Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 12:00
|
|
|
terug naar het onderwerp ARMOEDE IN NEDERLAND idd wat is dan armoede?
sommige mensen met een uitkering klagen ,maar als ik dan zie hoeveel bijspijkerpotjes er voor die mensen zijn ,dan hebben ze het echt niet slecht,ze krijgen,huursubsidie,zorgtoeslag,na aantal jaren een langdurigheids-toeslag,sport wordt vergoed,men kan voor je kinderen naar stichting leergeld,en als ze echt niet rond kunnen komen zijn er voedselbankenwaar men vaak naast eten ook kleding krijgt .in veel gemeentes hebben ze ook nog potjes voor vervanging huishoud aparaten die kapot zijn dus zo een nieuwe wasmachiene of koelkasr ,fornuis etc. alleen is het zo dat de gemeentes je niet wijs maken dat er zoveel hulp bestaat ,dus ja zelf ff achterheen gaan wat de mogenlijkheden zijn. en als je dan de mensen neemt die net boven dat minimum zitten en nergens vergoedingen of toeslagen voor krijgen dus net buiten de boor vallen,nou die hebben het heel wat zwaarder als bv gezin met kinderen, en daar schuilt denk ik dan die verborgen armoede,of je al of niet de rekeningen kunt betalen etc. schulden leidt wel tot armoede maar daar is men vaak mede zelf debet aan of gedeeltelijk maar kan ook wel zeggen dat veel mensen denken enkel gelukkig te kunnen zijn met minimaal 2 vakanties per jaar.een grotere auto willen hebben dan hun buren,en luxe eten dure kleding etc etc het is vaak wat reclames en tv etc de mens voorspiegeld hoe men zou moeten leven volgens de moderne standaard.mensen willen vaak niet meer acepteren dat de ander meer heeft dan zijzelf en gaan daardoor onverantwoorde leningen aan ed. ik weet waar ik over praat heb in al die situaties gezeten voor en na mij scheiding ja ik heb ook mijn kids wel dingen moeten ontzeggen waar geen geld voor was,kan echter niet zeggen dat ze er slechter van geworden zijn. en toen ik zelf kind was waren we ook de laatste in de straat die telefoon kregen,een auto hadden,tv etc etc ook daar ben ik niets minder door geworden. in princiepe hoeft geen mens hier in nederland honger te hebben als men goed weet hoe je geld te gebruiken.maar als je amper je normale rekeningen kunt betalen is dat ook een vorm van amoede en dan praat ik over gas,electra,huur,water dus niet voor luxe zaken als vakanties want honger hebben noem ik ermoede,geen schoenen voor je voeten geen jas voor de winter dat is armoede ed. ik zeg niet dat het altijd makkelijk is maar waarom zou je leven enkel makkelijk moeten zijn?daar vind ik nl niets van terug in de bijbel,wel dat je kracht en hulp krijgt.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 24 maart 2012, 12:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 12:02
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heb het zojuist gelezen.... 28 april....dan was er al een uitje... Dus meteen na de picknick aanschuiven bij de Chinees... Was hier dan vraag naar Leanne??? Niet dat ik er naar toe ga ...maar is dat ook niet een beetje een vorm van speeddaten...???( wat ik dus nooit zou doen...) |
Hier blijkt dan meteen weer uit hoe goed CM haar eigen forum leest. Ik ben bijna geneigd er op 28 april ook maar n etentje Deutschland tegenaan te gooien, als er nou toch onderling beconcureerd moet worden, wou ik ook meedoen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 12:19
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Je koffieapparaat schoonmaken met azijn en daarna lekker een kopje koffie zetten. En dan bij de eerste slok tot de ontdekking komen dat je hem toch nog een keertje extra door had moeten spoelen na het ontkalken |
Haha...is meteen je visite ook kalkvrij!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 12:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hier blijkt dan meteen weer uit hoe goed CM haar eigen forum leest. Ik ben bijna geneigd er op 28 april ook maar n etentje Deutschland tegenaan te gooien, als er nou toch onderling beconcureerd moet worden, wou ik ook meedoen... |
Een happening waar 1,5% van de leden komt wil ik nou niet direkt een concurrent noemen.........eventueel kun je naar beide uitjes dus ik begrijp het probleem niet helemaal.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 12:59
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Een happening waar 1,5% van de leden komt wil ik nou niet direkt een concurrent noemen.........eventueel kun je naar beide uitjes dus ik begrijp het probleem niet helemaal....... |
het is ook geen probleem, zeker niet voor mij, ik bezoek geen van beide maar echt chique kun je het niet noemen in mijn visie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 13:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Haha...is meteen je visite ook kalkvrij!!!!
