Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 13:21
|
|
|
ISRAEL987 schreef: | ik weet het |
Zou je daar niet eerst in aan gaan doen? Je wekt echt wel een vreemde indruk met je profiel. Bovendien, is je foto Osama Bin Laden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 13:23
|
|
|
Grote knuffel voor iedereen, en speciaal voor Doessie en Hanna een dikke knuffel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 13:27
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Persoonlijk denk ik dat medeleven een heel mooi gebaar is... Maar medelijden is iets waar ik eigenlijk niets mee kan |
Doessie ik had het niet over medelijden, maar medeleven dat is toch weer een ietsje anders. Medelijden hoeft voor mij ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 13:39
|
|
|
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 14 december 2009, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 13:40
|
|
|
Ook een knuffeltje voor mijn grote vriend.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 14 december 2009, 13:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 13:44
|
|
|
knuf bedankt voor je lieve knipoogjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT943
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 14:02
|
|
|
CARIEN982 schreef: | |
Carientje, een dikke knuffel van Linda en mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 14:19
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 14:23
|
|
|
HENK710 schreef: | Een welkom-terugknuffel voor Sola |
Dank je wel Henk voor je welkomstknuf, ik lees het nu pas....sorry, ik kom niet zo vaak op deze topic........
Inmiddels is het dus bijna een week later en je bent inmiddels zielig geworden, heb ik begrepen, doordat je van de zolder af bent gevallen......
Wie doet nu zoiets.........je kunt echt niet vliegen hoor.....malle jongen
Maar ik denk....bij je Doessie op de bank, dat het daar best voor je uit te houden is....lijkt me zo
Dus van mij nu voor jou een zeer-spoedige-beterschap knuf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 14:42
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Jaaaa die krijgt van mij ook een welkom terug Knuf wat is het forum zonder Sola |
Dank je wel Robb....ook ik lees dit nu pas ook van jou Jij ook een heel geweldige knuf voor mij omdat je zo dapper bent temidden van al die kneusen om je heen, die jouw aandacht en zorg zo nodig hebben. Je bent een dapper meisje....ennuh....geniet maar van je vleugellamme kanjer naast je op de bank......
Trouwens ..,doe me een genoegen...ha, ha......zo onmisbaar ben ik niet hier op het forum en nooit geweest ook....dus die eer komt mij niet toe, vind ik zelf....... Er zijn er hier die dat echter wel zijn.... jouw Henkie behoort m.i. wel tot die categorie o.a. en Pieter, Inka, Chatuliem, Crossroad (en velen, die er nu niet zijn hier op CM)...om maar hier enkele namen te laten wapperen. Dat zijn de echte forumtijgers, maar ik beslist niet......ik ben slechts iemand, die gebruik maakt van een ander zijn/haar werk en laat me meedobberen op de CM forum golven...... Trouwens jij doet ook al een behoorlijk tijdje en belangrijke duit inhet zakje, dus wat mij betreft hoor je inmiddel ook bij de FORUMTIJGERS hier
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 14 december 2009, 14:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 14:48
|
|
|
Dikke knuffel voor Renske en Trijnie En voor iedereen die er eentje nodig heeft.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 14:49
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dacht ik ook al, henk; wat is een net nieuw geopend forum zonder sola...toch?......... |
En last but not least......Hannah, bedankt voor je lieve woorden, maarehh...echt hoor...als het forum het van mij zou moeten hebben....nou, dan kan het maar beter weer sluiten.......
Volgens mij ben je ook een forumtijgertje aan het worden...lekker geengageerd bezig vind ik......Daarvoor kriijg je van mij een zeer fijne knuf.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 14:55
|
|
|
wacht ik t rustig af, sola...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 15:37
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | En last but not least......Hannah, bedankt voor je lieve woorden, maarehh...echt hoor...als het forum het van mij zou moeten hebben....nou, dan kan het maar beter weer sluiten.......
Volgens mij ben je ook een forumtijgertje aan het worden...lekker geengageerd bezig vind ik......Daarvoor kriijg je van mij een zeer fijne knuf....... |
dank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 15:45
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dikke knuffel voor Renske en Trijnie En voor iedereen die er eentje nodig heeft..... |
thanks schatje en jij ook nog bedankt marijan dikke knuffel terug allebei
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 16:10
|
|
|
Volgens mij was Paulus wel een boodschapper van God. God riep Paulus tot zich om zich te bekeren om de volkeren te vertellen over alles wie en wat God is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 16:12
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hoe denken jullie over de wet die God aan Mozes gaf in het oude testament. Is deze anno 2009 nog steeds de wet waar we ons aan hebben te houden? en is ieder gebod in deze wet even belangrijk? ... |
Jezus zegt zelf in Mattheus 5:17-19 het volgende: 17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. 18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.
Jezus maakt hiermee dus duidelijk dat de wet niet is afgeschaft.
Ondanks dat Jezus hier toch vrij helder in is, lijkt mij, en weinig mensen moeite hebben om verder te trachten zich aan alle geboden te houden, behalve het vierde gebod.
Inhoeverre willen we echt gehoorzaam zij an datgene wat God van ons vraagt?
Als ik me dan toch niet perse aan de wet hoef te houden... wat let me dan om van de week een auto te jatten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 16:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zou je daar niet eerst in aan gaan doen? Je wekt echt wel een vreemde indruk met je profiel. Bovendien, is je foto Osama Bin Laden
|
beter kijken chat, en leest de tekst maar eens onder de foto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 16:40
|
|
|
ik heb het vluchtig doorgenomen.. zelfs de nbv wijkt af van de statenvertaling ook de nbg doet het hier en daar.
en wat is dan de juiste vertaling?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 17:19
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Inmiddels is het dus bijna een week later en je bent inmiddels zielig geworden, heb ik begrepen, doordat je van de zolder af bent gevallen......
Wie doet nu zoiets.........je kunt echt niet vliegen hoor.....malle jongen
Maar ik denk....bij je Doessie op de bank, dat het daar best voor je uit te houden is....lijkt me zo
Dus van mij nu voor jou een zeer-spoedige-beterschap knuf |
Ikke zielig? Dat nooit! Enkel een gevallen kerstengel. Maar komt goei hoor, want ben alweer opgericht met hulp van Doeshi. Nu enkel nog die zweverige bende uit mijn hoofd zien te krijgen, want die bekant erger dan de kwaal... In elk geval bedankt voor je lieve knuf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 17:21
|
|
|
JOLAN931 schreef: | dit is in veel gevallen de realiteit denk ik. maar is dat voor God genoeg? |
Zou doorgaan met je leven, de pijn en het verdriet achter je latend niet afdoende kunnen zijn voor God? Kan dat niet juist helpen het kwaad je leven niet te laten beheersen?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 14 december 2009, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SMILEY462
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 17:45
|
|
|
JOLAN931 schreef: | daarom eet mijn hond alleen vlees en geen brokken
bovendien word een hond/kat of ander huisdier als het doodgaat, en bij de dierenarts achter blijft ook verwerkt tot andere dingen, lijkt me dus weinig schadelijk voor het millieu.
pffft wat en onzin zeg... God schiep de mensen en de dieren... hoe kun je dan een auto vergelijken met Gods schepselen. Natuurlijk stoten koeien meer ellende uit als een auto, maar ik denk dan, als dat zo erg was, had God heus geen koeien geschapen.
Ik ben voor het bewust omgaan met de aarde en het millieu, maar blijf wat mij betreft van de dieren af God gaf ze niet zonder reden, niet nutteloos. |
omdat vlees in je hond zijn bak te krijgen is dr heel wat aanslag op het millieu gepleegd....zou god de dieren oke sommigen dan geschapen hebben om in te kleine hokjes te zitten, en ze extra vet te mesten? voor de consumptie? denk niet dat god dat zo bedoeld heeft, maar ik heb dr nog geen andwoord gehad. ik maak me dr zelf ook schuldig aan, ik eet elke dag vlees, en ik vind het heerlijk....lekker krom he? ik lijk wel een mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 17:49
|
|
|
Elke aap kan zijn theorieën erop nahouden. Met hetzelfde vooroordeel heeft men in 1951 te maken. Als een vertaling voor ander woordgebruik kiest, is dat per definitie niet verkeerd. Maar we zijn van nature wantrouwend ten opzichte van alles wat nieuw en anders is. Maar de betrouwbaarheid van het NBV is bijzonder hoog, tenzij je gelooft dat iedereen die eraan werkt door de duivel geïnspireerd is. De link die je hier geeft laat zien dat die schrijver gelooft in een complot van de RK kerk om de bijbel te ondergraven. Niet echt sterk als hij zich beroept op de Textus Receptus, een verouderde versie van de bijbel. (16 e eeuw) geloof ik.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 14 december 2009, 17:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 17:50
|
|
|
Quote: | Als ik me dan toch niet perse aan de wet hoef te houden... wat let me dan om van de week een auto te jatten? |
naah.... als je de mijne mar niet jat, want ik kan hem zelf zo goed gebruiken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SMILEY462
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 17:54
|
|
|
waar ging het ookal weer over?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 17:55
|
|
|
Quote: | JOLAN931 schreef: daarom eet mijn hond alleen vlees en geen brokken
bovendien word een hond/kat of ander huisdier als het doodgaat, en bij de dierenarts achter blijft ook verwerkt tot andere dingen, lijkt me dus weinig schadelijk voor het millieu.
pffft wat en onzin zeg... God schiep de mensen en de dieren... hoe kun je dan een auto vergelijken met Gods schepselen. Natuurlijk stoten koeien meer ellende uit als een auto, maar ik denk dan, als dat zo erg was, had God heus geen koeien geschapen.
Ik ben voor het bewust omgaan met de aarde en het millieu, maar blijf wat mij betreft van de dieren af God gaf ze niet zonder reden, niet nutteloos.
omdat vlees in je hond zijn bak te krijgen is dr heel wat aanslag op het millieu gepleegd....zou god de dieren oke sommigen dan geschapen hebben om in te kleine hokjes te zitten, en ze extra vet te mesten? voor de consumptie? denk niet dat god dat zo bedoeld heeft, maar ik heb dr nog geen andwoord gehad. ik maak me dr zelf ook schuldig aan, ik eet elke dag vlees, en ik vind het heerlijk....lekker krom he? ik lijk wel een mens. |
je lijkt wel zo'n mens als ik...lekker biefstukje....
nee ik denk niet dat het Gods bedoeling is om de dieren te laten lijden in veel te kleine hokjes, maar wel om gegeten te worden zolang ze een snelle, en dus vrij pijnloze dood sterven, en hun leven onder diervriendelijke omstandigeheden mogen doorbrengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 17:59
|
|
|
Quote: | ik heb het vluchtig doorgenomen.. zelfs de nbv wijkt af van de statenvertaling ook de nbg doet het hier en daar.
en wat is dan de juiste vertaling? |
ik denk dat de oudste vertaling de zuiverste is maris, ongeacht of deze niet te lezen is of wel... hier is namelijk het minst aan gesleuteld, en hervertaald door de mens. (even er vanuit gaande dat deeerste bijbel is geinspireerd door de Heilige Geest)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 18:00
|
|
|
Laat mij ook een duit in het zakje doen en iets van mijn ervaringen met jullie delen ?
Jaren geleden werd ik door een neef van mij van nogal grove dingen beschuldigd, die onwaar waren. Mijn tante deed daar heftig in mee, uiteraard omdat het haar zoon betrof. Een gegeven moment werd ik erbij bepaald dat ik hier iets aan moest doen. Is het niet zo dat je, voordat je aan het Avondmaal aanzit, bij jezelf terade moet gaan of er iets verkeerd is ? (K'weet zogauw niet waar het staat. ) Sola ? help???)Ik heb toen de telefoon gepakt en mijn tante gebeld,(mijn neef leefde toen niet meer) en haar gevraagd: Als ik iets verkeerd heb gedaan, wilt U mij dat dan vergeven? Reaktie: De hoorn werd erop gegooid. In een periode van een paar weken heb ik dit drie keer gedaan, met hetzelfde resultaat. Ik heb en kon het toen laten rusten.
Mijn tante is een paar maanden geleden overleden en in diezelfde tijd werd bij ons in de gemeente gepreekt over de opdracht aan Jona mbt Nineve. Ik voelde me ineens heel erg betrokken bij Jona; ik was ook al bezig een afdakje onder de bomen te maken en maar eens zien wat God gaat doen met mensen die van vergeving niks wilden weten. Ik moest toen ook een "Jona-klus"doen. Ik heb de schoondochter van mijn tante een brief geschreven in een poging dit hele onverkwikkelijke verhaal eindelijk eens uit de wereld te krijgen. Als reaktie kreeg ik een brief terug met de meest erge verwensingen richting Christenen en God. Ik heb deze brief maar voor een gedeelte gelezen, omdat mij dit veel te ver ging en hem weggelegd, misschien lees ik hem later wel helemaal. Kijk, en nou wilde ik graag een afdakje onder de bomen gaan bouwen en toezien hoe God gaat straffen......
.....fout......
En hou me ten goede, ik ben verre van een heilige, maar ik heb in mijn leven wel geleerd om ook mijn hoofd voor God te buigen. Het enige wat ik kon doen is God bidden om deze mensen genadig te zijn.Dit doe ik nog regelmatig. Meer kan ik er zelf niet aan doen. Het is aan God. Ik heb er zelf intussen vrede mee en kan wat dat betreft met een gerust hart naar het Avondmaal gaan.
Nogmaals, bovenstaande is uitsluitend bedoeld om mijn ervaringen met jullie te delen. Een ieder doe hiermee wat hij/zij goeddunkt.
Gods zegen toegewenst. Klaas
|
|
Naar boven |
|
|