Auteur |
Bericht |
|
HENKEMAN399
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 16:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | fijn dat je het even doorgeeft, henkeman!!
wie nemen er overigens een BBQ en houtskool van huis mee? |
Hannah...ik had ook een mailtje gestuurd naar angel.... maar die is niet meer actief zie ik.... heb jij nog contact met haar?
Mvg. Henk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 17:47
|
|
|
mag ik voor mezelf bidden voor een levensgezel? niemand hoeft het voor mij te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 19:42
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Graag gedaan, natuurlijk. En voor een Fries klinkt dat niet zo vreemd, maar juist heel vertrouwd. (Ze zeggen wel dat ze stijfkoppig zijn, maar in werkelijkheid hebben de meeste maar een heel klein, gevoelig hartje ) Het klinkt dan zo:
Us Heit yn 'e himel, lit Jo namme hillige wurde, lit Jo keninkryk komme, lit Jo wil dien wurde op ierde likegoed as yn 'e himel Jou ús hjoed ús deistich brea en ferjou ús ús skulde sa't wy ús skuldners ek ferjûn hawwe; en lit ús net yn fersiking komme, mar ferlos ús fan 'e kweade; want Jowes is it keninkryk, en de krêft, en de hearlikheid, oant yn ivichheid, Amen | Wat ben ik zwaar teleurgesteld in je. Je achtergrond verloochenen, de bodem waar je geboren bent in de steek laten...hoe kan een Groninger zich nu tot het Fries bekeren??? Deze reactie is niet ok.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 13 april 2012, 19:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 19:43
|
|
|
WILMA729 schreef: | ik reageer zelden op het forum, omdat ik een herhaling zie van alle dingen die ooit eerder gezegd zijn hier. Nu even wel dus, omdat ik vind dat alleenstaande opvoeders een pluim verdienen. Er is niemand die je aanvult, of corrigeert in de opvoeding. Je doet je best, ik ga er even vanuit dat al die alleenstaande opvoeders dat doen. Je hebt te maken met een ex. Vaak degene die op afstand ook opvoeder is, maar dat op afstand, kan nooit zo intensief zijn als wanneer je dagelijks te maken hebt met de opvoeding van je kinderen. dat is gewoonweg onmogelijk. En om nou te zeggen dat veel moeders de vader bewust buiten spel zetten, dat zijn tegenwoordig uitzonderingen denk ik. Ik vind dat echt helemaal fout, maar je hoort steeds meer dat gescheiden ouders kiezen voor co-ouderschap. Zeker ook geen ideale situatie voor een kind, want die heeft twee huizen, twee kamers, twee kledingkasten, twee plekken waar ze elke week met hun schoolboeken naar toe moeten verhuizen. Wel beter voor de band met beide ouders. Er zijn ook ouders die na de scheiding gekozen hebben voor een nieuw, ander leven, een leven met een nieuwe partner. Of een leven alleen, zonder zijn/haar gezin. Je kan als opvoeder dan nog zo je best doen om het contact met de andere ouder in stand te houden, als die ander kiest voor een tweede kans, een ander leven, dan bezorg je je kinderen elke keer weer teleurstellingen, hun kop stoten tegen de realiteit, is dat goed???
