Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:48
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ps.en liefde kan je niet beschrijven |
En mag ik misschien even vragen waar deze zin op slaat binnen de context van mijn reacties?
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 19 mei 2012, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:50
|
|
|
BEUN656 schreef: | Goed, zal ik proberen maar ik ga nog steeds over mijn eigen reacties, okidoki? Fijn! |
Laten we het elkaar niet lastig maken,de kunst is om geen acht te slaan op een andermans onwetendheid..of onkunde (HIER OPENLIJK)wanneer het gaat over kleine dingen. De mensen vullen voor zichzelf wel genoeg in Beun.
Het is LENTE..laten we wat lol op de site maken Ik heb een ernstige kant..maar ben ook bijna tot alles toe in staat om ergens in mee te gaan in de goot geslapen..maar ook onder witte lakens gelegen..jij benT..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 22:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:53
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Klopt Heide...liefde is niet te beschrijven... En zou je het doen...mag dat zelfs nog met een schrijffoutje...toch???? (omdat je natuurlijk helemaal zenuwachtig bent...)
Kom op Beun...zoek de zon effe op...!! ( Kom mee naar buiten allemaal) |
Nou, om te beginnen met het begin van jouw reactie. Ik heb Heide zojuist gevraagd wat hij bedoeld met die ene zin binnen de context van mijn reacties. Maar je bedoeld dit liedje toch...?
Kom mee naar buiten allemaal Dan zoeken wij de wielewaal En horen wij die muzikant Dan is zomer weer in 't land Dudeljo, klinkt zijn lied Dudeljo, klinkt zijn lied Dudeljo, en anders niet
Hij woont in 't dichte eikenbos Gekleed in gouden vederdos Daar jodelt hij op zijn schalmei Tovert onze harten blij Dudeljo, klinkt zijn lied Dudeljo, klinkt zijn lied Dudeljo, en anders niet
Kom mee naar buiten allemaal Dan zoeken wij de wielewaal En horen wij die muzikant Dan is zomer weer in 't land Dudeljo, klinkt zijn lied Dudeljo, klinkt zijn lied Dudeljo, en anders niet..
Weet je, ik zal ff mijn grote klapdeuren openzetten voor jouw gemoedsrust.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Klopt Heide...liefde is niet te beschrijven... En zou je het doen...mag dat zelfs nog met een schrijffoutje...toch???? (omdat je natuurlijk helemaal zenuwachtig bent...)
Kom op Beun...zoek de zon effe op...!! ( Kom mee naar buiten allemaal) |
Beun aub !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:55
|
|
|
Koffie
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:58
|
|
|
Nou, ik ben toe aan een glas melk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:00
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ik ben toe aan een glas melk. |
in de zon, buite.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:07
|
|
|
HERMAN968 schreef: |
in de zon, buite. |
Nou, toevallig dat ik nog even in het dorp moet zijn. Dus je hebt mazzel.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 19 mei 2012, 13:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:21
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, toevallig dat ik nog even in het dorp moet zijn. Dus je hebt mazzel. |
Ha ha ha, breng broodje mee voor mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:23
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Ha ha ha, breng broodje mee voor mij |
Haha! Uit jouw zak misschien? Ik ben namelijk een zuinige Nederlander, snapt ge?
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 19 mei 2012, 13:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dan heel persoonlijk, ik zou die brief verafschuwen.....als ik vauten zou lezen in die liefdesbrief....Voor een liefdesbrief kan je ook wel de moeite nemen om even na te kijken of het er wel in goed Nederlands staat......het is toch wel een belangrijke brief he? |
Ik bedoel maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar)
BBQ en houtskool worden meegenomen door;
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; |
Dan heb ik al een barbeknoei! Kan het echt niet op een andere datum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 14:14
|
|
|
BEUN656 schreef: | Dan heb ik al een barbeknoei! Kan het echt niet op een andere datum? |
Beetje plannen Beun....tot 4 uur de picknick en dan naar de BBQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 15:39
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Beetje plannen Beun....tot 4 uur de picknick en dan naar de BBQ |
Maar ik heb die barbeque al elders op exact hetzelfde tijdstip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 16:00
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooie gereageerd Tineke, je bent een échte schat. |
dank je Herman.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 16:01
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,ik denk..gelooft.. en weet bijna zeker dat jij degene bent.
Alleen jij weet het nog niet?
