ChristianMatch

Forum

10 geboden,wet van mozes
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:47

CROSSROAD317 schreef:
Wat ik vind, beetje vreemde vraag Smiley die vol vragen zit

Het hoofdstuk uit Romeinen is volgens mij het antwoord, dus wat ik vind kun je lezen in Romeinen. Het behoeft verder geen uitleg denk ik !!!!!

ff voor de duidelijkheid cross... jouw ex-vrouw mag pas een andere man hebben als jij dood bent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:50

CHATULIEM619 schreef:
Het Boek gaat wel erg gemakkelijk om met het begrip genade.

Als ik het vergelijk met elkaar, komt alles op hetzelfde neer.
Aleen Het Boek heeft een makkelijker taalgebruik.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:51

PIETER649 schreef:
ff voor de duidelijkheid cross... jouw ex-vrouw mag pas een andere man hebben als jij dood bent?

Heb je ooit gehoord van Gods genade, en de kracht/vrijheid die daarvan uitgaat ??
Volgens de wet mag het niet, maar is Gods genade niet groter dan die wet?? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:54

Quote:
Heb je ooit gehoord van Gods genade, en de kracht/vrijheid die daarvan uitgaat ??
Volgens de wet mag het niet, maar is Gods genade niet groter dan die wet??

zullen we dan maar gewoon doen wat de wet verbied omdat de genade overvloediger is???? nee toch (vertaling jolan 2009 Lachende smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:56

SOLAFIDE630 schreef:
Het staat allemaaal in de bijbel. Iedereen kan het zo lezen.......alleen een beetje GOED EN PRECIES lezen en daarbij jezelf ook eens onderzoeken!

Zou m.i. geen kwaad doen ! Knipoog smiley

Overigens lijken me deze topics, waar mensen kennlijk zelf hiermee zitten en daar problemen mee hebben, niet zo geschikt om dat hier en plein publique te bespreken, omdat ik merk, dat mensen daar nog middenin in de problematiek zitten en die dus nog niet in hun leven hebben uitgewerkt. Ook de pijn en verwarring is nog aanwezig. De kans op beschadigingen van de betreffende personen is dan ook zeer aanwezig, doordat mensen, die hierop reageren de speciale omstandigheden van een bepaald persoon niet (kunnen) kennen.

Ik vind het daarom ook niet zo verstandig om zo'n topic hier te beginnen.

Voor een persoon, die hiermee nog middenin de problemen zit, is het beter om dat privé te houden en zich daarop met God alleen te bezinnen en bezig te zijn, of met een goede therapeut of goede vriend(in).

Niet iedereen weet van deze problematiek af en weet, wat er precies is voorgevallen bij deze of gene. Nogmaals de kans, dat je mensen kunt kwetsen is dan levensgroot aanwezig.

Ik vind het niet zo verstandig allemaal ! Smiley die vol vragen zit

Voor mij heeft het een plaats hoor.
maar ik opende dit topic naar aanleiding van bepaalde dingen
uit mijn omgeving.
en vroeg me gewoon nog wat dingen af.

maar er zullen vast wel mensen zijn die er moeite mee hebben.
en dan is het handig om te kijken hoe die er mee omgaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:58

ROBBEDOES873 schreef:
Tot mijn spijt ben ik er achter gekomen...Dat ik met het plaatsen van dit stukje mensen op hun tenen ben gaan staan, Dit was absoluut niet mijn bedoeling... Het was gewoon iets wat me bezig hield en waar ik eens met anderen over van gedachten wou wisselen.
Nu blijkt dat het plaatsen me een vriendschap heeft gekost, en dat doet gewoon erg veel pijn...
Vind het erg jammer dat het zo moet gaan, en nogmaals het spijt me heb niemand willen kwetsen door dit te plaatsen....

Hi Roebedoes,

Allereerst wil ik je zeggen, wat erg dat je hierdoor een vriendschap bent kwijt geraakt. Jammer is dat. Nu begrijp ik dat ook niet helemaal. Het was voor jou toch gewoon een afvragen, hoe een ander daar over dacht of mee omgaat.
Maarja als de ander daar niet mee om kan gaan is dat dan wel een vriendschap? Of heeft die persoon altijd zo`n zin gebruikt en is er nooit verder op ingegaan. Echt jammer en pijnlijk zoals je zelf ook schreef.

