ChristianMatch

Forum

Jij..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3795 3796 3797 3798 3799 3800 3801 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 18:48

IK denk dat jij denkt dat je denkt dat de andere niet denkt dat jij denkt wat je denkt hahaah grapje
maar hou vast wat je denkt en op het moment dat het zo mag zijn denk dat ik weet wat jij denkt dat je dan dat wat je dacht en nu denkt ,
Eindelijk niet meer hoef te denken maar dan zekerheid word .
God zegt in zijn woord dat als je bid in Jezus naam en dat in overeenstemming komt met HEM HIJ je alles zal schenken dus ik zou zeggen denk niet wat je denkt geef het denken door aan je Vader in gebed zo word je niet moe van het denken en komt er een dag dat je dat wat je nu denkt niet meer hoef te denken

zo dat ik dit bedenken kan ppff l

Lieve groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 18:54

CHATULIEM619 schreef:
Het was in die tijd en nog ver daarna de gewoonte om dmv handoplegging te bidden voor de doop in de Geest. Het was ondenkbaar dat dat niet gedaan werd. En het werd zelfs gelijk gesteld met het ontvangen van de Geest. Je zou vanuit bijbels oogpunt kunnen stellen, dat als iemand niet gedoopt was in de Geest, hij ook niet de Geest ontvangen had. (Hand. 19) De tussenoplossing waarin wij leven zou iets zijn waar men vanuit het NT vreemd tegen aan zou kunnen kijken.
Als iets zo vanzelfsprekend is, als iets goed loopt, valt er ook weinig over te schrijven. Maar Paulus roept wel de gemeente op om vervuld te zijn met Gods Geest, in paats van vervuld te zijn met wijn...(Ef 5:18) het woord pleroo, betekent tot de nok toe vol, helemaal gevuld......het woord doordrenkt zou denk ik de beste vertaling zijn: Laat u doordrenken door de Heilige Geest.....

Het is volgens mij nog steeds in heel veel evangelie gemeente de (goede) gewoonte om mensen de handen op te leggen zodat deze mensen de Heilige Geest ontvangen. Vaak gebeurd dat na hun doop. Maar dat is geen voorwaarde voor het ontvangen van de Geest zie hand 10; 44 en terwijl Petrus deze woorden nog sprak viel de Heilige Geest op allen die het woord hoorden.
Volgens galaten 3 :2 ontvang je de Geest uit de prediking
Het laatste stuk ben ik helemaal met je eens
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 19:04

LEANNE226 schreef:
Ik verbaas me over de reacties,zouden jullie echt een relatie laten schieten om een d of dt???

Ik zou een liefdesbrief vol spelvauten koesteren hoor Lachende smiley

Is dan heel persoonlijk, ik zou die brief verafschuwen.....als ik vauten zou lezen in die liefdesbrief....Voor een liefdesbrief kan je ook wel de moeite nemen om even na te kijken of het er wel in goed Nederlands staat......het is toch wel een belangrijke brief he?
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 19:15

WILLEMIJN232 schreef:
Is dan heel persoonlijk, ik zou die brief verafschuwen.....als ik vauten zou lezen in die liefdesbrief....Voor een liefdesbrief kan je ook wel de moeite nemen om even na te kijken of het er wel in goed Nederlands staat......het is toch wel een belangrijke brief he?
Knipoog smiley

Zouden er eigenlijk nog mensen zijn die liefdesbrieven schrijven?

Eerlijk gezegd vind ik echte typfouten ergerlijk hoor,"het ligt is nog aan","ik heb om je gelachd","ik moet na de dokter".........mwah daar ben ik ook niet gecharmeerd vanKnipoog smileymaar als ik iemand ken als welbespraakt en hij is onhandig met geschreven taal zou me dat minder irriteren.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 19:20

LEANNE226 schreef:

Eerlijk gezegd vind ik echte typfouten ergerlijk hoor,"het ligt is nog aan","ik heb om je gelachd","ik moet na de dokter".........mwah daar ben ik ook niet gecharmeerd vanKnipoog smileymaar als ik iemand ken als welbespraakt en hij is onhandig met geschreven taal zou me dat minder irriteren.

