Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:19
|
|
|
mooi Mario. en heel erg opbouwend. dank je wel.
Laatst aangepast door
|
TINEKE986
|
op dinsdag 15 mei 2012, 19:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:27
|
|
|
Misschien kun je kritiek krijgen net zoiets als door een woestijn lopen zoals het volk van Israël deed en na afloop een goed eind er in zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:28
|
|
|
VISSER278 schreef: | Natuuuuuuuurlijk. Goede ( op) voeding gehad, dat zie je wel hè. |
Waar bemoei ik me eigenlijk mee he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:32
|
|
|
WILMA729 schreef: | Voor alle moeders hier een hele fijne Moederdag toegewenst. En voor alle vaders die door wat voor reden dan ook, een moeder moeten kunnen vervangen, ook jullie verdienen een Moederdag vandaag !! Desnoods jezelf een ontbijtje op bed brengen Ik lees graag je ervaring van vandaag, hoe was je Moederdag als moeder/vader??? |
ik had nachtdienst gehad en toen ik uit bed kwam stond mijn oudste zoon met zijn vriendin binnen met een lief kadootje. ( 2 chocolade lollies een plateautje met een plantje en een klein pittig bosje bloemen in gelijke glazen potjes mijn jongste zoon had bolletjes, croissantjes, mosterdkaas, jam en aparte koffie en een bosje bloemen gekocht.
onder een gezellig gesprek heb ik mijn vol mogen stoppen met het brood en de koffie waarna ik nog even mocht gaan slapen. (mijn oudste zoon en schoondochter gingen weer weg) en toen ik weer wakker werd maakte mijn jongste zoon nog warm eten en liet hij de hond uit (wat hij de hele dag al gedaan had ) en kon ik zo aan tafel voordat ik weer naar mijn werk mocht. mijn dochters hadden moederdag niet vergeten. dat hebben we anders gevierd eerder en later. kort om. ik was heeeeerlijk verwend.
Laatst aangepast door
|
TINEKE986
|
op dinsdag 15 mei 2012, 19:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waar bemoei ik me eigenlijk mee he? |
Nee joh , ik zie het helemaal niet als bemoeizuchtig. Ik zag het veel meer als een open sollicitatie om eens in Zeeland een bakkie te komen doen.
En neem je die andere van de Veluwe dan ook mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:37
|
|
|
MARIO216 schreef: | Misschien kun je kritiek krijgen net zoiets als door een woestijn lopen zoals het volk van Israël deed en na afloop een goed eind er in zien. |
zo zie ik dat ook eigenlijk. en omdat ik dat zo zie had ik het hier op cm gezet in de hoop dat anderen dat ook zo zagen of dat het anderen tot steun kon/mag zijn.
het heeft wel even geduurd voordat ik dat zo zag. ik vocht er als het ware steeds tegen en dat putte me niet alleen uit ik werd er ook steeds heel erg boos om, om al die kritiek. nu ik weet dat God het kan gebruiken om je te vormen, te slijpen, kijk ik er heel anders tegen aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:22
|
|
|
MARIO216 schreef: | Las ergens een stukje van een predikant:
De moker van tegenslag. Word je wel eens wakker met een katergevoel? Niet omdat je te veel gedronken hebt, maar omdat de moker van tegenslag langs is geweest?! Tegenslagen laten ons nooit achter zoals we waren. We worden er beter van of bitter, zoeter of zuurder, zachter of harder. Je kunt in een geestelijke droogte terecht komen. Het lijkt of God er niet is, niet spreekt, niet leeft. Alles en iedereen heeft je in de steek gelaten. Wat je opwond, raakt je niet meer. Je wordt al moe van de gedachte: ik moet bidden, bijbel lezen, naar de kerk gaan, dienstbaar zijn… Ik zal je eerlijk zeggen dat ik als predikant weleens gillend weg wilde rennen van alles en iedereen. Maar dat kun je natuurlijk niet zeggen. Dat kun je niet maken, want dan ben je geen voorbeeld meer en niet geestelijk genoeg. Dan kijken mensen niet meer tegen je op, want zeker van jou mag toch wel verwacht worden dat je op elk moment, in elke situatie, je geestelijke spierballen laat zien! Zestien maanden lang voelde David zich van God afgesloten. Hij had ongekend succes gehad, maar ook ongekende tegenslagen. David komt in een situatie terecht waarin hij geen familie meer heeft om thuis te komen, afgewezen is door een koning, beroofd door de vijand en geen land heeft om voor te strijden. Kan het erger? Ja, zijn eigen mannen staan op het punt om hem te stenigen. Hoe ging David hier mee om? Hoe ga jij daar mee om? Als je hoop met de laatste trein is vertrokken en je vreugde de grond is in geboord. Als je eigen broers en zussen in de kerk of mensen op je werk, je willen stenigen met afwijzing en kritiek. Als je schoon genoeg hebt van proberen, van vergeven, van