Hoe leest jij deze zinnen?
koffie.. |
topic gaat over bovenstaande
Laten we ontopic blijven
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op zaterdag 19 mei 2012, 16:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 16:06
|
|
|
BEUN656 schreef: | Joh, hou 's op! Je wilt niet weten wat er allemaal op deze site tegen mij gezegd is! Als ik daar nu nog over moet nadenken word ik gek! Maar inderdaad, ik heb een handicap en ervaar zeker de consequenties daarvan op deze site. Lekker respectvol! Zelfs op dinnerdating in Zwolle: "had je niet even kunnen zeggen dat je in een rolstoel kwam?" Ik bedoel maar... Bovendien heb ik Heide slechts een bruikbare tip meegegeven waar hij mijns inziens best wel wat mee kan. Toch, Heide...? |
Het gaat erom dat je zo iemand op het forum aanspreekt....Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets over jou gelezen heb... Als je het zo'n bruikbare tip vind had je hem het beste even kunnen mailen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 17:28
|
|
|
Zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden. Mattheüs 5:9
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:02
|
|
|
BEUN656 schreef: | Tineke, wat fijn dat je reageert meid... Blijkbaar was voor jou de discussie die we ooit begonnen ook nog niet afgerond. Kortom: twee zielen, één gedachte... Tot zover dan... Verder wil ik toch nog een aantal dingetjes opmerken over jouw commentaar...
Om te beginnen met de eerste twee regels: blijkbaar denk jij dus dat die Romeinen-brief niet voor ons geld. Mijn vraag is dan: wat moeten wij dan met de Bijbel zonder die Romeinen-brief? Beetje jammer Tineke...
Dan de volgende twee regels: hoe kan je nou dood zijn als je opstaat? Als je in Christus opgestaan bent, dan leef je toch? Tenminste, dat word mij elke zondag verteld. En ik geloof dat ik er niet naast zit. En wat Romeinen 7:1 zelf betreft: ook na onze bekering blijft de zonde aan ons kleven. Dus, wat Paulus daar schrijft is correct. Alleen onze menselijke interpretatie rammelt nog wel eens... Maar inderdaad: als we onder de heerschappij van Christus leven dan leven we inderdaad onder de genade. En verder: die kruisdood is inderdaad het grote bewijs van Gods genade voor een zondig mens die zich bekeert.
Tenslotte nog even de laatste 2 regels: beetje jammer dat je hier ook dingen overslaat. Want, hoe zullen wij ooit tot die aanname komen zonder het inleven en belijden van onze schuld? Maar als wij inderdaad tot die hartelijke overgave zijn gekomen (gewerkt door de Heilige Geest) dan komt God met Zijn liefde over en mogen we Hem aannemen. Mee eens... |
en de Heer vroeg aan de blinde. zie je iets? de blinde antwoordde. ik zie mensen als bomen wandelen.
ik kan hier natuurlijk heel veel op zeggen, maar dat wil ik niet. dus zeg ik jouw, wees gezegend Beun.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:05
|
|
|
YES356 schreef: | topic gaat over bovenstaande
Laten we ontopic blijven |
Ja, papa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat erom dat je zo iemand op het forum aanspreekt....Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets over jou gelezen heb... Als je het zo'n bruikbare tip vind had je hem het beste even kunnen mailen..... |
Volgens mij leven wij hier in een land waarin je mag zeggen wat je wilt en op welke manier dan ook en op elk tijdstip.... 't Is maar dat je het even weet... Dank u...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:23
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nou, Leanne, als ik hier op het forum lees dat er mensen zijn die vinden dat als ze CM kunnen betalen, ze niet mogen mopperen, dan vind ik toch dat het tijd wordt tussen de regels door te lezen. De meeste maatregelen pakken erg slecht uit voor de mensen die volledig afhankelijk zijn van het werk dat ze verrichten. Het is heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk, nog aan een vaste baan te komen. En bij ontslag is de uitkering ook niet zo geweldig. Het klinkt voor velen vroom en christelijk in de oren om te vertellen dat ze het prima redden met een bijstandsuitkering, de werkelijkheid is een andere. Een ding staat vast: bij alle beleidsombuigingen sinds het kabinet Lubbers, hebben de hogere inkomens niet ingeleverd en is het sociale systeem sterk verslechterd. Dat is niet een economische noodzaak maar een politieke keuze. Dat het misbruik van voorzieningen er is, zeker in derde wereldkringen, heeft de solidariteit ondergraven. Toch moet het onbestaanbaar zijn in dit rijke land dat er mensen gebruik moeten maken van voedselbanken. Ook bij het Kunduz-akkoord vallen de klappen niet waat het geld zit maar het meest bij AOW-ers met een aanvullend pensioen. En velen van hen waren al veel eerder op dan met 66. Ik erger me ook aan de luie profiteurs maar enige nuancering is wel op zijn plaats. Steeds meer mensen kunnen domweg niet meer aan de eisen van onze samenleving voldoen.
Thomas, die erg blij is aan de goede kant te zitten. |
Nuancering is erg moeilijk over te brengen op een forum,ik ben het met je eens maar vergeet de alleenstaande ouders niet,die kunnen niet meer werken dan ze al doen en die hebben de afgelopen jaren erg veel ingeleverd.Bijvoorbeeld de alleenstaande ouderkorting,voorheen liep die tot kinderen 18 waren,nu tot hun 12de,scheelt bijna 1000 euro op een jaar........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:25
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,ik denk..gelooft.. en weet bijna zeker dat jij degene bent.