Het gaat me ook niet om die ene d of t die verkeerd staat, zal ik me zelf ook wel schuldig aan maken.......maar als er nu liefe skat ik houw van jouw zou staan dan weet ik het niet.....
Je krijgt tegenwoordig geen liefdesbrieven maar liefdesmailtjes he?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 19:39

FRANKT627 schreef:
Ik kijk altijd naar de schrijffouten en naar de zinsbouw...en ik kan je verzekeren dat je daar enorm veel plezier van hebt...vooral de mensen met een zogenaamde HBO-opleiding durven wel eens enorm uit de bocht gaan...

As 'n mens 'n hoë IQ sou hê, maar uit Zuidafrika kom, kry jy tog baie taal foute dink ek. Ook kan 'n gebrek aan typvaardigheid foute op te lewer.

Waar het omgaat is wat men in zijn/haar profiel zet. Zelf heb ik 4 zoons, de een is studiebol en een andere deed praktijk onderwijs. Die van het praktijk onderwijs is technisch tot veel instaat, de studiebol heeft 2 linkerhanden om het zomaar eens te zeggen.

Beide gouden knapen, helaas zie jij dat als iemand gelijk ik, geen typles heb gehad, tot een wat minder begaafde persoon, dat noem ik oordelend bezig zijn, zonder dat je een persoon ook maar kent. Zoiets is het zelfde , dat als een muzikant geen noten kan lezen geen goede musicus zou zijn.
de beide andere zoons zijn zeer muzikaal, de een speelt zonder dat hij een noot kan lezen de ander wel, beide kunnen ze goed overweg met hun gitaar. Paul McCartney heeft oa een symphony gemaakt ook zonder en noot te kunnen lezen.

Ik weet een analfabeet die een groot bedrijf heeft en het vanaf de grond heeft opgebouwd, dus hoe iemand schrijf hangt niet van zijn/haar geleerdheid af en zegt ook niet veel over de persoon.
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 19:52

PIETER619 schreef:
As 'n mens 'n hoë IQ sou hê, maar uit Zuidafrika kom, kry jy tog baie taal foute dink ek. Ook kan 'n gebrek aan typvaardigheid foute op te lewer.

Waar het omgaat is wat men in zijn/haar profiel zet. Zelf heb ik 4 zoons, de een is studiebol en een andere deed praktijk onderwijs. Die van het praktijk onderwijs is technisch tot veel instaat, de studiebol heeft 2 linkerhanden om het zomaar eens te zeggen.

Beide gouden knapen, helaas zie jij dat als iemand gelijk ik, geen typles heb gehad, tot een wat minder begaafde persoon, dat noem ik oordelend bezig zijn, zonder dat je een persoon ook maar kent. Zoiets is het zelfde , dat als een muzikant geen noten kan lezen geen goede musicus zou zijn.
de beide andere zoons zijn zeer muzikaal, de een speelt zonder dat hij een noot kan lezen de ander wel, beide kunnen ze goed overweg met hun gitaar. Paul McCartney heeft oa een symphony gemaakt ook zonder en noot te kunnen lezen.

