Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:58
|
|
|
WILLEM618 schreef: | wat enig
maar als het maar mooi word, en niemand loopt dan in de weg. Scheelt weer overal NAT-bordjes ophangen |
Ach... aan het einde van de dag ga 'k met mezelf evalueren..... Vrees alleen dat ik die bordjes voor mezelf op mag hangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:59
|
|
|
Woensdag 16 Mei, Psalm 59: 11-18; Voor U wil ik zingen.
Zingen! Mooie remedie tegen blaffende honden... Zeker! Wat kun je beter doen, als je omsingeld wordt, belaagd, aangevallen? Zíngend blijf je op de been! De dichter van de psalm roept om wraak. Nee, hij slaat er niet zelf met de botte bijl op los. De psalm roept niet op tot een heilige oorlog. De psalm doet alleen een beroep op de hoogste Rechter. Die oordeelt, die beslist. En als Hij het nodig vindt dat er gestraft wordt, is Hij God genoeg om die straf dan ook zelf te voltrekken. Dat behoeven wij niet te doen. Daar zal Hijzelf wel voor zorgen. Intussen grommen de honden. Ze blaffen niet alleen, de ze bijten ook. Ze janken, omdat ze nooit verzadigd raken. Ze ruiken bloed, ze eten vlees, ze verscheuren je waar je bij staat. Ze stikken bijna in hun trots – en de dichter bidt God dat dat ook werkelijk gebeuren zal. Maar hij doet meer dan bidden. Hij zingt! ‘Ik zal uw sterkte roemen, in de morgen uw trouw bezingen.’ Zingend houdt de dichter goede moed. In God ziet hij een burcht, een sterke vesting, een toevluchtsoord. Dat is wel een loflied waard… Hij zingt! En daarin moesten wij hem maar volgen. Zeker, soms ben je gedwongen te vluchten, soms is er geen andere uitweg dan de honden van je af te slaan, misschien zie je een kans ze neer te knuppelen voordat ze hun verscheurend werk ten uitvoer brengen – maar ten diepste wijst de psalm ons een andere weg: die van het loflied. Want tegen het loflied is geen hond bestand.
Als honden die hun prooi begeren hoort men ze ’s avonds wederkeren en grommend gaan de stadsmuur rond: niet een van hen, die voedsel vond. Maar ik bezing uw grote daden, Prijs elke morgen uw genade, want Gij zijn in benauwenis de burcht die mijn vertrouwen is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 20:25
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ach... aan het einde van de dag ga 'k met mezelf evalueren..... Vrees alleen dat ik die bordjes voor mezelf op mag hangen |
Echt een werker in de zorg, aan het eind van de dag evalueren ook al is het met jezelf......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 20:36
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Wel gezond toch, chinees, alleen je gaat er zo nauw van kijken
Maar voor de broodnodige afwisseling wel lekker ook |
nee het was geen chinees. Veeeeel erger!! maar wel makkelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 20:46
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Nog steeds in de crisis, het wordt maar erger. Grieken uit de Eurozone? Moeten we meer gaan betalen? |
Ja Herman
Eigen bijdrage voor de zorg gaat omhoog naar € 350,00 Btw gaat naar 21 % , gas word gemiddeld 20 euro duurder , enz.
Maar je woont toevallig niet in Beverwijk? Want dan kan je bij de gemeente 131 cent ophalen die ze anders besteden aan een of ander kunstwerk.
En ..... mocht je nog goud hebben in een of ander nachtkastje..... ik las vanavond dat als je dat inlevert bij een wisselkantoor in weet ik niet meer waar, maar dan krijg je een griekse € 0, - munt gratis als toegift.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 20:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Echt een werker in de zorg, aan het eind van de dag evalueren ook al is het met jezelf...... |
Tja... dat wordt er les 1 al ingepompt.... Sorry ik weet dus niet meer beter...
En wat denk je van alle èindeloze zelfreflextie 's.....
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op woensdag 16 mei 2012, 20:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 20:59
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=TC1A512ywoI&feature=related
Niet voor iedereen misschien maar wel onder leiding van Gardiner een bijzonder fraai religieus werk van Claudio Monteverdi. Neem de tijd want het is anderhalf uur maar dan heb je ook wat. Engels ondertiteld.
