ChristianMatch

Forum

gescheiden...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3735 3736 3737 3738 3739 3740 3741 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 07:37

Het is jammer dat het me niet lukt duidelijker te maken wat ik bedoel,daarom laat ik het inderdaad maar rusten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 08:03

Dat ik de hele nacht uit mijn slaap ben gehouden door Wallie en Igor, de walrussen die hier vlak bij huizen.......en ik denk meerdere mensen van de binnenstad.... Boze smiley
Of weet Mario hier meer van? Die was daar toch een dag trainer? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 08:11

WILLEMIJN232 schreef:
Dat ik de hele nacht uit mijn slaap ben gehouden door Wallie en Igor, de walrussen die hier vlak bij huizen.......en ik denk meerdere mensen van de binnenstad.... Boze smiley
Of weet Mario hier meer van? Die was daar toch een dag trainer? Engeltje smiley
Een dag??? ik dacht van in vaste loondienst....Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 08:17

ZEELAND736 schreef:
Samen met mijn dochter...(ik...geheel a-technisch) een pc-stoel in elkaar gezet....
Bleek gelukkig makkelijker dan het was...

En vanavond een telefoontje....een vriendin die ik alweer lang niet had gezien en gesproken..is om de koffie geweest...
Een spelletje op de pc weer boven water gekomen...wat we jaren kwijt waren...

Een echte klusjesvrouw Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 08:17

ZEELAND736 schreef:
Samen met mijn dochter...(ik...geheel a-technisch) een pc-stoel in elkaar gezet....
Bleek gelukkig makkelijker dan het was...

En vanavond een telefoontje....een vriendin die ik alweer lang niet had gezien en gesproken..is om de koffie geweest...
Een spelletje op de pc weer boven water gekomen...wat we jaren kwijt waren...

Pc van mijn zoon is kapot, kun je dat repareren Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN388
op woensdag 4 april 2012, 08:24
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 08:19

COOTJE711 schreef:
Dàt wordt hard werken Herman.... Geschokte, onthutste smiley

CM-hulpjes zijn welkom Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 09:12

we willen dus op zaterdag 28 april voor de tiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond negen uur.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

hannah810 heeft wel zin om te picknicken met het hele spul...... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 09:13

HANNAH810 schreef:
voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) BBQ
Joëlle 246, 53 jaar, regio 015
trijnie671, regio 0549, 50 jaar
Erika129, regio 0318, 37 jaar
roos489, regio 0180, 38 jaar
myrthe113, regio 075, 34 jaar met 3 kinders (7, 9 en 10 jaar)
xabia794, regio belgie, 48 jaar met dochter (12 jaar) BBQ heeft nog ruimte over in de auto (via eindhoven A50)
Angel086, regio 036, 44 jaar
riaatjuh149, regio 030, 49 jaar, etv met zoon (12 jaar)
Tink100, regio 072, 43 jaar, evt met dochter
blomke935, regio 030, 54 jaar
miekjes, regio ???, leeftijd: jong
mariach, regio 026, 54 jaar
anoniem, drie kinders
qsjes546, 43 jaar, regio 035 zou graag met iemand meerijden

markvos129, regio 0548, 32 jaar
bert364, regio 0321, 42 jaar met zoon (10 jaar)
willem618, regio 0344, 43 jaar, met drie kinderen (15, 13 en 8 jaar)
henkeman399, regio 596, 38 jaar heeft nog ruimte over in de auto
frankt627, regio 076, 48 jaar BBQ
harald940, regio 038, 36 jaar, BBQ heeft nog ruimte over in de auto
marsjg370, regio 0346, 44 jaar, evt met zoon
bommie663, regio 0184, 46 jaar
gerrit 084, regio 071, 53 jaar
vergevorderde gezellige vriend van gerrit
fredbunt, regio 0113, 50 jaar
mar907, regio 0596, 49 jaar
jan853, regio 078, 51 jaar BBQ met twee kinderen (11 en 14 jaar)
buzzly904, regio 0317, 39 jaar
ludovis284, regio 0184, BBQ 55 jaar
leonard480, regio 0184, 44 jaar

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 4 april 2012, 09:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 09:28

