Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 8 april 2012, 20:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoewel ik weet, dat met Pasen je met andere dingen bezig moet zijn, wil ik toch iets anders vertellen wat we vandaag hebben meegemaakt. Onze hoofdweg was nl. opgenomen in het parcours van de meerdaagse wielerwedstrijd door Groningen voor dames, Zo Chat , dus morgen en overmorgen wèèr genieten? het was voor mij jaren geleden dat ik in de gelegenheid was om eens een wedstrijd van dichtbij mee te maken. En dit keer had ik nog meer geluk, want ze kwamen vandaag maar liefst vier keer bij ons langs. Misschien voor de mensen die dit fenomeen niet kennen, zal ik een korte beschrijving geven wat het betekent als zo'n peloton bij je voorbij trekt. Ik had verwacht dat alles afgesloten was met dranghekken, maar dat was helemaal niet het geval. Ze hadden daar één medewerker staan aan het einde van onze straat die met een vlaggetje de auto's moest tegenhouden. De weg was dus gewoon berijdbaar als er geen wielrenners langs kwamen. Dit had gemakkelijk tot ongelukken kunnen leiden, omdat sommige mensen nu eenmaal heel dom kunnen zijn. Ik zag mensen met loslopende honden, die in het publiek stonden. Degene die voor mij er echt wel een potje ervan maakte was een vrouw, die rustig op haar fiets zat, terwijl je achter haar de motoren al zag aankomen. Wij met zn allen roepen, ga aan de kant, ze zei ja, maar reed rustig door. Sommige mensen krijg je echt een punthoofd van. Maar dit terzijde. Als de fietsers in aantocht zijn, worden ze voorafgegaan door een hele stoet motoren, die met knipperlichten aangeven, dat ze er aan komen. En eigenlijk is het moment dat ze je voorbij vliegen tekort, want in vier minuten was het over. Ze werden gevolgd door 30 volgauto's en na een uur herhaalde zich dit weer. Ik weet niet hoe de finish geweest is, ik heb gehoord dat miss Cook gewonnen had, maar het geluid van die wielen op het asfalt, het harmonieuze gevoel dat je op het moment had dat ze voorbij kwamen, de verbazing van de snelheid, het grootse van alles, is iets wat ik niet snel zal vergeten. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 8 april 2012, 22:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | bieten salade, stoofperen? hmmmmmmm |
Hanne, ik kom mee met Xabia.
Grtjes, Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 8 april 2012, 22:33
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Na het succes van het vorige etentje heb ik wederom een tafel geboekt bij dat leuke restaurantje in Kranenburg ( Duitsland) Vlak over de grens bij Nijmegen en makkelijk te vinden. Adres: Gasthof zu den Forrellenteich, Dorfstrasse 1 47559 Kranenburg-Nütterden.
http://www.gasthof-forellenteiche.de/home.html
- goede kaart, ruime porties voor lage prijzen - mag binnen gerookt worden - een echte aanrader!! - bei uns ist ALLES großer und beßer...
Datum 21 april om 19.30 uur Geen kinderen of andere introducees Tafel voor 15 man m/v
Deelnemers:
- Annette 792 - Pieter 649 - Chatuliem 619 - Erika 129 - Mariska 601 - Trijnie 671 - Leonard480 - Crossroad317 - Marian519 |
en up kom op mensen wie gaan er nog meer mee??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 01:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat laatste kan ik iedereen aanraden!! |
ok, ik verhuis per direct al heb ik geen kinderen of vlieg of kraai in de weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 08:56
|
|
|
...wat een leuk idee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 10:05
|
|
|
Maandag 9 April, Psalm 41; Het bloed der bitterheid.
