Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 10:28
|
|
|
" God ziet jou zitten. "
Dit was het thema van afgelopen zondag in de dienst.. Hij haalde hierbij Zacheüs aan die door Jezus bij de naam genoemd werd en in wiens huis Jezus ging...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 10:35
|
|
|
Leuk dat jullie meedoen!
Ik heb jullie macht gegeven over al de krachten van de vijand. Jullie zullen slangen en schorpioenen vertrappen. Niets, werkelijk niets, zal jullie kwaad doen. Lukas 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 10:45
|
|
|
" Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 10:47
|
|
|
"Mijn juk is zacht en mijn last is licht. "
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 10:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ben ik niet met je eens Chatuliem.....Het probleem is denk ik dat de absolute Waarheid(identiteit) door ons mensen nogal eens verschillend wordt ervaren en gezien wordt.....En dan kan je je afvragen is er een absolute Waarheid? Ik lees dezelfde Bijbel als jij dat doet dus we lezen hetzelfde maar interpreteren het anders.....Ik denk dat het niet mogelijk is om zeker te weten wat de Waarheid is......Het is jouw waarheid(of die van je gemeente) want je kiest de Waarheid die bij jou past...... Ik denk dan ook dat de echte Waarheid een utopie is.....
Als je je dat bewust bent , ik bedoel dus te weten hoe beperkt we zijn in ons denken, hoeven we en mogen we een ander ook niet veroordelen in de andere Waarheid die hij/zij aanhangt. En dat maakt dat juist interkerkelijk werk je dichter tot elkaar brengt en ook zo belangrijk maakt......dan leer je elkaar verstaan en te respecteren........In verbondenheid....... |
Jezus zegt: "Ik ben de Waarheid èn het Leven. "
Wij- christenen, ( gelovigen om Zijns naams wil-aldus Paulus..) kennen de Waarheid.
In een preek die ik eens beluisterde zei de voorganger..
Als je nu eens elk woordje waarheid verandert in Jezus.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 16 mei 2012, 10:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 12:13
|
|
|
Dat ik een super gesprek had met jz en nu contact mag hebben met pleegouders , school van mijn zoon mag bellen, en er uitbreiding komt in omgang met mijn zoon. opluchting en heeeeeeeeeeel blij
GOD IS GROOT
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 12:28
|
|
|
hoi Q,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! een mooie dag gewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 12:36
|
|
|
ANITA695 schreef: | Dat ik een super gesprek had met jz en nu contact mag hebben met pleegouders , school van mijn zoon mag bellen, en er uitbreiding komt in omgang met mijn zoon. opluchting en heeeeeeeeeeel blij
GOD IS GROOT
Anita |
geweldig nieuws, anita!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 13:24
|
|
|
Qske zie een smultaart bij je foto happy "spekjes" birthday
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 13:48
|
|
|
NICKY298 schreef: | Hoe? Ik ben best benieuwd?
wil je ons er over vertellen? |
Hoi Nickey, had je vraag niet gezien Kan er eigenlijk kort over zijn. De hele dag door in contact met God. Hem dankend en met Hem overleggend het leven door. Bidden als een soort geestelijk ademhalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 14:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hee joh , regel onderling via pv ff wat met W-tje. |
Hij wil zich er gewoon mee bemoeien Visser.....jaartje ouder en gelijk verbeelding.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 14:53
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Jezus zegt: "Ik ben de Waarheid èn het Leven. "
Wij- christenen, ( gelovigen om Zijns naams wil-aldus Paulus..) kennen de Waarheid.
In een preek die ik eens beluisterde zei de voorganger..
Als je nu eens elk woordje waarheid verandert in Jezus. |
Was het maar waar dat het zo eenvoudig was....Vandaar al die toenemende gemeenten en stromingen........en al die gemeentes hebben hun eigen De Waarheid.........en ook hun eigen Jezus als je dat gaat veranderen.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 16 mei 2012, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 16:24
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb zoete broodjes gebakken......
