ChristianMatch

Forum

Romeinen 6: 14 versus 17
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3850 3851 3852 3853 3854 3855 3856 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:13

TINEKE986 schreef:
en de Heer vroeg aan de blinde. zie je iets? de blinde antwoordde. ik zie mensen als bomen wandelen.

Ja, terechte opmerking. Helemaal mee eens. Want als wij gaan beseffen dat we geestelijk blind zijn gaan we ook onze zonden inzien, inleven en belijden. Als we dan verlost worden uit die misère dan word het ook een groot wonder en is de vreugde eindeloos. Zoals ik dus ooit zei: het moet dwars door de ellende heen! Een mens moet op de knieën worden gebracht wil het goed komen tussen God en hem/haar. Vandaar dus ook dat de Heilige Geest het hart van een mens zou moeten bewerken wil hij/zij uit de slavernij van de zonden komen in het eeuwige Licht, ofwel de genade van Christus. En zo is het verhaal toch weer rond...?

Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:16

Hoe was het ook al weer Knipoog smiley :

http://www.youtube.com/watch?v=PF9aJYSTTno

Mario, gelukkig
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:23

MARIO216 schreef:
Hoe was het ook al weer Knipoog smiley :

http://www.youtube.com/watch?v=PF9aJYSTTno

Mario, gelukkig

Moet je nu net een nummer van een topper hier neerzetten? Verraste, verbaasde smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:36

Binnen 1 dag gedeeltelijk grijs worden Boze smiley

Of was het nu crèmekleurige verf.....?? Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:47

COOTJE711 schreef:
Binnen 1 dag gedeeltelijk grijs worden Boze smiley

Of was het nu crèmekleurige verf.....?? Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley

Heb je een make-over gehad? Foto graag.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:50

PIETER649 schreef:
ten koste van anderen? sorry hoor, blijft n raar voorbeeld

Tijd dus om Cootje eens ff te helpen. Cootje heeft namelijk gelijk! Om te beginnen bekijken een aantal mensen hier het allemaal veel te menselijk! Daarbij zou je je ook nog eens de vraag kunnen stellen: heeft de Heere Jezus uberhaupt ooit rare dingen gezegd. Met andere woorden: Hij heeft zijn voorbeelden goed overdacht maar ik denk dat het aan ons beperkte zgn. kritische menselijke brein te wijten is dat we met onbijbelse vragen en opmerkingen komen... Goed verwoord Cootje!

Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 19:55
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:54

JOSINA022 schreef:
Heb je een make-over gehad? Foto graag.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Ik dacht dat het zo sneller ging... Lachende smiley
Maar werd helaas bespot door mijn buurvrouw.... Boze smiley
Enne die foto...tja...ehh... kom maar halen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:58

COOTJE711 schreef:
Ik dacht dat het zo sneller ging... Lachende smiley
Maar werd helaas bespot door mijn buurvrouw.... Boze smiley
Enne die foto...tja...ehh... kom maar halen.... Knipoog smiley

Toch jammer dat ik niet in de buurt woon Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:00

JOSINA022 schreef:
Toch jammer dat ik niet in de buurt woon Boze smiley

Fietsen is gezond hè...?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:05

COOTJE711 schreef:
Fietsen is gezond hè...?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Té gezond, ik kom wel met de benenwagen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:06

JOSINA022 schreef:
Té gezond, ik kom wel met de benenwagen... Knipoog smiley

Okee, de koffie is bruin maar.... denk wèl aan de verf hè.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:08

COOTJE711 schreef:
Okee, de koffie is bruin maar.... denk wèl aan de verf hè.... Knipoog smiley

Je hangt maar bordjes op... Lachende smiley tenslotte heb je die voor jezelf ook nodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:12

JOSINA022 schreef:
Je hangt maar bordjes op... Lachende smiley tenslotte heb je die voor jezelf ook nodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wat wil je dat ik erop zet...?? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:15

COOTJE711 schreef:
Wat wil je dat ik erop zet...?? Lachende smiley

Ja zeg, het is jouw huis en het zijn jouw geverfde onderdelen van dat huis, dat mag je lekker zelf bedenken Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:17

BEUN656 schreef:
Tineke, wat fijn dat je reageert meid... Blijkbaar was voor jou de discussie die we ooit begonnen ook nog niet afgerond. Kortom: twee zielen, één gedachte... Tot zover dan... Verder wil ik toch nog een aantal dingetjes opmerken over jouw commentaar...

