Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 23:05
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat een geweldig mooie profielfoto W-tje. Echt. |
Toen was ze nog jong en mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 23:07
|
|
|
VISSER278 schreef: | Van dat heeeerlijke bruine goedje , je weet wel , wat ze in België niet kennen. En de drank?.........was ook bruin. |
..toch geen pinda-bahhh zeker??? En dan een goeie fles bruine Bordoo wijn...euh, smakelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 23:13
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Voila, jij denkt tenminste op een financieële manier, Nicky...dat zal wel eigen zijn aan de vrouw zeker... |
tsja.. Spreuken laatste hoofdstuk : uit op de financiële voordeeltjes.
Hoorde ik jou nou ergens over cliché's??
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 5 mei 2012, 23:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 23:24
|
|
|
Op zondagochtend lijkt de maan veel groter dan normaal en dat komt omdat hij dichter bij de aarde staat dan normaal. De middellijn is 14 procent groter en dat zie je echt. Het is niet iets om bang van te worden, hij staat dichter bij de Aarde en het is volle maan. Het is een normaal natuurverschijnsel. De vraag is of het te zien is want er is bewolking voorspeld.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONUS618
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 23:30
|
|
|
Zag Elly en Rikkert in Utrecht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 23:37
|
|
|
ik denk dat het guess is, ofte wel raad
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zaterdag 5 mei 2012, 23:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 00:04
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Op zondagochtend lijkt de maan veel groter dan normaal en dat komt omdat hij dichter bij de aarde staat dan normaal. De middellijn is 14 procent groter en dat zie je echt. Het is niet iets om bang van te worden, hij staat dichter bij de Aarde en het is volle maan. Het is een normaal natuurverschijnsel. De vraag is of het te zien is want er is bewolking voorspeld.
Thomas |
Leuk, zal vannacht es ff kijken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBERT195
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 00:27
|
|
|
Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk. Zelf heb ik zoiets: als je een relatie hebt en het voelt goed.. Why not? Ik ben niet een perfecte Christen, niemand is dat. Maar zelf heb ik zoiets.. als je elkaar goed aan voelt, je hebt gevoelens voor elkaar, je hebt elkaar lief en doet het niet alleen vanwege de lust. Waarom dan wachten tot na het huwelijk (als dat er komt). En ja, ik weet dat in de Bijbel staat dat je beter kan wachten tot na het huwelijk omdat het een verbond schept. Maar dan mag je eigenlijk ook niet scheiden want als je dan hertrouwd ben je ook verkeerd bezig. Daarom vind ik ook dat sommige regels in de Bijbel niet echt meer passen bij de tijd waarin wij leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 00:37
|
|
|
Hey Mariska , gefeliciteerd met je verjaardag wens je een hele fijne dag met fam
liefs Truus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 00:42
|
|
|
ROBERT195 schreef: | Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk. Zelf heb ik zoiets: als je een relatie hebt en het voelt goed.. Why not? Ik ben niet een perfecte Christen, niemand is dat. Maar zelf heb ik zoiets.. als je elkaar goed aan voelt, je hebt gevoelens voor elkaar, je hebt elkaar lief en doet het niet alleen vanwege de lust. Waarom dan wachten tot na het huwelijk (als dat er komt). En ja, ik weet dat in de Bijbel staat dat je beter kan wachten tot na het huwelijk omdat het een verbond schept. Maar dan mag je eigenlijk ook niet scheiden want als je dan hertrouwd ben je ook verkeerd bezig. Daarom vind ik ook dat sommige regels in de Bijbel niet echt meer passen bij de tijd waarin wij leven. |
Alles wat God heeft ingesteld goed is waarom zou jij dat ouderwets mogen verklaren? Op zo'n maier zet jij je zelf boven God, heeft omdat iedereen de regels overtreed jou dat recht gegeven?
De Bijbel en Gods woord is tijdloos, anders zouden we nu maar rustig kunnen stelen, moorden, orgies enzovoort houden, gewoon omdat iedereen dat doet. Het is gewoon een verkapte reden om eigen ik weer eeen sbovenaan te zetten.
