ChristianMatch

Forum

Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3818 3819 3820 3821 3822 3823 3824 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:05

gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 23:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:08

JOL252 schreef:
Toch heeft Robert een punt mbt wat hij schrijft over scheiden/hertrouwen.. ik weet wel dat het een uitgekauwd onderwerp is inmiddels op dit forum en dat er verschillende meningen bestaan. Als ik het "gij zult niet" rigoureus had toegepast tot tevredenheid van de so called leaders met hun eigen fantastisch in elkaar zittende huwelijk (?) was ik nu gestikt en mezelf uiteindelijk verloren... ik heb in mijn persoonlijke relatie met God ervaren dat Hij zo anders is als hoe de regels worden toegepast en geïnterpreteerd, maar ja dat is zo persoonlijk hé... Ik sta volledig achter de regels rondom verbond en trouw, laat dat ook nog even gezegd zijn en dat is ook de reden dat ik zo lang/te lang heb volgehouden.

Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was. Zo heb ik ook wel meer gelezen dat het huwelijk een drama was en geen redding mogelijk.

Waarom ik reageerde was de gemakzucht waarmee we vandaag de dag redeneren. "Het is nu anders dan toen", ook "iedereen doet het"en meer van dat soort excusses om er maar in mee te gaan. Dat Jezus aan het kruis ging is niet geweest om nu maar te gaan leven als, wat de wereld ons voorleefd. Op tv word je doordrenkt met het slechte, zo indoctrinerend mensen aanzetten tot verkeerde zaken. Soaps bijvoorbeeld zouden niet bestaan als alles koek en ei was, nee hoe meer foute zaken, hoe meer kijkers.

Waar het omgaat is dat als God Zijn regels geeft is dat uit liefde geweest en we moeten (indien mogelijk) proberen daar naar te gaan leven.

Ik ben er wel van overtuigd dat God het goede met ons voor heeft en dat we na een moeizame periode, best ook nog wel een mooie tijd mogen hebben. Hij geeft ons elkaar (man en vrouw) om een aanvulling te zijn. Het staat zo mooi omschreven in de Bijbel "zij zullen één zijn".
Op deze manier hebben wij het naar de kinderen toe ook willen laten zien (uiteraard niet visueel), maar door proberen te leven zoals God het wil. Helaas is door omstandigheden het bij ons ook verkeerd gegaan, niets of niemand is volmaakt. Het grote probleem waar ik mee kampte was communicatie naar elkaar toe in het laatst. Dat, dat gebeurde was ook verkeerd inzicht van mij in de situatie die er op het laatst was.

Wie wat en hoe verder ik weet het niet, maar ik ben rijker dan Bill Gates zeg ik weleens, maar dan op geestelijk vlak. 4 pracht kids die alle 4 bewust belijdend christen zijn,dat is meer waard dan alle goud op aarde

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 6 mei 2012, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:15

We haden jeugddienst vanmorgen begon met die andere clip die waar alleen de tekst op staat en geeéindigd met deze clip http://www.youtube.com/watch?v=vhIeMuJptwM&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:15

HERMAN968 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond
Ik begrijp gewoon niet, dat je het niet inziet Herman. Je doet net alsof er niks aan de hand is.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:16

PIETER619 schreef:
Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was. Zo heb ik ook wel meer gelezen dat het huwelijk een drama was en geen redding mogelijk.

Waarom ik reageerde was de gemakzucht waarmee we vandaag de dag redeneren. "Het is nu anders dan toen", ook "iedereen doet het" en meer van dat soort excusses om er maar in mee te gaan. Dat Jezus aan het kruis ging is niet geweest om nu maar te gaan leven als, wat de wereld ons voorleefd. Op tv word je doordrenkt met het slechte, zo indoctrinerend mensen aanzetten tot verkeerde zaken. Soaps bijvoorbeeld zouden niet bestaan als alles koek en ei was, nee hoe meer foute zaken, hoe meer kijkers.

Waar het omgaat is dat als God Zijn regels geeft is dat uit liefde geweest en we moeten (indien mogelijk) proberen daar naar te gaan leven.

Ik ben er wel van overtuigd dat God het goede met ons voor heeft en dat we na een moeizame periode, best ook nog wel een mooie tijd mogen hebben. Hij geeft ons elkaar (man en vrouw) om een aanvulling te zijn. Het staat zo mooi omschreven in de Bijbel "zij zullen één zijn".
Op deze manier hebben wij het naar de kinderen toe ook willen laten zien (uiteraard niet visueel), maar door proberen te leven zoals God het wil. Helaas is door omstandigheden het bij ons ook verkeerd gegaan, niets of niemand is volmaakt. Het grote probleem waar ik mee kampte was communicatie naar elkaar toe in het laatst. Dat, dat gebeurde was ook verkeerd inzicht van mij in de situatie die er op het laatst was.

