Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 08:41
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Geen haan gehoord om kwart over zes, wel een wekker |
Geen haan en geen wekker gehoord.... was wel wakker....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 08:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | vast wel, willemijn, en anders mag hij de gemeentegrond ook gerust even meepakken............. daarna kan hij de ramen van cootje nog eens zemen zonder strepen; en voor jou naar alle markten en dan weer naar huis..........
gerrit verveelt zich voorlopig vast nog niet.......... en aan neuzelen komen we al helemaal niet toe.
ik mag je wel een beetje plagen, toch, gerrit?
eh.......neem voor mij gelijk even eieren mee bij de boer als je wilt? |
Nou Gerrit ik heb je een handje geholpen... gisteren zijn ze al gedaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 09:12
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Geen haan en geen wekker gehoord.... was wel wakker.... |
Geen van beide gehoord maar toen ik wakker werdt waren de vogeltjes lekker aan het fluiten en liep er een kater door mn tuin naar mijn katten te mauwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 09:15
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Nou Gerrit ik heb je een handje geholpen... gisteren zijn ze al gedaan... |
He en de mijne zijn ook al schoon wat jammer nu maarre.... Donor week en ramen lappen komen niet echt overeen he dus bietje erg offffffff topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 09:18
|
|
|
Zelf ook gezongen zooooooooo'n mooi lied he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 10:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geen van beide gehoord maar toen ik wakker werdt waren de vogeltjes lekker aan het fluiten en liep er een kater door mn tuin naar mijn katten te mauwen |
Jaloers zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 10:33
|
|
|
ERIKA129 schreef: | He en de mijne zijn ook al schoon wat jammer nu maarre.... Donor week en ramen lappen komen niet echt overeen he dus bietje erg offffffff topic |
Laat ze eerst maar eens gaan onderzoeken, hoe ze hersens kunnen overzetten Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 10:39
|
|
|
Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten
Wou je me sponseren Gerrit? Dat zijn nu de mannen he? Zal ik je mijn banknummer even mailen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 10:47
|
|
|
De 1e link doet het niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 10:56
|
|
|
JOSINA022 schreef: | De 1e link doet het niet |
Klopt, daarom heb ik de tweede link er onder gezet, die doet het wel......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 11:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Klopt, daarom heb ik de tweede link er onder gezet, die doet het wel...... |
Ok. En die 2e link is heel erg mooi, dank voor het delen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 11:53
|
|
|
Ja, die vind ik ook mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 11:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten
Wou je me sponseren Gerrit? Dat zijn nu de mannen he? Zal ik je mijn banknummer even mailen? |
Als dat toch eens zou kunnen he Hersenen pinnen Stond jij vast voorop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 11:56
|
|
|
ERIKA129 schreef: | He en de mijne zijn ook al schoon wat jammer nu maarre.... Donor week en ramen lappen komen niet echt overeen he dus bietje erg offffffff topic |
Jawel ik zoek een donor voor mijn ramen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 12:00
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Jawel ik zoek een donor voor mijn ramen.... |
in de gouden gids staan er zat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 12:37
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Als dat toch eens zou kunnen he Hersenen pinnen Stond jij vast voorop |
Waarom doe je nu zo onaardig? Ik maak een grapje en jij moet er weer ze denigrerend op reageren? Is toch nergens voor nodig? weet je wel wat je schrijft? En maar beweren dat je christen bent...... Tja, dat kan blijkbaar....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 20 maart 2012, 12:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 12:47
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Laat ze eerst maar eens gaan onderzoeken, hoe ze hersens kunnen overzetten Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten |
Tjonge... dat is de opsteker van de dag, had die net nodig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:23
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Tjonge... dat is de opsteker van de dag, had die net nodig... |
Gerrit lijkt wel een beetje gefrustreerd over vrouwen te zijn......Hoe lelijker je doet des te leuker denkt hij.....triest...... Hij kan beter zijn tuin gaan schoffelen , spitten of wat dan ook ipv hier van dit soort opmerkingen te plaatsen.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 20 maart 2012, 13:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:30
|
|
|
ik heb ook vaak die ervaring maar als het gaat om echte discussies !!! dan kan je't mssch beter even zo laten. Op dat moment willen ze meestal een gelijk halen. Over een gedacht die we persoonlijk niet kunnen keren. Beter is het om hen te confronteren met hun eigen verzinsels, waaruit die ook voortkomen. Goed is om daarvoor een beetje op de hoogte te zijn van waaruit hun leer is ontstaan, en die is vaak makkelijker te weerleggen door informatie die daartegenover staat, maar laat hen daar zelf achterkomen door een andere gedachte open te houden. onze "wijsheid" (verkregen door de Here) hebben zij niet en kunnen dat ook vaak niet vatten zonder aansporing van de Geest. Dat is nu juist "de" leugen. Goed is wel dat je natuurlijk standvastig blijft in je eigen overtuiging, en je veel verdiept in hetgene wij dan volgen en hoe onze "waarheid" in elkaar steekt. hoe meer je hier bewust van bent, des te makkelijker kan je hierover open praten. Anders denkenden zijn meer vatbaar voor een standvastige overtuiging dan in het gevoel dat men zonodig onze "waarheid" moeten verdedigen. Het is inderdaad medelijdend als we telkens geconfronteerd worden hoeveel mensen zo makkelijk zijn in de leugens te volgen, zonder enige vorm van bewijzen. en soms is zelfs een traditie zo diep geworteld dat het jaren kost om iets te laten door dringen. daarom is het goed om eerst vriendschapsrelaties op te bouwen ipv heftige discussies aan te gaan. Veel susses
ps: straatevangelisatie wil ook wel eens helpen (dat is niet zo persoonlijk gericht)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:43
|
|
|
Ik ben ook gescheiden, afgelopen zomer. Na een huwelijk met een hoop problemen, er niet voor elkaar zijn. Mijn ex heeft de beslissing genomen om bij mij weg te gaan, heeft mijn bekering en de kerk de schuld gegeven van onze scheiding.
Ik heb heel erg geworsteld met mijn stuk hoe God hier tegen aan zou kijken. Later besefte ik, dat het God was die een einde aan dit huwelijk heeft gemaakt. God heeft een huwelijk bedoelt waarin liefde en trouw overheerst. In mijn huwelijk was sprake van afwijzing en lagen machtsverhoudingen compleet scheeft. God heeft niet gewild dat ik daarin vast zou blijven zitten.
Hoe meer ik ging bidden, en hoe meer mensen er voor mij gingen bidden, hoe slechter het tussen mij en mijn ex ging. (Mijn ex was overigens niet gelovig, en anti-religie)
Ik heb mij, net na mijn scheiding ontzettend schuldig gevoeld, omdat ik ergens ook blij was dat mijn ex er een punt achter heeft gezet. Het gevoel gehad dat ik die stap niet heb hoeven nemen, en me dus niet richting God hoefde te verwantwoorden. Die schuldgevoelens heb ik los gelaten en bij God gebracht. Want mijn scheiding voelde aan als een bevrijding. En ik geloof dat God daar in heeft meegewerkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:47
|
|
|
Yep, daar worstel ik ook mee. Sterker nog, ik geloof soms ook niet dat ik hier de partner ga tegen komen die God voor mij heeft bedacht. Dat vind ik lastig, want ik sta hier wel ingeschreven. Maar is dat alleen omdat ik op zoek ben naar een relatie, of ook gewoon om vriendschappen op te bouwen? Ik vind het een lastige. Ga ik inderdaad niet voor God spelen op het moment dat ik met mensen ga mailen, en daaruit ga kiezen wie er het meest met mij matcht? Ik weet alleen wel dat op moment dat jij "de ware" tegen komt, God je dit ook duidelijk zal maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:48
|
|
|
ESTHER420 schreef: | Ik moet even iets duidelijk maken hoor: ik heb nog geen oordeel gehoord van gemeente leden (was mijn invulling naar een mogelijk waarom). Waarom ze het mij zelf niet vragen is misschien eerder dat het moeilijk is om naar een 'pijnlijk'onderwerp te vragen. Ik zit nog niet zo lang in deze kerk en ben zelf wel erg open. Daarmee hoop ik dat dit onderwerp ook open wordt.