Er schuilt een geweldige kracht in deze psalm. De zieke mens die dit lied geschreven heeft, kan maar niet geloven dat God hem aan zijn bittere lot zal overlaten. Zo is God niet! De Eeuwige zal niemand die zelf heeft laten omgezien naar wie hulp nodig had, wanhopig en hulpeloos laten creperen. Op zijn ziekbed zal Hij hem tot steun zijn. ‘Hoe lang hij ook ziek ligt, u keert zijn lot ten goede.’ Dat moet je dan wel geloven, als je lang ziek bent… Vanzelfsprekend is dat niet. De dagen kruipen voorbij, de uren zijn niet meer te tellen. Je ligt er je ligt. Of je zit, in je leunstoel, in je rolstoel. En God? In geen velden of wegen te bekennen. Je bidt de hemel blauw, je soebat alle hemelse hulptroepen bij elkaar – niets helpt, geen verandering te bespeuren. En intussen lachen je goddeloze collega’s achter jouw rug; ‘Zie je nu wel, dat hele geloof in die God van hem stelt niets voor, helemaal niets. Hij is zo ziek als een hond en dat zal ie wel blijven ook. Jammer voor hem, maar je kunt er wel iets van leren: dat het geloof je ook geen centimeter verder brengt.’ En zo laten ze je alleen achter, in je’ En zo laten ze je alleen achter, in je misère: zelf je beste vrienden. Vanouds heeft de kerk bij deze psalm aan Judas gedacht. At hij niet met Jezus nog samen van het brood, voordat hij zijn Heer overgaf in de handen van wie Hem haatten? Van je vrienden moet je het maar hebben…
En toch: ‘U keert zijn lot ten goede!’ Hoe bitter dat ziekbed moge zijn, bij voorbaat proeft de dichter al het zoet van de genezing: het licht van Pasen!
Heil hem die de geringe helpt in nood, hem helpt in nood de Heer. De Heer bewaart zijn leven voor de dood, herstelt hem in zijn eer. Wat deert hem of zijn vijand hem bespot, als Gij de redder zijt? De Heer is hem een groot en helpend God op ’t bed der bitterheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 10:30
|
|
|
SANDRA206 schreef: | ...wat een leuk idee |
ja, daar eet jij nooit he Maar aan ideeen hebben we niks, ga je ook gezellig mee ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als ik jouw verhalen zo lees over je scheiding en je kinderen krijgt je ex-vrouw wel een erg zwarte pietenrol toebedeeld en jij een wel heel erg goede....Wat zal haar verhaal zijn als ze jouw verslagen over de scheiding en haar kinderen hier zou lezen vraag ik me dan altijd af als ik jouw stukjes lees......Natuurlijk, het is jouw verhaal en jouw beleving.....maar probeer de andere partij dan ook enigszins heel te laten....Je gaat niet van iemand scheiden omdat je zo gelukkig met iemand bent en misschien leek het haar wel het beste om de kinderen bij jou te laten en was en is het een moeilijke keus voor haar...Dus eigenlijk heb ik een beetje moeite met jouw persoonlijke verhalen omdat het zo éénzijdig is..... |
Natuurlijk "hij die zonder zonde is werpe de eerst esteen". Helaas jammer dat men niet meerdere personen (die er mee van doen hadden) hierover hier hun mening kunnen zetten. Als je met plezier je 25 jarig huwelijk viert en blijk geeft van liede voor elkaar, je dan na 2 jaar even tijdelijk moet verhuizen naar een ander dorp, zij toen in contact kwam/zocht met haar vroegere stapmaat en zich liet beïnvloeden en zo tot verkeerde conclusies komt, wat is er dan aan de hand? Als je beter had gelezen, had je kunnen zien dat ze totaal om omgeturnd was van liefhebbende egenoot en vooral moeder, naar een egoïstisch persoon en daarom de kinderen eerst dus ook niets meer van haar wilde weten.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 17 april 2012, 02:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:06
|
|
|
Johannes 20:17
Jezus zei tegen haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar Mijn Vader, maar ga naar Mijn broeders en zeg tegen hen: Ik vaar op naar Mijn Vader en uw Vader, en naar Mijn God en uw God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord, Pieter. Ik vind het een flauwe smoes. Je huwelijk is over, je vrouw heeft een ander en je zit jezelf te straffen met vreemde voorwaarden. In bijbelse tijden was de manier van scheiden door middel van een scheidingsbrief, bij ons is de rechter die daar een uitspraak over doet... Ik vraag me af hoe je houding naar je ex is. Want ik kan me er alles bij voorstellen dat je ook moeite hebt haar los te laten. En dat lijkt me geen gemakkelijke scheiding toe tussen jullie.... Meestal zorgt zo'n vasthoudendheid voor veel problemen en ruzie. Voldoende basis voor een vechtscheiding lijkt me. Of daarmee Christus gediend is, is ook maar de vraag. |
Als wat ik uit de Bijbel haal een smoes is, is wat er in de Bijbel staat een leugen. Misschen is het daarom zo gemakkellijk om als "christen" te gaan scheiden, je hoeft geen moeite te doen om te werken aan een goede relatie als die even moeilijk gaat, gelijk maar scheiden wat het burgelijk huwelijk is gelijk of staat zelf hoger dan het kerkelijk huwelijk.
