Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:11
|
|
|
Als wij dan eten van dit brood en drinken uit deze beker, verkondigen wij de dood des Heren, totdat Hij komt.
Thomas, die ook wel eens naar de mis gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:12
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Dit is je eerste topic van vandaag... nog negen te gaan...
Nog beter... richt dit in als eigen hoekje... |
ben gister niet naar de kerk geweest de zomertijd was vanmorgen een verschrikking.... uur te vroeg wakker t werken was aangenaam dankzij de koffie de dag afgesloten met een borrel mijn baas is toppie...iedereen een paas-doos met vanalles moest vreselijk naar de wc weet niet wat ik eten moet straks naar bijbelstudie avond ga ik nog slapen vandaag...of wordt t morgen? ik weet niet wat ik soms zeggen moet
Alles in 1 keer werkte toch ook??
Maar dit filmpje op Youtube vond ik erg aangrijpend, dus dat is mijn enige topic van vandaag denk ik...of ik moet nog inspiratie krijgen voor bijvoorbeeld een gedicht of zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:12
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik ga hier toch ff reageren. Ik mis hier denk ik de uitspraak van Jezus' woorden: "Doet dit tot mijn gedachtenis" ... binnenkort komt dat in Pasen weer zo dichtbij ... Ik denk als je Avondmaalt viert en je doet dit tot Jezus' gedachtenis, dat Hij zijn lichaam en bloed gaf voor ons ... als je dat beseft, vraag ik me af of je erna nog bewust wil gaan zondigen ...
|
Helemaal mee eens, susannah! Probleem is alleen dat veel mensen er vanuit kunnen gaan dat ze zelf over een jaar (of misschien enkele jaren) weer een zonde plegen, ook al doen ze dat niet bewust en al helemaal niet gepland. Wie eerlijk is, erkent dat de kans op een nieuwe zonde er gewoon is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:15
|
|
|
[quote=SOLAFIDE630]
Bezinnen.... prima! Maar het besef dat we zondige mensen zijn, en dus in de toekomst wellicht een nieuwe zonde begaan, maakt het gaan naar het Avondmaal extra ingewikkeld. Toch speelt dat volgens mij wel mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:28
|
|
|
Ik ben van mening dat de "kerk" eens leert om hun regels en wetten dusdanig opstellen zodat een ander tot Gods doel gaat komen. En dat inplaats van hoe hou ik iemand tegen.
God heeft zijn geboden ook geven op een dusdanige wijze zodat wij als mens weer tot Gods doel kunnen komen (naar zijn beeld). Inderdaad leven wij in de genade van God en daar horen we niet omheen te gaan. Dat is wat "wetten" wel doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:28
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hahaha Eva ... wat kijk je sip ... Als je het niet bevalt ga je toch iets anders doen ... je eigen hobby ofzo ? Een idee ?? |
Jij bent zeker voetbalfanaat?
Ik kijk zondags naar Nederland zingt en family7 ken je die zender?
Ach....ook wel andere programma.s hoor, maar geen sport.
Tja......waarom eigenlijk niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:30
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Overdekte fietspaden vallen voor de wet onder het hoofdstuk tunnels...... met alle regelgeving die dáárbij hoort! |
Okay, dus geen zware chemische ladingen vervoeren over het fietspad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:32
|
|
|
Welteruszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:33
|
|
|
EVA685 schreef: | Kijken jullie zondags ook naar voetbal |
ik kijk altijd naar voetbal ook op zondag dus ff lekker relaxen de uitslagen weet ik dan toch al
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:36
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | zo weer een voor op de zwarte lijst ... whahhahaha
hoop dat je toch zwaar ongelijk krijgt met dat 020 |
ik heb altijd gelijk en als ik geen gelijk heb dan stiekem toch dus heb jij dan automatisch ongelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:46
|
|
|
HARALD285 schreef: | Bekijk het eens van Gods/Jezus kant, Hij roept ons(mensen) tot Zijn avondmaal (beproef uzelf en eet dan van het brood en wijn).
