ChristianMatch

Forum

Het oog van de man.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 380 381 382 383 384 385 386 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:53

WILMA729 schreef:
Denk je echt, Eva dat die meisjes voor die kleding kiezen omdat ze verkracht willen worden?? Dat ze het signaal afgeven van.....verkracht me maar ?
Ik vind dat erg kortzichtig.
Alsof dat een vrijbrief is voor mannen om respectloos met die meisjes om te gaan en over te gaan tot maar even verkrachten om hun lust te bevredigen.

Ik leg de schuld daarbij dan dus bij de verkrachter.

Als je weet dat tieners in wezen heel onzekere wezentjes zijn, die in hun zoektocht naar hun eigen identiteit (dat gaat gepaard met een flinke dosis onzekerheid) grensverleggend bezig zijn. En dat ze zich gaandeweg hun zoektocht vastklampen aan een stukje zekerheid die kleding, uiterlijk en mode hen geeft.
Kan je dan echt zeggen dat ze vragen om verkracht te worden???

Niet elke tiener is gezegend met ouders die de tijd nemen of hebben om hun kind door die zoektocht heen te begeleiden.

NEE, ze vragen er niet om. Ze gaan door een fase heen.
En een simpel naveltruitje is nog geen "vragen om"

Ik vind het de omgekeerde wereld, om te zeggen.......je vraagt erom.

Het zou kunnen dat ik het verkeerd zie, zelf loop ik zomers ook luchtig gekleed, maar jonge meisjes in de trein b.v. kijk je zo in de bloese,
ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:57

RINGO975 schreef:
Ja.. en ik zie vandaag in de bezuinigingsvoorstellen, pardon, de draconische bezuinigingsvoorstellen een heel land, nederland dus, gebukt gaan onder het wanbeleid van een handjevol leden van het laatste, gelukkig inmiddels wijlen kabinet Balkenende.
Deze onwaardige malloten hebben dit land binnen een paar jaar aan de rand van de afgrond gebracht.
Dus niet de geldgierigaards, maar de waardeloze bestuurders die maar geen genoeg krijgen van het versnoeren van ONS geld!
Let wel, dus ook de christenen van CDA en CU huize.

Een voorbeeldje:

Als deze wanbeheerders niet zonodig 25.000 uitgeproduceerde asielzoekers een generaal pardon hadden moeten geven, was er niets aan de hand geweest!
Maarja over de kosten hiervan mag niets gezegd worden en Wilders krijgt gewoon geen antwoord op een legale, normale vraag-

Ik zal het hier beantwoorden:
25.000 asielzoekers hebben gekost ieder jaar 15.000 per persoon aan uitkering, dus 375 miljoen, aan woningen, begeleidingen etc mag het bedrag verdubbeld worden. Voordat ze gemiddeld iets bijdragen aan de economie zijn we 10 jaar verder.
Das dus de eerste 7,5 miljard

hOU EENS OP met deze zielige berekeningen. Gewoon belachelijk.

Bezin je eens eerst op die geldgierigaards, die Mammonaanbidders, die weet ik niet hoeveel miljoenen of miljarden aan geld in hun zak hebben laten glijden en zich geen sikkepit druk maken om de economie.

Dat zijn de mensen, die de ellende over de wereld hebben afgeroepen en die ons daar hebben gebracht, waar we NU op dit moment zijn.

Ze maken zich alleen maar druk over hoeveel geld ze zelf kunnen incasseren en hoe ze daarvoor een ander kunnen afknijpen, verder niet.

Wordt eens een beetje volwassen.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 1 april 2010, 23:58
Naar boven

Auteur Bericht
ERIC483

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:57

Maar volgens mij doen we er nog steeds meer dan een jaar over om het zonnestelsel uit te komen... Zelf op 1 april Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 00:11

EVA685 schreef:
Het zou kunnen dat ik het verkeerd zie, zelf loop ik zomers ook luchtig gekleed, maar jonge meisjes in de trein b.v. kijk je zo in de bloese,
ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt? Twijfelende smiley