Om te beginnen met de eerste twee regels: blijkbaar denk jij dus dat die Romeinen-brief niet voor ons geld. Mijn vraag is dan: wat moeten wij dan met de Bijbel zonder die Romeinen-brief? Beetje jammer Tineke...

Dan de volgende twee regels: hoe kan je nou dood zijn als je opstaat? Als je in Christus opgestaan bent, dan leef je toch? Tenminste, dat word mij elke zondag verteld. En ik geloof dat ik er niet naast zit. En wat Romeinen 7:1 zelf betreft: ook na onze bekering blijft de zonde aan ons kleven. Dus, wat Paulus daar schrijft is correct. Alleen onze menselijke interpretatie rammelt nog wel eens... Maar inderdaad: als we onder de heerschappij van Christus leven dan leven we inderdaad onder de genade. En verder: die kruisdood is inderdaad het grote bewijs van Gods genade voor een zondig mens die zich bekeert.

Tenslotte nog even de laatste 2 regels: beetje jammer dat je hier ook dingen overslaat. Want, hoe zullen wij ooit tot die aanname komen zonder het inleven en belijden van onze schuld? Maar als wij inderdaad tot die hartelijke overgave zijn gekomen (gewerkt door de Heilige Geest) dan komt God met Zijn liefde over en mogen we Hem aannemen. Mee eens...

Ja, terechte opmerking. Helemaal mee eens. Want als wij gaan beseffen dat we geestelijk blind zijn gaan we ook onze zonden inzien, inleven en belijden. Als we dan verlost worden uit die misère dan word het ook een groot wonder en is de vreugde eindeloos. Zoals ik dus ooit zei: het moet dwars door de ellende heen! Een mens moet op de knieën worden gebracht wil het goed komen tussen God en hem/haar. Vandaar dus ook dat de Heilige Geest het hart van een mens zou moeten bewerken wil hij/zij uit de slavernij van de zonden komen in het eeuwige Licht, ofwel de genade van Christus. En zo is het verhaal toch weer rond...?

ik neem even de vrijheid om twee van je bijdrage's te combineren.

ik durf te betwijfelen of je menselijke intepretatie wel juist is, beun;

je schrijft dat "het dwars door de ellende heen moet" en "iemand niet tot het aannemen van de Heere Jezus kan komen zonder het beleven en belijden van schuld".
zo heb ik de dogma's van huis uit ook meegekregen, maar wat ik me dan afvraag is waarom ik deze dingen bij Henoch en Lydia (om maar even twee voorbeelden te noemen) niet kan terugvinden?

en dan nog iets anders;
als de stokbewaarder vraagt "wat moet ik doen om zalig te worden?". krijgt hij niet de opdracht om "dwars door zijn ellende heen te gaan", "op zijn knieen te gaan", of "zijn zonden te gaan beleven of belijden".........nee; paulus zegt eenvoudig; geloof in de Heere Jezus Christus en gij ZULT zalig worden.
ik vind het nu juist zo bevrijdend dat we geen "voorwaardelijk geloof" hoeven te hebben, maar eenvoudigweg al ons vertrouwen op Hem hoeven stellen.
we hoeven NIETS...........want het is al VOLBRACHT.
we hoeven zelfs geen vromigheid op te brengen.

en wat schuld besef betreft..........
á Brakel schrijft in zijn "redelijke godsdienst" dat een schuldbesef groot genoeg is wanneer het ons aan de voeten van de Heere Jezus brengt.
zelf durf ik dus zo vrij te zijn, te zeggen dat ik zelfs dat schuldbesef niet bij elke gelovige in de bijbel tegenkom.

ik denk dat jouw visie ook moeilijk te rijmen is met markus 10 vers 13
"EEN IEDER die de Naam des HEEREN zal aanroepen ZAL zaligworden".

