Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:18
|
|
|
ANITA324 schreef: | ik zit in een vreselijke dip heb de hele dag zitten te huilen om niks. Voel mij zo verdrietig van hart mijn hele zijn. Alle dagen thuis zitten 9 maanden lang. Gelukkig af en toe wel erop uit maar geen werk. 9 maanden geen werk soms oproepwerk wat heel schaars is. ik leef vanuit een wajong en iedereen schrikt daarvan heb ik het idee. Alsof ik een spook ben terwijl ik met mijn verstand en handen niks aan het handje is. Ik ben misschien alleen wat traag van tempo de maatschappij heeft mij uitgespuugt en word zelfs door mede gelovige uitgespuugt omdat ik dan te zwart/wit denk en in geloof bijbel getrouw standvastig ben. Dit pakt ook niemand van mij mijn Here Jezus blijft voor mij nummer 1. Ook ik als mens met mijn beperking mag er zijn en ik schaam mij er ook niet voor omwat ik ben so what iedereen mag het wel weten!
Niets zeggen alsof ik tegen een muur praat of gewoon dood laat bloeden niks aan het handje terwijl er veel is ja ik ben terleur gesteld ik denk dat ik na 15 april niet mijn abonee meer verleng pijn in mijn hart. De Waarheid word niet meer voor lief genomen alleen de dingen die men graag wil horen naar meningen van mensen ik kan daar niet mee om gaan. Laat de Bijbel spreken die God heeft gezegt laat je trots en hoogmoed opzij en werp jezelf omlaag als een klein nederig kind bij Vader op schoot.
Hartelijke groet,
Anita |
Beste Anita,
Ik zit ook een beetje in jouw situatie. Het is voor mij wel makkelijker om werk te vinden, maar ik kan het even nog niet. En toch voel ik me niet minder waardevol. Ik help andere mensen, ik doe vrijwilligerswerk, ik stort me op historisch onderzoek. Er is zoveel buiten betaald werk om te doen. Ik vind mijn leven vaak veel zinvoller, als toen ik nog dag in, dag uit op een kantoor zat. Ook daar deed ik wel nodig en nuttig werk. Maar ik heb wel geleerd om mijn levensgeluk niet van een betaalde baan te laten afhangen. Er zijn voor andere mensen, is ook heel belangrijk. Maar ik snap je ook wel, hoor. Voor jou ligt de drempel wat hoger. Maar de Heere God kijkt naar onze harten en dan verheugt Hij zich, als Hij het jouwe ziet. Ik ken op heel CM niet zo'n oprecht en aan God toegewijd kind, als jij bent! Je bent waardevol in Zijn ogen. En ik geniet vaak van je bijdragen hier. Laat je ook daar niet door ontmoedigen. Jij hebt het beste deel gekozen!