En is Jezus niet voor de zonden van de hele mensheid gestorven, om daardoor de hele mensheid als zijn bruid te kunnen roepen? Hij maakt zijn tafel gereed, en roept mensen aan Zijn tafel tot de hele tafel gevuld is om met zijn eeuwig avondmaal te beginnen. |
Prachtige foto en prachtig verwoord, dat is de uitnodiging tot het avondmaal met voluit de betekenis zoals we die mogen horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:48
|
|
|
Maandag 29 maart:
EEN LEVEN IN AFZONDERING!
IK beloon je zoeken in Mijn tegenwoordigheid, verheug je en wees blij, IK ben je GOD. Moed en blijdschap zullen alle moeilijkheden overwinnen. Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen.
Zoek Mij, heb Mij lief, verblijd je in Mij, IK ben je Leidsman. Geen gevaren kunnen je vrees aanjagen. Je kan door dicipline niet uitgeput raken, Volhard!
Kun je in Mijn kracht volhouden? IK heb je meer nodig dan jij Mij.
Worstel je om Mijnentwil door deze tijd heen. Aan alle werkelijke arbeid voor Mij en zijn welslagen gaat een tijd van voorbedeiding vooraf.
Ben je bereid om een leven te leiden in afzondering? In afzondering met Mij, in de wereld en toch in afzondering met Mij? om vanuit je tijden van stille gemeenschap met Mij voort te trekken om te verlossen en te redden?
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op dinsdag 30 maart 2010, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:53
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Iedereen een hele dikke knuffel |
een hele dikke knuffel terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:59
|
|
|
JOLAN931 schreef: | voorstel:
zaterdag 22 mei |
tja wilde me net opgeven maar 22 mei kan ik niet veel plezier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:02
|
|
|
zaterdag 22 mei |
dat is toch het pinksterweekend ??
sorry dan kan ik niet, ben ik ergens anders kamperen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:02
|
|
|
hmmm ze vragen erom???? erg kort door de bocht zeker als het om hele jonge meisjes gaat die niets anders als voorbeeld gehad hebben Lijkt me erg snel oordelen en daar hebben we iemand anders voor Sommigen hebben niet het geluk in het juiste huisje groot te worden en is dat dan maar vrijbrief voor mannen met probleem om zich in te houden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:05
|
|
|
SPIT085 schreef: | Hallo lieve mensen,
gister was het een grote en belangrijke dag voor mij. Ik heb in de kerk belijdenis gedaan! Afgelopen jaar heb ik de catechisatie voor 18+ bezocht en nam ik heb besluit om belijdenis te gaan doen. Jammergenoeg was ik de enige die tot dit besluit kwam. Maar daar liet ik me niet door tegenhouden. Samen met mijn ouders heb ik de liturgie inelkaar gezet en met de dominee heb ik de dienst doorgenomen. En toen was het dus gister zover. Zelf heb ik een gedicht voorgelezen en tot mijn grote verassing heeft mijn moeder ook nog het een en ander gezegd. Al met al was het een inspirerende dag. Ook het handen schudden bij de deur was indrukwekkend. Het betekende veel voor de gemeente dat ik belijdenis deed.
Hoe staan jullie tegenover belijdenis. Heb je het al gedaan, of denk je erover na? Laat het weten, ik ben heel nieuwschierig! |
Van harte gefeliciteerd met een mooi en moedig besluit om belijdenis te doen en daar ook van te genieten met je dierbaren. Je beschrijft het sfeervol, als een feest, een beetje als geslaagd zijn na een opleiding. Een belangrijke keuze!
