Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 15:53
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik twijfel niet aan de grootheid van God....
Evenmin aan Zijn Wijsheid.............
Maar ik erger me aan mensen die roomser willen zijn dan de paus.
|
Als iedereen die het is gebeurd, een merk zou hebben, zouden er veel met een merk rondlopen. Misschien zelfs wel degene, die zeggen roomser dan de paus te zijn. Wie weet het immers? Denk dat we eerst waardevol met een mens moeten omgaan, onze medemens, en dan is sex niet het eerste waar we aan denken, maar ook niet het laatste. Bij warmte en liefde, blijven we wel mens. Ook al hebben we onze verantwoording te nemen en te voelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 15:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik weet niet of in een boek beschreven kan worden welke persoon het beste bij je past. Het klinkt zo abstract.
Je kan ook God niet vragen of een bepaalde persoon bij je past of niet. Het zijn zaken die je zelf moet ondervinden. Je hart en verstand laten spreken. Je kan eventueel met iemand anders over je 'verovering' praten zonder hun raad te vragen of hij of zij wel bij je past. Hun relatie, voor zoverre die er al is, met je 'lief' is totaal anders en eigenlijk ook niet relevant.
Dat zo'n date-boek je tips kan geven van het hoe en wat tijdens chatsessies of dergelijke kan ik wel begrijpen. |
Ben het in grote delen met je eens Frank, maar heb wel een opmerking. Of je God dingen niet kan vragen heb ik wel andere mening over. Op eerste gezicht zijn er mogelijk velen die je wel leuk zou vinden, maar wie past bij je? De mensen waar je mee om gaat ken je niet, en leren kennen is wel een process wat tijd vergt. Daarbij, God is wel degelijk degene die een mens zijn leven leid, al maakt Hij je niet tot een stuk steen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 16:01
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mobiele telefoon kwijt.....(gebeurd nooit... )
Vervolgens mopperen(gelukkig op mezelf) Tot ontdekking komen....dat ik zo vreselijk slordig ben... Bellen met een andere telefoon in de hoop dat ergens uit de diepte een geluid komt...(wat er dus niet komt...en dus de telefoon niet in huis is) Paniek...dat hij misschien gestolen is...
Bellen naar MevrX...Men X...niets gevonden.... Laatste poging Mevr B...JAAAAAAAAA!!!
In het hoekje van een bank...bij een client....heeft hij de nacht doorgebracht... Gelukkig...weer terecht... |
Lijkt juist op een heeeeeeeel mooi moment.....Weer gevonden!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 16:58
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik twijfel niet aan de grootheid van God....
Evenmin aan Zijn Wijsheid.............
Maar ik erger me aan mensen die roomser willen zijn dan de paus.
|
Mag ik me hier even geheel en al bij aansluiten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 16:59
|
|
|
WILLEM618 schreef: | De boot op??? Het is op de hei hoor. Weet niet of boten daar wel blijven drijven, of verwacht je zoveel regen?
|
Nou als het zo blijft regenen zoals het nu doet ken je de boot wel meenemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:01
|
|
|
Gelijk Willem...het kan voor allebei... Want toch overwint dan het blijde moment als hij achter een kussen van de bank vandaan komt!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:01
|
|
|
Dank Pieter,Roos Herman..goed wanneer we mekaar in geloof en bekering tegen komen op aarde hier. God leidt ieder mens in de weg die HIJ nodig acht ..zo lees ik ook hier..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 26 april 2012, 17:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:03
|
|
|
PIETER619 schreef: | Overgave geeft bevrijding, althans dat was bij mij het geval. Ik werd al een paar keer door de Geest op de schouder getikt tijdens diensten. Bij Opwekking 488 had mijn broer een clip gemaakt en die kon ik op het laatst niet meer mee zingen, brok in mijn keel tranen.
Men heeft mij ongeveer 20 jaar lang verteld, dat ik me moest laten dopen, puur omdat ik wel voor mijn geloof uitkwam en getuigde. Ik wilde eerst de fouten waarvan ik wist dat ik te vaak nog fout deed herstellen, wat dus niet lukte. Toen ik bezig was met voorbereidingen voor kerstfeest zondagsschool, was de maat vol weer die tik op de schouder, en moest ik mij overgeven, bessefend dat ik zelfs niets kon maar hulp nodig had om mij te verbeteren. Ik kreeg toen een heel lekker warm gevoel, een bevrijdend gevoel, net of er een last van me afviel.
Staande in het doopfont, na mijn doop, kon ik Opwekking 488 met clip weer volledig droog, mee zingen. |
Wat een openheid,dank Pieter
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 26 april 2012, 17:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:03
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Op facebook, Hyves, msn...de andere CM-kanalen... |
En gezellig dat we het daar hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:05
|
|
|
ROOS423 schreef: | Mooi getuigenis!
Overgave is voor mij gebleken, alles in Gods handen leggen, mijn hart en mijn leven vroeger, nu en toekomst. Ik ben hier nederig door geworden : alles komt van God, alles is door God en alles is voor God: niets is meer van mijzelf of door mijzelf... Kracht in zwakheid, zegt Paulus.. een groeiproces ..