Ikzelf ga op zo`n zin als ik vraag hoe is het er mee? En men reageer dan o goed.
Ik antwoord dan: Is het werkelijk goed of is het echt goed met je?
Zo laat je toch de ander weten dat je zeker in de ander geinteresseerd bent. Oprechtheid is ook een kunst appart.
En dit is ook een hart hart delen. Vaak denk men o ik moet een oplossing geven of iets doen voor de ander. Nee, een luisteren oor is vaak datgene wat mensen echt willen iemand die gewoon kan luisteren. Daar geen goedkeuring of afkeuring aan vast knopen.
Maar er gewoon zijn voor de ander. Jill
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 23:08

MARISKA601 schreef:
Voor mij heeft het een plaats hoor.
maar ik opende dit topic naar aanleiding van bepaalde dingen
uit mijn omgeving.
en vroeg me gewoon nog wat dingen af.

maar er zullen vast wel mensen zijn die er moeite mee hebben.
en dan is het handig om te kijken hoe die er mee omgaan.

Het is goed te lezen, dat jij het allemaal een plaats hebt (kunnen) geven Maris.

Gelukkig dan maar, want ik zou niet graag iemand verder willen beschadigen, omdat ik niet precies iets van de problematiek van die persoon afweet. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 23:09

JOLAN931 schreef:
zullen we dan maar gewoon doen wat de wet verbied omdat de genade overvloediger is???? nee toch (vertaling jolan 2009 Lachende smiley )

dan zitten dr een heel dotje voor piet snot op cm...
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 23:23

Gal 5,4
Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij

wie het van de wet verwacht, heeft aan Jezus geen deel.

We moeten dus uitkijken hoe we deze wet gebruiken. Je mag het nooit van de wet allemaal vewachten, want we ziijn nu met Jezus getrouwd. De wet is dood. Als christenen mogen we het alleen van de Heer verwachten.... Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 13 december 2009, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 23:49

Een hot item momenteel en daarom zeker een topic waard...

Als christen worden we geroepen zorg te hebben voor de schepping en onze naaste. We zijn als rentmeesters aangesteld over Gods schepping.
We zouden dan ook blij moeten zijn met de aandacht die er is voor de verandering van het klimaat.
Hoewel een groot deel van de vervuiling die klimaatverandering veroorzaakt in het Noorden wordt geproduceerd, zijn mensen in het Zuiden vooral slachtoffer van de gevolgen: overstromingen, droogte, hongersnood.

Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik hier niet echt mee bezig ben. Terwijl het dus wel zou 'moeten'.
Herkennen jullie dat en hoe zou het komen dat dit niet echt leeft bij veel mensen?
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 02:06

ik vind dit een mooi onderwerp van discussie ... en voorál omdat dit zo dicht bij jezelf komt ... jezelf laten zien ... en moet je maar durven hé ...
ik wil hier op reageren, het is iets wat mij hóóg zit en tegelijkertijd komt er iets in mij boven van ... shit inka , stel je niet zo aan ... en dát is nou net wat mij hoog zit ...
ik kan nu wel roepen dat ik na het overlijden van mijn vrouw zo druk ben, maar so what ... das mijn probleem toch? ... mag ik dan klagen?
nee ik klaag niet ... ik ben dankbaar dat het op dit moment goed gaat ... maar de manier waarop? ...daarvan krijg ik toch wel een héél erg nare bijsmaak hoor ... en uit je niet zomaar naar buiten toch? ...
ja voor de buitenwereld heeft inka alles op de rit ... tgaat uuuh super met zijn gezin ... heeft een eigen zaak, administratie maar niet geteld , een leuk huis ... organiseerd leuke feesten, en heeft ook nog een nieuwe lieve vriendin ... nou, wat wil je nog méér ... mooi toch? ...
mijn famile denkt nét zo, ... óóó die inka red het wel hoor ... túúúrlijk ...en alwéér krijg ik een náre smaak in mijn mond ...
niemand beseft hoe druk ik met alles bent ... grrrr ...
alleen mijn huis al met die mooie tuin die ik had .. ja hád ...mijn tuin is het bewijs dat alles in één klap zo anders is geworden ... en gaat elk jaar weer zover van mij af ... en dat stoort mij best hoor ... mijn beestjes rondom mijn huis verzorg ik nog goed... maar jullie moesten eens weten hoeveel ik hoor van, ruim die beesten nou is op ... dit kost je veel te veel energie ... maar wil ik dat? ... nee dus ... vroeger was dit voor mij ontspanning .. nu een moéten ... jullie snap?
ik wil hiermee maar zeggen, dat als iemand aan je vraagd van hoe is het met je? ... je zelf toch beter voordoet als je eigenlijk bent ... tenzij ... je het écht aan je allerbeste vriend verteld hoe het nou werkelijk in elkaar steekt ... en dan zeg ik soms dat het eigenlijk helemáál niet gaat ... ik bedoel véél te druk met alles ... of iemand dit snapt intereseert mij niet zoveel... weet zelf wel beter, sorry ... tgaat dus wel goed met inka ...
hum hum ...