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 19 mei 2012, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:17

JOSINA022 schreef:
Ja zeg, het is jouw huis en het zijn jouw geverfde onderdelen van dat huis, dat mag je lekker zelf bedenken Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Jammer.... was toch wel benieuwd...... Clown smiley

Gij zult niet slow-chatten (....) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:22

COOTJE711 schreef:
Jammer.... was toch wel benieuwd...... Clown smiley

Gij zult niet slow-chatten (....) Knipoog smiley

Haha, jij denkt toch niet dat ik jou de woorden in de mond ga leggen hè, heb nl alleen mijzelf er mee Gefrustreerde smiley hoe gek denk je dat ik ben Clown smiley

Jaja, heeeeeeeeel gek...ik weet het Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt enne...ik ben geen "gij" Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:32

JOSINA022 schreef:
Haha, jij denkt toch niet dat ik jou de woorden in de mond ga leggen hè, heb nl alleen mijzelf er mee Gefrustreerde smiley hoe gek denk je dat ik ben Clown smiley
ehhmm.... laat me ff denken..... Smiley met dichtgeplakte mond

JOSINA schreef:
Jaja, heeeeeeeeel gek...ik weet het Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt enne...ik ben geen "gij" Engeltje smiley

Is dàt je slechtste moment.....Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:39

HANNAH810 schreef:
ik neem even de vrijheid om twee van je bijdrage's te combineren.

ik durf te betwijfelen of je menselijke intepretatie wel juist is, beun;

je schrijft dat "het dwars door de ellende heen moet" en "iemand niet tot het aannemen van de Heere Jezus kan komen zonder het beleven en belijden van schuld".
zo heb ik de dogma's van huis uit ook meegekregen, maar wat ik me dan afvraag is waarom ik deze dingen bij Henoch en Lydia (om maar even twee voorbeelden te noemen) niet kan terugvinden?

en dan nog iets anders;
als de stokbewaarder vraagt "wat moet ik doen om zalig te worden?". krijgt hij niet de opdracht om "dwars door zijn ellende heen te gaan", "op zijn knieen te gaan", of "zijn zonden te gaan beleven of belijden".........nee; paulus zegt eenvoudig; geloof in de Heere Jezus Christus en gij ZULT zalig worden.
ik vind het nu juist zo bevrijdend dat we geen "voorwaardelijk geloof" hoeven te hebben, maar eenvoudigweg al ons vertrouwen op Hem hoeven stellen.
we hoeven NIETS...........want het is al VOLBRACHT.
we hoeven zelfs geen vromigheid op te brengen.

en wat schuld besef betreft..........
á Brakel schrijft in zijn "redelijke godsdienst" dat een schuldbesef groot genoeg is wanneer het ons aan de voeten van de Heere Jezus brengt.
zelf durf ik dus zo vrij te zijn, te zeggen dat ik zelfs dat schuldbesef niet bij elke gelovige in de bijbel tegenkom.

ik denk dat jouw visie ook moeilijk te rijmen is met markus 10 vers 13
"EEN IEDER die de Naam des HEEREN zal aanroepen ZAL zaligworden".

Kijk eens aan... Een nieuweling in deze toch wel enigszins vastgeroeste discussie... Fijn! Maar om te beginnen met de mensen die jij zo even noemt denk ik dat bij hen de Heilige Geest in hun hart heeft gewerkt. En natuurlijk krijgt niet iedereen dezelfde bekering. Verder wil ik wel benadrukken dat die ellende zeker geen voorwaarde is voor onze bekering. Maar ik denk dat we, voordat we tot die hartelijke overgave komen, wel onze zonden gevoeld hebben en beleden. Want, ff intermenselijk: ik kan me namelijk indenken dat jij eerst excuses van iemand verlangt die iets fout bij jou gedaan heeft, voordat jij die persoon vergeeft. Zoveel te meer dus als je die lijn verticaal gaat trekken. En dat we niks hoeven klopt. Sterker nog: we willen niet en dus kunnen we niet. En dat is nou juist onze diepe ellende! Paulus is daarover ook heel duidelijk in Romeinen 7:19-24:
19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.
20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont.
21 Zo vind ik dan deze wet in mij: als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.
22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens;
23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.
24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?

