Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 21:05
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik ben wel een setje geworden maar niet met iemand van hier. Telt zeker niet? |
Nee hier zijn alleen cm-koppeltjes welkom,het is niet voor mensen die een léuke partner gevonden hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 21:49
|
|
|
Las ergens een stukje van een predikant:
De moker van tegenslag. Word je wel eens wakker met een katergevoel? Niet omdat je te veel gedronken hebt, maar omdat de moker van tegenslag langs is geweest?! Tegenslagen laten ons nooit achter zoals we waren. We worden er beter van of bitter, zoeter of zuurder, zachter of harder. Je kunt in een geestelijke droogte terecht komen. Het lijkt of God er niet is, niet spreekt, niet leeft. Alles en iedereen heeft je in de steek gelaten. Wat je opwond, raakt je niet meer. Je wordt al moe van de gedachte: ik moet bidden, bijbel lezen, naar de kerk gaan, dienstbaar zijn… Ik zal je eerlijk zeggen dat ik als predikant weleens gillend weg wilde rennen van alles en iedereen. Maar dat kun je natuurlijk niet zeggen. Dat kun je niet maken, want dan ben je geen voorbeeld meer en niet geestelijk genoeg. Dan kijken mensen niet meer tegen je op, want zeker van jou mag toch wel verwacht worden dat je op elk moment, in elke situatie, je geestelijke spierballen laat zien! Zestien maanden lang voelde David zich van God afgesloten. Hij had ongekend succes gehad, maar ook ongekende tegenslagen. David komt in een situatie terecht waarin hij geen familie meer heeft om thuis te komen, afgewezen is door een koning, beroofd door de vijand en geen land heeft om voor te strijden. Kan het erger? Ja, zijn eigen mannen staan op het punt om hem te stenigen. Hoe ging David hier mee om? Hoe ga jij daar mee om? Als je hoop met de laatste trein is vertrokken en je vreugde de grond is in geboord. Als je eigen broers en zussen in de kerk of mensen op je werk, je willen stenigen met afwijzing en kritiek. Als je schoon genoeg hebt van proberen, van vergeven, van hard werken en hardvochtige mensen… Hoe ga je met je donkere dagen om? David kreeg het zwaar te verduren, want zijn mannen waren zo verbitterd over het verlies van hun kinderen dat ze hem dreigden te stenigen. (1 Sam. 30:6) NBV Na zestien maanden in Gat, na de afwijzing door de Filistijnen, de muiterij van zijn mannen en de ontvoering van alle vrouwen en kinderen, wist hij weer wat hem te doen stond. Hij vermande zichzelf en sterkte zich in zijn God. Ondertussen is de vraag die hier voor mij nu uitspringt deze: Waar was God gebleven, anderhalf jaar lang? Waarom liet God David, Zijn geliefde, zo aanmodderen? Waar was die hulp van God, waar David zo mooi over kon zingen en schrijven? Weet u dat in deze zestien maanden David geen enkel lied schreef, zelfs amper bad? Geen inspiratie, geen motivatie, geen passie. Ik geloof dat God ondertussen bezig was met karakter ontwikkeling. Geestelijke spierballen ontwikkel je niet vanzelf. Karakter wordt gevormd door beproeving. Karakter wordt gedefinieerd als: nobele inborst, pregnante sterke zedelijke persoonlijkheid. Een man of vrouw van karakter is iemand waar je op kunt bouwen, een rechtschapen persoon. Iemand waar je op aan kunt als er strijd is of als je in een crisis belandt. Zonder karakter kun je geen gemeenschap opbouwen. Karakter is de ruggengraat van elke kerk, organisatie of onderneming. Karakter laat zien dat je eerlijk, trouw en betrouwbaar bent. Zonder mensen met karakter bouw je moeilijk iets op. Karakter ontwikkelt zich vaak in tegenstand, in weerstand, in beproevingen. Op momenten dat we uitgedaagd worden, dat er meer wordt gevraagd dan het gewone. Dat we die tweede mijl gaan, dat extra offer brengen, uit onze comfort zone durven te stappen in gehoorzaamheid aan God en zijn woord.