Die Roos van vroeger deed mooie en goede dingen.. ja best wel.. Die Roos van nu heeft impact. Impact van God zelf door haar heen, en liefde en vrede met zichzelf en anderen (geen vredemeer met zonde), en leeft elke dag vanuit die bekering .... een mentaliteit gericht naar de Vader.
Heer, U houdt van ons. Dat zegt U in Uw Woord. U bent 't Woord en U bent Waarheid. Dus Uw Woord is Waarheid, en een persoon ook nog.. Bent U ook blij met wat U ziet?
Help me Heer om beter te zijn, want ik heb U nodig.. in alles ..en ik nodig U uit ook in alles aanwezig te zijn.. kneed mij, verander mij, vul mij, zend mij God bless |
Nederigheid,niet mens eigen..maar zo heilzaam Dank roos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:07
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooi Heide, zomaar uit het leven gegrepen. Speelt ook bij mij ! |
Idd uit het leven gegrepen Herman Dank God dit te voelen en te kennen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 26 april 2012, 17:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:23
|
|
|
Vrij moeilijk onderwerp voor mij en mensen zoals hier op cm..dacht ik. Maar misschien zie ik dit verkeerd..
Omdat ik zelf soms het gevoel krijgt,de neiging te hebben sneller grensen te willen gaan verleggen..na alles wat gebeurd is in het leven. Zou het kunnen zijn dat meerdere dit ook beleven hier?.
Misschien is het ook wel voor cm,om een vraag te stellen zoals; Wanneer gemeenschap na het/een huwelijk
Of kom ik hiermee bij de titel van hierboven terecht?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 27 april 2012, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:34
|
|
|
JOSINA022 schreef: | En gezellig dat we het daar hebben... |
...is het dan niet zonde dat je geld betaald om op CM rond te hangen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gelijk Willem...het kan voor allebei... Want toch overwint dan het blijde moment als hij achter een kussen van de bank vandaan komt!!!! |
...kijk nog maar eens goed onder of achter die kussens, misschien komt er nog wat vandaan...misschien een vergeten lover...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nou als het zo blijft regenen zoals het nu doet ken je de boot wel meenemen |
Kom je als het niet regent?
Het doet al een hele namiddag enorm lelijk hier...veel wind en liters waren...ja, ik weet het: het hoort op die andere topic thuis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:41
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Als iedereen die het is gebeurd, een merk zou hebben, zouden er veel met een merk rondlopen. Misschien zelfs wel degene, die zeggen roomser dan de paus te zijn. Wie weet het immers? Denk dat we eerst waardevol met een mens moeten omgaan, onze medemens, en dan is sex niet het eerste waar we aan denken, maar ook niet het laatste. Bij warmte en liefde, blijven we wel mens. Ook al hebben we onze verantwoording te nemen en te voelen |
mooi...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:42
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Als iedereen die het is gebeurd, een merk zou hebben, zouden er veel met een merk rondlopen. Misschien zelfs wel degene, die zeggen roomser dan de paus te zijn. Wie weet het immers? Denk dat we eerst waardevol met een mens moeten omgaan, onze medemens, en dan is sex niet het eerste waar we aan denken, maar ook niet het laatste. Bij warmte en liefde, blijven we wel mens. Ook al hebben we onze verantwoording te nemen en te voelen |
Er is een enorme kloof tussen platvloerse sex hebben en elkaar beminnen. Ik ben absoluut niet voor losse relaties maar de meeste mensen op CM weten heus wel waar Abraham de mosterd haalt......
In de Zaanse Schans natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:43
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...het is duidelijk dat er een vrouwenfront werd gevormd... |
Weer eens wat anders dan een koudefront
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:44
|
|
|
We weten allemaal dat sex voor het huwelijk volgens de Schrift niet mag. We weten ook dat velen een andere invulling hebben van wat sex is. Misschien moeten we maar gewoon zwijgen over het onderwerp net zoals we ons ook niet de vraag stellen of we nu eigenlijk ja dan neen door het rode verkeerslicht mogen rijden. Ik bedoel maar dat ieder wel een argumentatie heeft om wel of niet iets te doen. Of het nu om sex gaat of om het verkeersregelement of het al dan niet eten van aardappels met een lepel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:46
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...kijk nog maar eens goed onder of achter die kussens, misschien komt er nog wat vandaan...misschien een vergeten lover... |
OHHHHHHHHHHH
Daarom heeft het zo lang geduurd voor ik verliefd werd............ Ik heb te weinig kussens in huis............ Maar ik wil de kussens die ik nu nog heb met liefde afstaan hoor........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:48
|
|
|
If you want breakfast in bed, sleep in the kitchen...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | We weten allemaal dat sex voor het huwelijk volgens de Schrift niet mag. We weten ook dat velen een andere invulling hebben van wat sex is. Misschien moeten we maar gewoon zwijgen over het onderwerp net zoals we ons ook niet de vraag stellen of we nu eigenlijk ja dan neen door het rode verkeerslicht mogen rijden. Ik bedoel maar dat ieder wel een argumentatie heeft om wel of niet iets te doen. Of het nu om sex gaat of om het verkeersregelement of het al dan niet eten van aardappels met een lepel. |
Wow..ja zoist ook weer Frank!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 26 april 2012, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...is het dan niet zonde dat je geld betaald om op CM rond te hangen? |
Nee hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 18:09
|
|
|
Hoeveel rekening hou ik met anderen om mij heen wanneer ik bevriend raakt, of een nieuwe vriend of vriendin ontmoet?
