Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 11:17
|
|
|
dat laatste zouden wij ook voor God mogen denken, wat bedoel je daar mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 11:24
|
|
|
Volgens de doopformulier kennen we 2 dopen, namelijk de kinderdoop en de volwassendoop. Hoe de doop werkt, is onbelangrijk. Het gaat om wat de doop voor ons betekent. Dat is een zichtbaar onderwijs (sacrament). Dat doop wijst naar het bloed van Christus, die reinigt van alle zonden. Ik (Jezus) voor u, daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven. Omdat Jezus voor ons (door het geloof) gestorven is. Betekent niet dat je meteen klaar bent, na de doop, gereinigd bent. De zonde blijft nog steeds in je hart, die bedenkt boze plannen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 11:28
|
|
|
oeps heb nog helemaal nix gedaan. Zit hier een beetje in mn nachthemd met mn laptop opschoot. Belt er een zo te zien gezellige meneer aan om te vragen of ik kom kijken bij de opening van de biljartklup aan de overkant van de straat. Lijkt me wel wat dus dan toch zo maar even douchen en aankleden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 11:31
|
|
|
Fijne dag allemaal
Ik hoop dat het droog blijft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 11:56
|
|
|
Als de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde? Lukas 18:8
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 11:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | We weten het allemaal zo goed dat seks voor het huwelijk niet mag. We schrijven er zelfs over op het forum.
Maar o wat is het toch moeilijk om je zelf te beheersen. Bij de eerste beste date kan men zich blijkbaar niet beheersen.
Maar omdat men geen maagd meer is mag seks voor het huwelijk wel? De bijbel is daar niet echt duidelijk in.
Maar ik geloof dat het voor iedereen geldt: maagd of geen maagd, seks hoort pas thuis binnen het huwelijk.
Ja velen maken de fout door het wel te doen. Maar erken het het dan ook. Doe niet vroom in het ene topic van seks hoort binnen het huwelijk thuis, en in het andere topic vermelden ach wat kan het voor kwaad om het wel te doen, of zelfs bij de eerste beste date het te doen.
Maar er zijn lui op cm die uit zijn op een one night stand... Zowel mannen als vrouwen... |
Het is niet een "we weten",het is jouw mening........
De Bijbel laat zien dat seks iets is om van te genieten,het is niet smerig en binnen het huwelijk is er zelfs een verplichting(is weer een andere discussie).Dat er niet geschreven wordt over seks voor het huwelijk is logisch,in die tijd werd er uitgehuwelijkt,veelal aan een onbekende(of je verkrachtte gewoon een meisje met als gevolg dat je met haar kon/moest trouwen),je was in je pubertijd al onder de pannen........tegenwoordig pakken we relaties anders aan,meer vanuit het hart,we zien het belang van een leven in goede harmonie en kijken minder naar het financiele aspect dan in Bijbelse tijden.Uithuwelijken is niet meer van deze tijd,kinderen mogen weer kind zijn en we kiezen zelf onze levenspartners,we nemen ruim de tijd om elkaar te leren kennen,we pakken het dus serieuzer aan dan in vroegere tijden.Deze wijze is overal geaccepteerd,in alle kerken,alleen over het stukje "seks" is niemand het eens........als je er vanuit gaat dat in Bijbelse tijden iedereen uitgehuwelijkt was zodra men de vruchtbare leeftijd bereikt had begrijp je dat seks buiten het huwelijk alleen overspel kan zijn geweest. Mensen zijn uniek,je kunt hier gaan roepen dat ieder zijn verantwoording moet nemen maar ieders grenzen liggen anders dus daar schiet je niks mee op
Erkennen?Net als Willemijn zit ik niet te wachten op bekentenissen van cm-ers..........ik las een studie van een dominee die beweert dat je na je bekentenis weer maagd wordt........tja..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 12:02
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Als iedereen die het is gebeurd, een merk zou hebben, zouden er veel met een merk rondlopen. Misschien zelfs wel degene, die zeggen roomser dan de paus te zijn. Wie weet het immers? Denk dat we eerst waardevol met een mens moeten omgaan, onze medemens, en dan is sex niet het eerste waar we aan denken, maar ook niet het laatste. Bij warmte en liefde, blijven we wel mens. Ook al hebben we onze verantwoording te nemen en te voelen |
Ik ben het helemaal met jou eens Willem!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 12:03
|
|
|
zo echt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 12:04
|
|
|
Dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 12:11
|
|
|
Wist u dat het gisteravond weer ouderwets gezellig was in de chatroom?
