Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 15:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waar maak jij je nu toch druk om????? (ik citeer je eigen schrijfsels even )
Maar ja, je kunt er maar druk mee zijn...... |
tWas voor Leonard bedoeld hoor....en zijn reactie was voldoende....(en leuk)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 15:42
|
|
|
Wist ja dat een slok sap,van een rauwe aardsapppel 'smorgensvroeg op nuchter maag, een hele grote bloedzuiverende werking vanuit gaat.
Op deze manier is mijn schoonvader van zijn spierreuma afgekomen (klien jaar gebruikt daarna niets meer), het schijnt ook heel goed tegen maag en darmklachten te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 15:45
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | tWas voor Leonard bedoeld hoor....en zijn reactie was voldoende....(en leuk) |
Begrijp ik, maar ik reageerde op jou, dat mag op een forum weet je? En zijn reactie kan voor jou voldoende zijn....voor mij niet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 15:47
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heerlijk zulke reacties..ze waren gelukkig tegen Leonard gericht...en die vatte het goed op....en voor de rest......
Ik lach....al is het ook een beetje zuur... |
Jij behoort toch toch de categorie die alleen kritiek mag geven maar het zelf niet verdraagt? Dan lach je al gauw zuur volgens mij.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 15:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Begrijp ik, maar ik reageerde op jou, dat mag op een forum weet je? En zijn reactie kan voor jou voldoende zijn....voor mij niet..... |
Willemijn ik had even een vraagje aan jou!
Heeft Zeeland jou soms iets misdaan? Je doet steeds zo onaardig tegen haar!
Ik vind dat je iedereen in haar of zijn waarde moet laten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 15:53
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Willemijn ik had even een vraagje aan jou!
Ik vind dat je iedereen in haar of zijn waarde moet laten! |
Misschien kan je die vraag beter prive stellen en niet op een forum? Ik kan hier wel een uitgebreid verhaal vertellen maar dat doe ik maar niet...... En precies, je moet iedereen in zijn waarde laten, maar dan ook iedereen en dat wil ik ook graag...ben ik helemaal met je eens! En ik doe niet onaardig ik reageer op haar bijdrages......en dat mag toch? Er wordt hier wel onaardiger gedaan hoor.......ook door Zeeland... Als we hier iedereen even tot de orde moeten roepen die niet aardig genoeg is naar iemands zin......heb je wel een dagtaak.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 28 april 2012, 15:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 16:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien kan je die vraag beter prive stellen en niet op een forum? Ik kan hier wel een uitgebreid verhaal vertellen maar dat doe ik maar niet...... En precies, je moet iedereen in zijn waarde laten, maar dan ook iedereen en dat wil ik ook graag...ben ik helemaal met je eens! En ik doe niet onaardig ik reageer op haar bijdrages......en dat mag toch? Er wordt hier wel onaardiger gedaan hoor.......ook door Zeeland... Als we hier iedereen even tot de orde moeten roepen die niet aardig genoeg is naar iemands zin......heb je wel een dagtaak..... |
Soms moet je meerdere keren lezen wat men bedoeld. De emotie is niet te traceren en kan vaak alles verkeerd overkomen. Meestal zie ik wel de humor van stukjes forum en wat mij opvalt, is dat mocht je de persoon in kwestie later tegenkomen je vaak denkt hé een leuk persoon of gewoon gezellig in de omgang. Misschien een ideetje om de volgende picknick reallife af te spreken om de beeldvorming bij te stellen. Niemand is perfect en we maken allemaal wel eens een foutje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIA830
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 16:46
|
|
|
Ik ben dit topic begonnen alleen onder een andere profiel. Ik ben weer terug van weg geweest. Maar ik zie dat het wel erg actief is onder de christenen. Dat er toch verschillende meningen over zijn. Mooi om te zien dat meningen verschillen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 16:50
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,ik denk, gelooft en weet bijna zeker dat jij degene bent. Alleen jij weet het nog niet?
Hoe leest jij deze zinnen?
koffie.. |
Ieder geval wel een heeeele mooie profielfoto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:01
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ach Zeeland ...misschien tot een volgende keer ..
en de tranen zijn gelukkig weer opgedroogd (een beetje) |
Ach Leo , je bent niet de enigste hoor die er niet bij is. Ze treffen het wel met het weer zeg. De regen vanochtend en nu met zn allen heerlijk in de zon.
