Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 01:03
|
|
|
ik reageer zelden op het forum, omdat ik een herhaling zie van alle dingen die ooit eerder gezegd zijn hier. Nu even wel dus, omdat ik vind dat alleenstaande opvoeders een pluim verdienen. Er is niemand die je aanvult, of corrigeert in de opvoeding. Je doet je best, ik ga er even vanuit dat al die alleenstaande opvoeders dat doen. Je hebt te maken met een ex. Vaak degene die op afstand ook opvoeder is, maar dat op afstand, kan nooit zo intensief zijn als wanneer je dagelijks te maken hebt met de opvoeding van je kinderen. dat is gewoonweg onmogelijk. En om nou te zeggen dat veel moeders de vader bewust buiten spel zetten, dat zijn tegenwoordig uitzonderingen denk ik. Ik vind dat echt helemaal fout, maar je hoort steeds meer dat gescheiden ouders kiezen voor co-ouderschap. Zeker ook geen ideale situatie voor een kind, want die heeft twee huizen, twee kamers, twee kledingkasten, twee plekken waar ze elke week met hun schoolboeken naar toe moeten verhuizen. Wel beter voor de band met beide ouders. Er zijn ook ouders die na de scheiding gekozen hebben voor een nieuw, ander leven, een leven met een nieuwe partner. Of een leven alleen, zonder zijn/haar gezin. Je kan als opvoeder dan nog zo je best doen om het contact met de andere ouder in stand te houden, als die ander kiest voor een tweede kans, een ander leven, dan bezorg je je kinderen elke keer weer teleurstellingen, hun kop stoten tegen de realiteit, is dat goed???
het is en blijft schipperen voor veel alleenstaande opvoeders die ergens nog een mede-ouder hebben rondlopen denk ik. En het is en blijft lastig om in je uppie beslissingen te nemen als het gaat om van die kleine dingen....hoe laat moet je kind thuis zijn, waar laat je hem/haar naar toe gaan, hoe ga je om met pubergedrag, en hoe ga je om met die afwezige ouder, die juist die kleine dingen ontgroeit is. Die bloedband blijft, die kan je nooit ontkennen of verbreken. wat je kind daarmee doet, dat is aan hem/haar. Dat moet je loslaten en overgeven aan de tijd. Hij/Zij is en blijft die ene papa/mama.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 02:35
|
|
|
Lieve, beste mensen,
Vandaag verloopt mijn CM-abonnement, en ik verleng nu eerst niet. Ik neem even een paar weken tijd voor bezinning. Het is overigens vooralsnog mijn voornemen om daarna weer terug te komen, al weet ik niet voor welke periode of frequentie. Dat zal de komende "bezinningstijd" uitwijzen. Om niet helemaal "cold turkey" te gaan, zal ik vast nog wel es het forum checken, de komende tijd
Rest me nog jullie gewoon ff te bedanken voor alle leuke, fijne, soms ook heel diepgaande, gesprekken, berichtjes etc.etc. Heb het goed, houd het goed, en weet Wie er werkelijk toe doet in het leven Tot CM's!!
"Steentje"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 06:08
|
|
|
Beste Herman,
Na samenspraak, een verbeterd versie.
Here, wij willen bidden voor cm Here dank dat U ons apart hebt gezet Rodjer en mijzelf om hierin voor te gaan Dank dat U ons kracht geeft om door te gaan met de gebedsroom dat het een site mag zijn in jou Heilige naam in de kracht van overwinning en levende hoop dat bent U en daarvoor willen wij U prijzen wij willen bidden voor de goede vrucht op cm Here U kent het vele lijden, het gevecht de onvrede, de frustraties van elkeen, de pijnen Here, maak dat er respect komt dat er geluisterd wordt naar elkaars nood elkaars verhaal in plaats dat er afgunst is, dat mensen worden neergedrukt om zz groot te maken dank Here dat we in Uw geest nederig blijven help ons Here want dikwijls staat ons karakter ons in de weg en enkel Uw Heilige Geest verheft ons laat zien wat Uw weg met eenieder van ons is het licht, de waarheid en het leven. De goede vrucht of de vrucht van het licht: goedheid, gerechtigheid en waarheid Ef 5:9 We bidden Here dat iedereen mag staan in Uw goedheidL/barmhartigeheid in uw gerechtigheid die verlossing brengt en in Uw waarheid/het evangelie van onze Heer Jezus Christus. Waar er onvrede is vrede komt Waar er onrust is rust komt Waar er jaloezie is barmharigheid komt Amen
een Godvruchtig week
Herman , Rodjer
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 13 april 2012, 06:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 08:04
|
|
|
Mooi stukje Wilma...!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 08:05
|
|
|
Gisteren het spoor mogen volgen van fc groningen......in de spelersruimte mogen staan en dan........door de tunnel naar HET gras.........zucht(voetballiefhebbers weten wat ik bedoel )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 08:07
|
|
|
Dank voor je mooie berichtje... Heb je leren kennen als een geweldig mens... Ook met de schouderklop naar de ander...