Thomas, mag Claudio wel, eigenlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:06
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Tja... dat wordt er les 1 al ingepompt.... Sorry ik weet dus niet meer beter...
En wat denk je van alle èindeloze zelfreflextie 's..... |
Het was heel herkenbaar....tja...die zelfreflectie's....zou ook wel iets voor cm leden kunnen zijn denk je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:17
|
|
|
Een boom in de wind
Laat mij, o God, een boom zijn in Uw tuin; de wortles in de aarde, maar de takken omhoog, om zo de hemel vast te pakken, en recht de stam, en bloemen in de kruin.
Laat mij een schaduw en een schuilplaats zijn, en laat mij RECHT staan, als Uw stormen loeien, Laat, Heer, mij langzaam naar Uw hemel groeien, en laat mij wuiven in Uw zonneschijn.
Ik bid ook, Heer, dat Gij vruchten vindt wanneer de tijd van oogsten is gekomen; Uw levenssappen moeten door mij stromen- Laat mij een boom zijn, ruisend in Uw wind!
( uit ; een boom in de wind van Nel Benschop)
Hallo allemaal,
Morgen Hemelvaartsdag, Wat een genade om daar voor te danken, ook voor de uitstorting van de Heilige geest, Wat heeft God ons lief!
We nodigen je uit om daar ook voor te danken in gebedsroom morgen avond. We houden de bidstond elke donderdag van 20.00 tot 21.00 We lofprijzen Hem, danken voor wat hij reeds heeft gedaan voor ons, nu mee bezig is, en voor Wat Hij gaat doen,
Ook brengen we alle noden , zieken, problemen bij Hem, Fijn is om de getuigenissen te horen n a v gebed. , Je bent vrij om je/een naam onderaan de voorbedelijst neer te zetten, daar staan namen op van mensen die daar om hebben gevraagd, en hun toestemming hebben gegeven.
Voorbedelijst;
voorbede voor
Cees San Marjo Ad Clasien familie in nood Dirk en Corrie
We bidden je Gods rijke zegen en nabijheid toe, gebedsteam;
Martha Herman Rodjer Moppie
en vele medebidders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het was heel herkenbaar....tja...die zelfreflectie's....zou ook wel iets voor cm leden kunnen zijn denk je niet? |
ehmm... ja zou kunnen.... Dat wordt dè nieuwe topic??
Op de voorwaarde dat 'k niet mee hoef te doen... tis tè confronterend...
Wat gebeurde er.... Hoe voelde je je toen... Wat deed het vervolgens met je...Hoe zou je het anders doen.... Wat maakte het nou net voor jou....Hoe interpreteerde je de situatie....Welke fase... Hoe ervaarde je het... Omschrijf je gevoel...Welke leerstijl is van toepassing......pffff.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:30
|
|
|
COOTJE711 schreef: | ehmm... ja zou kunnen.... Dat wordt dè nieuwe topic??
Op de voorwaarde dat 'k niet mee hoef te doen... tis tè confronterend...
Wat gebeurde er.... Hoe voelde je je toen... Wat deed het vervolgens met je...Hoe zou je het anders doen.... Wat maakte het nou net voor jou....Hoe interpreteerde je de situatie....Welke fase... Hoe ervaarde je het... Omschrijf je gevoel...Welke leerstijl is van toepassing......pffff..... |
En dan hebben we het nog niet eens over de Maslow pyramide....en de toepassing daarop.....
En.....wat vind je zelf?????
Het is natuurlijk ook wel zo dat al die evaluatie momenten ook een stukje zelfbehoud en verwerking zijn he? En vaak wel zinvol.......zeker bij lastige gebeurtenissen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:33
|
|
|
Nog meer geweldig nieuws !
Dat Martha de gebedsroom voor morgen mee aankondigd ! God herstelt in ere !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 16 mei 2012, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:33
|
|
|
het mooiste moment van vandaag was net, toen ik mij herinnerde dat het morgen hemelvaartsdag is en ik dat helemaal vergeten was tot nu toe. maarrrrrr. heb wel boodschappen gedaan voor morgen dus sta niet voor een dichte winkel.
zelf zie ik daar de hand van de Heer in.
