Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 13:05
|
|
|
ben altijd te vinden voor een bbqtje. De mijne kan ik helaas niet meebrengen want die staat vast in men tuin . Ik als ervaren compacte motorkampeerder weet ook dat je van die éénmaliggebruiksBBQtjes hebt... Als enig nederlander me nog kan volgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 15:41
|
|
|
JOHANNA992 schreef: | t, Ja je kunt met z'n allen wel moeilijk doen over privacy maar de overheid doet niets.Jezus zegt;wat van Mij is is van u!!Delen .....moet je je daar voor schamen??Zijn wij niet 1 lichaam van Christus??Wat van mij is is van jou. Wat zou JEZUS DOEN????Wie geeft op deze laatste vraag antwoord?? |
dat is niet zo moeilijk johannah; je kunt dat terugvinden in
2 Korinthiërs 8:2 Dat in vele beproeving der verdrukking de overvloed hunner blijdschap, en hun zeer diepe armoede overvloedig geweest is tot den rijkdom hunner goeddadigheid. 2 Korinthiërs 8:14 Maar opdat uit gelijkheid, in dezen tegenwoordigen tijd, uw overvloed zij om hun gebrek te vervullen; opdat ook hun overvloed zij om uw gebrek te vervullen, opdat er gelijkheid worde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 15:44
|
|
|
zeeland; bij de speeddate krijg je een weekje abonnement christianmatch als bonus, om met al die dames waar je zo heerlijk mee gebabbeld hebt contact te kunnen onderhouden..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 15:58
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou Gerrit,
Mensen die inene het licht zien, voor een paar levensmiddelen? |
Nog nooit van gehoord Shanita?! Ze zijn er hoor, als er wat te halen valt, en zo snel het weer goed met ze gaat, zie je ze niet meer. Er zijn voorbeelden zat, en ik ga ze echt niet benoemen, de echte beroeps zoekers naar voor niets. En ze schreeuwen nu om het hardst, en wijzen vooral met dat wijzende, belerend, en onderwijzend vingertje, en het meeste nog naar hen die geven. En je hoeft ook niet zo lang en ver te zoeken, in het verleden had je zo,n zingend duo. Eerst waren ze bekend om wereldse muziek, toen werd er een ziek, toen werd het geestelijke muziek. Dat ging een poosje zo door, de een werd weer beter, en de wereldse klanken gingen weer door de lucht. Dat ging ook weer een poosje goed, en toen gingen zij in ene weer uit elkaar, ook in de muziek. En je hoort er niets meer van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 16:09
|
|
|
Dank je Xabia.En Hanah ik weet ook wel wat er in in de bijbel over geschreven wordt maar mijn vraag was aan jullie gericht. Als je weet wat Jezus zou doen doe dat dan ook en laten we bidden voor hen die het moeilijk hebben in deze tijd van bezuinigingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 16:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nog nooit van gehoord Shanita?! Ze zijn er hoor, als er wat te halen valt, en zo snel het weer goed met ze gaat, zie je ze niet meer. Er zijn voorbeelden zat, en ik ga ze echt niet benoemen, de echte beroeps zoekers naar voor niets. En ze schreeuwen nu om het hardst, en wijzen vooral met dat wijzende, belerend, en onderwijzend vingertje, en het meeste nog naar hen die geven. En je hoeft ook niet zo lang en ver te zoeken, in het verleden had je zo,n zingend duo. Eerst waren ze bekend om wereldse muziek, toen werd er een ziek, toen werd het geestelijke muziek. Dat ging een poosje zo door, de een werd weer beter, en de wereldse klanken gingen weer door de lucht. Dat ging ook weer een poosje goed, en toen gingen zij in ene weer uit elkaar, ook in de muziek. En je hoort er niets meer van. | Gerrit, ik vind nu dat ik hierop moet reageren, want dit is heel anders gegaan wat je nu voorspiegeld. Ze werden christen uit overtuiging en voor hen was het gevolg juist heel dramatisch. Doordat ze zo drastisch alle wereldse liederen aan het kant gooiden, kregen ze gewoon veel minder geld. Van een van de populairste artiesten werden ze in een hoekje neergezet als extreem. Ze verloren hun vermogen en hun inkomen. Dit is allemaal te radicaal geweest, en de reactie van met name de vrouw, was, dat ze er genoeg van had. Van het geloof, van de kerk. En ze wilde gewoon weer geld verdienen. Ze is pas jaren later ziek geworden, en dat is niet de aanleiding geweest voor die stap. Ze is nu trouwens overleden en haar man is alleen op het christelijke vlak actief...