ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 370 371 372 373 374 375 376 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 19:53

MARISKA601 schreef:
Ik heb de Mattheus Passion gedownload.. 3 cd's...
1 nummer ontbreekt.... Gefrustreerde smiley

Heb niet eerder tijd gehad. Werken heet dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 19:55

Wel een beetje laat, maar het is noch dinsdag:

http://www.youtube.com/watch?v=gPPscelHVhA&feature=fvw
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 19:56

Nog eentje voor vandaag:

http://www.youtube.com/watch?v=GEMuAnFH_lM
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 19:57

JOLAN931 schreef:
hè hè, uitgewerkt.

Ik denk pas als ik 67 ben....of noch ouder Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 19:59

Ben het met Liesbeth eens. Het is niet zomaar een willen omvormen van Gods woord naar eigen inzichten, maar een lezen vanuit een ander perspectief en dus met een andere interpretatie.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:02

CHATULIEM619 schreef:
Het valt me op, dat het voor veel mensen moeilijk is gewoon te leven zoals de Bijbel van ons vraagt. En ik ben daar soms verbaasd over, want de opdracht die de Bijbel geeft is heel eenvoudig. En toch lijkt het eenvoudige moeilijker te zijn dan het moeilijke. Doet me denken aan Naäman, die alleen maar 7 keer onder water moest en hij voelde zich daar te goed voor. Zelf denk ik dat trots een belangrijk motief kan zijn.

Voorbeelden 1: doop. Het verhaal van de kamerling vind ik heel frappant. zijn uitspraak: Wat is er eigenlijk op tegen, is een vraag die in mijn ogen nog steeds actueel is. Wat is erop tegen je te laten dopen als de Bijbel daartoe oproept. Kerken en mensen hebben allerlei argumenten bedacht dat het niet hoeft, maar is dat doorslaggevend? Als Jezus zelf de doopopdracht geeft, zou je dan daar niet naar moeten luisteren?

Voorbeeld 2: huwelijk. Als de bijbel het huwelijk als heilig verklaart, waarom gaan we er dan zo gemakkelijk mee om? Waarom zeggen we dan dat samenwonen hetzelfde is, dat een homorelatie hetzelfde is? Waarom gaan mensen van partner naar partner?

Voorbeeld 3: Doop in de Geest. Als Jezus ter hemelvaart gaat, zegt hij de discipelen te wachten totdat de kracht vvan de Geest over hen komt. Waarom denken wij dat we zonder de kracht van de Geest het evangelie kunnen verkondigen. Waarom zoeken mensen naar kracht buiten God om? Zou het niet gewoon eens verstandig zijn om te doen wat de Bijbel zegt?

Een bekend liedje is Give me that old time religion, it 's good enough for me.

Voor mij is het geloof nog steeds actueel, omdat de mensen in de kern niet veranderd zijn. En toch willen mensen de bijbel omvormen naar hun normen en maatstaven. En dan blijft er niets meer over van het gezag van Gods Woord. Waarom maakt men het zich zo moeilijk, en zoekt men redenen om niet te doen wat Gods Woord zegt?

Ik ben het helemaal met je eens Chat....en mooi geformuleerd. Maar wat ik dan niet begrijp van jou is, dat jij dan nog op de VVD kunt stemmen.....?

M.i. begrijp je dan toch niet alles van de bijbel of heb je toch nog niet bepaalde bijbelgedeelten in je leven verdisconteerd. Ik persoonlijk vind je dan enigszins gespleten, want je hebt als motivatie opgegeven om op de VVD te stemmen, dat die partij de beste visie heeft op de economie voor jou.......en dat begrijp ik juist niet, omdat Jezus andere dingen heeft gezegd. De economie kan m.i. nooit een motivatie zijn voor een christen om een politieke partij te kiezen. Maar wel moet je keuze van politieke partij bepalen waarin de visie van Jezus recht gedaan wordt. In de VVD zie ik de visie van Jezus Christus niet weerspiegelt....bij lange niet.....

Dit frustreert mij in het begrijpen van jou en jouw bezigzijn met je geloof in de Heer. M.i. is dan ook op jouw van toepassing zoals je dat zelf formuleerde n.l. :
CHATULIEM619 schreef:
En toch willen mensen de bijbel omvormen naar hun normen en maatstaven. En dan blijft er niets meer over van het gezag van Gods Woord. Waarom maakt men het zich zo moeilijk, en zoekt men redenen om niet te doen wat Gods Woord zegt?

