ChristianMatch

Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3817 3818 3819 3820 3821 3822 3823 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:17

MARISKA601 schreef:
De dominee vertelde mij dat ik jarig was...

Verraste, verbaasde smiley ...was je dat dan vergeten???

Ik had hem alleen gevraagd of het mogelijk was dat mijn attest werd afgelezen.

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:17

Houdt moed! Ik ben het, weest niet bevreesd. Markus 6:50
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:31

WILLEMIJN232 schreef:
We weten allemaal wel hoe het hoort en moet Herman en kunnen het prachtig opschrijven....Wat veel belangrijker is en ook nog veel moeilijker is de dagelijkse praktijk van omgaan met elkaar....en dan blijkt dat woorden als vergeven en elkaar lief hebben een stuk moeilijker is dan het op te schrijven......en integriteit? ik las hier de afgelopen tijd veel stukjes op dit topic waar integriteit nu niet het eerste was wat bij mij boven kwam........
Herman wil niet praten toch? Hij blokkeert iedereen die hem tegenstand biedt. Idd, Wmijn, de ongeloofwaardigheid druipt ervan af.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:38

CHATULIEM619 schreef:
Herman wil niet praten toch? Hij blokkeert iedereen die hem tegenstand biedt. Idd, Wmijn, de ongeloofwaardigheid druipt ervan af.

Een beetje tegenstand moet een mens toch kunnen verdragen?
Of moeten we allemaal gelijkdenkend en gelijkgestemd zijn?

Als de gebedsleider niet openstaat voor andersdenkenden, waar is die dan meebezig?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:45

NICKY298 schreef:
wij moeten in de geest van de heer blijven , en het goede denken , het goede doen, en het goede zeggen!!!!

doen wij dat niet dan zijn we met het verkeerde bezig!!!!

voor iedereen is dat soms moelijk! maar als je in de heer wil zijn en blijven , is dat toch de weg! die de heer je wijst.

Klopt ergens wat je zegt, maar we mogen anderen attenderen op hun gedrag als het strookt met wat de Bijbel ons verteld.

Vermaand elkander...

Anders blijven we zelf of een ander op het verkeerde pad.
We hoeven niet alles met de mantel der liefde te bedekken.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:50

JOL252 schreef:
Net vanmorgen
nog kleumerig
in de stille ochtend
voel ik
de voorzichtige warmte..
zon door de wolken
en ik met open jas
opvangend
de eerste stralen
voor zolang
als dit duurt.

Hier niks van te merken Knipoog smiley
ik zit nog steeds te verkleumen Twijfelende smiley
wie ooh wie komt me opwarmen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:11

XABIA794 schreef:

digitale hug dan maar...?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:14

kan er hier op cm nu werkelijk alleen maar negatief gereageert worden op ieder wissewasje?

bah............ Zieke smiley

ps. vermanen zou kunnen als je je daartoe geroepen voelt, maar wel IN LIEFDE en ONDER VIER OGEN.........op een openbaar forum zijn wat meer ogen aanwezig.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 6 mei 2012, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:22

HANNAH810 schreef:
kan er hier op cm nu werkelijk alleen maar negatief gereageert worden op ieder wissewasje?

bah............ Zieke smiley

ps. vermanen zou kunnen als je je daartoe geroepen voelt, maar wel IN LIEFDE en ONDER VIER OGEN.........op een openbaar forum zijn wat meer ogen aanwezig.

Nou, het is maar wat je een wissewasje noemt.... Verraste, verbaasde smiley Onverdraagzaamheid ten top, mensen die de gebedsroom moeten verlaten.....tja, een wissewasje juist op een topic gebedsroom en integriteit.......
Ik vind het een kwalijke zaak, jij een wissewasje.....? Verraste, verbaasde smiley
Er wordt hier veel te veel onder vier ogen gesproken volgens mij vandaar ook al die verhalen en incidenten.....en daar zie je ook weinig liefde in terug....... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:29

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:30

JOL252 schreef:
digitale hug dan maar...?

thnks, just what I needed Clown smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:41

WILLEMIJN232 schreef:
Nou, het is maar wat je een wissewasje noemt.... Verraste, verbaasde smiley Onverdraagzaamheid ten top, mensen die de gebedsroom moeten verlaten.....tja, een wissewasje juist op een topic gebedsroom en integriteit.......
Ik vind het een kwalijke zaak, jij een wissewasje.....? Verraste, verbaasde smiley
Er wordt hier veel te veel onder vier ogen gesproken volgens mij vandaar ook al die verhalen en incidenten.....en daar zie je ook weinig liefde in terug....... Boze smiley

Hmm …weet eigenlijk in de verste verte niet wat er allemaal afspeelt, maar het klinkt verre van goed. Het neigt naar wereldgelijkvormigheid zonder de liefde van Christus. Het Gebed is een directe relatie met je schepper en we moeten ook vergevingsgezind zijn naar de ander toe. Misschien een idee om in bv de volgende ontmoeting (picknick )weer als broeders en zusters elkaar in de armen te sluiten.

Afsluitend met de volgende tekst vanuit de Bijbel. Johannes 13:35 Hierdoor zullen allen inzien dat u Mijn discipelen bent: als u liefde onder elkaar hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:44

XABIA794 schreef:

Tjonge Xabia ..het lijkt wel een uitnodiging aan het mannelijk deel van de site.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:45

WILLEMIJN232 schreef:

als mens heb je dan de keuze; ga ik me in mijn bijdrage concentreren op de onverdraagzaamheid of juist op de liefde.

hannah............zwijgen, als je niets opbouwends te melden hebt, is óók nog een optie!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 6 mei 2012, 14:47
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:47

ROBERT195 schreef:
Als je goed had gelezen zei ik ook "sommige" regels.
Tuurlijk moet je niet stelen, moorden, orgies houden etc. Ik geef ook aan dat het moet gebeuren als je zeker weet dat het goed zit tussen elkaar en niet denken: oh ik heb zin, we doen het ff. (om het grof te zeggen)

Merkwaardig .. Smiley die vol vragen zit het lijkt erop, dat iedereen blijkbaar een andere interpretatie heeft over de Bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 15:10

LEONARD480 schreef:
Tjonge Xabia ..het lijkt wel een uitnodiging aan het mannelijk deel van de site.

Verraste, verbaasde smiley meen je dat??? was nie de bedoeling ... ik snak gewoon naar de zon
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 15:15

haha, 't is maar hoe je het leest, leonard;
je kunt haar mailen of ze wat van jouw zonnestralen wil ontvangen? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 15:20

Trek morgen maar gewoon mijn dikke winterjas aan 's morgens vroeg.
Naar boven

Auteur Bericht
LIES774

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 15:22

NICKY298 schreef:
Als ik kan , kom ik ook!

Ben dan net terug van vakantie!
Als ik niet omkom van de was en de rommel thuis hahaha
er blijven twee bubers thuis , met oma als oppas.

Ik ga mijn best doen!

Wel eerst informeren of er nog plaats is ajb. Zou jammer zijn als je voor niets komt
Naar boven

Auteur Bericht
LIES774

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 15:26

NICKY298 schreef:
Als ik kan , kom ik ook!

Ben dan net terug van vakantie!
Als ik niet omkom van de was en de rommel thuis hahaha
er blijven twee bubers thuis , met oma als oppas.

Ik ga mijn best doen!

Informeer eerst of er nog plaats op de boot is; anders kom je voor niets Huilende smiley, smiley in tranen ;
Lies
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 15:57

ja ik ben vanmorgen ook met mn winterjas aan naar de kerk gefietst, maar het wordt warmer van de week volgens het weerbericht Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:04

ROBERT195 schreef:
Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk.
Zelf heb ik zoiets: als je een relatie hebt en het voelt goed.. Why not?
Ik ben niet een perfecte Christen, niemand is dat. Maar zelf heb ik zoiets.. als je elkaar goed aan voelt, je hebt gevoelens voor elkaar, je hebt elkaar lief en doet het niet alleen vanwege de lust. Waarom dan wachten tot na het huwelijk (als dat er komt). En ja, ik weet dat in de Bijbel staat dat je beter kan wachten tot na het huwelijk omdat het een verbond schept. Maar dan mag je eigenlijk ook niet scheiden want als je dan hertrouwd ben je ook verkeerd bezig. Daarom vind ik ook dat sommige regels in de Bijbel niet echt meer passen bij de tijd waarin wij leven.

