ChristianMatch

Forum

Erfzonde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3736 3737 3738 3739 3740 3741 3742 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 17:51

PIETER619 schreef:
De doop van Johannes was een van reiniging, daar heb j egelijk in, maar waarom ging Jezus dit ook doen? Ik zie hier toch ook iest in van dat dit een teken van volgen is, en we zo gereinigd worden.

Wat die aanames aangaat zoals het watergraf lees Romeinen 6 vers 4 "We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden." Er is veel te vinden, door bijvoorbeeld een trefwoord in te toetsen bij woordzoeken bij Biblija.net.
Jezus zelf deed dat toen Hij volwassen was. Niet Maria die haar zoon liet reinigen...Wat voor nut heeft het een baby het te laten ondergaan? Die heeft nog niet gezondigd, tenzij je een vieze luier of veel huilen als zonde omschrijft...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 4 april 2012, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 17:55

HERMAN388 schreef:
Rom 5:12

Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.

Dat is de erfzonde
De vraag is: is een kind verantwoordelijk voor zijn daden. En dat is niet het geval. Het heeft daarom geen zin om dit bij een kind te doen. In die zin is het ook vreeemd, omdat het niet bij de Israelieten zelf voor kwam en dat de link tussen besnijdenis en erfzonde nergens te vinden is. Het is een vondst van de chr. kerk om kinderen te besprenkelen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 4 april 2012, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 18:04

Goed, eindelijk ben je dus met de neus op de feiten gedrukt. Nl is niet meer zo christelijk als vroeger. Heb wel een vraagje voor je. Komt dat omdat God minder mensen uitkiest of komt dat omdat mensen niet meer naar Hem willen luisteren...
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 18:05

HERMAN388 schreef:
Ons supermarkt sluit op goede vrijdag.om 19.00 uur!!
Zal vannacht ff navragen aan de baas of we vrijdag ook 19.00 sluiten...
Scheelt weer een dienst Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 18:09

PIETER649 schreef:
sorry, ik moet langer doorwerken van mn directie op goede vrijdag.
ik heb nog geprobeerd te ruilen met collega´s, maarja die willen dat niet omdat ze een lang weekendje weg willen. Boze smiley

als je hier nou eerder mee gekomen was, had ik tijdig vrij kunnen vragen, ik wist al lang genoeg van te voren wanneer het goede vrijdag zou zijn dit jaar Knipoog smiley

Moet je ook gedwongen langer werken Pieter? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 18:24

CHATULIEM619 schreef:
Goed, eindelijk ben je dus met de neus op de feiten gedrukt. Nl is niet meer zo christelijk als vroeger. Heb wel een vraagje voor je. Komt dat omdat God minder mensen uitkiest of komt dat omdat mensen niet meer naar Hem willen luisteren...

hiermee is dus al bewezen dat de opmerking van iemand een paar jaar geleden ineen soortgelijke discussie dat we veel teveel de 24/7 mentaliteit van amerika overnemen.

een paar beroepen daar gelaten
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 18:40

Vaak zijn degenen die het hardst klagen over winkelopeningstijden op zon- en feestdagen, ook degenen die het onzin vinden dat moslims op hun heilige dagen ook zomaar vrij willen zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 18:41

CHATULIEM619 schreef:
De vraag is: is een kind verantwoordelijk voor zijn daden. En dat is niet het geval. Het heeft daarom geen zin om dit bij een kind te doen. In die zin is het ook vreeemd, omdat het niet bij de Israelieten zelf voor kwam en dat de link tussen besnijdenis en erfzonde nergens te vinden is. Het is een vondst van de chr. kerk om kinderen te besprenkelen.

tja chat, de rivier de jordaan is nou eenmaal een heel end fietsen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 18:46

COOTJE711 schreef:
Moet je ook gedwongen langer werken Pieter? Knipoog smiley

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar bij uns in Deutschland is het zelfs VERBODEN om te werken op Karfreitag ( goede vrijdag).
Een oprecht christelijke natie zijn wij he!! Engeltje smiley

Jaloers?

[url]www.immobilienscout24.de [/url]

[url]www.huizen.de[/url]

[url]www.verhuis.de[/url]

lekker goedkoop he, in het mooiste land van Europa Coole smiley met zonnebril

(en we kunnen nog beter voetballen dan jullie ook, kijk maar op 13 juni a.s.)

