ChristianMatch

Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 ... 367 368 369 370 371 372 373 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:18

MARISKA601 schreef:
overdekte fietspaden willen ze ook ivm regen.

En fietspaden met vloerverwarming ivm de gladheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:19

JONATHAN890 schreef:
oeps...... ik hoop niet dat ik dat veroorzaakt heb. Had er mijn beste bedoelingen mee.

t Werd idd een beetje heel erg rommelig...10 topics per dag starten.

Zou ik ook kunnen doen.

ben gister niet naar de kerk geweest
de zomertijd was vanmorgen een verschrikking.... uur te vroeg wakker
t werken was aangenaam dankzij de koffie
de dag afgesloten met een borrel
mijn baas is toppie...iedereen een paas-doos met vanalles
moest vreselijk naar de wc
weet niet wat ik eten moet
straks naar bijbelstudie avond
ga ik nog slapen vandaag...of wordt t morgen?
ik weet niet wat ik soms zeggen moet

huh ? weet je niet wat je eten moet ? hahaha Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:21

MARIJAN072 schreef:
Bedankt voor je antwoord, Willemijn! Ik begrijp je beter nu. 'k Ben het met je eens dat er vast en zeker avondmaalgangers zijn, die zich beter voordoen. En ik ben me er van bewust dat het moeilijk is, om een grens te stellen. Maar ik zou er moeite mee hebben om aan het Avondmaal te zitten met iemand van wie ik weet dat hij/zij bijv. vreemd gaat of zijn/haar kinderen mishandelt. Als dat bekend is, mag je naar mijn mening - als kerk - wel een grens stellen. Maar dat is wel heel moeilijk, dat geef ik gelijk toe.

Bij mij in de kerk is het geen zittend maar een lopend avondmaal, ik realiseer me nu dat dat natuurlijk veel individueler is dan een zittend avondmaal......en inderdaad, zou je naast een moordenaar willen zitten?
Zet je weer aan het denken (mij in ieder geval) zo'n discussie.....

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 29 maart 2010, 22:25
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:23

MARIJAN072 schreef:
Bedankt voor je antwoord, Willemijn! Ik begrijp je beter nu. 'k Ben het met je eens dat er vast en zeker avondmaalgangers zijn, die zich beter voordoen. En ik ben me er van bewust dat het moeilijk is, om een grens te stellen. Maar ik zou er moeite mee hebben om aan het Avondmaal te zitten met iemand van wie ik weet dat hij/zij bijv. vreemd gaat of zijn/haar kinderen mishandelt. Als dat bekend is, mag je naar mijn mening - als kerk - wel een grens stellen. Maar dat is wel heel moeilijk, dat geef ik gelijk toe.

Een mooi, eerlijk antwoord... En we zijn het weer met elkaar eens Marijan... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:25

SOLAFIDE630 schreef:
Wat te zeggen van dit bijbelgedeelte?

6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of 11 zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Hier staat, dat je wel degeijk moet oordelen over leden van de gemeente!

En God zal oordelen over de buitenstaanders. Offuhhhh.....kan ik niet lezen.....? Smiley die vol vragen zit

27 Daarom maakt iemand die op onwaardige wijze van het brood eet en uit de beker van de Heer drinkt, zich schuldig tegenover het lichaam en het bloed van de Heer. 28 Laat daarom iedereen zichzelf eerst toetsen voordat hij van het brood eet en uit de beker drinkt, 29 want wie eet en drinkt maar niet beseft dat het om het lichaam van de Heer gaat, roept zijn veroordeling af over zichzelf. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakke en zieke mensen en zijn er al velen onder u gestorven. 31 Als we onszelf zouden toetsen, zouden we niet worden veroordeeld. 32 Maar nu velt de Heer zijn oordeel over ons en wijst hij ons terecht, opdat we niet samen met de wereld zullen worden veroordeeld. 33 Daarom, broeders en zusters, wees gastvrij voor elkaar wanneer u samenkomt voor de maaltijd.

Jij en ik kunnen wel lezen maar mischien teveel. Knipoog smiley
Volgens mij zijn er twee verschillende gedeelte`s waar wij nu over hebben, het gaat toch om het aanzitten van avondmaal.
Het gedeelte die jij noemt gaat over het "gemeente" leven.

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 29 maart 2010, 22:27
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:29

MARIJAN072 schreef:
Dat zijn jouw woorden. Als iemand beweert dat iedereen welkom is aan het Avondmaal, dan vraag ik me af of er ook een grens is.

Bekijk het eens van Gods/Jezus kant, Hij roept ons(mensen) tot Zijn avondmaal (beproef uzelf en eet dan van het brood en wijn).