Wist u.... dat mijn wist u datje er eerder was dan die van Mariska? hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 12:23
|
|
|
Ja, waar let ik ten DIEPSTE op,wanneer ik een profiel bekijkt. Daar ben ik..en misschien wel met veel anderen best benieuwd naar.
Ik dacht..ik lach die vraag gewoon even hier neer. Misschien hoort dit dan bij mij, dit hier even te doen..
fijne dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 12:50
|
|
|
Ik lette op heeeeeeeel veel dingen,dan vind je altijd iets dat je niet aanstaat dus daten deed ik weinig
Open vragen en nieuwsgierigheid opwekken lijkt mij dé aanrader........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 12:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik lette op heeeeeeeel veel dingen,dan vind je altijd iets dat je niet aanstaat dus daten deed ik weinig
Open vragen en nieuwsgierigheid opwekken lijkt mij dé aanrader........ |
Echt een ;LEANNE antwoord.. thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 12:57
|
|
|
Ja,ik denk..gelooft.. en weet bijna zeker dat jij degene bent.
Alleen jij weet het nog niet?
Hoe leest jij deze zinnen?
koffie..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 19 mei 2012, 11:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 13:04
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,ik denk, gelooft en weet bijna zeker dat jij degene bent. Alleen jij weet het nog niet?
Hoe leest jij deze zinnen?
koffie.. |
nee, ik denk, ik gelooft en weet 100% zeker dat ik degene niet ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 13:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | dat laatste zouden wij ook voor God mogen denken, wat bedoel je daar mee? |
Als ik deze clips zo zie http://www.youtube.com/watch?v=maLJsLodcDw en http://www.youtube.com/watch?v=LA8QDuW5tTs&feature=fvwrel zou je kunnen denken dat het te dicht tegen de "verkeerde" kant aanzit en komt niet overeen met "onze"gedachten aan lofprijzing voor de Heer.
Moeten wij ons aanpassen aande wereld en in alles meegaan, dus ook in de muziek en zo eigenlijk de bovestaande clips afwijzen?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 28 april 2012, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 13:42
|
|
|
JOHANNA992 schreef: | De doop in de Heilige Geest heb ik als een zegen ervaren.Steeds meer en meer ben ik hier kracht en wijsheid uit gaan putten.Er leeft een diepe vreugde in mij die niet met woorden te beschrijven is.Als ik Zijn Geest even niet voelbaar ervaar en het moeilijk is dan bid ik "Wilt U voelbaar aanwezig zijn"dan voel ik dat de Geest mij doorstroomd.Ik blijf het een groot wonder vinden. |
Juist ja, er is dus verschil in doop met water en Heilige Geest. Als ik zo om mijn heeen mensen meemaak die ook het zelfde hebben, word ik een beetje jaloers. Ik word soms ook wel vervuld en zit soms uit pure dankbaarheid bij een fatastisch clip met de ruitewisser binnekant bril bij mijn pc. Het is wel zo dat de Geest al werkt, mede daadoor wordt men bewust belijdend christen.
Ik ben mij er van bewust dat ik zelf d edoop in de Geesttegen houd op één of andere manier. zelf denk ik dat onwetendheid over wat de Geest doet en wil, te onbekend is. Ik zie zoveel meer mogelijkheden als de Geest meer vrijheid kreeg in gemeenten, maar ook in mijn hart om het zo maar te zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:00
|
|
|
Jammer een beetje autopech ...even naar de garage en eind van de middag ??? klaar.
Iedereen een droge PN toegewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee, ik denk, ik gelooft en weet 100% zeker dat ik degene niet ben. |
Misschien wel 200%
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:06
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Jammer een beetje autopech ...even naar de garage en eind van de middag ??? klaar.
Iedereen een droge PN toegewenst. | En nu kun je niet naar de PN???
Das zielig!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En nu kun je niet naar de PN???