Paulus omschrijft het proces van karaktervorming als volgt: Dankzij Jezus hebben we door het geloof toegang gekregen tot Gods genade, die ons fundament is… we prijzen ons zelfs gelukkig onder alle ellende, omdat we weten dat ellende tot volharding leidt, volharding tot betrouwbaarheid, en betrouwbaarheid tot hoop. Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is. (Rom. 5:1-5) NBV
We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV) Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 21:53
|
|
|
Voor alle leuke en grappige felicitaties voor mijn verjaardag iedereen bedankt. Het jammere is dat ik nu eindelijk vrij bent vanavond en het lekkere gebak op is me nog jariger gaat voelen. Dat voelde vanmorgen niet zo, het was superkoud op de fiets en had een sjaal op en handschoenen.
W'tje niet pesten he op mijn verjaardag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 21:55
|
|
|
Sergei Rachmaninov: "Music is enough for a lifetime, but a lifetime is not enough for music."
Zeker voor DJ Mario van toepassing.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 21:58
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee hier zijn alleen cm-koppeltjes welkom,het is niet voor mensen die een léuke partner gevonden hebben
|
Hellup, dan hoor ik hier ook niet meer..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 22:00
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er is ook een harde manier om het te leren. Dat hoeft niet altijd slecht te zijn. Dat hij nooit meer bier hoeft is al een leermoment al zal hij nog wel even dooroefenen.
Thomas |
Thomas toch!!! Wat kijkt smurf besmurfd. Smurf maar terug naar een vrolijkere smurf alsjesmurft.............past beter bij jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 22:09
|
|
|
ANITA695 schreef: | HA HA Hannah thanks hoor
En heide wat ik denk van jou door dat ik zoveel denk weet ik niet wat ik denken moet dus denk ik dat ik denk dat ik niet weet wat ik denk
Groet Anita |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 22:09
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | met m,n ogen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 22:17
|
|
|
ah jol, gaan we samen naar t bejaardenhuis, dan?
haha enneh......inderdaad heel meegaand; ze gaan ALTIJD mee, wat moet je nog meer!!
effies kijken.....*peins, peins* .......wie vraag jij mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 22:23
|
|
|
Gefeliciteerd beste jongen Nog paar uurtjes feesten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 22:34
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De dominee vertelde mij dat ik jarig was...
Ik had hem alleen gevraagd of het mogelijk was dat mijn attest werd afgelezen.
|
Mariska...alsnog van harte gefeliciteerd...liefs, Cross en Marian
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 22:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ah jol, gaan we samen naar t bejaardenhuis, dan?
haha enneh......inderdaad heel meegaand; ze gaan ALTIJD mee, wat moet je nog meer!!
effies kijken.....*peins, peins* .......wie vraag jij mee? |
ik durf het bijna niet te zeggen... geen z...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 22:43
|
|
|
Better let als net....... gefeliciteerd met je verjaardag, Mario. Heel veel gezonde, gezegende jaren erbij toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 23:00
|
|
|
Ik heb nog een uur...het kan nog...
Voor jouw ook nog een uur van je verjaardag...
VAN HARTE GEFElICITEERD!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 23:03
|
|
|
JOL252 schreef: | ik durf het bijna niet te zeggen... geen z... |
geen .........................? wat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 23:28
|
|
|
Een proostende babysmurf is in verband met de zoon van Visser wel toepasselijk. ik had moppersmurf er even op gezet vanwege dat domme gemopper hier allemaal, bah, een beetje gezelligheid is veel aangenamer voor iedereen dan al die egotripperij.
Thomas, tsjoch!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 16 mei 2012, 12:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 23:32
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een proostende babysmurf is in verband met de zoon van Visser wel toepasselijk.
Thomas, tsjoch! |
Heb speciaal voor hem maar wat smurfenbier gehaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 23:35
|
|
|
VISSER278 schreef: | Heb speciaal voor hem maar wat smurfenbier gehaald. |
Visser, heb je Mario wel gefeliciteerd? Bemoei me verder niet met jou maarre dit wel eventjes..... Ik ga binnenkort trouwens naar jouw provincie toe.....(hint hint)
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 14 mei 2012, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 00:06
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een proostende babysmurf is in verband met de zoon van Visser wel toepasselijk. ik had moppersmur er even op gezet vanwege dat domme gemopper hier allemaal, bah, een beetje gezelligheid is veel aangenamer voor iedereen dan al die egotripperij.