Eva...ik geloof niet, nooit dat een meisje een poging van een man 'uitlokt'. Echt niet! Aandacht...ja! dat wil ze wél, positieve aandacht...mooi gevonden worden, gezien worden, maar méér niet! Jonge meisjes met name zijn zich vaak nog niet goed bewust van hetgeen ze kunnen uitstralen. Idd., gedrag kopiëren, kleding keuze kopiëren van elkaar...om er maar bij te horen. Maar wat de één goed staat en kan hebben, geldt niet voor de ander!
Mijn dochter van 13 zit in Havo-1, is dus 'brugsmurf'....ze wil er helemaal bijhoren en dat mág ook van mij...tot een bepaalde grens. Ik laat haar zien wat bij háár hoort, bij haar karakter en leer haar dat ze een eigen identiteit mag ontwikkelen, ook in haar kledingkeuze (als je die meisjes ziet? heb je er één gezien...heb je ze allemaal gezien: ze zien er (bijna) allemaal hetzelfde uit. Maar de persoonlijkheid van jonge meisjes moet nog zó groeien! Ze komen nét uit hun kinderjaren, uit hun onschuld...en worden zich opeens bewust van zichzelf, van jongens...van hormónen! Er gaat een nwe. wereld voor ze open en dan gaan ze ontdekken wie ze zijn. Dat ze dan nog wel eens de plank misslaan is zóóó begrijpelijk! Maar het is wel triest als ze van jong en onbedorven, naief en speels....opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd...omdat iemand niet met z'n xxxx van hen af kon blijven! Zó moeten ze toch niet volwassen worden?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 00:37

IMRE695 schreef:
De maanden van het jaar, zou ik ook wel leuk vinden! Lachende smiley

geen horloge, maar wel een aantal maanden van het jaar ....

http://www.youtube.com/watch?v=lO9Ild2cvdg
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 00:59

ARIENNEZ498 schreef:
Eva...ik geloof niet, nooit dat een meisje een poging van een man 'uitlokt'. Echt niet! Aandacht...ja! dat wil ze wél, positieve aandacht...mooi gevonden worden, gezien worden, maar méér niet! Jonge meisjes met name zijn zich vaak nog niet goed bewust van hetgeen ze kunnen uitstralen. Idd., gedrag kopiëren, kleding keuze kopiëren van elkaar...om er maar bij te horen. Maar wat de één goed staat en kan hebben, geldt niet voor de ander!
Mijn dochter van 13 zit in Havo-1, is dus 'brugsmurf'....ze wil er helemaal bijhoren en dat mág ook van mij...tot een bepaalde grens. Ik laat haar zien wat bij háár hoort, bij haar karakter en leer haar dat ze een eigen identiteit mag ontwikkelen, ook in haar kledingkeuze (als je die meisjes ziet? heb je er één gezien...heb je ze allemaal gezien: ze zien er (bijna) allemaal hetzelfde uit. Maar de persoonlijkheid van jonge meisjes moet nog zó groeien! Ze komen nét uit hun kinderjaren, uit hun onschuld...en worden zich opeens bewust van zichzelf, van jongens...van hormónen! Er gaat een nwe. wereld voor ze open en dan gaan ze ontdekken wie ze zijn. Dat ze dan nog wel eens de plank misslaan is zóóó begrijpelijk! Maar het is wel triest als ze van jong en onbedorven, naief en speels....opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd...omdat iemand niet met z'n xxxx van hen af kon blijven! Zó moeten ze toch niet volwassen worden?

Hmm, je schrijft, "ik laat haar zien wat bij haar hoort..... enz." en als dochterlief zegt tegen mams, euh dat vind ik niet leuk, ik wil zelf mijn kledingstijl kunnen bepalen. Je hebt wel te maken met een generatiekloof..... en wat jij mooi vindt voor haar, tja ik vraag me af of dochterlief dat nog steeds vind of dat ze je niet teleur wil stellen..... Twijfelende smiley

Daarna schrijf je, "opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd.... omdat iemand niet met zijn xxxx van hen af kon blijven! Doel je hier op verkrachting of op "normaal" sexueel contact, met wederzijds goedvinden ?? Ik weet dat meisjes zich "uitdagend kleden om bij jongens in de "smaak" te vallen, vaak zijn ze dan een makkelijke prooi voor die jongen (andersom geldt dat trouwens ook). Alleen is het ook bekend dat er heel vaak schuldgevoelens komen, nadat er "iets" is gebeurd, spreekwoord is dan ook, berouw komt na de zonde.
Maar hoe verbloem je dat thuis, kan dochter- (zoon) lief dan ook bij je aankloppen, met "sorry pa en ma, maar ik ben stom geweest, of gooien ze het op "tegen mijn zin" ...... Twijfelende smiley

Ben het wel met je eens, dat, hoe uitdagend de kleding ook is, nee is nee, en die grens heeft iedereen te respecteren!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 01:38

ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt
?

