Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 07:00
|
|
|
EEN MENS KAN JE VAN ALLES WIJS MAKEN , MAAR EEN MOEDER NIET
WIE GEEFT VAN WAT HIJ HEEFT , IS WAARDIG DAT HIJ/ZIJ LEEFT...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 07:42
|
|
|
Zaterdag 19 Mei, Psalm 62: 1-5; Als het water wast.
Rust. Stilte. Het begin van deze psalm is een en al verstilling. Hier komt een mens tot rust. Hoe? Bij God. Waarom? Omdat Hij rots is, redding, vaste grond onder de wankelende voeten. Waarom wankelen die voeten? Omdat er weer eens tegenstanders zijn, haatdragende leugenaars. Laster is hun leven, leugen hun lieve lust. Ze doen alsof ze je zegenen, maar in werkelijkheid vervloeken ze je. Nee, dan is God anders. En daarom vind ik alleen bij Hem rust. Stilte. Verademing. Stilte. Juist in onze gehaaste samenleving: een levensnoodzakelijke behoefte. Rust. De meeste ongelukken en rampen ontstaan door een tekort aan stilte en rust. Met oorlogen zal het niet geheel anders zijn. Spanningen in relaties, vetes in families, ze hebben niet zelden te maken met stress, spanning, overhaast genomen beslissingen. Stilte. Rust. Waarom zou je die in een klooster of retraitecentrum zoeken als je die ook thuis kunt vinden? Zoek een rustig hoekje, lees de psalm van vandaag nog eens over – en komt tot jezelf, kom tot God, kom tot rust. Vanuit die rust sta je sterk op dagen die vol onheil zijn. Vanuit die stilte kun je een heleboel herrie verduren, het lawaai van de fabriek, het kantoor, de school, het huishouden. Met God ga je onwankelbaar, hoog boven het opkomende getij van de chaos uit.
Mijn ziel is stil tot God mijn Heer, van Hem verwacht ik altijd weer mijn heil, - op Hem toch kan ik bouwen. Ik wankel niet, want Hij staat vast: mijn toevlucht, als het water wast, mijn rots, mijn enige vertrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 08:02
|
|
|
[quote]
Laatst aangepast door
|
DJES101
|
op zaterdag 19 mei 2012, 08:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 08:03
|
|
|
http://youtu.be/2KBrxmmT9z8
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 08:05
|
|
|
DJES101 schreef: | <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/2KBrxmmT9z8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> |
http://www.youtube.com/embed/2KBrxmmT9z8
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 19 mei 2012, 08:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 08:09
|
|
|
dank je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 08:29
|
|
|
http://youtu.be/qxDrjSrzSvU
... hoe woest en ruig en puur is Hij om degene die vertrouwen in Hem stelt...
125 1 Een pelgrimslied.
Wie op de HEER vertrouwt is als de Sionsberg, die onwankelbaar vast staat voor eeuwig. 2 Zoals de bergen Jeruzalem omringen, zo omringt de HEER zijn volk van nu tot in eeuwigheid.
3 De scepter van het kwaad zal niet rusten op het land van de rechtvaardigen en de rechtvaardigen zullen het onrecht de hand niet reiken.
4 Wees goed voor wie goed is, HEER, voor de oprechte van hart. 5 Maar wie een dwaalweg gaat – HEER, verdrijf hem en allen die onrecht doen.
Vrede over Israël!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 19 mei 2012, 08:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 09:26
|
|
|
BEUN656 schreef: | Luister, ik zeg niks bijzonders. Ik zeg alleen datie wat aan z'n Nederlands moet gaan doen. Meer niet! Of hij moet toevallig een dame treffen die genoegen neemt met zijn kromme Nederlands... In dat geval heeftie mazzel.
Heide, suc7 gozer! |
Ach Beun, een ieder heeft zo zijn beperkingen he? Die heb jij, die heb ik en die heeft Heide....Maar iemand om zijn beperkingen aan te vallen op een forum? Had jij ook niet zo gewaardeerd mag ik aannemen..... Had hem even een mailtje gestuurd als het je zo stoorde.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 09:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach Beun, een ieder heeft zo zijn beperkingen he? Die heb jij, die heb ik en die heeft Heide....Maar iemand om zijn beperkingen aan te vallen op een forum? Had jij ook niet zo gewaardeerd mag ik aannemen..... Had hem even een mailtje gestuurd als het je zo stoorde..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 09:35
|
|
|
Op alle relatiesites staan meer vrouwen dan mannen. Dat is op CM ook zo, de verhouding is hier 55/45.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 24 juni 2012, 11:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 10:23
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ik dacht anders dat jij mijn kritiek in een 1:1-discussie min of meer toch als een vloek ervaarde... |
een discussie willen voeren,(met een vast gesteld standpunt) over iemands persoonlijkheid en/of gemeente puur om de gedachte die je daarbij hebt en zonder de persoon en/of gemeente te kennen, is geen zegen nog een vloek maar het willen uitlokken van een twistgesprek en uiterst zinloos.
