Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja hoor, beun; de volgende picknick met BBQ is op een andere datum.
(ik verzet nooit data, visser, dat WEET je toch langzaamaan? mensen die inmiddels geen lid meer zijn, en de anderen van de lijst rekenen op deze datum en DUS gaan we op 16 juni picknicken........ )
hannah.........duidelijkheid werkt. |
Ik weet het , ik weet het. Duidelijk hoor .
Visser motternieandinkedattie...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:46
|
|
|
BEUN656 schreef: | Kijk eens aan... Een nieuweling in deze toch wel enigszins vastgeroeste discussie... Fijn! Maar om te beginnen met de mensen die jij zo even noemt denk ik dat bij hen de Heilige Geest in hun hart heeft gewerkt. En natuurlijk krijgt niet iedereen dezelfde bekering. Verder wil ik wel benadrukken dat die ellende zeker geen voorwaarde is voor onze bekering. Maar ik denk dat we, voordat we tot die hartelijke overgave komen, wel onze zonden gevoeld hebben en beleden. Want, ff intermenselijk: ik kan me namelijk indenken dat jij eerst excuses van iemand verlangt die iets fout bij jou gedaan heeft, voordat jij die persoon vergeeft.
zou het niet veel fijner zijn als we hierin ook het voorbeeld van de Heer zouden volgen en de ander vergeven voordat ze om vergeving komen vragen? Stefanus deed dat ook trouwens, en hij was volledig menselijk.
Zoveel te meer dus als je die lijn verticaal gaat trekken. En dat we niks hoeven klopt. Sterker nog: we willen niet en dus kunnen we niet. En dat is nou juist onze diepe ellende! Paulus is daarover ook heel duidelijk in Romeinen 7:19-24: 19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik. 20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont. 21 Zo vind ik dan deze wet in mij: als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt. 22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens; 23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is. 24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? Wat á Brakel betreft: die heeft gewoon gelijk. Jouw commentaar daarop zijn jouw woorden en die moet je nog maar eens goed onderzoeken. Want nogmaals: ons schuldbesef is geen pleitgrond voor onze bekering maar het zal wel zover moeten komen dat we onze schuld gaan inzien en belijden. Als laatste nog even de citaten van Paulus die jij aanhaalde: je hebt helemaal gelijk! Die blijven wat mij betreft ook staan. Want God zal geen bidder laten staan! |
Laatst aangepast door
|
TINEKE986
|
op zaterdag 19 mei 2012, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nou zeg.....ik bedoelde het helemaal niet zoals jij het leest........ bedillerig, opgeheven vingertje???? nou nou, ik vroeg het me gewoon af ook voor mezelf.....Niet genuanceerd????? Nou ja, de toon is weer gezet......ik zal me niets meer afvragen op het forum.....kan blijkbaar niet zonder dat men zich persoonlijk weer aangesproken voelt.......terwijl het gewoon een gedachte was en geen verwijt......pffff |
lees je je bijdragen zelf nog wel over, Willemijn, voordat je het verstuurt? Het was van mij iets wat ik me afvroeg, een verschijnsel waarover ik me verbaas en jij knalt er meteen weer bovenop....wat is dat toch van jou? Dat vraag ik me dan wel af.... Achteraf zeggen dat je iets niet bedoelt terwijl je bijdrage toch van het ene verwijt in het andere vervalt is niet echt prettig als reactie te krijgen op een bijdrage. Een forum hoeft geen woordgevechten te bevatten. Ik zou er voor zijn om te proberen de discussies te voeren zoals je dat zou doen als je met de mensen om tafel zit. Ik vind het normaal dat je dan netjes met elkaar omgaat en rekening houdt met de inhoud en de vorm van datgene wat je zegt, in dit geval schrijft. Het nalezen voordat je de ok-knop indrukt en je voorstellen hoe je het zou vinden als je jouw bericht zelf zou ontvangen kan al helpen. En dit bedoel ik zeer in het algemeen op dit forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:49
|
|
|
VISSER278 schreef: | Teveel om op te noemen . Maar daar was het het weertje wel voor ook. |
Ja, was heerlijk weer Visser....heb je veel gevangen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | Visser motternieandinkedattie............... |
dattiewatte?