Wie wat en hoe verder ik weet het niet, maar ik ben rijker dan Bill Gates zeg ik weleens, maar dan op geestelijk vlak. 4 Pracht kids die alle 4 bewust belijdend christen zijn, dat is meer waard dan alle goud op aarde

Mooi geschreven Pieter, ben ik wel iets mee als "bleuke" ! En prachtig van je kids.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 6 mei 2012, 17:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:18

TINEKE986 schreef:
nou in feite maakt het niet zo veel uit of ik weet wat QS is Lachende smiley want ik ben niet degene die het genuttigd heeft (en ik nam het als niet serieus Clown smiley )

maar na even gegoogled te hebben schat ik in dat het iets te maken kan hebben met de geestelijke gezondheidszorg Lachende smiley

maar goed. Chatuliem, kan je ons vertellen wat het is? QS. (Frank wil dat namelijk graag weten Smiley met dichtgeplakte mond )

en als we toch aan het vragen zijn. is jouw naam hier op cm hebreeuws?
Quality Street...is toch logisch? En Chatuliem betekent katten, is idd Hebreeuws.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 6 mei 2012, 17:20
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:20

WILLEMIJN232 schreef:
Waarom zwijgen? En wat jij niet opbouwend vindt kan een ander wel opbouwend vinden.....
Of moeten we het hier alleen maar hebben over wat we eten vanavond en over hoe leuk we wel niet zijn? En het vooral nergens over hebben? Over opbouwend gesproken Verraste, verbaasde smiley

wat is de reden dat je zo vinnig reageert wanneer ik eenvoudigweg de stelling deponeer dat je zelf kunt kiezen of je een positieve of negatieve reactie plaatst?

ik kan eerlijk gezegt de reden tot je verdedigende opmerking niet ontdekken; is dat erg?
ik geef alleen aan dat zwijgen een OPTIE is, wellicht heb je dat woord over het hoofd gezien; dat kan natuurlijk.
dit is dus wat ik bedoel, willemijn; je kunt werkelijk NIETS schrijven als je niet tegen een venijnig weerwoord kunt; jammer, vind ik.

hannah.........is níét leuk, heeft in het verleden heel wat opbouwende bijdrages gelezen van willemijn, legt niemand het zwijgen op, eet tomaten-knoflooksoep met een broodje kaas, en heeft het over het algemeen niet over haar avondmenu...... Engeltje smiley

nou, benieuwd wat er nu weer komt...............smile.......misschien had het groentensoep moeten zijn, zónder knoflook?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 6 mei 2012, 17:30
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:25

HANNAH810 schreef:
wat is de reden dat je zo vinnig reageert wanneer ik eenvoudigweg de stelling deponeer dat je zelf kunt kiezen of je een positieve of negatieve reactie plaatst.

ik kan eerlijk gezegt de reden tot je verdedigende opmerking niet ontdekken; is dat erg?
dit is dus wat ik bedoel, willemijn; je kunt werkelijk NIETS schrijven als je niet tegen een venijnig weerwoord kunt; jammer, vind ik.

hannah.........is níét leuk, heeft in het verleden heel wat opbouwende bijdrages gelezen van willemijn, legt niemand het zwijgen op, eet tomaten-knoflooksoep met een broodje kaas, en heeft het over het algemeen niet over haar avondmenu...... Engeltje smiley

nou, benieuwd wat er nu weer komt...............smile.......misschien had het groentensoep moeten zijn, zónder knoflook?

Hier eten we groentesoep..Knipoog smiley inderdaad zonder knoflook, scheelt weer in de kwalijke luchtjes. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 6 mei 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:32

JOL252 schreef:
Hier eten we groentesoep..Knipoog smiley inderdaad zonder knoflook, scheelt weer in de kwalijke luchtjes.

Lachende smiley met blinkend witte tanden Lekker aan de kippesoep. Met..................... koffie

Wordt er pittig van, en wakker. Smile
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:33

kippesoep met koffie............. Zieke smiley

WAAR HEBBEN WE HET OVER!!

(om on topic te blijven;) heb je wel voor je eten gebeden, willem?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 6 mei 2012, 17:34
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:42

HANNAH810 schreef:
kippesoep met koffie............. Zieke smiley

WAAR HEBBEN WE HET OVER!!

