Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 21:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Nicky, is je ma ook lid. Welke dingesnaam heeft ze...is ze nog single? |
Wanhopig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 21:41
|
|
|
TINEKE986 schreef: | de voorbereidinging zijn in volle gang. organisatie is oa in handen van een nederlandse bisschop, verschillende dominees en wilkin van der kamp. |
Lekker gemengd gezelschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 21:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waarom schrijf jij van die Engelse woorden tussen je Nederlandse zinnen, ik snap er niets van Regardless en nu weer Bullcrap Is je Engels beter dan je Nederlands? |
Check it out zou ik zo zeggen...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op maandag 30 april 2012, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:05
|
|
|
BEUN656 schreef: | En dit is ook een ontzettende non-antwoord! |
volgens mij ben je een beetje mopperig.
Laatst aangepast door
|
TINEKE986
|
op maandag 30 april 2012, 22:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:06
|
|
|
tjonge, weinig inhoudelijk hoor, Beun. Als hij een dwaalleraar zou zijn, zou ik daar toch iets grondiger werk van verwachten. Dit is rotzooi..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:10
|
|
|
Zelf denk ik dat mensen een te hoge verwachting hebben van deze web site. Dit is niet te vergelijken met een relatie in het echt. Je kent de ander niet echt, het is een virtuele wereld. En dan komen de misverstanden snel om de hoek kijken. Ik noem eens een voorbeeld.
Ik vind de psalmen en gezangen niet te zingen, geef mij maar opwekking.
Nu zullen er vast wel een paar mensen zijn,die zich beledigd voelen en persoonlijk aangevallen. Anderen lezen hier gewoon een mening in. De vraag is, hoe heeft de schrijver dit bedoeld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:15
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ik kom hier al 2 jaar en eigenlijk vind ik dat Bassie regardless of je elkaar kent of niet een punt heeft. Bovendien, en ik ga ook niet vrijuit, is dat "recht voor z'n raap" zijn vaak tegen het botte af. Alsof dat zo Christelijk en positief is! |
ik kom hier met tussen poses ook al twee jaar. en juist door die botte opmerkingen cq beter weten antwoorden ging ik steeds weer weg.
ik had even moeite met je uitlatingen over mijn antwoorden. gelukkig is mijn Heer liefdevol en attendeerde Hij mij op mijn houding en reaktie.
ik vergeef je je reaktie op mijn antwoord aan de andere cm-er en vraag jouw tevens mij te vergeven als je mijn eerdere antwoord op jouw woorden gelezen hebt.
Laatst aangepast door
|
TINEKE986
|
op maandag 30 april 2012, 23:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:34
|
|
|
TINEKE986 schreef: | grappig dat je dat zegt. zelf vind ik dat juist heel erg leuk. ik loop zelf bijna dagelijks met mijn camera rond (als ik de hond ga uitlaten, dan kan zij rennen en maak ik foto's van de dingen die mij interesseren zoals bloemen, futen met kuikentjes, bomen half in blad of vol in bloei. wanneer ik dan bij de ander zulke foto's zie hebben ze bij mij al snel een streepje voor ik krijg ze alleen niet op mijn profiel ook niet als ik ze verklein echter de aanhouder wint (wat foto's plaatsen op mijn profiel dan he ) |
ik bedoel als "profiel" foto en voor de rest niks anders .... blijft een afknapper voor me... je mag er anders nog 14 bloemetjes en beesjes bijzetten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:38
|
|
|
ik weet niet wat je hier mee wilt zeggen Beun. ik heb het gelezen maar vind het een erg negatief eenzijdig artikel gericht op het onderuit halen van Wilkin. er staan meerdere namen in het artikel. Willem Ouweneel, Martin Koornstra. Jan Pool hoort daar ook nog bij.( de laatste is mijn senior voorganger).
in het nt van de Bijbel wordt heel veel en vaak over de Heilige Geest geschreven. zelf vind ik Hem heel liefdevol en vriendelijk. ik ben heel graag in Zijn nabijheid. Als ik Hem even niet ervaar ben ik niet blij. Hij doorgrond mijn hart en die van God mijn Vader en helpt mij keer op keer te verstaan wat God van mij wil.
zelf ben ik al 3x naar het vrij-zijn weekend geweest en in juni ga ik weer. ben vol verwachting over het weekend. tot nu toe is het steeds een weekend vol verrassingen geweest.