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 16:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gerrit, ik vind nu dat ik hierop moet reageren, want dit is heel anders gegaan wat je nu voorspiegeld. Ze werden christen uit overtuiging en voor hen was het gevolg juist heel dramatisch. Doordat ze zo drastisch alle wereldse liederen aan het kant gooiden, kregen ze gewoon veel minder geld. Van een van de populairste artiesten werden ze in een hoekje neergezet als extreem. Ze verloren hun vermogen en hun inkomen. Dit is allemaal te radicaal geweest, en de reactie van met name de vrouw, was, dat ze er genoeg van had. Van het geloof, van de kerk. En ze wilde gewoon weer geld verdienen. Ze is pas jaren later ziek geworden, en dat is niet de aanleiding geweest voor die stap. Ze is nu trouwens overleden en haar man is alleen op het christelijke vlak actief... |
Sorry, maar ik heb het andersom gehoord, eerst zongen ze de o.a duiven op de dam, korte tijd later werd zij ziek. Nadat zij hersteld was, zo goed en zo kwaad, werden er voornamelijk geestelijke liederen gezongen. En daarna gingen ze alles weer zingen, en volgens mij zijn zij ongeveer uit elkaar gegaan, toen hun dochters in opspraak kwamen. Daarna heb ik nooit meer iets van ze vernomen, tot 1980 ging ik vaak (elke dag) naar mijn zieke oma, en die was een soort van fan van hen. En had ze geen Gert en Hermien aanstaan, dan praatte ze er over. Voor het eerst dat ik er weer over hoorde, stonden de dochters in de Play Boy, maar dat zal ik wel niet mogen neerzetten. En volgens mijn beperkte geheugen, waren ze eerst wat scepties maar vonden pa en ma het maar wat interessant. Er zijn toen binnen de gelederen van de E.O heel wat vragen over geweest, of ze nog wel wat konden uitzenden van die twee.
Dat is wat ik er nog van weet, maar ik hang me eigen er niet aan op, en ik bijt me eigen er niet aanvast.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 28 maart 2012, 16:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 16:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zeeland; bij de speeddate krijg je een weekje abonnement christianmatch als bonus, om met al die dames waar je zo heerlijk mee gebabbeld hebt contact te kunnen onderhouden.............. |
Hoef ik niet Hannah....maar zou de topicopener....dat wel willen???? Tja...hij is weer terug....dus er is toch iets wat trekt.... Ik ben benieuwd..Jaconsu laat je maar horen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 17:51
|
|
|
XABIA794 schreef: | ben altijd te vinden voor een bbqtje. De mijne kan ik helaas niet meebrengen want die staat vast in men tuin . Ik als ervaren compacte motorkampeerder weet ook dat je van die éénmaliggebruiksBBQtjes hebt... Als enig nederlander me nog kan volgen |
Deze Nederlandse dame ken het volledig volgen madammeke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 18:17
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Sorry, maar ik heb het andersom gehoord, eerst zongen ze de o.a duiven op de dam, korte tijd later werd zij ziek. Nadat zij hersteld was, zo goed en zo kwaad, werden er voornamelijk geestelijke liederen gezongen. En daarna gingen ze alles weer zingen, en volgens mij zijn zij ongeveer uit elkaar gegaan, toen hun dochters in opspraak kwamen. Daarna heb ik nooit meer iets van ze vernomen, tot 1980 ging ik vaak (elke dag) naar mijn zieke oma, en die was een soort van fan van hen. En had ze geen Gert en Hermien aanstaan, dan praatte ze er over. Voor het eerst dat ik er weer over hoorde, stonden de dochters in de Play Boy, maar dat zal ik wel niet mogen neerzetten. En volgens mijn beperkte geheugen, waren ze eerst wat scepties maar vonden pa en ma het maar wat interessant. Er zijn toen binnen de gelederen van de E.O heel wat vragen over geweest, of ze nog wel wat konden uitzenden van die twee.