Waarom ben jij in de kerk getrouwd of vond je dat niet nodig of was het alleen maar om het mooie plaatje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | En nu zit jij zonder scheidbrief hier op cm rond te kijken of je een nieuwe relatie kunt krijgen? Waarom wacht je niet tot je waarlijk vrijgezet bent en gaat daarna op jacht?? |
Ten eerste wie kan een scheidbrief afgeven en op grond waarvan? Of ik een nieuwe relatie met iemand aan ga, is niet aan mij, maar aan wat mij gegeven wordt. Ik vraag God of Hij mijn leven wil leiden en dat wil geven wat werkelijk nodig is. Geeft Hij mij een andere vrouw op mijn pad dan zij het zo, heeft Hij andere bedoelingen dan is dat mij ook goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:16
|
|
|
PIETER619 schreef: | Natuurlijk "hij die zonder zonde is werpe de eerst esteen". Helaas jammer dat men niet meerdere personen (die er mee van doen hadden) hierover hier hun mening kunnen zetten. Als je met plezier je 25 jarig huwelijk viert en blijk geeft van liede voor elkaar, je dan na 2 jaar even tijdelijk moet verhuizen naar een ander dorp, zij toen in contact kwam/zocht met haar vroegere stapmaat en zich liett beïnvloeden en zo tot verkeerde conclusies komt, wat is er dan aan de hand? Als je beter had gelezen, had je kunnen zien dat ze totaal om omgetrund was van liefhebbende egenoot en vooral moeder, naar een egoïstisch persoon en daarom de kinderen eerst dus ook niets meer van haar wilde weten. |
Dat is jou versie van het verhaal, het verhaal zoals jij het beleefd hebt. En zo heeft zij ook haar verhaal, een verhaal over dezelfde scheiding maar dan in haar beleving.
Als jij mijn verhaal over mn scheiding hoort, en het verhaal van mijn ex, dan heb je niet het idee dat dat over hetzelfde huwelijk en dezelfde scheiding gaat. Maar dat wil niet zeggen dat 1 van beiden gelijk heeft of ongelijk heeft, je hebt het beiden anders beleeft en als je je totaal niet in het verhaal van de ander herkent is dat voor mij een teken dat er dus iets goed mis zat in dat huwelijk.
Mijn ex schildert mij precies af zoals jij je ex-vrouw afschilderd, en als je enkel dat verhaal kent zou je je af gaan vragen wat voor vreselijk mens ik wel niet ben. Als je mijn verhaal hoort vraag je je waarschijnlijk af waarom ik niet eerder vertrokken ben. En de waarheid......die ligt waarschijnlijk ergens middenin, overschaduwd door onze persoonlijke beleving van het hele gebeuren.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 9 april 2012, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:21
|
|
|
PIETER619 schreef: | Als wat ik uit de Bijbel haal een smoes is, is wat er in de Bijbel staat een leugen. Misschen is het daarom zo gemakkellijk om als "christen" te gaan scheiden, je hoeft geen moeite te doen om te werken aan een goede relatie als die even moeilijk gaat, gelijk maar scheiden wat het burgelijk huwelijk is gelijk of staat zelf hoger dan het kerkelijk huwelijk.