En is Jezus niet voor de zonden van de hele mensheid gestorven, om daardoor de hele mensheid als zijn bruid te kunnen roepen?
Hij maakt zijn tafel gereed, en roept mensen aan Zijn tafel tot de hele tafel gevuld is om met zijn eeuwig avondmaal te beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:31

MARISKA601 schreef:
overdekte fietspaden willen ze ook ivm regen.

Overdekte fietspaden vallen voor de wet onder het hoofdstuk tunnels...... met alle regelgeving die dáárbij hoort! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:31

MAR907 schreef:
27 Daarom maakt iemand die op onwaardige wijze van het brood eet en uit de beker van de Heer drinkt, zich schuldig tegenover het lichaam en het bloed van de Heer. 28 Laat daarom iedereen zichzelf eerst toetsen voordat hij van het brood eet en uit de beker drinkt, 29 want wie eet en drinkt maar niet beseft dat het om het lichaam van de Heer gaat, roept zijn veroordeling af over zichzelf. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakke en zieke mensen en zijn er al velen onder u gestorven. 31 Als we onszelf zouden toetsen, zouden we niet worden veroordeeld. 32 Maar nu velt de Heer zijn oordeel over ons en wijst hij ons terecht, opdat we niet samen met de wereld zullen worden veroordeeld. 33 Daarom, broeders en zusters, wees gastvrij voor elkaar wanneer u samenkomt voor de maaltijd.

Jij en ik kunnen wel lezen maar mischien teveel. Knipoog smiley
Volgens mij zijn er twee verschillende gedeelte`s waar wij nu over hebben, het gaat toch om het aanzitten van avondmaal.
Het gedeelte die jij noemt gaat over het "gemeente" leven.

Het één kun je m.i. niet scheiden van het andere. Het heeft toch allemaal met elkaar te maken? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:32

voorstel:

zaterdag 22 mei
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:33

CHATULIEM619 schreef:
Mensen hoeven niet bang te zijn maar gewoon beter onderwezen worden. Criteria zijn in de Bijbel te vinden, alleen mensen willen liever hun eigen criteria volgen.

Ik heb het weleens eerder gezegd geloof ik, volgens mij lezen wij een andere bijbel.......

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:37

WILLEMIJN232 schreef:
Bij mij in de kerk is het geen zittend maar een lopend avondmaal, ik realiseer me nu dat dat natuurlijk veel individueler is dan een zittend avondmaal......en inderdaad, zou je naast een moordenaar willen zitten?
Zet je weer aan het denken (mij in ieder geval) zo'n discussie.....

Willemijn

Zo leren we van elkaar. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:37

LIESBETH326 schreef:
Een mooi, eerlijk antwoord... En we zijn het weer met elkaar eens Marijan... Knipoog smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:38

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het weleens eerder gezegd geloof ik, volgens mij lezen wij een andere bijbel.......

Willemijn

Ik denk dat dat wel mee valt, Willemijn, enkel anders interpreteren.
Zoveel mensen zoveel meningen, dat maakt het discussieeren in elk geval interessant Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:38

MARIO216 schreef:
Quote: Je hebt de slaper en de denker

Ben beide ... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:39

SOLAFIDE630 schreef:
Wat te zeggen van dit bijbelgedeelte?

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Hier staat, dat je wel degeijk moet oordelen over leden van de gemeente!

En God zal oordelen over de buitenstaanders. Offuhhhh.....kan ik niet lezen.....? Smiley die vol vragen zit

Dan blijven er bitter weinig mensen over die aan het Avondmaal kunnen gaan...... geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter

er zijn aardig wat mensen die op geld belust zijn
er zijn veel mensen die af en toe meedoen aan geroddel
er zijn aardig wat mensen die geen maat weten met alcohol
er zijn ook wel wat mensen die de ander uitbuiten.

ik ken eigenlijk maar weinig mensen die zich NIET bezondigen aan één of meer van bovengenoemde zaken......