dattiemohbarbeknoeie? ofdattekommesouw?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:01
|
|
|
MIEKE364 schreef: | lees je je bijdragen zelf nog wel over, Willemijn, voordat je het verstuurt? Het was van mij iets wat ik me afvroeg, een verschijnsel waarover ik me verbaas en jij knalt er meteen weer bovenop....wat is dat toch van jou? Dat vraag ik me dan wel af.... Achteraf zeggen dat je iets niet bedoelt terwijl je bijdrage toch van het ene verwijt in het andere vervalt is niet echt prettig als reactie te krijgen op een bijdrage. Een forum hoeft geen woordgevechten te bevatten. Ik zou er voor zijn om te proberen de discussies te voeren zoals je dat zou doen als je met de mensen om tafel zit. Ik vind het normaal dat je dan netjes met elkaar omgaat en rekening houdt met de inhoud en de vorm van datgene wat je zegt, in dit geval schrijft. Het nalezen voordat je de ok-knop indrukt en je voorstellen hoe je het zou vinden als je jouw bericht zelf zou ontvangen kan al helpen. En dit bedoel ik zeer in het algemeen op dit forum. |
Netjes met elkaar omgaan? Lees je eigen antwoord dan even zou ik zo zeggen en dan weer eens antwoord geven ....De pot verwijt de ketel geloof ik..... Maar je vindt en je zegt maar, ik weet hoe ik het bedoelde en ik heb je antwoord daarop gelezen...Bedillerig, dominant en wat al niet meer.... Nee, dat zijn positieve antwoorden.....en dan hou je ook rekening met wat je tegen iemand zegt.......jaja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:16
|
|
|
BEUN656 schreef: | Precies, dat zei ik ook |
Huh???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:18
|
|
|
Quote: | ........wat een inkoppertje en meteen aanvallen maar weer. Een beetje genuanceerder mag van mij wel.......
Achteraf zeggen dat je iets niet bedoelt terwijl je bijdrage toch van het ene verwijt in het andere vervalt is niet echt prettig |
Ach... tis maar hoe je bijdrages leest natuurlijk; met wèlke bril èn welke pruik... elke dag kan dat weer een andere zijn... (niet persoonlijk naar iemand bedoeld)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:19
|
|
|
ze spreken toch behoorlijk dialect ... onder de rivieren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:22
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ach... tis maar hoe je bijdrages leest natuurlijk; met wèlke bril èn welke pruik... elke dag kan dat weer een andere zijn... (niet persoonlijk naar iemand bedoeld) |
Joh ..meid je weet niet half met welke pruik ik morgen weer opsta..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:23
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Joh ..meid je weet niet half met welke pruik ik morgen weer opsta.. |
Als het maar niet de bokkenpruik is..... Log dan maar niet in....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als het maar niet de bokkenpruik is..... Log dan maar niet in.... |
haha... dat wilde ik nèt zeggen... Maar helaas... het gras is weer gemaaid voor m'n voeten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:31
|
|
|
COOTJE711 schreef: | haha... dat wilde ik nèt zeggen... Maar helaas... het gras is weer gemaaid voor m'n voeten... |
Ja jij kan het weten als de buurvrouw...haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:32
|
|
|
COOTJE711 schreef: | haha... dat wilde ik nèt zeggen... Maar helaas... het gras is weer gemaaid voor m'n voeten... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 23:18
|
|
|
Ja, ik heb het wel is horen zeggen. Die heeft een vriend(in)..zoh ..die mag in de handen klappen..een lot uit de loterij! Heb jij deze uitspraak wel is gehoord..en welke gedachte speelde er toen bij jou?
Een andere vraag is..hoe ga ik om met degenen die hun geluk niet op kunnen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 23:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 23:33
|
|
|
Ok, je hebt een punt. Alleen, ik zei nog: ik kan me het voorstellen als... Bovendien zei ik dat om aan te geven dat God de mens niet zomaar vergeeft omdat Hij niks met de zonde te maken wil hebben. God vertoornt zich over de zonden en wil dat de mens tot inkeer komt en zijn schuld belijd. Trouwens, als je geen schuld voelt, hoe wil je anders om vergeving vragen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 23:55
|
|
|
je bent een lot uit de loterij! ja mooie uitspraak! En associeer het zelf met een persoon die gewoon echt super is... Jij bent echt een lot uit de loterij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 23:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja, was heerlijk weer Visser....heb je veel gevangen? |
Dàt was gisteren . Een heerlijk avondje aan de boulevard van Vlissingen samen met Dennis en z'n maat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:00
|
|
|
Echt mijn favoriet!Heb em in het engels..vind dat gewoon een heel gave versie!