Laatst aangepast door
|
TINEKE986
|
op maandag 30 april 2012, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kan het een afknapper vinden maar je kan je ook afvragen waarom iemand zijn foto er niet bijzet.....Dat kunnen heel reële redenen zijn..... dus als je dat gelijk al een afknapper vind zegt het ook wat over jou...... Ik zou zo zeggen, oordeel niet gelijk maar vraag ook eens het hoe en wat.... |
topic was gewoon waar men op let als men een profiel bekijkt... ik geef maar weer wat ik daar zelf bij ervaar... meer niet. hoef je weer niet gelijk in de verdediging te gaan is alleen maar MIJN mening, geen oordeel. ieder gaat zen gang maar met zijn profiel, zolang het maar een eerlijk profiel is toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:44
|
|
|
XABIA794 schreef: | topic was gewoon waar men op let als men een profiel bekijkt... ik geef maar weer wat ik daar zelf bij ervaar... meer niet. hoef je weer niet gelijk in de verdediging te gaan is alleen maar MIJN mening, geen oordeel. ieder gaat zen gang maar met zijn profiel, zolang het maar een eerlijk profiel is toch?? |
zo ist.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:47
|
|
|
JOL252 schreef: | tja ook dat... maar gewoon genieten van het moment en dat laten zijn voor wat het is... is ook goed. Pluk de dag! |
die was weer heerlijk inderdaad ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 22:49
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ik heb inderdaad wel eens goede gesprekken gehad met een dame zonder foto in haar profiel. Meerdere keren eigenlijk. Maar ik prefereer een profiel met foto wel boven een profiel zonder... |
En kan je ook toelichten waarom je een profiel met foto prefereert? Heb je een ander antwoord dan: 'ik zie liever tegen wie ik praat.'?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 23:00
|
|
|
XABIA794 schreef: | topic was gewoon waar men op let als men een profiel bekijkt... ik geef maar weer wat ik daar zelf bij ervaar... meer niet. hoef je weer niet gelijk in de verdediging te gaan is alleen maar MIJN mening, geen oordeel. ieder gaat zen gang maar met zijn profiel, zolang het maar een eerlijk profiel is toch?? |
Ik ga niet in de verdediging ik vind het gewoon zo kort door de bocht gedacht.......je kan er ook eens over na denken waarom het zo is zonder gelijk je mening klaar te hebben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: maandag 30 april 2012, 23:36
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En kan je ook toelichten waarom je een profiel met foto prefereert? Heb je een ander antwoord dan: 'ik zie liever tegen wie ik praat.'? |
Ok, jij vind mijn eventuele antwoord cliché? Mag. Maar onthoud wel even dat je dan wel een betere indruk van iemand krijgt. Immers, beeld zegt meer dan duizend woorden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 00:23
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ok, jij vind mijn eventuele antwoord cliché? Mag. Maar onthoud wel even dat je dan wel een betere indruk van iemand krijgt. Immers, beeld zegt meer dan duizend woorden... |
In reallife geef ik je gelijk Beun, maar een digitale foto zegt letterlijk niet alles. Soms komt de foto totaal anders over en dus uiteindelijk de beeldvorming.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 07:49
|
|
|
PFFF,op weg naar mijn werk,er hangt een enorme donderbui boven Houten en ik moet er op mijn fietsje doorheen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:00
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ga niet in de verdediging ik vind het gewoon zo kort door de bocht gedacht.......je kan er ook eens over na denken waarom het zo is zonder gelijk je mening klaar te hebben.... |
dan wordt aan het doel van het forum voldaan; ieder heeft een mening en kan die uiten.......
