ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 381 382 383 384 385 386 387 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:00

boodschappen gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:08

Eigenlijk heeft Balkenende het doemdenken weer geherintroduceerd. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:09

IMRE695 schreef:
Nou, dat weet ik zo net niet of het eigenlijk in Politieke Discussies thuishoort. Hierboven zet je je politieke geloofsbelijdenis neer en zeg je dat liberale politiek eigenlijk meer bijbels is dan sociale politiek.

De bijbel leert...... Dat vind ik terug bij de liberalen.....

Is het zo simpel? Smiley die vol vragen zit
Dat is te kort door de bocht. De vraag was hoe ik mijn persoonlijke geloof kan verenigen met de liberale standpunten. Daar geef ik mijn eigen persoonlijke beleving in weer. Maar ik ben me erterdege van bewust, dat anderen een andere prioriteit stellen. Maar de raakvlakken zijn er dus wel.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:10

MARISKA601 schreef:
boodschappen gedaan.

Ik ook.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:10

wat vinden jullie van het idee om de eigen bijdrage zorgkosten te verhogen en bij het bezoek aan de huisarts 5 euro op tafel te leggen?

dit levert de schatkist aardig wat geld op.

ik zelf vind het een slecht idee om de eigenbijdrage drastisch te verhogen.
het is voor mensen die van een laag inkomen moeten rondkomen, onmogelijk om nog meer eigenbijdrage te betalen.
ik ben meer voor het idee dat mensen premie betalen naar draagkracht.

ik ben toe aan een nieuwe bril/lenzen.. dat betaal ik van mijn vakantiegeld, daar niet alles vergoed word door de zorgverzekeraar.
waarvoor betaal ik premie?

ik draag geen bril/lenzen voor luxe.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:14

CHATULIEM619 schreef:
Dat is te kort door de bocht. De vraag was hoe ik mijn persoonlijke geloof kan verenigen met de liberale standpunten. Daar geef ik mijn eigen persoonlijke beleving in weer. Maar ik ben me erterdege van bewust, dat anderen een andere prioriteit stellen. Maar de raakvlakken zijn er dus wel.

Ja, dat wil ik wel aannemen. Maar dat geldt voor meer politieke stromingen. De eerste christenen zijn ooit door een historicus betiteld als 'de eerste communisten', omdat ze alles deelden en in gemeenschap met elkaar wensten te leven. Mensen verkochten ook hun bezit om de armen te helpen.

Iedere (democratische) stroming heeft ergens wel iets van het joods-christelijke gedachtengoed overgenomen. Het is maar waar je de nadruk op legt, denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:16

Goede Vrijdag...

http://www.youtube.com/watch?v=eOY0mjjmx8Y&feature=PlayList&p=F84B3B408A11E5BC&playnext_from=PL&index=69

http://www.youtube.com/watch?v=MfIBAbXuHFo&feature=fvw

http://www.youtube.com/watch?v=e4v73CIOM1s&feature=related

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op vrijdag 2 april 2010, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:20

MARISKA601 schreef:
wat vinden jullie van het idee om de eigen bijdrage zorgkosten te verhogen en bij het bezoek aan de huisarts 5 euro op tafel te leggen?

het is voor mensen die van een laag inkomen moeten rondkomen, onmogelijk om nog meer eigenbijdrage te betalen.

ik ben toe aan een nieuwe bril/lenzen.. dat betaal ik van mijn vakantiegeld, daar niet alles vergoed word door de zorgverzekeraar.

Tja, je kunt ook een bril met multi-focale glazen nemen. Heb je geen lenzen meer nodig, tenzij die medisch noodzakelijk zijn. Verder zou ik er voor zijn om het ogen laseren in het het pakket te doen, want dan ben je er in 1 keer van af, van bijziendheid althans.

Ook is premie geen inleggeld, dat je automatisch terugkrijgt. De premies dekken maar een fractie van de werkelijke zorgkosten. Sommige mensen maken niet of nauwelijks gebruik van zorg. En anderen weer (heel) veel. Het is gebaseerd op het solidariteits-principe.

