Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 09:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dat is nu juist zo erg Leanne... Het klinkt lekker...is nog veel lekkerder om te eten... En supergaaf voor de lijn!!! Maar ik weet ook dat jij en ik daar helemaal niet aan hoeven te denken...
DUS.....??? Jij krijgt het van me |
Die prachtige rondingen krijg je niet zomaar,is hard dooreten hoor Ik kijk er naar uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 10:24
|
|
|
Eigenlijk is dit heel erg...dat maakt mensen verdrietig... Ik was er niet bij...zal dus niet oordelen... Maar dit alles is voor iedereen niet echt een voorbeeld...
Meer zeg ik maar niet... Dan zullen wij maar voor Martha bidden.... God heeft het WEL gezien en gehoord...en ook die heeft vaak verdriet van ons mensenkinderen!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 10:29
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Had jij dan die krant moeten bezorgen bij Visser? |
Ho effe... Als ik dat had moeten doen...snap je toch wel...als Zeeuw...dat ik die Zeeuw ECHT niet was vergeten....
(Het idee dat ik een boos telefoontje krijg van de abonnee...!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 10:51
|
|
|
PIETER649 schreef: | zie jesaja 42:8
moderne tijden zjn niet altijd betere tijden Chatuliem, als jij bijvoorbeeld Johannes heet, mag er een nieuwe spelling van kracht worden, eigennamen blijven hetzelfde, dus heet jij dan niet opeens Jowhannus |
droog... Johwlanda ... haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 11:02
|
|
|
Leanne vroeg om het recept van een notentaart...
Even over de noten die erin gaan....Vroeger haalde ik ze gewoon op de markt bij de notenkraam. Vragen naar ongebrande noten voor een notentaart... Maar aangezien ik weinig op een markt kom...deze keer zag ik bij de supermarkt gewoon een plastic doosje van 200gr....gemengde noten. Walnoten hazelnoten amandelen para-en pecannoten kunnen en mogen erin...Uiteraard ongezouten..
400gr noten gaan er dus in... een bekertje slagroom(250cc) 350 gr kristalsuiker 1 dl water.
Het deeg waarin dit alles verdwijnt is een simpel pak Appeltaart mix. (moet dan alleen boter...en een ei in...lees beschrijving op de verpakking) En een taartvorm van 24 cm doorsnee
Bekleed de vorm met het zandtaartdeeg en bewaar een rond lapje deeg om straks de taart mee af te sluiten. De opstaande rand hoeft niet helemaal tot bovenaan want de taart is niet hoog.
Plet de noten(ik doe dat met een hamer) hoeft niet helemaal fijn. Doe de suiker met het water in een pan...Langzaam verhitten tot de suiker een beetje gaat carameliseren...Doe afwisselend de gehakte noten en een scheut room erbij..Dat wordt een dikke brij...Even nog doorkoken...en daarna even af laten koelen. Stort de lauwe brij in de beklede vorm..vouw de opstaande randen naar binnen en sluit af met het laatste rondje deeg...
