ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3834 3835 3836 3837 3838 3839 3840 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:18

MARIAN519 schreef:
Welk lied? Smiley die vol vragen zit

Ik vond het gewoon zo grappig maar wist het nergens anders te plaatsen......... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:20

Diverse leden van het Nederlandse Koninklijk Huis zijn na hun overlijden lid gemaakt van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Leden van de kerk (beter bekend als mormonen) hebben met dat doel onder meer prins Claus, prins Bernhard en prinses Juliana plaatsvervangend gedoopt.

Dat blijkt uit niet-openbare gegevens uit de genealogische databank van de wereldwijde kerk, waarover Trouw beschikt.

De mormonen kennen een omstreden gebruik, waarbij kerkleden zich kunnen laten onderdompelen in plaats van een voorouder die dat bij leven niet heeft gedaan. Op die wijze zou de voorouder, die door genealogisch onderzoek is geïdentificeerd, alsnog in de hemel kunnen komen.

De mormonen baseren zich behalve op de Bijbel ook op meer recente openbaringen. De Amerikaanse grondlegger Joseph Smith zou die in de eerste helft van de negentiende eeuw rechtstreeks van God hebben ontvangen.

In de Verenigde Staten mag de kerk rekenen op veel interesse van de media. De Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney is al jarenlang actief in de kerk. De Nederlandse tak telt naar eigen zeggen 8900 leden.

Samenwerking met provincie
Voor genealogische informatie putten de mormonen uit archieven van de burgerlijke stand. De kerk heeft alle provinciale archieven in Nederland aangeboden om de akten uit hun collecties gratis in te scannen. Voor de archieven, die hun collecties digitaal willen ontsluiten, is dat een gunstig aanbod.

Maar niet alle regionale historische centra willen meewerken aan het doel van de mormonen: het uitbreiden van hun genealogische databank, om steeds meer burgers postuum te dopen. Het Gelders archief laat kerkleden akten inscannen, het Utrechts archief niet. Het Overijssels archief twijfelt nog.

Volgens de regels van de kerk mogen mormonen alleen hun eigen voorouders plaatsvervangend dopen. Lang niet alle kerkleden houden zich daaraan. Zo leidde berichtgeving over de doop van Holocaustslachtoffers als Anne Frank tot verontwaardiging in Joodse kring.

Theologie
Naar nu blijkt zijn ook leden van het Nederlandse koningshuis gedoopt. De doop van prins Claus werd in augustus 2004 (twee jaar na zijn overlijden) voltrokken in een mormoonse tempel in de Braziliaanse stad Campinas. Woordvoerder Hans Boom van de mormoonse kerk in Nederland vermoedt dat dit gedaan is door 'te enthousiaste leden'.

Boom zegt niet te weten waar de belangstelling voor het koningshuis bij zijn geloofsgenoten vandaan komt. Mogelijk is die terug te voeren op de mormoonse theologische opvatting dat 'edelen en groten' zijn uitverkoren om leidinggevende taken op zich te nemen of 'heerser in de kerk van God te zijn'.

De Rijksvoorlichtingsdienst wil niet reageren op de doopactiviteiten van de mormonen. Kerkwoordvoerder Boom zegt dat hij zich niet kan voorstellen dat er bezwaren zouden zijn tegen de postume doop. "Het is een gebaar van liefde."
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:39

INGE721 schreef:
Ik vond het gewoon zo grappig maar wist het nergens anders te plaatsen......... Clown smiley

Okee... Knipoog smiley
http://youtu.be/OVJGM_bca34
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:41

MARISKA601 schreef:
INLEIDING

Het Boek van Mormon is een boek met heilige Schriftuur dat vergelijkbaar is met de Bijbel. Het is een kroniek van Gods handelen met de vroegere bewoners van Amerika en bevat de volheid van het eeuwige evangelie.
Het boek is door vele profeten van weleer door de geest van profetie en openbaring geschreven. Hun woorden, die op gouden platen stonden geschreven, werden aangehaald en samengevat door een profeet en geschiedschrijver die Mormon heette. De kroniek doet verslag van twee grote beschavingen.

De ene kwam in 600 v.C. uit Jeruzalem en viel later uiteen in twee volken, bekend als de Nephieten en de Lamanieten. De andere kwam veel eerder, toen de Heer de taal had verward bij de toren van Babel. Deze groep staat bekend als de Jaredieten. Na duizenden jaren werden al deze volken vernietigd, met uitzondering van de Lamanieten, die de voornaamste voorouders van de indianen zijn.

