ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3680 3681 3682 3683 3684 3685 3686 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 00:26

Zaterdag 10 Maart, Psalm 31: 20-25; Hoe groot is het geluk.

Waar is mijn geluk? De psalm geeft er een eenvoudig antwoord op: het is weggelegd. Opgeborgen. Mijn tegoed is gereserveerd.
De meeste mensen willen over hun portie levensgeluk zo snel mogelijk beschikken. Ze soebatten hemel een aarde om ervoor te zorgen dat ze zo vlug mogelijk het grote geluk in handen zullen krijgen. De Levensbank moet vandaag nog tot betaling overgaan. Het aantal wachtenden voor de kassa is zo langzamerhand niet meer te tellen. Hier en nu moet het gebeuren, vandaag nog, en nog geen dag later. Want voor je het weet ben je grijs en gebrekkig, oud en koud. Dus, kom op met dat geluk, kom op met alles wat leuk en verleidelijk is, kom op met geld en goud, kom op met huizen en haarden, plezierjachten en pretparken.
Nu is er niets tegen plezierjachten en pretparken – hoewel je soms denkt ‘een ietsepietsje kleiner zou ook goed zijn’ – en er is ook niet tegen geld en goud, laat staan tegen huis en haard, maar het geluk is in dat alles niet per definitie te vinden. Zo ongelukkig als de dichter van de psalm ook moge zijn, hij weet heel goed waar zijn geluk te vinden is. Het is ‘weggelegd’! Het is ergens gedeponeerd. Het is veilig opgeborgen, ergens waar geen dief er met z’n vuile, grijpgrage vingers aan kan komen. Het is, zou de apostel zeggen, met Christus verborgen bij God. ‘Hoe groot is het geluk dat u hebt weggelegd voor wie u vrezen, dat u bereid hebt voor wie schuilen bij u.’ Gezegend ben je, als je die schuilplaats kent!

Hoe groot is ’t goed, dat Gij, o Here,
hebt weggelegd voor hem,’
die acht slaat op uw stem.
Gij zijt voor wie zich tot U keren
een schuilplaats uit de hoge
voor aller mensen ogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 00:28

CHARLES730 schreef:
Wie is er nou druk Cootje?

Sinds jij op deze site zit heb je gemiddeld 6.024 berichten per dag
verstuurd.
Sinds ik op deze site zit gemiddeld 0.483 berichten per dag.

En de wiskundige berekening van onze creativiteit laat ik maar
achterwege, want creativiteit valt niet te berekenen.

En toen ik bezig was het gemiddeld aantal regels per dag te
berekenen raakte ik de tel kwijt.

Dus pas maar op, zo meteen haal ik je in.

Of houd jij net zoals ik niet van wedstrijdjes? Smiley die vol vragen zit

Nou... nou... Charles.... je bent op de rekentoer...Knipoog smiley
Bij die 6.024 per dag.... horen daar ook de persoonlijke mailtjes bij???Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Maar ga zo door hoor....
Die gedichten passen helemaal bij jou, heb je leren kennen als een heel bijzonder persoon... Lachende smiley

Ben toch wel benieuwd naar het gemiddelde aantal regels per dag..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 00:31

FRANKT627 schreef:
...aanstaande trouwfoto's??? Ik denk dat ik het begrijp, denk ik... Knipoog smiley
alleen de aanstaande foto's frank, de officiele nog even niet..... Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 00:31

FRANKT627 schreef:
Hou je vooral maar rustig zodat je geneest. Maar baaidewee, we hebben al verschillende foto's van je hand gezien. Ook een 'wurgfoto' en nu een foto liggende in een hospitaalbed. Gaan we binnenkort een foto zien dat je op de wc zit??? Twijfelende smiley
Niet te jaloers he??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 01:26

HANNAH810 schreef:
zullen we dan samen een GROTE magnetron ontwerpen waar we wel in passen? Knipoog smiley

Zeeland , nu is het oppassen geblazen.
Als Hannah begint over groot is dan is het ook ècht GROOT

Visser is die heeeeele GROTE diepvries van Domburg nog lang niet vergeten
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 01:29

FRANKT627 schreef:
Dus, je had enorm veel problemen dan... Smiley die vol vragen zit

Had zoveel gemaakt joh.... daar kon een half weeshuis van meeëten.