Dat is wat ik er nog van weet, maar ik hang me eigen er niet aan op, en ik bijt me eigen er niet aanvast. | Nee hoor, doe ik ook niet, maar een paar maanden geleden is hij nog voor SBS6 geweest, samen met David Maasbach, en hij erkende gewoon dat hij verkeerd bezig geweest is. Voor hen was het natuurlijk een zwart gat waar ze in vielen, toen ze hun wereldse carriere loslieten. Alle voormalige vrienden meden ze na die tijd....het is gewoon te snel gegaan en het is te drastisch geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 18:29
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Sjonge, jonge jonge, wat een drama allemaal en dan zeggen ze dat ik altijd loop te mopperen Eerlijk gezegd vraag ik mij een paar dingen af: a) hoeveel van deze klagers ook zijn geweest, b) en of ze het wel goed gelezen hebben. Persoonlijk vind ik het wel een leuk stuk, humorvol en eerlijk, wat had hij dan moeten zetten?! Hij zette neer hoe hij die avond beleeft heeft, hij kon moeilijk neer zetten, hoe jullie, die hoogst waarschijnlijk, niet geweest zijn, die speed gebeuren hadden willen beleven. En had hij ongelijk ik denk van niet, zijn verwachtingen waren waarschijnlijk hoger, en wilde jong. De man met witte stok en rode bandjes, die had waarschijnlijk qua uiterlijk geen verwachtingen. Uiteindelijk stond deze met een jonge schone, en de schrijver met een iets oudere En ook buiten CM om kennen we onze voorkeuren, en benamingen, grijs is wijs en blond is ... |
Kijk wel uit wat je schrijft Gerrit, ik ben blond....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 18:40
|
|
|
XABIA794 schreef: | ben altijd te vinden voor een bbqtje. De mijne kan ik helaas niet meebrengen want die staat vast in men tuin . Ik als ervaren compacte motorkampeerder weet ook dat je van die éénmaliggebruiksBBQtjes hebt... Als enig nederlander me nog kan volgen |
Allee....gij zijt duidelijk madam!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 18:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kijk wel uit wat je schrijft Gerrit, ik ben blond....
| Laat ik nu denken dat je hartstikke grijs bent en je je haar verft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 18:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laat ik nu denken dat je hartstikke grijs bent en je je haar verft. |
my lips are sealed........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 19:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee hoor, doe ik ook niet, maar een paar maanden geleden is hij nog voor SBS6 geweest, samen met David Maasbach, en hij erkende gewoon dat hij verkeerd bezig geweest is. Voor hen was het natuurlijk een zwart gat waar ze in vielen, toen ze hun wereldse carriere loslieten. Alle voormalige vrienden meden ze na die tijd....het is gewoon te snel gegaan en het is te drastisch geweest. |
Ik wist ook niet dat er nog een in leven was, en ik ga al helemaal niet veroordelen. Maar het ging er om dat er soms mensen zijn die, door omstandigheden, even het licht zien, en als het goed gaat met ze, toch weer in een donker hoekje kruipen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 19:28
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Hoe het gaan, van het Christelijke gedachtegoed is, kan je lezen in al de vorige antwoorden. En wat die nood potjes betreft van jullie gemeente, daar zet ik zo mijn vraagtekens bij, niet bij die gemeente, maar bij de gebruikers. Er zit veel kaf onder het koren, ook bij al die Christelijke gemeenten. De sociale dienst, ligt iedereen streng door, maar een Christelijke gemeente zijn door de band genomen ter goeder trouw. Wat je tegenwoordig ook veel hebt, mensen die om economische reden, in ene het licht zien, en zich aansluiten bij zo,n gemeente. En dat is heus niet alleen van deze tijd, dat was ook zo in de jaren 30 van de vorige eeuw, en na de oorlog. De kerken zaten vol, en na de wederopbouw stroomden de kerken aanzienlijk leger. En nu, nu worden ze steeds voller. |
Je hebt helemaal gelijk Gerrit, dit zijn de zgn shoppers.....Bij de ene kerk krijgen ze de vloerbedekking en bij de ander halen ze weer wat anders......Tegenwoordig heb je in mijn stad al een overleg met alle diaconieén om dit aan te pakken........triest maar wel waar......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 19:45