Het allerbeste en alle goeds voor wat komen gaat op je weg...en misschien wie weet tot ziens!!!
Ineke (Zeelandia...hahaha)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 08:09
|
|
|
HARALD940 schreef: | Laat me raden, de doctoren hebben niet naar je geluisterd over de keizersnee.
. |
ow jawel, was binnen uur geregeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 08:10
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Gisteren het spoor mogen volgen van fc groningen......in de spelersruimte mogen staan en dan........door de tunnel naar HET gras.........zucht(voetballiefhebbers weten wat ik bedoel ) |
En daarom weet ik het niet, maar daarom mag jij wel hoor!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 08:10
|
|
|
sorry 2x geplaatst
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 13 april 2012, 08:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 08:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En daarom weet ik het niet, maar daarom mag jij wel hoor!!! |
Mag ik een keertje na de wedstrijd in de kleedruimte helpen?
Oeps,ik moet naar de baas,fijne dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 08:50
|
|
|
WILMA729 schreef: | Er zijn ook ouders die na de scheiding gekozen hebben voor een nieuw, ander leven, een leven met een nieuwe partner. Of een leven alleen, zonder zijn/haar gezin. Je kan als opvoeder dan nog zo je best doen om het contact met de andere ouder in stand te houden, als die ander kiest voor een tweede kans, een ander leven, dan bezorg je je kinderen elke keer weer teleurstellingen, hun kop stoten tegen de realiteit, is dat goed???
Die bloedband blijft, die kan je nooit ontkennen of verbreken. wat je kind daarmee doet, dat is aan hem/haar. Dat moet je loslaten en overgeven aan de tijd. Hij/Zij is en blijft die ene papa/mama. |
wat bedoel je met de eerste alinea die ik van je heb overgenomen, wilma? bedoel je dat een tweede kans op geluk de kinderen zou beschadigen?
wat betreft de bloedband; ik zie dat ook zo bij mijn pleegkinderen; er moet "een draadje" zijn met de natuurlijke ouder, denk ik. dat is gewoon nodig voor een evenwichtige ontwikkeling; hoe dik dat draadje is, mag het (pleeg-)kind bepalen. ik moet zeggen dat het mooi is te zien welke ontwikkelingen kinderen op die manier soms kunnen laten zien, hoe weinig ouders soms ook te bieden hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 10:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch wil ik hier een aantal dingen bij opmerken. Rust is maar betrekkelijk hoor. Wat denk je dat een kind moet verwerken als het de vader een poos niet mag zien. Dat maakt het voor het kind alleen maar moeilijker. Dan is het zijn vader kwijtgeraakt en waarom eigenlijk? Scheiden is een heel moeilijk proces, maar om de vader dan in het begin maar meteen uit te schakelen geeft nog meer emotionele schade. Als een kind zowel van de vader en moeder mag houden, kan het het allerbeste verwerken. En wat dat betreft spreek ik uit ervaring.... |
Ik had het hier niet over de vader niet mogen zien, maar dat de kidneren de vader niet WILLEN zien. Ik heb altijd gestimuleerd dat de kids naar hun vader toe gingen, en soms heb ik daar achteraf behoorlijk spijt van. De kinderen hadden veel eerder over alle narigheid heen kunnen zijn als ik ze niet gedwongen had om naar hun pa te gaan. Ze hadden zo de pest aan hem, en ik was dat kreng waarvan ze perse naar hun pa toe moesten. Dat heeft het vertrouwen tussen mij en mijn kids lange tijd geschaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 10:28
|
|
|
Lezen is voor sommige mensen toch wel zo moeilijk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE724
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 10:45
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Graag gedaan, natuurlijk. En voor een Fries klinkt dat niet zo vreemd, maar juist heel vertrouwd. (Ze zeggen wel dat ze stijfkoppig zijn, maar in werkelijkheid hebben de meeste maar een heel klein, gevoelig hartje ) Het klinkt dan zo:
Us Heit yn 'e himel, lit Jo namme hillige wurde, lit Jo keninkryk komme, lit Jo wil dien wurde op ierde likegoed as yn 'e himel Jou ús hjoed ús deistich brea en ferjou ús ús skulde sa't wy ús skuldners ek ferjûn hawwe; en lit ús net yn fersiking komme, mar ferlos ús fan 'e kweade; want Jowes is it keninkryk, en de krêft, en de hearlikheid, oant yn ivichheid, Amen |
Wat 'grappig' om dat zo te lezen.. Waan me even in het buitenland
Zelf lees ik uit 'Het Boek'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE724
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 10:52
|
|
|
Momenteel bezig in een boek van Robin Cook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE724
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 10:54
|
|
|
Bij ons in de kerk hoor ik er niet zoveel over eigenlijk (of het ontgaat me) Ik merk niet veel van andere gemeenteleden over mijn single zijn. Tuurlijk vraagt er wel eens één of ik al een leuk iemand heb gevonden. Maar daar stoor ik me niet meer aan..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE724
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 11:01
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik leer mijn kinderen dat sex plat is en dat de liefde bedrijven iets heeel moois is wat binnen het huwelijk hoort En ik hoop dat ze ervoor kiezen om voor het laatste te gaan |
Ja netjes verwoord..
Tja wat is sex he.. Zoals hiervoor al is gezegd voor de een is zoenen al heel wat..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 12:12
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Lieve, beste mensen,
Vandaag verloopt mijn CM-abonnement, en ik verleng nu eerst niet. Ik neem even een paar weken tijd voor bezinning. Het is overigens vooralsnog mijn voornemen om daarna weer terug te komen, al weet ik niet voor welke periode of frequentie. Dat zal de komende "bezinningstijd" uitwijzen. Om niet helemaal "cold turkey" te gaan, zal ik vast nog wel es het forum checken, de komende tijd
Rest me nog jullie gewoon ff te bedanken voor alle leuke, fijne, soms ook heel diepgaande, gesprekken, berichtjes etc.etc. Heb het goed, houd het goed, en weet Wie er werkelijk toe doet in het leven Tot CM's!!
"Steentje" |
Hey meis, het ga je goed! Eind deze maand verleng ik ook niet gaan we ons samen even bezinnen en rust nemen! Ik zeg maar tot ziens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 12:34
|
|
|
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) BBQ Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 trijnie671, regio 0549, 50 jaar Erika129, regio 0318, 37 jaar roos489, regio 0180, 38 jaar myrthe113, regio 075, 34 jaar met 3 kinders (7, 9 en 10 jaar) xabia794, regio belgie, 48 jaar met dochter (12 jaar) BBQ heeft nog ruimte over in de auto (via eindhoven A50) Angel086, regio 036, 44 jaar riaatjuh149, regio 030, 49 jaar, etv met zoon (12 jaar) Tink100, regio 072, 43 jaar, evt met dochter blomke935, regio 030, 54 jaar miekjes, regio ???, leeftijd: jong mariach, regio 026, 54 jaar anoniem, drie kinders qsjes546, 43 jaar, regio 035 zou graag met iemand meerijden
markvos129, regio 0548, 32 jaar bert364, regio 0321, 42 jaar met zoon (10 jaar) willem618, regio 0344, 43 jaar, met drie kinderen (15, 13 en 8 jaar) frankt627, regio 076, 48 jaar BBQ harald940, regio 038, 36 jaar, BBQ heeft nog ruimte over in de auto marsjg370, regio 0346, 44 jaar, evt met zoon bommie663, regio 0184, 46 jaar gerrit 084, regio 071, 53 jaar vergevorderde gezellige vriend van gerrit fredbunt, regio 0113, 50 jaar mar907, regio 0596, 49 jaar jan853, regio 078, 51 jaar BBQ met twee kinderen (11 en 14 jaar) buzzly904, regio 0317, 39 jaar ludovis284, regio 0184, BBQ 55 jaar leonard480, regio 0184, 44 jaar ...naam volgt nog.... regio 0172, 36 jaar, BBQ jan578, regio 0172, 52 jaar BBQ herman968, regio belgie, 56 jaar bert168,regio 0599,43 jaar.BBQ hendrik447, 54 jaar, regio 0578
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 12:35
|
|
|
fijn dat je het even doorgeeft, henkeman!!
