Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:17
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Tinneke, ik las ook nog een goeie:
Het juiste woord op de juiste tijd is als een gouden appel op een zilveren schaal. Een wijze vermaning voor een luisterend oor is als een gouden ring, een sieraad van het zuiverste goud |
dat is idd mooi en waar ook.
een juist woord op de juiste tijd kan indalen. op zijn plaats vallen als een puzzelstukje.
dat is mij al een paar keer gebeurd
een wijze vermaning voor een luisterend oor is als een gouden ring.
ook dat spreekt mij erg aan. ja. voor mij is dit waarheid. Gods liefde is zo oneindig groot. Als dit soort dingen mij gebeuren voel ik Zijn liefde en leiding
dank je voor deze toevoeging Herman.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:29
|
|
|
PETRA411 schreef: | Ik moet de hele dag aan dit stuk denken,en jezus daarbij als schaapsherder. de schapen in de kerk ,en eentje geeft toe aan verleiding en zakt in de modder en denkt oh oh,zaljezus nu nog van me houden? Ik wil niet in de modder, wat bezielde me. Maar hoe is jezus? Wat doet hij,hij gaat zo,n verloren schaap zoeken en als hij die dan gevonden heeft ontvangt hij die vol liefde. Hoe genadig is jezus. liefdevol. en misschien durft zo,n schaap wel niet goed terug, na wat hij gedaan heeft,maar jezus zoekt hem,tilt hem op uit de modder en neemt hem mee. of is het schaap een beetje dom,vind hij het wel prima in de modder,heeft hij niet in de gaten dat hij daar vast komt te zitten en zinkt in een modderpoel.Toch gaat jezus hem zoeken. geweldig en deze gedachte is zo mooi dat ik hem wou delen |
ik heb begrepen dat schapen ook heel eigenwijs kunnen zijn. en dat ze kunnen verhongeren omdat ze met hun rug naar het gras staan en met hun kop naar de woestijn. letterlijk dus. we zijn niet voor niets vergeleken met schapen. soms zien wij de dingen ook niet of laten wij ons hoofd hangen moe omdat we in de modder zitten er er niet (op eigen kracht) uit kunnen komen. terwijl we "alleen" maar om hulp hoeven te vragen. zelf heb ik al heeeel wat keren op hulp gevraagd (of te wel geschreeuwd ook wel ). en hulp werd altijd geboden. zelfs in mijn diepste dal. ( wat gelukkig acher mij ligt).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien moet je het een beetje vergelijken als je met je broers en zussen naar je ouders kijkt... Je hebt dezelfde ouders maar soms praat je erover dat het wel lijkt of je allemaal over andere ouders praat.......zo verschillend wordt er tegenaan gekeken....... Terwijl je in principe dezelfde vader en moeder hebt.....
En ik moet eerlijk zeggen als je praat over de dagelijkse kruisiging....vind ik dat persoonlijk niet in verhouding staan tot wat Hij voor ons gedaan heeft en lijkt het of je het bagataliseert......Zo lijkt het he? Ik zeg niet dta het zo is want dat blijkt ook niet verder uit je verhaal |
ik denk ook niet dat ik had kunnen doen wat Hij gedaan heeft. dit in antwoord op je eerdere vraag. en daarom houd ik ook zo veel van Hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:55
|
|
|
www.youtube.com/watch?v=UoAledjtuRQ
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op vrijdag 18 mei 2012, 18:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 18:21
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 18 mei 2012, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 21:51
|
|
|
[quote=MARIO216]Las ergens een stukje van een predikant:
Dat is nog ns een bemoediging. Wat een moedige predikant om zich zo open te stellen en daarmee een zegen te zijn. Dit raakt je diep.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 22:37
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Ik lees het nu pas voor het eerst heel erg goed en verbaas me dat het zo leerzaam is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 22:47
|
|
|
[quote=MARIO216]
dat is mooi! ik kan me voorstellen dat je het stuk meerdere malen op verschillende momenten in je leven kunt lezen en dat het alle keren iets met je doet op een andere manier....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOOST764
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 23:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Juist met de jongeren heb ik het minst te doen. Zij zijn het zich bewust en kunnen binnen hun mogelijkheden zich er tegen wapenen...En ik vraag me in alle oprechtheid af of die wel zo somber naar de toekomst kijken..... Juist anderen die al jaren aan de zelfkant leven die krijgen het nog zwaarder en dat is in en intriest......Mensen die het goed hebben blijven het wel goed hebben ook al mopperen ze.... |
Met de jongeren moet je juist wel van doen hebben. Die kunnen namelijk gaan betalen voor de voorgaande generaties die zwaar de pot verteerd hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 23:02
|
|
|
oops bedankt voor je helpende hand Mario
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op vrijdag 18 mei 2012, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 23:15
|
|
|
TINEKE986 schreef: | ik heb begrepen dat schapen ook heel eigenwijs kunnen zijn. en dat ze kunnen verhongeren omdat ze met hun rug naar het gras staan en met hun kop naar de woestijn. letterlijk dus. we zijn niet voor niets vergeleken met schapen. soms zien wij de dingen ook niet of laten wij ons hoofd hangen moe omdat we in de modder zitten er er niet (op eigen kracht) uit kunnen komen. terwijl we "alleen" maar om hulp hoeven te vragen. zelf heb ik al heeeel wat keren op hulp gevraagd (of te wel geschreeuwd ook wel ). en hulp werd altijd geboden. zelfs in mijn diepste dal. ( wat gelukkig acher mij ligt). |
Dit stukje zou ook bij een ander forum passen, maar ik zet het hier neer omdat Ouweneel dan overzichtelijk wordt in zijn prediking.
