Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 13:50
|
|
|
XABIA794 schreef: | Je kan echt niet vanuit jou "perfecte" situatie denken dat dat bij anderen ook zo werkt chat. Je moet al met 2 zijn wil je het voor elkaar krijgen dat kinderen daar geen schade door hebben. en het is zelden dat beide partijen even veel waarde hechten aan het belang van het kind... niet te snel oordelen dat men daarvoor geen moeite wil doen | Laten we eens duidelijk stellen dat ik mezelf niet als norm stel. Ik kan me goed voorstellen dat bij anderen het niet zo werkt als dat het bij ons gewerkt heeft. Maar ik betwijfel of sommigen echt wel door hebben wat voor gevolg het heeft voor het kind als één van de ouders niet meer mag functioneren als ouder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 14:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De reden dat ik misschien fel uit de hoek kom, is omdat ik met veel kinderen hierover gepraat heb. En dan ontkom ik niet aan de gedachte dat de ouders een potje maken van de echtscheiding en dat het ook geen wonder is als de kinderen er een trauma aan over houden. Maar dat is niet de scheiding van partners, het is veel meer, dat ze in de ruzies getrokken worden en ingezet worden als speelbal tussen beide ouders... |
mooi Chatuliem, dat jij deze kinderen ook een stem wilt geven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 14:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laten we eens duidelijk stellen dat ik mezelf niet als norm stel. Ik kan me goed voorstellen dat bij anderen het niet zo werkt als dat het bij ons gewerkt heeft. Maar ik betwijfel of sommigen echt wel door hebben wat voor gevolg het heeft voor het kind als één van de ouders niet meer mag functioneren als ouder. |
Als dit een onpersoonlijke vraag is dan kan je je dat inderdaad afvragen. er Zijn nu eenmaal bekrompen ouders die alleen hun eigen belangen voorop stellen en de kinderen gebruiken als middel. Maar nogmaals is dat niet zo in elke situatie. Ook ik "EN" men ex hebben alles geprobeerd om de kinderen niet op te zadelen met onze huwelijksproblematiek en getracht zoveel mogelijk de beste weg te vinden in hun opgroeien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 14:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laten we eens duidelijk stellen dat ik mezelf niet als norm stel. Ik kan me goed voorstellen dat bij anderen het niet zo werkt als dat het bij ons gewerkt heeft. Maar ik betwijfel of sommigen echt wel door hebben wat voor gevolg het heeft voor het kind als één van de ouders niet meer mag functioneren als ouder. |
In veel gevallen zoals seksueel misbruik dan word de vader al buitenspel gezet. Maar wat hebben we er aan om op het forum te discussieren dat vaders/moeders buitenspel worden gezet?
Niemand van cm hoeft verantwoordelijkheid af te leggen hier op het forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 14:19
|
|
|
MARISKA601 schreef: | In veel gevallen zoals seksueel misbruik dan word de vader al buitenspel gezet. Maar wat hebben we er aan om op het forum te discussieren dat vaders/moeders buitenspel worden gezet?
Niemand van cm hoeft verantwoordelijkheid af te leggen hier op het forum. | Nee dat hoeft ook niet Mariska. Maar het is wel eens goed elkaar eens een spiegel voor te houden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 14:32
|
|
|
[quote=HANNAH810]thomas; je moet toch die pc van je eens nakijken; kijk nou eens wat je hebt gedaan; de hele pagina verbouwd!!
Ik? Kijk eens in het zuidwesten van Nederland!
Thomas, geen Microschoft.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 12 april 2012, 14:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 14:37
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | [/url] | Wat is dit een geweldig mooie versie!!!!!!!!!!!!!! Heb met ontroering geluisterd....[/quote]
Jaja Zeeland, het zal wel waar zijn, ik geloof als Thomas dingen pas als ik ze zie, maar ondertussen stiekem de opmaak vreranderen dat kan natuurlijk niet. Schaam je!