Maar ik begrijp je zorg wel, hoor Mariska. Niemand wil dat er bezuinigd wordt op zijn of haar gezondheid.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:21

Ik heb gaas vervangen om het konijnenveld Lachende smiley (auw vingertjes)

Vanmorgen deden mijn lieve kleine meisjes nl. dingen met een wild exemplaar wat het daglicht eigenlijk niet kon verdragen Boze smiley Verlegen lachende smiley

Wie komt er met de kerst eten? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:22

Terugkomend op de kern van de discussie. Ik ben geschrokken van de verschillende theologieen die hier de laatste tijd de revue passeerden. Het varieert van een wrede God, die manipuleert en naar volstrekte willekeur mensen uitkiest, tot een machteloze God, die niet in staat is in te grijpen in de persoonlijke levens van mensen. Een God in de hemel die Zich niet om mensen bekommert. En een God alleen als naam, door andere religies met andere namen in te vullen. Een God die slechts veroordeelt, waar je je leven bang voor moet zijn..Zomaar een aantal godsbeelden naast elkaar gezet.
Kerken die de mens als norm nemen en de geschiedenis al richtsnoer en ook kerken, waarbij de mens tot een minderwaardig wezen wordt bestempeld en ze gebukt gaan onder schuld en boete.
Ik dacht dat mijn stroming er bekend om stond niet bijbelvast te zijn, maar er schijnen meer kerken last van te hebben. Hoewel ze dat laatste natuurlijk ten stelligste zullen ontkennen.
Ik vind het een geestelijk zootje.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:37

CHATULIEM619 schreef:
Terugkomend op de kern van de discussie. Ik ben geschrokken van de verschillende theologieen die hier de laatste tijd de revue passeerden. Het varieert van een wrede God, die manipuleert en naar volstrekte willekeur mensen uitkiest, tot een machteloze God, die niet in staat is in te grijpen in de persoonlijke levens van mensen. Een God in de hemel die Zich niet om mensen bekommert. En een God alleen als naam, door andere religies met andere namen in te vullen. Een God die slechts veroordeelt, waar je je leven bang voor moet zijn..Zomaar een aantal godsbeelden naast elkaar gezet.
Kerken die de mens als norm nemen en de geschiedenis al richtsnoer en ook kerken, waarbij de mens tot een minderwaardig wezen wordt bestempeld en ze gebukt gaan onder schuld en boete.
Ik dacht dat mijn stroming er bekend om stond niet bijbelvast te zijn, maar er schijnen meer kerken last van te hebben. Hoewel ze dat laatste natuurlijk ten stelligste zullen ontkennen.
Ik vind het een geestelijk zootje.......

Vind je het echt een geestelijk zooitje? Of is het niet jouw visie die je hoort?
Als ik jou hoor zeggen dat yoga iets duivels is denk ik bij mezelf waar heb je het over?
Maar om het nu gelijk over een geestelijk zooitje te hebben.....Ik vind het juist boeiend wat ik allemaal voorbij zie komen op het forum. En ook bijzonder leerzaam, het leert je ook eens in te zien hoe andere mensen met volle overtuiging hun geloof belijden, terwijl dat een heel andere invulling heeft dan je zelf hebt en zou willen hebben.......
Ik heb nu een prachtig paaslied aanstaan van Sela, gehoord van iemand van het forum die -denk ik- een totaal andere geloofsbeleving heeft. en toch kunnen we genieten van dezelfde doordringende tekst van het lied, de paasboodschap..... Is dat eigenlijk niet mooi?

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 2 april 2010, 13:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 13:08

Een paasknuffel voor iedereen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 13:41