(ikwasnamelijkehelemaalnietvanplanomzoveelboodschappentegaandoendanalleenwattedrinkenhalenvoorvandaag).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:49
|
|
|
17.00 uur ... weekend En het weer nodigt uit om deze week het strand maar eens te gaan bezoeken om samen met Dennis een hengeltje uit te werpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:52
|
|
|
Nog een leuk moment ......... een zoon die met de mededeling thuis komt dat zijn zomervakantie begonnen is. Nog even de uitslag van de examens afwachten en nog een dagje met de klas naar de Ardennen maar maandag al aan z'n vakantiebaantje beginnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:01
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) mar608, regio 0182, 51 jaar qsjes546, regio 035, 43 jaar xabia794, regio belgie, 48 jaar tink100, regio 072, 44 jaar nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder gina238, regio 030, 47 jaar
harald940, regio 038, 37 jaar ov jan578, regio 0172, 53 jaar marsjg willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3) leonard480, regio 0184, 44 jaar visser278, regio 0113, 44 jaar jojada952, regio 0512, 48 jaar
BBQ en houtskool worden meegenomen door; - jan578 neemt BBQ mee - - -
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; - - - -[/quote][/quote]
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 16 mei 2012, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En dan hebben we het nog niet eens over de Maslow pyramide....en de toepassing daarop.....
En.....wat vind je zelf?????
Het is natuurlijk ook wel zo dat al die evaluatie momenten ook een stukje zelfbehoud en verwerking zijn he? En vaak wel zinvol.......zeker bij lastige gebeurtenissen..... |
Ben ik helemaal met je eens hoor... Maar de zelfreflectie' s kunnen ook tè worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:16
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja Herman
Eigen bijdrage voor de zorg gaat omhoog naar € 350,00 Btw gaat naar 21 % , gas word gemiddeld 20 euro duurder , enz.
Maar je woont toevallig niet in Beverwijk? Want dan kan je bij de gemeente 131 cent ophalen die ze anders besteden aan een of ander kunstwerk.
En ..... mocht je nog goud hebben in een of ander nachtkastje..... ik las vanavond dat als je dat inlevert bij een wisselkantoor in weet ik niet meer waar, maar dan krijg je een griekse € 0, - munt gratis als toegift. |
Maar Visser, jij kan nog in je eigen onderhoud voorzien....Jij vist tenslotte......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:18
|
|
|
met wie kan jojada952 meerijden uit regio 0512?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar Visser, jij kan nog in je eigen onderhoud voorzien....Jij vist tenslotte......
|
Ik klaag nog niet hoor. Gewoon een paar overuren meer draaien om te compenseren. Werkgever blij, belastingdienst blij en visser ........ eet meer vis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | met wie kan jojada952 meerijden uit regio 0512? |
0512? Waar is dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:30
|
|
|
VISSER278 schreef: | 0512? Waar is dat? |
niet in zeeland, visser; in t buitenland.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:37
|
|
|
HANNAH810 schreef: | niet in zeeland, visser; in t buitenland............. |
Pfffffffffffffff.
Zo'n antwoord he,dààr word ik nou zo moe van. In het noorden zeker? Jaja , ik weet het ........zelfs het eiland Tholen is noorden van hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:41
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ben ik helemaal met je eens hoor... Maar de zelfreflectie' s kunnen ook tè worden... |
Ga daarom eens vandaag na het tandenpoetsen maar eens in de spiegel kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:49
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ga daarom eens vandaag na het tandenpoetsen maar eens in de spiegel kijken. |
dat heet weer : jezelf spiegelen Mario....Op mijn werk zijn zelfs spiegelbijeenkomsten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 22:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | Pfffffffffffffff.
Zo'n antwoord he,dààr word ik nou zo moe van. In het noorden zeker? Jaja , ik weet het ........zelfs het eiland Tholen is noorden van hier. |
uhuh, visser; op die emoticon heeft frank het patent al, he? maar eh..........regio 0521 is volgens mij drachten en omgeving?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 23:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | uhuh, visser; op die emoticon heeft frank het patent al, he? maar eh..........regio 0521 is volgens mij drachten en omgeving? |
Jaja , ik weet het . Maar Frank is ff weg dus heb ik het even van hem over genomen. En aangezien ik een heeeeeeeeeeeel serieuze vraag stelde..............en dan zo'n antwoord.