Hartelijke groet, Imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:21
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nou, vooruit dan:
De reformatorische bijbel (SV 1637), de evangelische bijbel, de Pinksterbijbel, de remonstrantste bijbel, de baptistenbijbel, de RK bijbel (Willibrordvertaling), de Lutherse bijbel, de Afrikaaner bijbel, de grieks-orthodoxe bijbel, de Koptische bijbel, de oud-katholieke bijbel of gewoon het onversneden Evangelie (waarin de woorden van Christus rood zijn gemarkeerd). Wie luisteren kan, hij hore! |
En hier is 'Biebel' uitgegeven.. ook prachtig, in het Gronings.. . Wees gerust allemaal, zolang er mensen op deze wereld rondlopen met eigen bril/levenservaring/opvoeding/tot-geloof-kom-verhaal zal er een verscheidenheid aan interpretaties zijn.. En gelukkig is diegene die niet leeft met allerlei regeltjes en wetjes en mag-welles-en-nietes maar leeft vanuit genade.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:21
|
|
|
kom op 30 plussers uit regio utrecht , ga gezellig mee op geven bij christina 495, ook voor meer info. andere mogen ook komen hoor niet perse regio utrecht . hoe meer hoe gezelliger vol is vol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:23
|
|
|
ANITA324 schreef: | Zo heb ik 9 maanden een jobcoch en samen zoeken we naar werk en solliciteren blijft doorgaan alleen als mensen het horen omwat je hebt laten ze je vallen als een baksteen. Maandelijks een vaste inkomen dat wel maar ik zou daarnaast graag iets willen doen ik ben dan 80 tot 100% afgekeurt ik mag 20 uur in de week werken wist ik maar waar. 9 jaar heb ik voor die tijd gewerkt in de zorg maar sinds 9 maanden een etiket op mijn naam met mijn uitkering kom ik moeilijker aan een baan dan voor die tijd kon ik overal wel werken. Afijn ik geloof en vertrouw dat God mij wel voorziet in datgene wat Hij juist denkt wat goed voor mij is. |
Anita, ook hier een stukje warme deken... Fijn dat je ondanks alles mag en kunt vertrouwen op God! Ik hoop van harte dat je dat vast mag blijven houden en dat je spoedig een fijne baan zult vinden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:34
|
|
|
EVA685 schreef: | Ik vind die arts een zwijn Maar...als je soms ziet hoe die meisjes er uitdagend bijlopen....dan vragen ze er m.i. ook om. |
Beste Eva, volgens mij sla je hier de spijker op zn kop!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:36
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | eehhmmm...mag het op een andere datum? Pinksterweekend is idd. niet handig...maar anders heb ik gewoon pech hoor...en wens ik iedereen heel veel plezier! |
sorry ik kan heel dat weekend nie andere verplichtingen dus jammer hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:37
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Beste Eva, volgens mij sla je hier de spijker op zn kop! |
WILMA729 schreef: | "....dan vragen ze er m.i. ook om"
Wáár vragen ze dan om??? Bedoel je om een waarschuwing van een man die zijn hormonen voelt opspelen ?? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:41
|
|
|
HENK710 schreef: | Goede Vrijdag is een dag van bezinning inderdaad. Een dag waarop ik extra stil sta bij het indrukwekkende werk van Jezus op Golgotha. Voor mij is Goede Vrijdag de centrale dag in mijn geloofsbeleven. Denkend aan de helse pijnen die Jezus heeft doorstaan voor mij...iets om stil en dankbaar van te worden! |
Ik denk dat Jezus de meeste pijn al heeft geleden voordat Hij werd gevangen genomen en aan het kruis hing.... Lukas 22:41 .... Hij bad: 42 ‘Vader, als u het wilt, neem dan deze beker van mij weg. Maar laat niet wat ik wil, maar wat u wilt gebeuren.’ 43 Uit de hemel verscheen hem een engel om hem kracht te geven. 44 Hij werd overvallen door doodsangst, maar bleef bidden; zijn zweet viel in grote druppels als bloed op de grond.
We houden bij ons in de gemeente een stille week, elke avond een dienst van gebed, overdenking en zang, om stil te staan bij het lijden en sterven, maar bovenal de verlossing die dit heeft teweeggebracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:41
|
|
|
EVA685 schreef: | Jij bent zeker voetbalfanaat?
Ik kijk zondags naar Nederland zingt en family7 ken je die zender?
Ach....ook wel andere programma.s hoor, maar geen sport.
Tja......waarom eigenlijk niet |
hihi ... ik ? voetbalfanaat ??? nou heb er geen hekel aan, maar ik kan wel iets leukers bedenken hoor ... maar ja .. als een ander het nou leuk vindt, gun ik diegene zijn (soms haar ) plezier. Vind het wel leuk en spannend bij WK en EK ... maar voor de rest valt het mee hoor ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:44
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik denk dat Jezus de meeste pijn al heeft geleden voordat Hij werd gevangen genomen en aan het kruis hing....
| Ik snap je gedachtengang nav het bloedzweet. Toch heeft Hij juist aan het kruis Godverlatenheid ten volle ervaren. Maar inderdaad het lijden is niet enkel beperkt tot de kruisdood. Eigenlijk is de lijdensweg al begonnen toen Jezus mens werd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tjonge wat een bijdrage zeg. Als iedereen ook nog ff meldt waarom ze niet gaan, wordt het knap verwarrend hier.