Een bekend schriftkenner schreef: “Ware ootmoed is niet slecht van jezelf denken, maar helemaal niet aan jezelf denken.” Wie zijn leven en zijn hart vult met Christus en Zijn Woord, hoeft niet tegen de zonde te vechten. Laat dat even goed tot je doordringen! Vechten tegen de zonde betekent dat je geconcentreerd bent op de zonde. Dat is een volkomen verkeerde gerichtheid. Als jij je hart en je leven vult met Christus, heb je als het ware geen tijd om te zondigen; je komt niet op het idee. Onze geestelijke strijd is niet de strijd tegen het vlees in ons, maar de strijd tegen machten rondom ons (Ef 6:12; dit is ook de bedoeling van Hebr 12:4, want het is daar “ten bloede toe”). Ik weet best –aldus Ouweneel in zijn boek Bouwstenen voor geloof, blz 136- Ik weet best dat dat gemakkelijker klinkt dan het in de praktijk si, maar je moet het wel eerst duidelijk stellen, want anders heb je geen doel waarnaar je je kunt uitstrekken. Je moet je dus richten op het positieve, en niet vechten tegen het kwaad in jou, want dat maakt je alleen maar ongelukkiger. Als een emmer gevuld is met alcohol, hoef je er alleen maar water op te gieten om de alchohol eruit te verdrijven (water is zwaarder dan alcohol). Wij hoeven ons hart, onze zin, ons denken slecht te vullen met Christus, en wij komen aan de zonde niet meer toe; Vechten tegen de zonde maakt ongelukkig; jezelf richten op Christus maakt gelukkig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 23:30
|
|
|
TINEKE986 schreef: | deze brief wordt geschreven aan de mensen in Rome. vers 17 is voor hun bedoeld als je het letterlijk leest. de mensen aan wie de brief gericht is leven op dat moment in gehoorzaamheid.
leven onder de genade en niet onder de wet doe je als je met Christus gestorven bent en weer opgestaan (waar de waterdoop symbool voor staat). dan ben je dood voor de wet Rom.7:1. en omdat je onder de heerschappij van Christus leeft, leef je onder de genade. Gods genade wel te verstaan. gegeven door het offer wat onze Heer bracht door alles te aanvaarden en te verdragen wat er voor en tijdens de kruizinging heeft plaats gevonden. Zijn genade. zo oneindig groot.
dat betekend tevens onze verlossing van de slavernij van de zonde. tenminste als je de Heer hebt aangenomen als jouw verlosser. |
Tineke, wat fijn dat je reageert meid... Blijkbaar was voor jou de discussie die we ooit begonnen ook nog niet afgerond. Kortom: twee zielen, één gedachte... Tot zover dan... Verder wil ik toch nog een aantal dingetjes opmerken over jouw commentaar...
Om te beginnen met de eerste twee regels: blijkbaar denk jij dus dat die Romeinen-brief niet voor ons geld. Mijn vraag is dan: wat moeten wij dan met de Bijbel zonder die Romeinen-brief? Beetje jammer Tineke...
Dan de volgende twee regels: hoe kan je nou dood zijn als je opstaat? Als je in Christus opgestaan bent, dan leef je toch? Tenminste, dat word mij elke zondag verteld. En ik geloof dat ik er niet naast zit. En wat Romeinen 7:1 zelf betreft: ook na onze bekering blijft de zonde aan ons kleven. Dus, wat Paulus daar schrijft is correct. Alleen onze menselijke interpretatie rammelt nog wel eens... Maar inderdaad: als we onder de heerschappij van Christus leven dan leven we inderdaad onder de genade. En verder: die kruisdood is inderdaad het grote bewijs van Gods genade voor een zondig mens die zich bekeert.
Tenslotte nog even de laatste 2 regels: beetje jammer dat je hier ook dingen overslaat. Want, hoe zullen wij ooit tot die aanname komen zonder het inleven en belijden van onze schuld? Maar als wij inderdaad tot die hartelijke overgave zijn gekomen (gewerkt door de Heilige Geest) dan komt God met Zijn liefde over en mogen we Hem aannemen. Mee eens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 23:55
|
|
|
TINEKE986 schreef: | Kritiek. een beladen woord.
waarom kritiek wat doen we er mee hoe reageren we er op.