|
Ik was gelukkig alleen toen dat gebeurde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 13:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | het is ook geen probleem, zeker niet voor mij, ik bezoek geen van beide maar echt chique kun je het niet noemen in mijn visie |
Gelukkig organiseren andere mensen nooit etentjes op dagen dat er ook gewandeld wordt ofzo he Wees blij dat je zelf kan kiezen waar je zin in hebt, of net als Leanne al zegt, combineer het gewoon!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 14:11
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik was gelukkig alleen toen dat gebeurde | Heh wat jammer nou. Wat hadden we graag hier een foto gezien van Pieter, terwijl hij zijn eerste slok nam ...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 14:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hier blijkt dan meteen weer uit hoe goed CM haar eigen forum leest. Ik ben bijna geneigd er op 28 april ook maar n etentje Deutschland tegenaan te gooien, als er nou toch onderling beconcureerd moet worden, wou ik ook meedoen... |
Ach......nu wordt er es naar noorderlingen geluisterd, is het wéér niet goed!! En idd, die combi van picknick en chinees kan prima. Zo blijkt maar weer........ je kunt niet op CM komen, of het gaat over eten!!!
p.s. En toch vind ik het een leuk initiatief van CM!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 14:58
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ach......nu wordt er es naar noorderlingen geluisterd, is het wéér niet goed!! En idd, die combi van picknick en chinees kan prima. Zo blijkt maar weer........ je kunt niet op CM komen, of het gaat over eten!!!
p.s. En toch vind ik het een leuk initiatief van CM! |
Het laat toch ook zien dat CM een veelzijdige site is? Met voor elk wat wils?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 16:39
|
|
|
Het is idd handig dat er potjes zijn voor mensen met een minimum inkomen. Men kan kwijtschelding krijgen, toeslagen voor het een en ander.
Ik zelf probeer zo min mogelijk gebruik te maken van die voorzieningen. Leer met geld omgaan. Doe geen dingen die je niet kan betalen. Ik zou eigenlijk recht hebben op de voedselbank. Ik maak daar geen gebruik van. Om de doodeenvoudige reden dat ik mijn eigen broek wil ophouden. En niet door een of andere instantie voorzien wil worden van voedsel.
Als ik cm kan betalen dan heb ik ook geld voor andere dingen. Al is het soms krapjes. Maar de fun is juist om te kijken met hoeveel geld je toch allerlei dingen kan veroorloven. Niet alles is nuttig...
Mijn vraag is dus..
Is het goed dat al die voorzieningen er zijn voor de minima?
Huurtoeslag en zorgtoeslag vind ik prima. Jaarlijkse eenmalige uitkering vind ik prima.
