ChristianMatch

Forum

Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3820 3821 3822 3823 3824 3825 3826 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 05:29

MARISKA601 schreef:
kan je ook nog wat zinnigs zeggen?
aan you tube filmpjes heb ik weinig aan.

1 ding herman..
afgelopen donderdag weerhield je iemand die voor mij wilde bidden in de gebedsroom.
dat is het enige goede van je geweest.

Lachende smiley
http://youtu.be/zyt_XOPM7OU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 07:24

[quote=COOTJE711]Heel mooi stukje en levensecht...[/qu

Laatst aangepast door
DJES101
op vrijdag 11 mei 2012, 07:55
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 07:44

LEONARD480 schreef:
Hmm …weet eigenlijk in de verste verte niet wat er allemaal afspeelt, maar het klinkt verre van goed. Het neigt naar wereldgelijkvormigheid zonder de liefde van Christus. Het Gebed is een directe relatie met je schepper en we moeten ook vergevingsgezind zijn naar de ander toe. Misschien een idee om in bv de volgende ontmoeting (picknick )weer als broeders en zusters elkaar in de armen te sluiten.

Afsluitend met de volgende tekst vanuit de Bijbel. Johannes 13:35 Hierdoor zullen allen inzien dat u Mijn discipelen bent: als u liefde onder elkaar hebt.

Fijne reactie.....!!!

(Zelfs de zondag wordt er hier nog gebruikt voor deze zaken....maar let op...ook dat mag je niet zeggen)
Mijn zondag verliep anders....maar wel fijn...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 07:48

En ja ik vertrek binnenkort.
Dan is er al 1 zeikerd minder op cm.

(woorden van Mariska)

WAAROM SCHRIJF JE DEZE DINGEN????
Is toch helemaal niet nodig??
Moet je niet doen over jezelf!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 08:46

STEENTJE178 schreef:
Culinaire barbaren...... nooit van een quiche gehoord???
Ja Frank, je hebt ze zelfs met zalm!

Grappige afkorting, Chatuliem Knipoog smiley

En ff ontopic: er zijn in Nederland ruim 2,3 miljoen mensen single. Laat de helft daar vrouw van zijn, houdt je er 1,15 miljoen vrouwen over.
Als 1% van die vrouwen nou één van de boeren leuk vind, en/of het interessant vindt om op televisie te komen, levert dat 11.500 reacties op.....
Eigenlijk best logisch, die stapels brieven........ Knipoog smiley

als je het zo bekijkt kan ik me er wel iets bij voorstellen ja. als je 8 brieven krijgt. tja. dan is dat een reaktie van 0,007 % Smiley die vol vragen zit en hoef je je (als boer zijnde)niet druk te maken dat je op tv komt terwijl je dan toch de keus hebt uit 8 vrouwen. Clown smiley

Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 08:46
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 08:53

COOTJE711 schreef:
De realiteit is dat boer zijn een baan is van 24/7, hard werken dus... daarnaast worden boeren (evenals veel andere bedrijven) flink ingeperkt door allerlei maatregelen èn niet te vergeten.... de bergen administratie. Dus zo rooskleurig als het klinkt is het niet altijd hoor...

Dat hele gedoe klinkt allemaal prachtig en geweldig maar de praktijk.....
Ik hoorde eens zeggen: "boer zijn is eigenlijk geen beroep maar een manier van leven" en daar ben ik het volledig mee eens!

ik denk wel dat dit idd waar is voor een aantal boeren. hard werken en soms maar net de kostprijs verdienen.

in feite zijn het zelfstandige ondernemingen. ook als boer lijkt mij zul je moeten proberen te anticiperen op de ondernemingsmarkt. vraag en aanbod dus en eventueel je horizon verbreden met het aanboren van nieuwe markten.

Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 08:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 08:56

Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties.
Zowel op het forum als per mail mocht ik ze ontvangen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:04

FRANKT627 schreef:
Ik werd wel vals beschuldigt en dat is iets waar ik echt niet tegen kan en daarom ga ik ook weg van deze site...