God geeft regels uit liefde, Hij is er niet op uit om ons te kleineren met Zijn regels en wetten. Mede omdat Hij van ons houd gaf Hij ons Jezus, dankzij hem mogen we ons christen noemen, wa niet inhoud dat we nu om raak alles kunnen overtreden,
Bezint eer gij begint, zou ik zelf ook wat meer aan mogen denken, "want hij die zonder zonde is ...........".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 03:33
|
|
|
TINEKE986 schreef: | maar wat mij steeds opvalt is de hoeveelheid vrouwen die op de oproep van de boeren schrijven.
zou het nu echt zo zijn dat die vrouwen een boer zoeken of zouden ze voor de man/vrouw zelf vallen. |
Ongetwijfeld voor de beroepsgroep... edeler ras bestaat niet.....
Floskhe schreef: | weet jij nu wat een QS is? | Quick Start?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 04:01
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Is een afkorting Frank...misschien een nieuw gerecht |
Ik was ook al zover gekomen dat het een afkorting is... ...nu de betekenis nog...Volgens mij heeft niet met boeren en vrouwen te maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 04:04
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Leuk, zal vannacht es ff kijken... |
Hier is het zo donker dat ik de maan niet zie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 04:11
|
|
|
Maris, van harte gefeliciteerd met je nieuwe levensjaar...
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 04:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hier is het zo donker dat ik de maan niet zie... | De maan geeft meestal licht....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 05:03
|
|
|
COOTJE711 schreef: | De maan geeft meestal licht.... |
Hier niet...anders zijn er teveel wolken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 06:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ha roos; ik denk dat het leerzaam kan zijn van elkaar te leren hoe je "vruchtbaar" kunt bidden. Zelf wordt ik er niet verdrietig van, maar vind ik het boeiend om te zien hoe verschillend we tot dezelfde God naderen.
Ik ben het met nicky eens, dat de zonden/fouten die je doet/maakt, een scheiding maken tussen God en ons hart, maar ik denk dat wanneer je eenmaal de Heere Jezus hebt leren kennen en Zijn liefde en vergeving, het niet noodzakelijk is aan het begin van je gebed eerst opnieuw vergeving te vragen, omdat God ons zelfs wil aanhoren en verhoren, wanneer wij als zondige mensen ons vertrouwen willen stellen op de almachtige God. Dit neemt uiteraard niet weg, dat het steeds opnieuw belijden van onze zonden goed is, begrijp me goed. Ik denk namelijk dat een spontaan en oprecht gebed voor God vele malen belangrijker is; recht uit je hart, en hoe de volgorde dan is en of je alle punten van "een schema" aangehouden hebt is dan denk ik van minder belang.
het is mij wel gebeurd dat ik al mijn ellende met een opstandig hart God toegeschreeuwd heb; en ik geloof dat zelfs dát mag! Hij zegt; doe me uw stem horen; want uw stem is me lieflijk; zelfs als we "krassen als de raven". Ik denk dat hij ons liever opstandig tot Hem ziet naderen, dan in het geheel niet.
ook zie ik verschil tussen afhankelijkheid/nederigheid, en het vragen van vergeving. vergeving vragen doe je na het maken van fouten/doen van zonden. afhankelijkheid en nederigheid zijn een basis-houding richting God, begrijp je wat ik bedoel?
daarnaast heb je het over een vermorzeld hart, en ook daar heb ik een andere visie op; ik denk niet dat God ons hart vermorzeld, maar wel zodanig verbreekt dat je de behoefte ervaart om tot hem te komen om heling en genezing. als je voelt genezing nodig te hebben, vraag je namelijk om "de balsum van Gilead", om maar met bijbelse termen te spreken. oftewel; wanneer je voelt dat je vergeving nodig hebt, ga je tot het bloed van de Heere Jezus.