Laatst aangepast door
INKA401
op maandag 14 december 2009, 02:39
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 05:00

ik weet het

Laatst aangepast door
ISRAEL987
op maandag 14 december 2009, 05:02
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSJE226

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 05:05

heel mooi en heel waar,clowntje.

in de praktijk soms wél moeilijk.

Rosita Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 06:14

Je moet idd goed met het milieu omgaan. Maar klimaatveranderingen zijn er altijd geweest. De regeringen hebben alleeen altijd heel veel geld nodig en zien dit als een legitieme reden om he ook uit je zak te kloppen. Amper 30 jaar geleden kroop het ijs vanuit de noordpool het land op. Kilometers. Wetenschappers waren het er over eens. Nieuwe ijstijd. Nu het tegenovergestelde. In amper 30 jaar. Maar je meten nu al ruim 150 jaar officieel de temperaturen en die gingen al die tijd omhoog. Zelfs van overleveringen uit de eeuwen daarvoor weten ze dat het toen nog kouder was. En geloof me. Er was geen zware industrie. De echte ijstijd(waardoor o.a. onze Utrechtse heuvelrug ontstond) verdween ook zo snel,dat de mammoet het loodje heeft gelegd.

Kortom: Tuurlijk moet je bewust met de natuur en de grondstoffen omgaan. En daar zijn genoeg voorbeelden van,hoe het niet moet. Maar om het direct op de huidige situatie terug te voeren als reden voor deze veranderingen gaan mij te ver. Overigens ga ik nu op de fiets naar mijn werk. Ook al heb ik een hele goede wagen. Ook vanwegen milieuoverwegingen En om mijn lichaam enigzins in vorm te houden (Rond is ook een vorm). haha

p.s. Al Gore heeft zoveel dvd verkocht van zijn film,dat het gat in de ozonlaag groter is dan ooit en de ijsbeer van zijn schotsje afsmolt. En hij is een veehandelaar/boer. Niks mis mee. Echt. Ik ben dol op boeren. Maar wetenschappelijk staat het vast,dat een koe(en hij heeft er echt veel) 4 keer meer co2 uitstoot dan een auto. Eet meer biefstuk en red de planeet. Nu fiets ik straks zo hard,want het is koud. Maar dan ga ik sneller ademen,dus meer uitstoot. Mocht het rond het middaguur erg warm zijn. Denk aan mij!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 08:49

't is inderdaad een gevoelig onderwerp, en daarom denk ik dat het goed is om datgene wat je schrijft, even te lezen door de ogen van een kwetbaar persoon;
wanneer je op je schrijf stijl en woordkeus let, hoeft het geen probleem te zijn, om ook de gevoeliger dingen te bespreken;
anders houd je hier op t forum alleen de onderwerpen over als "knuffel-hoekje" en "wat eten we vandaag"....

overigens ben ik wel nieuwsgierig naar je reactie op mijn visie, sola...
maar ik begrijp dat ik dat hier niet meer ga lezen??
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 09:53

JILL658 schreef:
Zodat is niet niks je vrouw je geliefde een moeder te verliezen. En zo jong.
Vaak denken mensen nu moet het maar klaar zijn met je verdriet het is al zo langgeleden, maar je draagt het dagelijks mee in je hart. Het is niet van gisteren of vorig jaar maar vandaag kwam je het weer tegen. De geur even een flits in je gedachte. het komt en het gaat. Met een lach en met een traan.
Sterkte met deze dagen vol herinneringen, Jill

Wel een beetje laat, maar ik wil toch ff reageren.

