Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 21:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | die tekst uit hand 11 verwijst natuurlijk naar die uit de evangeliën, en 1 kor betekent zoiets als dat we allen met hetzelfde sop overgoten zijn(positief bedoeld dan he) natuurlijk vind je heel vaak de combi gedoopt worden en de Heilige Geest ontvangen lees bijvoorbeeld hand 2;38 daarin legt Petrus duidelijk de link maar het gebeurt ook wel andersom zoals in hand 10 47. Maar de vraag is of het een aparte doop is | Johannes zelf brengt toch het verschil aan? Waarom trek je dat dan in twijfel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:12
|
|
|
Mario
Wat geweldig zeg om jou te lezen , dankbaarheid aan God dat er mensen zijn zoals jij , Ik heb geworsteld met IKKE IK heb geworsteld met wat IKKE miste wat je allemaal schrijft wat herkenbaar ja en eindelijk kan ik me kwetsbaar opstellen . Ik maak de keuze om alleen te blijven mits God zegt dit heb ik voor jou , dan zal het goed zijn . Maar ik zal opnieuw vandaag eigenlijk vrijdagmiddag na een lange week van worstelen liet God me psalm 31 lezen zo mooi en gisteravond een preek van Jan zeilstra Dat God zijn zoon gegeven heeft natuurlijk weet ik dat denk ik wat Jezus voor mij heeft geleden maar toen viel er niet een kwartje maar zoveeeeeeeel dat ik nu zoiets heb van Ja HEER IKKE kies UW weg . Niet mijn weg geschiede maar UW wil Dank voor jou lezen mario dat was vandaag een mooi slot nog even hoe het zo mooi kan zijn en waar ik tegen heb te strijden Niet voor de koning HIJ zit op de hoogste troon maar tegen de boze legermachten van satan En ja je hebt gelijk alleen met GOD zijn we meer dan overwinnaars als we onze IK laten gaan dan gaat het goed fout toch Nogmaals dank aan jou maar door GOD die me diet geeft en dat op een datingsite Ik vind je een geweldige schrijver oprecht hart voor de HEER . IK wens allen die dit lezen GODS zegen ook met overwegen om de HEER te dienen en niet het leven zijn eigen wereldse beloop te laten gaan IK KIES NU en dank de HEER
Lieve groet aan alles broers en zussen Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:22
|
|
|
MARIO216 schreef: | Weer ergens wat gelezen: Kan over hem en haar gaan.
We hebben het er allemaal over. De klik. Die ultieme klik die je moet hebben met iemand, anders werkt het niet. Een keer, kort voor een ontmoeting, zei een man tegen me: “Je weet het binnen vijf minuten.” En hij had gelijk. Ik deed de deur open en ik wist het direct, dat dit iets zou kunnen zijn. Het voelde direct goed. Niet dat het iets wérd, maar dat is weer een ander verhaal. De klik was er wel. Ik had wel gewild dat het iets zou worden, maar er waren allemaal voorwaarden waaraan niet werd voldaan en dat zonder dat de lat heel hoog lag. De man in kwestie had geen enkele intentie om zich ooit nog een keer te binden, namelijk, zo bleek na verloop van tijd. Dus klik of niet, we hadden er niets aan en het leverde me ook niets op. Nou ja, frustratie. Dat wel. Niets positiefs, bedoel ik. En zo gaat het wel vaker. Je spreekt af en je denkt: Nouuuu! Dat zou best wel eens… eh…. (Misschien… toch?) En dan blijkt hij het toch niet te zijn. Ondanks de klik. Ik vind dat eigenlijk niet eerlijk, dat mag je best weten. Als die klik er dan is, dat gevoel dat het goed zit, het gevoel dat het veilig is, dat je thuiskomt, het gevoel dat je elkaar begrijpt…. dan zou het toch ook moeten werken? Maar zo zit het dus niet in elkaar. En soms denk ik : Wat moet ik met die klik? Wat heb ik eraan? Waarom is het bedacht, uitgevonden, gegeven aan ons, als we er vaak toch niet echt iets mee kunnen en als het dus ook geen graadmeter blijkt te zijn voor het welslagen van een relatie? Soms is het tegenovergestelde juist het geval. Ook dat