Als je vertrouwelijke zaken aan meer dan 1 persoon verteld is het op de duur niet vertrouwelijk meer en dan is het eigenlijk ook gissen, en in dit geval iemand vals beschuldigen, wanneer er wat uitlekt. Wel ik kan echt met een heel goed geweten weggaan. Ik vertelde niets en ik maakte nergens of tegen wie dan ook enige toespelingen.

Velen verlaten cm om o.a. die reden.
Ze zijn de schijnheiligen die op cm rondhangen meer dan zat.
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:18

HEIDE115 schreef:
Menigmaal is het zo..
Wanneer ik vast loopt met al mijn goed weten van de dingen
Hoe iets wel of niet moet..ja dan..komt GOD vaak weer op de eerste plaats in mijn leven.

Hoe goed is het dit te mogen ervaren.

Wanneer ik vaak achteraf weer gaat zien.
Dat iedere fase,tijd en omstandigheden..uiteindelijk in Gods handen lag

En,waar ik al eerder zei..we zijn zoveel kwijt na het paradijs.
toch laat God tot op de dag van vandaag de mens niet los.
Nee,Hij zoekt de mens op..gaat mee.. met hun.. de diepte in..en de heuvels op.

Wanneer heb ik..jij dit mogen ervaren?

Heide

ik zal proberen mijn getuigenis op papier te zetten in een beknopte versie waarbij ik heel duidelijk ervaren heb dat God mij niet los gelaten heeft. ik heb al die jaren elke keer vlak voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden, de woorden" geef me je hand" gehoord. en wist niet waar die vandaan kwamen. tot dat ik terug was bij de Heer en de woorden verdwenen.

Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 09:18
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:28

CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij wordt de klik uiteindelijk bepaald door de geur....dat schijnt toch de doorslaggevende factor te zijn.

dat zeggen ze he, dat de geur een bepalende factor speelt bij een klik.

en wat je virtuele wereld betrefd daar zie ik ook wel een bepaalde factor in.

als je met iemand chat dan lees je de woorden met je eigen intonatie en interpretatie, terwijl die ander het heel anders bedoelt kan hebben.
daarnaast kan het schrijven best leuk zijn en voel je als je de persoon in het echt ziet helemaal niets.

dat is mij wel overkomen van hier op cm. dus neem ik je woorden om eens op een uitje te komen van harte aan en ga dat ook doen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:58

PIETER619 schreef:
Voorop gesteld dat God een relatie man-vrouw niet voor niets heeft gemaakt en dat hij ons aan elkaar wil geven om een eenheid te zijn.
Alle regels zijn eschreven in de Bijbel en God wil dat wij daar gehoorzam aan zijn.

Wij (mijn ex en ik) zijn goed begonnen, we zijn in de liefde voor elkaar getrouwd. We wilde beide Gods zegen over ons huwelijk en zijn in de kerk getrouwd. Ook onze keuze om kinderne te mogen hebben, is bewust in liefde gedaan. We hebben onze kinderen altijd geprbeerd om Gods liefde voor te leven. Als echter door omstandigheden er iemand gaat afwijken van wat God wil (in ons geval misschien mijn onoplettendheid), gaan zaken niet zoals we het zelf willen. Helaas word er te vaak niet aan de consequenties gedacht over de gevolgen van onze keuzes. Zoals je aangeeeft zij kinderen vaak de dupe , maar er is veel meer wat er aan schade geleden word.

Liefde is een gebod, het grote gebod. Helaas is, als ons eigen ik nummer één wordt, daar niets meer van te merken.

Uitzonderingen kunnen alleen gegeven worden door God en zullen wij als het niet meer gaat zo het zou moeten gaan, Hem vragen of Hij "dispensatie" wil verlenen. Het verkrijgen van di edispensati ekan op vele manieren, één daarvan is gebed. Soms ook in de Bijbel zelf kan er iets over staan. Zelf zoek ik soms via Biblianet http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl met steekwoorden bijv, man vrouw om aan de weet te komen wat precies bedoeltd word.

