ChristianMatch

Forum

Strandwandeling met eventuele overnachting.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3806 3807 3808 3809 3810 3811 3812 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 12:24

ROOS489 schreef:
Dit vind ik niet reeel chat het is nog steeds een verhaal wat nooit met zekerheid verteld kan worden. En hier wordt heel veel schade mee berokkend. En nog steeds is het een verhaal dat mensen zelf intrepreteren.. Het is heel belangrijk dat mensen zich kenbaar maken in dit geheel. En voor jouw is het belangrijk dat je van blaam ben gezuiverd. En dat ben ik het met pieter eens...Maar dat kenbaar maken had veel eerder moeten gebeuren en dan face to face besproken moeten worden.
Hier worden twee mensen helemaal door de shit gedouwd zonder dat mensen werkelijk weten wat er is gebeurt.
Zullen we het dan eens over redelijkheid hebben hier? Zelf ben ik beschuldigd van roddelaar, aanstichter en stoker...Hannah krijgt daarna de zwarte piet toegeschoven en tot slot wordt Willem afgeschilderd als loopjongen voor Hannah. Dan is een sorry een mager antwoord en dan moeten wij maar redelijkheid betrachten?
Wat mij betreft absoluut niet bevredigend. Voorlopig sta ik achter de conclusies van Willem, omdat ik denk dat die het dichtst bij de waarheid zijn. Willem ken ik als integer, van anderen betwijfel ik het.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 2 mei 2012, 12:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 12:25

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat Willem oud en wijs genoeg is, dat zelf te beslissen. En ik heb geen enkele reden aan zijn ogen en aan zijn interpretatie te twijfelen. Dat jij iedere keer andere schuldigen zoekt, is in mijn ogen slechts een afleidingsmanoeuvre.

Vertel eens wat Willem zag??? Vertel niet wat Willem interpreteerde want dat is erg subjectief en doet niet ter zaken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 12:32

FRANKT627 schreef:
Vertel eens wat Willem zag??? Vertel niet wat Willem interpreteerde want dat is erg subjectief en doet niet ter zaken.
Je kan zelf toch lezen? Ik vind het een zuiver en objectief verhaal. Hij maakt een duidelijk onderscheid tussen wat hij zag en hoe hij het interpreteerde. En dan hem als loopjongen voor Hannah af te schilderen vind ik heel gemeen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 12:34

Wat is nu de meerwaarde van het feit dat 2 mensen al dan niet 'iets' gedaan zouden hebben???

Het zijn potdorie 2 volwassen mensen en geen tieners van 15 jaar. Wat hebben wij ons te bemoeien met dat feit??? En wat als ze nu eens echt niets gedaan hebben??? Waar gaat dit om??? Zijn wij de hoeders van onze broeders??? Zouden we dan niet beter allemaal in een commune gaan leven zodat we iedereen in de gaten kunnen houden??? Ik begrijp er geen donder meer van...dit is net een gehakketak van een hoop gefrustreerde mensen die meer baat hebben bij een goede hulpverlener dan aan een vrijetijdsbesteding zoals deze site.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 12:44

FRANKT627 schreef:
Wat is nu de meerwaarde van het feit dat 2 mensen al dan niet 'iets' gedaan zouden hebben???

Het zijn potdorie 2 volwassen mensen en geen tieners van 15 jaar. Wat hebben wij ons te bemoeien met dat feit??? En wat als ze nu eens echt niets gedaan hebben??? Waar gaat dit om??? Zijn wij de hoeders van onze broeders??? Zouden we dan niet beter allemaal in een commune gaan leven zodat we iedereen in de gaten kunnen houden??? Ik begrijp er geen donder meer van...dit is net een gehakketak van een hoop gefrustreerde mensen die meer baat hebben bij een goede hulpverlener dan aan een vrijetijdsbesteding zoals deze site.
Goed, de meerwaarde is wat mij betreft heel duidelijk. Ten eerste zit je op een chr. site en als je dan een weekend op stap gaat, kun je heel geschokt zijn als mensen dit doen. Sommige mensen kunnen hun geloof hierdoor verliezen. Ten tweede is de organisator dermate beschadigd, dat ze de volgende keer niet meer mee wil. Dit gaf ze al meteen aan na het weekend. Moet ik nog even doorgaan? Mensen zijn gewoon teleurgesteld in het gedrag van anderen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 12:53

Wat ik er van begrijp is, is dat er verondersteld wordt dat 2 mensen
iets gedaan zouden kunnen hebben.
En dat verhaal is de wereld ingeholpen al dan niet met verzinsels erbij.