Thomas, tsjoch! |
en toch he, thomas, ik zie liever een wat volwassener smurfjes-vorm!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 15 mei 2012, 00:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 00:29
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een proostende babysmurf is in verband met de zoon van Visser wel toepasselijk. ik had moppersmur er even op gezet vanwege dat domme gemopper hier allemaal, bah, een beetje gezelligheid is veel aangenamer voor iedereen dan al die egotripperij.
Thomas, tsjoch! |
Misschien zit er in de fles wel een beetje van de bekende Friese weduwe?? Alleen als hij ijs en ijskoud is........
Een mens moet vroeg beginnen om te genieten van het leven. Een bjusterbaarlik wijze les
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 00:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ah jol, gaan we samen naar t bejaardenhuis, dan?
effies kijken.....*peins, peins* .......wie vraag jij mee? |
In een bejaardenhuis kan het reuze leuk zijn.... heb er veel voetstappen staan 1 nadeel misschien....?? 10 % is man. Dus denk maar eens na wie je dan meeneemt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 01:04
|
|
|
Mooi stuk Mario!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 05:39
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Ikheb de datum in mijn agenda geprikt ! Laat iets wete als je komt, kunnen we afspreken |
Hieronder een mooi stukje van Willem Ouweneel over
Wie is de baas in je levensboot ?
schreef hij in zijn boek Geloof, zekerheid, groei - Bouwstenen voor geloof, UItg Medema, blz 100
Ik wens je veel leesplezier
"Er was eens een man die zijn hele leven een scheepje bevaren had. Toen hij oud geworden was, besloot hij dat scheepje van de hand te doen en hij bood het te koop aan. Er was een jongeman die dat scheepje wel wilde overnemen om daarmee zijn brood te verdienen. Maar er was een eigenaardige bepaling in de koopakte. Die bepaling hield in dat die oude kapitein in een klein hutje op de boot mocht bijven wonen. Die man was zo gehcht aan dat schip dat hij daarom in dat kleine hutje wilde blijven. Dat was geen punt. De notaris zei uitdrukkelijk tegen de jonge kapitein: "Luister eens, jij bent nu voortaan de baas over het schip en niet hij. Hij mag daar in dat hutje blijven wonen, maar hij mag zich nergens mee bemoeien. Het is jou schip. Het enige domein is dat kleine hutje van hem, en als hij dat nu leuk vindt, mag hij best overal mee naartoe varen; maar hij bemoeit zich nergens mee. Denk er om: het is jou schip! Goed begrepen?" "Jazeker, meneer de notaris."
Maar ja, je kunt natuurlijk wel nagaan hoe zoiets afloopt. De nieuwe kapitein gaat met dat bootje uit varen en op een gegeven moment steek de oude kapitein zijn kop uit het raampje van zijn hut en zegt: "Joh, je doet het helemaal verkeerd!" "O ja?" "Ja joh, wacht, ik kom je wel even helpen", en hij komt vervolgens uit zijn hutje. Tja, 't is nu eenmaal een man met veel ervaring, hij gaat voordoen hoe je het scheepje moet hanteren, en je kunt het al wel vermoeden: na verloop van tijd heeft de jongeman niets meer te vertellen. De oude baas loopt bedrijvig over dat scheepje rond en heeft in feite het roer weer letterlijk en figuurlijk volledig in handen. De jongeman zit er een beetje zielig bij te kijken en gaat uiteindelijk met hangende pootjes naar de notaris. De notaris zegt tegen hem: "Maar mijn beste man, het is helemaal je eigen schuld! Elke keer als die oude kapitein tevoorschijn komt, dan zeg je dat hij terug moet gaan in zijn hut, want daar hoort hij. Het is jouw schip, en de akte vermeldt dat hij in zijn hut mag blijven wonen, en hij mag best naar buiten kijken, maar hij bemoeit zich niet met het varen, want hij heeft niets meer over dat schip te vertellen. Als je dat steeds weer tegen hem zegt, dan zul je ook zien dat hij daaraan gehoorzaamt, want hij kent de bepaling van de akte heel goed. Maar ja, als jij hem daartoe de kans geeft, dan neemt hij de hele zaak zö weer over."