ARIENNEZ498 schreef:
Eva...ik geloof niet, nooit dat een meisje een poging van een man 'uitlokt'. Echt niet! Aandacht...ja! dat wil ze wél, positieve aandacht...mooi gevonden worden, gezien worden, maar méér niet! Jonge meisjes met name zijn zich vaak nog niet goed bewust van hetgeen ze kunnen uitstralen. Idd., gedrag kopiëren, kleding keuze kopiëren van elkaar...om er maar bij te horen. Maar wat de één goed staat en kan hebben, geldt niet voor de ander!
Mijn dochter van 13 zit in Havo-1, is dus 'brugsmurf'....ze wil er helemaal bijhoren en dat mág ook van mij...tot een bepaalde grens. Ik laat haar zien wat bij háár hoort, bij haar karakter en leer haar dat ze een eigen identiteit mag ontwikkelen, ook in haar kledingkeuze (als je die meisjes ziet? heb je er één gezien...heb je ze allemaal gezien: ze zien er (bijna) allemaal hetzelfde uit. Maar de persoonlijkheid van jonge meisjes moet nog zó groeien! Ze komen nét uit hun kinderjaren, uit hun onschuld...en worden zich opeens bewust van zichzelf, van jongens...van hormónen! Er gaat een nwe. wereld voor ze open en dan gaan ze ontdekken wie ze zijn. Dat ze dan nog wel eens de plank misslaan is zóóó begrijpelijk! Maar het is wel triest als ze van jong en onbedorven, naief en speels....opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd...omdat iemand niet met z'n xxxx van hen af kon blijven! Zó moeten ze toch niet volwassen worden?

Dit komt bij mij over als van iemand die reeel en bewust in het leven staat.

Ik vind het juist belangrijk dat de ouders de jeugd naar zich toe trekken, want dan is er openheid en respect (eerbied) voor elkaar.
Ik ervaar juist daardoor dat ik de vrienden en vriendinnen van mijn dochter iets kan laten zien wie de Heer is en hoe Hij zou zijn voor hun.
Naar boven

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 13:41

ARJAN007 schreef:
@ Ringo,
Ik vind dat je niet op deze manier mag reageren op Solafide.
Wat zij schreef is nl. een normale reactie. Ik vind typeringen als "communistisch" en "je hebt niets te zoeken in deze discussie" onaanvaardbaar.
Als je het niet eens bent met Solafide, dan zijn er andere manieren om haar duidelijk te maken dat ze het - volgens jou - niet bij het rechte eind heeft.

Goed, nu even over de inhoud:
Het verwijt naar de politiek toe vind ik niet helemaal terecht. Kijk maar naar de USA, hoe moeilijk het dáár is om regels aan de banken op te leggen. Onder het motto: "Alles moet kunnen en alles moet mogen" zijn bepaalde regels juist in eerdere jaren afgeschaft.
Het blijkt uiterst lastig te zijn om die regels opnieuw in te voeren.

In ons land is het mogelijk om regels te maken waardoor het excessieve bonussenbeleid in het bedrijfsleven goed aan banden wordt gelegd.
Wie gaat er dan protesteren? Juist..... het bedrijfsleven, sámen met VVD, PVV en CDA.

Wat betreft de aanpak van het begrotingstekort: Juist door dit jaar níet te bezuinigen is de economie niet keihard achteruitgekacheld. Dat lijkt slap, maar is juist een teken van sterkte. Als de regering van het begin van de crisis aan het bezuinigen was gegaan, dan was de ellende niet te overzien geweest.
Dit heeft de regering herhaaldelijk gezegd, maar blijkbaar wil het niet tot iedereen doordringen, hoe vaak de regering het ook zegt.
Nu moet er wel bezuinigd worden, want het begrotingstekort loopt wel snel op. 't Is alleen zo jammer dat de economie niet opgekrabbeld is, dus ik ben benieuwd of de economie de bezuinigingen kan trekken.
Overigens is het niet zo dat het bezuinigen op ambtenaren alleen maar voordelig is. Ontslagen ambtenaren betekent gewoon méér werklozen en dus meer klanten voor WW of de sociale dienst. Er komen ook minder belastingen binnen. Bovendien komt er minder geld in de economie terecht, met als gevolg minder BTW-opbrengsten, etc.

Jammer dat de PVV en de VVD zich zo makkelijk rijk rekenen........ Snijden in het ambtenarenbestand is het makkelijkste wat de politiek kan doen. Ambtenaren kunnen toch niets terug zeggen, ze zijn weerloos.... Wie het totaalplaatje ziet, ziet dat het uiteindelijk minder oplevert, dan men in eerste instantie had gedacht.....