Je bedoelt denk ik dat je zelf vrede ervaart in je hart na gebed bijv. over zo'n uitzondering. Ja dat kan natuurlijk, maar dat is dan heel persoonlijk. En waarom zou dit dan niet met andere onderwerpen ook zo kunnen zijn? Bijv sex voor het huwelijk op de manier zoals Robert dat beschrijft?
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:58

Het koninkrijk van God is het Koninkrijk der Hemelen.

in een koninkrijk regeert een koning. In het Koninkrijk Gods regeert God. Zijn volk bestaat uit mensen overal op aarde, want Zijn gebied is in geest en waarheid.

Het kwam eerst op aarde in de Zoon des mensen, Jezus. " Het Woord is vlees geworden. Het heeft onder ons gewoond en we hebben Zijn Heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene van de Vader, vol van genade en waarheid" (Joh.1:14). Alle volheid van God woonde in Hem lichamelijk (col.2:9). Hij deed in alles de wil van de Vader (joh.6:38). Nooit zei Hij nee tegen Diens wil. God was in Hem Koning (Joh.5:19-23). Jezus kende het koningschap van God in Zijn leven.

Niet alleen in Hem zou God volledig Koning zijn, maar ook in anderen (rom.829). Eerst in eerstelingen voor God en voor het Lam (op.14:1-5). En ook daar blijft het niet bij: God wordt ook Koning in Zijn volk (luc.2:32b). En uiteindelijk wordt Hij Koning van de volken in een koninkrijk dat in eeuwigheid niet te gronde zal gaan (op.15:3, Dan 2:4). Want "aan de toename van Zijn heerschappij en Zijn vrede komt namelijk geen einde" (Jes.9:7).

De Vader is Koning in de hemel en zond Jezus om Zijn heerschappij op aarde te openbaren. "Uw Koninkrijk kome, Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, alzo ook op de aarde" (mat.6:10). In Christus komt het koninkrijk Gods op aarde.

Wanneer en waar? NIet op een te berekenen tijd (Lcu.17:20b). Niet op een aanwijsbare plaats (Joh.4:21, Luc.17:21a). Het komt in geest en waarheid (Joh.4:24, aletheia=waarheid, maar betekent ook realiteit). Het komt dus als geestelijke realiteit in mensen, die de waarheid liefhebben en die zich voorbereiden op de komst van het Koninkrijk van God, hier en nu (Luc.17:21b). Ze bekeren zich van religieus tot geestelijk denken (zich bekeren = metanoia= anders denken). Dit is namelijk het begin van het evangelie Jezus Christus, een begin dat Johannes de Doper al predikte: "Ga anders denken, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen" (Mar.1:1, Mat.3:2). En ook Jezus begon meteen die boodschap te proclameren (Mat.4:17). Want wie uitziet naar het Koninkrijk der hemelen, moet anders leren denken: aan de dingen die boven zijn. (Col.3:2).

(dit stukje is uit een Bijbelstudie, genaamd: Het koninkrijk Gods is het Koninkrijk der Hemelen).

strijd in je denken en opkijken naar de Heer. ik heb geleerd dat dat van levens belang is, zoals Petrus zijn ogen op de Heer gericht moest houden om niet kopje onder te gaan en het volk Israel naar de slang moest kijken om niet te sterven aan het slangengif.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:02

ROELANDE345 schreef:
Je bedoelt denk ik dat je zelf vrede ervaart in je hart na gebed bijv. over zo'n uitzondering. Ja dat kan natuurlijk, maar dat is dan heel persoonlijk. En waarom zou dit dan niet met andere onderwerpen ook zo kunnen zijn? Bijv sex voor het huwelijk op de manier zoals Robert dat beschrijft?
Eén ding weet ik zeker Roelande, Hij zal geen toestemming geven om voor het huwelijk met iemand naar bed te gaan....dat is wishful thinking.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:05

PIETER619 schreef:
We haden jeugddienst vanmorgen begon met die andere clip die waar alleen de tekst op staat en geeéindigd met deze clip http://www.youtube.com/watch?v=vhIeMuJptwM&feature=related

Mooie clip om te gebruiken in zo'n dienst Pieter
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:05

....