kan. Dan voel je je direct op je gemak en vertrouwd en blijkt dat later te komen omdat meneer bijzonder veel lijkt op je vader qua karakter. Ben je lekker mee. Logisch dat dat vertrouwd voelde, want het is bekend, maar het is echt niet wat je wilt! Dus ik heb er problemen mee. Met de klik. Je moet je kop er bijhouden namelijk en je er niet door laten afleiden. Ook al zeggen al je vezels dat hij geweldig is, toch moet je dat eerst uitgebreid toetsen. Eigenlijk vind ik er zo niets aan, denk ik wel eens. Ik wil het voelen tot in mijn botten. Ik wil dat intense, overweldigend gevoel ervaren. Ik wil weten dat het goed is, zonder dat uit te kunnen leggen, zonder dat uit te hóeven leggen, gewoon omdat, als ik die klik voel, ik wéét dat het goed is. Zo zou het moeten zijn. Vind ik .Toevallig. Dus het is maar dat je het weet. Ik ben het er niet eens, met hoe het werkt. Dat is niet helemaal goed gelukt, vind ik. We hebben een beetje mot dus. Die klik en ik… |
hij is leuk, dit stukje. wie heeft dat eigenlijk bedacht. dat klik idee. (dus in oorsprong). zelf heb ik in het dagelijkse leven ook klikken met mensen. mensen die vrienden kunnen worden of inmiddels al een aardig eind daarin op weg zijn. mensen bij wie je zonder meer jezelf kunt zijn. hoe bepaal je dan welke de ware is. en wat is de ware. degene die het tegenover gestelde is als dat jij bent? (tegenpolen trekken elkaar aan?) misschien maar een vlies uitleggen? zoals de knecht van Abraham? de aantrekkingskracht tussen Izaak en Rebecca was zodanig dat zij van haar kameel af viel toen zij hem voor het eerst zag. dat was nog eens een klik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:23
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik geloof dat de Heilig Geest in mijn hart werkt, zonder er in gedoopt te zijn op de manier zoals het besproken wordt.
Als kind zijnde werd ik gedoopt in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. |
Wat mij betreft niets mis mee, als je bewust belijdend christen bent mag dat zo jij dat wilt en niet opgelegd door mensen.
De kinderlijke eenvoud van het geloof is waar Jezus het ook over heeft als Hij de kinderen bij zich roept, konden we allemaal maar zo blijven geloven. Ik ben het met jou eens als je zegt, dat de Geest al vanaf het begin aanwezig is. Het is ook de Geest die ons op latere leeftijd doet beseffen dat we volglingen van Jezus willen zijn. Bij de één is dat alleen nog de belijdenis, en bij de ander komt de doop er dan pas bij. Waar het omgaat is dat we zo bewust belijdend christen worden.
Nu is de Heilige Geest niet iemand die jou of mij gaat sturen, zo van u doe je dit en dan doe je dat, Hij is aanwezig in je hart, maar in welke mate?
De doop in de Heilige Geest is eigenlijk voor de volle 100% je openstellen voor de Heilige Geest, alle kamers van je hart openzetten zelfs die waar je nog niet hebt schoongemaakt , dus totale overgave aan hem.
Er staat bijvoorbeeld in de Bijbel laat de Geest voor u bidden, de gene die in klanktaal bid, weet zelf niet wat hij zegt, maar het is de taal van de Geest waar Satan niet tussen kan komen omdat hij het niet verstaat. Letwel Als men met de "gaven van de Geest" aan de slag gaat, moet men dit doen in overeenstemming met wat er is voorgeschreven.
Als ik zelf bidt, kom ik niet verder dan God te loven en te prjzen, Hem te danken voor alle zegeningen (vraag ik er meestal bij om mij inzicht tegeven in alles aan zegeningen geeft, omdat er veel "gewoon"geworden is), daarna vraag ik om het goede voor een ieder en dan is het alweer, amen.
Bij de doop of vervulling van de Geest in de Bijbel, gebeuren er grote dingen, gelijk pinksteren. Ik neem aan dat men bleef omdat men door Gods Geest gedreven werd, maar na uitstorting van de Geest kwamen velen tot geloof.