Thomas , zou dat nooit doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 15:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een jongen loopt het gevaar dat als hij bij zijn moeder is, hij de rol van de partner gaat overnemen. Er zijn gezinnen waar de zoon over het hele gezin heerst. Of de moeder betrekt hem in beslissingen, die ze met een partner zou moeten nemen, en wordt de relatie meer gelijkwaardig (peer-to-peer) in plaats van moeder kind. Een kind moet een kind kunnen blijven. Dit is geen chatul-wijsheid, maar dit wordt onderstreept door alle pedagogen. Een kind moet een ouder hebben waar het zich aan zou moeten kunnen spiegelen, het moet niet de plaats van de partner overnemen.
|
Ook in situaties waar geen sprake is van echtscheiding, maar waar één van de ouders, bijvoorbeeld de vader, niet in staat is zijn ouderrol goed te vervullen, wordt deze rol door één van de kinderen overgenomen. Vaak gebeurt dit door de houding van de moeder. De moeder heeft behoefte aan een gesprekspartner en betrekt het kind bij beslissingen waar het nog niet aan toe is. Komt nog bij dat de mening van het kind wel gevraagd, maar daarna genegeerd wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 15:07
|
|
|
Mijn eerste huwelijk is kinderloos geeindigd, ik was toen bijna 40. Het huwelijk heeft 6 jaar geduurd en de laatste 5 jaar had ik geen enkele behoefte kinderen te krijgen met die vrouw. Daar zit een voorgeschiedenis aan waar ik nu niet op in wil gaan. Als ik terugdenk aan het karakter van mn ex en de afwikkeling van de scheiding, ben ik 99,9% zeker dat ik eventuele kinderen nooit meer had gezien, een echte vechtscheiding dus.
Toch kreeg ik wel de behoefte aan kinderen, mn jongere zus was bijna eerder oma dan dat ik vader zou worden en nooit bezoek in t bejaardenhuis is ook weer zo wat. Een kleine 2 jaar na mn scheiding ben ik hertrouwd met een vrouw die al 2 kinderen had uit haar eerste huwelijk. Die kinderen hadden al een vader dus ik zag mezelf hooguit als mede-opvoeder. Gelukkig noemen ze mij geen papa ofzo. Ondertussen is in 2010 een dochter geboren en heb ik nu dus ook een eigen erfgenaampje.
Wat ik eigenlijk verwacht had, is niet gebeurd, het vaderzijn heeft bij mij geen gedragsverandering losgemaakt. Ik vind het allemaal schattig maar blijf gewoon mn ding doen zoals ik dat altijd al deed. Wat dat aangaat heeft het mijn leven niet echt veranderd dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 15:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee dat hoeft ook niet Mariska. Maar het is wel eens goed elkaar eens een spiegel voor te houden... |
Je wekt de indruk bij mij dat er moeders op cm rondlopen die de kinderen bij hun vader weghouden. En die wrijf je op deze manier jouw waarheid onder de neus.
Iedere moeder heeft zo haar redenen omdat te doen. En dat is haar verantwoording.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 15:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je wekt de indruk bij mij dat er moeders op cm rondlopen die de kinderen bij hun vader weghouden. En die wrijf je op deze manier jouw waarheid onder de neus.
Iedere moeder heeft zo haar redenen omdat te doen. En dat is haar verantwoording. | Het eerste ben ik zeker van. Met 2300 leden is de kans eigenlijk 1 dat er iemand is zo doet. En de tweede opmerking bevestigt dat eigenlijk al. Het is niet haar verantwoording, het is hun verantwoording. De vraag is echter in hoeverre dat zo gezien wordt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 16:29
|
|
|
Wat gaat het ons trouwens aan of die moeders hun kinderen bij vaders vandaan houden?
Ze zijn ons geen verantwoording schuldig.
En dat het gebeurt.. het zij zo.
We weten niet wat er zich allemaal heeft afgespeeld bij de voordeuren. Dus we hebben ook niet te oordelen over hoe de ouders moeten handelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 17:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wat is dit een geweldig mooie versie!!!!!!!!!!!!!! Heb met ontroering geluisterd.... |
Jaja Zeeland, het zal wel waar zijn, ik geloof als Thomas dingen pas als ik ze zie, maar ondertussen stiekem de opmaak vreranderen dat kan natuurlijk niet. Schaam je!
