Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 11:40
|
|
|
HANNAH810 schreef: | gezellig; ik heb je aan het lijstje toegvoegd, herman. |
wel verwittigd om braaf het stuur aan lien over te laten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 11:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik interpreteer net zo als ik dat wil......en dat doe jij ook aardig zo te lezen in je bovenstaande opmerking......... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 11:56
|
|
|
XABIA794 schreef: | wel verwittigd om braaf het stuur aan lien over te laten |
Xabia, Zul je die lekkere taart wel thuis moete late !!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 10 april 2012, 11:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 12:36
|
|
|
HARALD940 schreef: | Nog anderen die met de pasen iets anders of gewoon wat lekkers gemaakt heeft? | Met Pasen nix gemaakt, had ik dit jaar zo m'n personeel voor..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 12:50
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Xabia, Zul je die lekkere taart wel thuis moete late !!
|
hannah heeft het alleen over bieten en peren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 12:56
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wel es goed om de psychologische spiegel voorgehouden te krijgen... "neem jezelf serieus...'' |
waarom zou ik??? een ander neemt mij toch ook niet serieus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 13:03
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Xabia, Zul je die lekkere taart wel thuis moete late !!
|
sssssssssst herman! ik ben een dráma in taarten bakken!!
(straks loop ik te zeulen met bietensalade én taarten, kom op zeg!! )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 13:47
|
|
|
Graag weer on-topic!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 15:02
|
|
|
PIETER649 schreef: | waarom zou ik??? een ander neemt mij toch ook niet serieus... |
Misschien juist daarom wel! Is er tenminste nog iemand die je serieus neemt....... (jijzelf)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 15:15
|
|
|
HANNAH810 schreef: | sssssssssst herman! ik ben een dráma in taarten bakken!!
(straks loop ik te zeulen met bietensalade én taarten, kom op zeg!! ) |
Wat neemt Herman mee voor de picknick Hannah?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 15:15
|
|
|
PIETER649 schreef: | waarom zou ik??? een ander neemt mij toch ook niet serieus... |
Kijk... dat kan ik nu weer snappen... Maar je kan ook denken.... 'k neem mezelf nu maar serieus... een ander doet et niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 15:20
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Kijk... dat kan ik nu weer snappen... Maar je kan ook denken.... 'k neem mezelf nu maar serieus... een ander doet et niet... |
Wie moet nu eigenlijk wie serieus nemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 15:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat neemt Herman mee voor de picknick Hannah? |
amaaaaaaaaaai willemijn, toch; het bonbonnigste belgske, hadde gij dat niet gelezen dan.........?
(en allee.......hij mag er niet eens van snoepen onderweg )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 16:04
|
|
|
HANNAH810 schreef: | amaaaaaaaaaai willemijn, toch; het bonbonnigste belgske, hadde gij dat niet gelezen dan.........?
(en allee.......hij mag er niet eens van snoepen onderweg ) |
Ik lees soms wat selectief dat merk je... Maar Belgische bonbonnen......niet te versmaden.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 16:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wie moet nu eigenlijk wie serieus nemen? | Tja... dat is nu net het lastige in het leven Willemijn...
Afgelopen week er toch weer bij bepaald wie je echte vrienden zijn. Dat neem IK dan weer serieus. En is gelijk het mooiste moment (om on topic te blijven)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNIKA155
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 16:15
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Na het succes van het vorige etentje heb ik wederom een tafel geboekt bij dat leuke restaurantje in Kranenburg ( Duitsland) Vlak over de grens bij Nijmegen en makkelijk te vinden. Adres: Gasthof zu den Forrellenteich, Dorfstrasse 1 47559 Kranenburg-Nütterden.
http://www.gasthof-forellenteiche.de/home.html
- goede kaart, ruime porties voor lage prijzen - mag binnen gerookt worden - een echte aanrader!! - bei uns ist ALLES großer und beßer...