Waarom ben jij in de kerk getrouwd of vond je dat niet nodig of was het alleen maar om het mooie plaatje? | Je gaat er dus van uit, dat als iemand gescheiden is, hij/zij niet gevochten heeft voor zijn huwelijk. Wat weet je er eigenlijk van? Ik ken niemand die zomaar gaat scheiden, vaak is het een heel moeilijk proces. Echtscheiding is vaak een nederlaag voor de betrokkenen, niet een overwinning. Want uiteindelijk raak je meer kwijt, dan dat je ermee opschiet. Ik zou maar niet zo snel met veroordelingen komen als ik jou was. Ik heb nu al medelijden met je ex... En wat betreft je opmerking over de Bijbel: dit is nu iets wat je in die cultuur moet zien. De scheidbrief was toen het middel van echtscheiding, dat kennen we nu niet meer. Daarvoor is de rechter gekomen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 9 april 2012, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:22
|
|
|
PIETER619 schreef: | Ten eerste wie kan een scheidbrief afgeven en op grond waarvan? Of ik een nieuwe relatie met iemand aan ga, is niet aan mij, maar aan wat mij gegeven wordt. Ik vraag God of Hij mijn leven wil leiden en dat wil geven wat werkelijk nodig is. Geeft Hij mij een andere vrouw op mijn pad dan zij het zo, heeft Hij andere bedoelingen dan is dat mij ook goed. |
Zolang jij denkt dat je huwelijk nog niet ontbonden is , en gaat een relatie aan dan pleeg je overspel. Als ik jou zo lees kan er maar 1 iemand je huwelijk echt ontbinden en dat is God. Zelfs het zoeken naar een nieuwe partner is ook een vorm van overspel.
Er heeft nog nooit iemand rechtstreeks van uit de hemel een antwoord gekregen dat ie gescheiden is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:23
|
|
|
MARC212 schreef: | Het leven wordt door de Heilige Geest gegeven, lichamelijk leven heeft op zichzelf geen nut. Johannes 6:63 | Ik zit me suf te zoeken welke vertaling je gebruikt hebt, want ik vind de gebruikte tekst heel vreemd overkomen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:28
|
|
|
PIETER619 schreef: | Natuurlijk "hij die zonder zonde is werpe de eerst esteen". Helaas jammer dat men niet meerdere personen (die er mee van doen hadden) hierover hier hun mening kunnen zetten. Als je met plezier je 25 jarig huwelijk viert en blijk geeft van liede voor elkaar, je dan na 2 jaar even tijdelijk moet verhuizen naar een ander dorp, zij toen in contact kwam/zocht met haar vroegere stapmaat en zich liett beïnvloeden en zo tot verkeerde conclusies komt, wat is er dan aan de hand? Als je beter had gelezen, had je kunnen zien dat ze totaal om omgetrund was van liefhebbende egenoot en vooral moeder, naar een egoïstisch persoon en daarom de kinderen eerst dus ook niets meer van haar wilde weten. |
Nu doe je het weer, je verhaal is één aanklacht tegen je ex-vrouw.....Hou daar toch mee op......Zo praat je niet over iemand waar je zegt zoveel van gehouden te hebben..... Hoe kan je nu met zoveel bitterheid in je lijf weer in een andere relatie stappen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:46
|
|
|
Pffff, 6.15 uur wakker , ontbijten, en er dan achter komen dat je niet naar je werk hoeft . Hoezo nog een beetje duf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:47
|
|
|
Ben benieuwd of het in de provincie Utrecht net zo is als hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 11:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ben benieuwd of het in de provincie Utrecht net zo is als hier. |
Doooooooooooomme vraag
Het komt hier met bakken naar beneden...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 9 april 2012, 11:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 13:22
|
|
|
VISSER278 schreef: | Pffff, 6.15 uur wakker , ontbijten, en er dan achter komen dat je niet naar je werk hoeft . Hoezo nog een beetje duf? |
Echt supersuf!!!!! Maar ach....het kan gebeuren...(zodoende was je dag weer lekker lang) Ik kan niet meer uitslapen.....weet niet meer hoe dat moet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 13:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Echt supersuf!!!!! Maar ach....het kan gebeuren...(zodoende was je dag weer lekker lang) Ik kan niet meer uitslapen.....weet niet meer hoe dat moet.... |
Ik ontdekte vanmorgen dat ik het weer begin te leren! De oudste gaan zelf uit bed en gaan lekker spelen, de jongste besloot ook uit te slapen. Ik schrok om kwart over 10 wakker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 13:28
|
|
|
VISSER278 schreef: | Pffff, 6.15 uur wakker , ontbijten, en er dan achter komen dat je niet naar je werk hoeft . Hoezo nog een beetje duf? |
Visser, ik vind het wel een heel klein beetje dom van je.......