wie nemen er overigens een BBQ en houtskool van huis mee?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 13 april 2012, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GONDA065
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 12:38
|
|
|
Waar gaan alle christelijke singles met vakantie naar toe als ze zonder kinderen gaan. Gaan jullie alleen of met een reisorganisatie? Heeft iemand tips voor een leuke vakantie als single zonder kinderen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 13:18
|
|
|
HANNAH810 schreef: | fijn dat je het even doorgeeft, henkeman!!
wie nemen er overigens een BBQ en houtskool van huis mee? |
zal ik wel ne zak zwarte kooltjes meebrengen en een vuurke, dat past ook helemaal bij mij en voor anderen voor de duidelijkheid... tis toch de bedoeling dat ieder zen vleesje meebrengt toch als je aan de BBQ deelneemt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 13:28
|
|
|
THOMAS968 schreef: | En sa is it mar krekt. Kreas dien, famke, Myn Pake hie wiis mei dy west.
Thomas ek wol eins. |
Inderdaad het valt me nu ook pas op. Ferm om het zo te lezen (zelfs als Belg) maar ja, ik heb dan ook ooit eens een jaarke in Friesland vertoefd
ikzelf lees op dit moment het liefste uit de Herziene Statenvertaling. Men andere vertalingen koester ik nog evengoed en gebruik ik ook nog vaak voor opzoekingen of verdieping.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENE189
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 14:42
|
|
|
ik wil god volgen dus geen sex voor het huwlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 15:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Lezen is voor sommige mensen toch wel zo moeilijk..... |
zwijgen ook......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 15:36
|
|
|
[quote=HERMAN388]"Here we willen bidden voor een soulmate voor onszelf en alle CM leden Here wilt U Uw volle zegen over CM uitstrooien wil U hierin leiding neme ook voor onszelf want alleen bakken we er niet zo veel van U kent alle verlangen en onze harten Onze kwetsbaarheid, Here geef elkeen iemand die nabij is en mee het leven zalft iemand die begrijpt als geen ander, die mee wandelt en deelt lief en leed de andere recht helpt als hij valt Here, wij bidden dat U die liefde laat stromen doorheen alle harten van de cm-leden".
Amen.
Laatst aangepast door
|
JOHANNA992
|
op vrijdag 13 april 2012, 15:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE724
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 16:13
|
|
|
Ik ga samen met een vriendin naar Egypte. Gewoon samen niet in een groepsreis ofzo.
Je kan kijken bij beter uit reizen of goed idee reizen. Dat zijn christelijke organisaties die in groeps verband reizen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 16:18
|
|
|
RENE189 schreef: | ik wil god volgen dus geen sex voor het huwlijk |
MOOI MAN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 16:39
|
|
|
[quote=LIANNE724]Ik ga samen met een vriendin naar Egypte. Gewoon samen niet in een groepsreis ofzo.
Ik ben alleen gegaan in Egypte in Hurghada Het was toppie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 16:57
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik had het hier niet over de vader niet mogen zien, maar dat de kidneren de vader niet WILLEN zien. Ik heb altijd gestimuleerd dat de kids naar hun vader toe gingen, en soms heb ik daar achteraf behoorlijk spijt van. De kinderen hadden veel eerder over alle narigheid heen kunnen zijn als ik ze niet gedwongen had om naar hun pa te gaan. Ze hadden zo de pest aan hem, en ik was dat kreng waarvan ze perse naar hun pa toe moesten. Dat heeft het vertrouwen tussen mij en mijn kids lange tijd geschaad. |
Wat een zoektocht is dit toch soms... je doet in heftige situaties datgene waarvan je denkt dat het goed is. Achteraf zie je het dan beter maar ja.. dat is weer achteraf. Onvolkomen mensen in onvolkomen situaties en de hemel lijkt dan af en toe ook nog van koper. Genadige ogen naar onszelf, dat wens ik ons allemaal toe...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|