Thomas , zou dat nooit doen.[/quote]
Dus...zeg je dat ik dat heb gedaan??? Ik...die zo weinig verstand heb van deze dingen....??? Maar het was Hannah die die aanklacht deed hoor!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 17:48
|
|
|
De vrijheid van de Geest van Willem. J. Ouweneel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 19:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat gaat het ons trouwens aan of die moeders hun kinderen bij vaders vandaan houden?
Ze zijn ons geen verantwoording schuldig.
En dat het gebeurt.. het zij zo.
We weten niet wat er zich allemaal heeft afgespeeld bij de voordeuren. Dus we hebben ook niet te oordelen over hoe de ouders moeten handelen. | Tja je kunt eventueel veroordeling lezen in mijn bijdrages. Ze zijn algemeen opgeschreven en algemeen bedoeld en altijd stelt het het kind bovenaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 20:18
|
|
|
Donderdag 12 April, Psalm 43; Vleugellam.
Wat is dat toch met die altaren in de psalm? Het lijkt wel alsof die altaren, zo ongeveer het hoogste goed zijn in de beleving van de dichter… En zeker, dat is ook zo. Terecht! Dat altaar zou je kunnen beschouwen als het klokhuis van de tempel. Dat altaar is de plaats van de verzoening. Althans, wanneer met ‘het altaar van God’ het brandofferaltaar wordt bedoeld. Je hebt in de tempel nog een ander altaar: het reukofferaltaar, geplaatst in het heilige. Daar brengt de dienstdoende priester elke morgen en elke avond een reukoffer, een teken van toewijding, een symbool van verzoening van de zonden. Daar worden dieren geofferd, in plaats van mensen. Daar wordt het feest van de vergeving gevierd! Naar dat altaar verlangt de dichter. Te naderen tot het hart van de tempeldienst, te komen bij de plaats waar het met handen te tasten is, met eigen ogen te zien, met je neus op te stuiven: God verzoent de schuld! En dan bovendien te weten dat de priester binnen de tempel, in het heilige der heilige, mede namens jou, een offer als een gebed tot de Eeuwige – als dat geen vreugde betekent! Daar trekt de dichter zich naar uit, daar verlangt hij naar, met heel zijn hart. Hij bidt om licht en waarheid, in de verwachting en in het vertrouwen dat die hem zullen leiden naar de plaats waar God wonen wil.
Dan ga ik op tot uw altaren, tot U, o bron van zaligheid. Dan mag mijn ziel uw heil ervaren en dankbaar ruisen alle snaren voor U die al mijn vreugde zijt en eindloos mij verblijdt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 22:15
|
|
|
Op het moment lees ik; Een vuurplaats in steen van Jean M. Auel. Het 5e boek, de eerste 4 heb ik ervoor gelezen de afgelopen 2 weken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 22:36
|
|
|
HARALD940 schreef: | Op het moment lees ik; Een vuurplaats in steen van Jean M. Auel. Het 5e boek, de eerste 4 heb ik ervoor gelezen de afgelopen 2 weken. |
das vlot, in 2 weken!! schitterende boeken al vond ik het kort geleden uitgekomen laatste deel, lied van de grotten, net ff wat minder dan de rest. Ik heb de serie hier in huis, de laatste keer dat ik de serie gelezen heb was toen ik zat te wachten op de geboorte van mn dochter. Aangezien Annette ongeveer een week op de verloskamer heeft gelegen, had ik tijd zat voor de hele serie van toen 5 boeken. Toen het laatste boek uit was, heb ik aangedrongen op keizersnee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 22:51
|
|
|
Mijn broer gesproken via de telefoon.... Die bood me 3 dagen hotel aan.....zo lief...al vast voor mijn verjaardag... Zoek maar uit en laat het me weten... Mijn familie??? Zo lief!!!Nee niet daarom, maar ze zijn er gewoon voor me...in goede en in moeilijke dagen...