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:08

MARIO216 schreef:
Ik denk pas als ik 67 ben....of noch ouder Gefrustreerde smiley

Noch ouder...heb je zo'n lage levensverwachting van jezelf Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik hoop dat je nog ouder mag worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:10

HENK710 schreef:
Noch ouder...heb je zo'n lage levensverwachting van jezelf Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik hoop dat je nog ouder mag worden Knipoog smiley

Ben maar geen leraar Nederlands geworden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:12

Chat, ik wil graag reageren op jouw stukje maar weet nu nog niet zeker of ik mijn gedachten goed in woorden om kan zetten.

Toen ik tot geloof kwam, had ik een 'werelds' leven achter me liggen. Ik kwam tot geloof...maar om nu te zeggen dat álles direct veranderde? Niet direct. Ik vond bepaalde dingen heel normaal, dingen zoals samenwonen bijvoorbeeld. Ik dácht er niet eens aan dat het verkeerd zou kúnnen zijn. Ik voelde ook geen afwijzende reaktie van God's kant....maar juist Zijn liefde voor mij.
Toch ben ik in de loop der jaren veranderd, ben ik anders gaan denken over bepaalde zaken. Ik heb beslissingen genomen, dingen die ik eerst wél deed, de rug toegekeerd en nieuwe dingen opgepakt, goede dingen.
Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dit:

God wilde mij in Zijn leven hebben en vertelde mij van Zijn liefde. Daar heeft nooit een veroordeling in gelegen, echt nooit, hoe ik ook was. Maar....Hij hield téveel van mij om me zo te laten! En heel rustig, heel geleidelijk kwamen de veranderingen. Nooit door druk, door veroordeling of iets dergelijks.
Die veranderingen gaan door...en ik hoop dat dit nooit ophoudt, totdat ik bij Hem mag komen.
Hij heeft NOOIT met opgeheven vingertje naar mij gewezen....en dát, beste Chat, is iets wat ik hier op het forum wél eens voel/ervaar! Regels, wetten, móéten! Ik mis Zijn liefde in die verhalen, zo ook in jouw verhalen, helaas....
Wat Hij mij leert, dagelijks? Is nooit door middel van 'straf, hel of verdoemenis gebracht'....alleen maar door LIEFDE.

Om bij het voorbeeld van samenwonen te blijven: ik zag in, dat God het beste met mij voorheeft en dat het bijzonder pijnlijk is als je een relatie verbreekt als je als man en vrouw geleefd hebt. Daar zag/zie ik geen veroordeling in, daar zie ik liefde in...God's liefde die het beste met mij voor heeft en mij wil bewaren voor een stuk ellende waarvan Hij weet dat 't komen gaat als ik daarmee doorga.
Dát is het verschil tussen Hém en degene met het opgeheven vingertje... daarom leg ik alleen verantwoording aan Hem af...Hij wijst mij de weg wel...in Zijn LIEFDE.

Ik geloof, wanneer iemand een relatie met de Heere heeft, God die veranderingen zal maken. Vertrouw maar een beetje meer op Hém!
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:34

LIESBETH326 schreef:
Is dat zo, dat mensen de bijbel om willen vormen naar hun normen en maatstaven? Ik denk meer dat mensen de bijbel lezen met een bepaalde bril op (bril van normen, maatstaven, tradities).
Je eigen bril zie je maar voor een heel klein gedeelte... die van de ander des te meer...

Daarnaast heb je wel gelijk denk ik dat het gezag van Gods Woord in het geding is als mensen zich niet (zozeer) bewust zijn van hun 'bril'...

En, ligt hier ook niet een stukje strijd tussen het dienen van God en je eigen ik... Het verlangen om net als Eva, als God te willen zijn, herken ik wel als ik heel eerlijk diep in m'n hart kijk...

Ik denk... hoe meer we ons hart en Gods liefde leren kennen en we onze bril gaan herkennen, des te zuiverder kunnen we begrijpen wat God ons in Zijn Woord wil zeggen en zullen we ons laten gezeggen!

Ik vrees, dat Chatuliem wel degelijk gelijk heeft en dat er heeeel veel mensen zijn, die de bijbel naar hun normen en maatstaven willen omvormen.

Laatst had ik daar nog een gesprek over met een theologe. Wij hadden het over homosexualiteit. Op mijn mening, dat ik het huwelijk van homosexuelen niet als bijbels kan zien en voor mij dus een zondige relatie blijft, opperde zij, dat heden ten dage in de wetenschap bewezen is, dat homosexuelen met hun geaardheid GEBOREN WORDEN EN hebben wij nu heden ten dage MEER INZICHT in de geaardheid van de homosexuelen en op die grond van die bewijzen zouden we dus de homosexuelen moeten accepteren en ook een huwelijk tussen homosexuelen moeten goedkeuren. Vreselijk vind ik dat altijd weer..... De haren rezen mij toen ten berge. Niet alleen vind ik, dat haar visie nogal naif is, maar ook, dat ze geen psychologisch inzicht heeft in het feit, dat er niet zoiets is als WAARDEVRIJE WETENSCHAP.