Ik wilde met deze topic beslist niet mensen ergens toe aanzetten of zeggen dat men niet genoeg christen zou zijn, als men zich niet laat dopen in de Geest. Zelf ben ik dat ook niet en er zijn heel veel "betere" christenen nog als ik. Maar mede omdat erom mij heen wel enkele personen gedoopt zijn in de Geest, is dat wel een streven van mij geworden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:24
|
|
|
RIAATJUH149 schreef: | het was super gezelli op de picknick,we hebben het droog gehouden,geweldig |
héhé ik stap net binnen....... het was ECHT enorm gezellig ja, riaatjuh.........(gezelliger als op het topic "GEZELLIG picknicken") toen ik aankwam stonden er al een paar vroegkomers op de voorste parkeerplaats bij de schaapskooi, te denken hoe nu verder te rijden, dus die zijn maar gelijk achter me aan gehobbeld over de zandweg naar de picknickplaats.
een aantal mensen miste ik inderdaad; jammer, "di caprio" dat je auto niet mee wilde werken; wellicht een volgende keer beter! marcel, kon je het toch niet vinden misschien? enneh........frank.............? was je toch écht te benauwd van de dames, en voor het zakdoekje leggen? hoe was het bij Visser op de boot; smaakten de visjes? carry, jammer dat het toch niet wilde lukken, met een paar aspirines uit het hoge noorden naar de picknick te komen. myrthe; beterschap! tink; kun je me een datum laten weten dat je vrijwel zeker kunt komen als men op je werk een klein beetje mee-werkt? qsjes; gezellig dat je je vriendin mee genomen hebt, vergeet volgende keer je blikje niet?
en toch; al misten we wel een aantal mensen; we waren met een byzonder gezellige groep, en er was een heerlijk ontspannen sfeer. ik denk dat ik drie druppels regen gevoeld heb, dus ook dat viel alles mee!! het enige dat ik echt NIET kan verwerken, is dat een bijdehand pubermeisje mijn stinkstokjes op afstand op ging staan roken met een eigenwijs en uidagend gezicht; en sneller kon rennen dan ik..........(ik voel me dan zóóóó oud, he!! ) het is gewoonweg niet eerlijk; ik heb me nog wel zó opgeofferd om met drie kleine meisjes alle overgebleven klaargemaakte filet-lapjes, drumsticks, stokjes en speklapjes van de vuilnisbak te redden; en wat is onze dank?.............echt; het leven is soms zwááááár!!
het touwtje springen ging dan gelukkig weer veel beter, dat vijzelt dan mijn zelfbeeld wel weer enigzins op, maar het blijft nachtrust-berovend!! ik heb van allen genoten; het was fijn joelle weer eens te spreken; jol; ik heb ook van het onderonsje met jou genoten!
herman; bedankt voor het slepen met een aanhangwagen regen-bescherming; xabia had haar regenjas wel thuis kunnen laten; we hebben de partytent van marsjg dan wel opgezet voor alle zekerheid, maar nodig is het niet geweest.
harald; mogen de broodjes gezond een volgende keer net íetsie minder gevuld? ik heb dan wel een grote mond; maar ZO groot? pfffff.....
er waren ook pubermeisjes die door hadden dat de volwassenen het wel errug druk hadden met de gezelligheid, en zij hebben even een vreugdevuur aangelegd op de bbq's die op het terrein staan; de vlammen kwamen rond een meter hoog, dus ook zij hebben zich geweldig vermaakt!! (je moet tenslotte de kansen grijpen in het leven, toch? )
het is wel erg laat geworden; maar goed; het is het zeker waard geweest.
binnenkort hoop ik weer een picknick te plannen; maar ik ga nu eerst de tassen maar eens leegruimen..........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 28 april 2012, 22:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:28
|
|
|
G.B. Shaw: "Traditie is als een lantaarn: de domme houdt zich er aan vast, voor de wijze verlicht hij zijn weg."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:32
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wat mij betreft niets mis mee, als je bewust belijdend christen bent mag dat zo jij dat wilt en niet opgelegd door mensen.
De kinderlijke eenvoud van het geloof is waar Jezus het ook over heeft als Hij de kinderen bij zich roept, konden we allemaal maar zo blijven geloven. Ik ben het met jou eens als je zegt, dat de Geest al vanaf het begin aanwezig is. Het is ook de Geest die ons op latere leeftijd doet beseffen dat we volglingen van Jezus willen zijn. Bij de één is dat alleen nog de belijdenis, en bij de ander komt de doop er dan pas bij. Waar het omgaat is dat we zo bewust belijdend christen worden.
Nu is de Heilige Geest niet iemand die jou of mij gaat sturen, zo van u doe je dit en dan doe je dat, Hij is aanwezig in je hart, maar in welke mate?