En vanavond heerlijk UIT eten geweest( met mijn vriend)...het werd de chinees...en we hebben een geweldige hier op het dorp!!!
En nu...moe maar voldaan...het idee dat ik al weekeind heb...
En o ja...De digitale fotocamera blijkt niet kapot!!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 12 april 2012, 23:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 23:15
|
|
|
Eindelijk nieuwe modem binnen en nu gaat internet veel sneller, wauw. Na 1 week bijna zonder cm wel via mobiel met kleine lettertjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 23:16
|
|
|
PIETER649 schreef: | das vlot, in 2 weken!! schitterende boeken al vond ik het kort geleden uitgekomen laatste deel, lied van de grotten, net ff wat minder dan de rest. Ik heb de serie hier in huis, de laatste keer dat ik de serie gelezen heb was toen ik zat te wachten op de geboorte van mn dochter. Aangezien Annette ongeveer een week op de verloskamer heeft gelegen, had ik tijd zat voor de hele serie van toen 5 boeken. Toen het laatste boek uit was, heb ik aangedrongen op keizersnee |
Laat me raden, de doctoren hebben niet naar je geluisterd over de keizersnee.
En voor het lezen helpt het ook wel dat ik deze week vrij ben, maar buiten dat boeit het verhaal mij dusdanig dat ik door blijf lezen, soms tot midden in de nacht Dank je, ik had dat ook over het 6e boek gehoord, maar ik laat me wel verrassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 23:30
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Eindelijk nieuwe modem binnen en nu gaat internet veel sneller, wauw. Na 1 week bijna zonder cm wel via mobiel met kleine lettertjes. |
Je kunt toch wel zonder CM????? Oke...problemen met een pc...begrijp ik...dan ben je gauw onthand.. Er is meer hoor dan CM!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 12 april 2012, 23:55
|
|
|
: [i]De goede vrucht of de vrucht van het licht: goedheid, gerechtigheid en waarheid Ef 5:9
[/quote]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 13 april 2012, 06:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 00:09
|
|
|
Ik heb het hersteld. De indeling is weer normaal.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 00:12
|
|
|
HERMAN968 schreef: | : [i]De goede vrucht of de vrucht van het licht: goedheid, gerechtigheid en waarheid Ef 5:9
|
"Here we willen bidden voor een soulmate voor onszelf en alle CM leden Here wilt U Uw volle zegen over CM uitstrooien wil U hierin leiding neme ook voor onszelf want alleen bakken we er niet zo veel van U kent alle verlangen en onze harten Onze kwetsbaarheid, Here geef elkeen iemand die nabij is en mee het leven zalft iemand die begrijpt als geen ander, die mee wandelt en deelt lief en leed de andere recht helpt als hij valt Here, wij bidden dat U die liefde laat stromen doorheen alle harten van de cm-leden". [/quote]
Was er niet druk dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 00:20
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik heb het hersteld. De indeling is weer normaal.
Thomas. |
nou, thomas toch; dat je dát nou kan doen!!!
micro.........................kuch!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 00:36
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik heb het hersteld. De indeling is weer normaal.
Thomas. |
KIJK...dat had ik nooit gekund!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 00:42
|
|
|
HERMAN968 schreef: | : [i]De goede vrucht of de vrucht van het licht: goedheid, gerechtigheid en waarheid Ef 5:9
"Here we willen bidden voor een soulmate voor onszelf en alle CM leden Here wilt U Uw volle zegen over CM uitstrooien wil U hierin leiding neme ook voor onszelf want alleen bakken we er niet zo veel van U kent alle verlangen en onze harten Onze kwetsbaarheid, Here geef elkeen iemand die nabij is en mee het leven zalft iemand die begrijpt als geen ander, die mee wandelt en deelt lief en leed de andere recht helpt als hij valt Here, wij bidden dat U die liefde laat stromen doorheen alle harten van de cm-leden". | Zou je dit gedrag willen beperken tot de gebedsroom. Want mensen zijn hier niet van gediend. Ik vind het zelf spotten, eerlijk gezegd...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 13 april 2012, 09:13
|
|
Naar boven |
|
|