het is en blijft schipperen voor veel alleenstaande opvoeders die ergens nog een mede-ouder hebben rondlopen denk ik. En het is en blijft lastig om in je uppie beslissingen te nemen als het gaat om van die kleine dingen....hoe laat moet je kind thuis zijn, waar laat je hem/haar naar toe gaan, hoe ga je om met pubergedrag, en hoe ga je om met die afwezige ouder, die juist die kleine dingen ontgroeit is. Die bloedband blijft, die kan je nooit ontkennen of verbreken. wat je kind daarmee doet, dat is aan hem/haar. Dat moet je loslaten en overgeven aan de tijd. Hij/Zij is en blijft die ene papa/mama. |
Dàt is maar net hoe je jezelf daarin opstelt. Ik ken het uit mn eigen verleden , de kids waren in het weekend bij mij en moeder gaf instructies wat ze wel en niet moesten / mochten doen. Nee , dat werkt niet , zij heeft haar leven , ik de mijne. Zijn de kids bij mij , dan heb ik de verantwoording , zijn ze bij hun moeder dan heeft zij haar verantwoording. Ik ga me niet bemoeien wat ze wel en niet mogen bij haar , hoe laat ze thuis moeten zijn of weet ik veel wat. Zijn ze hier , dan is het zo laat thuis , dat doe je , dat doe je niet etc. Spreek je over belangrijke dingen zoals schoolzaken , dat is een ander verhaal , daarin beslissen beide ouders . Maar prive , al mogen ze bij hun moeder roken , drinken , uitgaan tot midden in de nacht of wat dan ook , haar zaken . Bij mij gelden regels waar ik me het meest happy bij voel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:07
|
|
|
GONDA065 schreef: | Waar gaan alle christelijke singles met vakantie naar toe als ze zonder kinderen gaan. Gaan jullie alleen of met een reisorganisatie? Heeft iemand tips voor een leuke vakantie als single zonder kinderen? |
Kijk eens bij single reizen van Beter-uit erg leuke reizen zeker aan te raden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:19
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Gisteren het spoor mogen volgen van fc groningen......in de spelersruimte mogen staan en dan........door de tunnel naar HET gras.........zucht(voetballiefhebbers weten wat ik bedoel ) |
Wèl leuk van Heerenveen he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:20
|
|
|
Herman, ik vind je gedrag uiterst genant. En dat bidden zeker niet op zijn plaats.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Herman, ik vind je gedrag uiterst genant. En dat bidden zeker niet op zijn plaats. |
en daarbij... het is Heere, geen Here
(dat jij daar niet op let chatuliem, die foute spelling)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | en daarbij... het is Heere, geen Here
(dat jij daar niet op let chatuliem, die foute spelling) | Ach waar die tik nu vandaan komt, weet ik niet. Dat mensen het oneerbiedig vinden dat je Here schrijft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:28
|
|
|
Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp, kan iemand mij uitleggen wat er precies mis is met het gebed dat Herman hier neergezet heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:30
|
|
|
Het zal overal wel net zo zijn ( geweest) als hier .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:30
|
|
|
Dat ik sinds dinsdag medicijnen inneem tegen blaaskramp ern vervolgens sindsdien lichtelijk "high" ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:31
|
|
|
Vrijdag 13 April, Psalm 44: 1-9; Geen boog.
Of ik nu wil of níet! – ik zal wel iets moeten zeggen over wat in deze psalm een grote reden tot blijdschap is: dat God met eigen hand de kinderen van Israël het land Kanaän geschonken heeft. En hoe! God heeft volken verdreven om ruimte te maken zoor zijn eigen volk. Het behoefde er nauwelijks iets voor te doen. De muren van Jericho vielen als speelkaarten in elkaar. Het was alsof Gods rechterhand er zelf aan te pas kwam. Intussen zat Israël niet geheel werkeloos aan de kant. Sterker nog: Israël stootte de belagers neer en vertrapte alle tegenstanders. Kortom: met Gods hulp heeft het volk Israël zich ingevochten in het land dat God het had beloofd. En dat verhaal wordt nu doorverteld, van geslacht op geslacht. Een sterk staaltje van Gods macht! Wat moet ik, mens van de 21ste eeuw, met dit alles aan? Is de Vader van onze Heer Jezus Christus zó? Is dit de God die wij kennen uit het evangelie? Laat Hij volken vertrappen omdat Israël zo hoognodig een eigen land moet hebben? Of behoren al deze geschiedenissen tot de categorie sterke verhalen? Zijn de kinderen van Israël in feite druppelsgewijs het land Kanaän ingetrokken, zoals zoveel nomaden in die tijd met hun kudden verhuisden? Zijn eenvoudige schermutselingen opgeklopt tot complete oorlogen des Heren? Of zijn er inderdaad hevige gevechten geweest, waarvan Israël alleen maar heeft gedácht dat God die wel zou wel willen? Hoe dan ook, in deze psalm openbaart zich behalve krijgsgeschal ook het groeiende inzicht dat de zaak van de Allerhoogste nooit een kwestie van machtsmiddelen kan zijn. Met bogen en zwaarden komt Gods rijk op aarde.