Geen enkel mens en geen enkel menselijk bezigzijn op het gebied van onderzoek kan iets wat in de bijbel staat omverhalen of corrigeren. Dat is m.i. zo krom en onjuist als het maar even zijn kan.

Alleen in de bijbel kunnen wij lezen hoe de mens echt is. Maar ja....je hebt altijd weer mensen, die dit totaal niet kunnen zien en het nodig vinden om de mens als maatstaf te zien in het begrijpen van de bijbel. Als je iets niet begrijpt, nou dan is er altijd wel weer iemand geweest, die wetenschappelijk iets denkt te hebben bewezen en dat wordt dan heeeeeel makkelijk gewoon aangenomen als DE WAARHEID en de bijbel wordt er dan meteen door vervangen, want het is immers WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Dat is ontzettend gevaarlijk m.i. en daar wordt ik persoonlijk altijd NIET GOED VAN......dat veroorzaakt bij mij zeer heftige emoties, daar dit steeds maar weer opduikt als je met mensen spreekt. Je zou er moedeloos van worden.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 30 maart 2010, 20:35
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:48

Vind het veels te ver, waar ligt het precies?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 20:53

MARIO216 schreef:

verwegistan.. over de grens voor mij. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:02

MARISKA601 schreef:
verwegistan.. over de grens voor mij. Knipoog smiley

Iig over de Ijssel... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:05

Wat wij geloof noemen, is dat niet voor 70% theologie en moraaltheologie. Dus, hoe we het uitleggen of denken te begrijpen.
In die zin is theologie ook een wetenschap, die niet waardevrij is.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:08

MARIO216 schreef:
Nog eentje voor vandaag:

http://www.youtube.com/watch?v=GEMuAnFH_lM

Je keuze is weer reuze!! Lachende smiley

Voor morgen graag een paar gezellige meezingers! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:13

Vorige week (het was even heel erg lente), loopt het jongste kind van vrienden van mij telkens zonder jasje naar buiten. Zijn vader fluit 'm terug, dat hij toch wel iets aan moet trekken. Commentaar van de kleuter: 'Ja maar, de zon schijnt. Het is zomer!' Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:15

Zelfde jongetje is aan het skeeleren buiten. Belt aan bij de voordeur (bel zit gelukkig laag). Zegt z'n vader: achterom met die skeelers, niet via de voordeur. Zegt het zoontje: 'Ja maar, ik kom alleen maar een snoepje halen.' Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:19

MARIO216 schreef:

Je topografische kennis is inderdaad wel diep weggezakt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Dat moet nodig bijgespijkerd worden. Neem een atlas en ga lekker oefenen! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:25

IMRE695 schreef:
Iig over de Ijssel... Gefrustreerde smiley

je vergeet de rijn imre Knipoog smiley

voor jou is zwolle vele bruggen te ver. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:29

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:25
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:32

IMRE695 schreef:
Wat wij geloof noemen, is dat niet voor 70% theologie en moraaltheologie. Dus, hoe we het uitleggen of denken te begrijpen.
In die zin is theologie ook een wetenschap, die niet waardevrij is.
Ik heb het juist niet over theologie, want ik denk dat dat de leesbril is. Ik heb het gewoon over de bijbel an sich, niet wat wij ervan vinden. En daar staat een heleboel in.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:35

MARISKA601 schreef:

Wel Driebruggen Knipoog smiley Lachende smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:44

ANITA324 schreef:
ik zit in een vreselijke dip heb de hele dag zitten te huilen om niks.
Voel mij zo verdrietig van hart mijn hele zijn.
Alle dagen thuis zitten 9 maanden lang.
Gelukkig af en toe wel erop uit maar geen werk.
9 maanden geen werk soms oproepwerk wat heel schaars is.
ik leef vanuit een wajong en iedereen schrikt daarvan heb ik het idee.
Alsof ik een spook ben terwijl ik met mijn verstand en handen niks aan het handje is.
Ik ben misschien alleen wat traag van tempo de maatschappij heeft mij uitgespuugt en word zelfs door mede gelovige uitgespuugt omdat ik dan te zwart/wit denk en in geloof bijbel getrouw standvastig ben. Dit pakt ook niemand van mij mijn Here Jezus blijft voor mij nummer 1.
Ook ik als mens met mijn beperking mag er zijn en ik schaam mij er ook niet voor omwat ik ben so what iedereen mag het wel weten!