Nu zijn er 2 namen genoemd van personen,die iets gedaan zouden kunnen hebben.
Het is niet netjes geweest om dit verhaal de wereld in te helpen.
2 mensen zijn door het slijk gehaald.

De verhalenvertellers mogen zich diep schamen.

Men had alles voor zich moeten houden.
Dan was dit alles niet geëscaleerd.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 2 mei 2012, 13:26
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 13:05

God houd niet van roddel!

Laten we stoppen met roddel!

Als alles waar moet zijn, wat mensen van mij denken en wat ze van jou denken !
Zieke smiley
Elke dag mogen we onieuw beginnen ! En laten wij elkaar zegenen , goedspreken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 13:25

Mijn abonnement loopt 22 mei af.
Ik zit te overwegen om na het weekend mijn abonnement stop te zetten
Gezien de gebeurtenissen van gisteravond in de lobby en op het forum
dan denk ik weg wezen hier.

Klachten indienen bij de redactie heeft weinig zin.

Ik geef de nieuwkomers de ruimte om met een schone lei te beginnen.
Voor hun is het niet plezierig om opgescheept te worden met de bagger van de laaste maanden.

Ook ik heb me schuldig gemaakt aan niet altijd even lief en aardig te zijn geweest.
Maar ik kan het niet hebben als mensen zich zo schijnheilig voordoen.
Net doen alsof zij onschuldig zijn in alles.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 13:43

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb juist een andere ervaring ermee gehad. Bij een date was het aan het begin al duidelijk dat er geen enkele klik tussen ons was en zou komen, we hebben toen een heel gezellige ontspannen middag gehad.

Dat soort dates heb ik ook zat gehad en die waren ook over t algemeen heel gezellig.
Maar in dit specifieke geval had ik geen zin om de hele middag tegen de zus van Quasimodo aan te kijken, vandaar. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 14:04

CHATULIEM619 schreef:
Goed, de meerwaarde is wat mij betreft heel duidelijk. Ten eerste zit je op een chr. site en als je dan een weekend op stap gaat, kun je heel geschokt zijn als mensen dit doen. Sommige mensen kunnen hun geloof hierdoor verliezen. Ten tweede is de organisator dermate beschadigd, dat ze de volgende keer niet meer mee wil. Dit gaf ze al meteen aan na het weekend. Moet ik nog even doorgaan? Mensen zijn gewoon teleurgesteld in het gedrag van anderen...

We gaan het nu over dingen hebben, die prive zijn. Er is ook geen bedoeling geweest om iemand zwart te maken. Het enige wat ik er mee heb willen bereiken, is duidelijke afspraken maken. En volgens mij waren die er, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.
Wat mensen samen doen, is hun verantwoording, en ook niet mijn doel geweest dit aan groot publiek te tonen. Wel vind ik het jammer dat er prive gesprekken worden gebruikt om mensen in kwaad daglicht te trekken.
Niemand verdient het om op forum persoonlijk aangevallen te worden.
Mijn verhaal is eerlijk en duidelijk. En verder, iedereen mag mij daar op aanspreken, maar ik kan het niet hebben dat mensen uitgescholden worden en hun naam kwaad word aangedaan, om dat ze mijn naam niet willen noemen.
Vandaar mijn reactie.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 15:00

WILLEM618 schreef:
We gaan het nu over dingen hebben, die prive zijn. Er is ook geen bedoeling geweest om iemand zwart te maken. Het enige wat ik er mee heb willen bereiken, is duidelijke afspraken maken. En volgens mij waren die er, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.
Wat mensen samen doen, is hun verantwoording, en ook niet mijn doel geweest dit aan groot publiek te tonen. Wel vind ik het jammer dat er prive gesprekken worden gebruikt om mensen in kwaad daglicht te trekken.
Mijn verhaal is eerlijk en duidelijk. En verder, iedereen mag mij daar op aanspreken, maar ik kan het niet hebben dat mensen uitgescholden worden en hun naam kwaad word aangedaan, om dat ze mijn naam niet willen noemen.
Vandaar mijn reactie.
Die integriteit siert je. Je hebt geen andere belangen en dat maakt het voor mij alleen maar geloofwaardiger.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 15:34

WILLEM618 schreef:
Vandaar mijn reactie.