De belangrijkste gebeurtenis in het Boek van Mormon is de persoonlijke bediening van de Heer Jezus Christus onder de Nephieten kort na zijn opstanding. Het boek zet de leerstellingen van het evangelie uiteen, geeft het heilsplan in grote trekken weer en geeft de mensen aan hoe zij vrede in dit leven en eeuwig heil in het toekomende leven kunnen verwerven.
Nadat Mormon zijn schrijfwerk had voltooid, droeg hij het verslag over aan zijn zoon, Moroni, die er enkele woorden van zichzelf aan toevoegde en de platen in de heuvel Cumorah verborg.

Op 21 september 1823 verscheen deze zelfde Moroni als verheerlijkt en herrezen persoon aan de profeet Joseph Smith en gaf hem aanwijzingen met betrekking tot de oude kroniek en de bestemde vertaling ervan in de Engelse taal.

Te zijner tijd werden de platen aan Joseph Smith overgedragen, die ze door de gave en de macht Gods vertaalde. Deze kroniek is nu in vele talen uitgegeven als een nieuw en aanvullend getuigenis dat Jezus Christus de Zoon van de levende God is en dat allen die tot Hem komen en de wetten en verordeningen van zijn evangelie gehoorzamen, kunnen worden gered.

De profeet Joseph Smith heeft over deze kroniek gezegd: ‘Ik vertelde de broeders dat het Boek van Mormon het nauwkeurigste boek op aarde en de sluitsteen van onze godsdienst is, en dat de mens dichter bij God komt door zich aan de leringen daarin te houden, dan door welk ander boek ook.’

De Heer zorgde ervoor dat naast Joseph Smith nog elf anderen de gouden platen te zien kregen en optraden als bijzondere getuigen van de waarheid en goddelijkheid van het Boek van Mormon. Hun schriftelijke getuigenis volgt hierna als ‘Het getuigenis van drie getuigen’ en ‘Het getuigenis van acht getuigen.’

Wij nodigen alle mensen waar ook ter wereld uit om het Boek van Mormon te lezen, de boodschap die het bevat in hun hart te overwegen en daarna God, de eeuwige Vader, in de naam van Christus te vragen of het boek waar is. Zij die daartoe bereid zijn en in geloof vragen, zullen door de macht van de Heilige Geest een getuigenis van de waarheid en goddelijkheid ervan ontvangen. (Zie Moroni 10:3–5.)

Zij die dit goddelijk getuigenis door de Heilige Geest ontvangen, zullen door diezelfde macht ook te weten komen dat Jezus Christus de Heiland van de wereld is, dat Joseph Smith zijn openbaarder en profeet in deze laatste dagen is, en dat De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen het koninkrijk van de Heer is, wederom op aarde gevestigd ter voorbereiding op de wederkomst van de Messias.

Ben misschien jij een Mormon Mariska ? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 12 mei 2012, 21:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:48

HERMAN968 schreef:
Ben misschien jij een Mormon Mariska ? Lachende smiley

Nee, en ik hoop niet dat er ooit iemand mijn postuum laat dopen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:52

MARISKA601 schreef:
Nee, en ik hoop niet dat er ooit iemand mijn postuum laat dopen.

Ow, had gekund omdat jij er zoveel over weet en blijkbaar het belangrijk vindt om er alleen een heel forum over te schrijven. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:56

HERMAN968 schreef:
Ow, had gekund omdat jij er zoveel over weet en blijkbaar het belangrijk vindt om er alleen een heel forum over te schrijven. Verlegen lachende smiley

Ach het forum raakte wat uitgeput over andere dingen en ik dacht, nou
laat ik dit onderwerp eens aanroeren.

Iemand die zo ineens een profetie krijgt.
Het noemen van hele andere volkeren waarvan zij geloven dat zij afstammelingen van zijn.

Dus mijn vraag blijft, hoe geloofwaardig is het geloof van de mormomen?
Hoe komt het dat die kerk zoveel aantrekkingskracht heeft op mensen?

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 12 mei 2012, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:59

MARISKA601 schreef:

het noemen van hele andere volkeren waarvan zij geloven dat zij afstammelingen van zijn.

Dus mijn vraagt blijft, hoe geloofwaardig is het geloof van de mormomen?

Goeie vraag is voor mij ook: "Hoe komt het dat ze enige ware God niet aangenome hebben. Die zo'n grote liefde heeft voor de mensheid dat Hij zijn zoon offerde om ons te verlosse van de zonde". Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:59

MARISKA601 schreef:

Het noemen van hele andere volkeren waarvan zij geloven dat zij afstammelingen van zijn.