ook ben ik niet met je eens dat God een hekel heeft aan trotse menesn; wel aan die instelling; niet aan de méns die trots is. God heeft de mens lief; de houding van het hart van die mens dus niet. maar gelu ouweneel komt ook spreken op de pinkstertent in de hoge rielen
weet je; ik vind het nu net zo heerlijk, dat wanneer wij mensen trots zijn (of opstandig, verdrietig, kleingelovig en vul verder maar in) god ons nu net NIET wegslaat, maar ons in ontferming wil vormen zo hij ons hebben wil. DAT is nu net genade; dat is liefde; dat is GOD. |
Onze God is zo oneindig goed en Zijn liefde zo groot -niet te vatten- dat Hij Zijn Zoon zond om ons vrij te maken van zonden (ook gebondenheden, banden, geestelijke kettingen, ...) zodat we een nieuw leven kunnen beginnen. Laat bidden voor inzicht en licht in deze duistere dingen. Telkens weer een nieuwe dag en groeien in Zijn kracht: "Ga en zondig niet meer ! Ik ben de waarheid, het licht en het leven". Gelukkig mag ik deze God van vergevingsgezindheid kennen en is het bijzonder om Zijn genade te mogen ervaren in mijn gebrokenheid.http://youtu.be/FTLGBfv4xaM [url]
Gods zegen, Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 6 mei 2012, 07:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 08:39
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...Tineke weet jij nu wat een QS is? Vraag dat eens? |
nou in feite maakt het niet zo veel uit of ik weet wat QS is want ik ben niet degene die het genuttigd heeft (en ik nam het als niet serieus )
maar na even gegoogled te hebben schat ik in dat het iets te maken kan hebben met de geestelijke gezondheidszorg
maar goed. Chatuliem, kan je ons vertellen wat het is? QS. (Frank wil dat namelijk graag weten )
en als we toch aan het vragen zijn. is jouw naam hier op cm hebreeuws?
Laatst aangepast door
|
TINEKE986
|
op zondag 6 mei 2012, 13:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 08:58
|
|
|
.Een klein lief meisje stond onder een luifel. Ze had net boodschappen gedaan in de supermarkt, met haar moeder. Ze zal ongeveer 6 jaar oud zijn geweest, dit prachtige roodharige sproetige beeld van onschuld. Het stortregende buiten. Je weet wel, dat soort regen dat goten en afvoerputjes doet overstromen, zo gehaast om de aarde te raken.
We stonden allemaal onder deze luifel aan de ingang van de supermarkt. We wachtten, sommigen geduldig, anderen 'geïrriteerd', omdat de natuur hun haastige dag in de war had gegooid
Ik ben altijd wat dromerig als het regent. Ik verdwijn in het geluid en in het gezicht dat de hemel het vuil en het stof van de wereld afspoelt. Herinneringen van 'rennen en spetteren als een 'kind zo zorgeloos spelen
in je gedachten, als een welkome onderbreking van een voorbije dag met zorgen en stress...Haar stem was zo mooi toen het de hypnotische trance onderbrak waar we allemaal in gevangen zaten. 'Mama, laten we door de regen gaan rennen, zei ze. Wat?, vroeg mama. Laten we door de regen gaan rennen! herhaalde ze. 'Nee, lieverd. We wachten totdat het wat minder wordt' antwoordde mama.
Het kind wachtte nog een minuutje en herhaalde: 'Mama, laten we door de regen gaan rennen.We worden doornat als we dat doen, zei mama.
Nee, dat zullen we niet, mama. Dat is niet wat je zei vanmorgen, zei het meisje terwijl ze aan haar mama's arm trok. 'Vanmorgen? Wanneer zei ik dat we door de regen konden rennen en niet nat zouden worden?
Het meisje zei kalmpjes: 'Weet je dat niet meer? Toen je met papa praatte over zijn kanker, toen zei je: 'Als we hier samen doorheen komen, komen we door alles heen! Iedereen was opeens muisstil ..Haar stem was zo mooi toen het de hypnotische trance onderbrak waar we allemaal in gevangen zaten
De volgende minuten kwam er niemand en ging er niemand weg. Mama dacht even na over wat ze zou antwoorden. Sommigen zouden het weglachen of haar voor gek uitmaken. Sommigen zouden zelfs negeren wat ze zei. Maar dit was een moment van affirmatie in een kinderleven. Een moment van onschuldig vertrouwen, dat wanneer het gevoed en verzorgd wordt, zal bloeien in geloof in de goede dingen en de hoop van het leven. 'Lieverd, je hebt gelijk. Laten we door de regen rennen. Als het zo moet zijn dat we ons nat laten worden, nou, dan hadden we misschien juist een wasbeurt nodig, zei mama. Daar gingen ze.