Hier heb je een goed punt Willem. Duidelijkheid inzake gedragsregels die worden bepaald door "het organisatorisch team".
Het lijkt me ook dat op cm de beste stuurlui aan wal staan.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 16:12

CHATULIEM619 schreef:

We zouden kunnen geschokt zijn indien er wat gebeurd zou zijn. Tot op heden weten we van de betrokken personen dat er niets is gebeurd. Dus, waarom zouden we twijfelen aan hun woord. Misschien is er wel iets gebeurd en misschien durven ze het bekennen. Het woordje 'misschien' komt te vaak voor om van een daadwerkelijk feit te spreken.

Zouden we indien er wat gebeurd zou zijn ons geloof zomaar verliezen? Indien het zo zijn dan zegt het meer over onze zwakheid dan over de daad van die 2 mensen. Want als ik eens goed rondkijk in de wereld, en daar hoort CM ook bij, heb ik meer redenen om mijn geloof te verliezen. Dan spreek ik nog eens niet over de feiten die zich afspeelde in de laatste abdij waar ik leefde. Dat was pas een reden om het geloof te verliezen.

Dat mensen teleurgesteld zijn in het gedrag van andere mensen hoort nu eenmaal bij het leven. Enkele maanden geleden heb ik ook mijn enorme teleurstelling uitgesproken. Ook nu weer zou ik weer eens een teleurstelling kunnen uitspreken. Ik bedoel maar: dat is nu eenmaal het leven. We willen allemaal als rechtgeaarde christenen zonder zonde leven maar helaas lukt ons dat niet. We zijn maar gewone mensen. Het is beter te kijken naar onze intentie om zonder zonde te leven dan ons druk te maken over eventuele zonde die zouden gedaan zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 17:00

hier gaat het over hoe iemand die van een veronderstelling een groot verhaal zit te maken en 2 mensen daarmee zwart zit te maken,
en zelf de grote onschuld zit te spelen.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 2 mei 2012, 17:01
Naar boven

Auteur Bericht
BASSIE783

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 17:39

FRANKT627 schreef:
We zouden kunnen geschokt zijn indien er wat gebeurd zou zijn. Tot op heden weten we van de betrokken personen dat er niets is gebeurd. Dus, waarom zouden we twijfelen aan hun woord. Misschien is er wel iets gebeurd en misschien durven ze het bekennen. Het woordje 'misschien' komt te vaak voor om van een daadwerkelijk feit te spreken.

Zouden we indien er wat gebeurd zou zijn ons geloof zomaar verliezen? Indien het zo zijn dan zegt het meer over onze zwakheid dan over de daad van die 2 mensen. Want als ik eens goed rondkijk in de wereld, en daar hoort CM ook bij, heb ik meer redenen om mijn geloof te verliezen. Dan spreek ik nog eens niet over de feiten die zich afspeelde in de laatste abdij waar ik leefde. Dat was pas een reden om het geloof te verliezen.

Dat mensen teleurgesteld zijn in het gedrag van andere mensen hoort nu eenmaal bij het leven. Enkele maanden geleden heb ik ook mijn enorme teleurstelling uitgesproken. Ook nu weer zou ik weer eens een teleurstelling kunnen uitspreken. Ik bedoel maar: dat is nu eenmaal het leven. We willen allemaal als rechtgeaarde christenen zonder zonde leven maar helaas lukt ons dat niet. We zijn maar gewone mensen. Het is beter te kijken naar onze intentie om zonder zonde te leven dan ons druk te maken over eventuele zonde die zouden gedaan zijn.

ben ik het geheel mee eens het is niet moeilijk iemand door het slijk te halen , je kunt beter met die persoon spreken in de positieve zin , wat gij niet wil dat u geschied ,er staat niet achter ( flik dat gauw een ander ) het is geen genieten van wat een ander fout zou kunnen hebben gedaan, maar klinken wel steeds verwijten, je hebt lef als je de eerste asteen durft gooien, maar hoe ben ik zelf ? ?
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS489