hard werken en hardvochtige mensen… Hoe ga je met je donkere dagen om? David kreeg het zwaar te verduren, want zijn mannen waren zo verbitterd over het verlies van hun kinderen dat ze hem dreigden te stenigen. (1 Sam. 30:6) NBV Na zestien maanden in Gat, na de afwijzing door de Filistijnen, de muiterij van zijn mannen en de ontvoering van alle vrouwen en kinderen, wist hij weer wat hem te doen stond. Hij vermande zichzelf en sterkte zich in zijn God. Ondertussen is de vraag die hier voor mij nu uitspringt deze: Waar was God gebleven, anderhalf jaar lang? Waarom liet God David, Zijn geliefde, zo aanmodderen? Waar was die hulp van God, waar David zo mooi over kon zingen en schrijven? Weet u dat in deze zestien maanden David geen enkel lied schreef, zelfs amper bad? Geen inspiratie, geen motivatie, geen passie. Ik geloof dat God ondertussen bezig was met karakter ontwikkeling. Geestelijke spierballen ontwikkel je niet vanzelf. Karakter wordt gevormd door beproeving. Karakter wordt gedefinieerd als: nobele inborst, pregnante sterke zedelijke persoonlijkheid. Een man of vrouw van karakter is iemand waar je op kunt bouwen, een rechtschapen persoon. Iemand waar je op aan kunt als er strijd is of als je in een crisis belandt. Zonder karakter kun je geen gemeenschap opbouwen. Karakter is de ruggengraat van elke kerk, organisatie of onderneming. Karakter laat zien dat je eerlijk, trouw en betrouwbaar bent. Zonder mensen met karakter bouw je moeilijk iets op. Karakter ontwikkelt zich vaak in tegenstand, in weerstand, in beproevingen. Op momenten dat we uitgedaagd worden, dat er meer wordt gevraagd dan het gewone. Dat we die tweede mijl gaan, dat extra offer brengen, uit onze comfort zone durven te stappen in gehoorzaamheid aan God en zijn woord.
Paulus omschrijft het proces van karaktervorming als volgt: Dankzij Jezus hebben we door het geloof toegang gekregen tot Gods genade, die ons fundament is… we prijzen ons zelfs gelukkig onder alle ellende, omdat we weten dat ellende tot volharding leidt, volharding tot betrouwbaarheid, en betrouwbaarheid tot hoop. Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is. (Rom. 5:1-5) NBV
We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV) Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God! |
Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming
Zomaar Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:32
|
|
|
MARIO216 schreef: | Erich Fromm (Duits – Amerikaans filisoof en psycholoog 1900 – 1980): "De meeste mensen stellen zich voor alles de vraag, hoe zij erin zullen slagen bemind te worden, in plaats dat zij zich afvragen hoe zij het vermogen tot lief hebben zullen verwerven." |
lol ben net een boek aan het lezen zo mooi k vraag me dat wel af haha hoe het anders kan en zeker moet . Als hij maar gelukkig is geschreven door Robin Norwood gaat over vrouwen die te veel in de liefde investeren, net een hoofdstuk uit ppff ik wist niet dat het zoveel te maken zou hebben met mijn verleden heden en toekomst ppff werk aan de winkel nieuw leven
MIJN KREET HELPP IK WIL VERANDEREN
Hoe kan je een mens liefde geven als je het zelf niet geleerd hebt ?? Mijn Vader leert me dat door op t juiste moment iemand naar mij te sturen om dit boek te lezen zoooo mooi
En ik ben al bereid en vraag me af of ik het in mijn vermogen heb om lief te hebben op de manier zoals Jezus het bedoelt heeft dat is mijn streven
MIJN KREET HEER WAT WILT U DAT IK DOEN ZAL .......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:33
|
|
|
MARIO216 schreef: | Misschien kun je kritiek krijgen net zoiets als door een woestijn lopen zoals het volk van Israël deed en na afloop een goed eind er in zien. |
ben ik het mee eens.
Terug roven wat van je gestolen is.
Gelukig zijn! En dat moeten wij zelf doen! God is met ons
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 15 mei 2012, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:37
|
|
|
Bij gebrek aan wat anders beetje chatten mailen topics lezen wat er op schrijven tijdverdrijf ?? soms heel nuttig/onnuttige mooie dingen gelezen vandaag geweldig . En verder een paar uur in gesprek met iemand , morgen ochtend weer . vermoeiend maar wel oke . En bij komen van een getrokken kies gistermiddag beetje zeuren dus een boek lezen en rust op de bank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:38
|
|
|
ANITA695 schreef: | Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming
Zomaar Anita |
Mooi, hoe je het allemaal verwoord Anita. Ga door met de Heer. En voornamelijk volgende boodschap van de predikant spreekt voor mij boekdelen.