Ik heb dochters die echt geen flauw benul hebben dat er mannen zijn die door hun manier van kleden een aanleiding zien om te gaan verkrachten.
Daar denken die meiden niet aan, als ze zich aankleden.
Ik ga ze ook niet zeggen dat ze uitlokken met hun manier van kleden, ik vind dat onzin. De verkrachter heeft een probleem, en dat is een probleem die niks te maken heeft met de kleding van mijn meiden, ik weiger om zijn probleem op de schouders van mijn dochters te leggen.

Ik corrigeer wel, maar niet met de gedachte dat er mannen zijn die een probleem hebben.
Ik zie het niet als uitlokken, ik zie het als onbevangen en onschuldig kinderlijk onwetend.
Aan mij de taak om ze daarin te corrigeren,dat doe ik ook, en dat is een leerweg die ze gaan.

Bij wie ligt de schuld dan als mannen zich niet in kunnen houden en hun hormonen laten spreken??

Ze vragen er niet om, en als ze ermee geconfronteerd worden, dan is hun nee nog altijd nee.
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 06:29

MARISKA601 schreef:
kan je wel eieren leggen? Knipoog smiley

ja zeker! ik LEG ze in de koelkast als ik ze gekocht heb hihi Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 07:36

CHATULIEM619 schreef:
Zullen we deze discussie maar op het topic Politieke Discussies voortzetten? Ik zal CM vragen of ze de laatste reacties ook daar onder kunnen brengen, dan kunnen we hier tenminste weer op het oorspronkelijke onderwerp terugkomen.

Wat mij de Bijbel leert is, dat ieder persoon zijn waarde heeft. Dat hijzelf de moeite waard is en niet opgaat in een massa. Dat God zijn persoonlijke situatie kent en zijn persoonlijke leven.
Daarin voel ik me thuis. Dat vind ik terug bij de liberalen. Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden en hoeven niet geleid te worden door de regering. Wel is er sturing nodig, daar hebben we de gemeente en Gods Woord voor.

Nou, dat weet ik zo net niet of het eigenlijk in Politieke Discussies thuishoort. Hierboven zet je je politieke geloofsbelijdenis neer en zeg je dat liberale politiek eigenlijk meer bijbels is dan sociale politiek.

De bijbel leert...... Dat vind ik terug bij de liberalen.....

Is het zo simpel? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 07:39

SOLAFIDE630 schreef:
RINGO975 schreef:
Ja.. en ik zie vandaag in de bezuinigingsvoorstellen, pardon, de draconische bezuinigingsvoorstellen een heel land, nederland dus, gebukt gaan onder het wanbeleid van een handjevol leden van het laatste, gelukkig inmiddels wijlen kabinet Balkenende.
Deze onwaardige malloten hebben dit land binnen een paar jaar aan de rand van de afgrond gebracht.
Dus niet de geldgierigaards, maar de waardeloze bestuurders die maar geen genoeg krijgen van het versnoeren van ONS geld!
Let wel, dus ook de christenen van CDA en CU huize.

Een voorbeeldje:

Als deze wanbeheerders niet zonodig 25.000 uitgeproduceerde asielzoekers een generaal pardon hadden moeten geven, was er niets aan de hand geweest!
Maarja over de kosten hiervan mag niets gezegd worden en Wilders krijgt gewoon geen antwoord op een legale, normale vraag-

Ik zal het hier beantwoorden:
25.000 asielzoekers hebben gekost ieder jaar 15.000 per persoon aan uitkering, dus 375 miljoen, aan woningen, begeleidingen etc mag het bedrag verdubbeld worden. Voordat ze gemiddeld iets bijdragen aan de economie zijn we 10 jaar verder.
Das dus de eerste 7,5 miljard

hOU EENS OP met deze zielige berekeningen. Gewoon belachelijk.