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 18:12

MARISKA601 schreef:
hier gaat het over hoe iemand die van een veronderstelling een groot verhaal zit te maken en 2 mensen daarmee zwart zit te maken,

helemaal mee eens maris!!
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 18:18

tis allang duidelijk toch hoe het gegaan is?

vanaf het 1e moment is er gespeculeerd van eh..''het zou zou weleens kunnen zijn dat''of als ik dat zie, dan denk ik zus en zo''

als iedere persoon weer een beetje bij doet en ook gaat speculeren van...ik denk dat....of het laat zich raden dat... dan krijg je natuurlijk de spannenste verhalen!

voor zover ik het zie ,is er niemand die schuld heeft,maar een gebeurtenis die al uit de 10e hand is,klopt zelden met het origineel.
het is alleen jammer dat zoiets als dit,al snel een eigen leven gaat leiden.
daarbij is het natuurlijk zo dat een roddel er vaak in gaat als 'zoete koek'.

als iemand door een leuk nieuwtje of een roddel beschadigd kan raken,
kunnen we misschien onze lippen beter op elkaar houden!
maar laten we vooral wel onze mond opendoen als we iets positiefs te vertellen hebben over een ander,want dat bouwt op,maar een roddel breekt af.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 18:28

MARISKA601 schreef:
Ook daarin vind ik dat je het niet goed ziet. Ik kan me heel goed voorstellen hoe de reactie geweest is en ik zie daar geen kwaardaardig gedrag in.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 18:33

DANIEL777 schreef:
is dit niet indirecte reclame voor de antivirus scan van desbetreffende fabrikant?

ik weet het niet Daniel... ik vond het alleen wel apart, daarom dat ik die link even plaatste Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 18:44

HA HA wat leuk om te lezen dit weer ben gelukkig maar even lid en ga weer nu al met plezier maar laat me niet meer wegsturen door mensen die denken alles te hebben en de HEER voor de voeten te lopen
De HEER heeft iedereen geschapen met grote of kleinze zonden
Belijd aan mij zegt de HEER en keer je naar mij om jullie die vermoeit en belast zijn dat heb ik telkens weer gedaan en dan lees ik weer de zelfden die hier de overhand hebben mensen weg jagen
Wie als Christus wil zijn in zijn voetsporen wil wandelen heeft respect voor iedereen ongeacht hoe hij of zij ook is
En sorry dat HEER komt niet dan pas als iedereen zich overgeeft aan HEM
kan nog lang duren zo met tranen ziet ook HIJ dit schrijven en kent een ieders hart waarmee hij of zij schrijft toch
Respect hebben we allemaal nodig Maar ik weet inmiddels dat alles beter bij de HEER te verkrijgen dan in de wereld van mensen niemand die ik wil veroordelen ook ik ben een zondaar en heb mijn kruis te dragen wat zou het mooi zijn dat te kunnen delen met elkaar eens echt te lezen wat er staat en als je het niet begijpt de persoon in kwestie te benaderen en prive even te babelen toch
Heb elkander lief in de vreze des Heeren en uw naaste als U zelf
Leer van mij mijn juk is zacht mijn last is licht als we zo mogen worden dat ook van elkander te dragen een voet arm been te zijn mensen met beperkingen te waarderen en niet van ons ego tje uit gaan wat zal dan de wereld mooi worden
wens iedereen een Gods Zegen toe voor waar je nu staat en wie je mag worden in Christus t s wel een leerschool die je loopt tot de dood je scheid en om te leren goed te doen tussen al het kwaad dat heerst
Neem uw wapenuitrusting doe dat aan elke dag weer de boze
Doe het goede Wandel in de liefde GODS zo lief als HIJ u heeft zijn zoon gegeven heeft zo horen ook wij met elkaar om tegaan
EN ik verwijd niemand en ga ook niet in op discusie na dit schrijfen
want ook ik ben mens maar als het anders gelezen word waar internet een groot gevaar van is dan dat iemand bedoelt te zeggen of vragen dan word dat een wereld van onvrede in plaats dat wat GOD van ons verlangt IK IK verlang naar Zijn Genade die ik mag ontvangen door Zijn Zoon Jezus Hij heeft de wereld overwonen door de dood omdat wijn zouden leven en niet sterven laten we de mensen die stervend zijn meenemen in het plan van de HEER niet van deze wereld

lieve groet Gods Zegen Anita
Naar boven

Auteur Bericht
MAR608

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:00

PIETER649 schreef:
Dat soort dates heb ik ook zat gehad en die waren ook over t algemeen heel gezellig.
Maar in dit specifieke geval had ik geen zin om de hele middag tegen de zus van Quasimodo aan te kijken, vandaar. Verlegen lachende smiley

hihi....(ik lach niet...klein beetje maar) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR608