en zinloze gesprekken dienen we uit de weg te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 10:33
|
|
|
Mooie Loesje tekst:
Het meervoud van Lef is Leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 10:36
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dit stukje zou ook bij een ander forum passen, maar ik zet het hier neer omdat Ouweneel dan overzichtelijk wordt in zijn prediking.
Een bekend schriftkenner schreef: “Ware ootmoed is niet slecht van jezelf denken, maar helemaal niet aan jezelf denken.” Wie zijn leven en zijn hart vult met Christus en Zijn Woord, hoeft niet tegen de zonde te vechten. Laat dat even goed tot je doordringen! Vechten tegen de zonde betekent dat je geconcentreerd bent op de zonde. Dat is een volkomen verkeerde gerichtheid. Als jij je hart en je leven vult met Christus, heb je als het ware geen tijd om te zondigen; je komt niet op het idee. Onze geestelijke strijd is niet de strijd tegen het vlees in ons, maar de strijd tegen machten rondom ons (Ef 6:12; dit is ook de bedoeling van Hebr 12:4, want het is daar “ten bloede toe”). Ik weet best –aldus Ouweneel in zijn boek Bouwstenen voor geloof, blz 136- Ik weet best dat dat gemakkelijker klinkt dan het in de praktijk si, maar je moet het wel eerst duidelijk stellen, want anders heb je geen doel waarnaar je je kunt uitstrekken. Je moet je dus richten op het positieve, en niet vechten tegen het kwaad in jou, want dat maakt je alleen maar ongelukkiger. Als een emmer gevuld is met alcohol, hoef je er alleen maar water op te gieten om de alchohol eruit te verdrijven (water is zwaarder dan alcohol). Wij hoeven ons hart, onze zin, ons denken slecht te vullen met Christus, en wij komen aan de zonde niet meer toe; Vechten tegen de zonde maakt ongelukkig; jezelf richten op Christus maakt gelukkig. |
een waar woord. en ik begrijp wat je bedoelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 10:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mooie Loesje tekst:
Het meervoud van Lef is Leven |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 11:32
|
|
|
Dank voor die wel een zinnig antwoordt gaven Leuk om over na te denken toch? Het is al moeilijk genoeg soms..
En BEUN...NEE IK BESPAAR HET JE!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 11:34
|
|
|
YES356 schreef: | Je bent nu nog online beun!! ik wil je nog een keer duidelijk vragen te doen wat ik j in mijn pv mail aan jou net vroeg ! ik denk dat je dat zou sieren!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 11:39
|
|
|
YES356 schreef: | Pfffffffffffff haha ik ben er nog steeds niet uit!! Hoe kijk ik er tegen aan????? Man wat een doordenker!!!!! beetje (erg) laf als ik nu een schijnbeweging zou maken en het weer bij jou (Heide) zou neer te leggen! Als of taalgebruik of typ vaardigheid de oorzaak zou zijn dat ik pffffffffffffffff zeg daar ligt het dus niet aan! Ligt bij “de” lezer (bij mij oa dus) ik blijf denken! En ga je een antwoord geven ! ps kan het eigenlijk niet uitstaan wat hier zo moeilijk aan is voor mij ??!!! komt erg dicht bij denk ik ! knap gedaan Heide !! |
Zelf heb ik ook enige moeite met dit onderwerp hoor yes..hahaha.. soms kijk ik naar een profielfoto..en dan zeg ik bij me zelf..ja jij hebt wat die ander niet heeft haha..(even een afwisseling van foto bijvoorbeeld)geintje..maar als je een blonde vrouw zoekt met donker haar..is het zelfs op een site niet makkelijker..laten we maar even lache...
Tgaat je goed Makker!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 21:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 11:42
|
|
|
HEIDE115 schreef: | |
Is dat een nieuwe CM trend aan het worden? Een knipoog als iemand wat geschreven heeft? Ik zag het Herman ook al doen.....
Ben een volgzaam type dus doe ook maar mee.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 11:44
|
|
|
LINNY170 schreef: | haha,humor noem ik dit
2 uur en slaap nog niet..lees je dit hahaha..dat zal zeker helpen hihi..