ik:valt tegen he,zo'n mannenhuishouden? hij:ja het lukt me niet om het strak te krijgen ik:ik wil je graag helpen hoor hij:nou......dat sla ik niet af,als ik jou eens ergens mee kan helpen? ik:je bent toch schilder he? hij:ja ik:ik heb net 15 liter buitenverf besteld
Nu nog warm zien te houden...... |
Hmm... blijkbaar doe ik dan iets verkeerd... Cootje hoopt vrijdag in d'r enigheidje in huis mèt de schilderskwast aan het werk te gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 16:37
|
|
|
voor goeie preken, c.q. verkondigingen moet je bij Family7 zijn en dan bij uitzending gemist
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 16 mei 2012, 16:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 17:08
|
|
|
Het lijkt mij leuk om hier alleen teksten te plaatsen van liedjes uit de oude doos. En wie er een leuke herinnering aan heeft mag het er natuurlijk bij zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 17:13
|
|
|
Een veldmuis vond in het beukenbos Een lege notendop Hij poetste hem met vochtig mos En zand een beetje op Hij maakte er twee wieltjes aan En zei: mijn fiets is klaar Nu rijd ik van de heuvel af Zonder het minst bezwaar Nu rijd ik van de heuvel af Zonder het minst bezwaar
Hij deed zoals hij had gezegd En ging bij volle maan Met fiets en al op het topje van Een hoge heuvel staan Hij trok zijn pootjes in en: hoeps Daar ging hij naar omlaag Da's voor een muis in elk geval Toch al een hele waag Da's voor een muis in elk geval Toch al een hele waag
Maar halverwege: AUW! daar kwam Zijn staartje tussen het wiel De notendop sloeg om en om Zodat de veldmuis viel Beneden sprong hij hinkend rond Maar 't allergekste was Zijn fiets zat aan zijn staart geklemd Zo kwam de muis te pas Zijn fiets zat aan zijn staart geklemd Zo kwam de muis te pas
Mijn herinnering is dat mijn 5 jaar jongere zusje dit leerde eerste klas lagere school. Ik werd er soms een beetje gestoord van... Maar ja wat wil je als je gaat puberen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 17:31
|
|
|
PIETER619 schreef: | voor goeie preken, c.q. verkondigingen moet je bij Family7 zijn en dan bij uitzending gemist | vind je? Ik vind het daar nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Schreeuw om leven is niet om aan te zien..droge saaie studies over de eindtijd, of over-emotionele diensten van Afrikanen...af en toe zijn er leuke programma's zoals Homecoming, of leuke films...maar die studies en preken vallen me eigenlijk allemaal tegen. De laatste keer lieten ze een preek door een vrouw doen, die gekleed was als man...geen getuigenis vond ik.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 16 mei 2012, 19:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 17:53
|
|
|
Neeeeeeeeeee...vond dit altijd een vreselijk leuk liedje... Eigenlijk heel zielig hoe het afliep met die muis...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 18:00
|
|
|
ONGEZOND!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | vind je? Ik vind het daar nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Schreeuw om leven is niet om aan te zien..droge saaie studies over de eindtijd, of over-emotionele diensten van Afrikanen...af en toe zijn er leuke programma's zoals Homecoming, of leuke films...maar die studies en preken vallen me eigenlijk allemaal tegen. |
Misschien vind de 'leek'ze wel goed he? Het is natuurlijk voor een algemeen publiek....En in ieder geval wel gevarieerd als ik jou zo lees.......net een gewone zender, voor een ieder wat wils als ik jou verhaal zo lees.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:26
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Hmm... blijkbaar doe ik dan iets verkeerd... Cootje hoopt vrijdag in d'r enigheidje in huis mèt de schilderskwast aan het werk te gaan... |
wat enig
maar als het maar mooi word, en niemand loopt dan in de weg. Scheelt weer overal NAT-bordjes ophangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:30
|
|
|
JOL252 schreef: | ONGEZOND! |
Wel gezond toch, chinees, alleen je gaat er zo nauw van kijken
Maar voor de broodnodige afwisseling wel lekker ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:39
|
|
|
Gisteren met mijn benen onder een andere tafel gezeten.... Verse asperges....HEERLIJK...
En vandaag mocht ik zelf weer koken....witlof met aardappels en beenham...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:42
|
|
|
Bij moederlief gewerkt.... Onder het werken stond de radio aan waarbij ze kan luisteren wat er beneden in de zaal wordt gezongen... Zo hebben we beiden psalmen mee gezongen ...tere momenten...zo mooi!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:44
|
|
|
k Weet het al een paar dagen....
Geen contractverlenging...Per 25 juli is het einde verhaal bij de thuiszorg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:52
|
|
|
Opwekkiing 407 – “Hoe groot zijt gij”, 2min 35
http://youtu.be/mnjiOeo0Ccs
: De Heer geeft mij nieuwe kracht en leidt mij langs veilige paden om Zijns naam wil. Hij trekt uw naam bij de Zijne (Ps 23:3)
Wij willen donderdag bidden voor volgend hartspunt van Jenny:
Jennie -cm lid- moet haar woning verkopen agv de scheiding die nu achter de rug is. We bidden dat er een koper zich spoedig aandient én dat zijzelf met haar zoon een nieuwe woonst kan vinden, omgeving Zuidholland/randstad. Als dit allemaal achter de rug is kan ze een nieuwe start maken en het oude achterlaten. We bidden ook dat ze een lieve man ontmoet waarmee ze nieuwe paden kan bewandelen"
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 16 mei 2012, 19:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:55
|
|
|
De laatste sla uit eigen tuin gegeten..... Of...was dit eigenlijk het slechtste moment...??
hèèl stiekem een hèèl klein beetje trots
|
|
Naar boven |
|
|