Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is ook zo hoor, daarom dat ik ook geen voorstander ben van het chatten zoals we het hier kennen op de site. Praten door de telefoon of via msn, met wie ik deed omdat zij me steeds opbelde, en dat per dag vele, echt vele uren, is al een betere vorm van communicatie. En dan is er die ontmoeting(en) die een nog duidelijker beeld op de zaak werpen.
Toch kan je ook door te chatten, mailen een zekere aantrekkingskracht voelen indien het uiterlijke en status niet het belangrijkste zijn. | Volgens mij wordt de klik uiteindelijk bepaald door de geur....dat schijnt toch de doorslaggevende factor te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij wordt de klik uiteindelijk bepaald door de geur....dat schijnt toch de doorslaggevende factor te zijn. |
Is individueel denk ik, de geur, de stijl, de bouw, ... enz. Maar waar we vooral best voor waken is het hart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:26
|
|
|
Volgens mij vinden sommige mensen het heel moeilijk om de waarheid onder ogen te zien.
En ja dan gaat men de kop in het zand steken. En walsen er vrolijk over heen met bijbelteksten.
Lost dat de problemen op op cm?
Het is soms netter als 2 mensen hun problemen onder 4 ogen oplossen. Maar mijn ervaring is er mee: beiden willen hun gelijk halen. Of men zegt: we zullen het bij God neerleggen, dat Hij het probleem oplost. Wel makkelijk zo'n God die even alle problemen oplost.
God verwacht van ons zelf actie op problemen op te lossen. God verwacht daarin dat wij eerlijk staan tegenover elkaar. Maar die eerlijkheid is op cm heel ver weg te zoeken.
Daarom is er veel wantrouwen naar elkaar toe.
In de lobby en op het forum spelen sommigen zeer mooi weer. Maar achter de schermen is het oorlog.
Word tijd dat heel cm een keer opgeschoond word. En leden weg en sommige topics weg.
En ja ik vertrek binnenkort. Dan is er al 1 zeikerd minder op cm.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Volgens mij vinden sommige mensen het heel moeilijk om de waarheid onder ogen te zien.
En ja dan gaat men de kop in het zand steken. En walsen er vrolijk over heen met bijbelteksten.
Lost dat de problemen op op cm?
Het is soms netter als 2 mensen hun problemen onder 4 ogen oplossen. Maar mijn ervaring is er mee: beiden willen hun gelijk halen. Of men zegt: we zullen het bij God neerleggen, dat Hij het probleem oplost. Wel makkelijk zo'n God die even alle problemen oplost.
God verwacht van ons zelf actie op problemen op te lossen. God verwacht daarin dat wij eerlijk staan tegenover elkaar. Maar die eerlijkheid is op cm heel ver weg te zoeken.
Daarom is er veel wantrouwen naar elkaar toe.
In de lobby en op het forum spelen sommigen zeer mooi weer. Maar achter de schermen is het oorlog.
Word tijd dat heel cm een keer opgeschoond word. En leden weg en sommige topics weg.
En ja ik vertrek binnenkort. Dan is er al 1 zeikerd minder op cm. |
http://youtu.be/SjoxUfFu3p4
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:32
|
|
|
kan je ook nog wat zinnigs zeggen? aan you tube filmpjes heb ik weinig aan.
1 ding herman.. afgelopen donderdag weerhield je iemand die voor mij wilde bidden in de gebedsroom. dat is het enige goede van je geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:36
|
|
|
En zo is het. want je moet er de rest van je leven mee verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:53
|
|
|
PIETER619 schreef: Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was
waar staat dat???/ het is gewoon veel beter om eerst even te kijken of je wel bij elkaar past voordat je een stap verder zet.
en kinderen krijgen in een relatie die niet goed is, is gewoon niet goed.
het is zelfs zo dat kinderen van gescheiden ouders veel meer risico lopen voor zelfmoord , dugs verslaaft en kinderen die vallen in handen van een loverboy.