De doop in de Heilige Geest is eigenlijk voor de volle 100% je openstellen voor de Heilige Geest, alle kamers van je hart openzetten zelfs die waar je nog niet hebt schoongemaakt , dus totale overgave aan hem.
Er staat bijvoorbeeld in de Bijbel laat de Geest voor u bidden, de gene die in klanktaal bid, weet zelf niet wat hij zegt, maar het is de taal van de Geest waar Satan niet tussen kan komen omdat hij het niet verstaat. Letwel Als men met de "gaven van de Geest" aan de slag gaat, moet men dit doen in overeenstemming met wat er is voorgeschreven.
Als ik zelf bidt, kom ik niet verder dan God te loven en te prjzen, Hem te danken voor alle zegeningen (vraag ik er meestal bij om mij inzicht tegeven in alles aan zegeningen geeft, omdat er veel "gewoon"geworden is), daarna vraag ik om het goede voor een ieder en dan is het alweer, amen.
Bij de doop of vervulling van de Geest in de Bijbel, gebeuren er grote dingen, gelijk pinksteren. Ik neem aan dat men bleef omdat men door Gods Geest gedreven werd, maar na uitstorting van de Geest kwamen velen tot geloof.
Ik wilde met deze topic beslist niet mensen ergens toe aanzetten of zeggen dat men niet genoeg christen zou zijn, als men zich niet laat dopen in de Geest. Zelf ben ik dat ook niet en er zijn heel veel "betere" christenen nog als ik. Maar mede omdat erom mij heen wel enkele personen gedoopt zijn in de Geest, is dat wel een streven van mij geworden. |
mooi stukje Pieter. ik denk dat als je het bij de Heer brengt en je harte wens uit spreekt Hij zal voorzien in wat je nodig hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:34
|
|
|
mooie reactie Pieter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:41
|
|
|
Wat leuk van dit verslagje....
Fijn dat het gezellig was en de weergoden jullie goedgezind waren!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:46
|
|
|
ik heb altijd de zon bij me behalve als ik op de motor ben ... twas ne keileuke dag, tof om bekenden nog eens terug te zien, maar ook tof om weer enkele nieuwe mensen te ontmoeten. zelfs men dochter vond het leuk, en dat wil dan al weer veel zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:52
|
|
|
ELISE438 schreef: | Wie heeft vaker een dinnerdate meegemaakt? en wat is je ervaring.
Ik hoor graag van je.
Groet, Aranka |
Nou, ik heb sinds vanavond ervaring met dinnerdating. Ik ben er namelijk bij geweest in Zwolle. Laat ik positief beginnen. Het was best gezellig, vooral de contacten. Maar helaas heeft deze munt ook een keerzijde. Om te beginnen met het restaurant. Die is toegankelijk via een trap van 3 treden. Een speurtocht naar een ingang voor rolstoelers leverde niks op. Binnengekomen werd ik ontvangen door de organisatrice van deze avond, die alles behalve een relaxte en gelukkige indruk maakte en meteen al zei: had je niet ff kunnen melden dat je in een rolstoel kwam? Ze zat dus duidelijk met mij in haar maag. En ook maakte ze even duidelijk dat ze de setting niet nog eens om ging gooien. Ook de afwezigheid van iemand van Christian Match vond ik erg onpersoonlijk. Verder was er geen toilet voor gehandicapten en vond ik de aankleding van het restaurant nogal hutje-mutje. Je kon je kont niet keren zogezegt. Chinees restaurant Sozing in Zwolle is dus beslist geen aanrader. Ook viel het me op dat er heel wat mensen moesten blijven staan voordat het eigenlijke dinnerdaten begon. Kortom: op het eten en de contacten na vond ik deze avond een grote blamage!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 28 april 2012, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 23:00
|
|
|
Een erg leuke en gezellige dag gehad, en de CM'ers die er waren eens in het echie aanschouwd, erg leuk.
HANNAH810 schreef: | harald; mogen de broodjes gezond een volgende keer net íetsie minder gevuld? ik heb dan wel een grote mond; maar ZO groot? pfffff..... |
Sja, ik had ze dan ook voor mijn mond gevuld Nu dus nog leren dunner te snijden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 23:03
|
|
|
RIAATJUH149 schreef: | het was super gezelli op de picknick,we hebben het droog gehouden,geweldig |
Weer een nieuwe Cm ervaring rijker, en moet zeggen, het was echt super gezellig. De verwachting was uitgekomen, alleen de zon was er wat afwezig, maar dus een heerlijke bewolkte dag, waarbij het pas koud begon te worden toen het hoog tijd werd om naar huis te gaan.