Footprints in the Sand One night I dreamed I was walking along the beach with the Lord. Many scenes from my life flashed across the sky. In each scene I noticed footprints in the sand. Sometimes there were two sets of footprints, other times there were one set of footprints. This bothered me because I noticed that during the low periods of my life, when I was suffering from anguish, sorrow or defeat, I could see only one set of footprints. So I said to the Lord, "You promised me Lord, that if I followed you, you would walk with me always. But I have noticed that during the most trying periods of my life there have only been one set of footprints in the sand. Why, when I needed you most, you have not been there for me?" The Lord replied, "The times when you have seen only one set of footprints, is when I carried you."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:03
|
|
|
Hoi...ik kreeg gister een rare mail. Heb deze ook een paar keer gelezen...en werd er eigenlijk zelfs een beetje boos over. Hoe lees jij deze text? Ben niet uit op ruzie ofzo haha, gewoon benieuwd of het echt aan mij ligt dat ik het nogal een rare mail vind...
in mijn mail staan ook allemaal linken waarnaar verwijst wordt...wist niet of deze geplaatst mochten worden, dus bij voorbaat maar even niet ;) Wil graag nog even blijven hier :D
Miljoenen papa's en mama's, opa's en oma's is eeuwen lang enorm veel verdriet aangedaan. Als eerste werden ze geconfronteerd met het vreselijke verlies van hun baby of peuter. Vervolgens kregen ze van de katholieken te horen dat hun kindje naar de hel voor kinderen zou gaan.
Waarom ?
Omdat het kindje niet gedoopt was
Mensen dit aandoen is misdadig !
Het ergste komt nog...op 21 april 2007 zei paus benedictus XVI doodleuk dat onschuldige kinderen vanaf nu wel naar de hemel mogen. Zonder één woord van spijt te betuigen naar alle miljoenen ouders en grootouders wiens leven ze eeuwen hebben verwoest !!! Wie denkt die man nu eigenlijk dat hij is ???
Het staat inmiddels vast dat het vaticaan banden heeft met de italiaanse maffia Tot twee keer toe heeft de Italiaanse Justitie geconstateerd dat er enorme sommen geld via de bank van het vaticaan zijn witgewassen. Het vaticaan had daarvoor zelfs een bank op de Bahama's voor opgericht De exacte feiten zal ik je later geven, zodat je dit op je gemak kan verifiëren.
Het goede nieuws is... De hel bestaat niet...alles maar dan ook alles is verzonnen door religies. Met angstige schapen blijft de kassa rinkelen
Onvoorwaarde Liefde houdt in...onder geen enkele voorwaarde. Daarom ging ook Hitler gewoon naar de hemel. Als je dit snapt...dan ben je wakker aan het worden. En sta je eindelijk open om de enorme Liefde te voelen, met iedere vezel in je lichaam.
The Best is Yet to Come Fijn weekend ! Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:03
|
|
|
LINNY170 schreef: | je bent een lot uit de loterij! ja mooie uitspraak! En associeer het zelf met een persoon die gewoon echt super is... Jij bent echt een lot uit de loterij! |
Bedankt voor je vlotte reactie Linny En voor je openheid natuurlijk
Wat kan er in een vrouw of man omgaan..pfff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:04
|
|
|
Gaat helemaal niet meer over de crisis.... Eerder is het een bijdrage voor....(hoe heette dat nou ook alweer??) Senioren....50+....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:05
|
|
|
graag gedaan hoor! haha..
Wat denk je er zelf bij?
En over je andere vraag, die lees ik nu dus net...je bedoeld dan mensen die alleen maar alle geluk aan hun kant hebben staan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:05
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gaat helemaal niet meer over de crisis.... Eerder is het een bijdrage voor....(hoe heette dat nou ook alweer??) Senioren....50+.... |
Nee joh , dat heet ...... ze zijn uit het dal gekropen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dàt was gisteren . Een heerlijk avondje aan de boulevard van Vlissingen samen met Dennis en z'n maat. |
Een geweldige plaats Visser...wat heb ik er veel genoten... Ik hoop er nog veel te komen... Vissen doe ik niet...maar heerlijk zitten....genieten van de zon en het water...YES!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:15
|
|
|
LINNY170 schreef: | graag gedaan hoor! haha..