De rest vind ik eigenlijk overbodig.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 24 maart 2012, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 17:09
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Kom je toch gewoon eten in duitsland, zoek ik wel een date voor je op |
Hum ja ja dat ken ik zeker een duitser van pakweg 250 kilo schoon aan de haak en stomdronken MAar dat eten in duitsland roept u maar!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 17:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | zeker een duitser van pakweg 250 kilo schoon aan de haak en stomdronken
|
Niet zo kieskeurig zijn Erika.................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 17:12
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hum ja ja dat ken ik zeker een duitser van pakweg 250 kilo schoon aan de haak en stomdronken MAar dat eten in duitsland roept u maar!!!!!!!! |
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 17:17
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn |
Ook zin in eten?? of wilde jij die man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 17:27
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heh wat jammer nou. Wat hadden we graag hier een foto gezien van Pieter, terwijl hij zijn eerste slok nam ........... |
Steentje is ook heel nie gemeen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 17:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ook zin in eten?? of wilde jij die man |
Trijnie wilde die man niet, die man wilde Trijnie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 17:30
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Trijnie wilde die man niet, die man wilde Trijnie |
Hihi ja dat is waar dus dan ben ik veilig voor hem hij is voor Trijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 17:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hihi ja dat is waar dus dan ben ik veilig voor hem hij is voor Trijn |
Erger nog..hij is getrouwd...maar dat was tie toen ff vergeten geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 19:33
|
|
|
Hij blijft mooi: Bless the Lord... http://youtu.be/t4Svh-9ohg4
wie weet in welke talen de solozangers resp. ps.103 erdoorheen zingen? Willemijn misschien?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 24 maart 2012, 20:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 20:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het is idd handig dat er potjes zijn voor mensen met een minimum inkomen. Men kan kwijtschelding krijgen, toeslagen voor het een en ander.
Ik zelf probeer zo min mogelijk gebruik te maken van die voorzieningen. Leer met geld omgaan. Doe geen dingen die je niet kan betalen. Ik zou eigenlijk recht hebben op de voedselbank. Ik maak daar geen gebruik van. Om de doodeenvoudige reden dat ik mijn eigen broek wil ophouden. En niet door een of andere instantie voorzien wil worden van voedsel.
Als ik cm kan betalen dan heb ik ook geld voor andere dingen. Al is het soms krapjes. Maar de fun is juist om te kijken met hoeveel geld je toch allerlei dingen kan veroorloven. Niet alles is nuttig...
Mijn vraag is dus..
Is het goed dat al die voorzieningen er zijn voor de minima?
Huurtoeslag en zorgtoeslag vind ik prima. Jaarlijkse eenmalige uitkering vind ik prima.
De rest vind ik eigenlijk overbodig. |
Natuurlijk is het goed dat die potjes bestaan, alleen is het wat minder dat er veel misbruik van wordt gemaakt. Het wordt al minder, omdat de controle beter is geworden, maar het gebeurd nog steeds. En het is altijd al zo geweest dat, de goeden onder de kwaden moeten lijden. En het wordt al minder, een hoop potjes zijn al gesloten, en als je al de pleidooien leest op het forum, zijn er ook een hoop, vooroordelen. Over mensen die een of andere uitkering hebben, en je moet van goede huizen komen, wil je enig begrip krijgen over het waarom. Trouwens, ik ga mezelf ook niet schoonwassen, en heb ook zo mijn vooroordelen gehad, toen alles nog goed was. Tot dat, en dat en dan zit je zelf ook in een soort ruif, en moet je roeien met de riemen, die je worden aan gereikt . En tot de dag van vandaag, lukt het nog aardig, het wordt ge niet gegund sterker nog, ze vullen het allemaal wel in voor je. Maar als ik meer zou willen, en dat wil ik, zal ik er toch echt voor moeten werken, maar al de potjes, zijn nagenoeg leeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 20:20
|
|
|
Ik schreef wel vaker dat het begin van de zomertijd voor mij Nieuwjaar is. 1 januari is tenslotte ook willekeurig al is het wel nagenoeg het begin van het lengen van de dagen. Wat dat betreft kan mijn stelling dus best dat morgen het nieuwe jaar begint. Eén keer en uurtje korter slapen weegt best op tegen een halfjaar een uur langer licht in de avond, toch? Het is een prachtuitvinding, die zomertijd.
Oliebollen hoeven niet, wijn en een lekker hapje zijn ook prima.