En ja, ik ook. Ik rende en werd nat. Ik had ook een wasbeurt nodig.
Omstandigheden of mensen kunnen je geld, je materiële bezittingen en je gezondheid wegnemen. Maar niemand kan ooit je dierbare herinneringen wegnemen...
Vergeet daarom niet om 'tijd' te maken en de gelegenheden te pakken om elke dag herinneringen te maken.
Voor alles en voor elk doel onder de hemel is er een seizoen en een tijd.
Bewaar de zonnige dagen voor de donkere momenten
IK HOOP DAT WE STEEDS DE TIJD NEMEN OM DOOR DE REGEN TE RENNEN.
Ze zeggen dat het een minuut duurt om een speciaal persoon te vinden, een uur om hen te waarderen, een dag om van hen te houden, maar een heel leven om hen te vergeten.!!
Laatst aangepast door
|
DJES101
|
op zaterdag 12 mei 2012, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 09:03
|
|
|
Wow, wat mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 09:04
|
|
|
PIETER619 schreef: | Alles wat God heeft ingesteld goed is waarom zou jij dat ouderwets mogen verklaren? Op zo'n maier zet jij je zelf boven God, heeft omdat iedereen de regels overtreed jou dat recht gegeven?
De Bijbel en Gods woord is tijdloos, anders zouden we nu maar rustig kunnen stelen, moorden, orgies enzovoort houden, gewoon omdat iedereen dat doet. Het is gewoon een verkapte reden om eigen ik weer eeen sbovenaan te zetten.
God geeft regels uit liefde, Hij is er niet op uit om ons te kleineren met Zijn regels en wetten. Mede omdat Hij van ons houd gaf Hij ons Jezus, dankzij hem mogen we ons christen noemen, wa niet inhoud dat we nu om raak alles kunnen overtreden,
Bezint eer gij begint, zou ik zelf ook wat meer aan mogen denken, "want hij die zonder zonde is ...........". |
Toch heeft Robert een punt mbt wat hij schrijft over scheiden/hertrouwen.. ik weet wel dat het een uitgekauwd onderwerp is inmiddels op dit forum en dat er verschillende meningen bestaan. Als ik het "gij zult niet" rigoureus had toegepast tot tevredenheid van de so called leaders met hun eigen fantastisch in elkaar zittende huwelijk (?) was ik nu gestikt en mezelf uiteindelijk verloren... ik heb in mijn persoonlijke relatie met God ervaren dat Hij zo anders is als hoe de regels worden toegepast en geïnterpreteerd, maar ja dat is zo persoonlijk hé... Ik sta volledig achter de regels rondom verbond en trouw, laat dat ook nog even gezegd zijn en dat is ook de reden dat ik zo lang/te lang heb volgehouden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 6 mei 2012, 09:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 09:26
|
|
|
Net vanmorgen nog kleumerig in de stille ochtend voel ik de voorzichtige warmte.. zon door de wolken en ik met open jas opvangend de eerste stralen voor zolang als dit duurt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 11:22
|
|
|
Zondag 6 mei, Psalm 55: 1-9; Kon ik als de duiven zijn.