Een hele mooie plek, lekker dat iedereen het heerlijk vond, en weer een bevestiging dat dergelijke uitjes heerlijk zijn om bij te wonen.
Heb alleen voor niets de vlieger meegenomen Frank, maar bewaar hem wel voor volgende keer
Eten was er genoeg, met een groen-rood belgisch voorafje, en verder ws het gezellig bij de bbq.
Op naar volgende keer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 23:08
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Weer een nieuwe Cm ervaring rijker, en moet zeggen, het was echt super gezellig. De verwachting was uitgekomen, alleen de zon was er wat afwezig, maar dus een heerlijke bewolkte dag, waarbij het pas koud begon te worden toen het hoog tijd werd om naar huis te gaan.
Een hele mooie plek, lekker dat iedereen het heerlijk vond, en weer een bevestiging dat dergelijke uitjes heerlijk zijn om bij te wonen.
Heb alleen voor niets de vlieger meegenomen Frank, maar bewaar hem wel voor volgende keer
Eten was er genoeg, met een groen-rood belgisch voorafje, en verder ws het gezellig bij de bbq.
Op naar volgende keer. |
een groen-rood belgisch voorafje??? ben ik weer niet mee dat roze ding vond ik pas eng
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RIAATJUH149
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 23:09
|
|
|
HARALD940 schreef: | Een erg leuke en gezellige dag gehad, en de CM'ers die er waren eens in het echie aanschouwd, erg leuk.
Sja, ik had ze dan ook voor mijn mond gevuld Nu dus nog leren dunner te snijden.... |
hahha de broodjes zagen er heerlijk uit,en je had heerlijke koek bij je ik heb er alleen naar gekeken,ik heb niet me tanden erin gezet,jij was goed bezig met je vitamientjes.ooow ja je wokkels waren wel lekker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 23:14
|
|
|
Leuk de verhalen en ervaringen, fijn dat jullie het goed gehad hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 23:27
|
|
|
XABIA794 schreef: | een groen-rood belgisch voorafje??? ben ik weer niet mee dat roze ding vond ik pas eng |
Herman had verse sla met verse tomaat. Dat jij dat wer niet mocht nemen
En dat roze ding was gewoon aanbieding, dus maar meegenomen. Heb niet dat gevoel erbij van jou
Maar had gelukkig nog alternatief voor je. Dus je hoefde geen droge pistolet te eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 23:43
|
|
|
Jammer voor je Beun....!! Scoort geen punten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 00:02
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jammer voor je Beun....!! Scoort geen punten.... |
Effies voor de duidelijkheid: wie scoort hier niet? Als je de 3 genoemde partijen in mijn stukje bedoeld dan heb je het goed. Anders zou ik een nadere verklaring erg op prijs stellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 00:30
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,ik denk, gelooft en weet bijna zeker dat jij degene bent. Alleen jij weet het nog niet?
Hoe leest jij deze zinnen?
koffie.. |
Ik denk bij het lezen hiervan dat het dikgedrukte gedeelte het belangrijkste gedeelte is. Je hebt even niets te doen, drinkt een bakje koffie, verveelt je...dus ga je zulke dingen schrijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 00:39
|
|
|
BEUN656 schreef: | Effies voor de duidelijkheid: wie scoort hier niet? Als je de 3 genoemde partijen in mijn stukje bedoeld dan heb je het goed. Anders zou ik een nadere verklaring erg op prijs stellen. |
Nee joh...natuurlijk bedoel ik de door jouw genoemde partijen... En voor jouw vind ik deze constatering heel vervelend. En dan nog....je kunt ook veel goedkoper eten hoor bij een chinees..Maar oke...ik kan begrijpen dat iemand dat er wel voor over heeft.. Het is ook maar weer eens duidelijk...hoe weinig er rekening mee wordt gehouden, als je je iets minder makkelijk en anders voortbeweegt dan standaard op 2 benen....Toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 00:54
|
|
|
Wat een leuk verslag Hannah!! Mijn complimenten ook voor de organisatie van deze geweldige dag,ik heb genoten!!
