Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Even heel erg off topic.......leuke foto Visser.... |
Ja leuk he ........ da's m'n broer
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 20 mei 2012, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:07
|
|
|
PIETER619 schreef: | Zelf kijk ik via de stream van hun, vergoeding die ze vragen is 3 euro/maand, omdat ze zelf voor die stream moeten betalen aan een provider of zo iets. Voordeel via PC heb je dus uitzending gemist erbij. Bij uitzending gemist staan heel veel goede zaken zoals diensten, films, documantaires, maar ook kinderseries.
Als er een van de kids thuis is doe ik het via de laptop met een kabeltje naar de TV. Vroeger had ik de PC op de vliering en had een netwerkkabel omgebouwd en kon dan zo onder op TV Family7 zien. Wat mij betreft kwam deze zender overal in het basispakket. Ik heb nu All In One van KPN, maar dan moet ik om alleen Family7 zien 10 euro extra betalen, voor aanvullend pakket. Voor de liefhebber van o.a goede preken die wat meer wil weten hier een link http://www.family7.nl/ |
mijn dochter heeft ook zo'n alles in 1 pakket. de pc gebruik ik meestal (in de huiskamer) terwijl mijn dochter op haar kamer tv kijkt. mijn dochter heeft een flinke kamer waar ze ook een zitgedeelte heeft en dus een tv. dan heb ik er "geen last" van het punt dat zij tv kijkt .
bedankt voor de link.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:27
|
|
|
NICKY298 schreef: | Dacht er net even aan dat ik als taxi chauffeur mensen met het sindroom van down naar prosituees heb gebracht.
Dit word geregeld via de overheid! Omdat er behoefte naar is.
Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan . ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig. |
ik ben je effe kwijt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:35
|
|
|
Ja ik ook. maar dit is wat er gebeurd .
Blijf er wel bij dat je toch niet zo snel met iemand in bed moet duiken. dat je hier heel goed over moet nadenken. We moeten ook wel realistische zijn he!
iedereen is tegenwoordig gescheiden , maar wil ook niet meer zo snel een verbintenis aan gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja leuk he ........ da's m'n broer |
Visser heeft een tweelingbroer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:49
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Visser heeft een tweelingbroer |
hmm...... dat wordt lekker dubbel veel bolussen vangen op 16 juni leonard!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:58
|
|
|
Ha Billy de Gruninger
Van hartelijk gefelicitaart met je verjaardag. Het zal wel op je verjaardag mooi weer gehad Gods zegen toegewenst voor nieuw levensjaar
Herman en Brigit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 21:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja leuk he ........ da's m'n broer |
Ouderen kan je nu niet van alles wijs maken Visser.........
Oeps, weer off topic.....het ging en gaat over de crisis.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 21:35
|
|
|
TINEKE986 schreef: | de link naar de offerdienst is deze;
vandaag hoorde ik, dat de bekering in symbool gelijk is aan het pascha. Bekering als symbool van het pascha? [color=#00FFFF]Deze link vat ik niet helemaal. Pascha staat voor het gegeven dat er bloed nodig is, wil de engel voorbij gaan. En begrijp dat dit met bekering te maken heb, maar niet dat dit symbool staat voor de bekering. Het bloed wijst heen naar het offer van Christus, en ook hoe het feest gehouden word bij de joden wijst daar op. Hier worden drie broden onder een kussen gelegd, en tijdens het feest de middelste verbroken. Wat ook wijst op de middelste Persoon, die gebroken word aan het kruis. Ik weet dat deze dingen niet in de bijbel staan, maar is me meegedeeld bij bezoek aan een jood, die van die vergelijking overigens niets moets hebben, maar dat terzijde. Volgens mij staat dan ook het pascha in het teken van het lijden van Christus, en zie zelf het verband niet met een symbool voor bekering[/color] gevolgd door pinksteren (betekenis is 50 dagen en gelijk aan het wekenfeest) en de doop in de Heilige Geest.
na de bekering komt de grote verzoendag. jouw discussie Hannah heeft te maken met de bekering. die van Beun met de grote verzoendag.
in de Bijbel wordt gesproken over het Pascha en het Paasfeest. het geheel rond de kruiziging en alle profetieen daarom heen zijn letterlijk uitgekomen.
het wekenfeest. 50 dagen na het Paasfeest ( pinksteren) is het letterlijk uitgekomen.
op dit moment staan we voor het letterlijk uitkomen van de grote verzoendag. de dag dat de mensen zich (massaal) zullen bekeren tot God onze Vader (met groot berouw)
wat gevolgd gaat worden door het letterlijk uitkomen van het loofhuttenfeest.
de feesten zijn niet slechts gegeven als richtlijnen voor de feesten in het oude testament.
een deel van de uitleg ( het laatste deel zeker.) heb ik vanmorgen in de preek gehoord, voor mij was dat een stukje van de puzzel.
ik kan jullie hierin geen geloof geven. maar ik weet dat het zo is. en dit weten weet ik niet alleen. de man die het vertelde stond voor op het podium. er zijn meerdere mensen die dit weten. ik weet dit niet uit mij zelf. dat kan namelijk niet.
maar weten doe ik het wel.