"Er is een moment gekomen in mijn leven" schrijft Ouweneel, "en in het leven van velen van jullie, dat ook een dergelijke koopakte is opgemaakt en ondertekend. De "nieuwe mens" is nu ons levenschip onder de nieuwe kapitein. Alles gaat goed als wij ons houden aan de voorschriften van de "notaris", dat is de Heilige Geest. Maar die "oude kapitein", die zondige natuur, die vroeger ons levenschip helemaal beheerste, woont nog steeds in ons. Hij heeft maar een klein kamertje, en daar moet hij ook blijven zitten. Maar wij zijn zo dom hem zo af en toe weer tevoorschijn te laten komen. Hoe komt dat? Doordat we dan de voorschriften van de "notaris" -de Heilige Geest- vergeten zijn. Ons oog is niet langer gericht op de Heer Jezus. Dan laten we onze gebeden versloffen, we zijn te veel meet aardse dingen bezig die ons geestelijk naar beneden trekken, of zelf met wereldse dingen die ons verontreinigen. Ons geestelijk leven komt op een lager pitje te staan, onze geestelijke kracht verslapt. Die kracht houden wij alleen op peil door onze batterijen regelmatig op te laden, door het Woord van God tot ons dagelijks voedsel te maken. Maar als we bezig zijn met de dingen van deze wereld, als we ons omlaag laten trekken naar dat niveau, als we vergeten te bidden, als we niet de telefoonlijn naar de hemel onderhouden -en zo ons geestelijk leven laten versloffen-, ja, dan komt die oude kapitein weer uit zijn hokje tevoorschijn. Die zegt dan: "Wacht maar, ik zal het wel overnemen." Voordat je het in de gaten hebt, kun je je als gelovige zomaar weer onder invloed van de zonde begeven.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 15 mei 2012, 06:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 06:43
|
|
|
COOTJE711 schreef: | In een bejaardenhuis kan het reuze leuk zijn.... heb er veel voetstappen staan1 nadeel misschien....?? 10 % is man. Dus denk maar eens na wie je dan meeneemt.... |
Bij ons hier -in dit groene prachtig dorpje - is er zelfs een finse piste in de tuin van het rusthuis aangelegd. En die loopt heel erg zacht, écht waar!. Samen lekker runnen, toerkes maken, 'k Zie het zo voor mij! Lol .
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 15 mei 2012, 07:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 07:56
|
|
|
COOTJE711 schreef: | In een bejaardenhuis kan het reuze leuk zijn.... heb er veel voetstappen staan1 nadeel misschien....?? 10 % is man. Dus denk maar eens na wie je dan meeneemt.... |
10 % van een bejaardenhuis vol,...............moet genoeg zijn toch? ga je ook mee, coo? gesellig joh!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 08:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | 10 % van een bejaardenhuis vol,...............moet genoeg zijn toch? ga je ook mee, coo? gesellig joh! |
wacht effe... het was de bedoeling alleen een bejaarde mee te nemen voor een boerenjongen of citroentje met suiker??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 08:45
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Hieronder een mooi stukje van Willem Ouweneel over
Wie is de baas in je levensboot ?
schreef hij in zijn boek Geloof, zekerheid, groei - Bouwstenen voor geloof, UItg Medema, blz 100
Ik wens je veel leesplezier
"Er was eens een man die zijn hele leven een scheepje bevaren had. Toen hij oud geworden was, besloot hij dat scheepje van de hand te doen en hij bood het te koop aan. Er was een jongeman die dat scheepje wel wilde overnemen om daarmee zijn brood te verdienen. Maar er was een eigenaardige bepaling in de koopakte. Die bepaling hield in dat die oude kapitein in een klein hutje op de boot mocht bijven wonen. Die man was zo gehcht aan dat schip dat hij daarom in dat kleine hutje wilde blijven. Dat was geen punt. De notaris zei uitdrukkelijk tegen de jonge kapitein: "Luister eens, jij bent nu voortaan de baas over het schip en niet hij. Hij mag daar in dat hutje blijven wonen, maar hij mag zich nergens mee bemoeien. Het is jou schip. Het enige domein is dat kleine hutje van hem, en als hij dat nu leuk vindt, mag hij best overal mee naartoe varen; maar hij bemoeit zich nergens mee. Denk er om: het is jou schip! Goed begrepen?" "Jazeker, meneer de notaris."