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 7 mei 2012, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:15

CHATULIEM619 schreef:
Eén ding weet ik zeker Roelande, Hij zal geen toestemming geven om voor het huwelijk met iemand naar bed te gaan....dat is wishful thinking.

ja dat denk ik ook Chat, maar ik probeer er ,ook voor mezelf achter te komen waarom we met het ene wat in de bijbel staat, minder moeite hebben.
We op een gegeven moment God weer onder ogen durven te komen. En met het andere beslist niet. Waar ligt dat aan dan aan denk ik dan. Ligt dan aan mij? Of is het te onderbouwen bijbels gezien?

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 7 mei 2012, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:28

ROELANDE345 schreef:
ja dat denk ik ook Chat, maar ik probeer er ,ook voor mezelf achter te komen waarom we met het ene wat in de bijbel staat, minder moeite hebben.
We op een gegeven moment God weer onder ogen durven te komen. En met het andere beslist niet. Waar ligt dat aan dan aan denk ik dan. Ligt dan aan mij? Of is het te onderbouwen bijbels gezien?
Misschien omdat we voor het een gemakkelijker een excuus gevonden hebben en voor het andere niet?

Het valt me op, dat veel mensen hun eigen zonde willen vergoeilijken door anderen mee te laten doen, want als iedereen het doet, kan het toch niet zo erg zijn? Zelf ben ik deze week gestopt met roken. Ik heb meegemaakt, dat mensen in mijn omgeving mij wilden dwingen om weer te gaan roken en eigenlijk in paniek waren dat ik gestopt was.
Misschien voelt de ene zonde minder zwaar, omdat iedereen het doet...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:45

CHATULIEM619 schreef:
Misschien omdat we voor het een gemakkelijker een excuus gevonden hebben en voor het andere niet?

Het valt me op, dat veel mensen hun eigen zonde willen vergoeilijken door anderen mee te laten doen, want als iedereen het doet, kan het toch niet zo erg zijn? Zelf ben ik deze week gestopt met roken. Ik heb meegemaakt, dat mensen in mijn omgeving mij wilden dwingen om weer te gaan roken en eigenlijk in paniek waren dat ik gestopt was.
Misschien voelt de ene zonde minder zwaar, omdat iedereen het doet...

Dus we hebben er op cm geen moeite met scheiden en trouwen na echtscheiding om dat iedereen dat graag wil/doet? en velen hebben geen moeite met sex voor het huwelijk om dat dat zo vaak gebeurt zoiets?
Lijkt me geen goede reden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:49

Ben ik met je eens .
Ja is inderdaad van geestelijk levens belang.
Ken je het boek strijd in je denken van Joyce Meyer?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:54

Ik heb de quote van frank op zijn verzoek weggehaald.

Ach ja zolang de mensheid bestaat zal er geroddeld worden.
Jammer dat je je medemens, je naaste op cm niet kan vertrouwen.
Mensen kunnen soms niet goed het onderscheid maken tussen prive zaken en dit kan ik wel vertellen.
Jammer dat mensen van cm vertrekken die dit allemaal beu zijn.

Het word misschien eens tijd dat deze hele site op slot gaat.
Jammer voor de mensen die het goede voorhebben voor cm.
Maar er zijn mensen bezig om heel cm nu kapot te maken.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 7 mei 2012, 17:47
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 11:01

Bekende oud cmlid Marcowaal treedt vandaag in het huwelijk met Clarence.

Marco en Clarence,

We wensen jullie samen geluk met je huwelijk en Gods zegen toegewenst.