Bezin je eens eerst op die geldgierigaards, die Mammonaanbidders, die weet ik niet hoeveel miljoenen of miljarden aan geld in hun zak hebben laten glijden en zich geen sikkepit druk maken om de economie.

Dat zijn de mensen, die de ellende over de wereld hebben afgeroepen en die ons daar hebben gebracht, waar we NU op dit moment zijn.

Ze maken zich alleen maar druk over hoeveel geld ze zelf kunnen incasseren en hoe ze daarvoor een ander kunnen afknijpen, verder niet.

Wordt eens een beetje volwassen.

Solafide, we gaan vandaag bijbelteksten opzoeken over hoe een christen met geld om moet gaan. Bezit is namelijk verantwoordelijkheid; ook voor je naaste.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 08:30

IMRE695 schreef:
Solafide, we gaan vandaag bijbelteksten opzoeken over hoe een christen met geld om moet gaan. Bezit is namelijk verantwoordelijkheid; ook voor je naaste.

Rentmeesterschap.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 08:32

Goeiemorgen deze morgen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 08:36

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/bizar/article/detail/473636/2010/04/01/Vrouw-wint-31-miljoen-maar-krijgt-niets.dhtml
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:13

Solafide, we gaan vandaag bijbelteksten opzoeken over hoe een christen met geld om moet gaan. Bezit is namelijk verantwoordelijkheid; ook voor je naaste

als dat maar geen oorlog wordt, met een bijbel-teksten-bombardement!!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:23

Ik denk dat er een tijd gaat komen dat men genoeg krijgt van "alles moet kunnen en alles moet mogen". Het zou mij niets verbazen als latere generaties (in hun geheel) weer overgaan tot evenwichtige kledinggebruiken.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:28

MARIO216 schreef:
Goeiemorgen deze morgen Lachende smiley

mogge terug en op naar de koffie.
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:40

CROSSROAD317 schreef:
Hmm, je schrijft, "ik laat haar zien wat bij haar hoort..... enz." en als dochterlief zegt tegen mams, euh dat vind ik niet leuk, ik wil zelf mijn kledingstijl kunnen bepalen. Je hebt wel te maken met een generatiekloof..... en wat jij mooi vindt voor haar, tja ik vraag me af of dochterlief dat nog steeds vind of dat ze je niet teleur wil stellen..... Twijfelende smiley

Daarna schrijf je, "opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd.... omdat iemand niet met zijn xxxx van hen af kon blijven! Doel je hier op verkrachting of op "normaal" sexueel contact, met wederzijds goedvinden ?? Ik weet dat meisjes zich "uitdagend kleden om bij jongens in de "smaak" te vallen, vaak zijn ze dan een makkelijke prooi voor die jongen (andersom geldt dat trouwens ook). Alleen is het ook bekend dat er heel vaak schuldgevoelens komen, nadat er "iets" is gebeurd, spreekwoord is dan ook, berouw komt na de zonde.
Maar hoe verbloem je dat thuis, kan dochter- (zoon) lief dan ook bij je aankloppen, met "sorry pa en ma, maar ik ben stom geweest, of gooien ze het op "tegen mijn zin" ...... Twijfelende smiley

Ben het wel met je eens, dat, hoe uitdagend de kleding ook is, nee is nee, en die grens heeft iedereen te respecteren!!!!!

Cross, dat 'laten zien wat bij haar hoort' heeft meer met háár smaak te maken dan met de mijne. En dat ze MIJN kledingkast plundert, zegt ook al iets: ik ga aardig met de tijd mee qua kleding....alhoewel er natuurlijk wel verschillen zijn. Nee, ik dring haar niets op, het is meer een kwestie van de dingen die zij leuk vind (omdat de meiden uit haar klas dat óók dragen) maar waar zijzelf dan wat onzeker over is. We gaan dan samen op zoek naar iets wat binnen die kleding bij háár past. Zo kan het zijn dat ze een bepaald truitje in gedachten heeft maar dat zij het zelf iets té luchtig vind, we lossen dat dan op met een leuk t-shirt erónder of een vest eróverheen. Mijn dochter kán niet eens iets dragen wat ze niet leuk vind..want daar word ze vreselijk onzeker van en dan wil ze niet eens naar school! Lachende smiley Op deze manier hoort ze er helemaal bij én geeft ze toch haar draai aan de mode.