Datum 21 april om 19.30 uur Geen kinderen of andere introducees Tafel voor 15 man m/v
Deelnemers:
- Annette 792 - Pieter 649 - Chatuliem 619 - Erika 129 - Mariska 601 - Trijnie 671 - Leonard480 - Crossroad317 - Marian519 - Annika155
Alles Duits. Wordt wel vertalen voor deze zuster.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 16:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik lees soms wat selectief dat merk je... Maar Belgische bonbonnen......niet te versmaden....... |
ze moesten alleen wat GROTER zijn......................grinnik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 16:22
|
|
|
[quote=ANNIKA155]
Nou duits......60% van de bevolking van Kranenburg is nederlands, ze hebben zelfs een nederlandse menukaart in het restaurant, dus geen angst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 16:29
|
|
|
geen bezoekregeling kan inderdaad stukken rustiger zijn!! het levert alleen wel extra verdriet op voor het kind dat niet meer opgehaald word.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 17:08
|
|
|
HANNAH810 schreef: | geen bezoekregeling kan inderdaad stukken rustiger zijn!! het levert alleen wel extra verdriet op voor het kind dat niet meer opgehaald word. |
dat is inderdaad een mogelijkheid. overigens zijn er ook kinderen die blij zijn dat die stressmomenten er niet meer zijn en genieten van de rust die ontstaan is nu 1 ouder uit beeld is.
niet generaliseren Hannah, iedere situatie is anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 17:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | niet generaliseren Hannah, iedere situatie is anders. |
tja, dat is ook nog een mogelijkheid; ik ben wel benieuwd hoe anderen de (eventuele) bezoekregeling ervaren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 17:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | geen bezoekregeling kan inderdaad stukken rustiger zijn!! het levert alleen wel extra verdriet op voor het kind dat niet meer opgehaald word. | volgens mij is een bezoekregeling rustiger. Je hebt nl. momenten voor jezelf om bij te tanken en met je eigen vriendenkring bezig te zijn. En dan kan je er ook weer beter tegen als de kids er weer zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 17:41
|
|
|
bedankt voor deze link Cootje, ik hoop dat veel mensen de moeite nemen om het te openen en te lezen. zodat ze nooit kunnen zeggen: wir haben es nicht gewüsst....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 17:44
|
|
|
Vriend krijgt nieuwe vriendin,nieuwe liefde trekt direct bij hem in........haar huurwoning staat dus leeg,woningstichting geeft aan dat de woning zo verwaarloost is dat er een vette rekening zou volgen(zal wel meevallen dacht ik nog).......die rekening zou naar vriend gaan want nieuwe liefde heeft niets dus of ik even wilde soppen?........effe doekje dr door dacht ik
Je ziet het wel eens op tv,van die woningen,maar dat ik zelf in eentje zou staan........nee,nooit verwacht.......die lucht..........dat aangekoekte vuil in de keuken
Nieuwe liefde wilde niet meesoppen,die vertrok in de sportwagen van haar nieuwe vriend.........
(en ja,natuurlijk gaan we het met elkaar oplossen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 18:27
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ik lees soms wat selectief dat merk je... Maar Belgische bonbonnen......niet te versmaden....... [/quote
Hey! Willemijn-endit rijmt!- mijn cullinaire kwaliteiten niet onderschatten, hé. Heb reeds op forum gezet hoe parelhoen (op zijn Frans) best wordt klaargestoomd.
Bourgondiër
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 10 april 2012, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 18:41
|
|
|
Dinsdag 10 April, Psalm 42: 1-6; Moede hinde.