Geen boog kan mij ter redding wezen baten, ik wil mij op geen zwaard verlaten. God, Gij hebt zelf uw volk geleid, van onze vijand ons bevrijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het zal overal wel net zo zijn ( geweest) als hier . |
Nee hoor, in Utrecht was het vast het beste om te vertoeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:35
|
|
|
ANNIKA155 schreef: | Geen mooie versie. Ik wil m op een MP3 zetten. Als je nog andere suggesties hebt? |
Heb een programma op mijn laptop die youtube liedjes om kan zetten in MP3
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach waar die tik nu vandaan komt, weet ik niet. Dat mensen het oneerbiedig vinden dat je Here schrijft.... |
zie jesaja 42:8
moderne tijden zjn niet altijd betere tijden Chatuliem, als jij bijvoorbeeld Johannes heet, mag er een nieuwe spelling van kracht worden, eigennamen blijven hetzelfde, dus heet jij dan niet opeens Jowhannus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:39
|
|
|
Ik sluit me bij Josina aan en stel dezelfde vraag....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:50
|
|
|
GONDA065 schreef: | Waar gaan alle christelijke singles met vakantie naar toe als ze zonder kinderen gaan. Gaan jullie alleen of met een reisorganisatie? Heeft iemand tips voor een leuke vakantie als single zonder kinderen? |
Niet àlle christelijke singles , zowel met als zonder kinderen , gaan op vakantie. Tip: maak er zèlf een feessie van.
Visser, die vorig jaar woningruil heeft gedaan met iemand anders van CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:55
|
|
|
Hoop een rondreis, Beter-uit, te gaan maken door Turkije. Twee weken lang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:56
|
|
|
Wat je van ver haalt.................. Maar vandaag toch maar wat dichterbij gezocht .........UITSMIJTER.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 20:59
|
|
|
....ik sinds vandaag blauwe vingers heb...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 21:08
|
|
|
Dat de krant , die er normaal rond 17.30 uur is , er nòg steeds niet is. Staking, fileproblemen, bezorger met een lekke band, vissertje vergeten, geen zin ???????????????? Visser weet het niet , alleen wel dat degene waar de krant morgen naar toe moet òòk maar een poosje moet wachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 21:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ....ik sinds vandaag blauwe vingers heb... |
Chloor doet wonderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 21:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat de krant , die er normaal rond 17.30 uur is , er nòg steeds niet is. Staking, fileproblemen, bezorger met een lekke band, vissertje vergeten, geen zin ???????????????? Visser weet het niet , alleen wel dat degene waar de krant morgen naar toe moet òòk maar een poosje moet wachten. |
Ach, wat kan er nou voor nieuws zijn bij jullie daar? Het nieuws over de aankomende braderie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 21:19
|
|
|
Morgen voorselectie NK- kustvissen. Visser MAG niet meedoen maar MOET wel mee om als contoleur dienst te doen.
Komen we nog eens in Domburg
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op vrijdag 13 april 2012, 21:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 21:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat je van ver haalt.................. Maar vandaag toch maar wat dichterbij gezocht .........UITSMIJTER. |
Kijk...die gedachten hadden wij ook vandaag.... Dat hebben we niet alleen vandaag maar elke vrijdag.... En het blijft heerlijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 21:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ....ik sinds vandaag blauwe vingers heb... |
Waarom dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 21:25
|
|
|
HANNAH810 schreef: | fijn dat je het even doorgeeft, henkeman!!
wie nemen er overigens een BBQ en houtskool van huis mee? |
Voor mij hetzelfde als voor Xabia, een zakske koolties lukt wel, maar een bbq heb ik niet voor handen helaas.
Het vlees daarentegen, daar weet ik wel raad mee met wat ik mee zal nemen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 21:25
|
|
|
Kreet van de jongens...MAM... wanneer bak je weer eens een notentaart???
Aangezien we maandag een feestje hebben....bakte ik dus een notentaart... Zeer slecht voor de lijn...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 14 april 2012, 10:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |