ChristianMatch

Forum

kijken op profielen..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3792 3793 3794 3795 3796 3797 3798 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:02

TINEKE986 schreef:
dyslexie komt in alle bevolkingslagen voor? Geschokte, onthutste smiley en zegt toch niets over intelligentie? Smiley die vol vragen zit

Is wel zo maar bij zoiets belangrijks als een profiel kan je toch wel gebruik maken van de spellingscontrole.. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:06

WILLEMIJN232 schreef:
Is Ik zal nooit meer huilen niet een heel erg oud boek? Volgens mij was dat erg in toen ik een jaar of zestien was en fan van Youth for Christ....Bestaat dat trouwens nog?

het was te koop op markplaats. ik heb daar 4 boeken gekocht van Jamie Buckingham. had 2 boeken van die schrijver gekregen en vond die zo goed dat ik er nog meer van wilde lezen.

Ik zal nooit meer huilen: was dus 1 van die boeken. moet je eerlijk zeggen dat ik het zelf na het lezen van het 1e hoofdstuk al niet meer droog hield. wat een pijn en afwijzing beschrijft die jongen daarin.

Youth for Christ bestaat nog steeds. Lachende smiley zit ook nog steeds in Driebergen. kwam ik laatst achter.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:08

WILLEMIJN232 schreef:
Is wel zo maar bij zoiets belangrijks als een profiel kan je toch wel gebruik maken van de spellingscontrole.. Smiley die vol vragen zit

Dat kan je wel doen, W-tje, maar als je dan met die persoon chat komt het toch te voorschijn en dat kan voor verlegen situaties zorgen. Het gaat niet zozeer hoe men het schrijft maar wel hoe men het bedoelde. Niet iedereen heeft de kunde om mooi of foutloos te schrijven. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:09

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien vallen je andere dingen niet erg op en ik vind dat je nu wel erg op mijn persoon speelt, maar dat mag blijkbaar wel?
Ik vind dat jij niet leuk reageert richting mij......maar daar heb je blijkbaar geen moeite mee? Bijzonder....

Willemijn, het was niet de bedoeling om je aan te vallen, excuses als het zo over kwam!
Ik kijk met regelmaat naar het forum en dit viel mij gewoon op!

Vandaag de laatste dag weer hier, ik had 3 dagen gratis gekregen!

Ik wens iedereen nog veel plezier op deze site! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:13

Het beste dan maar weer he!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:14

CARIEN982 schreef:
Willemijn, het was niet de bedoeling om je aan te vallen, excuses als het zo over kwam!
Ik kijk met regelmaat naar het forum en dit viel mij gewoon op!

Vandaag de laatste dag weer hier, ik had 3 dagen gratis gekregen!

Ik wens iedereen nog veel plezier op deze site! Knipoog smiley

Maar je schrijft het toch maar even op.........jammer....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:18

NU....GENIETEN....van de zaterdagavond!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:22

HERMAN388 schreef:
Volgens de doopformulier kennen we 2 dopen, namelijk de kinderdoop en de volwassendoop.
Hoe de doop werkt, is onbelangrijk.
Het gaat om wat de doop voor ons betekent.
Dat is een zichtbaar onderwijs (sacrament).
Dat doop wijst naar het bloed van Christus, die reinigt van alle zonden.
Ik (Jezus) voor u, daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven.
Omdat Jezus voor ons (door het geloof) gestorven is.
Betekent niet dat je meteen klaar bent, na de doop, gereinigd bent.
De zonde blijft nog steeds in je hart, die bedenkt boze plannen.
Toch spreekt de bijbel van de doop in de Heilige Geest. btw, staat er op jouw doopformulier dat er twee dopen zijn???Het eerste en het belangrijkste wat Johannes over Jezus zegt is:
Marc. 1 schreef:
Ik heb jullie gedoopt met water, maar hij zal jullie dopen met de heilige Geest.’
.Dus wat jouw doopformulier zegt vind ik heel wat minder waarde hebben, dan wat de bijbel zegt...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 28 april 2012, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:24