Ik kan begrijpen wat jij voelt Inka, ik heb 10 jaar geleden mn paps verloren. Hij was mijn allergrootste vriend, alles kon ik kwijt bij hem en wat ik zei in het vertrouwen, het bleef bij hem!
Normaal zijn deze dagen rond kerst en nieuwjaar de mooiste en gezelligste dagen van het jaar.
Ik verlang elk jaar weer naar 2 januari, alles weer gewoon, je werk en gewone dagelijkse dingen, met kerst voel je de leegte zo dubbel.
Ik heb veel familie en wij zijn erg close met elkaar, elk jaar met kerst gaan we bij mn zus eten, het was zo gezellig met paps erbij.
We proberen er nu ook gezellige dagen van te maken,maar dat ene plekje blijft leeg en dat went na 10 jaar nog niet, het gemis blijft.
Inka , ik wens je toch een goede tijd toe met je kids, geniet ervan ,het blijven, maakt niet uit hoelang het is geleden , moeilijke dagen.

Groetjes Carien.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 09:57

Het is klinklare ONZIN dat de zuidelijke landen de klimaateffecten van het noorden op hun dak zouden krijgen.
Uit de recent openbaar gekomen emails van klimaatprofeten is duidelijk gebleken dat hier sprake is van een hoax.

Natuurlijk moeten wij, christen of niet, bewust met het milieu omgaan. Ik denk dat dit ook een opdracht is: onderhoud de aarde.
Zolang echter in landen als china het milieu op afgrijselijke wijze vernietigd word, zelfs zo erg dat in rivieren geen levende vis meer zit, voel ik mij niet bezwaard als ik in mijn auto met roetfilter stap.
Het milieu word op dit moment gebruikt om de bevolking een (vals) schuldgevoel te bezorgen en daarop inhakend een legitimering voor onzinbelastingen om andere gaten in de begroting te dichten.

Als je nou als christen, of als niet-christen zonodig bewust met het milieu om wil gaan, koop dan die goedkope rotzooi uit china niet meer.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 10:13

Als je vertaalt, moet je wel alles vertalen en kun je niet op je eigen houtje beslissen wat je toevoegt en weglaat. Dan doe je geen eer aan de oorspronkelijke versie. En ik vind dat ze in dit geval toch een essentieel onderdeel onderbelichten.
Voor persoonlijk geloof kan het bemoedigend zijn, maar houd wel in de gaten hoe ze met de grondtekst omgaan. Naar eigen goeddunken voegen ze toe en laten ze weg. Als je dus echt wilt weten wat er in de grondtekst staat is Het Boek dus geen goede raadgever.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 14 december 2009, 12:51
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 11:16

voor alle alleen kerstvierders....weet dat dr meer zijn,dus je bent niet echt alleen.

http://www.youtube.com/watch?v=iDAPzsjQQco

gedeelde smart is ....juist
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 11:27

Robert en Brenda Vale, een architectenpaar uit Nieuw-Zeeland, heeft een prikkelend boekje geschreven over huisdieren en klimaat, Time to Eat the Dog: The real guide to sustainable living. Hun conclusie: een middelgrote hond is erger dan een SUV.

In The New Scientist worden de ecologische voetafdruk van een hond en van een auto vergeleken. Een middelgrote hond eet dagelijks ongeveer 300 gram gedroogd voer. Daarin zit 90 gram gedroogd vlees en 156 gram gedroogd graan verwerkt. Dat is 450 gram vers vlees en 260 gram graan per dag, ofwel 164 kilo vlees en 95 kilo graan per jaar.

Omgerekend levert dat een ecologische voetafdruk op van 0,84 hectare. Wie 10.000 kilometer per jaar rijdt met een Toyota Land Cruiser 4.6 verbruikt (aan brandstof en afschrijving van grondstoffen voor de bouw) 0,46 ha.

Een kat is wel een stuk bescheidener, maar nog steeds net zo klimaatonvriendelijk als een Volkswagen Golf . Voor de milieukosten van twee hamsters kun je ook een jaar lang naar een plasma-tv kijken en het bezit van een goudvis haalt nog altijd dezelfde ‘voetafdruk’ als twee mobiele telefoons.

Volgens de auteurs is het verstandig om in ieder geval een huisdier te kiezen dat je aan het eind kunt opeten, of kunt laten verwerken tot diervoedsel.

Het boekje leidde, zoals te verwachten viel, al tot een stevige discussies over de absurditeit van dit soort (en veel andere) berekeningen – en tot de vraag of je je hond en kat niet moest verplichten om vegetariër te worden. Milieuvriendelijke hondenbezitters reageerden verontwaardigd: er zijn genoeg andere dingen om het klimaat te redden.