(de man op het podium heet Jan Sjoerd Pasterkamp. voor het geval iemand dat wat zegt). |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 21:46
|
|
|
onze Heer staat helemaal centraal bij de bekering. Ieder die in Mij gelooft zal niet verloren gaan maar eeuwig leven hebben.
niemand komt tot de Vader dan door Mij.
bij de bekering neem je de Heer aan en geef je Hem de troon in je leven en sterf je aan je eigen ik.
en dat is allemaal mogelijk gemaakt door dat de Heer aan het kruis voor ons gestorven is. het bloed is Zijn bloed.
je weg als bekeerde begint bij het kruis. dus het Paasfeest.
Laatst aangepast door
|
TINEKE986
|
op zondag 20 mei 2012, 21:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 22:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ouderen kan je nu niet van alles wijs maken Visser.........
Oeps, weer off topic.....het ging en gaat over de crisis....... |
Mocht je hem een keer tegen komen op straat en je ziet niet het verschil..... hij heeft geen bril en ik wèl.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 22:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hmm...... dat wordt lekker dubbel veel bolussen vangen op 16 juni leonard!! |
Je zit nu zeker al te rekenen op 6 en voor de volgende dag 8 ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 22:41
|
|
|
Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!
Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.
Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.
Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 22:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Je zit nu zeker al te rekenen op 6 en voor de volgende dag 8 ??? |
Hmmm 16 bolussen .. .of zie ik dubbel ..in dat geval 32 stuks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 22:52
|
|
|
MANNA420 schreef: | Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!
Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.
Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.
Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God. |
Amen Manna.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 22:54
|
|
|
MANNA420 schreef: | Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!
Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God. |
Mooi stukje Manna
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:00
|
|
|
Als je ook ziet dat er ook veel relaties mislukken of mensen gevangen zitten in een verkeerde relatie dan maak ik me wel eens zorgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:05
|
|
|
LIELIE972 schreef: | Leanne, wat vond je dan van de tweeling? |
Ze deden hun best........het leken mij laatbloeiers?Er zullen best dekseltjes zijn voor die heren. Ik vond maar eentje echt triest,die laatste,die man zag er vreselijk onverzorgd uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:09
|
|
|
Als we de Bijbel serieus willen nemen en ik ga er toch vanuit dat we dat als christenen allemaal willen dan zullen we ook hierin de Schrift moeten onderzoeken en God moeten vragen om wijsheid.
Volgens de Bijbel is het niet toegestaan dat een gescheiden vrouw opnieuw trouwt zolang haar man nog leeft. Beseffen we dat? Hoe vaak lezen we daar over heen? Hoevelen staan hierin schuldig voor God? Velen denk ik.
Ja en dan? Dan nooit meer trouwen? Dan maar alleen blijven? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen zei Jezus tegen de Farizeeers die de overspelige vrouw wilden stenigen. Hij zei tegen de vrouw nadat haar beschuldigers afdropen: Gaat heen en zondigt niet meer.
Jezus wil en kan al onze fouten vergeven. Maar dan moeten we eerst wel beseffen dat we fout waren en naar Hem toe gaan. Verneder jezelf voor God en Hij zal je verhogen. Vraag vergeving. Alleen dan kun je een nieuwe start maken en als dat betekent dat je de rest van je leven alleen moet blijven omdat God dat van je vraagt weet dan dat Hij dat niet doet om je te pesten, maar voor jou eigen bestwil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:11
|
|
|
NICKY298 schreef: | Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan . ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig. |
alle mannen gaan naar de hoeren? alle mensen zijn gescheiden? vrouwen hebben veel minder behoefte aan seks dan mannen?
Geloof je dit echt of is dit jouw gevoel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:19
|
|
|
NICKY298 schreef: | Dacht er net even aan dat ik als taxi chauffeur mensen met het sindroom van down naar prosituees heb gebracht.
Dit word geregeld via de overheid! Omdat er behoefte naar is.
Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan . ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...
Hoho eventjes kort door de bocht...ik ben ook man, maar geen haar op mijn hoofd ..denkt, erover om naar een prosituee te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:23
|
|
|
MANNA420 schreef: | Als je ook ziet dat er ook veel relaties mislukken of mensen gevangen zitten in een verkeerde relatie dan maak ik me wel eens zorgen. |
Niet alleen een verkeerde relatie, maar wat te denken over de vele persoonlijkheidsstoornissen, lastig genoeg lijkt me..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:35
|
|
|
Ik stel mijzelf wel eens de vraag, of het voor God verschil zou maken ( als er dingen verkeerd zouden gaan/zijn) in zijn (en onze) ogen met: sex voor een huwelijk.