|
|
|
Als men alleen de focus legt op degene die fouten maken... goed excuus om voor de rest niks meer te doen, altijd redens genoeg... Het zou wel eens bij de verkeerde kunnen komen Als men dat nu ook eens bij de Here legt, dan hoef je niet wakker te liggen of een ander het goed doet of niet, en geef je zelf met een lekker geweten, nog mooier als de gemeente het initiatief neemt, hoef je'r zelf helemaal niet meer van wakker te liggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 19:50
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zeeland; bij de speeddate krijg je een weekje abonnement christianmatch als bonus, om met al die dames waar je zo heerlijk mee gebabbeld hebt contact te kunnen onderhouden.............. |
dat is een winst van 2.5 euro de naft alleen al kost me bena een halfjaarsabonnee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 19:51
|
|
|
@SHANITA130, waarom zou het een probleem zijn als een 18 jarige het met 2dehands "meuk" moet doen? Ik vind dat geen armoede... Bovendien, als je wilt studeren heb je geen woning nodig. 1 kamer is voldoende
Laatst aangepast door
|
ERIC483
|
op woensdag 28 maart 2012, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 20:00
|
|
|
Als iemand niet in God gelooft, heeft een discussie over schepping geen zin. Tenminste dat is mijn mening.
Natuurlijk kun je proberen om de "zwakheden" van de evolutietheorie te laten zien. Echter de schepping is ook niet wetenschappelijk aan te tonen, dus dat schiet niet echt op. Tenminste ik geloof niet in creationisme in de zin van een wetenschappelijk bewijs voor de schepping.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 20:00
|
|
|
wat een mooie en rake tekst. respect !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 20:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kijk wel uit wat je schrijft Gerrit, ik ben blond....
|
U bent waarschijnlijk net zo blond als mijn vorige buurvrouw die is mooi althans dat wist ik mij nog te herinneren stom stom stom, dat was 20 jaar geleden, ik kwam haar tegen, en ze zag er nog steeds bijna het zelfde uit na een paar fikse buien en windkracht 10 kwam ik haar die zelfde dag nog een keer tegen, ze lachte vriendelijk naar me, ik stopte, zij ook. Ik vroeg haar gaat het een beetje ... ze lachte weer, en zij zei heel goed, mooi zei ik, maar neem de volgende keer, waterproef en zij fietste enig sinds gebelgd verder, en ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 20:20
|
|
|
Ga heen, u geschiede naar uw geloof. Mattheüs 8:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 20:51
|
|
|
XABIA794 schreef: | Als men alleen de focus legt op degene die fouten maken... goed excuus om voor de rest niks meer te doen, altijd redens genoeg... Het zou wel eens bij de verkeerde kunnen komen Als men dat nu ook eens bij de Here legt, dan hoef je niet wakker te liggen of een ander het goed doet of niet, en geef je zelf met een lekker geweten, nog mooier als de gemeente het initiatief neemt, hoef je'r zelf helemaal niet meer van wakker te liggen |
Natuurlijk heb je enig gelijk, maar aan de andere kant, de bijstand moet genoeg zijn om te eten en te drinken, een woning, en kom je dan nog niet rond, is er de voedselbank. Vorig jaar ging er landelijk door het nieuws, dat door gebrek aan voldoende vers voedsel bij de voedselbanken, de bezitters van volkstuintjes, hun groente daar te deponeren. Die liefdadigheid gaat mij toch echt een stap te ver, ook bij ons in het dorp heb je een voedselbank, en een hoop mensen die ik ken, komen daar. Vorig jaar zat ik omhoog, mijn maatje op de tuin had last van zijn hart, en ik kon door de regen al dat onkruid even niet de baas. Ik vroeg die kennis even ten hulpen, het enige wat hij zei, tis jou tuintje en das jou probleem. Wat later die zomer, kwam die zelfde man naar me toe en zei, ha Gerrit hoe staat het met de bonen? Ik zei, man zulke dingen, en veel, en lekker, nou zegt hij geef mij eens een flink maaltje dan? Ik vroeg hem waarom, en hij zei, dur is niks bij de VB ik zei jij heb honger en das jou probleem. En om eerlijk te wezen, het was een rot bonen jaar, ik had zelf ook niks, maar dat ging hem niet aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 21:11
|
|
|
Woensdag 28 Maart, Psalm 37: 21-26; Nemen en geven.