(om on topic te blijven;) heb je wel voor je eten gebeden, willem?

Ja ook dat nog........is toch topic Gebedsroom

En blijkbaar iedereen aan de soep Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:47

CHATULIEM619 schreef:
Quality Street...is toch logisch? En Chatuliem betekent katten, is idd Hebreeuws.

Aha, die Chat is een snoeperd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:50

Tja, dat een voorgevoel weeral eens uitkwam...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:04

FRANKT627 schreef:
Ik hou van Engels...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:06

Wat is nu de definitie van de 'klik'??? Je kan mensen tegenkomen die je driemaal per dag 'opbellen via msn'. Die mensen dichten je hele lieve dingen toe en zien samen een mooie toekomst tegemoet. Je zou dus denken dat er die 'klik' is. Het kan haast ook niet anders want je hebt zo'n mooie momenten. Bij een ontmoeting is het gelijk hartstochtelijk zoenen en krijg je nogmaals eens te horen dat die 'klik' er is. Plots wordt die 'relatie' beeindingt. Een deftige, sluitbare reden is er niet. Die mooie 'relatie' gaat over in een vijandschap. Er was voordien nooit één woord maar dan ook echt geen één woord onenigheid. Dan is mijn vraag nog steeds: wat is de definitie van het begrip 'klik'? Wat voor waarde heeft die 'klik' nog?

In deze tijd van de mediamogelijkheden en 'nieuwe taal' horen we wel eens woorden of korte zinnen zoals 'dat klopt' te pas en te onpas opduiken. Het is haast iets dat 'moet' gezegd worden zonder dat men weet wat het betekent. Zou dat ook niet zo zijn met het woordje 'klik'?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:08

CHATULIEM619 schreef:
Ik hou van Engels...

Het is ook de eigenlijke naam van dat lekkere snoepje...dus het mag. Of anders gezegd: So what... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:09

HANNAH810 schreef:
haha, 't is maar hoe je het leest, leonard;
je kunt haar mailen of ze wat van jouw zonnestralen wil ontvangen? Clown smiley

Verraste, verbaasde smiley duhs... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:23

FRANKT627 schreef:
Wat is nu de definitie van de 'klik'??? Je kan mensen tegenkomen die je driemaal per dag 'opbellen via msn'. Die mensen dichten je hele lieve dingen toe en zien samen een mooie toekomst tegemoet. Je zou dus denken dat er die 'klik' is. Het kan haast ook niet anders want je hebt zo'n mooie momenten. Bij een ontmoeting is het gelijk hartstochtelijk zoenen en krijg je nogmaals eens te horen dat die 'klik' er is. Plots wordt die 'relatie' beeindingt. Een deftige, sluitbare reden is er niet. Die mooie 'relatie' gaat over in een vijandschap. Er was voordien nooit één woord maar dan ook echt geen één woord onenigheid. Dan is mijn vraag nog steeds: wat is de definitie van het begrip 'klik'? Wat voor waarde heeft die 'klik' nog?

In deze tijd van de mediamogelijkheden en 'nieuwe taal' horen we wel eens woorden of korte zinnen zoals 'dat klopt' te pas en te onpas opduiken. Het is haast iets dat 'moet' gezegd worden zonder dat men weet wat het betekent. Zou dat ook niet zo zijn met het woordje 'klik'?

ik denk het wel...
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:26

JOSINA022 schreef:
Wow, wat mooi!

dank !
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:27

TINEKE986 schreef:
zou het nu echt zo zijn dat die vrouwen een boer zoeken of zouden ze voor de man/vrouw zelf vallen.

Beide wellicht? Jonge boeren hebben vaak een goede opleiding,die ik ken(dat is vast geen gemiddelde want wat hier boert zijn opvolgers)zijn landbouwingenieur of hebben de hogere landbouwschool gedaan,ze hebben een inkomen wat ruim boven modaal ligt,tel daar een aantrekkelijke man,een ruime woning en eenzaamheid bij op en het sommetje is compleet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:31

DJES101 schreef:
ik denk het wel...

Dus heeft voor jou dat woordje 'klik' ook geen inhoud?
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:38

FRANKT627 schreef:
Dus heeft voor jou dat woordje 'klik' ook geen inhoud?