Ach Arjan, Solafide begon met mij te vertellen dat ik op moest houden met een rekensom. Met hoofdletters nog wel. Daarmee verbood zij mij mijn inbreng in deze discussie. Is dat wel normaal dan?
Op jouw inbreng wil ik graag de nuancering aanbrengen dat jij VVD en PVV op 1 lijn zet. Dat is niet correct, de PVV is economisch gezien veel linkser dan jij denkt, zelfs zoveel linkser dat zelfs solafide en jij zich er bijna thuis zouden moeten voelen! Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 13:59

ARIENNEZ498 schreef:
Het opperste geluk in het leven is te weten dat je wordt bemind om jezelf, of, eigenlijk, wordt bemind ondanks jezelf.

Jouw gezegde is mij uit't hart gegrepen!
liefs,
Grace
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 14:38

LEANNE226 schreef:

Vanmorgen deden mijn lieve kleine meisjes nl. dingen met een wild exemplaar wat het daglicht eigenlijk niet kon verdragen Boze smiley Verlegen lachende smiley

Als de lente komt..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 14:39

GRACE015 schreef:
Jouw gezegde is mij uit't hart gegrepen!
liefs,
Grace

Thanks! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:04

LEANNE226 schreef:

Bij de konijnen af he.

Thomas, die het konijn wel snapt maar hem rustig op eet met de Kerstdagen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 2 april 2010, 15:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:23

IMRE695 schreef:
Ja, dat wil ik wel aannemen. Maar dat geldt voor meer politieke stromingen. De eerste christenen zijn ooit door een historicus betiteld als 'de eerste communisten', omdat ze alles deelden en in gemeenschap met elkaar wensten te leven. Mensen verkochten ook hun bezit om de armen te helpen.

Iedere (democratische) stroming heeft ergens wel iets van het joods-christelijke gedachtengoed overgenomen. Het is maar waar je de nadruk op legt, denk ik.

Leert de bijbel ons niet dat we dingen met elkaar moeten delen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:23

MARISKA601 schreef:
boodschappen gedaan.

Quote:
Voor een heel groot gedeelte
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:25

MARIO216 schreef:

ik kom er achter dat ik dingen ben vergeten. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:34

http://www.youtube.com/watch?v=I2OfmHfgEMU&feature=related

liefde is wat Jezus deed voor ons Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:45

http://www.youtube.com/watch?v=aaCqQ8_2k_w&feature=related

opwekking 480 U stierf voor mij

Laatst aangepast door
GRACE585
op vrijdag 2 april 2010, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:51

INEZ910 schreef:
En als de procedures sneller zouden gaan zouden de mensen eerder naar school kunnen voor Nederlands les, eerder kunnen werken om hun eigen brood te verdienen, eerder uit die uitzichtloze ellende van een asielzoekerscentrum kunnen ..
Hoeveel kostbare mensenjaren zou dat niet opleveren??

RINGO975 schrijft:
Ik weet niet of jij begrijpt wat "uitgeprocedeerd" betekend, daarom een kleine uitleg:

Iemand die uitgeprocedeerd is, heeft in ons rechtstelsel ALLE mogelijkheden gehad om te bewijzen dat hij aan de eisen voldoet die deze staat steld om toegelaten te worden. En dat een onafhankelijk rechter besloten heeft dat hij hier NIET aan voldoet.
Deze persoon dient dus ons land te verlaten en niet bijvoorbeeld in de illegaliteit onder te duiken.
Bijkomend nadeel van dat generaal pardon is dat er (valse?) hoop gewekt word bij nieuwkomers.
Ga maar naar nederland, daar zijn ze toch gek.

Dat procedures vaak te lang lopen, ben ik direct met je eens.
Terechte asielzoekers worden onnodig lang in onzekerheid gehouden en inderdaad geremd in hun ontwikkeling als nieuwe nederlander.
Gelukszoekers word te lang een vette worst voorgehouden terwijl ze allang weer in hun land van oorsprong aan de toekomst van hun land hadden kunnen werken.