Wat á Brakel betreft: die heeft gewoon gelijk. Jouw commentaar daarop zijn jouw woorden en die moet je nog maar eens goed onderzoeken. Want nogmaals: ons schuldbesef is geen pleitgrond voor onze bekering maar het zal wel zover moeten komen dat we onze schuld gaan inzien en belijden. Als laatste nog even de citaten van Paulus die jij aanhaalde: je hebt helemaal gelijk! Die blijven wat mij betreft ook staan. Want God zal geen bidder laten staan!

Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 21:17
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:42

COOTJE711 schreef:
ehhmm.... laat me ff denken..... Smiley met dichtgeplakte mond

Is dàt je slechtste moment.....Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

Neeee Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:05

BEUN656 schreef:
Dan heb ik al een barbeknoei! Huilende smiley, smiley in tranen Kan het echt niet op een andere datum?

Krijgen we dàt weer Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:10

THOMAS968 schreef:
Nou dan maken we ons gelukkig druk om hetzelfde. Onder het mom van fraudebestrijden bij sociale uitkeringen is alles verslechterd en voor alle groepen, behalve de hogere inkomens, die er in verhouding en ook absoluut op voortuigingen. Toen Wouter Bos aan Balkenende vroeg tijdens een verkiezingsdebat om drie maatregelen te noemen waarbij de hogere inkomsten een offer hadden gebracht kon Balkenende er zelfs niet een noemen. De sneer van Bos in de taalvorm van een Bijbels verhaal (Als er een rechtvaardige is, zal ik de stad sparen) was voor de bijbels opgevoede Balkenende maar al te duidelijk. De neo-liberale maatschappij iwaarbij werknemers vaak alleen nog jaarcontracten krijgen, de zorg voor bejaarden op basis van beschikbaar geld in plaats van op de nodige zorg voor deze kwetsbare mensen is geregeld en kinderen van minder vermogende ouders die een universitaire studie alleen met veel schuld kunnen afronden: het heeft alleen maar gunstig gewerkt voor mensen met veel geld die nergens inleverden en hun villasubsidie (hypotheekrenteaftrek) is uiteraard heilig. Het is een bewuste keuze waarbij het CDA inmiddels niet meer is dan de aanhangwagen van de liberalen. Nationaal belang? Goede zorg voor zieken en hulpbehoevenden, rechtszekerheid voor werknemers en een eerlijke verdeling van de lasten is pas een nationaal belang voor de meeste Nederlanders.

Thomas, die het overigens wel goed heeft.

Ik ben benieuwd hoe de burgers gaan reageren op het lente-akkoord, dat eigenlijk opnieuw de rijken uit de wind houdt en de armsten laat inleveren. De middenmoot, die het hardst moet werken voor vele malen minder dan de rijken moet flink inleveren.
Het is toch eigenlijk van de gekke dat we het gewoon maar nemen en rustig doorgaan met het incasseren van bergen onrecht.
De macht van het geld is blijkbaar niet te breken.
Verontrustend en zorgwekkend in een samenleving waarin iedereen zo langzamerhand weet hoe scheef de verhoudingen liggen tussen rijk en arm en niemand, niemand doet er wat aan.
Wat is dat toch?

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 19 mei 2012, 21:26
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:19

BEUN656 schreef:
om te beginnen met de mensen die jij zo even noemt denk ik dat bij hen de Heilige Geest in hun hart heeft gewerkt. En natuurlijk krijgt niet iedereen dezelfde bekering.

jij denkt.................oke, ieder mens heeft recht op een eigen intepretatie.
maar mijn vraag aan je was meer; waar vind je "besef van schuld", en "belijden van schuld" terug bij Henoch, Lydia, en de stokbewaarder?
het antwoord op die vraag heb ik nog niet gelezen, of lees ik er overheen?