Herman en Brigitta

Laatst aangepast door
HERMAN388
op maandag 7 mei 2012, 11:02
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 11:02

TINEKE986 schreef:
ik zal proberen mijn getuigenis op papier te zetten in een beknopte versie waarbij ik heel duidelijk ervaren heb dat God mij niet los gelaten heeft. ik heb al die jaren elke keer vlak voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden, de woorden" geef me je hand" gehoord. en wist niet waar die vandaan kwamen. tot dat ik terug was bij de Heer en de woorden verdwenen.

Bedankt voor je openheid en het delen Tineke.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 11:28

ROELANDE345 schreef:
Mooie clip om te gebruiken in zo'n dienst Pieter

Het thema was vrijheid vandaar de clips http://baptisten-zuidwesthoek.nl/jongerendienst
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 11:28

Ik heb ook heel veel gehad aan het boek
God's Koninkrijk
van Willem J. Ouweneel.

Heel belangrijk hoe we ons zouden moeten richten op Zijn Koninkrijk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:13

ZEELAND736 schreef:
En ja ik vertrek binnenkort.
Dan is er al 1 zeikerd minder op cm.

(woorden van Mariska)

WAAROM SCHRIJF JE DEZE DINGEN????
Is toch helemaal niet nodig??
Moet je niet doen over jezelf!!!

Er zijn velen die zeurenm over vanaales en nog wat over en op het forum, en ja ook ik zeur...
men is de zeurpieten zat.

men mag mij een zeurpiet noemen...
men mag mij een zeikerd noemen...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:40

COOTJE711 schreef:
Vervelend!
Tja... een ander iets in vertrouwen vertellen is een risico.
Vertrouwen in elkaar moet je m.i. verdienen...
Het nadeel van een site als CM is dat mensen elkaar RL tè weinig kennen en er veel 'gepraat' wordt.
Verhalen kunnen dan helaas een eigen leven gaan lijden...

Klopt Cootje, verstandige woorden die je spreekt. Ik kan hier ook over meepraen. Maar onze God is trouw, en in die trouw is er overwinning ook bij het lasteren door anderen. Wat mij treft is het zo dat het broeders of zusters zijn die andere treffen. Iets wat ik helemaal niet verwacht omdat ze in hun profiel zeggen dat ze christen zijn. En wie de tong beheerst, beheerst gans het lichaam!. Leer dus ook wanneer je moet zwijgen als je écht niets te vertellen hebt.

Groetjes,
Herman Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 7 mei 2012, 12:40
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:40

...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 7 mei 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:41

COOTJE711 schreef:
Vervelend!
Tja... een ander iets in vertrouwen vertellen is een risico.
Vertrouwen in elkaar moet je m.i. verdienen...
Het nadeel van een site als CM is dat mensen elkaar RL tè weinig kennen en er veel 'gepraat' wordt.
Verhalen kunnen dan helaas een eigen leven gaan lijden...

Klopt Cootje, verstandige woorden die je spreekt. Ik kan hier ook over meepraen. Maar onze God is trouw, en in die trouw is er overwinning ook bij het lasteren door anderen. Wat mij treft is het zo dat het broeders of zusters zijn die andere treffen. Iets wat ik helemaal niet verwacht omdat ze in hun profiel zeggen dat ze christen zijn. En wie de tong beheerst, beheerst gans het lichaam!. Leer dus ook wanneer je moet zwijgen als je écht niets te vertellen hebt.

Groetjes,
Herman
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:44

ROELANDE345 schreef:
Dus we hebben er op cm geen moeite met scheiden en trouwen na echtscheiding om dat iedereen dat graag wil/doet? en velen hebben geen moeite met sex voor het huwelijk om dat dat zo vaak gebeurt zoiets?
Lijkt me geen goede reden
helaas dat is de realiteit hier...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:54

Jacobus 3: 3-9

Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3820 3821 3822 3823 3824 3825 3826 ... 6194 Volgende
Pagina 3823 van 6194