Laten we toch alsjeblieft niet zo moeilijk doen over toelating tot het Avondmaal!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:40

CHATULIEM619 schreef:
Eindelijk een plaatsje waar we over voetbal kunnen praten.

uuuh Chat ... d8 het ff niet hoor ... is een apart topic voor geopend ... speciaal voor voetbal-fanaten ... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:41

RINGO975 schreef:
Ik ben het hier volmondig mee eens Solafide Lachende smiley

Het is inderdaad zo dat een inbreker of een witteboordenfraudeur niet aan het HEILIG Avondmaal kan gaan terwijl het schema voor de "werkzaamheden" van maandag al vast staat...
Ook lijkt het mij niet de bedoeling dat Eugene na het avondmaal bij thuiskomst tegen Lucien zegt dat hij "wel zin heeft om ff met hem naar boven te gaan..." Clown smiley

Herman Boon, Christelijke conferancer zei in zijn show......
Je moet nooit eerlijk je belastingpapier invullen, hoeveel Christenen zijn er die sjoemelen???
Gaan zij wel naar het Avondmaal??
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:42

ARJAN007 schreef:
Uiteraard ben ik het met je eens, Solafide. Maar ik trek het nog wat ruimer: een ieder, die weigert voorzichtig te zijn in het verkeer, en die door zijn eigenbelang een gevaar is voor een ander, pleegt zonde.

Lijkt me ook Arjan. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:48

HENK710 schreef:
Een gevaarlijke suggestie in mijn ogen, Chatuliem. Er zijn ook genoeg mensen die samenwonen en nog gewoon de diensten bezoeken en verder vormgeven aan hun relatie met God samen met anderen in de gemeente.

Sommige kerken keuren samen wonen af, logisch, dat men dan niet meer naar de kerk durft.

Ik hoorde ook, dat als je jarenlang samenwoont, je dan voor GOD bent getrouwd.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:54

HENK710 schreef:
Dit was te voorzien...
Over een tijdje zien we hem wel weer even terug Knipoog smiley
Met Alfaromeo (ofwel Shalom ofwel Oparinus ofwel Omerein) is dit al heel lang de ervaring...
Gewoon heerlijk laten schuiven die man...
...en als je merkt dat het aantal topics toe gaat nemen, dan kun je eigenlijk al wel rekenen op een vertrek binnen enige tijd Knipoog smiley

Vond hem best goed, hij durft Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:55

ARJAN007 schreef:
Dan blijven er bitter weinig mensen over die aan het Avondmaal kunnen gaan...... geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiterer zijn aardig wat mensen die op geld belust zijn
er zijn veel mensen die af en toe meedoen aan geroddel
er zijn aardig wat mensen die geen maat weten met alcohol
er zijn ook wel wat mensen die de ander uitbuiten.

ik ken eigenlijk maar weinig mensen die zich NIET bezondigen aan één of meer van bovengenoemde zaken......

Laten we toch alsjeblieft niet zo moeilijk doen over toelating tot het Avondmaal!!!

Tja, Arjan...het staat er toch maar. Of heb jij dat uit je bijbel gescheurd?
In de gemeente van Paulus zouden die mensen overigens allang uit de gemeente verwijderd zijn....dus dan hoef je niet moeilijk te doen over de toelating tot het Avondmaal.

Ik denk ook, dat het mensen waren, die heel extreem met deze zaken bezig geweest waren en dus zeer waren opgevallen in het doen van al dat kwaad en zich daarin totaal lieten "gaan" inmiddels...... Zou dat niet kunnen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:55

CHATULIEM619 schreef:
Het onderwerp wat veel mensen bezig houdt, dus ik dacht, vooruit dit verdient toch wel een nieuw topic. Wie wordt er landskampioen dit jaar? Gaan we ver komen op de WK? Wordt Suarez verkocht en wat doet Groningen volgend seizoen? Lukt het VVV het gemis van Honda te compenseren? Blijft Van Gaal bij Bayern München? Zomaar een paar vraagjes, genoegs gespreksonderwerpen.

Kijken jullie zondags ook naar voetbal Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
EVA685
op maandag 29 maart 2010, 22:57
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:01

SOLAFIDE630 schreef:
Tja, Arjan...het staat er toch maar. Of heb jij dat uit je bijbel gescheurd?

Het staat er wel.... maar als je dat helemaal gaat toepassen op het leven van gelovige mensen, dan kan er niemand, maar ook werkelijk niemand meer aan het Avondmaal. Ook de meest vrome mensen niet, want we zijn allen zondaars, en in moreel opzicht zullen mensen meestal ook niet beter worden dan ze zijn. Ik dacht dat het de bedoeling van God was dat we wel aan het Avondmaal gingen?
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:03

SPIT085 schreef:
Hallo lieve mensen,

gister was het een grote en belangrijke dag voor mij. Ik
heb in de kerk belijdenis gedaan! Afgelopen jaar heb ik de catechisatie voor 18+ bezocht en nam ik heb besluit om belijdenis te gaan doen.
Jammergenoeg was ik de enige die tot dit besluit kwam.
Maar daar liet ik me niet door tegenhouden. Samen met mijn ouders heb ik de liturgie inelkaar gezet en met de dominee heb ik de dienst doorgenomen. En toen was het dus gister zover. Zelf heb ik een gedicht voorgelezen en tot mijn grote verassing heeft mijn moeder ook nog het een en ander gezegd. Al met al was het een inspirerende dag. Ook het handen schudden bij de deur was indrukwekkend. Het betekende veel voor de gemeente dat ik belijdenis deed.