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag me af waarom je nu gedoopt moet worden om wedergeboren te worden in de Geest.......
Gods Geest laat je binnen in je hart en ervaar je in een kerkdienst.....wat maakt dan die doop voor verschil?
In bijbelse tijden en ver daarna werd nooit de vraag gesteld, waarom is dat nodig? Men deed het gewoon, handoplegging, bidden voor de doop in de Geest en in tongen bidden. Je zou eerder de vraag moeten stellen waarom doet men het niet meer?
Naar boven

Auteur Bericht
RIAATJUH149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:26

het was super gezelli op de picknick,we hebben het droog gehouden,geweldig
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:29

CHATULIEM619 schreef:
In bijbelse tijden en ver daarna werd nooit de vraag gesteld, waarom is dat nodig? Men deed het gewoon, handoplegging, bidden voor de doop in de Geest en in tongen bidden. Je zou eerder de vraag moeten stellen waarom doet men het niet meer?

Omdat Gods Geest al in ons midden is Chatuliem daar hoef je niet meer speciaal voor gedoopt te worden.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:31

WILLEMIJN232 schreef:
Omdat Gods Geest al in ons midden is Chatuliem daar hoef je niet meer speciaal voor gedoopt te worden.....
O, ja? Waar lees je dat dan?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:34

CHATULIEM619 schreef:
O, ja? Waar lees je dat dan?

We moeten wat meer leren vanuit ons hart te geloven Chatuliem en de Bijbel lezen vanuit die tijd en niet anno 2012.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:46

WILLEMIJN232 schreef:
We moeten wat meer leren vanuit ons hart te geloven Chatuliem en de Bijbel lezen vanuit die tijd en niet anno 2012.......
Ja, dat is weer een interpretatie van jou. Je geeft echter geen antwoord op mijn vraag.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:48

volgens mij is de enige keer dat in de bijbel over dopen met de Geest gesproken wordt in de evangeliën. Johannes zegt dit over de Heer Jezus dat Hij zal komen en dopen met de Heilige Geest en met vuur. Verder vind je het volgens mij niet. Paulus heeft het wel over vervuld worden met de Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:50

WILLEMIJN232 schreef:
Is Ik zal nooit meer huilen niet een heel erg oud boek? Volgens mij was dat erg in toen ik een jaar of zestien was en fan van Youth for Christ....Bestaat dat trouwens nog?
Eerlijk gezegd heb ik niks met de NL vertaling. Run baby Run, is de oorspronkelijke titel.
Er mist ook een heel belangrijke passage. Wordt in de Engelse versie een analogie verteld met een ballon, in de NL versie wordt hij totaal weggelaten. Ik vraag me af waarom.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:02

ROELANDE345 schreef:
volgens mij is de enige keer dat in de bijbel over dopen met de Geest gesproken wordt in de evangeliën. Johannes zegt dit over de Heer Jezus dat Hij zal komen en dopen met de Heilige Geest en met vuur. Verder vind je het volgens mij niet. Paulus heeft het wel over vervuld worden met de Geest.
Hand 11:16: Ik herinnerde me dat de Heer tegen ons zei: “Johannes doopte met water, maar jullie zullen gedoopt worden met de heilige Geest.
1 Kor.12:13
Wij zijn allen gedoopt in één Geest en zijn daardoor één lichaam geworden, wij zijn allen van één Geest doordrenkt, of we nu Joden of Grieken zijn, of we nu slaven of vrije mensen zijn.

Hand 19 schreef:
Terwijl Apollos in Korinte verbleef, kwam Paulus na zijn reis door het binnenland in Efeze aan. Hij ontmoette daar enkele leerlingen, 2 aan wie hij vroeg: ‘Hebben jullie de heilige Geest ontvangen toen jullie het geloof aanvaardden?’ Ze antwoordden: ‘Nee, we hebben zelfs niet gehoord van het bestaan van een heilige Geest.’ 3 Hij vroeg: ‘Hoe zijn jullie dan gedoopt?’ ‘Met de doop van Johannes,’ antwoordden ze. 4 Daarop zei Paulus: ‘Johannes doopte de mensen om hen een nieuw leven te laten beginnen en zei tegen hen dat ze moesten geloven in degene die na hem kwam, in Jezus.’ 5 Toen ze dat gehoord hadden, lieten ze zich dopen in de naam van de Heer Jezus, 6 en toen Paulus hun de handen had opgelegd daalde de heilige Geest op hen neer, zodat ze in klanktaal gingen spreken en profeteerden.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:08

RIAATJUH149 schreef:
het was super gezelli op de picknick,we hebben het droog gehouden,geweldig

Fijn dat jullie het leuk en gezellig gehad hebben!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:10

MARISKA601 schreef:
Die van jou zat ergens verstopt tussen de andere verstopte topics....