De vraag voor mij als Christen is: "Hoe komt het dat zij de enige ware God niet aangenomen hebben, Hij die zijn zoon gaf om ons te verlossen van de macht van de zonde zodat mensen vrij zijn ?". Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 3 juni 2012, 16:54
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 22:05

QSJE546 schreef:
Het is zeker een aanrader,op n ontspannen manier mensen van cm ontmoeten en heerlijk met elkaar kunnen lachen,dat is mijn ervaring van de vorige picknick in ieder geval Lachende smiley
Het is zo leuk om n gezicht en stem te hebben bij mensen waar je mee mailt en of chat.
Nou had ik al ingeschat dat het heel gezellig zou zijn maar het was zo mogelijk nog leuker!!
Dusse.....kom ook zou ik zo zeggen,van harte welkom !!!
Knipoog smiley

Qske, breng je spekies mee? Dan ben ik ook deze keer van de partij ! Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 22:09

Een prachitge tekst van Carmiggelt en dan de stem van Herman van Veen. Wat zingt die man toch mooi.

http://www.youtube.com/watch?v=4O5yWf50-hc

En als onze aardse last
Met de wereld gaat vergroeien
Zal uit jou een bloempje bloeien
Een viooltje, dat staat vast.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 12 mei 2012, 22:22
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 22:12

MARISKA601 schreef:

In Zoetermeer staat (meen ik) de grootste Mormonen tempel van NL.
Deze breid flink uit.
Ik denk dat de kracht van de mormonen is; het uitdragen van christelijk leven. Naastenliefde staat erg hoog aangeschreven. Er zijn ook christelijke verplichtingen waaraan voldaan moet worden t.b.v. de gemeenschap.
De levensstijl van de mormoon is (zover ik weet) streng, eerlijk en met een sterke onderlinge band.
Dit kan aantrekkingskracht hebben op bepaalde groepen mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 22:17

COOTJE711 schreef:
In Zoetermeer staat (meen ik) de grootste Mormonen tempel van NL.
Deze breid flink uit.
Ik denk dat de kracht van de mormonen is; het uitdragen van christelijk leven. Naastenliefde staat erg hoog aangeschreven. Er zijn ook christelijke verplichtingen waaraan voldaan moet worden t.b.v. de gemeenschap.
De levensstijl van de mormoon is (zover ik weet) streng, eerlijk en met een sterke onderlinge band.
Dit kan aantrekkingskracht hebben op bepaalde groepen mensen.

Klopt Cootje, doch het blijft een relegie waarbij het familiale karakter erg op de voorgrond staat, hetgeen ook een heel aantrekkelijk kleed is. Het doen van goede werken om de hemel te verdienen met erg hierarchische structuur. Aantrekkelijk voor de zoekende mens maar oppassen geblazen ! Zieke smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 12 mei 2012, 22:18
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 22:21

MARIAN519 schreef:
Hij wil gewoon het aangename benadrukken.. Knipoog smiley

hééll positief volgens mij.. Engeltje smiley

Je hebt gelijk Marian...laat ik het zo ook maar gaan zien....(pffff)

Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 22:23

VISSER278 schreef:
Settiesiwdurmabij Hannah. Knipoog smiley

ikhettiedurbijgeset sir!

er zijn nog wat lepels zoekgeraakt; wil degene die deze in zijn of haar tas gevonden heeft even contact opnemen?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 12 mei 2012, 22:24
Naar boven

Auteur Bericht
RIAATJUH149

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 22:37

[quote=HANNAH810][/quot
ik kom ook ondervoorbehoud riaatjuh149 plus zoon 12jaar

Laatst aangepast door
RIAATJUH149
op zaterdag 12 mei 2012, 22:39
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 23:15

Voor de mensen die het Frans beheersen met de fraaie tekst van ne me quitte pas. Jacques Brel, wie anders:

http://www.youtube.com/watch?v=aNkydsPK6ww&ob=av2n

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
DIANA556

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 23:30

ZEELAND736 schreef:
Nog niet gedaan....maar ga ik doen...

Feest met aansluitend pannenkoeken, want de locatie met gehandicapten waar ik werk bestaat 10 jaar!!!!!!!!!
De vrouwen komen in Zeeuwse klederdracht ...wat zullen ze genieten!!!