Ik weet een analfabeet die een groot bedrijf heeft en het vanaf de grond heeft opgebouwd, dus hoe iemand schrijf hangt niet van zijn/haar geleerdheid af en zegt ook niet veel over de persoon.

wat mooi om te lezen Pieter. zowel dat zuid afrikaans als hoe je naar je jongens kijkt.
God heeft ons allemaal verschillend gemaakt, de 1 met gouden handen, de ander met een scherp verstand en weer een ander veel creativiteit of een combinatie van dit alles.
Niemand is minder dan een ander en niemand is meer dan een ander. juist omdat we allemaal verschillend zijn en toch naar Gods beeld. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:01

ROELANDE345 schreef:
ja daar heb je het al tegen onze gedachten, wat je mooi of niet mooi vind is een kwestie van smaak. Ik snap niet hoe muziek 'verkeerd' kan zijn. Tekst kan wel verkeerd zijn natuurlijk. Veel christenen vinden klassieke muziek wel 'goed' als je leest hoe sommige componisten leefden hoeft het van mij niet zo nodig. Doe mij dan maar een groep die muziek probeert te maken tot eer van God. Zelfs al vind ik het niet mooi. Ze doen het uiteindelijk voor God en Hij kijkt naar wat er in je hart leeft voor Hem en is de uitvinder van de muziek

Zelf zal ik die laatste link niet zelf gaan draaien, maar afkeuren zal ik niet doen. Mijn jongsste zoon gaf me die link om te laten zien dat het nog een stukje heftiger kan. er zijn verschillende soorten van christelijke metalmuziek.

Op het flevofestival komen ook veel "gewone metalfans, puur omdat er goede bands spelen. "Metalbands zijn opgericht doo rchristenen di ezo het evangelie willen verkondigen, dus zal ik de laatste zijn die iets afkeurd.

Bij ons in de kerk wil de oude garde liever wat meer Joh de Heer liederen zingen, maar ze keuren de meeste opwekking niet af, Als een band zelf een nummer brengt is meestal hun enige commentaar, dat het te luid was, dus niets over de invulling.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 30 april 2012, 11:42
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:03

TINEKE986 schreef:
wat mooi om te lezen Pieter. zowel dat zuid afrikaans als hoe je naar je jongens kijkt.
God heeft ons allemaal verschillend gemaakt, de 1 met gouden handen, de ander met een scherp verstand en weer een ander veel creativiteit of een combinatie van dit alles.
Niemand is minder dan een ander en niemand is meer dan een ander. juist omdat we allemaal verschillend zijn en toch naar Gods beeld. Verlegen lachende smiley

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:04

ROELANDE345 schreef:
Het is volgens mij nog steeds in heel veel evangelie gemeente de (goede) gewoonte om mensen de handen op te leggen zodat deze mensen de Heilige Geest ontvangen. Vaak gebeurd dat na hun doop. Maar dat is geen voorwaarde voor het ontvangen van de Geest zie hand 10; 44 en terwijl Petrus deze woorden nog sprak viel de Heilige Geest op allen die het woord hoorden.
Volgens galaten 3 :2 ontvang je de Geest uit de prediking
Het laatste stuk ben ik helemaal met je eens
Inderdaad, het is geen absolute voorwaarde, maar het was wel een gebruik dat heel kenmerkend was voor de vroeg-christelijke gemeentes.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:09

TINEKE986 schreef:
dyslexie komt in alle bevolkingslagen voor? Geschokte, onthutste smiley en zegt toch niets over intelligentie? Smiley die vol vragen zit
Als je deze site als norm zou aanhalen, schat ik dat er 80% dyslectisch is. Vooral dat gebruik van de d irriteert me mateloos. Geen goed profiel, geen goede indruk, als je niet eens de eenvoudigste regels van spelling toepast. (mensen zijn zelf in staat om ook nog toepasd neer te zetten)..
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:15

ROELANDE345 schreef:
ja klopt Frank ik was er inderdaad niet Knipoog smiley

Gefrustreerde smiley ...ik bedoelde dat ik er niet was...Wat zijn nu met vrouwen die er niet zijn???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:17

JOL252 schreef:
Dankjewel voor al je investeren. Hoe doe je dat toch allemaal?

Verraste, verbaasde smiley ...gewoon een mededeling op het forum zetten...

Nu lekker zondagje welverdiende rust en bijkomen ;)
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:18

CHATULIEM619 schreef:
Als je deze site als norm zou aanhalen, schat ik dat er 80% dyslectisch is. Vooral dat gebruik van de d irriteert me mateloos. Geen goed profiel, geen goede indruk, als je niet eens de eenvoudigste regels van spelling toepast. (mensen zijn zelf in staat om ook nog toepasd neer te zetten)..

hm. in dat geval behoor ik zonder twijfel bij de 80%. want d's en dt's vind ik nog steeds moeilijk Geschokte, onthutste smiley . maar...... ik weet zonder meer dat ik daardoor niet minder waard ben in de ogen van mijn Vader. Lachende smiley en ook dat ik het van mijzelf kan accepteren Verlegen lachende smiley
dus als iemand die mijn berichtjes of profiel leest en daarbij valt over mijn spellingsfouten, over wie zegt dat dan het meest, over mij of over de ander Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:19

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley ...ik bedoelde dat ik er niet was...Wat zijn nu met vrouwen die er niet zijn???

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit huh
je zei toch dat de liefste en braafste cm-er er niet was.....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:20

CHATULIEM619 schreef:

Ik maak me soms meer druk over het volgende: 'ik mag graag een boek lezen...' of 'Ik doe een boterham smeren...' dat zijn zo van die kromme uitspraken die eerder op een kleutertaal lijken...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:21

ROELANDE345 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit huh
je zei toch dat de liefste en braafste cm-er er niet was.....

Boze smiley ...awel ja, gekkie, ik ben toch de liefste en braafste CM-er...dat weet iedereen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:23

VISSER278 schreef:
De kerk was nog niet eens open . En nog steeds niet.

Geschokte, onthutste smiley ...zou je niet beter katholiek worden...dan gaan we samen in een abdij leven... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:23

FRANKT627 schreef:
Ik maak me soms meer druk over het volgende: 'ik mag graag een boek lezen...' of 'Ik doe een boterham smeren...' dat zijn zo van die kromme uitspraken die eerder op een kleutertaal lijken...

misschien dat dat ook te maken kan hebben met sommige dialecten die nog steeds levend zijn in ons mooie land? Lachende smiley

tenminste de uitspraken die je daar doet, ik mag graag een boek lezen of dat van die boterham, zijn mij namelijk helemaal niet onbekend. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:25

TINEKE986 schreef:
misschien dat dat ook te maken kan hebben met sommige dialecten die nog steeds levend zijn in ons mooie land? Lachende smiley

tenminste de uitspraken die je daar doet, ik mag graag een boek lezen of dat van die boterham, zijn mij namelijk helemaal niet onbekend. Knipoog smiley

Iedere landsstreek heeft zijn dialect maar er is maar 1 AN-schrijfnorm...Ook in het beste land van Europa, namelijk, België, hebben ze dialecten maar wij schrijven zoals het hoort... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:27

GETA021 schreef:
hoi,
in onze kerk hadden we er ook een keer aandacht voor met het thema seksualiteit en huwelijk... uiteraard de eerste keren over het huwelijk enzo maar de laatste keer over single's.
thema: getrouwd zijn is goed, alleengaand is beter (erg leuk en lief bedoeld maar de meesten mensen kiezen niet voor het alleen zijn)
maar ja het is wel geprobeerd...
sterkte iedereen.

de eerste keer over het huwelijk, dan over singles. Wanneer komt het onderwerp seksualiteit dan aan bod?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:29

ze hadden in mijn vorige kerk een keer een dienst over seksualiteit. Maar daar mocht je alleen heen als je getrouwd was of bijna ging trouwen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:35

FRANKT627 schreef:
Iedere landsstreek heeft zijn dialect maar er is maar 1 AN-schrijfnorm...Ook in het beste land van Europa, namelijk, België, hebben ze dialecten maar wij schrijven zoals het hoort... Knipoog smiley

ik begrijp je standpunt. Lachende smiley maar vind het zelf dus helemaal niet erg als iemand ook in schrijftaal zichzelf durft te zijn en daardoor de dingen precies zo opschrijven als ze het ook zeggen.
voor mij laten ze dan ook iets van zichzelf zien, een stukje innerlijk.
weet je tot slot ook wat voor boter je in de kuip hebt. Knipoog smiley

het zou anders zijn wanneer die persoon op een vacature zou solliciteren Lachende smiley dan vind ik een goed abn wel heel belangrijk.
misschien iets voor later, als er te veel leuke kandidaten zijn om uit te kiezen. Clown smiley lol Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:43

FRANKT627 schreef:

vinne gij da? ik schrijf helemoal nie houdat 't hoort Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:47

FRANKT627 schreef:

Inhoudend dat jij mister perfect bent.

Mijn 2e zoon de studiebol, deed toen hij net van de basischool af was en naar het VWO ging, denigrerend naar zijn praktijk gericht onderwijs broertje, en voelde zich dus beter dan hem. Ik heb hem toen verteld dat als hij meende beter mens zou zijn vanwege zijn leren dan zijn broertje, hij geen knip voor de neus waard was. Hij is behoorlijk geschrokken, dat ik zo tegen hem uitviel.

Ik heb hem uitgelegd dat, ten eerste God een ieder zo zijn/haareigen talenten heeft gegeven, dat zijn broertje verstand bij zijn handen kan gebruiken.

God geeft zo een ieder zijn talenten gegeven en als jij vindtdtdtdt, dat iemand die niet goed kan schrijven/typen minderwaardig is, is dat puur Fariezeër gedrag.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:53

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley ...zou je niet beter katholiek worden...dan gaan we samen in een abdij leven... Engeltje smiley

Maar dan wel graag in de buurt van viswater en voor jou een visboer in de buurt. Lachende smiley

'k heb nog wel wat wensen maar dat kan later altijd nog. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:54

HERMAN968 schreef:
Gisteren op BBQ heb ik genote van de mensen, de natuur en de onderlinge gesprekken. Mooi dat de kids zo'n klimbomen hebben en dat kamp. QsJe haar vertellingen en spekjes, en Lien haar levenswijsheid, Nicky en oma's aanwezigheid, mama gastvouwe Hanna, Marsj met prachtkerel, papa Willem doeet al, Jolande 's hapjes, Haralds houtskool, Riaatjetevlugweg ... tsjonge wat een bont groepje. één moment van ongerustheid over hemelwater, was zo weer over ...
Fantastisch ontspannend in prachtig Nederland ! Zeker voor herhaling vatbaar, Ede
Lachende smiley Lachende smiley

wij hebben ook van jou genoten. Lachende smiley het was een fijne dag
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:57

WILLEMIJN232 schreef:
Knipoog smiley

Aha, W-tje .....nou snap ik waarom je die van mij nooit beantwoord hebt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:57

VISSER278 schreef:
Ten eerste zou ik beginnen met te kijken of het om een man of een vrouw gaat ( net waar je voorkeur naar uit gaat). Smiley met dichtgeplakte mond
De meerkeuzevragen sla je gewoon over , want de meesten vullen toch zomaar wat in. Knipoog smiley
Bij de open vragen , eerst kijken wat ze verder nog kwijt willen , je weet maar nooit of je iets kan gebruiken. Lachende smiley

visser, ik ben redelijk VROUW.............hangen de lampen van mijn moeder al??? Engeltje smiley

(ik vul helemaal niet zomaar iets in!! Twijfelende smiley )

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 21:02

LEANNE226 schreef:

Zou het ook niet te maken hebben met de invoering van de sms-taal?
De ch wordt al gauw vervangen door een g, afkortingen waar je soms niks van begrijpt , al zulk soort dingen.
Ik denk dat dat doorwerkt in het gewone geschrevene.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3795 3796 3797 3798 3799 3800 3801 ... 6194 Volgende
Pagina 3798 van 6194