Jullie zijn "in het echt" nog leuker dan in de chatbox
Ik kan dit iedereen van cm van harte aanbevelen,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 01:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee joh...natuurlijk bedoel ik de door jouw genoemde partijen... En voor jouw vind ik deze constatering heel vervelend. En dan nog....je kunt ook veel goedkoper eten hoor bij een chinees..Maar oke...ik kan begrijpen dat iemand dat er wel voor over heeft.. Het is ook maar weer eens duidelijk...hoe weinig er rekening mee wordt gehouden, als je je iets minder makkelijk en anders voortbeweegt dan standaard op 2 benen....Toch?? |
Goed, duidelijk. Zo zie je maar weer eens he...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 02:12
|
|
|
HANNAH810 schreef: | héhé ik stap net binnen....... het was ECHT enorm gezellig ja, riaatjuh.........(gezelliger als op het topic "GEZELLIG picknicken") toen ik aankwam stonden er al een paar vroegkomers op de voorste parkeerplaats bij de schaapskooi, te denken hoe nu verder te rijden, dus die zijn maar gelijk achter me aan gehobbeld over de zandweg naar de picknickplaats.
een aantal mensen miste ik inderdaad; jammer, "di caprio" dat je auto niet mee wilde werken; wellicht een volgende keer beter! marcel, kon je het toch niet vinden misschien? enneh........frank.............? was je toch écht te benauwd van de dames, en voor het zakdoekje leggen? hoe was het bij Visser op de boot; smaakten de visjes? carry, jammer dat het toch niet wilde lukken, met een paar aspirines uit het hoge noorden naar de picknick te komen. myrthe; beterschap! tink; kun je me een datum laten weten dat je vrijwel zeker kunt komen als men op je werk een klein beetje mee-werkt? qsjes; gezellig dat je je vriendin mee genomen hebt, vergeet volgende keer je blikje niet?
en toch; al misten we wel een aantal mensen; we waren met een byzonder gezellige groep, en er was een heerlijk ontspannen sfeer. ik denk dat ik drie druppels regen gevoeld heb, dus ook dat viel alles mee!! het enige dat ik echt NIET kan verwerken, is dat een bijdehand pubermeisje mijn stinkstokjes op afstand op ging staan roken met een eigenwijs en uidagend gezicht; en sneller kon rennen dan ik..........(ik voel me dan zóóóó oud, he!! ) het is gewoonweg niet eerlijk; ik heb me nog wel zó opgeofferd om met drie kleine meisjes alle overgebleven klaargemaakte filet-lapjes, drumsticks, stokjes en speklapjes van de vuilnisbak te redden; en wat is onze dank?.............echt; het leven is soms zwááááár!!
het touwtje springen ging dan gelukkig weer veel beter, dat vijzelt dan mijn zelfbeeld wel weer enigzins op, maar het blijft nachtrust-berovend!! ik heb van allen genoten; het was fijn joelle weer eens te spreken; jol; ik heb ook van het onderonsje met jou genoten!
herman; bedankt voor het slepen met een aanhangwagen regen-bescherming; xabia had haar regenjas wel thuis kunnen laten; we hebben de partytent van marsjg dan wel opgezet voor alle zekerheid, maar nodig is het niet geweest.
harald; mogen de broodjes gezond een volgende keer net íetsie minder gevuld? ik heb dan wel een grote mond; maar ZO groot? pfffff.....
er waren ook pubermeisjes die door hadden dat de volwassenen het wel errug druk hadden met de gezelligheid, en zij hebben even een vreugdevuur aangelegd op de bbq's die op het terrein staan; de vlammen kwamen rond een meter hoog, dus ook zij hebben zich geweldig vermaakt!! (je moet tenslotte de kansen grijpen in het leven, toch? )
het is wel erg laat geworden; maar goed; het is het zeker waard geweest.
