ChristianMatch

Forum

ziekenhoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3681 3682 3683 3684 3685 3686 3687 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:54

HERMAN388 schreef:
Ik ben erg blij dat ik weer thuis gekomen ben na 1 nachtje in het ziekenhuis Dordwijk te Dordrecht gelegen.
Herstel van mijn heup gaat heel snel, na het verwijderen van het stukje bot en overgeplaatst naar de duim.
Herstel van mijn hand gaat heel lang duren want er zit ook metalen plaat in met 3 schroeven.
Dat moet bij de volgende operatie verwijderd worden als de botten weer sterk genoeg zijn.
Iedere 6 weken controle na het maken van röntgenfoto`s en ook nieuwe, door mij gekozen gekleurde, gips.

Beterschap Herman!
Enne welke kleur heb je gekozen??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:55

Vaste contract bestaat niet meer
Huizenmarkt blijft slecht, niemand durven dit te kopen omdat hun baan onzeker is geworden.
Straks in de uitkering en dan wordt het huis te duur.
Wie is schuldig? De regering of de banken?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:56

LEANNE226 schreef:
Nee hoor,zo denk ik ook Knipoog smiley
Het is meest niet een omslag van denken maar van onwil (weinig eigenwaarde "ik kan het toch niet aan")naar willen

@zeeland:in het algemeen,iedereen heeft wel eens zo'n periode in zijn leven,toch?(ik ook hoor)

Ben ik niet met je eens Leanne....sommige mensen zijn echt niet in staat om die omslag te maken om wat voor reden dan ook, je kan dat dan onwil noemen, ik spreek dan liever van onmacht........

ik kan me ook in het verhaal van Daniel wel vinden , als je op die leeftijd ontslag krijgt is het ook moeilijk om je weer op te peppen om te solliciteren...en zitten ze ook niet op je te wachten of ze moeten een aardige subsidie voor je krijgen.........

Wel vind ik dat als je jong bent best het een en ander aan kan pakken maar dat is een andere discussie......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 maart 2012, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:03

COOTJE711 schreef:
Beterschap Herman!
Enne welke kleur heb je gekozen??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dank je wel

Aanstaande vrijdag krijg ik gekleurde gips
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:12

WILLEMIJN232 schreef:
Kan allemaal zo zijn maar ik heb ook wel eens het idee dat mensen al vrij snel niet kunnen/willen werken.......en daar dan ook nog erg dramatisch over kunnen doen.......Wat echt niet kan dat kan niet....maa rik denk dat als ik zonder werk zou zitten en voor inkomen moest zorgen wel het eerste de beste aan zou pakken wat er op mijn pad kwam......
Als ik aan het eind van de week moe en utgeteld ben omdat ik een vrij pittige baan heb en vrij veel uren maak zeggen mensen die niet werken ook wel eens.....je moet juist dankbaar zijn dat je werkt....zo weet ik er ook nog wel een paar denk ik dan.....
Mischien moeten we ook niet te gauw denken van ik kan niet werken???
De verantwoording wat je wel of niet kan ligt nog altijd bij jezelf.......
Mijn kinderen hebben naast hun studie altijd werk gehad....en soms ook niet werk wat ze nu als prachtig ervaarden....maar het motto was, als je geld wilt hebben moet je werken......en ik vind dan als ouder dat ze dan juist eens ervaarden hoe het is om van alles te doen en dat je daar niet minder van wordt......Waarom hebben de meeste Polen in Nederland wel werk?

Ik ben het voor 99% met je eens, behalve het onderwerp Polen, dat is even niet aan de orde.
Kijk werk is er wel, maar wat schuift het, die is even vertrokken, er is er wel een, die schuift dan, maar die werkt, in Den Haag.
Die heeft ons zuur betaalde pensioen al aan Griekenland gegeven, en nu mogen wij, tot ons 67 doorwerken.
Die garantie hebben wij al gekregen, alleen werk nog niet, maar das ook heul wat anders, gaat het hier ook niet over.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 10 maart 2012, 12:27
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:15

HERMAN388 schreef:
Ik ben erg blij dat ik weer thuis gekomen ben na 1 nachtje in het ziekenhuis Dordwijk te Dordrecht gelegen.
Herstel van mijn heup gaat heel snel, na het verwijderen van het stukje bot en overgeplaatst naar de duim.
Herstel van mijn hand gaat heel lang duren want er zit ook metalen plaat in met 3 schroeven.
Dat moet bij de volgende operatie verwijderd worden als de botten weer sterk genoeg zijn.
Iedere 6 weken controle na het maken van röntgenfoto`s en ook nieuwe, door mij gekozen gekleurde, gips.