We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV) Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 18 mei 2012, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:39
|
|
|
ANITA695 schreef: | Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming
Zomaar Anita |
Mooi Anita, ik bid om groot geloof !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:44
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee joh , ik zie het helemaal niet als bemoeizuchtig. Ik zag het veel meer als een open sollicitatie om eens in Zeeland een bakkie te komen doen.
En neem je die andere van de Veluwe dan ook mee? |
Is dit een uitnodiging voor twee? Kan je dat wel aan Visser?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 21:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dit een uitnodiging voor twee? Kan je dat wel aan Visser? |
Waar ik woon is op de helft he. Maar idd wel veraf van de gebaande wegen. Heeft W'je wel een TomTom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 21:06
|
|
|
MARIO216 schreef: | Waar ik woon is op de helft he. Maar idd wel veraf van de gebaande wegen. Heeft W'je wel een TomTom |
Jawel, maar dat zegt niets..... Enne Mario, je moet wel goed lezen he? Jij woont niet op de Veluwe........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWER840
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 21:11
|
|
|
JOS689 schreef: | Wat was je mooiste moment vandaag en hoe zou je dat willen delen met je partner ? |
de witte chocola met stukjes rijst... :) 'heaven...'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 21:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jawel, maar dat zegt niets..... Enne Mario, je moet wel goed lezen he? Jij woont niet op de Veluwe........ |
Mijn broer wel, maar ja die bedoel je niet toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWER840
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 21:14
|
|
|
dat is zó waar...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 21:18
|
|
|
MARIO216 schreef: | Mijn broer wel, maar ja die bedoel je niet toch |
Hee joh , regel onderling via pv ff wat met W-tje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 21:35
|
|
|
... sigh... http://youtu.be/v57R3T7Wyic
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 15 mei 2012, 21:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 23:45
|
|
|
Nog steeds in de crisis, het wordt maar erger. Grieken uit de Eurozone? Moeten we meer gaan betalen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 00:18
|
|
|
Qsjes...gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een fijne dag en bovenal Gods zegen voor het komende jaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 00:21
|
|
|
Vanavond lekker gewerkt met vèèl positieve, vriendelijke, aardige, sociale en dankbare patiënten.....
Zouden ze ook op CM zitten????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 00:23
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vanavond lekker gewerkt met vèèl positieve, vriendelijke, aardige, sociale en dankbare patiënten.....
Zouden ze ook op CM zitten???? | \ Jaaaaa, eentje....moi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 00:26
|
|
|
JOLAN931 schreef: | \ Jaaaaa, eentje....moi
|
Waar zat je dan vanavond???? ik zag je niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 06:47
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Ikheb de datum in mijn agenda geprikt ! Laat iets wete als je komt, kunnen we afspreken |
Verder vervolgt Ouweneel zijn redenering naar de dagelijkse praktijk toe. Interessant om te lezen op blz 110. Voor diegenen die interesse hebben én niet over zijn boek beschikken Bouwstenen voor geloof, Geloof, zekerheid en groei geef ik onderstaand stuk weer:
.... "Als het dus niet gaat om een gelovige die iin de zonde valt, zoals een schaap ook wel eens in de modder kan vallen, maar om een belijder die als een varken in de zonde leeft, gaan we geen zoete broodjes bakken. Nee, we gaan naar hem toe en zeggen tegen hem: "Je leeft als een varken, en als je zo doorgaat, zul je eindigen als een varken." Op zo'n moment moeten we duidelijke taal spreken! Hij is op de weg naar het eeuwig verderf. Maar als iemand werkelijk christen is, kan hij weliswaar diep vallen, en soms duurt het een hele tijd voordat hij weer overeind krabbelt. Maar, zegt Jakobus 5:20, dan is het prachtig wanneer je als medegelovige zo'n "zondaar" -want zo heet hij op dat moment! - mag terugbrengen van de dood. Ik denk dat Jakobus daarmee een echte gelovig bedoelt; dat blijkt, dunk me, uit het woord 'terugbrengen'. Als je zo'n 'zondaar' mag terugbrengen van zijn boze weg, terug naar het hart van de Vader, dan heb je een ziel van de dood gered -want hij was op weg naar de eeuwige dood- en dan zul je een menigte van zonden toedekken die anders in het licht van God gesteld hadden moeten worden. Dan gebruikt de Bijbel wél weer het woord "zondaar". Als een christen in de zonde gaat leven, als hij in overspel leeft of wat voor boosheid het ook moge zijn, dan begeeft hij zich uit vrije wil weer over de macht van de zonde. Hij is niet een slaaf die niet anders kàn dan zondigen, nee, hij is een vrije, die zich vrijwillig weer in de slavernij begeeft. En als hij zich daarna niet wil onttrekken, omdat hi zich in die zonde eigenlijk happy voelt, gedraagt hij zich -excuses voor het woord- als een varken. En dan mag je in waarheid de vraag stellen: "Is zo iemand wel een gelovige?". We mogen niemand die in zonde leeft, een valse geloofszekerheid aanpraten. Maar van een echte gelovige die in de zonde valt, merk je gewoonlijk al gauw dat hij, net als een schaap, de "modderpoel" haat. Op het moment dat een gelovige in de zonde valt, kan hij zijn geweten nog wel eens met excuses sussen. Maar je voelt, en hijzelf voelt het in de eerste plaats, hoe bij zijn val zijn hart bonst en hoe hij er eigenlijk van gruwt. Dan moet -dat màg- hij gauw terugrennen, net als de verloren zoon, die letterlijk en figuurlijk ver heen was, maar dan in de armen van de Vader valt, in die armen die al die tijd gereed waren om hem op te vangen. Hij vindt geen Rechter die opnieuw een vonnis over hem velt, maar de armen van de Vader die zich om hem sluiten."