binnenkort hoop ik weer een picknick te plannen; maar ik ga nu eerst de tassen maar eens leegruimen.......... |
Fijn dat deze dag voor julie zo mooi mocht verlopen. Ik kon helaas niet aanwezig zijn maar wie weet in de toekomst !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 06:57
|
|
|
MARIO216 schreef: | Nog een leuke:
Eindelijk! Na drie maanden zinloos solliciteren ben ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Om 3 uur ’s middags, bij een onderwijsinstituut, voor een baantje als receptioniste. Ik ben de hele week al zenuwachtig, ken alle tips van m’n jobmatcher achterstevoren en binnenstebuiten. Op de dag zelf ren ik als een hyper hamstertje rond door m’n kamer, en denk “Oeps, ’t is net een date zo…” Want ik zit ten eerste al met de prangende vraag “Wat trek ik aan?”. Iets waardoor de ander gelooft dat ik volwassen en evenwichtig ben, in plaats van puberaal en heftig. Maar ja, wat? Mijn nette begrafenis/sollicitatie/receptie-blouse zit natuurlijk net onderin de wasmand bij mijn ouders. Mijn stijlvolle jasje met krijtstreep ruikt naar nasikruiden, want gister heb ik met mijn kring eten gekookt voor onze hele vereniging. En mijn kekke tweed colbertje mist een knoop, want die knoop wilde kennelijk een wereldreis maken. Ondertussen heb ik alweer veel te lang getreuzeld en moet over 3 en een halve minuut alweer naar de bus, en verlaat tenslotte het huis in dezelfde kleren waar ik de hele dag al in rond hopste: m’n “kleinkunst-jurkje” (want daarin lijk ik net een cabaretière ), met die blije sneeuwpopjes erop. Net zoals bij een date dus. Tot mijn grote dankbaarheid vormen de juiste plaats en de juiste tijd deze keer geen obstakel. Driewerf hoera voor die kaarten-app, en dan vooral dat blauwe bolletje, waardoor ik wist dat ik bij station Bijlmer de trein uit moest stommelen. Soms werkt de wereld namelijk meer tegen, of dat nu sollicitaties of dates zijn: bij een date wilde ik een keertje zo graag op tijd zijn, dat ik in een andere bus stapte waarvan ik dacht dat-ie eerder op de plaats van bestemming zou zijn, maar juist de andere kant op ging. Daar kwam ik pas 12 haltes te laat achter. Maar nu heb ik zelfs een half uur over…Hmm. Het is zo ijskoud. Had iets moeten eten, ben duizelig. Nee, geen tijd om iets te eten te halen. Duizeligheid merkt de ander niet, te laat zijn wel. Ik ben geïnteresseerd, dus ik verschijn op tijd. Precies zoals bij een date dus. Tien minuten later bereik ik helemaal bevroren het kantoor waar ik zijn moet en struikel bijna over de drempel, als een onderkoelde Elfstedentochtwinnaar. “Je kunt je gezicht in de dames-wc bijwerken” zegt de security-persoon, kijkend naar m’n verkouden hoofd. Dank u, nu voel ik me helemaal zelfverzekerd! Dan is het moment aangebroken voor het gesprek zelf, met de Human Resource dame en een docente. “Luisteren en niet kletsen” denk ik de hele tijd “zoals mijn jobmatcher zegt, ze hoeven niet alles te weten.” Maar net als ik denk dat ik volwassen en rustig overkom, en heel goed luister, vragen de dames me “Waarom is je CV zo sober?”. Daardoor begin ik meteen blij te ratelen over Zweedse les geven, m’n tijdschrift, alle crea cursusjes die ik heb gedaan, de kastanje-appel-ui-taart die ik voor m’n kring ga bakken...Pas na het gesprek weet ik precies wat ik wel had moeten zeggen. Weer zoals bij een date dus. Terwijl ik weer naar buiten loop, de ijzige kou in, gaat er tegelijkertijd een meisje van mijn leeftijd naar binnen. Ook een sollicitante, waarschijnlijk. Ziet er zoveel georganiseerder uit...Het verbaast me dan ook niks als ik drie dagen later een mailtje krijg met “we hebben besloten je niet uit te nodigen voor een tweede gesprek.” Twee seconden later krijg ik een sms-je van m’n huisgenootje “Sol, hoorde you-know-who net meisje uitnodigen voor ‘t gala, laat die Valentijnskaart maar.” Aaaaaaargh!!! Jongens en banen: er zijn altijd maar een paar leuke, en daarvoor moet je concurreren met driehonderd andere wijven. |
prachtig verhaal (ervaring)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 07:09
|
|
|
MARIO216 schreef: | Weer ergens wat gelezen: Kan over hem en haar gaan.