Herman, je kan ook een Blog starten en daarin al je medische en andere ervaringen in meedelen. Je kan ook in een blog foto's plaatsen...wees creatief, schrijf een blog... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:26

ZEELAND736 schreef:
Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken.
Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!!
Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet???
Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW.
Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen...
Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk...
Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden...
En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!!
Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past....
Nee dan kan en mag IK niet klagen...
Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin...
En een dagje strand 20 km verderop...
Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen?
Ja...je wordt vindingrijk.
Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen...
Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen)
De ene auto na de andere???
Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het!
Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op..
Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens...
Maar ik besef....OOK....God zorgt...
Maar ook ik mopper weleens...

Ach Zeeland, ik heb wel eens gehoord, dat je mensen nooit moet vergelijken, ziekte wet is niet iets standaards .
Ik kon eigenlijk in de WAO, maar dat wilde ik niet, ik zei, laat mij maar werken, zei het iets aangepast.
Dat aanpassen hebben zij gedaan, me maand inkomen hebben ze aangepast, me werk plaatje dus niet.
Dus tja dan duurt het wat langer, en verleng je iets, iets langer, en zo wil het dat ik me 4de jaar alweer in ga.
Werken wil ik wel, alleen ben ik alsmaar te oud, ze willen me wel, maar voor een 10tje per uur bruto, en dat wil ik niet.
Dan moet je voor aanvulling van je inkomen als nog naar de soos, dan zeg ik , ben ik ziek, of die werkgever.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:38

HERMAN388 schreef:
Vaste contract bestaat niet meer
Huizenmarkt blijft slecht, niemand durven dit te kopen omdat hun baan onzeker is geworden.
Straks in de uitkering en dan wordt het huis te duur.
Wie is schuldig? De regering of de banken?

Als je een eigen huis achter de hand hebt, heb je nog wat he? Dat kan ook niet iedereen zeggen denk ik......
En er zijn gelukkig ook nog wel mensen die huizen kopen......de banken zijn wat voorzichtiger in hypotheken verstrekken en dat is ook wel terecht denk ik...

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 maart 2012, 12:42
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:47

WILLEMIJN232 schreef:
Als je een eigen huis achter de hand hebt, heb je nog wat he? Dat kan ook niet iedereen zeggen denk ik......
En er zijn gelukkig ook nog wel mensen die huizen kopen......de banken zijn wat voorzichter in hypotheken verstrekken en dat is ook wel terecht denk ik...

Maar eigenlijk is dat ook weer krom, de banken zijn voorzichtig geworden met het verstrekken van hypotheken .
Maar krijgen zelf wel een financieele injectie van de regering, van onze belasting centen.
Nu is de crises wel bij hun begonnen, zij krijgen de lening wel, en wij niet. Dus eigenlijk zijn wij wel te vertrouwen, en zij niet, hoe willen ze de huizen markt dan opkrikken? Eigenlijk moeten zij ons het vertrouwen wel geven en wij hun niet.
Naar boven

Auteur Bericht
FLYAWAY134

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 13:09

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag me dan meer af of er in die 25 jaar geen moment geweest is dat je uit de bijstand kon komen?
Lief dat je mee denkt, Nee dat moment is er nooit geweest.Ook de rest van mijn leven zal ik op die voorziening zijn aangewezen.En gelukkig leven we in een lux land waar die voorzieningen er zijn.Daar ben ik ook erg dankbaar voor.Volledig afgekeurd zijn ben je niet voor je plezier en de keuringen zijn ook steeds strenger.Wanneer je voor 80 tot 100 procent bent afgekeurd kun je ook echt niet werken.Wat niet inhoud dat je je toch nuttig kan maken op je eigen manier voor de samenleving, maar dan niet voor geld.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 13:38

FLYAWAY134 schreef:
Lief dat je mee denkt, Nee dat moment is er nooit geweest.Ook de rest van mijn leven zal ik op die voorziening zijn aangewezen.En gelukkig leven we in een lux land waar die voorzieningen er zijn.Daar ben ik ook erg dankbaar voor.Volledig afgekeurd zijn ben je niet voor je plezier en de keuringen zijn ook steeds strenger.Wanneer je voor 80 tot 100 procent bent afgekeurd kun je ook echt niet werken.Wat niet inhoud dat je je toch nuttig kan maken op je eigen manier voor de samenleving, maar dan niet voor geld.