Bestrijken met ei of melk...(moet niet perse) 1 uur in de oven...op 175 graden
Wie hem maakt wel effe laten weten... Je bent gewaarschuwd...Verslavend zoet en zeer slecht voor de lijn!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 11:27
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Tsja...komt regelmatig voor...eigenlijk nog te veel!!!!! |
Ik weet niet of je kan stellen dat het TE veel is, verkeerde keuzes hoort bij het leven en maakt dat je daardoor gevormd wordt. En regelmatig komt het voor dat op het moment daar het goede keuzes leken en achteraf zeg je dan: dat had ik beter niet moeten doen...... Het vormt je als mens.....en dat doet het niet als je leven een en al voorspoed is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 12:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet niet of je kan stellen dat het TE veel is, verkeerde keuzes hoort bij het leven en maakt dat je daardoor gevormd wordt. En regelmatig komt het voor dat op het moment daar het goede keuzes leken en achteraf zeg je dan: dat had ik beter niet moeten doen...... Het vormt je als mens.....en dat doet het niet als je leven een en al voorspoed is. |
presiess Willemijn... wijze woorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 12:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet niet of je kan stellen dat het TE veel is, verkeerde keuzes hoort bij het leven en maakt dat je daardoor gevormd wordt. En regelmatig komt het voor dat op het moment daar het goede keuzes leken en achteraf zeg je dan: dat had ik beter niet moeten doen...... Het vormt je als mens.....en dat doet het niet als je leven een en al voorspoed is. |
Dat woordje TE...was anders bedoeld.... Het ging over dat ik mezelf nogal eens onderhanden moet nemen.... Ging niet zozeer over TE veel verkeerde keuzes.... En dat onderhanden nemen....ging over dat ik steeds vaker tot ontdekking kom..wat ook ik.....nog steeds weer verkeerd doe....juist de verkeerde woorden zeg.... En dat...is niet zo verkeerd om jezelf eens onder de loep te nemen.... beetje zelfkennis... Maar ...toch heel confronterend....en dat bedoelde ik ...met TE.... Maar ik leer er ook weer van...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 12:45
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dat woordje TE...was anders bedoeld.... Het ging over dat ik mezelf nogal eens onderhanden moet nemen.... Ging niet zozeer over TE veel verkeerde keuzes.... En dat onderhanden nemen....ging over dat ik steeds vaker tot ontdekking kom..wat ook ik.....nog steeds weer verkeerd doe....juist de verkeerde woorden zeg.... En dat...is niet zo verkeerd om jezelf eens onder de loep te nemen.... beetje zelfkennis... Maar ...toch heel confronterend....en dat bedoelde ik ...met TE.... Maar ik leer er ook weer van... |
Het is zeker niet verkeerd om jezelf eens te spiegelen of de kritiek van de ander eens ter harte te nemen.....Maar jij bent ook wie je bent en dat mag toch ook? Je moet ook wel in jezelf blijven geloven....en jij bent toch ook goed zoals je bent........en dat kunnen anderen nemen of laten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 12:47
|
|
|
COOTJE711 schreef: | presiess Willemijn... wijze woorden |
Wijze oma woorden he? Ben sinds donderdag oma .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 12:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wijze oma woorden he? Ben sinds donderdag oma ..... |
Gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 12:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wijze oma woorden he? Ben sinds donderdag oma ..... | Geweldig leuk voor je! Gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 13:04
|
|
|
Gefeliciteerd! Kun je ze later vertellen over die Sinterklaas die door de straten van Harderwijk gelopen heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 13:11
|
|
|
Gefeliciteerd...maar dat hoorde wel onder het kopje...MOOISTE MOMENT...mag ik aannemen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 13:11
|
|
|
ANNIKA155 schreef: | Welk programma is dat Mario? |
http://www.mediaconverter.org/
Je kunt het via internet omlaten vormen en daarna dowload ie het naar je pc. Niet elk liedje is zo om te vormen anders moet je googelen youtube liedjes omzetten naar mp3. Maar deze doe ik altijd en werkt goed. Maar het kan soms wel eens lang duren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 13:35
|
|
|
MARIO216 schreef: | http://www.mediaconverter.org/Je kunt het via internet omlaten vormen en daarna dowload ie het naar je pc. Niet elk liedje is zo om te vormen anders moet je googelen youtube liedjes omzetten naar mp3. Maar deze doe ik altijd en werkt goed. Maar het kan soms wel eens lang duren. |
Freefox gaat veel sneller....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 14:05
|
|
|
CHARLES730 schreef: | Herman schrijft: Dank dat U ons apart hebt gezet Rodjer en mijzelf om hierin voor te gaan.. wij willen bidden voor de goede vrucht op cm
Martha heeft vijf jaar met liefde de bidstond geleid en ik mocht de laatste tijd in liefde met haar mee leiden. Nu neem jij Herman met Rodjer de leiding over . Je grijpt naar de macht. apart gezet zijn is de betekenis van het woord HEILIG. Als je de macht grijpt ben je niet HEILIG, dab ben je ONHEILIG en bovendien kan je dab voor Hem geen vruchten voor brengen, alleen maar voor je eigen ego Nu heeft Martha een zware longontsteking en is door jouw van haar plaats verdreven. Je leid nu de voorbede en je roept geen eens op om voor haar te bidden. Hoe zit het met jouw geweten Herman? Rodjer? Wat is dit? Is dit de vrucht van de Heilige Geest. Is er soms ook de vructh van MACHTSWELLUST? |
===========================================
Kunnen jullie beter ophouden met gezeur en gevecht? Jullie zijn al boven de 55 jaar en stelletje kleuters zijn jullie. Heel de cm lezen dit mee en dat gaat echt te ver. Mijn mening is: ik vind beter dat gebedsroom per directe ingang moet opgeheven worden, uit angst dat de ledenaantal minder wordt. Je kunt beter voor je eigen, dat geldt ook voor iedereen en ik, om vergeving te vragen bij God in het verborgene, dat niemand hoeven te weten wat je bidt.