Was jij ook gekleed in Zeeuwse klederdracht, Zeeland en komt er nog een foto van bij jouw profiel? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
DIANA556
op zaterdag 12 mei 2012, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
ELSA905

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 23:33

Lekker lang gefitnesst vanmorgen.
We kregen zelfs koffie zo tussen de bezigheden door.
Zou je elke dag een uurtje moeten doen, dan fitnessen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 23:39

Met 2 broers uit eten geweest,gelachen..
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 23:53

Ook ik ben uit eten geweest...
Met mijn gehandicapte vrienden en vriendinnen....
Das ook lachen, maar vooral genieten...
Viering van een 10 jarig bestaan!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 00:33

DIANA556 schreef:
Was jij ook gekleed in Zeeuwse klederdracht, Zeeland en komt er nog een foto van bij jouw profiel? Knipoog smiley

Nee...wij als personeel niet...maar wel de clienten!!!
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 00:43

MARIAN519 schreef:
Het is zo.. Knipoog smiley

dank je!

Laatst aangepast door
DJES101
op zondag 13 mei 2012, 00:44
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 01:44

IELSE398 schreef:
Ook wij zijn getrouwd! 2 maart 2012

Wij hebben elkaar in de zomer van 2008 leren kennen op een bbq bij mijn vader ( inka ) thuis. Wij zijn toen in december 2008 gaan samenwonen. Afgelopen november hebben wij meegedaan met het bidden en vasten van Herman Boon en God heeft toen echt tot ons gesproken dat samenwonen echt niet van God is, dus heb ik toen mijn spullen gepakt en ben ik ergens anders gaan wonen. Maar door deze beslissing wisten wij wel dat we snel wilde trouwen dus na 14 weken zijn wij getrouwd op 2 maart 2012! Het was echt een geweldige dag!

En voor de degene die het nog niet weten, Inka en Anneke gaan in september trouwen!

( ik was eerst beertje ) Knipoog smiley

Gefeliciteerd Beertje en man wens jullie hele vele gelukkige en gezonde jaren samen toe .(doe Inka de groeten maar even )

liefs uut Grunn
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 02:04

Voor alle moeders hier een hele fijne Moederdag toegewenst. En voor alle vaders die door wat voor reden dan ook, een moeder moeten kunnen vervangen, ook jullie verdienen een Moederdag vandaag !!
Desnoods jezelf een ontbijtje op bed brengen Knipoog smiley
Ik lees graag je ervaring van vandaag, hoe was je Moederdag als moeder/vader???
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 02:18

hey "beertje", gefeliciteeerd!! Wat zie je er op de foto mooi uit als bruid !!! Stralend en gelukkig. (Jij ook natuurlijk bruidegom Knipoog smiley) Ik wens jullie saampjes een heel gelukkig, goed, gezegend en waardevol huwelijk toe, op naar het koperen jubileum, dat is 12 1/2 jaar geloof ik.........tot aan het gouden huwelijksjubileum (50 jaar) Je vader heeft jullie goede voorbeeld gevolgd dus,ook voor hem wens ik hetzelfde, als zal hij op zijn leeftijd het gouden jubileum niet gaan halen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BASSIE783

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 08:04

. En voor alle vaders die door wat voor reden dan ook, een moeder moeten kunnen vervangen, ook jullie verdienen een Moederdag vandaag !!

Wat een onzin ,er is ook een vaderdag hoor , het is er voor wat je moeder of vader voor je doet ,ik vervang moeder niet kk doe gewoon wat ik moet doen .
Naar boven

Auteur Bericht
BASSIE783

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 08:04

. En voor alle vaders die door wat voor reden dan ook, een moeder moeten kunnen vervangen, ook jullie verdienen een Moederdag vandaag !!

Wat een onzin ,er is ook een vaderdag hoor , het is er voor wat je moeder of vader voor je doet ,ik vervang moeder niet kk doe gewoon wat ik moet doen .
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 08:11

WILMA729 schreef:
Voor alle moeders hier een hele fijne Moederdag toegewenst. En voor alle vaders die door wat voor reden dan ook, een moeder moeten kunnen vervangen, ook jullie verdienen een Moederdag vandaag !!
Desnoods jezelf een ontbijtje op bed brengen Knipoog smiley
Ik lees graag je ervaring van vandaag, hoe was je Moederdag als moeder/vader???

I've got him ! Dank je wel Wilma. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 08:59

BASSIE783 schreef:

zou wilma niet bedoelen dat er ook mensen zijn die geen moeder meer hebben door bijvoorbeeld overleden.
dus graag wat minder hard oordelen bassie Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3834 3835 3836 3837 3838 3839 3840 ... 6194 Volgende
Pagina 3837 van 6194