Ik mis toch wel de Edenaren hoor. Kom op geef je ook op voor een activiteit in jullie achtertuin!!!!! |
hahaha .. die heb ik niet Chatje ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:52
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:54
|
|
|
Dinsdag 30 maart:
BEVRIJDING!
Wees kalm, wees eerlijk, wees rustig, IK waak over je. Rust in Mijn liefde, verheug je in de ware schoonheid van heiligheid, je bent van Mij.
Hier is bevrijding voor je, maar dankbaarheid en blijdschap openen de deuren. Tracht onder alles zeer blij, heel gelukkig en echt dankbaar te zijn, niet aan stille gelatenheid schenk Ik Mijn zegen, maar aan blij aanvaarden en verwachten.
Lachen is een uiting van blijdschap, daarom dring IK er op aan, dat je liefhebt en lacht.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op dinsdag 30 maart 2010, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:57
|
|
|
GRACE585 schreef: | bedankt leanne blijf het een mooi lied vinden en was er (toevalig) gister naar aan het luisteren |
Mooi lied he, ik heb het op CD in een aantal variaties. Omdat ik bij een regionale omroep een meditatief programma heb, genaamd amazing grace, wil ik elke keer een andere uitvoering laten horen.Wist je b.v. dat Elvis Presley ook dit nummer opgenomen heeft? kippenvel hoor! Grace015
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:57
|
|
|
GRACE585 schreef: | bedankt leanne blijf het een mooi lied vinden en was er (toevalig) gister naar aan het luisteren |
Mooi lied he, ik heb het op CD in een aantal variaties. Omdat ik bij een regionale omroep een meditatief programma heb, genaamd amazing grace, wil ik elke keer een andere uitvoering laten horen.Wist je b.v. dat Elvis Presley ook dit nummer opgenomen heeft? kippenvel hoor! Grace015
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:04
|
|
|
Net een wedstrijd gezien tussen Bayern en Manchester. Leuke wedstrijd, verrassend einde. 2-1. Zie uit naar volgende week. Maar eerst nog Arsenal- Barcelona. Smullen deze week!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:05
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 00:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:09
|
|
|
INEZ910 schreef: | En hier is 'Biebel' uitgegeven.. ook prachtig, in het Gronings.. . Wees gerust allemaal, zolang er mensen op deze wereld rondlopen met eigen bril/levenservaring/opvoeding/tot-geloof-kom-verhaal zal er een verscheidenheid aan interpretaties zijn.. En gelukkig is diegene die niet leeft met allerlei regeltjes en wetjes en mag-welles-en-nietes maar leeft vanuit genade. |
Lucas 11 : 28 Maar hij zei: ‘Gelukkiger zijn zij die naar het woord van God luisteren en ernaar leven.’
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op dinsdag 30 maart 2010, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:10
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Anita, ook hier een stukje warme deken... Fijn dat je ondanks alles mag en kunt vertrouwen op God! Ik hoop van harte dat je dat vast mag blijven houden en dat je spoedig een fijne baan zult vinden... |
Dankje wel.
Stel mijn vertrouwen op de Heer, mijn God. Want in zijn hand ligt heel mijn levenslot.