En dat lijkt nou precies de boodschap van de auteurs, blijkt uit een interview met persbureau Reuters. Maatregelen tegen klimaatverandering gaan over meer dan het gebruiken van spaarlampen. Ze dwingen tot ons ‘tot het maken van keuzes die net zo moeilijk zijn als het opeten van je eigen hond.’

kijk nog maar even goed, en eet smakelijk

http://www.youtube.com/watch?v=FwHhg0zzsE8

nog bijna 2 week.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 11:48

Quote:
In The New Scientist worden de ecologische voetafdruk van een hond en van een auto vergeleken. Een middelgrote hond eet dagelijks ongeveer 300 gram gedroogd voer. Daarin zit 90 gram gedroogd vlees en 156 gram gedroogd graan verwerkt. Dat is 450 gram vers vlees en 260 gram graan per dag, ofwel 164 kilo vlees en 95 kilo graan per jaar.

daarom eet mijn hond alleen vlees en geen brokken Engeltje smiley

bovendien word een hond/kat of ander huisdier als het doodgaat, en bij de dierenarts achter blijft ook verwerkt tot andere dingen, lijkt me dus weinig schadelijk voor het millieu.

pffft wat en onzin zeg... God schiep de mensen en de dieren... hoe kun je dan een auto vergelijken met Gods schepselen. Natuurlijk stoten koeien meer ellende uit als een auto, maar ik denk dan, als dat zo erg was, had God heus geen koeien geschapen.

Ik ben voor het bewust omgaan met de aarde en het millieu, maar blijf wat mij betreft van de dieren af God gaf ze niet zonder reden, niet nutteloos.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 12:17

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 9 januari 2010, 01:41
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 12:30

BULLDOG524 schreef:
Het is je vergeven, zo makkelijk kan vergeven gaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tnxxxx je maakt men hele dag weer goed Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 12:33

MARIJAN072 schreef:
Ergens heb ik niet zoveel met een knuffelhoekje (een live-knuffel is toch veel meer waard!), maar ik maak vandaag een uitzondering.

Mijn knuffels gaan vandaag naar Renske en Carien! Die hebben ze dik verdiend! Knipoog smiley Lachende smiley

Marijan, een dikke knuffel terug, ook gelijk eentje voor Facco, die geef jij maares door aan hem. Clown smiley

Laatst aangepast door
CARIEN982
op maandag 14 december 2009, 12:34
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 12:46

Waarom zou je geen gevoelige onderwerpen hier mogen bespreken? Uiteindelijk zijn we hier om van elkaar te leren. Het hoeft geen groepstherapie te worden, maar dingen die je bezighouden zou je juist op het forum moeten kunnen bespreken. En dit onderwerp heeft zowel een geestelijke en en emotionele dimensie. Iedereen zit wel eens met de vraag: hoe kan ik vergeven. In die zin is dat voor de meesten heel herkenbaar gezien de reacties hier op het forum.

Vergeven is niet: goedpraten wat de ander gedaan heeft.
Vergeven is niet: ontkennen wat er gebeurd is.

Uiteindelijk overtuigt de Geest van zonde. En als Hij je in je hart legt te vergeven, ben je er ook aan toe. Voorwaarde hiervoor is dat je wel je hart openstelt voor God en dan komt het moment vanzelf dat je het los kunt laten.

Wat mij geholpen heeft om te vergeven is de volgende tekst:
"Rom 12" schreef:
Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’ 20 Maar ‘als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’. 21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Want de uiteindelijke keuze waar je voor staat is: laat je je door het kwade in jezelf overwinnen? Niet vergeven leidt tot bitterheid en wraakzucht, vergeving zorgt voor bevrijding en genezing.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 14 december 2009, 12:49
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 12:54

CHATULIEM619 schreef:
Waarom zou je geen gevoelige onderwerpen hier mogen bespreken? Uiteindelijk zijn we hier om van elkaar te leren. Het hoeft geen groepstherapie te worden, maar dingen die je bezighouden zou je juist op het forum moeten kunnen bespreken. En dit onderwerp heeft zowel een geestelijke en en emotionele dimensie. Iedereen zit wel eens met de vraag: hoe kan ik vergeven. In die zin is dat voor de meesten heel herkenbaar gezien de reacties hier op het forum.