We hebben het er allemaal over. De klik. Die ultieme klik die je moet hebben met iemand, anders werkt het niet. Een keer, kort voor een ontmoeting, zei een man tegen me: “Je weet het binnen vijf minuten.” En hij had gelijk. Ik deed de deur open en ik wist het direct, dat dit iets zou kunnen zijn. Het voelde direct goed. Niet dat het iets wérd, maar dat is weer een ander verhaal. De klik was er wel. Ik had wel gewild dat het iets zou worden, maar er waren allemaal voorwaarden waaraan niet werd voldaan en dat zonder dat de lat heel hoog lag. De man in kwestie had geen enkele intentie om zich ooit nog een keer te binden, namelijk, zo bleek na verloop van tijd. Dus klik of niet, we hadden er niets aan en het leverde me ook niets op. Nou ja, frustratie. Dat wel. Niets positiefs, bedoel ik. En zo gaat het wel vaker. Je spreekt af en je denkt: Nouuuu! Dat zou best wel eens… eh…. (Misschien… toch?) En dan blijkt hij het toch niet te zijn. Ondanks de klik. Ik vind dat eigenlijk niet eerlijk, dat mag je best weten. Als die klik er dan is, dat gevoel dat het goed zit, het gevoel dat het veilig is, dat je thuiskomt, het gevoel dat je elkaar begrijpt…. dan zou het toch ook moeten werken? Maar zo zit het dus niet in elkaar. En soms denk ik : Wat moet ik met die klik? Wat heb ik eraan? Waarom is het bedacht, uitgevonden, gegeven aan ons, als we er vaak toch niet echt iets mee kunnen en als het dus ook geen graadmeter blijkt te zijn voor het welslagen van een relatie? Soms is het tegenovergestelde juist het geval. Ook dat kan. Dan voel je je direct op je gemak en vertrouwd en blijkt dat later te komen omdat meneer bijzonder veel lijkt op je vader qua karakter. Ben je lekker mee. Logisch dat dat vertrouwd voelde, want het is bekend, maar het is echt niet wat je wilt! Dus ik heb er problemen mee. Met de klik. Je moet je kop er bijhouden namelijk en je er niet door laten afleiden. Ook al zeggen al je vezels dat hij geweldig is, toch moet je dat eerst uitgebreid toetsen. Eigenlijk vind ik er zo niets aan, denk ik wel eens. Ik wil het voelen tot in mijn botten. Ik wil dat intense, overweldigend gevoel ervaren. Ik wil weten dat het goed is, zonder dat uit te kunnen leggen, zonder dat uit te hóeven leggen, gewoon omdat, als ik die klik voel, ik wéét dat het goed is. Zo zou het moeten zijn. Vind ik .Toevallig. Dus het is maar dat je het weet. Ik ben het er niet eens, met hoe het werkt. Dat is niet helemaal goed gelukt, vind ik. We hebben een beetje mot dus. Die klik en ik… |
prachtig !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 07:15
|
|
|
QSJE546 schreef: | Wat een leuk verslag Hannah!! Mijn complimenten ook voor de organisatie van deze geweldige dag,ik heb genoten!!
Jullie zijn "in het echt" nog leuker dan in de chatbox
Ik kan dit iedereen van cm van harte aanbevelen, |
Gisteren op BBQ heb ik genote van de mensen, de natuur en de onderlinge gesprekken. Mooi dat de kids zo'n klimbomen hebben en dat kamp. QsJe haar vertellingen en spekjes, en Lien haar levenswijsheid, Nicky en oma's aanwezigheid, mama gastvouwe Hanna, Marsj met prachtkerel, papa Willem doeet al, Jolande 's hapjes, Haralds houtskool, Riaatjetevlugweg ... tsjonge wat een bont groepje. één moment van ongerustheid over hemelwater, was zo weer over ... Fantastisch ontspannend in prachtig Nederland ! Zeker voor herhaling vatbaar, Ede
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 29 april 2012, 13:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 08:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | héhé ik stap net binnen....... $ |
Dankjewel voor al je investeren. Hoe doe je dat toch allemaal?
Nu lekker zondagje welverdiende rust en bijkomen ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 09:03
|
|
|
Lacas 10:21.
Fijne zondag allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 09:05
|
|
|
waarom heb ik deze week een optie op glazen water en thee omgooien ?? en dat is nog niet zo erg... maar mijn mobiel kan niet zo tegen vocht..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 29 april 2012, 09:06
|
|
Naar boven |
|
|
|
|