Mag ik wel zeggen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 13:38
|
|
|
PIETER619 schreef: | Als wat ik uit de Bijbel haal een smoes is, is wat er in de Bijbel staat een leugen. Misschen is het daarom zo gemakkellijk om als "christen" te gaan scheiden, je hoeft geen moeite te doen om te werken aan een goede relatie als die even moeilijk gaat, gelijk maar scheiden wat het burgelijk huwelijk is gelijk of staat zelf hoger dan het kerkelijk huwelijk.
Waarom ben jij in de kerk getrouwd of vond je dat niet nodig of was het alleen maar om het mooie plaatje? |
wat is er voor een christen precies "gemakkelijk" in een scheidingsproces, pieter? kun je het iets concreter maken, zodat ik je boodschap begrijpen kan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 13:48
|
|
|
als ik het goed begrijp heb ik anders het gevoel dat Pieter zijn huwelijk / scheiding probeert in te vullen naar wat Gods bedoeling er mee was en is... in een bepaalde fase lijkt me verbittering een logisch gevolg en daarmee gaat God ook aan de slag. Uiteindelijk starten we allen met een huwelijk in vertrouwen dat het voor altijd zal zijn. En bovendien is dat ook Gods wil als we het goed lezen. Maar loopt alles zoals het bedoeld is? voor mij was het vers ook heel belangrijk Wat God bij elkaar brengt kan/zal geen mens scheiden. Het gaat hier niet om oordeel maar het verlangen om alles hier op aarde te zien vanuit Gods oogpunt. De scheidbrief werd vooral gezien "omdat hun harten verhard waren" dan kan ik alleen maar interpreteren dat we toch met ons hart duidelijk een weg hebben afgelegd in overweging in alle mogelijkheden met de Here? Geen enkele scheiding is dezelfde, en of de mijne nu meer verantwoord zou zijn of niet, daar gaat het ook niet om... ik heb er 3 jaar alles aan gedaan (naar mijn kunnen en denken) om mijn huwelijk te redden. Omdat ik vond dat dat Gods wil en wens was, en daarboven ook voor mijnn kinderen. En op een gegeven moment had God een ander plan met ons allen. Ik begrijp zo ook Pieter zijn verhaal. Hij laat naar men mening het in Gods hand, wat er ook zal gebeuren op zijn weg, ondanks de teleurstelling, die hij best mag hebben. Je leest Gods Woord, je redeneert over Gods Woord en wil het doen zoals Hij het wil. Maar uiteindelijk is de weg die God voor ogen heeft de weg die Hij met je wil gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 13:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Visser, ik vind het wel een heel klein beetje dom van je.......
Mag ik wel zeggen toch? |
Ja , ik vind het ok hoor. Zo is het altijd wat met dat bed. Nu dit weer . Vorige week al een keer met mn verkeerde been uit bed gestapt , wat zal het volgende zijn? Afijn , ben nog maar een poosje terug gegaan maar slapen ...ho maar. Denk dat ik maar es om een ander bed moet , misschien dat dat minder problemen oplevert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 13:52
|
|
|
PIETER619 schreef: | Ten eerste wie kan een scheidbrief afgeven en op grond waarvan? Of ik een nieuwe relatie met iemand aan ga, is niet aan mij, maar aan wat mij gegeven wordt. Ik vraag God of Hij mijn leven wil leiden en dat wil geven wat werkelijk nodig is. Geeft Hij mij een andere vrouw op mijn pad dan zij het zo, heeft Hij andere bedoelingen dan is dat mij ook goed. |
Als jij zo denkt over een eventuele nieuwe relatie, heb ik vooraf al diep meelijden met arme meissie dat met met jou opgezadeld wordt.
Je zal maar de nieuwe partner worden van iemand die jou dan maar accepteerd omdat God haar op jouw pad heeft gezet... owja, en anders maar niet...