Met de 'harde realiteit' bedoel ik: aandacht krijgen van een man, jongen, op een manier die bedreigend is. Dat kan zijn van een klasgenoot die téveel van haar wil omdat hij haar zo leuk vind en denkt dat zij er ook wel voor in is terwijl zij hem alleen maar 'gewoon leuk' vind, tot aan aanranding en/of verkrachting toe. Ik weet dat meisjes (van jongens weet ik het niet) meestal de schuld bij zichzelf neerleggen als er iets gebeurt is en het vaak daarom ook niet thuis vertellen, dat is juist zo triest. Mijn dochter kan en mag ALTIJD bij me aankloppen! Want zélfs als ze het 'zelf uitgelokt zou hebben'....door gedrag, door kleding? Dan weet ik zéker dat ze zou zeggen: 'maar mam...DIT wilde ik helemaal niet, dit bedoelde ik helemaal niet zo.'
Dat ze haar eigen weg mag vinden, dat is wat ik wil....niet haar iets opleggen of haar de verantwoordelijkheid in de schoenen schuiven als het om ongewenst contact gaat. De verantwoording ligt toch nog steeds écht bij degene die niet geluisterd heeft naar haar 'NEE'.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:53

CROSSROAD317 schreef:
geen horloge, maar wel een aantal maanden van het jaar ....

http://www.youtube.com/watch?v=lO9Ild2cvdg

Eerst noch de vrijdag:

[/url]http://www.youtube.com/watch?v=rBJLoYd8xak[url]
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:53

MARISKA601 schreef:
mogge terug en op naar de koffie.

Quote:
Ga ook eens een bakkie doen
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:55

ik wil het volgende ook nog even neerzetten.
niet iedere verkrachtte vrouw liep er uitdagend bij, toen het hun overkwam.
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:56

WILMA729 schreef:
ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt
?

Ik heb dochters die echt geen flauw benul hebben dat er mannen zijn die door hun manier van kleden een aanleiding zien om te gaan verkrachten.
Daar denken die meiden niet aan, als ze zich aankleden.
Ik ga ze ook niet zeggen dat ze uitlokken met hun manier van kleden, ik vind dat onzin. De verkrachter heeft een probleem, en dat is een probleem die niks te maken heeft met de kleding van mijn meiden, ik weiger om zijn probleem op de schouders van mijn dochters te leggen.

Ik corrigeer wel, maar niet met de gedachte dat er mannen zijn die een probleem hebben.
Ik zie het niet als uitlokken, ik zie het als onbevangen en onschuldig kinderlijk onwetend.
Aan mij de taak om ze daarin te corrigeren,dat doe ik ook, en dat is een leerweg die ze gaan.

Bij wie ligt de schuld dan als mannen zich niet in kunnen houden en hun hormonen laten spreken??

Ze vragen er niet om, en als ze ermee geconfronteerd worden, dan is hun nee nog altijd nee.

Wilma, ik ben het helemaal met je eens! Het mag nooit zo zijn dat onze dochters de verantwoording op zich moeten nemen omdat er mannen zijn die hun fikken niet thuis kunnen houden, die last wil ik mijn dochters ook niet meegeven! Ze mag haar spontaniteit en identiteit niet verliezen uit ANGST!!!!
Mijn dochter van 13 is eerder onzeker over haar uiterlijk en dat vraagt dus om een andere aanpak.
En dan nog iets....wat is 'te bloot'? Vorige week was er een dans- en muziekavond op de school van mijn dochter. Allemaal jonge meiden (erg weinig jongens die willen dansen en zingen Twijfelende smiley ) in de leeftijd van 12 tot 16 jaar...een 'gewone skinny, een t-shirt, niets 'oneerbaars'....toch? en ik kon het niet helpen dat ik dacht: zie ze nou toch eens! die mooie meiden van ons! zó spontaan, zó vól van leven...! Als ik dat al denk.....kan ik me voorstellen dat er mannen zijn die in zoiets moois en onschuldigs iets anders zien.
Ach....we weten het toch? Een man die iets verkeerds wil? doet dat...ongeacht de kleding van het meisje/ de vrouw. Daar zijn WIJ niet verantwoordelijk voor!
Naar boven