Vergeven is niet: goedpraten wat de ander gedaan heeft.
Vergeven is niet: ontkennen wat er gebeurd is.

Uiteindelijk overtuigt de Geest van zonde. En als Hij je in je hart legt te vergeven, ben je er ook aan toe. Voorwaarde hiervoor is dat je wel je hart openstelt voor God en dan komt het moment vanzelf dat je het los kunt laten.

Wat mij geholpen heeft om te vergeven is de volgende tekst:

Want de uiteindelijke keuze waar je voor staat is: laat je je door het kwade in jezelf overwinnen? Niet vergeven leidt tot bitterheid en wraakzucht, vergeving zorgt voor bevrijding en genezing.

Chatuliem, ik ben het helemaal met je eens.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 12:54

HANNAH810 schreef:
't is inderdaad een gevoelig onderwerp, en daarom denk ik dat het goed is om datgene wat je schrijft, even te lezen door de ogen van een kwetbaar persoon;
wanneer je op je schrijf stijl en woordkeus let, hoeft het geen probleem te zijn, om ook de gevoeliger dingen te bespreken;
anders houd je hier op t forum alleen de onderwerpen over als "knuffel-hoekje" en "wat eten we vandaag"....

overigens ben ik wel nieuwsgierig naar je reactie op mijn visie, sola...
maar ik begrijp dat ik dat hier niet meer ga lezen??

Ik hoop, dat het er nog van komt. Ik was al aardig op weg, maar helaas is dat stuk tekst verloren gegaan. Dus ik moet weer opnieuw beginnen. Het komt er aan, alleen weet ik niet wanneer, ha, ha..... Huilende smiley, smiley in tranen Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 13:03

Als ik dus vanuit dit gedeelte een bijbelstudie zou geven en ik zou Het Boek als maatstaf nemen, zou ik benadrukken, dat Paulus een boodschapper van God is. En dan heb ik het ergens over wat helemaal niet in de bijbel staat. Ik zie de misverstanden al duidelijk ontstaan hiermee.

Een tweede argument is, dat die teksten hun eigen leven gaan leiden. Het staat in het Boek, dus je mag dit ook zo lezen. En dan worden de echte vertalingen aan de kant geschoven, een ronduit gevaarlijke ontwikkeling.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 14 december 2009, 13:08
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 13:07

[quote=CARIEN982]Marijan, een dikke knuffel terug, ook een klein knuffeltje voor onze vriend Facco. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 13:15

Ik kan hier helemaal in meeleven Inka, mijn vrouw is bijna 16 jr geleden op nog jonge leeftijd overleden [ 51jr ] En al ben ik weer hertrouwd geweest,[ nu alweer 6 jr gescheiden ] je 1e vrouw komt toch telkens weer boven, en zeker met de komende dagen. Bij mij komt dat natuurlijk ook doordat mijn kinderen ook erg op hun Moeder waren gesteld, en haar nog steeds erg missen. In het begin dat ik alleen was ging ik met Kerst naar mijn kinderen, maar dat doe ik niet meer.
Zij vragen ieder jaar nog Pa wat doe je, en dan zeg ik laat mij maar ik blijf thuis, ondanks dat het gezellig was, je gedachte gaan toch terug.
Als je dan alleen bent, dan kun je alles nog eens rustig overdenken het
overlijden van mijn 1e vrouw en de scheiding van mijn 2e vrouw.
Ik vraag nooit om medelijden want dat is niet nodig, ik ben nooit alleen want ik weet dat God bij mij is, ik heb er nu dan ook geen moeite meer mee om alleen te zijn met deze dagen. Natuurlijk heb je wel eens een dip, maar daar kom je ook overheen. Zit nu bijna 3 jr op deze site, en
heb hier nogal het een en ander meegemaakt ook het afgelopen jaar, ik weet dat hier op de site heel veel verdriet verwerkt wordt.
Er zijn jonge Moeders die het niet gemakkelijk hebben, zeker dit jaar dat bijna achter ons ligt scheidingen rechtzaken enz, en dan komen we weer terecht op belangstelling/medeleven
Laten we daarom met z,n allen, proberen de wereld te veranderen
En meer denken en bidden voor anderen.
Ook jou en je kinderen Inka wens ik met de komende dagen heel veel sterkte toe.
Tevens wil ik iedereen een gezegende Kerst en een goed begin van 2010
toewensen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 ... 6194 Volgende
Pagina 38 van 6194