Waar is nu dat hert gebleven, dat hert uit de oude berijming, dat hijgende hert uit de oude berijming, aan de jacht ontkomen? Dat hert is uit de psalm weggelopen en dat is maar goed ook, want in heel psalm 42 komt dat hert niet meer voor. De psalm spreekt van een hinde. Als een hinde is de ziel. Niet als zo’n heldhaftig hert, het gewichtige gewei fier op de kop! Mijn ziel is zo dapper niet, mijn ziel is een hinde – geen machtige man, maar een gevoelige vrouw. En die o zo tere ziel in mij smacht als een hinde naar levend water, naar water dat klaar is, helder en fris, stromend water, kletterend van de rotsen. Zo smacht mijn ziel naar God. Nee, dat staat er niet. ‘Naar U, o God’ – dat staat er. Hier gaat het niet over God. De psalm spreekt tót God. Wat is er precies aan de hand, in deze psalm? Wat is de reden van die diepe droefheid? Ach, het is allemaal voorbij, voorgoed voorbij. De pelgrimsweg naar de tempel, de blijde stoet van opgetogen feestgangers, de beurtzang, het loflied, de dans en de muziek – het is allemaal voorbij en nooit, nooit meer komt het nog terug. Vind je het dan vreemd dat je ziel als een hinde is, zo moe, zo sterk verlangend naar het klare water, zo smachtend naar een teugje van God?
Evenals een moede hinde naar het klare water smacht, schreeuwt mijn ziel om God te vinden, die ik ademloos verwacht. Ja, ik zoek zijn aangezicht, God van leven, God van licht. Wanneer zal ik Hem weer loven, Juichend staan in zijn voorhoven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 18:51
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Na het succes van het vorige etentje heb ik wederom een tafel geboekt bij dat leuke restaurantje in Kranenburg ( Duitsland) Vlak over de grens bij Nijmegen en makkelijk te vinden. Adres: Gasthof zu den Forrellenteich, Dorfstrasse 1 47559 Kranenburg-Nütterden.
- goede kaart, ruime porties voor lage prijzen - mag binnen gerookt worden - een echte aanrader!! - bei uns ist ALLES großer und beßer...
Datum 21 april om 19.30 uur Geen kinderen of andere introducees Tafel voor 15 man m/v
Deelnemers:
- Annette 792 - Pieter 649 - Chatuliem 619 - Erika 129 - Mariska 601 - Trijnie 671 - Leonard480 - Crossroad317 - Marian519 - Annika | - Mario216
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 19:11
|
|
|
[quote=ANNETTE792]
Gewoon zeggen dat we een Nederlandse kaart krijgen Alles staat er in het Nederlands op hoor op paar woordjes na! ben ook maar een gewone kaaskop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 19:18
|
|
|
Na het succes van het vorige etentje heb ik wederom een tafel geboekt bij dat leuke restaurantje in Kranenburg ( Duitsland) Vlak over de grens bij Nijmegen en makkelijk te vinden. Adres: Gasthof zu den Forrellenteich, Dorfstrasse 1 47559 Kranenburg-Nütterden.
Deelnemers:
- Annette 792 - Pieter 649 - Chatuliem 619 - Erika 129 - Mariska 601 - Trijnie 671 - Leonard480 - Crossroad317 - Marian519 - Annika155 - Mario216
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 19:19
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Vriend krijgt nieuwe vriendin,nieuwe liefde trekt direct bij hem in........haar huurwoning staat dus leeg,woningstichting geeft aan dat de woning zo verwaarloost is dat er een vette rekening zou volgen(zal wel meevallen dacht ik nog).......die rekening zou naar vriend gaan want nieuwe liefde heeft niets dus of ik even wilde soppen?........effe doekje dr door dacht ik
Je ziet het wel eens op tv,van die woningen,maar dat ik zelf in eentje zou staan........nee,nooit verwacht.......die lucht..........dat aangekoekte vuil in de keuken
Nieuwe liefde wilde niet meesoppen,die vertrok in de sportwagen van haar nieuwe vriend.........
(en ja,natuurlijk gaan we het met elkaar oplossen ) |
ik zou een hengel pakken en lekker gaan vissen
|
|
Naar boven |
|
|