Verder wil ik wel benadrukken dat die ellende zeker geen voorwaarde is voor onze bekering. Maar ik denk dat we, voordat we tot die hartelijke overgave komen, wel onze zonden gevoeld hebben en beleden.

ik heb de indruk dat je jezelf in beide vet gedrukte stukjes tegenspreekt, beun; tenzij ik je woorden anders lees dan jij ze bedoelt hebt. dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
kun je je verduidelijken?

Want, ff intermenselijk: ik kan me namelijk indenken dat jij eerst excuses van iemand verlangt die iets fout bij jou gedaan heeft, voordat jij die persoon vergeeft.

Zoveel te meer dus als je die lijn verticaal gaat trekken. En dat we niks hoeven klopt. Sterker nog: we willen niet en dus kunnen we niet. En dat is nou juist onze diepe ellende! Paulus is daarover ook heel duidelijk in Romeinen 7:19-24:

WE kunnen niet en willen niet; wie zijn WE?

Wat á Brakel betreft: die heeft gewoon gelijk. Jouw commentaar daarop zijn jouw woorden en die moet je nog maar eens goed onderzoeken. Want nogmaals: ons schuldbesef is geen pleitgrond voor onze bekering maar het zal wel zover moeten komen dat we onze schuld gaan inzien en belijden. Als laatste nog even de citaten van Paulus die jij aanhaalde: je hebt helemaal gelijk! Die blijven wat mij betreft ook staan. Want God zal geen bidder laten staan.

in de eerste alinea las ik nog dat je schreef dat "ellende" geen voowaarde was............. Verraste, verbaasde smiley
!

overigens; ik ben geen nieuwkomer in deze discussie hoor; ik heb deze discussie alleen inmiddels al zo vaak gevoerd............ Lachende smiley met blinkend witte tanden
de tijd ontbreekt me zo vaak om opnieuw de (hele) discussie aan te gaan.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 19 mei 2012, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:24

MIEKE364 schreef:
Ik ben benieuwd hoe de burgers gaan reageren op het lente-akkoord, dat eigenlijk opnieuw de rijken uit de wind houdt en de armsten laat inleveren. De middenmoot, die het hardst moeten werken voor vele malen minder dan de rijken moeten flink inleveren.
Het is toch eigenlijk van de gekke dat we het gewoon maar nemen en rustig doorgaan met het incasseren van bergen onrecht.
De macht van het geld is blijkbaar niet te breken.
Verontrustend en zorgwekkend in een samenleving waarin iedereen zo langzamerhand weet hoe scheef de verhoudingen liggen tussen rijk en arm en niemand, niemand doet er wat aan.
Wat is dat toch?

Doe jij er zelf wel wat aan? Het is zo makkelijk te zeggen dat niemand wat doet maar wat doe je zelf ermee?
We zijn blij dat we werk hebben denk ik en accepteren het omdat het niet anders is......een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen en omzien naar je naaste die het minder dan jezelf heeft is het minste wat je kan doen
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:32

WILLEMIJN232 schreef:
Doe jij er zelf wel wat aan? Het is zo makkelijk te zeggen dat niemand wat doet maar wat doe je zelf ermee?
We zijn blij dat we werk hebben denk ik en accepteren het omdat het niet anders is......een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen en omzien naar je naaste die het minder dan jezelf heeft is het minste wat je kan doen

Over makkelijk gesproken, Willemijn, wat een inkoppertje en meteen aanvallen maar weer. Een beetje genuanceerder mag van mij wel.

Het is nogal makkelijk gezegd: een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen, wat bedoel je daarmee?
Omzien naar je naaste is gemakkelijk gezegd en nogal populistisch, wat betekent dat volgens jou? Hoe zie jij om naar je naaste?
Hoe vul jij zelf met opgeheven vingertje en die bedillerige toon in wat je een ander sympathiek oplegt?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:32

BEUN656 schreef:
Dan heb ik al een barbeknoei! Huilende smiley, smiley in tranen Kan het echt niet op een andere datum?

ja hoor, beun;
de volgende picknick met BBQ is op een andere datum.