Daarom hem nu maar weer naar boven gehaald!!!

Het is nl een heel zoekwerk om al die topics te vinden...
Word eens tijd voor de bezem door het forum....

Trouwens de mijne heet heel anders als die van jou...
Dus het geen jatwerk geweest van dit konijn... Knipoog smiley

Maakt niet uit hoor Maris, het was maar gein!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:33

Wanneer laat je je dan dopen in de Heilige Geest?

En met welk doel?

Ik geloof dat je al bij je geboorte de Heilige Geest al in je hebt.
En dat je in de loop der jaren steeds meer gaat voelen en ervaren dat Hij aanwezig is.
Want de Heilge Geest zorgt er voor dat je geloof steeds dieper en dieper wordt als je er voor open staat.
Dus in mijn ogen is dopen in de Heilige Geest iets overbodigs.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:36

MARISKA601 schreef:
Wanneer laat je je dan dopen in de Heilige Geest?

En met welk doel?

Ik geloof dat je al bij je geboorte de Heilige Geest al in je hebt.
En dat je in de loop der jaren steeds meer gaat voelen en ervaren dat Hij aanwezig is.
Want de Heilge Geest zorgt er voor dat je geloof steeds dieper en dieper wordt als je er voor open staat.
Dus in mijn ogen is dopen in de Heilige Geest iets overbodigs.
Eigenlijk vind ik dit aanmatigend. Aanmatigend tegenover de bijbel. Wie bepaalt wat jij nodig hebt?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:43

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk vind ik dit aanmatigend. Aanmatigend tegenover de bijbel. Wie bepaalt wat jij nodig hebt?

God bepaald wat we nodig hebben.
Is het ook niet zo dat wij de Heilige Geest nodig hebben?
Moeten we speciaal vragen of God ons de Heilige Geest geeft?

Bij het bidden vragen we of de Heilige Geest onze harten/geloof wilt versterken.
Maar ik begrijp uit voorgaande reacties dat je eerst de doop van de Heilige Geest moet ondergaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:45

MARISKA601 schreef:
God bepaald wat we nodig hebben.
Is het ook niet zo dat wij de Heilige Geest nodig hebben?
Moeten we speciaal vragen of God ons de Heilige Geest geeft?

Bij het bidden vragen we of de Heilige Geest onze harten/geloof wilt versterken.
Maar ik begrijp uit voorgaande reacties dat je eerst de doop van de Heilige Geest moet ondergaan.
eigenlijk bepaal je het zelf door vooraf te weigeren dat je het nodig hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:45

die tekst uit hand 11 verwijst natuurlijk naar die uit de evangeliën, en 1 kor betekent zoiets als dat we allen met hetzelfde sop overgoten zijn(positief bedoeld dan he)
natuurlijk vind je heel vaak de combi gedoopt worden en de Heilige Geest ontvangen lees bijvoorbeeld hand 2;38 daarin legt Petrus duidelijk de link
maar het gebeurt ook wel andersom zoals in hand 10 47. Maar de vraag is of het een aparte doop is
Naar boven

Auteur Bericht
KOLLER655

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:47

ik kreeg de vraag van een oud leden van cm (robbedoes873 en henk710) of jullie willen bidden, voor haar(robbedoes873) moeder, ze heeft namelijk kanker en het gaat niet goed

Laatst aangepast door
KOLLER655
op zaterdag 28 april 2012, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 20:49

CHATULIEM619 schreef:
eigenlijk bepaal je het zelf door vooraf te weigeren dat je het nodig hebt.

Ik geloof dat de Heilig Geest in mijn hart werkt, zonder er in gedoopt te zijn op de manier zoals het besproken wordt.