God gebruikt vaak kritiek om ons te veranderen en te vormen naar hoe Hij ons ziet en ons bedoeld heeft.
In de christelijke kringen wordt het geven van kritiek vaak beperkt tot de christelijke normen als, niet liegen, niet stelen, eer je vader en je moeder, speel geen overspel.
is de vorm van het Bijbels krijgen van kritiek wel beperkt tot deze delen.
als we eerlijk zijn en onze maskers afzetten, komen we tot de ontdekking dat niemand van ons volmaakt is en dat we allemaal fouten maken.
de vraag is dus, durven we onze maskers af te zetten en te zijn wie we op het moment zijn. durven we het aan om kritiek te krijgen en zo ja, hoe gaan we daar dan mee om. Is kritiek krijgen erg? en moeten we daar altijd wat mee doen? Hoe kijk jij aan tegen het krijgen van kritiek. |
Nou, ik dacht anders dat jij mijn kritiek in een 1:1-discussie min of meer toch als een vloek ervaarde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 00:09
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ach elke man /vrouw komt uit de rose bril naar 6 weken. en gaat dan kijken of de man /vrouw wel de persoon is waar hij/zij mee verder wil. |
Als we allemaal een roze bril opzetten.. valt het niet ..ehh...zo op natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 00:12
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,ik denk, gelooft en weet bijna zeker dat jij degene bent. Alleen jij weet het nog niet?
Hoe leest jij deze zinnen?
koffie.. |
Nou, om echt voor de dag te komen zou ik als ik jou was maar wat aan je Nederlands doen... Dan komen de dames ook sneller.... Bier!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 19 mei 2012, 00:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILL901
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 00:14
|
|
|
meer vrouwen dan mannen op deze site? dan zou een ieder aan z'n trekken komen. Of zijn christenen bang om elkaar te benaderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 00:49
|
|
|
Benaderen...oke...er moet toch ook een klik zijn???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 00:55
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, om echt voor de dag te komen zou ik als ik jou was maar wat aan je Nederlands doen... Dan komen de dames ook sneller.... Bier! |
so, ga je lekker beun? ik vind de reacties van heide sociaal vaardig...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 01:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | so, ga je lekker beun? ik vind de reacties van heide sociaal vaardig........... |
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 01:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 01:03
|
|
|
[quote=BEUN656]Nou, om echt voor de dag te komen zou ik als ik jou was maar wat aan je Nederlands doen... Dan komen de dames ook sneller.... Bier! [/quote
GEDRAAG JE!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 01:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 01:35
|
|
|
Pfffffffffffff haha ik ben er nog steeds niet uit!! Hoe kijk ik er tegen aan????? Man wat een doordenker!!!!! beetje (erg) laf als ik nu een schijnbeweging zou maken en het weer bij jou (Heide) zou neer te leggen! Als of taalgebruik of typ vaardigheid de oorzaak zou zijn dat ik pffffffffffffffff zeg daar ligt het dus niet aan! Ligt bij “de” lezer (bij mij oa dus) ik blijf denken! En ga je een antwoord geven ! ps kan het eigenlijk niet uitstaan wat hier zo moeilijk aan is voor mij ??!!! komt erg dicht bij denk ik ! knap gedaan Heide !!
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op zaterdag 19 mei 2012, 01:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 01:54
|
|
|
HANNAH810 schreef: | so, ga je lekker beun? ik vind de reacties van heide sociaal vaardig........... |
Ik ga heerlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 01:58
|
|
|
Je bent nu nog online beun!! ik wil je nog een keer duidelijk vragen te doen wat ik j in mijn pv mail aan jou net vroeg ! ik denk dat je dat zou sieren!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 01:58
|
|
|
haha,humor noem ik dit
2 uur en slaap nog niet..lees je dit hahaha..dat zal zeker helpen hihi..
En backontopic...geen idee haha,hoe lees je het zelf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 01:59
|
|
|
Luister, ik zeg niks bijzonders. Ik zeg alleen datie wat aan z'n Nederlands moet gaan doen. Meer niet! Of hij moet toevallig een dame treffen die genoegen neemt met zijn kromme Nederlands... In dat geval heeftie mazzel.
Heide, suc7 gozer!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 19 mei 2012, 02:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 02:01
|
|
|
YES356 schreef: | Je bent nu nog online beun!! ik wil je nog een keer duidelijk vragen te doen wat ik j in mijn pv mail aan jou net vroeg ! ik denk dat je dat zou sieren!! |
Dit riekt naar intimidatie. Dank u!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 06:30
|
|
|
ANITA695 schreef: | Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming
Zomaar Anita |
Mooi hoe je het hier verwoordt Anita Vooral het laatste stuk is krachtig:
We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV) Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 06:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 06:40
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.
(Seneca) |
Dat klopt Cootje voor de wereld, maar wij krijgen hulp om het goede te doen, toch ! :
Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren, krenkende woorden wakkeren toorn aan. -- Spreuken 15:1
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 06:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 06:58
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|