of was het nu een beleving...................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:06
|
|
|
Wat fijn dat je het los mag laten, anita;
Ik weet (als pleegmoeder) van dichtbij hoe pijnlijk het proces is, om de zorg voor je kinderen aan pleegouders over te laten! Weet dat er veel pleegouders zijn, die enorm van hun pleegkinderen houden, al zullen ze de opvoeding dan wellicht een beetje anders vormgeven dan jij dat zelf gewend bent.
mooi om te lezen, meid!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:11
|
|
|
ik wil best een datum laten weten maar ik weet tegenwoordig mijn rooster 1 week van te voren.... en dan ook nog maar voor 3 weken..... daar is nix op te plannen, helaas....ik kan alleen maar hopen dat ze binnenkort met het externe planburo aan de slag gaan dan heb ik 3 maanden om te plannen......hemel en aarde heb ik bewogen, maar het mocht niet baten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:12
|
|
|
HEIDE115 schreef: | watdenkjevanmij |
soudiewillewetuhhoor!!
(niet alles via forum, hé anita; de hele wereld leest mee, grinnik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:33
|
|
|
Dinsdag 1 mei, Psalm 51: 16-21; Open mijn lippen.
In deze psalm breekt een belangrijk inzicht door. De God van Israël zit niet op offers te wachten. Dat wil zeggen, niet op de gebruikelijke offers: offers van vlees en bloed. Te lang is in de geschiedenis van de mensheid gedacht dat de hemel wel onder de indruk zou zijn van de opgeofferde schapen, runderen of vogels. Te lang is gedacht dat God door de knieën gaat bij het ruiken van mensenbloed. David weet: daar wordt de hemel niet koud of warm van. Beter gezegd: daar moet de hemel niets van hebben! Bloed wil God niet. God wil een lied! God wil het offer van een gebroken hart, een verslagen geest, oprecht berouw en een diep verlangen naar een nieuw bestaan. God wil dat wij zingen zullen, een loflied tot zijn eer. Hij verlangt een offer van lofprijzing en dankzegging. Is dat omdat woorden geen cent kosten? Nee, dat is omdat Hij met zoveel woorden horen wil wat leeft in ons hart. Het is als een mand die van zijn overspelige echtgenote geen bloemetje wil, maar een eerlijke schuldbekentenis, plus een nieuwe, oprechte gemeende liefdesverklaring. Dat alles gaat natuurlijk niet zomaar. Vandaar Davids gebed. Hij wil beslist niet zomaar even een vroom versje in de mond nemen. Met mooie praatjes behoef je bij de Eeuwige niet aan te komen. Daarom bidt hij dat God zelf hem een lied op de lippen zal leggen. Wie zulke liederen zingt, offert eindeloos veel meer dan wat vlees en bloed. Wie zulke liederen zingt, offert zijn hart!
Redt mij van bloedschuld, God die mij bevrijdt, leg op mijn tong de lof van uw genade. Open mijn lippen, Heer, ik prijs uw daden voor heel uw volk met liedren wijd en zijd. Niet aan het altaar wordt mijn schuld geboet, geen offerdier, hoe gaaf ook, kan die dragen, het offer van een diep gewond gemoed en een gebroken hart zal U behagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:34
|
|
|
Door de één uitgedrukt in een gebaar, of de ander misbruikt zonder gevoel. Woorden missen nooit hun doel, brengen mensen verder uit, of dichter tot elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:35
|
|
|
mm deze site zet wel heel wat mensen en zaken behoorlijk negatief neer, Maar hoe ik ook zoek ik kan geen naam of namen vinden van degene die dit schrijven. Dat vind ik een beetje vreemd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:38
|
|
|
JOHANNA992 schreef: | PFFF,op weg naar mijn werk,er hangt een enorme donderbui boven Houten en ik moet er op mijn fietsje doorheen. |
en nog nat geworden? Hij was hier ook maar ik lag nog lekker in mn bed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:41
|
|
|
Nou hopelijk is dat nu weer zo. Suk6 met de voorbereidingen. Het is mij veel te ver weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:44
|
|
|
JOHANNA992 schreef: | PFFF,op weg naar mijn werk,er hangt een enorme donderbui boven Houten en ik moet er op mijn fietsje doorheen. |
Ik snap er niks van .......hier schijnt de zon weer heerlijk.