Ik heb toch altijd gedacht dat een vrouw een zelfstandig denkend wezen was die bemind en veroverd wil worden en niet een soort euh... speelpop die naar behoefte word uitgedeeld door Onze-Lieve-Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 13:59
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Doooooooooooomme vraag
[size=18]Het komt hier met bakken naar beneden... [/size] |
Héhè .... het begint te regenen hier. O nee , het is alweer droog.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op maandag 9 april 2012, 14:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 14:09
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als jij zo denkt over een eventuele nieuwe relatie, heb ik vooraf al diep meelijden met arme meissie dat met met jou opgezadeld wordt.
Je zal maar de nieuwe partner worden van iemand die jou dan maar accepteerd omdat God haar op jouw pad heeft gezet... owja, en anders maar niet...
Ik heb toch altijd gedacht dat een vrouw een zelfstandig denkend wezen was die bemind en veroverd wil worden en niet een soort euh... speelpop die naar behoefte word uitgedeeld door Onze-Lieve-Heer. |
sorry pieter... ik lees dat er echt niet in wat (andere) pieter bedoeld te zeggen. ik schreef net ook ongeveer hetzelfde gedacht. Wat is er nu mis mee dat je je wilt laten leiden naar wat Gods weg is, of plan??? je neemt heus wel zelf initiatief... alleen al het feit dat je bijvoorbeeld op deze site komt. Ik denk niet dat hij naar een pop zoekt die zelf niet kan denken hij wacht gewoon in wat God in zijn leven wil doen... Ik wil ook wachten op wat God voor me heeft... want Hij alleen weet, wat en wie goed voor me is (of wie met me kan leven of niet kan leven) en dat is niet uit hoogmoed maar net een les van afhankelijkheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 14:23
|
|
|
XABIA794 schreef: | sorry pieter... ik lees dat er echt niet in wat (andere) pieter bedoeld te zeggen. ik schreef net ook ongeveer hetzelfde gedacht. Wat is er nu mis mee dat je je wilt laten leiden naar wat Gods weg is, of plan??? je neemt heus wel zelf initiatief... alleen al het feit dat je bijvoorbeeld op deze site komt. Ik denk niet dat hij naar een pop zoekt die zelf niet kan denken hij wacht gewoon in wat God in zijn leven wil doen... Ik wil ook wachten op wat God voor me heeft... want Hij alleen weet, wat en wie goed voor me is (of wie met me kan leven of niet kan leven) en dat is niet uit hoogmoed maar net een les van afhankelijkheid |
Ik geloof schijnbaar wat meer in de zelfbeschikking van de mens dan jij Xabia. Daarnaast heb ik al teveel scheidingen gezien van mensen die overtuigd waren van Gods wil bij hun huwelijk. En dan wil ik het geeneens hebben over diegenen die een minder sterk in de schoenen staande persoon manipuleren met het gegeven dat het Gods wil zou zijn...
En tja... dan mag ik wellicht wat cynisch overkomen, dat zij dan maar zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 9 april 2012, 14:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik geloof schijnbaar wat meer in de zelfbeschikking van de mens dan jij Xabia. Daarnaast heb ik al teveel scheidingen gezien van mensen die overtuigd waren van Gods wil bij hun huwelijk. En dan wil ik het geeneens hebben over diegenen die een minder sterk in de schoenen staande persoon manipuleren met het gegeven dat het Gods wil zou zijn...
En tja... dan mag ik wellicht wat cynisch overkomen, dat zij dan maar zo |
tja, daar wringt nu inderdaad het schoentje... Dat mensen vaak zeer snel tot beslissingen over gaan door verkeerd geinterpreteerde indrukken. Daarin heb je gelijk, met alle gevolgen vandien. Het meest ernstige is dan inderdaad dat er mensen zijn die God in manipulatie gebruiken om hun doel te bereiken Zelfbeschikking hoeft niet onder te doen aan de keuze die God goed voor je vind. Ik mag nog altijd kiezen of ik er voor ga of niet... Als ik sinds men scheiding had gedaan wat ik DACHT goed te vinden had ik nu waarschijnlijk alweer een scheiding achter de rug gehad Net zo, als ik elke man had gehuwd, die ervan overtuigd was dat God me aan hem had gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|