David zei in psalm 51
5 Want ik ken mijn overtredingen, en mijn zonde is steeds voor mij.
6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd, en gedaan, dat kwaad is in Uw ogen; opdat Gij rechtvaardig zijt in Uw spreken, en rein zijt in Uw richten. 7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 14:06
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gefeliciteerd...maar dat hoorde wel onder het kopje...MOOISTE MOMENT...mag ik aannemen... |
Jazeker, Zeeland.......ik zie nu pas dat het bij het slechtste moment staat..., gezien de spannende zwangerschap is het inderdaad een van de mooiste momenten in je leven om twee van die minimensjes te zien....de zorgen zijn nog niet voorbij maar wij bidden en hopen dat het goed mag gaan..... Ik kan ze thuis via de webcam volgen en dat is wel heel bijzonder......ze lieten gisteren eentje wel een hele minuut huilen Zou bijna gaan bellen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 14:47
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Leanne vroeg om het recept van een notentaart...
Even over de noten die erin gaan....Vroeger haalde ik ze gewoon op de markt bij de notenkraam. Vragen naar ongebrande noten voor een notentaart... Maar aangezien ik weinig op een markt kom...deze keer zag ik bij de supermarkt gewoon een plastic doosje van 200gr....gemengde noten. Walnoten hazelnoten amandelen para-en pecannoten kunnen en mogen erin...Uiteraard ongezouten..
400gr noten gaan er dus in... een bekertje slagroom(250cc) 350 gr kristalsuiker 1 dl water.
Het deeg waarin dit alles verdwijnt is een simpel pak Appeltaart mix. (moet dan alleen boter...en een ei in...lees beschrijving op de verpakking) En een taartvorm van 24 cm doorsnee
Bekleed de vorm met het zandtaartdeeg en bewaar een rond lapje deeg om straks de taart mee af te sluiten. De opstaande rand hoeft niet helemaal tot bovenaan want de taart is niet hoog.
Plet de noten(ik doe dat met een hamer) hoeft niet helemaal fijn. Doe de suiker met het water in een pan...Langzaam verhitten tot de suiker een beetje gaat carameliseren...Doe afwisselend de gehakte noten en een scheut room erbij..Dat wordt een dikke brij...Even nog doorkoken...en daarna even af laten koelen. Stort de lauwe brij in de beklede vorm..vouw de opstaande randen naar binnen en sluit af met het laatste rondje deeg...
Bestrijken met ei of melk...(moet niet perse) 1 uur in de oven...op 175 graden
Wie hem maakt wel effe laten weten... Je bent gewaarschuwd...Verslavend zoet en zeer slecht voor de lijn!!!! |
Hij staat in de oven, ben benieuwd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 14:57
|
|
|
Das snel...lijkt Overtoom wel.....
Hou je hem een beetje uit de buurt van.......@$%^*&*($$.....?????? Wel even laten weten he?????