Maar ja, je kunt natuurlijk wel nagaan hoe zoiets afloopt. De nieuwe kapitein gaat met dat bootje uit varen en op een gegeven moment steek de oude kapitein zijn kop uit het raampje van zijn hut en zegt: "Joh, je doet het helemaal verkeerd!" "O ja?" "Ja joh, wacht, ik kom je wel even helpen", en hij komt vervolgens uit zijn hutje. Tja, 't is nu eenmaal een man met veel ervaring, hij gaat voordoen hoe je het scheepje moet hanteren, en je kunt het al wel vermoeden: na verloop van tijd heeft de jongeman niets meer te vertellen. De oude baas loopt bedrijvig over dat scheepje rond en heeft in feite het roer weer letterlijk en figuurlijk volledig in handen. De jongeman zit er een beetje zielig bij te kijken en gaat uiteindelijk met hangende pootjes naar de notaris. De notaris zegt tegen hem: "Maar mijn beste man, het is helemaal je eigen schuld! Elke keer als die oude kapitein tevoorschijn komt, dan zeg je dat hij terug moet gaan in zijn hut, want daar hoort hij. Het is jouw schip, en de akte vermeldt dat hij in zijn hut mag blijven wonen, en hij mag best naar buiten kijken, maar hij bemoeit zich niet met het varen, want hij heeft niets meer over dat schip te vertellen. Als je dat steeds weer tegen hem zegt, dan zul je ook zien dat hij daaraan gehoorzaamt, want hij kent de bepaling van de akte heel goed. Maar ja, als jij hem daartoe de kans geeft, dan neemt hij de hele zaak zö weer over."
"Er is een moment gekomen in mijn leven" schrijft Ouweneel, "en in het leven van velen van jullie, dat ook een dergelijke koopakte is opgemaakt en ondertekend. De "nieuwe mens" is nu ons levenschip onder de nieuwe kapitein. Alles gaat goed als wij ons houden aan de voorschriften van de "notaris", dat is de Heilige Geest. Maar die "oude kapitein", die zondige natuur, die vroeger ons levenschip helemaal beheerste, woont nog steeds in ons. Hij heeft maar een klein kamertje, en daar moet hij ook blijven zitten. Maar wij zijn zo dom hem zo af en toe weer tevoorschijn te laten komen. Hoe komt dat? Doordat we dan de voorschriften van de "notaris" -de Heilige Geest- vergeten zijn. Ons oog is niet langer gericht op de Heer Jezus. Dan laten we onze gebeden versloffen, we zijn te veel meet aardse dingen bezig die ons geestelijk naar beneden trekken, of zelf met wereldse dingen die ons verontreinigen. Ons geestelijk leven komt op een lager pitje te staan, onze geestelijke kracht verslapt. Die kracht houden wij alleen op peil door onze batterijen regelmatig op te laden, door het Woord van God tot ons dagelijks voedsel te maken. Maar als we bezig zijn met de dingen van deze wereld, als we ons omlaag laten trekken naar dat niveau, als we vergeten te bidden, als we niet de telefoonlijn naar de hemel onderhouden -en zo ons geestelijk leven laten versloffen-, ja, dan komt die oude kapitein weer uit zijn hokje tevoorschijn. Die zegt dan: "Wacht maar, ik zal het wel overnemen." Voordat je het in de gaten hebt, kun je je als gelovige zomaar weer onder invloed van de zonde begeven. |
mooi stuk, dank voor het plaatsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 08:48
|
|
|
thanks....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 15 mei 2012, 08:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 09:20
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | Ik vind het mooie van de lente, de zomer komt erachter aan |
Waar zijn ze dan?? Heb jij ze meegenomen??
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|