Thomas, en als je morgen van de kerk spijbelt niet aankomen met die rotsmoes van ik wist niet hoe het werkte met de zomertijd want die had je vorig jaar ook al.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 24 maart 2012, 20:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 21:26
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik schreef wel vaker dat het begin van de zomertijd voor mij Nieuwjaar is. 1 januari is tenslotte ook willekeurig al is het wel nagenoeg het begin van het lengen van de dagen. Wat dat betreft kan mijn stelling dus best dat morgen het nieuwe jaar begint. Eén keer en uurtje korter slapen weegt best op tegen een halfjaar een uur langer licht in de avond, toch? Het is een prachtuitvinding, die zomertijd.
Oliebollen hoeven niet, wijn en een lekker hapje zijn ook prima.
Thomas, en als je morgen van de kerk spijbelt niet aankomen met die rotsmoes van ik wist niet hoe het werkte met de zomertijd want die had je vorig jaar ook al. |
Hoezo een uurtje korter slapen? Als je net als vanochtend wakker wordt als het licht begint te worden , rond 6.30 .... dan is het morgen wèl 7.30 uur hoor. Of zouden de vogels ook een uurtje eerder/ later / vroeger .... sja wat is het nou, wakker zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 21:31
|
|
|
Vanochtend eerst aan de lijn gestaan om bij Dennis en zn team te kijken . Daarna direct door naar de zeedijk waar het heeeeeeerlijk vertoeven was . Al verschillende van die beesten gezien die ik nog nooit eerder gezien heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 21:33
|
|
|
Vanochtend de uitslag van de wedstrijd bij Dennis. Vanmiddag de uitslag van de viswedstrijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 22:33
|
|
|
vele mooie momenten *vanochtend vond ik mijn gouden kruisje erfstukje van mijn moeder weer terug,was van kettinkje gevallen en tussen matrassen gekomen. *vanmiddag de opslag leeg dankzij hulp van kerk leden en het mooie weer dus niks nat. *mijn nieuwe bed staat en ik slaap straks weer als een prinses *mijn kanjer van een zoon is 8e geworden bij de Nederlandse Kampioenschappen Rugby ze hebben een beker,echt knap om bij de 10 beste ploegen te horen van de nederlandse mini's 10 tot 13 jarige. *oud bed verkocht dus veel om dankbaar voor te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 22:38
|
|
|
Een hele grote familie...bij elkaar...om de 85ste verjaardag van Oma te vieren... Kinderen...klein en achterkleinkinderen...58 in totaal.. Wat een rijkdom...Wat een gezelligheid....dankbaarheid.... Samen eten...praten..genieten in de zon...of binnen... Kortom...het deed me denken aan een lied...wat eindigt met de woorden...
En Gods goedheid altijd roemen... Die mij zulk een moeder gaf... We hebben het gedaan...en we hopen dat we haar nog een poosje bij ons mogen hebben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 22:46
|
|
|
lieve mensen de 3 dagen zijn weer voorbij wens jullie het beste hier en maak er wat van ben voorlopig te druk om een abbo te nemen maar was leuk om hier weer een stel kennissen te spreken doei doei zwaai zwaai
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 22:47
|
|
|
Ik heb er totaal geen moeite mee....bovendien is het zulk mooi weer...dat je het helemaal niet doorhebt....
En wie het vergeet...sorry...beetje dom hoor...(ik heb alle klokken net verzet) Zo kan ik het verhaal ook nog herinneren van een zus....die inderdaad s''morgens met de kinderen naar de kerk liep en het verdacht stil vond op straat. Toch kwam ze een ander gezin tegen en ineens...viel het kwartje...DE KLOK WAS NIET VERZET!!! Beide gezinnen zijn niet meer naar de kerk gegaan...maar hebben bij elkaar koffie gedronken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 22:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vanochtend eerst aan de lijn gestaan om bij Dennis en zn team te kijken . Daarna direct door naar de zeedijk waar het heeeeeeerlijk vertoeven was . Al verschillende van die beesten gezien die ik nog nooit eerder gezien heb. |
Welke beesten zie je dan aan de zeedijk...die je nooit eerder zag???
Monster van Loch Ness???
|
|
Naar boven |
|
|