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 16 mei 2012, 06:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 08:09
|
|
|
Ik kom ook met moeders als die ook kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 08:59
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Verder vervolgt Ouweneel zijn redenering naar de dagelijkse praktijk toe. Interessant om te lezen op blz 110. Voor diegenen die interesse hebben én niet over zijn boek beschikken Bouwstenen voor geloof, Geloof, zekerheid en groei geef ik onderstaand stuk weer:
.... "Als het dus niet gaat om een gelovige die iin de zonde valt, zoals een schaap ook wel eens in de modder kan vallen, maar om een belijder die als een varken in de zonde leeft, gaan we geen zoete broodjes bakken. Nee, we gaan naar hem toe en zeggen tegen hem: "Je leeft als een varken, en als je zo doorgaat, zul je eindigen als een varken." Op zo'n moment moeten we duidelijke taal spreken! Hij is op de weg naar het eeuwig verderf. Maar als iemand werkelijk christen is, kan hij weliswaar diep vallen, en soms duurt het een hele tijd voordat hij weer overeind krabbelt. Maar, zegt Jakobus 5:20, dan is het prachtig wanneer je als medegelovige zo'n "zondaar" -want zo heet hij op dat moment! - mag terugbrengen van de dood. Ik denk dat Jakobus daarmee een echte gelovig bedoelt; dat blijkt, dunk me, uit het woord 'terugbrengen'. Als je zo'n 'zondaar' mag terugbrengen van zijn boze weg, terug naar het hart van de Vader, dan heb je een ziel van de dood gered -want hij was op weg naar de eeuwige dood- en dan zul je een menigte van zonden toedekken die anders in het licht van God gesteld hadden moeten worden. Dan gebruikt de Bijbel wél weer het woord "zondaar". Als een christen in de zonde gaat leven, als hij in overspel leeft of wat voor boosheid het ook moge zijn, dan begeeft hij zich uit vrije wil weer over de macht van de zonde. Hij is niet een slaaf die niet anders kàn dan zondigen, nee, hij is een vrije, die zich vrijwillig weer in de slavernij begeeft. En als hij zich daarna niet wil onttrekken, omdat hi zich in die zonde eigenlijk happy voelt, gedraagt hij zich -excuses voor het woord- als een varken. En dan mag je in waarheid de vraag stellen: "Is zo iemand wel een gelovige?". We mogen niemand die in zonde leeft, een valse geloofszekerheid aanpraten. Maar van een echte gelovige die in de zonde valt, merk je gewoonlijk al gauw dat hij, net als een schaap, de "modderpoel" haat. Op het moment dat een gelovige in de zonde valt, kan hij zijn geweten nog wel eens met excuses sussen. Maar je voelt, en hijzelf voelt het in de eerste plaats, hoe bij zijn val zijn hart bonst en hoe hij er eigenlijk van gruwt. Dan moet -dat màg- hij gauw terugrennen, net als de verloren zoon, die letterlijk en figuurlijk ver heen was, maar dan in de armen van de Vader valt, in die armen die al die tijd gereed waren om hem op te vangen. Hij vindt geen Rechter die opnieuw een vonnis over hem velt, maar de armen van de Vader die zich om hem sluiten." |
en bedankt weer, voor het goede stuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 10:14
|
|
|
Ik heb zoete broodjes gebakken......
ik:valt tegen he,zo'n mannenhuishouden? hij:ja het lukt me niet om het strak te krijgen ik:ik wil je graag helpen hoor hij:nou......dat sla ik niet af,als ik jou eens ergens mee kan helpen? ik:je bent toch schilder he? hij:ja ik:ik heb net 15 liter buitenverf besteld
Nu nog warm zien te houden......
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|