Ik ben wel erg zoekende zelf, omdat ik mezelf wil kunnen verantwoorden naar mijn gemeente en natuurlijk boven al eerst naar God. Dat vind ik erg belangrijk. (ook omdat het wel zijn keus was om te scheiden, maar ONZE tekortkomingen naar elkaar daar aan vooraf gingen)
Bedankt voor jullie reacties. Het is blijkbaar wel een onderwerp wat hier besproken kan worden en waar ieder zijn/ haar mening over mag hebben. |
Wat betreft de gemeente... Ik denk dat dit afhankelijk is in welke gemeente je komt als gescheiden persoon. Ikzelf huis in een vrij kleine gemeente, en ik ben dan lang ook de enige "vrijgezel" geweest en dan nog eens gescheiden... Terwijl mijn situatie volgens hen volledig gegrond is, is het vaak toch een confronterend gevoel voor henzelf. Vaak worden meningen en uitingen geplaatst zonder rekening te houden dat "je" daar ook bij zit. het geeft hen ook vaak een onconfortabel gevoel omdat ze zelf nooit met die problematiek te maken hebben gehad. wat voor hen heel vanzelfsprekend zou moeten zijn, is bij ons dan heel anders gelopen. en vooral als je'r zelf geen fluit aan kan veranderen... ik heb me vroeger vaak aan geƫrgerd, maar nu heb ik de rust daarin, dat God mijn situatie kent, en ik begrijp dat niet ieder mens gelijke ervaringen heeft. Het is makkelijker steun of begrip op te brengen over situaties waar je zelf mee te maken hebt gehad. daarom mag ik me nu vaak als steunpilaar voelen, voor hen die in zo'n straatje terecht komen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:49
|
|
|
PATRIES300 schreef: | Ik ben ook gescheiden, afgelopen zomer. Na een huwelijk met een hoop problemen, er niet voor elkaar zijn. Mijn ex heeft de beslissing genomen om bij mij weg te gaan, heeft mijn bekering en de kerk de schuld gegeven van onze scheiding.
Ik heb heel erg geworsteld met mijn stuk hoe God hier tegen aan zou kijken. Later besefte ik, dat het God was die een einde aan dit huwelijk heeft gemaakt. God heeft een huwelijk bedoelt waarin liefde en trouw overheerst. In mijn huwelijk was sprake van afwijzing en lagen machtsverhoudingen compleet scheeft. God heeft niet gewild dat ik daarin vast zou blijven zitten.
Hoe meer ik ging bidden, en hoe meer mensen er voor mij gingen bidden, hoe slechter het tussen mij en mijn ex ging. (Mijn ex was overigens niet gelovig, en anti-religie)
Ik heb mij, net na mijn scheiding ontzettend schuldig gevoeld, omdat ik ergens ook blij was dat mijn ex er een punt achter heeft gezet. Het gevoel gehad dat ik die stap niet heb hoeven nemen, en me dus niet richting God hoefde te verwantwoorden. Die schuldgevoelens heb ik los gelaten en bij God gebracht. Want mijn scheiding voelde aan als een bevrijding. En ik geloof dat God daar in heeft meegewerkt. |
Wat een open verhaal Patries en fijn dat je dit met ons wilt delen.......En wie weet putten anderen kracht en steun uit jouw verhaal.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:56
|
|
|
PATRIES300 schreef: | Ik ben ook gescheiden, afgelopen zomer. Na een huwelijk met een hoop problemen, er niet voor elkaar zijn. Mijn ex heeft de beslissing genomen om bij mij weg te gaan, heeft mijn bekering en de kerk de schuld gegeven van onze scheiding.