Hoe staan jullie tegenover belijdenis. Heb je het al gedaan, of denk je erover na? Laat het weten, ik ben heel nieuwschierig!

Allereerst hartelijk gefeliciteerd met deze mooie keuze die je hebt gemaakt.
Ik heb catechisatie gehad, nooit belijdenis gedaan, ben wel als kind gedoopt en heb een paar jaar geleden i.p.v. belijdenis, de volwassendoop/onderdompeling gedaan.

Groetjes van Eva. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

SPIT085 schreef:
Hallo lieve mensen,

gister was het een grote en belangrijke dag voor mij. Ik
heb in de kerk belijdenis gedaan! Afgelopen jaar heb ik de catechisatie voor 18+ bezocht en nam ik heb besluit om belijdenis te gaan doen.
Jammergenoeg was ik de enige die tot dit besluit kwam.
Maar daar liet ik me niet door tegenhouden. Samen met mijn ouders heb ik de liturgie inelkaar gezet en met de dominee heb ik de dienst doorgenomen. En toen was het dus gister zover. Zelf heb ik een gedicht voorgelezen en tot mijn grote verassing heeft mijn moeder ook nog het een en ander gezegd. Al met al was het een inspirerende dag. Ook het handen schudden bij de deur was indrukwekkend. Het betekende veel voor de gemeente dat ik belijdenis deed.

Hoe staan jullie tegenover belijdenis. Heb je het al gedaan, of denk je erover na? Laat het weten, ik ben heel nieuwschierig!

In de discussie komt jouw persoonlijk verhaal niet naar voren en dat is niet goed. Ik wil je van harte gelukwensen. Het is de beste keuze die je ooit gemaakt hebt. Je bent 18 en op de lange wegen die je nog zult gaan, gaat God met je mee. Hou Hem vast, zoals Hij jou vast houdt. Het is de persoonlijke keuze die telt en of dit nu zichtbaar wordt in belijdenis of volwassendoop, doet uiteindelijk niet ter zake. En bij twijfel is het hoogste gebod altijd het gebod van liefde en vergeving. Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

Ik ga hier toch ff reageren.
Ik mis hier denk ik de uitspraak van Jezus' woorden: "Doet dit tot mijn gedachtenis" ... binnenkort komt dat in Pasen weer zo dichtbij ...
Ik denk als je Avondmaalt viert en je doet dit tot Jezus' gedachtenis, dat Hij zijn lichaam en bloed gaf voor ons ... als je dat beseft, vraag ik me af of je erna nog bewust wil gaan zondigen ...
Ik geloof in de genade ... en dat je in het besef wat Jezus voor je gedaan heeft graag in die dankbaarheid wilt leven ... dan wil je volgens mij helemaal niet meer gaan inbreken of wat dan ook ...
Als je weet dat iemand het wel doet kun je die persoon daar op wijzen, maar denk niet dat wij mensen zo iemand mogen veroordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:06

EVA685 schreef:

hahaha Eva ... wat kijk je sip ... Knipoog smiley
Als je het niet bevalt ga je toch iets anders doen ... je eigen hobby ofzo ?
Een idee ?? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:06

MARISKA601 schreef:
waar bemoeit die arts zich mee van hoe dat meisje zich kleedde.

Ik vind die arts een zwijn Twijfelende smiley
Maar...als je soms ziet hoe die meisjes
er uitdagend bijlopen....dan vragen ze er m.i. ook om.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:07

EVA685 schreef:

yep.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:10

[quote=ARJAN007]Het staat er wel.... maar als je dat helemaal gaat toepassen op het leven van gelovige mensen, dan kan er niemand, maar ook werkelijk niemand meer aan het Avondmaal. Ook de meest vrome mensen niet, want we zijn allen zondaars, en in moreel opzicht zullen mensen meestal ook niet beter worden dan ze zijn. Ik dacht dat het de bedoeling van God was dat we wel aan het Avondmaal gingen?[/quote

Ik denk ook dat het de bedoeling nog steeds van God is, dat we aan het avondmaal gaan. Maar ik denk, dat het toch ook een goede zaak is, om op al die dingen te blijven letten en jezelf evt. bij te sturen als je je bewust word van al die zaken......je daarop te bezinnen dus. Kan geen kwaad lijkt me..... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 367 368 369 370 371 372 373 ... 6194 Volgende
Pagina 370 van 6194