Als kind zijnde werd ik gedoopt in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 21:36

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik niks met de NL vertaling. Run baby Run, is de oorspronkelijke titel.
Er mist ook een heel belangrijke passage. Wordt in de Engelse versie een analogie verteld met een ballon, in de NL versie wordt hij totaal weggelaten. Ik vraag me af waarom.

oh dat is jammer dat ze dat dan weg gelaten hebben. Verraste, verbaasde smiley mis je toch een stukje van het originele verhaal.
wie weet kom ik het boek ook eens tegen in het engels. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 21:39

ZEELAND736 schreef:
NU....GENIETEN....van de zaterdagavond!!!!!!!!!!!

dat mijn jongste zoon me net vertelde dat hij zijn propedeuze gehaald heeft en dus door mag naar het 3e leerjaar. (hij heeft de punten voor het tweede leerjaar ook gehaald). Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 21:52

Weer ergens wat gelezen: Kan over hem en haar gaan.

We hebben het er allemaal over.
De klik. Die ultieme klik die je moet hebben met iemand, anders werkt het niet. Een keer, kort voor een ontmoeting, zei een man tegen me: “Je weet het binnen vijf minuten.” En hij had gelijk. Ik deed de deur open en ik wist het direct, dat dit iets zou kunnen zijn. Het voelde direct goed.
Niet dat het iets wérd, maar dat is weer een ander verhaal.
De klik was er wel. Ik had wel gewild dat het iets zou worden, maar er waren allemaal voorwaarden waaraan niet werd voldaan en dat zonder dat de lat heel hoog lag. De man in kwestie had geen enkele intentie om zich ooit nog een keer te binden, namelijk, zo bleek na verloop van tijd. Dus klik of niet, we hadden er niets aan en het leverde me ook niets op. Nou ja, frustratie. Dat wel. Niets positiefs, bedoel ik.
En zo gaat het wel vaker. Je spreekt af en je denkt: Nouuuu! Dat zou best wel eens… eh…. (Misschien… toch?)
En dan blijkt hij het toch niet te zijn.
Ondanks de klik. Ik vind dat eigenlijk niet eerlijk, dat mag je best weten. Als die klik er dan is, dat gevoel dat het goed zit, het gevoel dat het veilig is, dat je thuiskomt, het gevoel dat je elkaar begrijpt…. dan zou het toch ook moeten werken?
Maar zo zit het dus niet in elkaar.
En soms denk ik : Wat moet ik met die klik? Wat heb ik eraan?
Waarom is het bedacht, uitgevonden, gegeven aan ons, als we er vaak toch niet echt iets mee kunnen en als het dus ook geen graadmeter blijkt te zijn voor het welslagen van een relatie? Soms is het tegenovergestelde juist het geval. Ook dat kan.
Dan voel je je direct op je gemak en vertrouwd en blijkt dat later te komen omdat meneer bijzonder veel lijkt op je vader qua karakter. Ben je lekker mee. Logisch dat dat vertrouwd voelde, want het is bekend, maar het is echt niet wat je wilt!
Dus ik heb er problemen mee. Met de klik.
Je moet je kop er bijhouden namelijk en je er niet door laten afleiden. Ook al zeggen al je vezels dat hij geweldig is, toch moet je dat eerst uitgebreid toetsen. Eigenlijk vind ik er zo niets aan, denk ik wel eens. Ik wil het voelen tot in mijn botten. Ik wil dat intense, overweldigend gevoel ervaren. Ik wil weten dat het goed is, zonder dat uit te kunnen leggen, zonder dat uit te hóeven leggen, gewoon omdat, als ik die klik voel, ik wéét dat het goed is.
Zo zou het moeten zijn. Vind ik .Toevallig.
Dus het is maar dat je het weet. Ik ben het er niet eens, met hoe het werkt. Dat is niet helemaal goed gelukt, vind ik.
We hebben een beetje mot dus. Die klik en ik…
Naar boven

Auteur Bericht
HENKEMAN399

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 21:53

Zondag 20 mei a.s. is er weer een 2Bfree dienst. Praise en worship staat deze avond centraal onder leiding van de band Witness. De dienst begint om 19.00 uur en de deuren gaan om 18.30 open. We hopen weer veel mensen te mogen begroeten. Iedereen, is van harte welkom op 20 mei a.s. aan de Kerkstraat 48 te Wagenborgen.

Wees welkom!

Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3792 3793 3794 3795 3796 3797 3798 ... 6194 Volgende
Pagina 3795 van 6194