Als je volledig bent afgekeurd kom je toch niet in de bijstand maar de WAO??
Ik zit zelf nu ruim 14 maanden in de ziektewet en weet dat ik niet meer in mijn huidige werk terug kan keren! Ook ik moet nu rondkomen van een aanzienlijk minder salaris en ja dat valt niet mee, maar ik probeer zoveel mogelijk vooruit te kijken en te hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen! en tja dan moet ik het voorlopig echt doen met minder salaris, ook ik ga al jaren niet echt op vakantie omdat ik het simpelweg niet kan betalen,erg? nee jammer soms wel!
Nu spaar ik airmiles en kan ik zeer voordelig binnenkort 5 dagen weg naar een landal park kijk er zijn mogelijkheden he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 13:44

GERRIT084 schreef:
........... ze willen me wel, maar voor een 10tje per uur bruto, en dat wil ik niet.
Dan moet je voor aanvulling van je inkomen als nog naar de soos, dan zeg ik , ben ik ziek, of die werkgever.

Een tientje bruto is ruim boven het minimum dus velen leven hiervan(en krijgen echt geen aanvulling)
Er is iets mis met je instelling als je zo denkt........

(ik weet het,ik ben makkelijk op de kast te krijgen Engeltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 13:57

Een heel interessant en leerzaam boek hierover vind ik
" Moderne wetenschap in de bijbel " geschreven door B Hobrink

Hierin wordt bijvoorbeeld heel duidelijk beschreven waarom de gegeven joodse wetten vroeger al ver in de tijd vooruit waren. (denk in hygiëne ed)
Ze zijn niet voor niets door God in gesteld....

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/moderne-wetenschap-in-de-bijbel/1001004008140535/index.html#product_judgement
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:14

COOTJE711 schreef:
Een heel interessant en leerzaam boek hierover vind ik
" Moderne wetenschap in de bijbel " geschreven door B Hobrink

Hierin wordt bijvoorbeeld heel duidelijk beschreven waarom de gegeven joodse wetten vroeger al ver in de tijd vooruit waren. (denk in hygiëne ed)
Ze zijn niet voor niets door God in gesteld....

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/moderne-wetenschap-in-de-bijbel/1001004008140535/index.html#product_judgement

Ze zijn wel door God gesteld maar wel door mensen opgeschreven....Mensen die op hun eigen manier vaardig met taal waren en daardoor blijft het mensenwerk en verschillende meningen daarover....
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:15

Interessante discussie hier...
Ben het gedeeltelijk wel met Willemijn eens.
Mijn ervaring is dat er regelmatig uit onwil/ onmacht/ onkunde niet (meer) gewerkt wordt...
Vaak is er wel werk te vinden ookal is het helaas voor minder salaris.

Daarnaast hoop ik op te passen om te generaliseren...
Er is zijn zeker zeer gegronde redenen om geen werk te vinden of omdat het simpelweg niet (meer) mogelijk is...
Petje af voor mensen die in die omstandigheden doorvechten!!!

Armoede kan ieder overkomen door welke omstandigheid ook. Belangrijker vind ik... hoe ga je ermee om?
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:42

WILLEMIJN232 schreef:
Ze zijn wel door God gesteld maar wel door mensen opgeschreven....Mensen die op hun eigen manier vaardig met taal waren en daardoor blijft het mensenwerk en verschillende meningen daarover....
Zeker zijn ze door mensen opgesteld, maar ik denk dat deze mensen op dat moment wel door God geinspireerd waren.
Hun schrijven was dus geen vrijblijvende invulling van wat door God gesteld werd.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:44

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...waar moet ik dan jaloers op zijn? Op een wurgfoto? Een hospitaalbed? Of een wc-foto???

Jij mag deze keer zelf kiezen.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:49

Mooiste moment? gisteren eigenlijk....
Een heerlijke fles wijn gekregen, hoe weten ze nu weer dat ik van een wijntje hou.... Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:49

COOTJE711 schreef:
Zeker zijn ze door mensen opgesteld, maar ik denk dat deze mensen op dat moment wel door God geinspireerd waren.
Hun schrijven was dus geen vrijblijvende invulling van wat door God gesteld werd.

Ik zeg ook niet dat het vrijblijvend is en was maar wel met de vaardigheid van taal die voor een ieder verschillend is en was......
Naar boven

Auteur Bericht
HENKEMAN399

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:52

Wat ik vandaag gedaan heb? Ik heb net de dienst voor morgen voorbereid.... ik doe nl. de beamerbediening....
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:55

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zeg ook niet dat het vrijblijvend is en was maar wel met de vaardigheid van taal die voor een ieder verschillend is en was......