Ik heb mij, net na mijn scheiding ontzettend schuldig gevoeld, omdat ik ergens ook blij was dat mijn ex er een punt achter heeft gezet. Het gevoel gehad dat ik die stap niet heb hoeven nemen, en me dus niet richting God hoefde te verwantwoorden. Die schuldgevoelens heb ik los gelaten en bij God gebracht. Want mijn scheiding voelde aan als een bevrijding. En ik geloof dat God daar in heeft meegewerkt. |
Heel herkenbaar ik denk dat dit ook voor ieder een persoonlijke ervaring is waarbij men alleen met God tot een conclusie kan komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 14:01
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geen van beide gehoord maar toen ik wakker werdt waren de vogeltjes lekker aan het fluiten en liep er een kater door mn tuin naar mijn katten te mauwen |
tss je bent ook n echte cm-er he... wat ik niet mag, mogen mn katten ook niet, dus of ik laat ze "helpen" of ik hou ze bij de kater vandaan, dan gebeurt er ook niks.
laat de natuur lekker zn gang gaan joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 14:10
|
|
|
Ik heb met een site zoals christen match helemaal geen moeite, op dat vlak althans... Je toekomst vanuit Zijn hand verwachten wil niet zeggen dat we in onze zetel zitten te wachten totdat er aan de deur wordt gebeld. Ikzelf ben hier al jaren lid (vaak met onderbreking)? Ik heb hier geweldig contacten ontmoet waar ik nog steeds hele nauwe vriendschapsrelaties aan heb over gehouden (zowel vrouwen als mannen voor alle duidelijkheid )... Sommige vind ik zelfs echt gestuurd, omdat de relatie tot wederzijds opbouw dient. Soms zijn het zelfs korte ontmoetingen waarin je voor elkaar van belang bent geweest. Alleen als men deze site gaat zien als een jachtterrein waar zo nodig binnen de kortste tijd moet gescoord worden ... dan heeft men wel een groot probleem. want zo werkt het niet. ik zie het (zeker als belg) een mooie oplossing om contacten buiten men gemeente om te kunnen maken. Alleen al het feit doordat de meesten hier alleenstaand zijn... het delen van ervaringen of het organiseren van leuke ontmoetingen heeft al veel bijzondere resultaten gebracht ivm vriendschapsrelaties. En die aanvulling kan ik jammer genoeg binnen men gemeente niet vinden. Mssch dat er in Nederland meer mogelijkheden zijn voor publieke ontmoetingen, maar in Belgie is die nood eens zo groot, met als gevolg een enorm eenzaamheidsgevoel...
Ze kwamen dagelijks bij elkaar hier kan dat dus wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 14:50
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Laat ze eerst maar eens gaan onderzoeken, hoe ze hersens kunnen overzetten Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten |
ga jij me jouw hersenen doneren, gerrit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 15:08
|
|
|
Ja...ook ik lees vaak hoe Gerrit zich afstompt...op mensen...de wereld en de maat schappij...(en ook de vrouwen)
Maar...als er dan(wat ik ook weleens deed) zoveel commentaar wordt gegeven....lees ik....
""ALS JE DAN ZEGT EEN CHRISTEN TE ZIJN""
Kijk...juist als je laat voorkomen DAT...je er een bent...(ik zeg altijd probeert... te zijn)
ZEG JE AL ZELF ZULKE DINGEN NIET!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 15:23
|
|
|
Onze moeder die vandaag 85 mocht worden!!!!!!!!!! Ik...en nog 3 andere zussen....hebben haar min of meer ontvoerd(meegenomen in de auto)... Achterin stond er een doos met picknick spullen... Vanuit haar appartement naar de kinderboerderij gereden...alles uitgeladen en een tafel met bank opgezocht...Zonnetje erbij en daar gegeten... Wat was het gezellig...Wat een rijkdom als je dat nog mag meemaken... Als je 85 mag worden...en wij dat we dat als kinderen nog mogen beleven.... Wat heeft ze zitten genieten!!! Zaterdag hoopt ze dat te midden van de ander kinderen-klein en achterkleinkinderen nogeens dik over te doen!!!
|
|
Naar boven |
|
|