wij gewoon goed op moeten letten . Ik ben god dankbaar dat hij mijn misstappen vergeeft. omdat ik niet goed heb opgepast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:56
|
|
|
Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:57
|
|
|
DJES101 schreef: | Door de één uitgedrukt in een gebaar, of de ander misbruikt zonder gevoel. Woorden missen nooit hun doel, brengen mensen verder uit, of dichter tot elkaar. |
zoist..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | vooral dat 'mooie' en boven-modaal-inkomen geeft wel de doorslag...dat staan ploeteren in de stront is voor vele niet zo leuk...ook niet wanneer er 's nacht gekalfd moet worden of wanneer de oogst verpieterde door regen of zon...ook ik heb enkele jaren in die branche gezeten en weet dus een heel klein beetje hoe het is om veel offers te brengen. |
Natuurlijk is het niet altijd feest,welke baan is dat wel?Gelukkig kiezen er nog steeds mensen voor,mensen die het werk met hun hart doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 20:04
|
|
|
Prachtig !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 20:16
|
|
|
stoofpotje van varkensvlees, gebakken aardappeltjes met doperwtjes en zelfgem. appelmoes. Simpel & lekker tegelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 20:27
|
|
|
Menigmaal is het zo.. Wanneer ik vast loopt met al mijn goed weten van de dingen Hoe iets wel of niet moet..ja dan..komt GOD vaak weer op de eerste plaats in mijn leven.
Hoe goed is het dit te mogen ervaren.
Wanneer ik vaak achteraf weer gaat zien. Dat iedere fase,tijd en omstandigheden..uiteindelijk in Gods handen lag
En,waar ik al eerder zei..we zijn zoveel kwijt na het paradijs. toch laat God tot op de dag van vandaag de mens niet los. Nee,Hij zoekt de mens op..gaat mee.. met hun.. de diepte in..en de heuvels op.
Wanneer heb ik..jij dit mogen ervaren?
Heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 6 mei 2012, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 20:36
|
|
|
NICKY298 schreef: | PIETER619 schreef: Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was
waar staat dat???/ |
Voorop gesteld dat God een relatie man-vrouw niet voor niets heeft gemaakt en dat hij ons aan elkaar wil geven om een eenheid te zijn. Alle regels zijn eschreven in de Bijbel en God wil dat wij daar gehoorzam aan zijn.
Wij (mijn ex en ik) zijn goed begonnen, we zijn in de liefde voor elkaar getrouwd. We wilde beide Gods zegen over ons huwelijk en zijn in de kerk getrouwd. Ook onze keuze om kinderne te mogen hebben, is bewust in liefde gedaan. We hebben onze kinderen altijd geprbeerd om Gods liefde voor te leven. Als echter door omstandigheden er iemand gaat afwijken van wat God wil (in ons geval misschien mijn onoplettendheid), gaan zaken niet zoals we het zelf willen. Helaas word er te vaak niet aan de consequenties gedacht over de gevolgen van onze keuzes. Zoals je aangeeeft zij kinderen vaak de dupe , maar er is veel meer wat er aan schade geleden word.
Liefde is een gebod, het grote gebod. Helaas is, als ons eigen ik nummer één wordt, daar niets meer van te merken.
Uitzonderingen kunnen alleen gegeven worden door God en zullen wij als het niet meer gaat zo het zou moeten gaan, Hem vragen of Hij "dispensatie" wil verlenen. Het verkrijgen van di edispensati ekan op vele manieren, één daarvan is gebed. Soms ook in de Bijbel zelf kan er iets over staan. Zelf zoek ik soms via Biblianet http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl met steekwoorden bijv, man vrouw om aan de weet te komen wat precies bedoeltd word.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 6 mei 2012, 20:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 20:50
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | stoofpotje van varkensvlees, gebakken aardappeltjes met doperwtjes en zelfgem. appelmoes. Simpel & lekker tegelijk.  |
Simpel ...je ma was toch weer ferm aan de kook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 21:20
|
|
|
Dat boven modale inkomen kan men wel gerust vergeten. Heel veel boeren hebben er een bijbaan bij, omdat men soms zelfs onder kostprijs moet melken. Als de boer er geen bij baan bij heeft is veelal de vrouw die bij verdient.
Vele boeren proberen door bijvoorbeeld een minicamping of door windmolens in hun land te laten plaatsen en zo wat al niet meer, om eigen bedrijf niet te hoeven op te geven en toch zo voort te kunnen zetten. de meeste boeren verdienen per uur minder dan de helft van wat modaal verdient
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCEL188
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 21:52
|
|
|
LIES774 schreef: | Informeer eerst of er nog plaats op de boot is; anders kom je voor niets ; Lies |
Hoeveel kunnen er eigenlijk mee? en waar kan ik dan navraag doen?