INEZ910:
Het is minder simpel dan het lijkt Knipoog smiley.
Er zijn mensen die wel terug willen omdat ze uitgeprocedeerd zijn maar niet kunnen. Ze verdwijnen dan in de illegaliteit. Voor de Nederlandse wet bestaan ze niet meer, inclusief ouders met jonge kinderen Twijfelende smiley .
Gelukkig is dat uiteindelijk 25000 mensen bespaard gebleven.
En de dicussie: echte asielzoeker en gelukszoeker??
Wij, in ons rijk land, kennen ook armoede maar anders dan in sommige andere delen van de wereld. Ik begrijp het als iemand probeert naar het westen te komen om geld te verdienen voor de familie ergens in Afrika of Azië of...
Net als ik begrijp dat je probeert uit een oorlogssituatie te komen..
Wat mij betreft kun je het niet zo zwart wit stellen dus.

Laatst aangepast door
INEZ910
op vrijdag 2 april 2010, 15:55
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:59

THOMAS968 schreef:

Bij de konijnen af he.

Thomas, die het konijn wel snapt maar hem rustig op eet met de Kerstdagen.

Cabernet dr bij? Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:00

IMRE695 schreef:
Eigenlijk heeft Balkenende het doemdenken weer geherintroduceerd. Boze smiley

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:10

MARISKA601 schreef:
gisteren zijn er rapporten binnen gekomen in denhaag.
rapporten waarin staat waar den haag op kan bezuinigen.

ik zou van jullie willen weten waarop den haag best kan bezuinigen.

ik zelf zeg.. hypotheekrenteaftrek.
ontwikkeling van de jsf.
minder geld naar ontwikkelingshulp.

Nog minder naar ontwikkelingshulp?? Nog meer ikke ikke ikke??
Nee hoor, als je het hebt over naastenliefde hoort de zorg voor je naaste ver weg er ook bij lijkt mij...
Kritisch kijken naar hoe dat geld besteed wordt: best Knipoog smiley .

Bezuinigingen: hypotheekrenteaftrek.. voor de duurdere huizen/hogere inkomens, natuurlijk!! Voor de huurtoeslag geldt dat ook al tenslotte, iemand met een hoog inkomen heeft geen recht op huurtoeslag.
Bij alles geldt mijns inziens: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen over een paar jaar ruim 2000 euro collegeld zouden moeten betalen Gefrustreerde smiley , er zijn ook mensen voor wie dat geen probleem is...
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:12

RINGO975 schreef:
Ik weet niet of jij begrijpt wat "uitgeprocedeerd" betekend, daarom een kleine uitleg:

Iemand die uitgeprocedeerd is, heeft in ons rechtstelsel ALLE mogelijkheden gehad om te bewijzen dat hij aan de eisen voldoet die deze staat steld om toegelaten te worden. En dat een onafhankelijk rechter besloten heeft dat hij hier NIET aan voldoet.
Deze persoon dient dus ons land te verlaten en niet bijvoorbeeld in de illegaliteit onder te duiken.
Bijkomend nadeel van dat generaal pardon is dat er (valse?) hoop gewekt word bij nieuwkomers.
Ga maar naar nederland, daar zijn ze toch gek.

Dat procedures vaak te lang lopen, ben ik direct met je eens.
Terechte asielzoekers worden onnodig lang in onzekerheid gehouden en inderdaad geremd in hun ontwikkeling als nieuwe nederlander.
Gelukszoekers word te lang een vette worst voorgehouden terwijl ze allang weer in hun land van oorsprong aan de toekomst van hun land hadden kunnen werken. Lachende smiley

Zie verder: politieke discussie
Naar boven

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:16

MARISKA601 schreef:

In je vorige bijdrage vond je de hypotheekrenteaftrek, de jsf en ontwikkelingshulp ook goede bezuinigingsdoelen.
Je kiest dus voor bezuinigingen die jou persoonlijk geen zeer doen.
Wel begrijpelijk, maar niet sociaal Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:30

MARISKA601 schreef:

Tja.....ik ben nooit ziek,kom zelden bij de huisarts,1x per jaar 3 minuten naar de tandarts,ik heb geen bril,geen medicijnen etc maar klagen doe ik niet want ik ben gelukkig gezond en we moeten toch samen de lasten opbrengen!

Ik ben voor vermindering van de hypotheekaftrek alhoewel ik zelf ook een hypotheek heb......

Nog een optie:afschaffing koningshuis(of zeg ik nu iets heeeeeel foutsKnipoog smiley)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 381 382 383 384 385 386 387 ... 6194 Volgende
Pagina 384 van 6194