Hem heb ik lief, zijn vrede woont in mij. 'k Zie naar Hem op en 'k weet: Hij is mij steeds nabij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:13
|
|
|
IMRE695 schreef: | 1: de Waalbrug 2: de Lingebrug 3: de Lekbrug 4: brug over het Amsterdam-Rijnkanaal 5: de IJsselbrug bij Zwolle
En dan vergeet ik gemakshalve maar het Apeldoornsch Kanaal |
zo leer ik nog eens wat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:13
|
|
|
HENK710 schreef: | Maar dan raak je toch altijd de theologie. Want bijbellezen kan niet zonder interpretatie en op dat moment houdt een mens zich al bezig met een stukje theologie in mijn ogen. Dus inderdaad Imre, praten vanuit en over de Bijbel gaat niet waardenvrij! | In een heleboel gevallen leest men gewoon niet wat er staat. Als er ja staat is dat niet uit te leggen als nee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:16
|
|
|
hier even een bemoediging die ik ook reeds in de chat doorgaf dat vele er iets aan mogen hebben en weer vol vertrouwen verder hun levens weg durven gaan
And I said to the man who stood at the gate of the year, "give me a light that I may tread safely into the unknown." and he replied :"go out into the darkness. And put your hand in the hand of God. That shal be to you better than light, and safer than the known way
vertaling; ik zei tegen de man die stond aan de deur van het jaar; "geef me een licht zodat ik veilig mag gaan in het onbekende." en hij antwoordde ;"stap uit in de duisternis en leg je hand in de hand van God.dat is beter voor je dan een licht en veiliger dan een bekende weg."
dit stuk komt uit het boek ;de tuinfluiter.
bless you all Grace
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 30 maart 2010, 23:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:19
|
|
|
WILMA729 schreef: | "....dan vragen ze er m.i. ook om"
Wáár vragen ze dan om??? Bedoel je om een waarschuwing van een man die zijn hormonen voelt opspelen ?? |
Hoeveel jonge meisjes worden verkracht Wilma.....in deze tijd denk ik dat daar zeker de uitdagende kleding aan bijdraagt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:22
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Beste Eva, volgens mij sla je hier de spijker op zn kop! |
Denk het wel Arjan, maar..... die arts heeft haar ook willen waarschuwen, door er zo uitdagend bij te lopen. Evengoed blijf ik het een zwijn vinden.
Hoop nu toch maar dat er meer vrouwelijke artsen komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:23
|
|
|
ANITA324 schreef: | Dankje wel.
Stel mijn vertrouwen op de Heer, mijn God. Want in zijn hand ligt heel mijn levenslot.
Hem heb ik lief, zijn vrede woont in mij. 'k Zie naar Hem op en 'k weet: Hij is mij steeds nabij. |
Mooi Anita...en blijf dat volhouden.......
Als je de Heer volgt en vasthoudt zul je altijd tegenstand krijgen.... zo is het nu eenmaal.
Verheug je dus daarop, wanneer je tegenstand krijgt, want dan weet je, dat je goed zit.
Blijft vertrouwen op de |Heer alleen en Hij zal het doen in je leven. Ook ik blijf mijn vertrouwen stellen op de Heer en ken die strijd dus, waar jij het over hebt. Het is niet altijd eenvoudig inderdaad, maar....dan mag je uithuilen bij de Heer....lucht op. Vertel het maar aan Jezus...Hij is altijd voor ons thuis en heeft altijd tijd voor ons. Gelukkig wel.
Gods zegen Anita.......ik zal voor je bidden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:34
|
|
|
Had je die niet al eerder geplaatst?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:36
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Had je die niet al eerder geplaatst? |
Je kon wel eens gelijk hebben! Misschien moet er dan maar een slotje op dit topic, m'n geheugen houdt een keer op hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:38
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Je kon wel eens gelijk hebben! Misschien moet er dan maar een slotje op dit topic, m'n geheugen houdt een keer op hè. |
Ja, ik heb even gezocht en idd... ik heb gelijk... op 2 februari...
Maar goed, het geeft niet hoor... prachtige liederen kan ik niet vaak genoeg luisteren...
|
|
Naar boven |
|
|