Laatst aangepast door
|
MARCEL188
|
op zondag 6 mei 2012, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 21:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Simpel ...je ma was toch weer ferm aan de kook... | Mijn ma??? Nee, toch echt zelfgekookt. Zij mag voor me koken als ik es bij haar ben  Alhoewel...... ook dan koken we liever samen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 22:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Terwijl ik mijn QS nuttig, zal ik proberen je uit te leggen waarom vrouwen vallen voor boeren....mijn QS is op, en ik weet het nog niet... |
FRANKT627 schreef: | ...Tineke weet jij nu wat een QS is? Vraag dat eens? |
Culinaire barbaren...... nooit van een quiche gehoord??? Ja Frank, je hebt ze zelfs met zalm!
Grappige afkorting, Chatuliem 
En ff ontopic: er zijn in Nederland ruim 2,3 miljoen mensen single. Laat de helft daar vrouw van zijn, houdt je er 1,15 miljoen vrouwen over. Als 1% van die vrouwen nou één van de boeren leuk vind, en/of het interessant vindt om op televisie te komen, levert dat 11.500 reacties op..... Eigenlijk best logisch, die stapels brieven........
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 6 mei 2012, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 23:11
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Prachtig !  |
dank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 23:24
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Culinaire barbaren...... nooit van een quiche gehoord??? Ja Frank, je hebt ze zelfs met zalm!
Grappige afkorting, Chatuliem 
En ff ontopic: er zijn in Nederland ruim 2,3 miljoen mensen single. Laat de helft daar vrouw van zijn, houdt je er 1,15 miljoen vrouwen over. Als 1% van die vrouwen nou één van de boeren leuk vind, en/of het interessant vindt om op televisie te komen, levert dat 11.500 reacties op..... Eigenlijk best logisch, die stapels brieven........  | En wat betekent het dan, als je maar 8 reacties krijgt??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 23:24
|
|
|
Ik kijk heel even terug dan bedenk ik vlug Wat heb ik de Heer weer pijn gedaan , ik doe zo dom ,was te geloven in mijn denken waarom kan de heer geen echte vrede schenken. Ik hoorde afgelopen zaterdag zomaar van Edgar Holdger tv Denken veranderen ik dacht dit lukt mij niet meer ik geef het maar op En toen was daar de HEER die me leid en IK die me weer overgaf aan Hem en omdat alles in mij is verdwenen kon ik wenen legde alles in gebed bij HEM neer HIJ is mijn HEER telkens weer. En IK me niet meer wilde verschuilen wilde luisteren naar mij eigen IK gestreden heb tegen het boze Nu de omekeer weer en jij vraagt wanneer Elke dag is God bij mij alleen mijn denken maakt dat ik soms ben niet blij dan vecht ik in het rond en ga in stil gebed dat mij telkens weer red een preek op t v vandaag in de gemeente t avondmaal beleed mijn zonden omdat HIJ voor doorboorde wonden IK mag ook knielen bij het kruis eens kom ik bij de Vader thuis Wanneer elke dag stap voor stap even soms stoot ik me aan een steen op de weg en nu nee dat is geen pech ik kijk een beetje om en weet nu waarom IK IK IK begraven IK IK IK wil van Jezus zijn IK IK IK alles aan Hem geven IK kan je vertellen dit voelt weer fijn HIJ geeft weer kracht om door te gaan kracht om te doen zoals Hij heeft bedoelt zijn plan staat vast das mijn houvast en telkens word ik weer verrast Hij red mij keer op keer IK hou van mijn HEER
zomaar van mij Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 23:55
|
|
|
Heel mooi stukje en levensecht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 00:05
|
|
|
ANITA695 schreef: | Ik kijk heel even terug dan bedenk ik vlug Wat heb ik de Heer weer pijn gedaan , ik doe zo dom ,was te geloven in mijn denken waarom kan de heer geen echte vrede schenken. Ik hoorde afgelopen zaterdag zomaar van Edgar Holdger tv Denken veranderen ik dacht dit lukt mij niet meer ik geef het maar op En toen was daar de HEER die me leid en IK die me weer overgaf aan Hem en omdat alles in mij is verdwenen kon ik wenen legde alles in gebed bij HEM neer HIJ is mijn HEER telkens weer. En IK me niet meer wilde verschuilen wilde luisteren naar mij eigen IK gestreden heb tegen het boze Nu de omekeer weer en jij vraagt wanneer Elke dag is God bij mij alleen mijn denken maakt dat ik soms ben niet blij dan vecht ik in het rond en ga in stil gebed dat mij telkens weer red een preek op t v vandaag in de gemeente t avondmaal beleed mijn zonden omdat HIJ voor doorboorde wonden IK mag ook knielen bij het kruis eens kom ik bij de Vader thuis Wanneer elke dag stap voor stap even soms stoot ik me aan een steen op de weg en nu nee dat is geen pech ik kijk een beetje om en weet nu waarom IK IK IK begraven IK IK IK wil van Jezus zijn IK IK IK alles aan Hem geven IK kan je vertellen dit voelt weer fijn HIJ geeft weer kracht om door te gaan kracht om te doen zoals Hij heeft bedoelt zijn plan staat vast das mijn houvast en telkens word ik weer verrast Hij red mij keer op keer IK hou van mijn HEER