Of zou die zon alleen maar in zeeland aanwezig zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:01
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wat gebeurde er, toen Jezus na zijn opstandelingen alleen was met de discipelen? Ze moesten wachten op de Geest die zou komen in Jezus plaats. Zelf denk ik dat d euitstroting Heilige Geest ook de doop in de Geest mag worden genoemd. Johannes zei, "ik doop met water, maar die na mij komt met Geest en met vuur, ook een reden om over doop in de Geest te praten.
Juist door goed bedoelde zaken, maar wel uit onkunde is de doop in de Geest ondergesneeuwd in onze westerse wereld. Het volgen van Jezus toentertijd kwam ongetwijfeld door werk van de Geest, maar d edoop kwam met pinksteren over de mensen daar. Omdat d edoop in de Geest los staat van d ewaterdoop, kan die eerder of later plaatst vinden, maar is eigenlijk wel noodzakelijk, want dan kan de Geest ons beter gebruiken.
Wat ik tot dusver heb gehoord en begrepen, hang thet wel af van onze gesteldheid ten opzichte van de Geest omdat Hij zich niet opdringt. |
Je beweert dus dat je een beter christen bent als je gedoopt bent in de Geest? Hoe moet ik mij die doop voorstellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien kan je die vraag beter prive stellen en niet op een forum? Ik kan hier wel een uitgebreid verhaal vertellen maar dat doe ik maar niet...... En precies, je moet iedereen in zijn waarde laten, maar dan ook iedereen en dat wil ik ook graag...ben ik helemaal met je eens! En ik doe niet onaardig ik reageer op haar bijdrages......en dat mag toch? Er wordt hier wel onaardiger gedaan hoor.......ook door Zeeland... Als we hier iedereen even tot de orde moeten roepen die niet aardig genoeg is naar iemands zin......heb je wel een dagtaak..... |
W-tje , wanneer kom je een dagje naar Zeeland?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:12
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja, waar let ik ten DIEPSTE op,wanneer ik een profiel bekijkt. Daar ben ik..en misschien wel met veel anderen best benieuwd naar.
Ik dacht..ik lach die vraag gewoon even hier neer. Misschien hoort dit dan bij mij, dit hier even te doen..
fijne dag! |
Ten eerste zou ik beginnen met te kijken of het om een man of een vrouw gaat ( net waar je voorkeur naar uit gaat). De meerkeuzevragen sla je gewoon over , want de meesten vullen toch zomaar wat in. Bij de open vragen , eerst kijken wat ze verder nog kwijt willen , je weet maar nooit of je iets kan gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:13
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Wist u dat het gisteravond weer ouderwets gezellig was in de chatroom?
Wist u.... dat mijn wist u datje er eerder was dan die van Mariska? hihi |
Die van jou zat ergens verstopt tussen de andere verstopte topics.... Het is nl een heel zoekwerk om al die topics te vinden... Word eens tijd voor de bezem door het forum....
Trouwens de mijne heet heel anders als die van jou... Dus het geen jatwerk geweest van dit konijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ten eerste zou ik beginnen met te kijken of het om een man of een vrouw gaat ( net waar je voorkeur naar uit gaat). De meerkeuzevragen sla je gewoon over , want de meesten vullen toch zomaar wat in. Bij de open vragen , eerst kijken wat ze verder nog kwijt willen , je weet maar nooit of je iets kan gebruiken. |
Ik kijk altijd naar de schrijffouten en naar de zinsbouw...en ik kan je verzekeren dat je daar enorm veel plezier van hebt...vooral de mensen met een zogenaamde HBO-opleiding durven wel eens enorm uit de bocht gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:49
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Willemijn ik had even een vraagje aan jou!
Ik vind dat je iedereen in haar of zijn waarde moet laten! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:49
|
|
|
Er is ook nog een studentendoop...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:51
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,ik denk, gelooft en weet bijna zeker dat jij degene bent. Alleen jij weet het nog niet?
Hoe leest jij deze zinnen?
koffie.. |
Dank je wel, Heide, ik voel me zeer vereerd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:51
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je beweert dus dat je een beter christen bent als je gedoopt bent in de Geest? Hoe moet ik mij die doop voorstellen? |
het gaat er niet om of je een beter christen wordt. we blijven allemaal mensen en maken nog steeds fouten. (rom 7:18-23 ook Paulus).
het gaat er om of we volwassen in Christus worden. in Joh.21:18-19 zegt de Heer tegen Petrus, Toen je jong was, omgordde je jezelf en ging je je waar je wilde, maar als je oud wordt, zul je je handen uitstrekken en een ander zal je omgorden en je brengen waar je niet wilt. En dit zei Hij om te kennen te geven met welke dood hij God verheerlijken zou.
als je dit met een andere sleutel leest, staat er.