Laatst aangepast door
PIETER649
op woensdag 4 april 2012, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 18:49

-

Laatst aangepast door
PIETER649
op woensdag 4 april 2012, 18:51
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 18:58

Ach Pieter, volgens mij heb je gewoon last van heimwee.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 19:32

HERMAN388 schreef:
Ik ben zeer verbijsterd in de laatste jaren dat de personeel in de winkels (en ook bij bedrijven en zorg) op de goede vrijdag langer moeten werken.
Ze (de directie) proberen alle kerkdiensten te verpesten dat de mensen gedwongen te blijven werken.
Mijn vriendin moet blijven werken, ze had geprobeerd te ruilen met 1 van haar collega`s, maar dat is niet gelukt.
Deze collega`s willen lekker lang weekend weg met hun gezin of vrienden en niet naar de kerkdiensten, ze vinden maar niks.

Christus is gestorven op goede vrijdag maar waarom?
Op de pasen is Hij opgestaan waarom dan?

Alle kerken moeten open blijven en niet slopen

Hier sluiten de winkels op goede vrijdag om 18.00 uur!
Daarbij wie in de zorg werkt weet dat tie ook op feestdagen moet werken dat is een logische gevolg ervan!
En ja dan had ze de dienst eerder aan moeten vragen he je weet een jaar van te voren wanneer het goede vrijdag is dus wat is nu je probleem???
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 19:33

CHATULIEM619 schreef:
Ach Pieter, volgens mij heb je gewoon last van heimwee.

naar die bananenrepubliek holland?? Zieke smiley

dacht ut nie chat Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LENTE823

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 19:41

Het gene wat ik heb gedaan vandaag is......gewerkt van 8 tot half 5 daarna meteen op CM om te proeven hoe het daar is! En.....mijn eerste forumbericht plaatsen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 19:47

LENTE823 schreef:
Het gene wat ik heb gedaan vandaag is......gewerkt van 8 tot half 5 daarna meteen op CM om te proeven hoe het daar is! En.....mijn eerste forumbericht plaatsen Lachende smiley

Nou welkom dan Lente!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 19:48

COOTJE711 schreef:
Lees dit nog es terug.....
Nooit meer zeggen dus...
Ongeveer 15 min erna overleed iemand onverwachts Twijfelende smiley

Tja Cootje je weet de zorg is en blijft onvoorspelbaar!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 20:08

Het valt best mee hoor, met die sex voor t huwelijk op cm.
Zelf heb ik het al bijna 3 jaar geleden afgesloten, ik doe het niet meer Engeltje smiley

Ook heb ik in 5 jaar cm nooit een bangalijstje voorbij zien komen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 20:12

ERIKA129 schreef:
Tja Cootje je weet de zorg is en blijft onvoorspelbaar!!

Niet alleen de zorg hoor... ik loop soms ook te schelden dat het n slappe dag is en dan komt onverwachts via telefoon, mail of fax weer een goudgerande bestelling.

Dus Erika... niet alleen de zorg, maar het hele leven is en blijft onvoorspelbaar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 20:14

Woensdag 4 April, Psalm 39: 10-14; Zoals een vreemdeling.

Opeens zie ik hem staan: de verloren zoon. Hij is – bij wijze van spreken – de dichter van deze psalm! Hij is het: die jongste van de twee zonen uit dat aangrijpende verhaal van Jezus! In den vreemde schaamt hij zich voor zijn vrienden. Had hij ze trouwens nog wel? Waren ze niet allemaal op de loop gegaan zodra zijn geld op was en hij niet langer kon feesten en beesten maar bij de varkens leven moest? In zijn gebroken hart brandt een vuur van schuldbesef. Pijnlijk beseft hij hoe leeg het leven is zonder thuis, zonder zijn vader. Misschien kan hij als knecht nog een plekje bij hem krijgen… Daar komt hij, bedeesd, vertwijfeld, compleet kapot vanwege wat hij heeft misdaan. Op zijn rug, loodzwaar, een pak vol eigen schuld – een verslagen mens, een vreemdeling. Juist dát besef vervult ook de dichter van de psalm, waarvan we vandaag het einde lezen.
Net als zijn voorouders voelt hij zich een vreemde, een gast op aarde, een bijwonder – geen huisgenoot, geen kind. Hoe komt dat? Dat komt door dat schuldbesef, door dat knagende zelfverwijt: alles verkeerd gedaan, alles verprutst, alles verknoeid, bij de beesten af geleefd, geld en goed verkwanseld, mijn leven vergooid – o God, help me toch!
En helpt God? Als een vader staat Hij op de uitkijk, met uitgebreide armen! Mijn kind, mijn zoon – dood was je, levend zul je wezen! Welkom thuis! Eet en drink, brood en wijn, word bekleed met de mantel der gerechtigheid en geniet naar hartelust – jij bent mijn beminde! Had de dichter van de psalm deze gelijkenis maar gekend… Of komt ook hij, dankzij zijn klaaglied, zingend thuis? Vast en zeker.