Ja , toch wel , ik denk dat ik het toch wèl snap. Houten ligt in de buurt van Utrecht zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:50
|
|
|
Ik ben geboren in een christelijk gezin. Wat een voorrecht is dat eigenlijk. Mijn ouders hebben mij laten dopen toen ik 9 dagen oud was.
Toen ik kleuter was ging ik naar een christelijke kleuter school. Ik weet nog dat ik het liedje leerde van : Blij Blij.... En ja dat zong ik ten allen tijde achterop de fiets.
Het lager onderwijs heb ik doorlopen op een gereformeerde school. Iedere maandag ochtend moest ik een psalm leren. De rest van de ochtenden op die school kregen we bijbels onderwijs. Ook dat is een voorrecht. Ook daar leerde ik vele christelijk liederen.
Toen ik eenmaal op de middelbare school zat miste ik het bijbels onderwijs. Thuis kreeg ik via de kerk bijbels onderwijs d.m.v. cathechisatie, en ok de jeuegdvereniging bezocht ik met regelmaat, ja bijbelstudie doen als 12 jarige.
Jaren verstreken zo. Tot ik op mijn 21ste jaar belijdenis deed van geloof. Ik dacht dat ik er was. Ik leerde toen ook na al die jaren hoe de wereld echt was.
Door allerlei dingen heb ik momenten in mijn leven gehad dat ik de kerk de rug toekeerde. Ik ontrok mij van de kerk waar ik gedoopt was en belijdenis had gedaan. Ik deed dingen die God allemaal verboden had. Ik vond toch de rust niet die ik nodig had. Tot ik besloot om maar weer eens naar de kerk te gaan. Ik dacht de kerk gevonden te hebben. Nee het was mijn kerk niet. Te veel vrijheid en blijheid,alles kan en mag binnen die geloofsgemeenschap. Die dingen druisten in tegen mijn denken over de bijbel.
Ik ging niet meer naar die kerk toe. Op een dag dacht ik laat ik eens naar die andere kerk gaan. En ja ik kwam er bekenden tegen. Ik werd warm onthaald. Fijne kerkdiensten zijn het.
Laats had ik mijn attest opgevraagd van de kerk waar ik laats lid van was. Die is nu in handen van de kerkeraad van de kerk waar ik lid wilt zijn.
Nu hoop ik dat ik a.s zondag word afgelezen. En dan kan ik ook aan het Heilig Avondmaal aanschuiven.
Wat ik met dit verhaal wil zeggen:
Bij de kinderdoop ontvang je een zegen. Je ouders krijgen steun van God bij de opvoeding. Als kind zijnde ervaar je dat de Heilige Geest in je werkt. Want hoe kon ik anders met een heel blij hart zingen : Blij Blij..., en alle andere christelijke liederen.
En de periode na belijdenis doen was niet altijd vreugdevol.
Ik wilde los van God.
Maar God heeft mij nooit los gelaten door de Heilige Geest in mijn hart te laten werken.
(sorry chatuliem als er taalfouten in staan, ik bezit ook maar het iq van een verotte wortel)
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 1 mei 2012, 10:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:56
|
|
|
de schrijver van het stukje lijkt "een relatie met de Heilige Geest" als term anders in te vullen, en gevolg is dat hij daar een mening op baseert. ik denk dat wanneer hij zou moeten schrijven vanuit "geleid worden door de Heilige Geest", of "vervuld zijn met de Geest" hij toch wat meer moeite zou hebben met zijn onderbouwing.
de schrijver lijkt zich niet te realiseren dat ook de Heilige Geest een persoon is; en geen vaag "iets".
ook het "gebonden zijn in demonische gebondenheid" zou je wellicht kunnen vertalen in het mij beter bekende "leven in duisternis"?
wel erg eigenlijk, dat de termen die iemand gebruikt, ingezet lijkten te worden om iemand gelijk als dwaalleraar neer te zetten.
hannah.........kent wilkin niet.....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 1 mei 2012, 10:01
|
|
Naar boven |
|
|