Sex binnen een huwelijk.
Sex na een huwelijk.
Sex als je single bent.
(Gedachten,woorden en daden). En hoe daar voor mezelf mee om te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:43
|
|
|
Heb de mail niet gelijk weggegooid..misschien was dat wel beter geweest. Heb een mail terug gestuurd of het even uitgelegd kan worden etc, omdat ik het een erg rare mail vind.
En ja, werd wel een beetje boos. Het voelde een beetje alsof iemand je ouders of je beste vriend, kind helemaal zwart maakt en wil kwetsen. Vandaar dus het berichtje hier, om te zien of het nu aan mij lag of niet :P
Ben het ermee eens dat er veel rare dingen de wereld rondgaan, en dat je als mens daar erg alert op moet zijn. Al is mijn eigen ervaring tot dusverre dat als er iets op mijn pad komt wat niet helemaal in de haak is, ik mijn twijfels heb, zoals bij deze mail.
Van de ouders snap ik aan de ene kant niet dat zij denken dat hun kindje niet in de Hemel zou komen? Er staat toch in Johannes hoofdstuk 3:15 Opdat ieder die in Mij gelooft, eeuwig leven zal hebben. En kinderen hebben het vermogen niet om dat te denken, dus die zijn toch altijd behouden? De paus zal dat gezegd hebben, maar is geen God..en als mijn dominee iets zou zeggen waar ik niet zeker van wist of het nu zo was, dan zou ik wel op onderzoek uitgaan.
Gaat weer lekker de andere kant op :P
Thanks! voor de reacties al :D
Laatst aangepast door
|
LINNY170
|
op zondag 20 mei 2012, 23:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:46
|
|
|
TINEKE986 schreef: | onze Heere staat helemaal centraal bij de bekering. Ieder die in Mij gelooft zal niet verloren gaan maar eeuwig leven hebben.
niemand komt tot de Vader dan door Mij.
bij de bekering neem je de Heere aan en geef je Hem de troon in je leven en sterf je aan je eigen ik.
en dat is allemaal mogelijk gemaakt door dat de Heere aan het kruis voor ons gestorven is. het bloed is Zijn bloed.
je weg als bekeerde begint bij het kruis. dus het Paasfeest. |
Klopt. Mee eens. Als je zegt dat de bekering begint bij het gemis van Christus in je leven dan begint in die zin inderdaad je bekering bij het kruis. Dan nog is dat gemis door de Heilige Geest in je hart gewerkt.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op maandag 21 mei 2012, 00:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | alle mannen gaan naar de hoeren? alle mensen zijn gescheiden? vrouwen hebben veel minder behoefte aan seks dan mannen?
Geloof je dit echt of is dit jouw gevoel? |
Vreemde gedachte inderdaad.... Maar 't maakt misschien verschil in welke omgeving je bent??
Helaas klopt het wel wat betreft de gehandicaptenzorg en prostitutie... Het wordt zelfs gepromoot....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:04
|
|
|
HEIDE115 schreef: | zoh ..die mag in de handen klappen..een lot uit de loterij! Heb jij deze uitspraak wel is gehoord..en welke gedachte speelde er toen bij jou? |
1. de uitspraak ken ik 2. Mijn gedachte: ojah....? èn heb je ook wel eens een erfenis mee gedeeld? (oftewel... als een erfenis gedeeld moet worden dan komt nogal eens iemands ware aard boven...)
Ik weet het.... een hèèle positieve gedachte....
Daarom maar liever geen lot uit de loterij maar een normaal mens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:05
|
|
|
Niet alleen een verkeerde relatie, maar wat te denken over de vele persoonlijkheidsstoornissen, lastig genoeg lijkt me..
en daar kom je helaas vaak te laat achter ;)
Mooi geschreven voor de topic opener trouwens :D Ben zelf niet opzoek naar een vaste relatie nu...ben nu ook steeds meer bezig om God meer plek in mijn leven te geven, want dat heb ik nodig en dat is ook wat Hij wil. Hij laat me de Bijbel nu ook lezen met veel plezier alsof je een echt een goed boek aan het lezen bent. (is het ook natuurlijk!) Voorheen las ik heel af en toe en voelde het 'verplicht'. Voelt nu zo anders! en heb daar nu de tijd voor, dus het zal zo moeten zijn :D God maakt Zijn plannen vanzelf duidelijk..soms op een leuke en soms op een niet leuke manier.
Hoop dat je zult vinden wat je zoekt ;) of beter nog...dat God je geeft wat je nodig hebt =)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:07
|
|
|
Las net ergens, of eigenlijk gister. dat het forum voor iedereen te lezen is. Dat vind ik echt super jammer! Ooit kans dat dit veranderen gaat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 00:07
|
|
|
Pffff....ook hier al...... Vanavond was de hele koffiepauze er ook al mee gevuld.... Je kunt het er maar druk mee hebben....
|
|
Naar boven |
|
|