(ik verzet nooit data, visser, dat WEET je toch langzaamaan? mensen die inmiddels geen lid meer zijn, en de anderen van de lijst rekenen op deze datum en DUS gaan we op 16 juni picknicken........ Lachende smiley met blinkend witte tanden )

hannah.........duidelijkheid werkt.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 19 mei 2012, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:33

BEUN656 schreef:
Ja, terechte opmerking. Helemaal mee eens.
Want als wij gaan beseffen dat we geestelijk blind zijn gaan we ook onze zonden inzien, inleven en belijden. Als we dan verlost worden uit die misère dan word het ook een groot wonder en is de vreugde eindeloos. Zoals ik dus ooit zei: het moet dwars door de ellende heen! Een mens moet op de knieën worden gebracht wil het goed komen tussen God en hem/haar. Vandaar dus ook dat de Heilige Geest het hart van een mens zou moeten bewerken wil hij/zij uit de slavernij van de zonden komen in het eeuwige Licht, ofwel de genade van Christus. En zo is het verhaal toch weer rond...?

hm. wel grappig dat je het met mijn opmerking eens bent omdat ik er iets heel anders mee bedoelde dan jij er uit haalt.
en dat is vind ik kenmerkend van de Bijbel en wat een Bijbelstudie over 1 hoofdstuk zo boeiend kan maken.

Ik denk dat ik begrijp wat je zeggen wil maar heb toch een kanttekening bij het beseffen over geestelijke blindheid.
dat besef heb je namelijk niet totdat God besluit die bedekking weg te halen. (geldt ook voor je gehoor).
en als je dan gaat zien, kan dat wel eens heel erg schrikken zijn ja.

en als je dan door "de ellende" heen bent en je ondergedompelt wordt in de vreugde-olie........

dan weet je dat je waarlijk vrij gemaakt bent. en wat het offer van de Heer (en God onze Vader) voor waarde is voor ons mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:37

MIEKE364 schreef:
Over makkelijk gesproken, Willemijn, wat een inkoppertje en meteen aanvallen maar weer. Een beetje genuanceerder mag van mij wel.

Het is nogal makkelijk gezegd: een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen, wat bedoel je daarmee?
Omzien naar je naaste is gemakkelijk gezegd en nogal populistisch, wat betekent dat volgens jou? Hoe zie jij om naar je naaste?
Hoe vul jij zelf met opgeheven vingertje en die bedillerige toon in wat je een ander sympathiek oplegt?

Nou zeg.....ik bedoelde het helemaal niet zoals jij het leest........
bedillerig, opgeheven vingertje???? nou nou, ik vroeg het me gewoon af ook voor mezelf.....Niet genuanceerd?????
Nou ja, de toon is weer gezet......ik zal me niets meer afvragen op het forum.....kan blijkbaar niet zonder dat men zich persoonlijk weer aangesproken voelt.......terwijl het gewoon een gedachte was en geen verwijt......pffff
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:40

HANNAH810 schreef:
overigens; ik ben geen nieuwkomer in deze discussie hoor; ik heb deze discussie alleen inmiddels al zo vaak gevoerd............ Lachende smiley met blinkend witte tanden
de tijd ontbreekt me zo vaak om opnieuw de (hele) discussie aan te gaan.

van Henoch weet ik het niet, want daar staat niet zo veel over in de Bijbel, (hij wandelde echter met God, dus lijkt mij dat hij alles met Hem besprak). maar de anderen hebben volgens de Joodse tradities de offers bij de tempel.

zo was er de grote verzoendag waarop 2 bokken kwamen. de ene werd geofferd en de ander kreeg de zonden van het volk op zich geladen en de woestijn ingestuurd.

dus was er wel schuldbelijdenis en vergeving van zonden.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:42

Teveel om op te noemen . Maar daar was het het weertje wel voor ook. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3850 3851 3852 3853 3854 3855 3856 ... 6194 Volgende
Pagina 3853 van 6194