimschoots aandacht aan geschonken, ook in het "hoofdstuk" over de zorg voor demente ouderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 11:56
|
|
|
BEUN656 schreef: | Dan, de mensen die aan die berijming hebben gewerkt zijn geïnspireerd door de Heilige Geest zelf. En daar doe jij nu afbreuk aan? |
Ben ik ook niet met je eens hoor Beun. De Bijbel is volledig geïnspireerd door de Heilige Geest. De belijdenis geschriften en de psalmberijmingen zijn ongetwijfeld goed en geschreven door verstandige mensen die (naar ik geloof) wijsheid gekregen hebben. Daarom kunnen ze goed zijn om te gebruiken nààst de bijbel. Maar onfeilbaar.... nee dat geloof ik niet!
Pas ook op je woorden om te zeggen dat je de waarheid verdedigd... wat is soms waarheid? Een paar weken ben ik in discussie met iemand die vanuit 'de refo hoek' overgestapt is naar de 'zwaardere' hoek van de Pinkstergemeenten. Ik moet zeggen dat ik daar veel van geleerd hebt èn er veel standpunten bij zijn waar ik achter kan staan. Daarnaast zijn er zeker verschillen maar belangrijk is het om je standpunten respectvol te brengen...!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 12:27
|
|
|
HERMAN968 schreef: | De natuur van de mens is: "Men ziet me niet staan, ik wordt tekort gedaan". Wat een weelde als je mag leven in de overvloed en vervulling die Jezus ons bracht. En ik kan gerust de zon zien schijnen bij iemand anders. Soms heb ik het wel moeilijk als het iemand is die door mij niet geliefd. Ben ik dan maar al te blij dat ik met mijn Heer kan overleggen en belijden dat ik jaloers ben. Zegen is het dat mijn hart terug wordt vrijgemaakt door het kruis. |
Ja en voor Hem zijn we allemaal zo kostbaar als een lot uit de loterij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 12:36
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ben ik ook niet met je eens hoor Beun. De Bijbel is volledig geïnspireerd door de Heilige Geest. De belijdenis geschriften en de psalmberijmingen zijn ongetwijfeld goed en geschreven door verstandige mensen die (naar ik geloof) wijsheid gekregen hebben. Daarom kunnen ze goed zijn om te gebruiken nààst de bijbel. Maar onfeilbaar.... nee dat geloof ik niet!
Pas ook op je woorden om te zeggen dat je de waarheid verdedigd... wat is soms waarheid? Een paar weken ben ik in discussie met iemand die vanuit 'de refo hoek' overgestapt is naar de 'zwaardere' hoek van de Pinkstergemeenten. Ik moet zeggen dat ik daar veel van geleerd hebt èn er veel standpunten bij zijn waar ik achter kan staan. Daarnaast zijn er zeker verschillen maar belangrijk is het om je standpunten respectvol te brengen...!! |
Ja precies natuurlijk staan we hier allemaal voor "de waarheid" Maar wat is dat dan precies. Jezus Christus is De Waarheid. Is helemaal waar. Maar wat houdt dat dan in daar heeft iedereen zo zijn eigen ideeën bij. En inderdaad zo'n overstap naar een ander kerkgenootschap kan opeens verhelderend werken en je horizon wat verbreden over 'de waarheid' Heb ik zelf ook meegemaakt. Teksten waarvan je echt voor 100% zeker wist dat je die echt alleen maar ZO kon uitleggen blijken dan ineens toch ook nog anders gelezen te kunnen worden het is onze eigen interpretatie van de waarheid meestal en daarom is het belangrijk respectvol met andermans menig om te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 13:06
|
|
|
Bijzonder welke meningen er los komen.. Zo zie je maar weer dat het goed is te weten dat er EEN is die onze gedachte kent!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 13:09
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Pffff....ook hier al...... Vanavond was de hele koffiepauze er ook al mee gevuld.... Je kunt het er maar druk mee hebben.... |
haha het duurde even voor dat ik door had wat BZV betekende. Maar ik snap hem. Heb vaak avonddienst op zo'n BZV avond en de meeste van mijn cliënten kijken ernaar en het houdt de gemoederen erg bezig. Snap niet zo goed hoe dat dan komt jullie wel?
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 21 mei 2012, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 13:14
|
|
|
BEUN656 schreef: | Klopt. Mee eens. Als je zegt dat de bekering begint bij het gemis van Christus in je leven dan begint in die zin inderdaad je bekering bij het kruis. Dan nog is dat gemis door de Heilige Geest in je hart gewerkt. |
ben ik met je eens.
ik kan je aanraden om eens te google-en op; de tijd tussen wekenfeest en grote verzoendag.
Laatst aangepast door
|
TINEKE986
|
op maandag 21 mei 2012, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 13:26
|
|
|
Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan.
|
|
Naar boven |
|
|