En backontopic...geen idee haha,hoe lees je het zelf? |
K'viell net in slaap..zei je wat?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 11:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 11:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dat een nieuwe CM trend aan het worden? Een knipoog als iemand wat geschreven heeft? Ik zag het Herman ook al doen.....
Ben een volgzaam type dus doe ook maar mee..... |
Ja sorry.. bij dit onderwerp moet je zelf knipogend binnen komen lopen..smile
Ander ist wel heeeel verdacht
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 11:59
|
|
|
HEIDE115 schreef: | | Yes, yes jij ook privé mail naar Beun ! Zijn wij twings ? (smile)
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach Beun, een ieder heeft zo zijn beperkingen he? Die heb jij, die heb ik en die heeft Heide....Maar iemand om zijn beperkingen aan te vallen op een forum? Had jij ook niet zo gewaardeerd mag ik aannemen..... Had hem even een mailtje gestuurd als het je zo stoorde..... |
Joh, hou 's op! Je wilt niet weten wat er allemaal op deze site tegen mij gezegd is! Als ik daar nu nog over moet nadenken word ik gek! Maar inderdaad, ik heb een handicap en ervaar zeker de consequenties daarvan op deze site. Lekker respectvol! Zelfs op dinnerdating in Zwolle: "had je niet even kunnen zeggen dat je in een rolstoel kwam?" Ik bedoel maar... Bovendien heb ik Heide slechts een bruikbare tip meegegeven waar hij mijns inziens best wel wat mee kan. Toch, Heide...?
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:22
|
|
|
Willemijn, daar sta ik helemaal achter jo.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:24
|
|
|
TINEKE986 schreef: | een discussie willen voeren,(met een vast gesteld standpunt) over iemands persoonlijkheid en/of gemeente puur om de gedachte die je daarbij hebt en zonder de persoon en/of gemeente te kennen, is geen zegen nog een vloek maar het willen uitlokken van een twistgesprek en uiterst zinloos.
en zinloze gesprekken dienen we uit de weg te gaan. |
Ok, wat jij wil...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:25
|
|
|
TINEKE986 schreef: | een discussie willen voeren,(met een vast gesteld standpunt) over iemands persoonlijkheid en/of gemeente puur om de gedachte die je daarbij hebt en zonder de persoon en/of gemeente te kennen, is geen zegen nog een vloek maar het willen uitlokken van een twistgesprek en uiterst zinloos.
en zinloze gesprekken dienen we uit de weg te gaan. |
Mooie gereageerd Tineke, je bent een échte schat.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:30
|
|
|
De hoogste wijsheid is vriendelijkheid.[b]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:34
|
|
|
YES356 schreef: | De hoogste wijsheid is vriendelijkheid.[b] |
Volledig mee eens Yes, maar voor sommige cm-mers geldt volgens mij toch wat Willemijn schrijft !
"Het meervoud van Lef is Leven". Think thank
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:34
|
|
|
BEUN656 schreef: | Joh, hou 's op! Je wilt niet weten wat er allemaal op deze site tegen mij gezegd is! Als ik daar nu nog over moet nadenken word ik gek! Maar inderdaad, ik heb een handicap en ervaar zeker de consequenties daarvan op deze site. Lekker respectvol! Zelfs op dinnerdating in Zwolle: "had je niet even kunnen zeggen dat je in een rolstoel kwam?" Ik bedoel maar... Bovendien heb ik Heide slechts een bruikbare tip meegegeven waar hij mijns inziens best wel wat mee kan. Toch, Heide...? |
Sorry Beun wat ik dan maar ga zegge.. Maar probeer gewoon bij het onderwerp te blijven..wel zo fijn joh.
''Dan komen de dames misschien,als je goed kan schrijven..zei je zoiets..''
Nou 1 is genoeg
Doe me een lol..en geef jou antwoord op dit onderwerp. Dan weten de anderen dit ook van jou.. Want dit was mijn bedoeling deze gedachte even te plaatsen..snap jt?
ps.en liefde kan je niet beschrijven
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:43
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Sorry Beun wat ik dan maar ga zegge.. Maar probeer gewoon bij het onderwerp te blijven..wel zo fijn joh. |
Goed, zal ik proberen maar ik ga nog steeds over mijn eigen reacties, okidoki? Fijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:47
|
|
|
Klopt Heide...liefde is niet te beschrijven... En zou je het doen...mag dat zelfs nog met een schrijffoutje...toch???? (omdat je natuurlijk helemaal zenuwachtig bent...)
Kom op Beun...zoek de zon effe op...!! ( Kom mee naar buiten allemaal)
|
|
Naar boven |
|
|