Nee frank ,klik, ..'tis een woord zonder inhoud voor mij persoonlijk...
Zoals je in verhaal aan gaf in begin alles mooi ,aardig niks aan de hand
De klik is er zgn ..maar die KLIK kan ook zo verdwenen zijn blijkt...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:42

DJES101 schreef:
Nee frank ,klik, ..'tis een woord zonder inhoud voor mij persoonlijk...
Zoals je in verhaal aan gaf in begin alles mooi ,aardig niks aan de hand
De klik is er zgn ..maar die KLIK kan ook zo verdwenen zijn blijkt...

we spreken dezelfde taal...het is een modewoord geworden net zoals 'ik hou van jou' ook soms een zin is die niet veel betekent...spijtig dat alles of zoveel waardeloos wordt. Het vertrouwen wordt ermee ontkracht.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:46

LEANNE226 schreef:
Beide wellicht? Jonge boeren hebben vaak een goede opleiding,die ik ken(dat is vast geen gemiddelde want wat hier boert zijn opvolgers)zijn landbouwingenieur of hebben de hogere landbouwschool gedaan,ze hebben een inkomen wat ruim boven modaal ligt,tel daar een aantrekkelijke man,een ruime woning en eenzaamheid bij op en het sommetje is compleet Knipoog smiley

vooral dat 'mooie' en boven-modaal-inkomen geeft wel de doorslag...dat staan ploeteren in de stront is voor vele niet zo leuk...ook niet wanneer er 's nacht gekalfd moet worden of wanneer de oogst verpieterde door regen of zon...ook ik heb enkele jaren in die branche gezeten en weet dus een heel klein beetje hoe het is om veel offers te brengen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:47

FRANKT627 schreef:
we spreken dezelfde taal...het is een modewoord geworden net zoals 'ik hou van jou' ook soms een zin is die niet veel betekent...spijtig dat alles of zoveel waardeloos wordt. Het vertrouwen wordt ermee ontkracht.
Je kunt het toch ook gewoon omdraaien toch? Hier op de site en in de chat schijnt het heel anders te zijn dan in het echt. In het echt zie je toch ook talloze mensen, waar je verder niks mee wil? En soms zie je iemand waar je opeens een klik mee ervaart. Mensen maken de virtuele wereld te snel hun echte wereld. En daar zit een levensgroot verschil tussen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 6 mei 2012, 19:11
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:52

FRANKT627 schreef:

Zolang het nog maar geen oude snoeperd is.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:56

WILLEMIJN232 schreef:
Zolang het nog maar geen oude snoeperd is.... Knipoog smiley

Zo is Chat niet...al wat zoet is lust hij wel maar mag hij eigenlijk niet hebben... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:58

CHATULIEM619 schreef:
Je kunt het toch ook gewoon omdraaien toch? Hier op de site en in de chat schijnt het heel anders te zijn dan in het echt. In het echt zie je toch ook talloze mensen, waar je verder niks mee wil? En soms zie je iemand waar je opeens een klik mee ervaart. Mensen maken de virtuele wereld te snel hun echte wereld. En daar zit een levensgroot verschilt tussen.

Helemaal gelijk chat ..ik persoonlijk heb het eigenlijk over de echte wereld
en niet over de virtuele wereld ..
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:08

CHATULIEM619 schreef:
Je kunt het toch ook gewoon omdraaien toch? Hier op de site en in de chat schijnt het heel anders te zijn dan in het echt. In het echt zie je toch ook talloze mensen, waar je verder niks mee wil? En soms zie je iemand waar je opeens een klik mee ervaart. Mensen maken de virtuele wereld te snel hun echte wereld. En daar zit een levensgroot verschilt tussen.

Deze keer klopt je opmerking volledig Chatuliem!! Zeker en vast voor beginnende cm-ers is het gevaar erg groot dat men direct het gevoel laat overheersen en er een ireële belevingswereld wordt uitgebouwd. Maar zoals we allemaal al weten is er eerst de clique en nadien de persoon. Met de tweede dien je verder te gaan. En de eerste kan al direct in het water vallen bij een eerste ontmoeting Verlegen lachende smiley .
Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 6 mei 2012, 19:12
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:08

CHATULIEM619 schreef:

Is ook zo hoor, daarom dat ik ook geen voorstander ben van het chatten zoals we het hier kennen op de site. Praten door de telefoon of via msn, met wie ik deed omdat zij me steeds opbelde, en dat per dag vele, echt vele uren, is al een betere vorm van communicatie. En dan is er die ontmoeting(en) die een nog duidelijker beeld op de zaak werpen.

Toch kan je ook door te chatten, mailen een zekere aantrekkingskracht voelen indien het uiterlijke en status niet het belangrijkste zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3818 3819 3820 3821 3822 3823 3824 ... 6194 Volgende
Pagina 3821 van 6194