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:02

Mijn slechtste moment vandaag: heen...en ook weer teruglopen.....naar de garage om mijn autootje te brengen en weer halen...een half uur lopen met zere knietjes.....oeffffffff
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:05

HA HA Hannah thanks hoor

En heide wat ik denk van jou door dat ik zoveel denk weet ik niet wat ik denken moet dus denk ik dat ik denk dat ik niet weet wat ik denk
Twijfelende smiley

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:10

Waar of niet waar ...begin een beetje de draad kwijt te raken eerlijk gezegd. Jammer is ook dat het forum ook gelezen kan worden door andere mensen ...en ...dat is geen reclame voor een christelijke levensovertuiging.

We kunnen beter deze discussie sluiten en als het niet lukt een slotje.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:20

LEONARD480 schreef:
Waar of niet waar ...begin een beetje de draad kwijt te raken eerlijk gezegd. Jammer is ook dat het forum ook gelezen kan worden door andere mensen ...en ...dat is geen reclame voor een christelijke levensovertuiging.

mee eens leonard!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:49

ik heb het boek, ik zal nooit meer huilen, uit. ik vond het mooi om te merken dat het boek; het kruis in de asfaltjungle, er zo mooi bij aansloot en je daardoor een wat bredere kijk op het geheel kreeg. het werd zo menselijk, dit verhaal en opmerkelijk om te lezen hoe de kracht van Gods Geest bij iemand kan werken door 1 enkele opmerking als; Jezus houd van jouw.

ik ben nu begonnen aan het boek; vliegen onder Gods commando. ook van Jamie Buckingham.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:56

Vlucht uit het land van de vrijheid, mooi boek over de gevaren van christen-extremisme.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 20:04

LEONARD480 schreef:

Ik denk dat het voor de redactie nog wél christelijk genoeg is.
Zij zijn degenen die gaan over slotjes en aangezien het slotje gisteravond al door verschillenden is aangekaart en tot nu toe niets is gebeurd ( ik mag toch aannemen dat de redactie ook mee leest) zal..het..nog..wel..christelijk..genoeg zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 20:08

ROOS489 schreef:
helemaal mee eens maris!!

Er zijn weleens vaker verhalen rondgegaan in het roddelcircuit,
waarbij mensen schade hebben opgelopen.
Relaties werden kapot gemaakt, of getracht kapot te maken.
En daardoor zijn die mensen van cm vertrokken.
En die verhalenverteller(s) konden ook heel goed de grote onschuld spelen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 21:01

Ik zit dit topic zo langzamerhand met plaatsvervangende schaamte te lezen. Ik zal wel conservatief zijn maar de grens van het betameljke wordt ver overschreden, De christelijke opvatting dat je elkaar in stilte mag of moet vermanen heeft hier plaats gemaakt voor een ordinaire roddelpartij waar mensen kennelijk aan de schandpaal genageld moeten worden. Niemand heeft iets gezien, er wordt van alles gesuggereerd en er worden vier mensen ronduit beschadigd. En dat alles omdat sommigen hun grote gelijk willen halen over een schuldvraag betrokken op de roddel daarover. Roddel zelf niet en geef roddels niet door. Dat had nu maar ook in het verleden veel ellende voorkomen. Als we zondags van Gods liefde zingen, moeten we de andere dagen diezelfde mond niet gebruiken voor dit soort verhalen die wel eens valse getuigenis over elkaar zouden kunnen zijn. (Vrij naar Jacobus 2.)

Thomas, je bent zelf verantwoordelijk voor wat je zegt en doet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 2 mei 2012, 21:32
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3806 3807 3808 3809 3810 3811 3812 ... 6194 Volgende
Pagina 3809 van 6194