Dat er gedoelt wordt op twee fasen in Petrus leven, op voor en na zijn ingaan in het Koninkrijk van God. ervoor was hij jong, bepaalde hij zijn handel en wandel, zijn IK was springlevend, altijd wel enthousiast (marc.8:33, Col 3:1-2) Daarna zou gelden: Niet meer mijn ik, maar Hij leeft in mij (gal.2:20) Petrus zou "oud" (=geestelijk volwassen) worden en Gods wil leren doen, waarvan de uiteindelijke consequentie zou zijn, dat zijn ik zou sterven, opdat God Koning in hem zou kunnen zijn. Omdat Petrus die Ander waarlijk liefhad, zou Die hem omgorden. Met de dood van zijn ego zou hij God verheerlijken. (Joh. 21:15-19).
je zou kunnen zeggen dat dit off topic is, maar het is zeker dat je deze fase nooit kan bereiken zonder de Heilige Geest. daar zijn wij als mensen veel te ontoereikend voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:55
|
|
|
VISSER278 schreef: | W-tje , wanneer kom je een dagje naar Zeeland? |
Ik denk dat wanneer je W-tje wilt zien haar plots in Pieten-stad moet overvallen...als je hier nu eens een datum en uur neerzet wil ik best met je meegaan zonder dat zij van onze komst op de hoogte is. Immers de onverwachtste aanval is steeds de beste aanval met de mooiste overwinning...we zullen haar eens....pfffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 17:57
|
|
|
Het viel mij gewoon erg op dat je iedere keer niet zo leuk reageerde naar Zeeland! Voor de rest heb ik er geen moeite mee dat iedereen zijn of haar mening mag zeggen! Daar is een forum voor, blijf wel een beetje lief voor elkaar, met ook wat respect en anders spreek het pv uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:17
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Het viel mij gewoon erg op dat je iedere keer niet zo leuk reageerde naar Zeeland! Voor de rest heb ik er geen moeite mee dat iedereen zijn of haar mening mag zeggen! Daar is een forum voor, blijf wel een beetje lief voor elkaar, met ook wat respect en anders spreek het pv uit! |
Misschien vallen je andere dingen niet erg op en ik vind dat je nu wel erg op mijn persoon speelt, maar dat mag blijkbaar wel? Ik vind dat jij niet leuk reageert richting mij......maar daar heb je blijkbaar geen moeite mee? Bijzonder....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik kijk altijd naar de schrijffouten en naar de zinsbouw...en ik kan je verzekeren dat je daar enorm veel plezier van hebt...vooral de mensen met een zogenaamde HBO-opleiding durven wel eens enorm uit de bocht gaan... |
dyslexie komt in alle bevolkingslagen voor? en zegt toch niets over intelligentie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:32
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je beweert dus dat je een beter christen bent als je gedoopt bent in de Geest? Hoe moet ik mij die doop voorstellen? |
Nee volstrekt niet er bestaat geen gradtie in christen zijn. Maar er is wel een doop in de Geest, gelijk Johannes de doper omschrijft als hij het over Jezus heeft.
Joh 3:16 Staat heel goed omschreven waar het omgaat, Maar gelijk er wel verschil is in hoe wij ons openstellen ten opzichte van God, kan denk ik ook de Geest navenant met ons aan de slag. De Geest werkt, die doet je beseffen dat Jezus onze Redder is. Als je belijdt dat Jezus de opgestane Heer is. ben je gered.
Zelf noem ik mij maar ook wel anderen soms eendags christenen, voor mij, als ik alle tijd optel die ik daadwerklijk aan God besteed (gebed, Bijbellezen, kerkbezoek of kringenwerk etc.) kom ik wat uren aangaat niet eens op een dag in de week. Ik ben eens op onderzoek uit gegaan naar wat bidden inhoud, dan kom je er achter dat het veel meer is dan alleen handen vouwen ogen dicht en je zegje maar zeggen. Het is God overal bij betrekken, dus ook bij je werk of wat dan ook.
Gezien wat er om mij heen gebeurd met sommige personen, wil ik ook gedoopt worden in de Geest. Wat ik er van gehoord heb is het weleen beetje de zelfde strijd als voor de gewone doop (bij ons op belijdenis).