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:02

HANNAH810 schreef:
Solafide, we gaan vandaag bijbelteksten opzoeken over hoe een christen met geld om moet gaan. Bezit is namelijk verantwoordelijkheid; ook voor je naaste

ja leuk Lachende smiley teksten opzoeken om elkaar (uiteraard in broederlijke liefde) mee om de oren te slaan en je eigen gelijk te bewijzen.... goh, wat zijn we toch een goed christen als we met dat doel onze bijbel openen... farizeejersch Zieke smiley

@ Solafide
Dat jij alle schuld van de kredietcrisis in de schoenen schuift van wat bankiers en weigerd om naar het schuldaandeel van politiek bestuurders te kijken, geeft aan dat ik in een vorige bijdrage nog meer gelijk had dan ik dacht. Je bent echt zo communistisch als ik veronderstelde.
Als jij daarnaast niet gediend bent van eenvoudige rekensommetjes, terwijl het over rekensommetjes gaat, houd in dat jij in deze discussie niets te zoeken hebt.
Je kwekt wat in het rond, maar als iemand met een jou onwelvallig antwoord komt, ga je snateren.
Het is niet verplicht om overal op te reageren in dit forum, hou het bij dingen waar je verstand van hebt, homo en sexvoorhethuwelijk onderwerpen en laat de rest aan wijzeren over Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:05

MARISKA601 schreef:
ik wil het volgende ook nog even neerzetten.
niet iedere verkrachtte vrouw liep er uitdagend bij, toen het hun overkwam.

AMEN!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:11

HANNAH810 schreef:

Nee hoor, we laten de bijbel spreken en onthouden we ons van verder commentaar. Zoals Chatuliem in een ander topic ook zei: Waarom zo moeilijk? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:12

RINGO975 schreef:
ja leuk Lachende smiley teksten opzoeken om elkaar (uiteraard in broederlijke liefde) mee om de oren te slaan en je eigen gelijk te bewijzen.... goh, wat zijn we toch een goed christen als we met dat doel onze bijbel openen... farizeejersch Zieke smiley

@ Solafide
Dat jij alle schuld van de kredietcrisis in de schoenen schuift van wat bankiers en weigerd om naar het schuldaandeel van politiek bestuurders te kijken, geeft aan dat ik in een vorige bijdrage nog meer gelijk had dan ik dacht. Je bent echt zo communistisch als ik veronderstelde.
Als jij daarnaast niet gediend bent van eenvoudige rekensommetjes, terwijl het over rekensommetjes gaat, houd in dat jij in deze discussie niets te zoeken hebt.
Je kwekt wat in het rond, maar als iemand met een jou onwelvallig antwoord komt, ga je snateren.
Het is niet verplicht om overal op te reageren in dit forum, hou het bij dingen waar je verstand van hebt, homo en sexvoorhethuwelijk onderwerpen en laat de rest aan wijzeren over Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Over vooroordelen gesproken....
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:14

MARIO216 schreef:
Rentmeesterschap.

Heel juist! We zijn geen eigenaren, maar beheerders.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:20

IMRE695 schreef:
Heel juist! We zijn geen eigenaren, maar beheerders.

en zo is de politiek verantwoordelijk voor alle uitgaven die zij doen.
en de politiek gaat nu fors bezuinigen op hun uitgaven.
en dat zullen wij merken in onze uitgaven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:31

gisteren zijn er rapporten binnen gekomen in denhaag.
rapporten waarin staat waar den haag op kan bezuinigen.

ik zou van jullie willen weten waarop den haag best kan bezuinigen.

ik zelf zeg.. hypotheekrenteaftrek.
ontwikkeling van de jsf.
minder geld naar ontwikkelingshulp.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:32

RINGO975 schreef:
@ Solafide

@ Ringo,
Ik vind dat je niet op deze manier mag reageren op Solafide.
Wat zij schreef is nl. een normale reactie. Ik vind typeringen als "communistisch" en "je hebt niets te zoeken in deze discussie" onaanvaardbaar.
Als je het niet eens bent met Solafide, dan zijn er andere manieren om haar duidelijk te maken dat ze het - volgens jou - niet bij het rechte eind heeft.