Niets zeggen alsof ik tegen een muur praat of gewoon dood laat bloeden niks aan het handje terwijl er veel is ja ik ben terleur gesteld ik denk dat ik na 15 april niet mijn abonee meer verleng pijn in mijn hart.
De Waarheid word niet meer voor lief genomen alleen de dingen die men graag wil horen naar meningen van mensen ik kan daar niet mee om gaan. Laat de Bijbel spreken die God heeft gezegt laat je trots en hoogmoed opzij en werp jezelf omlaag als een klein nederig kind bij Vader op schoot.

Hartelijke groet,

Anita

Anita

Al die dagen, weken, maanden zonder direct vooruitzicht thuis zitten is inderdaad geen pretje. Zeker niet als je dan ook nog merkt dat mensen je laten vallen. Heb je al eens gedacht aan vrijwilligerswerk? Je zou ook in gesprek kunnen gaan met iemand bij het UWV om te zien of er passende reïntegratiemogelijkheden zijn. Zeker tegenwoordig denken ze daar gelukkig ook veel meer in mogelijkheden dan in beperkingen. Ik wens je in elk geval heel veel zegen toe...en ja, werp je gerust bij Vader op schoot.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 30 maart 2010, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:48

Goede Vrijdag... de dag dat Jezus stierf aan het kruis...

's Avonds in de kerk vieren we het Heilig Avondmaal... Voor mij heeft dat een nóg bijzondere lading op Goede Vrijdag. He died for me, I live for Him! Gedenken aan Zijn dood en delen in Zijn gemeenschap...
Ik zie er naar uit...

Goede Vrijdag... een dag van hoop. Jezus heeft volbracht! Ik kan dus niet anders dan deze dag te zien in het perspectief van Pasen... Mijn Verlosser leeft!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:53

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:24
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 21:59

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb het juist niet over theologie, want ik denk dat dat de leesbril is. Ik heb het gewoon over de bijbel an sich, niet wat wij ervan vinden. En daar staat een heleboel in.

Ik ben misschien niet zo thuis in de Bijbel als jij Chat, ....maar ik ken wél De Schrijver ervan!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:01

CHATULIEM619 schreef:

Maar dan raak je toch altijd de theologie. Want bijbellezen kan niet zonder interpretatie en op dat moment houdt een mens zich al bezig met een stukje theologie in mijn ogen. Dus inderdaad Imre, praten vanuit en over de Bijbel gaat niet waardenvrij!

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 30 maart 2010, 22:02
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:03

MARISKA601 schreef:

1: de Waalbrug
2: de Lingebrug
3: de Lekbrug
4: brug over het Amsterdam-Rijnkanaal
5: de IJsselbrug bij Zwolle

En dan vergeet ik gemakshalve maar het Apeldoornsch Kanaal Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:07

ANITA324 schreef:
Zo heb ik 9 maanden een jobcoch en samen zoeken we naar werk en solliciteren blijft doorgaan alleen als mensen het horen omwat je hebt laten ze je vallen als een baksteen. Maandelijks een vaste inkomen dat wel maar ik zou daarnaast graag iets willen doen ik ben dan 80 tot 100% afgekeurt ik mag 20 uur in de week werken wist ik maar waar.
9 jaar heb ik voor die tijd gewerkt in de zorg maar sinds 9 maanden een etiket op mijn naam met mijn uitkering kom ik moeilijker aan een baan dan voor die tijd kon ik overal wel werken.
Afijn ik geloof en vertrouw dat God mij wel voorziet in datgene wat Hij juist denkt wat goed voor mij is.

Lastig inderdaad als ze bij het horen van je beperking meteen je mogelijkheden lijken te vergeten. Heb je het idee dat je met je jobcoach hier goed over door kunt praten om te zien hoe dit te doorbreken?

Ik hoop trouwens dat je het niet erg vindt om dit hier op forum verder te bespreken. Ik had wel bedacht om je persoonlijk via mail mijn reactie te geven, maar het leek me juist in het kader van het met elkaar meedenken wel goed om de reactie toch hier te plaatsen, zodat anderen er mogelijk verder op voort kunnen borduren, zodat je in elk geval mag ervaren dat je hier een warme deken om je heen hebt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:09

CHATULIEM619 schreef:

Nou, vooruit dan:

De reformatorische bijbel (SV 1637), de evangelische bijbel, de Pinksterbijbel, de remonstrantste bijbel, de baptistenbijbel, de RK bijbel (Willibrordvertaling), de Lutherse bijbel, de Afrikaaner bijbel, de grieks-orthodoxe bijbel, de Koptische bijbel, de oud-katholieke bijbel of gewoon het onversneden Evangelie (waarin de woorden van Christus rood zijn gemarkeerd). Wie luisteren kan, hij hore!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 370 371 372 373 374 375 376 ... 6194 Volgende
Pagina 373 van 6194