Wat denk je er zelf bij?
En over je andere vraag, die lees ik nu dus net...je bedoeld dan mensen die alleen maar alle geluk aan hun kant hebben staan? |
Wat ik er zelf bij denkt..ja goeie vraag..haha..nee kom ik nog op terug.
Neeh,ik bedoel dus gewoon..hoe gaan WIJ er mee om als we zien dat het voor die andere werkelijheid is geworden nu samen te zijn.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 20 mei 2012, 00:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:17
|
|
|
haha ja is goed, denk er nog maar even over na hihi!
Ah op die manier! Tsjah..bij mij is het allemaal wat anders gelopen helaas, en sta er zelf ook niet echt open voor maar vind het persoonlijk alleen maar leuk als mensen elkaar vinden en het goed gaat tussen hen! Ik gun het iedereen van harte, en ben helemaal niet jaloers aangelegd. Voor iedereen is een plan denk ik dan maar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:18
|
|
|
Ons behoud is d eerkenning van Jezus en wat Hij hier heeft gedaan en waarom Hij het heeft gedaan. In Lucas staat dat de ene gekruisigde tegen Jezus zegt: "Wij hebben onze straf verdiend en worden beloond naar onze daden. Maar die man heeft niets onwettigs gedaan.’ 42 En hij zei: ‘Jezus, denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.’ 43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn." Hieruit kan men opmaken dat de erkenning het belangrijkste is.
Desalniettemin kunnen wij door onze belijdenis, en dat kan het niet zonder in te zien dat we fout zijn geweest (gelijk die ene mede gekruisigde), ons laten dopen als symbool voor het afleggen oude leven en een nieuw hemels lichaam mogen berven.
Voor de één is de doop afwassing van zonden en voor de ander met Hem begraven zijn en weer opgestaan en zo het eeuwig leven te mogen beërven. Beide manieren zijn reinigingsrituelen, welke Jezus ons heeft/is voorge(d)(g)aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een geweldige plaats Visser...wat heb ik er veel genoten... Ik hoop er nog veel te komen... Vissen doe ik niet...maar heerlijk zitten....genieten van de zon en het water...YES!!! |
Ik hoop er ook nog veel te komen . Niet om te zitten maar veel liever net als gisteren. Het was gewoon werken geblazen. En daar gingen we voor. En heerlijk zitten .... genieten van de zon en het water ? Dat doe ik thuis wel bij m'n vijver. Mits de zon schijnt natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:19
|
|
|
jij denkt.................oke, ieder mens heeft recht op een eigen intepretatie. maar mijn vraag aan je was meer; waar vind je "besef van schuld", en "belijden van schuld" terug bij Henoch, Lydia, en de stokbewaarder? het antwoord op die vraag heb ik nog niet gelezen, of lees ik er overheen?
Dat denken is inderdaad wel redelijk zwak uitgedrukt. Ik weet eigenlijk gewoon zeker. De Heilige Geest werkt dat besef in je.
ik heb de indruk dat je jezelf in beide vet gedrukte stukjes tegenspreekt, beun; tenzij ik je woorden anders lees dan jij ze bedoelt hebt. dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. kun je je verduidelijken?
Nou, heel simpel: zonder schuldbelijdenis geen bekering!
WE kunnen niet en willen niet; wie zijn WE?
Ook heel simpel: WE dat zijn wij, de mensheid dus.
in de eerste alinea las ik nog dat je schreef dat "ellende" geen voowaarde was............. Verraste, verbaasde smiley !
Nog een keer: zonder schuldbesef en belijdenis geen bekering. Zonder dat zie je ook niet dat je zondig bent en zul je dus ook niet gaan geloven en heb je Christus ook niet nodig. Zo simpel ligt het in feite. Als je wat mist ga je het zoeken en ga je je ook afvragen waarom je het niet vind.
Wat me overigens opvalt is dat jij in je commentaar de verzen die ik aanhaalde skipt. Want daar zit nou juist de kern van dat schuldbesef in. Maar weet je, en dan spreek ik ook voor mezelf hoor... Het kopje "schuldbesef" ligt ons zondige mensen niet zo... Toch...?
|
|
Naar boven |
|
|