Goed, nu even over de inhoud:
Het verwijt naar de politiek toe vind ik niet helemaal terecht. Kijk maar naar de USA, hoe moeilijk het dáár is om regels aan de banken op te leggen. Onder het motto: "Alles moet kunnen en alles moet mogen" zijn bepaalde regels juist in eerdere jaren afgeschaft.
Het blijkt uiterst lastig te zijn om die regels opnieuw in te voeren.

In ons land is het mogelijk om regels te maken waardoor het excessieve bonussenbeleid in het bedrijfsleven goed aan banden wordt gelegd.
Wie gaat er dan protesteren? Juist..... het bedrijfsleven, sámen met VVD, PVV en CDA.

Wat betreft de aanpak van het begrotingstekort: Juist door dit jaar níet te bezuinigen is de economie niet keihard achteruitgekacheld. Dat lijkt slap, maar is juist een teken van sterkte. Als de regering van het begin van de crisis aan het bezuinigen was gegaan, dan was de ellende niet te overzien geweest.
Dit heeft de regering herhaaldelijk gezegd, maar blijkbaar wil het niet tot iedereen doordringen, hoe vaak de regering het ook zegt.
Nu moet er wel bezuinigd worden, want het begrotingstekort loopt wel snel op. 't Is alleen zo jammer dat de economie niet opgekrabbeld is, dus ik ben benieuwd of de economie de bezuinigingen kan trekken.
Overigens is het niet zo dat het bezuinigen op ambtenaren alleen maar voordelig is. Ontslagen ambtenaren betekent gewoon méér werklozen en dus meer klanten voor WW of de sociale dienst. Er komen ook minder belastingen binnen. Bovendien komt er minder geld in de economie terecht, met als gevolg minder BTW-opbrengsten, etc.

Jammer dat de PVV en de VVD zich zo makkelijk rijk rekenen........ Snijden in het ambtenarenbestand is het makkelijkste wat de politiek kan doen. Ambtenaren kunnen toch niets terug zeggen, ze zijn weerloos.... Wie het totaalplaatje ziet, ziet dat het uiteindelijk minder oplevert, dan men in eerste instantie had gedacht.....

Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 2 april 2010, 10:34
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:44

MARISKA601 schreef:
gisteren zijn er rapporten binnen gekomen in denhaag.
rapporten waarin staat waar den haag op kan bezuinigen.

ik zou van jullie willen weten waarop den haag best kan bezuinigen.

ik zelf zeg.. hypotheekrenteaftrek.
ontwikkeling van de jsf.
minder geld naar ontwikkelingshulp.

Een geleidelijke beperking van de hypotheekrenteaftrek heeft mijn voorkeur. Maar de beperking moet pas ingaan per 2015, om niet op dit moment de woningmarkt stil te leggen. De beperking moet gaan gelden voor nieuwe hypotheken, niet voor hypotheken die tot 2015 worden afgesloten.

De ontwikkeling van de jsf kan wat mij betreft ook in de ijskast. Het is wel zo dat de F16's die onze luchtmacht heeft, op den duur zodanig verouderd zijn dat ze niet meer inzetbaar zijn. Dus er zal hoe dan ook een opvolger voor moeten komen.

Minder geld naar ontwikkelingshulp.....
nou ik zou niet graag de mensen daar laten omkomen van de honger, omdat wíj toevallig geen geld er voor over hebben....
Ik vind wel dat er strengere eisen aan de ontwikkelingslanden mogen worden gesteld. B.v. alleen nog maar ontwikkelingshulp geven aan díe landen die kunnen aantonen dat minimaal 65% ervan daadwerkelijk naar de armsten gaat, i.p.v. naar het regeringsapparaat of naar wapens e.d.
Wat mij betreft mogen de donorlanden dit ook controleren met heel gemene controles..... zodat de ontwikkelingslanden niet met smoesjes of misleiding er vanaf kunnen komen.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 2 april 2010, 10:46
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 380 381 382 383 384 385 386 ... 6194 Volgende
Pagina 383 van 6194