In gedachten zie ik de gezichten voor me: die van de Joden in Mokum. Het is oorlog. Elk moment kan het raak zijn: een razzia in de straat. Zouden ze deze psalm gezegd en gezongen hebben? Ik denk het. ‘O, had ik vleugelen als een duif, ik zou wegvliegen en een woonplaats zoeken!’ Was je maar een duifje op de Dam. Kon je maar naar een vliegveld, om het eerste het beste vliegtuig te nemen dat je in veiligheid bracht. Maar je kunt geen kant uit. Je zit muurvast, omsingeld door vijanden, bruinhemden, nazi’s, Jodenhaters. Tegelijkertijd zie ik allerlei andere situaties, die daar een klein beetje op lijken. Je zit klem tussen de verwachtingspatronen van je ouders. Je zit vast, opgesloten tussen de muren van een geestdodend kantoor. Je zit gevangen in je huwelijk, je zou wel weg willen, opvliegen en vluchten naar vreemde verten. ‘Had ik maar vleugels als een duif…’ Maar je hebt geen vleugels en je bent geen duif. En wat dan? Toch maar weer voortmodderen? Roeien met de riemen die je hebt? Berusten, tot je de laatste snik? Of je bevrijding daar zoeken waar die werkelijk te vinden is: in het hart van de Heer? Nooit en nergens komt een mens tot rust, dan alleen maar daar waar hij zich toevertrouwt aan de Eeuwige. Ik, arme duif, mag een plekje vinden op Christus’ schouder. Ik behoef niet ver weg te vliegen, naar onbekende verten. Mijn redding is dichterbij.
Ik zit verschrikt ineengedoken, de doodsangst heeft mijn hart bekropen, de boosheid weet mij wel te vinden. O kon ik als de duiven zijn en in het diepst van de woestijn wegschuilen voor de wilde winden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 11:23
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Onze God is zo oneindig goed en Zijn liefde zo groot -niet te vatten- dat Hij Zijn Zoon zond om ons vrij te maken van zonden (ook gebondenheden, banden, geestelijke kettingen, ...) zodat we een nieuw leven kunnen beginnen. Laat bidden voor inzicht en licht in deze duistere dingen. Telkens weer een nieuwe dag en groeien in Zijn kracht: "Ga en zondig niet meer ! Ik ben de waarheid, het licht en het leven". Gelukkig mag ik deze God van vergevingsgezindheid kennen en is het bijzonder om Zijn genade te mogen ervaren in mijn gebrokenheid.http://youtu.be/FTLGBfv4xaM [url]
Gods zegen, Herman |
We weten allemaal wel hoe het hoort en moet Herman en kunnen het prachtig opschrijven....Wat veel belangrijker is en ook nog veel moeilijker is de dagelijkse praktijk van omgaan met elkaar....en dan blijkt dat woorden als vergeven en elkaar lief hebben een stuk moeilijker is dan het op te schrijven......en integriteit? ik las hier de afgelopen tijd veel stukjes op dit topic waar integriteit nu niet het eerste was wat bij mij boven kwam........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 6 mei 2012, 11:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBERT195
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 11:40
|
|
|
PIETER619 schreef: | Alles wat God heeft ingesteld goed is waarom zou jij dat ouderwets mogen verklaren? Op zo'n maier zet jij je zelf boven God, heeft omdat iedereen de regels overtreed jou dat recht gegeven?
Bezint eer gij begint, zou ik zelf ook wat meer aan mogen denken, "want hij die zonder zonde is ...........". |
Als je goed had gelezen zei ik ook "sommige" regels. Tuurlijk moet je niet stelen, moorden, orgies houden etc. Ik geef ook aan dat het moet gebeuren als je zeker weet dat het goed zit tussen elkaar en niet denken: oh ik heb zin, we doen het ff. (om het grof te zeggen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 12:26
|
|
|
XABIA794 schreef: | Denk je dat die taart een lokmiddel voor mannen is ... grappig, had ik nog niet bij stil gestaan Als het zou helpen |
Nee hoor ik zie het niet als lokmiddel..... Maar het is een foto waar je stralend op staat en ik iedere keer als ik hem zie trek krijg in een punt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 12:27
|
|
|
[quote=VISSER278]Wat een geweldig mooie profielfoto W-tje. Echt. [/quote
Ja zo lief en onsculdig..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 12:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: |
Maris, van harte gefeliciteerd met je nieuwe levensjaar...
Frank |
Ook van mij een heel goed levensjaar toegewenst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 12:38
|
|
|
Heey Mariska,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heel veel gezonde jaren erbij toegewenst, en voor vandaag een hele fijne verjaardag!
Groetjes, "Steen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:01
|
|
|
De dominee vertelde mij dat ik jarig was...
Ik had hem alleen gevraagd of het mogelijk was dat mijn attest werd afgelezen.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|