Het hele geloof is een kwestie vaan geven en nemen. Dat wil zeggen, wie niet gelooft neemt, wie wel gelooft, geeft. Zo simpel is het eigenlijk. Met dit verschil bepalen tussen gelovigen en ongelovigen. Gelovigen geven. Ongelovigen némen. ‘De zondaar vraagt te leen en brengt niet terug, de rechtvaardige geeft, uit mededogen.’ Wie met dit scheepmaatje een willekeurige kerk zou beoordelen, mag tevoren wel een plekje op de hartbewaking van het dichtstbijzijnde ziekenhuis reserveren. Je zou je – plat gezegd – doodschrikken! Waarschijnlijk zou blijken dat vele ‘gelovigen’ helemaal geen rechtvaardigen zijn, maar krampachtig hun hand op de knip houden. Ik heb ooit eens een (naamloos!) overzicht gezien van de aantallen gemeenteleden die kleine, iets grotere en forse bedragen schonken aan de jaarlijkse actie Kerkbalans. Het scheelde niet veel of ik had ook zelf aan de monitor gelegen… Ongelofelijk: hoe groot blijkt dan het percentage mensen dat zich met een fooi van het kerkenwerk afmaakt! Zouden zij al hun giften aan andere goede doelen geven, ten behoeve van het werelddiaconaat bij voorbeeld? Als dat zo is, heb ik niets gezegd – maar ik vrees het ergste. En ik vrees ook dat de hemel heel anders oordeelt over de vraag wat geloven nu eigenlijk is, dan wij dat doen. ‘Geloven’ is vertrouwen – en wie dát doet, laat los, z’n wrok, z’n jaloezie, en ook zijn geld. Wie geen fiducie heeft in de God van Israël, die klaagt en claimt, die neemt. Maar wie Hem vertrouwt, geeft, royaal, met een gelovig hart.
Zij gaan te gronde die den Heer bekrijgen. Groen is hun gras, maar ’t wordt met vuur verbrand. Zij houden wat zij lenen als hun eigen, maar wie God kent geeft mild als uit eigen hand. Wien God vervloekt, vervluchtigt voor zijn dreigen. Wien God bewaart, zal wonen in het land.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 21:13
|
|
|
Morgen waarschijnlijk op tv half 5 RTL4
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 21:17
|
|
|
XABIA794 schreef: | Als men alleen de focus legt op degene die fouten maken... goed excuus om voor de rest niks meer te doen, altijd redens genoeg... Het zou wel eens bij de verkeerde kunnen komen Als men dat nu ook eens bij de Here legt, dan hoef je niet wakker te liggen of een ander het goed doet of niet, en geef je zelf met een lekker geweten, nog mooier als de gemeente het initiatief neemt, hoef je'r zelf helemaal niet meer van wakker te liggen |
het gaat zeker bij kerken wel om geld wat anderen geven....je kan daar wel een beetje kritisch mee omgaan ........dat is niet mer dan je plicht vind ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 21:51
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hahahahaha, Mogelijk valt er iets te combineren? Eerst picknicken en dan Chinees dineren? kwestie van: bammetje op de hei, gevolgd door: sambal bij?
|
O ...voor mij ..mag er ook wel sambal bij op de heide...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 22:40
|
|
|
Het is moeilijk om een juiste insteek te krijgen of scheiden wel of niet had gemoeten, op grond van de Bijbel. Toen mijn ex (deels door onkunde) er van door ging en naar later bleek ook nog eens onder verkeerde invloed stond, ben ik op zoek gegaan naar het hoe en wat ik zou moeten doen uit Bijbels perspectief.