Let ik specifiek op bepaalde dingen..of laat ik het gewoon allemaal op mij af komen? De situatie waar ik in kan zitten,kan natuurlijk ook een rol hier in spelen..
Los van wat we natuurlijk op de meeste profielen terug kunnen zien. toch ook even deze vraag hier.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 26 april 2012, 23:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 18:29
|
|
|
Mijn slechtste moment vandaag was toen ik uit mijn werk naar huis wilde en het plenste van de regen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 18:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | We weten allemaal dat sex voor het huwelijk volgens de Schrift niet mag. We weten ook dat velen een andere invulling hebben van wat sex is. Misschien moeten we maar gewoon zwijgen over het onderwerp net zoals we ons ook niet de vraag stellen of we nu eigenlijk ja dan neen door het rode verkeerslicht mogen rijden. Ik bedoel maar dat ieder wel een argumentatie heeft om wel of niet iets te doen. Of het nu om sex gaat of om het verkeersregelement of het al dan niet eten van aardappels met een lepel. |
Ja, goed standpunt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 18:35
|
|
|
NICKY298 schreef: | God weet zoveel meer en kan zoveel meer dan wij kunnen weten en denken.
Hij heeft deze geboden met een reden gemaakt!
Hier is echt goed over na gedacht! |
Mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 18:39
|
|
|
INGE721 schreef: | Maar ik erger me aan mensen die roomser willen zijn dan de paus. |
Goed, je stand is duidelijk: we zijn ook nog een keer gewoon mens. Mee eens. Maar is dat dan meteen vrijbrief om te gaan marchanderen met de Bijbel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 18:53
|
|
|
ROOS423 schreef: | Mooi getuigenis!
Overgave is voor mij gebleken, alles in Gods handen leggen, mijn hart en mijn leven vroeger, nu en toekomst. Ik ben hier nederig door geworden : alles komt van God, alles is door God en alles is voor God: niets is meer van mijzelf of door mijzelf... Kracht in zwakheid, zegt Paulus.. een groeiproces ..
Die Roos van vroeger deed mooie en goede dingen.. ja best wel.. Die Roos van nu heeft impact. Impact van God zelf door haar heen, en liefde en vrede met zichzelf en anderen (geen vredemeer met zonde), en leeft elke dag vanuit die bekering .... een mentaliteit gericht naar de Vader.
Heer, U houdt van ons. Dat zegt U in Uw Woord. U bent 't Woord en U bent Waarheid. Dus Uw Woord is Waarheid, en een persoon ook nog.. Bent U ook blij met wat U ziet?
Help me Heer om beter te zijn, want ik heb U nodig.. in alles ..en ik nodig U uit ook in alles aanwezig te zijn.. kneed mij, verander mij, vul mij, zend mij God bless |
Ook een mooie getuigenis.
Ik zit nu met het probleem dat ik eigenlijk, denk ik, weer aan overgave moet werken. Elke dag belijd ik mijn zonden en geef Jezus de eer die Hem toekomt, namelijk mijn redding door wat Hij heeft gedaan aan het kruis en met zijn opstanding.
Mijn probleem is (zou een nieuw topic kunnen zijn) is de waterdoop de zelfde als de doop in de Heilige Geest. Het heeft ook te maken met overgave, althans wat ik er tot nu toe van begrepen heb. De Heilige Geest, gegeven door Jezus, kan veel meer als wij ons er voor open gingen stellen vermoed ik. Er zijn veel misverstanden, over wat de Geest kan en wil doen. Als ik Abraham zie die IsaƤk offeren wilde, vraag ik mij af, ben ik bereid om mijn kostbaarste bezit te offeren aan de Here God. Een totale overgave, ondanks wetend, dat God mij dat niet zou vragen zal, alleen maar of ik bereid ben.
Zo wat filosoferend heb ik alle sgegeven bij min overgave, denk ik dat ik toch een kleine slag om de arm heb gehouden bij mij novergave en doop. Maar toch is en blijft mijn leus , "alle ere komt oe aan de Here", OOk dat alle 4 kindern bewust belijdend christen zijn geworden, de jongste al op 12 jarige leeftijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 19:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...kijk nog maar eens goed onder of achter die kussens, misschien komt er nog wat vandaan...misschien een vergeten lover... |
Lovers vergeet ik NOOIT!!!! Die zet ik gewoon OP de bank...met de rug TEGEN de kussens!!!! Mooie dingen verstop je niet...daar kijk je naar!!!
|
|
Naar boven |
|
|