Zeker, je kunt bij sommige ook zien waar bijvoorbeeld hun interesses lagen
(Zoals bv. Amos en Lukas)

Het mooie van het boek is dat er op feiten uitgelegd wordt dat de ingestelde wetten die door God ingesteld werden niet zonder reden waren, terwijl de wetenschap nog lang niet zover was. (dus niet door de schrijver bedacht)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 15:28

ERIKA129 schreef:
Als je volledig bent afgekeurd kom je toch niet in de bijstand maar de WAO??
Ik zit zelf nu ruim 14 maanden in de ziektewet en weet dat ik niet meer in mijn huidige werk terug kan keren! Ook ik moet nu rondkomen van een aanzienlijk minder salaris en ja dat valt niet mee, maar ik probeer zoveel mogelijk vooruit te kijken en te hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen! en tja dan moet ik het voorlopig echt doen met minder salaris, ook ik ga al jaren niet echt op vakantie omdat ik het simpelweg niet kan betalen,erg? nee jammer soms wel!
Nu spaar ik airmiles en kan ik zeer voordelig binnenkort 5 dagen weg naar een landal park kijk er zijn mogelijkheden he Knipoog smiley

Hier reageer ik even op....
Er zijn vakantie aanbiedingen van de parken die jij noemt....voor...(schrik niet)
2 tot 4 euro p.p. per nacht!!!!!!!!!!!!!
Daar hebben we regelmatig gebruik van gemaakt...Even een midweek eruit!! Voor ons gaf dat een La Playa gevoel!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 15:31

Om en bij huis...opruimen...Gewassen....
Binnen van alles gedaan....en de tuinman voorzien van koffie en een pilsje...
Daar kon ik ook nog helpen.
Nee geen straatje leggen, maar wel de grond terug scheppen...
Het wordt mooi, maar ik wil voorlopig even geen waterballet in mijn tuin!!!
En tussendoor even de sudoko maken in de krant...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 15:39

Hier schijnt de zon eindelijk.
Maar ik wou de tuin in, dus niet. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 15:48

FLYAWAY134 schreef:

Ik las dat je vrijwilligerswerk doet?Heel fijn!
Ken je de regeling voor de vrijwilligersvergoeding?De gemeente kan de vergoeding in de vorm van een premie aan de instelling waar je het werk voor doet geven en zelf kun je er(zonder gekort te worden op je uitkering of er belasting over te betalen!)750 tot 1500 euro per jaar verdienen met dat werk.
Kan dus toch voor een beetje geld Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 16:20

CHATULIEM619 schreef:
Denklijntje en openstaan voor Gods Geest kan keurig hand in hand samen gaan. Je kunt nl. gemakkelijk ontsporen als je ervaring boven denken stelt.

Chatuliem,

Ik lees nu waar we afwijken.

Jij steld ervaring boven het denken.

Ik stel ervaring boven het denken.

Zonder steeds nieuwe ervaringen zou ik niet kunnen groeien.

In Jezus naam
Amen

Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op zaterdag 10 maart 2012, 16:23
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 16:57

LOVEJEZUS310 schreef:
Chatuliem,

Ik lees nu waar we afwijken.

Jij steld ervaring boven het denken.

Ik stel ervaring boven het denken.

Zonder steeds nieuwe ervaringen zou ik niet kunnen groeien.

In Jezus naam
Amen
Ik stel niks boven iets anders. Ze houden wat mij betreft elkaar in evenwicht. Ze kunnen niet zonder elkaar nl. Ervaring zonder Gods Woord wordt sektarisch en Gods Woord zonder ervaring wordt wettisch...Een balans tussen Woord en Geest zeggen we dan.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 17:16

Lekker zacht weer, en nu is het zonnetje er ook bij. Heerlijk!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 17:27

Opnieuw begonnen in Eva's dochters, van Lynn Austin.
Hij blijft mooi!
(Alleen niet zo handig om dat 's avonds in bed te gaan doen Geschokte, onthutste smiley Slapende smiley )

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 12 maart 2012, 15:04
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 17:37

Wij gaan vanavond naar een jaren-70/80 feest,een vriend is 50 geworden........het was een moeilijke keuze........touperen a la Madonna of krullen als Farah Fawcett........torselet of naveltruitje........ Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3681 3682 3683 3684 3685 3686 3687 ... 6194 Volgende
Pagina 3684 van 6194