zomaar van mij Anita |
Bedankt voor je openheid Anita,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 00:06
|
|
|
LEANNE schreef: | Beide wellicht? Jonge boeren hebben vaak een goede opleiding,die ik ken(dat is vast geen gemiddelde want wat hier boert zijn opvolgers)zijn landbouwingenieur of hebben de hogere landbouwschool gedaan,ze hebben een inkomen wat ruim boven modaal ligt,tel daar een aantrekkelijke man,een ruime woning en eenzaamheid bij op en het sommetje is compleet | De realiteit is dat boer zijn een baan is van 24/7, hard werken dus... daarnaast worden boeren (evenals veel andere bedrijven) flink ingeperkt door allerlei maatregelen èn niet te vergeten.... de bergen administratie. Dus zo rooskleurig als het klinkt is het niet altijd hoor...
PIETER619 schreef: | Dat boven modale inkomen kan men wel gerust vergeten. Heel veel boeren hebben er een bijbaan bij, omdat men soms zelfs onder kostprijs moet melken. Als de boer er geen bij baan bij heeft is veelal de vrouw die bij verdient.
Vele boeren proberen door bijvoorbeeld een minicamping of door windmolens in hun land te laten plaatsen en zo wat al niet meer, om eigen bedrijf niet te hoeven op te geven en toch zo voort te kunnen zetten. de meeste boeren verdienen per uur minder dan de helft van wat modaal verdient |
Ben ik met je eens Pieter, dit is de realiteit.
Dat hele gedoe klinkt allemaal prachtig en geweldig maar de praktijk..... Ik hoorde eens zeggen: "boer zijn is eigenlijk geen beroep maar een manier van leven" en daar ben ik het volledig mee eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 00:10
|
|
|
Wat is er verdorie weer aan de hand op deze site??? Wanneer houdt dat verdomde geroddel eens op??? Waarom moeten die dingen gebeuren en waarom moeten mensen die er totaal niets mee te maken hebben daar weer de dupe van worden??? Waarom toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MICKEY723
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 00:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat is er verdorie weer aan de hand op deze site??? Wanneer houdt dat verdomde geroddel eens op??? Waarom moeten die dingen gebeuren en waarom moeten mensen die er totaal niets mee te maken hebben daar weer de dupe van worden??? Waarom toch??? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 00:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat is er verdorie weer aan de hand op deze site??? Wanneer houdt dat verdomde geroddel eens op??? Waarom moeten die dingen gebeuren en waarom moeten mensen die er totaal niets mee te maken hebben daar weer de dupe van worden??? Waarom toch??? | Gewoon niet naar luisteren en een gladde rug hebben... Roddel zal er op deze wereld altijd zijn en blijven vrees ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 01:03
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Gewoon niet naar luisteren en een gladde rug hebben... Roddel zal er op deze wereld altijd zijn en blijven vrees ik... |
..
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 7 mei 2012, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 03:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik werd wel vals beschuldigt en dat is iets waar ik echt niet tegen kan en daarom ga ik ook weg van deze site...
Als je vertrouwelijke zaken aan meer dan 1 persoon verteld is het op de duur niet vertrouwelijk meer en dan is het eigenlijk ook gissen, en in dit geval iemand vals beschuldigen, wanneer er wat uitlekt. Wel ik kan echt met een heel goed geweten weggaan. Ik vertelde niets en ik maakte nergens of tegen wie dan ook enige toespelingen. |
Vervelend! Tja... een ander iets in vertrouwen vertellen is een risico. Vertrouwen in elkaar moet je m.i. verdienen... Het nadeel van een site als CM is dat mensen elkaar RL tè weinig kennen en er veel 'gepraat' wordt. Verhalen kunnen dan helaas een eigen leven gaan lijden...
|
|
Naar boven |
|
|