Ik vind het wel een eerlijke reactie, eentje om over na te denken. Wat mezelf betreft heb ik weinig moeite met hertrouwen na echtscheiding (meer),maar wel met sex voor het huwelijk. En Robert heeft gelijk daarvan staat allebei in de Bijbel dat je het niet moet doen. Dus waarom het ene wel en het andere niet?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:09

lekker zalm in filodeeg wat aardappels uit de oven erbij en sla, griekse yoghurt met honing toe. Mmmm Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:33

ROELANDE345 schreef:
Ik vind het wel een eerlijke reactie, eentje om over na te denken. Wat mezelf betreft heb ik weinig moeite met hertrouwen na echtscheiding (meer),maar wel met sex voor het huwelijk. En Robert heeft gelijk daarvan staat allebei in de Bijbel dat je het niet moet doen. Dus waarom het ene wel en het andere niet?
Eerlijk gezegd blijf ik het onzin vinden. Waarom zou je het huwelijk zomaar aan de kant zetten? Ik vind dat de bijbel ook op dat gebied haar waarde nog steeds heeft.
Wanneer ben je eigenlijk zeker van elkaar/ ik zou toch graag ietwat meer zekerheid willen hebben voordat ik aan zulke dingen begin. Want uiteindelijk is daar het huwelijk toch voor???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:34

[quote=ROELANDE345]Ik vind het wel een eerlijke reactie, eentje om over na te denken. Wat mezelf betreft heb ik weinig moeite met hertrouwen na echtscheiding (meer),maar wel met sex voor het huwelijk. En Robert heeft gelijk daarvan staat allebei in de Bijbel dat je het niet moet doen. Dus waarom het ene wel en het andere niet?[/quote]

Omdat gewoon het leven, de maatschappij, de normen en waarden veranderd zijn. We kunnen behalve de scheiding en sex voor het huwelijk ook nog wel andere zaken vermelden, denk ik, die verschillen met de Bijbel van enkele duizenden jaren oud en het werkelijke leven hier en nu.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:35

HANNAH810 schreef:
als mens heb je dan de keuze; ga ik me in mijn bijdrage concentreren op de onverdraagzaamheid of juist op de liefde.

hannah............zwijgen, als je niets opbouwends te melden hebt, is óók nog een optie!

Waarom zwijgen? En wat jij niet opbouwend vindt kan een ander wel opbouwend vinden.....
Of moeten we het hier alleen maar hebben over wat we eten vanavond en over hoe leuk we wel niet zijn? En het vooral nergens over hebben? Over opbouwend gesproken Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 6 mei 2012, 16:36
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:45

Mariska,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, dat het een jaar mag worden vol mooie dingen!

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:56

WILLEMIJN232 schreef:
Waarom zwijgen? En wat jij niet opbouwend vindt kan een ander wel opbouwend vinden.....
Of moeten we het hier alleen maar hebben over wat we eten vanavond en over hoe leuk we wel niet zijn? En het vooral nergens over hebben? Over opbouwend gesproken Verraste, verbaasde smiley

IEDEREEN welkom !
Waar?
je klikt de Chat bovenaan de balk aan, dan rechts naar beneden scrollen en gebedsroom aanklikken,

Wanneer?

elke donderdagavond houden we gebedsroom van 20.00 tot 21.00, vaak loopt het uit tot rond 21.30 door de getuigenissen en dankzeggingen aan Hem,

Ook jij bent welkom als "aktief forummenner" !

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 6 mei 2012, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:02

HERMAN968 schreef:
IEDEREEN welkom !
Waar?
je klikt de Chat bovenaan de balk aan, dan rechts naar beneden scrollen en gebedsroom aanklikken,

Wanneer?

elke donderdagavond houden we gebedsroom van 20.00 tot 21.00, vaak loopt het uit tot rond 21.30 door de getuigenissen en dankzeggingen aan Hem,

Ook jij bent welkom als "aktief forummenner" !
als je je eigen houding niet verandert, denk ik dat er weinig mensen zullen komen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:04

CHATULIEM619 schreef:
als je je eigen houding niet verandert, denk ik dat er weinig mensen zullen komen.
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3817 3818 3819 3820 3821 3822 3823 ... 6194 Volgende
Pagina 3820 van 6194