Alleen jij weet het nog niet?
Hoe leest jij deze zinnen?
koffie.. |
topic gaat over bovenstaande
Laten we ontopic blijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:28
|
|
|
YES356 schreef: | topic gaat over bovenstaande
Laten we ontopic blijven |
Precies, dat zei ik ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:31
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ik bedoel maar... |
Zoals je leest is het een algemene opmerking....ik zal er nooit iemand persoonlijk op het forum over lastig vallen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:33
|
|
|
MARIA830 schreef: | Ik ben dit topic begonnen alleen onder een andere profiel. Ik ben weer terug van weg geweest. Maar ik zie dat het wel erg actief is onder de christenen. Dat er toch verschillende meningen over zijn. Mooi om te zien dat meningen verschillen. |
Ja, je hebt het ook over ongeveer het oudste onderwerp ter wereld denk ik. Zelf zou ik dit onderwerp niet beginnen of om na te gaan hoeveel Bijbelse meningen hierover nog zijn. Dat kan wat mij betreft toch beter, zeker op een Christelijke website.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 24 mei 2012, 21:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Juist met de jongeren heb ik het minst te doen. Zij zijn het zich bewust en kunnen binnen hun mogelijkheden zich er tegen wapenen...En ik vraag me in alle oprechtheid af of die wel zo somber naar de toekomst kijken..... Juist anderen die al jaren aan de zelfkant leven die krijgen het nog zwaarder en dat is in en intriest......Mensen die het goed hebben blijven het wel goed hebben ook al mopperen ze.... |
Waarom? Er zijn ook jongeren die geen carriére hebben hebben kunnen maken en nu ook de dupe zijn.
Mario, zou ook weleens weer opslag willen hebben. 10 jaar geen opslag gehaf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:53
|
|
|
Zeggen is 1! Het vervolgens doen is 2! Gelukkig help IK daarbij!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:00
|
|
|
MARIO216 schreef: | Waarom? Er zijn ook jongeren die geen carriére hebben hebben kunnen maken en nu ook de dupe zijn.
Mario, zou ook weleens weer opslag willen hebben. 10 jaar geen opslag gehaf |
ik heb het niet over carrière maken..jongeren zijn natuurlijk meer in staat om werk te vinden dan ouderen..... Zij verhuizen makkelijker naar een plek waar nog werk te vinden is en willen nog van alles aan pakken.....zijn wat flexibeler....en het zou ook niet goed zijn als je jong bent en je zit al op de bank.... En sommige banen betalen nu eenmaal beter dan de andere, dat is een feit maar dat is geen nieuw verhaal..... En opslag? Wat was dat ook alweer? je mag blij zijn dat je werk hebt, zo kan je het ook bekijken......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:02
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nuancering is erg moeilijk over te brengen op een forum,ik ben het met je eens maar vergeet de alleenstaande ouders niet,die kunnen niet meer werken dan ze al doen en die hebben de afgelopen jaren erg veel ingeleverd.Bijvoorbeeld de alleenstaande ouderkorting,voorheen liep die tot kinderen 18 waren,nu tot hun 12de,scheelt bijna 1000 euro op een jaar........ |
Nou dan maken we ons gelukkig druk om hetzelfde. Onder het mom van fraudebestrijden bij sociale uitkeringen is alles verslechterd en voor alle groepen, behalve de hogere inkomens, die er in verhouding en ook absoluut op voortuigingen. Toen Wouter Bos aan Balkenende vroeg tijdens een verkiezingsdebat om drie maatregelen te noemen waarbij de hogere inkomsten een offer hadden gebracht kon Balkenende er zelfs niet een noemen. De sneer van Bos in de taalvorm van een Bijbels verhaal (Als er een rechtvaardige is, zal ik de stad sparen) was voor de bijbels opgevoede Balkenende maar al te duidelijk. De neo-liberale maatschappij iwaarbij werknemers vaak alleen nog jaarcontracten krijgen, de zorg voor bejaarden op basis van beschikbaar geld in plaats van op de nodige zorg voor deze kwetsbare mensen is geregeld en kinderen van minder vermogende ouders die een universitaire studie alleen met veel schuld kunnen afronden: het heeft alleen maar gunstig gewerkt voor mensen met veel geld die nergens inleverden en hun villasubsidie (hypotheekrenteaftrek) is uiteraard heilig. Het is een bewuste keuze waarbij het CDA inmiddels niet meer is dan de aanhangwagen van de liberalen. Nationaal belang? Goede zorg voor zieken en hulpbehoevenden, rechtszekerheid voor werknemers en een eerlijke verdeling van de lasten is pas een nationaal belang voor de meeste Nederlanders.
Thomas, die het overigens wel goed heeft.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|