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 14 april 2012, 14:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 15:09
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Jazeker, Zeeland.......ik zie nu pas dat het bij het slechtste moment staat..., gezien de spannende zwangerschap is het inderdaad een van de mooiste momenten in je leven om twee van die minimensjes te zien....de zorgen zijn nog niet voorbij maar wij bidden en hopen dat het goed mag gaan..... Ik kan ze thuis via de webcam volgen en dat is wel heel bijzonder.....[b].ze lieten gisteren eentje wel een hele minuut huilen Zou bijna gaan bellen.... [[//quote
één hele minuut Willemijn, dat is ook wel errug lang
Laatst aangepast door
|
DIANA556
|
op zaterdag 14 april 2012, 15:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 15:50
|
|
|
HERMAN388 schreef: | ===========================================
Kunnen jullie beter ophouden met gezeur en gevecht? Jullie zijn al boven de 55 jaar en stelletje kleuters zijn jullie. Heel de cm lezen dit mee en dat gaat echt te ver. Mijn mening is: ik vind beter dat gebedsroom per directe ingang moet opgeheven worden, uit angst dat de ledenaantal minder wordt. Je kunt beter voor je eigen, dat geldt ook voor iedereen en ik, om vergeving te vragen bij God in het verborgene, dat niemand hoeven te weten wat je bidt.
David zei in psalm 51
5 Want ik ken mijn overtredingen, en mijn zonde is steeds voor mij.
6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd, en gedaan, dat kwaad is in Uw ogen; opdat Gij rechtvaardig zijt in Uw spreken, en rein zijt in Uw richten. 7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen. |
Joh als ze dat nou zo nodig in een gebedsroom willen doen, er zijn 7 avonden iedere week, die donderdag is niet heilig toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 15:53
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Das snel...lijkt Overtoom wel.....
Hou je hem een beetje uit de buurt van.......@$%^*&*($$.....?????? Wel even laten weten he????? |
geen angst Zeeland, Eucalypta komt dit weekend niet langs en die kinderen hou ik wel in de gaten dat ze van mijn taart afblijven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 16:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | Joh als ze dat nou zo nodig in een gebedsroom willen doen, er zijn 7 avonden iedere week, die donderdag is niet heilig toch? |
Ze moeten gewoon een mail versturen naar degene die iemand kwetsen en niet op de forum. Dat gaat niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 16:37
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ze moeten gewoon een mail versturen naar degene die iemand kwetsen en niet op de forum. Dat gaat niet |
GAAN...doet het wel..... Maar het getuigd gewoon niet van een christelijk gebeuren!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 16:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | geen angst Zeeland, Eucalypta komt dit weekend niet langs en die kinderen hou ik wel in de gaten dat ze van mijn taart afblijven! |
KIJK...zit jij weer goed voor het weekeind...en je buik ook!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 17:15
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Das snel...lijkt Overtoom wel.....
Hou je hem een beetje uit de buurt van.......@$%^*&*($$.....?????? Wel even laten weten he????? |
En daar is tie dan:
Hij rook al zo lekker dat ik niet kon wachten tot hij afgekoeld was, maar halfwarm is hij ook echt heerlijk! Vrees dat taart hier in huis niet lang overleefd.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zaterdag 14 april 2012, 17:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 17:56
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | GAAN...doet het wel..... Maar het getuigd gewoon niet van een christelijk gebeuren!!!! | Sorry, maar mag je als christen nooit eens elkaar de waarheid zeggen? Soms is het gewoon noodzakelijk, als iemand zeer vroom voor ons allemaal bidt, zich als een geestelijk leider opstelt en ondertussen anderen aan de kant heeft gezet. Ik was er nooit over begonnen als hij zelf niet zo'n vroom gebed neergezet had. Dat vond ik zeer huichelachtig en ik stoorde mij er enorm aan. Wil je een bidstond leiden, dan zou je op een andere manier om moeten gaan met je medebidders.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 14 april 2012, 17:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE724
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 april 2012, 18:40
|
|
|
Heb vandaag vrij weinig gedaan haha! Is ook wel eens lekker..
|
|
Naar boven |
|
|