Hoor mijn gebed, Heer, neem mijn smeking aan
en laat mij tot U naderen.
Gelijk een vreemdling klop ik bij U aan,
Een gast, als al mijn vaderen.
Laat van mij af, opdat ik vreugd verwerf,
Voordat ik henenga en sterf.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 20:15

DANIEL777 schreef:
hiermee is dus al bewezen dat de opmerking van iemand een paar jaar geleden ineen soortgelijke discussie dat we veel teveel de 24/7 mentaliteit van amerika overnemen.

een paar beroepen daar gelaten
Je zou eens moeten lezen wat ik schreef. Mijn vraag was: is ontkerstening van NL door God geleid of door de mens. Met andere woorden, is het de wil van God dat zo weinig mensen overblijven en heeft Hij gewoon minder mensen uitgekozen? Of is het gewoon de mens zelf die zn eigen gang wil gaan?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 20:17

Ben dan helemaal vrij!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 20:19

WILLEMIJN232 schreef:
Dat ik de hele nacht uit mijn slaap ben gehouden door Wallie en Igor, de walrussen die hier vlak bij huizen.......en ik denk meerdere mensen van de binnenstad.... Boze smiley
Of weet Mario hier meer van? Die was daar toch een dag trainer? Engeltje smiley

Ik stond waarempel daar te denken waar ze woonde. Jammer dat ik het nummer van het huis niet meer wist. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 20:26

WILLEMIJN232 schreef:
Dat ik de hele nacht uit mijn slaap ben gehouden door Wallie en Igor, de walrussen die hier vlak bij huizen.......en ik denk meerdere mensen van de binnenstad.... Boze smiley
Of weet Mario hier meer van? Die was daar toch een dag trainer? Engeltje smiley

Wat een afzetters is de gemeente Harderwijk, betaalde me blauw aan parkeergeld. Had jij geen plekkie voor me over??
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 21:05

ERIKA129 schreef:
Nou welkom dan Lente!

Het is al lente Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 21:16

ERIKA129 schreef:
Hier sluiten de winkels op goede vrijdag om 18.00 uur!
Daarbij wie in de zorg werkt weet dat tie ook op feestdagen moet werken dat is een logische gevolg ervan!
En ja dan had ze de dienst eerder aan moeten vragen he je weet een jaar van te voren wanneer het goede vrijdag is dus wat is nu je probleem???

Onze kerkdienst begint altijd op goede vrijdag om 19.00uur.
Winkelssluiting wordt steeds verder verruimd en die supermarkt staat aan de overkant van deze straat de kerk.
Op zondagmiddag komt telkens de vrachtwagen van Hema, die staat verderop van de kerk.
Het wordt steeds verder verstoord tussen winkels en kerk
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 21:22

MARIO216 schreef:
Wat een afzetters is de gemeente Harderwijk, betaalde me blauw aan parkeergeld. Had jij geen plekkie voor me over??

Dan had je dat even moeten vragen Mario......zonde van je geld om daar te gaan staan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 21:24

HERMAN388 schreef:
Winkelssluiting wordt steeds verder verruimd en die supermarkt staat aan de overkant van deze straat de kerk.
Op zondagmiddag komt telkens de vrachtwagen van Hema, die staat verderop van de kerk.

Waarom de dienst niet net als de rest van Nederland on half acht??
daarbij als christen kan je ook vrij vragen he!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 21:26

PIETER649 schreef:
Niet alleen de zorg hoor... ik loop soms ook te schelden dat het n slappe dag is en dan komt onverwachts via telefoon, mail of fax weer een goudgerande bestelling.

Dus Erika... niet alleen de zorg, maar het hele leven is en blijft onvoorspelbaar Knipoog smiley

Mee eens pietje het hele leven is onvoorspelbaar!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 21:32

INGRID095 schreef:
Kijk eens naar het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=jL1l9ZtGC2w&feature=related

Soms denk ik wel eens dat er nauwelijks nog christen singles zijn die willen wachten met seks en gemeenschap tot het huwelijk. En ik vind het schokkend als een datingtraject geen voortgang vindt als de ander hoort dat je seks en gemeenschap voor het huwelijk wilt bewaren en dus geen seks wilt als als het daten overgaat in een liefdesrelatie zonder nog een verbond te sluiten.
Je bent wel erg stellig, vind ik. Kun jij onderbouwen waarom je geen seks zou mogen hebben voor het huwelijk? Aan dat filmpje hebben we niet zoveel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 21:40

HERMAN388 schreef:

Je kunt het ook omdraaien hè...een mooi getuigenis dat er mensen zijn die op een doordeweekse dag naar de kerk gaan!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3736 3737 3738 3739 3740 3741 3742 ... 6194 Volgende
Pagina 3739 van 6194