Asjeblief , nog eentje dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 23:26
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Verder vervolgt Ouweneel zijn redenering naar de dagelijkse praktijk toe. Interessant om te lezen op blz 110. Voor diegenen die interesse hebben én niet over zijn boek beschikken Bouwstenen voor geloof, Geloof, zekerheid en groei geef ik onderstaand stuk weer:
.... "Als het dus niet gaat om een gelovige die iin de zonde valt, zoals een schaap ook wel eens in de modder kan vallen, maar om een belijder die als een varken in de zonde leeft, gaan we geen zoete broodjes bakken. Nee, we gaan naar hem toe en zeggen tegen hem: "Je leeft als een varken, en als je zo doorgaat, zul je eindigen als een varken." Op zo'n moment moeten we duidelijke taal spreken! Hij is op de weg naar het eeuwig verderf. Maar als iemand werkelijk christen is, kan hij weliswaar diep vallen, en soms duurt het een hele tijd voordat hij weer overeind krabbelt. Maar, zegt Jakobus 5:20, dan is het prachtig wanneer je als medegelovige zo'n "zondaar" -want zo heet hij op dat moment! - mag terugbrengen van de dood. Ik denk dat Jakobus daarmee een echte gelovig bedoelt; dat blijkt, dunk me, uit het woord 'terugbrengen'. Als je zo'n 'zondaar' mag terugbrengen van zijn boze weg, terug naar het hart van de Vader, dan heb je een ziel van de dood gered -want hij was op weg naar de eeuwige dood- en dan zul je een menigte van zonden toedekken die anders in het licht van God gesteld hadden moeten worden. Dan gebruikt de Bijbel wél weer het woord "zondaar". Als een christen in de zonde gaat leven, als hij in overspel leeft of wat voor boosheid het ook moge zijn, dan begeeft hij zich uit vrije wil weer over de macht van de zonde. Hij is niet een slaaf die niet anders kàn dan zondigen, nee, hij is een vrije, die zich vrijwillig weer in de slavernij begeeft. En als hij zich daarna niet wil onttrekken, omdat hi zich in die zonde eigenlijk happy voelt, gedraagt hij zich -excuses voor het woord- als een varken. En dan mag je in waarheid de vraag stellen: "Is zo iemand wel een gelovige?". We mogen niemand die in zonde leeft, een valse geloofszekerheid aanpraten. Maar van een echte gelovige die in de zonde valt, merk je gewoonlijk al gauw dat hij, net als een schaap, de "modderpoel" haat. Op het moment dat een gelovige in de zonde valt, kan hij zijn geweten nog wel eens met excuses sussen. Maar je voelt, en hijzelf voelt het in de eerste plaats, hoe bij zijn val zijn hart bonst en hoe hij er eigenlijk van gruwt. Dan moet -dat màg- hij gauw terugrennen, net als de verloren zoon, die letterlijk en figuurlijk ver heen was, maar dan in de armen van de Vader valt, in die armen die al die tijd gereed waren om hem op te vangen. Hij vindt geen Rechter die opnieuw een vonnis over hem velt, maar de armen van de Vader die zich om hem sluiten." |
Ik moet de hele dag aan dit stuk denken,en jezus daarbij als schaapsherder. de schapen in de kerk ,en eentje geeft toe aan verleiding en zakt in de modder en denkt oh oh,zaljezus nu nog van me houden? Ik wil niet in de modder, wat bezielde me. Maar hoe is jezus? Wat doet hij,hij gaat zo,n verloren schaap zoeken en als hij die dan gevonden heeft ontvangt hij die vol liefde. Hoe genadig is jezus. liefdevol. en misschien durft zo,n schaap wel niet goed terug, na wat hij gedaan heeft,maar jezus zoekt hem,tilt hem op uit de modder en neemt hem mee. of is het schaap een beetje dom,vind hij het wel prima in de modder,heeft hij niet in de gaten dat hij daar vast komt te zitten en zinkt in een modderpoel.Toch gaat jezus hem zoeken. geweldig en deze gedachte is zo mooi dat ik hem wou delen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 23:51