Er is dus verschil in waterdoop en doop in de Geest. Waterdoop is reiniging of het symbool van met Jezus begraven zijn en weer opgestaan. doop in de Geest is een vervulling c.q. zalving van de Geest in/over je zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:51
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik ben wel benieuwd welk boek je momenteel leest en wat je ervan vindt.
Zelf lees ik nu 3 boeken ( 1 op mn werk tijdens de pauze/ 1 voor het slapen gaan en 1 tussendoor). De titels zijn; Liverpool street, gaat over de kindertransporten tijdens de 2-e wereldoorlog . Doodgeslagen,doodgezwegen over de vervolging van homosexuelen tijdens de 2-e wereld oorlog en het laatste boek is een roman die gaat over de schaatsrevue. |
op het moment lees ik in verschillende boeken. in de 1 wat aktiever dan in de andere.
2 van die boeken zijn: ik zal nooit meer huilen van Nicky Cruz en Jamie Buckingham. en : ik daag je uit van Joyce Meyer.
daarnaast leest ik in 4 boeken van Wilkin van der Kamp ivm bevrijdingspastoraat en heb ik het boek van Martin Koornstra. leef Koninklijk bijna uit ivm de cursus: Leef Koninklijk.
en de Bijbel natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik denk dat wanneer je W-tje wilt zien haar plots in Pieten-stad moet overvallen...als je hier nu eens een datum en uur neerzet wil ik best met je meegaan zonder dat zij van onze komst op de hoogte is. Immers de onverwachtste aanval is steeds de beste aanval met de mooiste overwinning...we zullen haar eens....pfffff |
Ik zou Mario ook nog meenemen als ik jullie was.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:55
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oeps heb nog helemaal nix gedaan. Zit hier een beetje in mn nachthemd met mn laptop opschoot. Belt er een zo te zien gezellige meneer aan om te vragen of ik kom kijken bij de opening van de biljartklup aan de overkant van de straat. Lijkt me wel wat dus dan toch zo maar even douchen en aankleden |
zit nog steeds in mijn pyama werd pas om iets van 16.00 uur wakker. heb dus de heeeeele dag geslapen. lekker (nachtdienst gehad )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:57
|
|
|
TINEKE986 schreef: | zit nog steeds in mijn pyama werd pas om iets van 16.00 uur wakker. heb dus de heeeeele dag geslapen. lekker (nachtdienst gehad ) |
ja dan is het ook maar beter om overdag te slapen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:57
|
|
|
TINEKE986 schreef: | op het moment lees ik in verschillende boeken. in de 1 wat aktiever dan in de andere.
2 van die boeken zijn: ik zal nooit meer huilen van Nicky Cruz en Jamie Buckingham. en : ik daag je uit van Joyce Meyer.
daarnaast leest ik in 4 boeken van Wilkin van der Kamp ivm bevrijdingspastoraat en heb ik het boek van Martin Koornstra. leef Koninklijk bijna uit ivm de cursus: Leef Koninklijk.
en de Bijbel natuurlijk. |
Is Ik zal nooit meer huilen niet een heel erg oud boek? Volgens mij was dat erg in toen ik een jaar of zestien was en fan van Youth for Christ....Bestaat dat trouwens nog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:00
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wat gebeurde er, toen Jezus na zijn opstandelingen alleen was met de discipelen? Ze moesten wachten op de Geest die zou komen in Jezus plaats. Zelf denk ik dat d euitstroting Heilige Geest ook de doop in de Geest mag worden genoemd. Johannes zei, "ik doop met water, maar die na mij komt met Geest en met vuur, ook een reden om over doop in de Geest te praten.
Juist door goed bedoelde zaken, maar wel uit onkunde is de doop in de Geest ondergesneeuwd in onze westerse wereld. Het volgen van Jezus toentertijd kwam ongetwijfeld door werk van de Geest, maar d edoop kwam met pinksteren over de mensen daar. Omdat d edoop in de Geest los staat van d ewaterdoop, kan die eerder of later plaatst vinden, maar is eigenlijk wel noodzakelijk, want dan kan de Geest ons beter gebruiken.
Wat ik tot dusver heb gehoord en begrepen, hang thet wel af van onze gesteldheid ten opzichte van de Geest omdat Hij zich niet opdringt. |
Ik vraag me af waarom je nu gedoopt moet worden om wedergeboren te worden in de Geest....... Gods Geest laat je binnen in je hart en ervaar je in een kerkdienst.....wat maakt dan die doop voor verschil?
|
|
Naar boven |
|
|