HELEEN296 schreef:
Wegens omstandigheden ziet mijn dochter haar vader nooit alleen en ga ik altijd bij de vader van mijn dochter koffiedrinken en zijn we altijd met z'n drieen. Ik merk dat dit best voor vertrouwen zorgt. Als een kind ziet dat haar vader en moeder ondanks de scheiding gewoon bij elkaar zitten over koetjes en kalfjes aan het praten is alles niet zo beladen. Ik snap dat dit niet bij alle exen lukt, maar het is wel iets om naar te streven. Ook als je gescheiden bent, neem tijd voor elkaar en probeer weer een band op te bouwen. Ik weet natuurlijk dat dit lang niet altijd kan en dat dit bij ons zo gegroeid wegen omstandigheden. Ook voor jezelf is het prettiger als je weer redelijk met je ex kunt opschieten.
Hier geldt hetzelfde voor mij. Het is al een behoorlijke tijd dat mn ex en ik uit elkaar gegaan zijn en op dit moment kunnen we gewoon goed met elkaar opschieten. Toen ze vorige week haar moeder niet kon ophalen met de auto, heb ik dat dus maar gedaan. Volgende week gaat ze naar Schiphol, en ik breng haar met haar zus naar toe. Een dagje Schiphol is toch ook leuk nietwaar?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 10:19

PIETER619 schreef:
Je komt hier vele zaken tegen die op zich al een item voor het forum kunnen zijn en al zijn.

Erfzonde bestaat, dat is meer dan alleen dat wij zondige mensen geworden zijn door wat er in het paradijs gebeurd is. Erfzonde is duidelijk beschreven in de Bijbel en ook hoe je de slachtoffers van de erfzonde (zelfs tot in de vierde generatie) er last van kunne hebben. Zelf denk ik dat het ook in mijn schoonfamilie gebeurd is. Mijn zoon had ook last van narigheden en als ik met hem bad, werd hij rustig en warm van binnen zei hij. Zo ook bij elk gezin er iemand was die niet geheel lekker in het vel zat door zaken die op hem/haar afkwamen.

Waar staat de doop precies voor, wat is de symbloliek er van. De doop op belijdenis, is het met Jezus begraven zijn, afwassing vsn zonde en opgestaan zijn en een nieuw leven beërven, puur uit genade en beslist niet uit verdienste. Zelf heb ik ook strijd gehad, alvorens ik mij liet dopen. Ik vond mij zelf niet goed genoeg en wilde fouten eerst verbeteren. Pas toen ik mij overgaf kon de Heer met mij aan de slag en gaaf het mij wel een bevrijding.
Echt christen zijn is niet te leren maar een ervaring. Ik geloof niet meer, maar weet zeker, dat God bestaat, doorwat Hij met mij deed.

De kinderdoop. is iets wat ouders doen omdat het afwassing van zonde is (gelijk ook met de onderdompeling) en een kind dusdoor bijv erfzonde schoon gewassen moest worden. Later kan een kind dan zelf beslissen of hij/zij dat aanvaard door de belijdenis of hoe men dat ook genoemd mag worden.

Ouders die op grond van hun geloof hun kinderen laten dopen heb ik respect voor. Het houdt volgens mij in dat zij bewust hun kinderen bij de Heer willen brengen door de opvoeding. Ik weet dat er heel goede christenen zijn onder hen die als kind gedoopt zijn.

Johannes 3 vers 16 Alzo lief had God de wereld, opdat een ieder die gelooft, niet verloren ga maar eeuwig leven hebbe". Die tekst gaf mij troost toen mijn vader overleed aan kanker, beseffend data ik de juisste keuze toen meost maken, het heeft haast nog 35 jaar geduurt voordat ik dat heb gedaan.
Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar heen haalt. Ten eerste is het natuurlijk vreemd, dat men denkt dat afwassing van zonden plaats vindt tijdens dit ritueel. Welke zonden dan? Wie vraagt erom? De persoon zelf, of de ouders? En wat voor effect zou dat hebben? Er zitten gewoon teveel aannames in, die niet te bewijzen zijn op grond van de Bijbel.
Er is een verschil tussen zondige natuur en zonden. Ik zal nooit ontkennen dat een mens zonder fouten geboren wordt. Maar ik ben ten stelligste tegen het idee dat een kind verantwoordelijk gehouden moet worden. God neemt het niet kwalijk dat we een zondige natuur hebben, wel als we er niks mee doen en maar toegeven aan verlangens en gedachten die niet van Hem zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 11:07

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar heen haalt. Ten eerste is het natuurlijk vreemd, dat men denkt dat afwassing van zonden plaats vindt tijdens dit ritueel. Welke zonden dan? Wie vraagt erom? De persoon zelf, of de ouders? En wat voor effect zou dat hebben? Er zitten gewoon teveel aannames in, die niet te bewijzen zijn op grond van de Bijbel.
Er is een verschil tussen zondige natuur en zonden. Ik zal nooit ontkennen dat een mens zonder fouten geboren wordt. Maar ik ben ten stelligste tegen het idee dat een kind verantwoordelijk gehouden moet worden. God neemt het niet kwalijk dat we een zondige natuur hebben, wel als we er niks mee doen en maar toegeven aan verlangens en gedachten die niet van Hem zijn...