We gaan er zo gemakkelijk mee om van ik hou niet meer van jou dus stap ik maar eens op, terwijl God het geheel anders wil. Liefde is een gebod en daar zit een grote opdracht in die God ons geeft. Jezus is niet alleen maar hie rop aarde gekomen om voor onze zonden te sterven en weer op te staan, maar Hij heeft ook duidelijk ons voorgeleefd en dan vooral de liefde, alles over hebben voor de ander.
Liefde is een kwestie van geven en krijgen en beslist niet van nemen. Wanneer men vind dat men te kort aan liefde krijgt, moet daar eerst de oorzaak van worden gezocht en aan gewerkt worden indien mogelijk. de belofte van "in voor en tegenspoed" is duidelijk van toepassing wanneer er ziekte (psychisch of fysiek) de ander even niet geven kan.
Letwel de relatie man-vrouw is een sacrament en dus geven van God met alles wat Hij daarbij geeft, men mag soms scheiden, maar dan wel volgens de Bijbelse normen. Ik heb om een bevestiging gevraagd of het kerkelijk huwelijk ontbonden kon worden, maar heb daar tot nu toe geen bevestiging op gekregen.
Mijn bede is haast vanaf het begin geweest, dat alle ellende tot meerdere eer en glorie van God kon/kan worden gebruikt. Als ik zie hoe de 4 zoons bewust belijdend christen zijn geworden en ze eindelijk weer contact met hun moeder hebben, voel ik me toch gezegend en rijker dan Bill Gates. de beide oudsten studeren theologie, één in Zwijndrecht en de ander in Leuven, rijkdom is dat.
Wie wat en hoe verder weet ik niet, ik probeer gehoorzaam te zijn en hoop dat God mij de weg wijst.
btw hoop ik stiekem dat ik toch nog eens uit de tweezaamheid bevrijd wordt en er weer een drieëenheid komt gelijk een goed huwelijk betaamt
Gods zegen allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 28 maart 2012, 23:38
|
|
|
PIETER619 schreef: | Het is moeilijk om een juiste insteek te krijgen of scheiden wel of niet had gemoeten, op grond van de Bijbel. Toen mijn ex (deels door onkunde) er van door ging en naar later bleek ook nog eens onder verkeerde invloed stond, ben ik op zoek gegaan naar het hoe en wat ik zou moeten doen uit Bijbels perspectief.
We gaan er zo gemakkelijk mee om van ik hou niet meer van jou dus stap ik maar eens op, terwijl God het geheel anders wil. Liefde is een gebod en daar zit een grote opdracht in die God ons geeft. Jezus is niet alleen maar hie rop aarde gekomen om voor onze zonden te sterven en weer op te staan, maar Hij heeft ook duidelijk ons voorgeleefd en dan vooral de liefde, alles over hebben voor de ander.
Liefde is een kwestie van geven en krijgen en beslist niet van nemen. Wanneer men vind dat men te kort aan liefde krijgt, moet daar eerst de oorzaak van worden gezocht en aan gewerkt worden indien mogelijk. de belofte van "in voor en tegenspoed" is duidelijk van toepassing wanneer er ziekte (psychisch of fysiek) de ander even niet geven kan.
Letwel de relatie man-vrouw is een sacrament en dus geven van God met alles wat Hij daarbij geeft, men mag soms scheiden, maar dan wel volgens de Bijbelse normen. Ik heb om een bevestiging gevraagd of het kerkelijk huwelijk ontbonden kon worden, maar heb daar tot nu toe geen bevestiging op gekregen.
Mijn bede is haast vanaf het begin geweest, dat alle ellende tot meerdere eer en glorie van God kon/kan worden gebruikt. Als ik zie hoe de 4 zoons bewust belijdend christen zijn geworden en ze eindelijk weer contact met hun moeder hebben, voel ik me toch gezegend en rijker dan Bill Gates. de beide oudsten studeren theologie, één in Zwijndrecht en de ander in Leuven, rijkdom is dat.
Wie wat en hoe verder weet ik niet, ik probeer gehoorzaam te zijn en hoop dat God mij de weg wijst.
btw hoop ik stiekem dat ik toch nog eens uit de tweezaamheid bevrijd wordt en er weer een drieëenheid komt gelijk een goed huwelijk betaamt
Gods zegen allemaal |
prachtig ge/om schreven
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|