Das zielig!!! |
Ach Zeeland ...misschien tot een volgende keer ..
en de tranen zijn gelukkig weer opgedroogd (een beetje)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:14
|
|
|
ja daar heb je het al tegen onze gedachten, wat je mooi of niet mooi vind is een kwestie van smaak. Ik snap niet hoe muziek 'verkeerd' kan zijn. Tekst kan wel verkeerd zijn natuurlijk. Veel christenen vinden klassieke muziek wel 'goed' als je leest hoe sommige componisten leefden hoeft het van mij niet zo nodig. Doe mij dan maar een groep die muziek probeert te maken tot eer van God. Zelfs al vind ik het niet mooi. Ze doen het uiteindelijk voor God en Hij kijkt naar wat er in je hart leeft voor Hem en is de uitvinder van de muziek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:14
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ach Zeeland ...misschien tot een volgende keer ..
en de tranen zijn gelukkig weer opgedroogd (een beetje) |
Hierzo....heppie van mijn een zakdoekie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:16
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Volgens de doopformulier kennen we 2 dopen, namelijk de kinderdoop en de volwassendoop. Hoe de doop werkt, is onbelangrijk. Het gaat om wat de doop voor ons betekent. Dat is een zichtbaar onderwijs (sacrament). Dat doop wijst naar het bloed van Christus, die reinigt van alle zonden. Ik (Jezus) voor u, daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven. Omdat Jezus voor ons (door het geloof) gestorven is. Betekent niet dat je meteen klaar bent, na de doop, gereinigd bent. De zonde blijft nog steeds in je hart, die bedenkt boze plannen. |
Herman, wat een ontzettend goed en compleet antwoord! Ik ben hier helemaal van harte mee eens. En dat meen ik oprecht! Wat mij betreft is dit ook de enige juiste antwoord op dit topic. In dit antwoord zit alles. Niemand die dit jou verbeterd. Echt super goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En nu kun je niet naar de PN???
Das zielig!!! |
Waar maak jij je nu toch druk om????? (ik citeer je eigen schrijfsels even )
Maar ja, je kunt er maar druk mee zijn......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 28 april 2012, 14:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hierzo....heppie van mijn een zakdoekie
|
Nog even en het is een tranendal...haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waar maak jij je nu toch druk om????? (ik citeer je eigen schrijfsels even )
Maar ja, je kunt er maar druk mee zijn...... |
Gelukkig zijn vele vrouwen begaan met het leven van leonardo...
Het geeft weer een stimulans om verder te gaan....zeker het missen van de bietensalade doet veel pijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:39
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Gelukkig zijn vele vrouwen begaan met het leven van leonardo...
Het geeft weer een stimulans om verder te gaan....zeker het missen van de bietensalade doet veel pijn. |
Weet ik, maar ik reageerde even op een schrijfsel van Zeeland waar ik op een serieus topic reageerde en dit antwoord kreeg van haar....... Tja, dan is dit toch ook geen levenszaak? Of is je wereld ingestort?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:51
|
|
|
BEUN656 schreef: | Herman, wat een ontzettend goed en compleet antwoord! Ik ben hier helemaal van harte mee eens. En dat meen ik oprecht! Wat mij betreft is dit ook de enige juiste antwoord op dit topic. In dit antwoord zit alles. Niemand die dit jou verbeterd. Echt super goed! |
Wat gebeurde er, toen Jezus na zijn opstandelingen alleen was met de discipelen? Ze moesten wachten op de Geest die zou komen in Jezus plaats. Zelf denk ik dat d euitstroting Heilige Geest ook de doop in de Geest mag worden genoemd. Johannes zei, "ik doop met water, maar die na mij komt met Geest en met vuur, ook een reden om over doop in de Geest te praten.
Juist door goed bedoelde zaken, maar wel uit onkunde is de doop in de Geest ondergesneeuwd in onze westerse wereld. Het volgen van Jezus toentertijd kwam ongetwijfeld door werk van de Geest, maar d edoop kwam met pinksteren over de mensen daar. Omdat d edoop in de Geest los staat van d ewaterdoop, kan die eerder of later plaatst vinden, maar is eigenlijk wel noodzakelijk, want dan kan de Geest ons beter gebruiken.
Wat ik tot dusver heb gehoord en begrepen, hang thet wel af van onze gesteldheid ten opzichte van de Geest omdat Hij zich niet opdringt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 15:05
|
|
|
Heerlijk zulke reacties..ze waren gelukkig tegen Leonard gericht...en die vatte het goed op....en voor de rest......
Ik lach....al is het ook een beetje zuur...
|
|
Naar boven |
|
|