Wie is zondaar of zondares?
Net als die de tollenaar zegt in de tempel O God wees mij zondaar genadig.

Hoeven wij niet meer te zeggen dan?
Het is nog steeds genadetijd, God zoekt naar de mensen, die zondigen doen tegen God, om met God te laten verzoenen.

Rom 5:10

Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 11:25

HERMAN388 schreef:
Wie is zondaar of zondares?
Net als die de tollenaar zegt in de tempel O God wees mij zondaar genadig.

Hoeven wij niet meer te zeggen dan?
Het is nog steeds genadetijd, God zoekt naar de mensen, die zondigen doen tegen God, om met God te laten verzoenen.

Rom 5:10

Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.
Je gaat niet in op datgene wat ik schrijf. Natuurlijk heeft iedereen genade nodig. De vraag is, of je met dat ritueel die genade veilig stelt. Ik lees nergens in de bijbel dat men verplicht wordt baby's te besprenkelen ter afwassing van hun zonde...
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 13:04

Maak je dus geen zorgen over wat je zult eten of aantrekken. Met dat soort dingen vullen de ongelovigen hun leven. Uw hemelse Vader weet heel goed wat u allemaal nodig hebt. Mattheüs 6:31-32
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 14:15

CHATULIEM619 schreef:

De doop van Johannes was een van reiniging, daar heb j egelijk in, maar waarom ging Jezus dit ook doen? Ik zie hier toch ook iest in van dat dit een teken van volgen is, en we zo gereinigd worden.

Wat die aanames aangaat zoals het watergraf lees Romeinen 6 vers 4 "We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden." Er is veel te vinden, door bijvoorbeeld een trefwoord in te toetsen bij woordzoeken bij Biblija.net.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 14:15

15 En Hij zeide tot hen: Ik heb grotelijks begeerd, dit pascha met u te eten, eer dat Ik lijde;
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 14:22

PIETER619 schreef:
De doop van Johannes was een van reiniging, daar heb j egelijk in, maar waarom ging Jezus dit ook doen? Ik zie hier toch ook iest in van dat dit een teken van volgen is, en we zo gereinigd worden.

Wat die aanames aangaat zoals het watergraf lees Romeinen 6 vers 4 "We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden." Er is veel te vinden, door bijvoorbeeld een trefwoord in te toetsen bij woordzoeken bij Biblija.net.

Laatst aangepast door
HERMAN388
op woensdag 4 april 2012, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 14:23

Rom 5:12

Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.

Dat is de erfzonde

Laatst aangepast door
HERMAN388
op woensdag 4 april 2012, 14:24
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 14:38

Ik ben zeer verbijsterd in de laatste jaren dat de personeel in de winkels (en ook bij bedrijven en zorg) op de goede vrijdag langer moeten werken.
Ze (de directie) proberen alle kerkdiensten te verpesten dat de mensen gedwongen te blijven werken.
Mijn vriendin moet blijven werken, ze had geprobeerd te ruilen met 1 van haar collega`s, maar dat is niet gelukt.
Deze collega`s willen lekker lang weekend weg met hun gezin of vrienden en niet naar de kerkdiensten, ze vinden maar niks.

Christus is gestorven op goede vrijdag maar waarom?
Op de pasen is Hij opgestaan waarom dan?

Alle kerken moeten open blijven en niet slopen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 14:46

HERMAN388 schreef:
Ik ben zeer verbijsterd in de laatste jaren dat de personeel in de winkels (en ook bij bedrijven en zorg) op de goede vrijdag langer moeten werken.
Ze (de directie) proberen alle kerkdiensten te verpesten dat de mensen gedwongen te blijven werken.
Mijn vriendin moet blijven werken, ze had geprobeerd te ruilen met 1 van haar collega`s, maar dat is niet gelukt.
Deze collega`s willen lekker lang weekend weg met hun gezin of vrienden en niet naar de kerkdiensten, ze vinden maar niks.