Ik ben nederlands hervormd opgevoed en mijn oudste broer deed belijdenis waardoor hij ook kon meedoen aan het avondmaal. Ik ben nu sinds september participerend in een groep die naar belijdenis toeleidt. De oudste is in de zestig en de jongste begin twintig, allemaal eigen keuze belijdenaars dus. Met Pinksteren doen wij belijdenis, niet allemaal maar met zes of zeven, ik ook. Ik kwam tot die beslissing tijdens de ontwikkeling die ik doormaakte tijdens een studie; ik had het diepe verlangen het voor mijzelf en de gemeente waarin ik mij zo op mijn plaats voel uit te spreken; dat ik mij geroepen voel door Hem en bevestigen wil dat ik mijn leven aan Hem toevertrouw en met Hem wil leven. Veel geluk in je leven als belijdend christen, dat je mag leven in het licht van Zijn Liefde!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:13
|
|
|
EVA685 schreef: | Ik vind die arts een zwijn Maar...als je soms ziet hoe die meisjes er uitdagend bijlopen....dan vragen ze er m.i. ook om. |
misschien heeft de arts een gesprek gevoerd om haar de evt gevolgen van haar manier van kleden te laten zien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:18
|
|
|
"....dan vragen ze er m.i. ook om"
Wáár vragen ze dan om??? Bedoel je om een waarschuwing van een man die zijn hormonen voelt opspelen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:24
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Als wij dan eten van dit brood en drinken uit deze beker, verkondigen wij de dood des Heren, totdat Hij komt.
Thomas, die ook wel eens naar de mis gaat. |
Wat een krachtige woorden vol hoop, voor ieder van ons, imperfecte mensen. We zondigen tegen beter weten in, zonder het te willen, hoe we ook ons best doen. Zo zijn we gemaakt als mensen, imperfect. God biedt ons Zijn Liefde en vergeving aan. Bewust deel te nemen aan het Avondmaal is Zijn uitgestoken hand pakken, ons Leven in Zijn handen leggen en ons laten leiden door Zijn Geest, wetende dat Christus voor onze zonden stierf. Daarmee doe je je uiterste best zo goed mogelijk naar Zijn Wil te leven om Hem niet te beschamen. Tegelijkertijd in de blijdschap dat je die kans keer op keer krijgt. Hij maakt alles nieuw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:52
|
|
|
Hmm lastig onderwerp dit... Aan de ene kant kunnen vrouwen door zich uitdagend te kleden makkelijk erotische gevoelens bij mannen opwekken. Aan de andere kant geloof ik dat burka's echt niet helpen. Die erotische gevoelens zijn daarmee echt niet weg. Ook is het niet zo simpel als hoe meer bloot hoe uitdagender. Of anders gezegd, ik voel mij in een zwembad echt niet ineens meer 'uitgedaagd'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 01:08
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | dat is toch het pinksterweekend ??
sorry dan kan ik niet, ben ik ergens anders kamperen .... |
tja je kan niet alles hebben he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 01:11
|
|
|
ERIC483 schreef: | Hmm lastig onderwerp dit... Aan de ene kant kunnen vrouwen door zich uitdagend te kleden makkelijk erotische gevoelens bij mannen opwekken. Aan de andere kant geloof ik dat burka's echt niet helpen. Die erotische gevoelens zijn daarmee echt niet weg. Ook is het niet zo simpel als hoe meer bloot hoe uitdagender. Of anders gezegd, ik voel mij in een zwembad echt niet ineens meer 'uitgedaagd'. |
nee maar een pubertje van 18 wel ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 07:45
|
|
|
Echt een ramp, dat verzette uurtje. 's Avonds kun je niet slapen en 's morgens gaat ineens de wekker. Op naar m'n werk, al val ik bijna om van de slaap.
Een fijne dag allemaal!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 08:36
|
|
|
Heel bijzonder en mooi filmpje!! Geeft goed weer wat Jezus voor ons heeft gedaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 08:46
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Echt een ramp, dat verzette uurtje. 's Avonds kun je niet slapen en 's morgens gaat ineens de wekker. Op naar m'n werk, al val ik bijna om van de slaap.
Een fijne dag allemaal! |
ah.......heerlijk; ik ben niet de enige, hier was t ook doorgaan om op tijd op school te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 09:16
|
|
|
zaterdag 22 mei |
eehhmmm...mag het op een andere datum? Pinksterweekend is idd. niet handig...maar anders heb ik gewoon pech hoor...en wens ik iedereen heel veel plezier!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 09:49
|
|
|
de katten hier zijn aan het voetballen met een paaseitje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 10:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de katten hier zijn aan het voetballen met een paaseitje. |
die moet jezelf opeten maris
niet met eten spelen kinders
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 30 maart 2010, 10:04
|
|
Naar boven |
|
|