Het lijkt me een beetje raar als je in de zorg ineens minder gaat werken omdat het Goede Vrijdag is.....En de winkels sluiten toch ook altijd eerder?
Zelfs mijn sportschool sluit op 17.00uur....
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 15:12

WILLEMIJN232 schreef:
Het lijkt me een beetje raar als je in de zorg ineens minder gaat werken omdat het Goede Vrijdag is.....En de winkels sluiten toch ook altijd eerder?
Zelfs mijn sportschool sluit op 17.00uur....

Zover ik ook weet hoeven weinig/ geen mensen langer te werken dan normaal...?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 15:53

LEANNE226 schreef:
Het is jammer dat het me niet lukt duidelijker te maken wat ik bedoel,daarom laat ik het inderdaad maar rusten.

De zin: ik wordt er onpasselijk van is toch vrij duidelijk volgens mij........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 16:03

HERMAN388 schreef:

Op haar profiel is te lezen dat ze in de zorg werkt...dat gaat nu eenmaal 24 uur per dag door.
Je weet ook vroeg genoeg van te voren waneer het goede vrijdag/pasen is, dus als je echt niet wilt werken moet je op tijd vrij vragen (net als haar collega's blijkbaar gedaan hebben)
En wat die collega s doen op die vrije dag...dat gaat de baas toch helemaal niets aan?

Ik snap best dat je er van baalt maar ik vind je reaktie een beetje apart.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 16:34

HERMAN388 schreef:
Pc van mijn zoon is kapot, kun je dat repareren Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Nee...absoluut niet...
Ik heb echter wel een vriend die super handig is...(kan echt alles)
Heerlijk om zo iemand te hebben ...en weet hij ook nog overal wel een weg te vinden als iets juist niet lukt...
En dan rustig blijven....(ik geef zo op namelijk)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 16:35

HERMAN388 schreef:
Een echte klusjesvrouw Smiley die vol vragen zit

Welnee joh...in principe was het heel makkelijk....
Maar ik zeg al vlug ...dat kan ik niet...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 17:10

In de zorgsector kan je moeilijk iedereen vrijgeven.
Er moet gewerkt worden.
Ja zelfs met christelijke feestdagen en de zondagen.

En niet de directie is de schuld ervan dat men niet naar de kerk kan.
Als ruilen met een collega niet gaat dan heb je gewoon effe pech.

Er zijn meer beroepen die uitgevoerd moeten worden op christelijke feestdagen en zondagen.

Als je de kerkgang zo belangrijk vindt, dan weet je dat je in de zorgsector weleens een kerkdienst moet missen.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 4 april 2012, 17:12
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 17:13

COOTJE711 schreef:
Slaap verwekkend deze nacht........... Slapende smiley
Moeilijk om je ogen open te houden Verraste, verbaasde smiley

Lees dit nog es terug.....
Nooit meer zeggen dus...
Ongeveer 15 min erna overleed iemand onverwachts Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 17:20

HERMAN388 schreef:

Had ze maar een vak moeten leren Herman... Smiley met dichtgeplakte mond
Gedwongen werken ruikt naar dwangarbeid... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 17:39

COOTJE711 schreef:
Had ze maar een vak moeten leren Herman... Smiley met dichtgeplakte mond
Gedwongen werken ruikt naar dwangarbeid... Engeltje smiley

Ons supermarkt sluit op goede vrijdag.om 19.00 uur!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 17:39

HERMAN388 schreef:
CM-hulpjes zijn welkom Knipoog smiley

sorry, ik moet langer doorwerken van mn directie op goede vrijdag.
ik heb nog geprobeerd te ruilen met collega´s, maarja die willen dat niet omdat ze een lang weekendje weg willen. Boze smiley

als je hier nou eerder mee gekomen was, had ik tijdig vrij kunnen vragen, ik wist al lang genoeg van te voren wanneer het goede vrijdag zou zijn dit jaar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 4 april 2012, 17:42

HERMAN388 schreef:
Ons supermarkt sluit op goede vrijdag.om 19.00 uur!!

hou er rekening mee dan, dat je niet te laat naar de supermarkt gaat Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3735 3736 3737 3738 3739 3740 3741 ... 6194 Volgende
Pagina 3738 van 6194