Dus ja......vandaag of morgen òòk maar kliekjesdag invoeren Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENKEMAN399

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 07:51

Thx Ramon, erg mooi om te lezen.... doet me veel
Naar boven

Auteur Bericht
HENKEMAN399

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 07:52

Ook deze doet me veel...thx voor het plaatsen
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 08:22

FLYAWAY134 schreef:
je gaat inderdaad het kleine waarderen en genieten van een kop koffie, de zon die schijnt etc.Maar langdurig rondkomen van weinig maakt je wel handig maar wanneer je aan de basisbehoeften niet meer kan komen(eten, warmte) dan wordt het toch lastig om andermans verhalen altijd te moeten aanhoren van de schitterende vakanties of uit eten gaaan of naar de film gaan.Je moet altijd kiezen, je kunt niet alles hebben.
ik herken dit zeker wel want ik zelf momenteel weer werkloos na een baan van 2 jaar gehad te hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 08:28

CHARLES730 schreef:
Hij koestert mij
Hij verteert mij
in heerlijkheid
brand ik in Hem op
leven in eeuwigheid
ik leef nu echt volop

opgestane kracht
wonder van de nacht
een liefdevol geluid
maakte mijn leven buit
in heerlijkheid geboren
nooit meer verloren

van een rups tot een vlinder
van een ei tot een adelaar
verdwenen in ginder
toch niets minder
waar? ja waar!

Slapende smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Lachende smiley Verliefde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril
Charles730

Morgen Charles,

Woorden als verteren en brand ik in hem op, zijn niet zomaar iets zeg.

Je moet er wat voor over hebben om in eeuwigheid te leven.

Blijkbaar heb jij die prijs willen betalen.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 08:59

LOVEJEZUS310 schreef:
Voor mijzelf een ongewoon gesprek met God ervaren.

Je ontvangt een directe boodschap van 'boven 'als je daar behoefte aan hebt.

Het is ook mooi om gewoon mee te luisteren naar anderen en er gewoon bij te zijn.

A.s zondag 9 oktober ga ikzelf naar de bijeenkomst in amsterdam bij leger des heils.

Zie voor vedere info http://www.stichtingecho.info/agenda

Het is bijna weer zover

Zondag 11 maart a.s. opnieuw in Amsterdam

Welkom

In Jezus naam

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 09:08

FLYAWAY134 schreef:
praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?

Met alle respect, maar 25 jaar bijstand, het is maar net de situatie waar je in verkeerd.
Als het nooit anders is geweest, dan is er niets anders dan je eigen er bij neer te leggen, dat het geen vetpot is ben ik met je eens.
Op het moment (3jaar) zit ik in de ziekte wet, ik heb altijd ruim modaal verdient , mijn vrienden kopen de ene na de andere auto.
De mijne valt uit elkaar, en ik wil ook een andere, en in mijn huidige situatie zit dat er niet in.
De enige optie is werken, en zo lang ik dat niet kan, kan ik die andere auto wel vergeten.
En of ik dat erg vind, nou erg niet, maar wel een beetje balen, per slot van rekening werken zij er voor en ik krijg het.
En het klinkt misschien gek, maar ik worstel er meer mee, dat ik het krijg en zij er voor moeten werken.
De keerzijde van dit leven, de een heeft geen geld om zijn gaten te vullen
En de ander heeft geen vrije tijd, om zijn/haar geld op te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:00

FLYAWAY134 schreef:
je gaat inderdaad het kleine waarderen en genieten van een kop koffie, de zon die schijnt etc.Maar langdurig rondkomen van weinig maakt je wel handig maar wanneer je aan de basisbehoeften niet meer kan komen(eten, warmte) dan wordt het toch lastig om andermans verhalen altijd te moeten aanhoren van de schitterende vakanties of uit eten gaaan of naar de film gaan.Je moet altijd kiezen, je kunt niet alles hebben.

Ik vraag me dan meer af of er in die 25 jaar geen moment geweest is dat je uit de bijstand kon komen?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:09

GERRIT084 schreef:
Met alle respect, maar 25 jaar bijstand, het is maar net de situatie waar je in verkeerd.
Als het nooit anders is geweest, dan is er niets anders dan je eigen er bij neer te leggen, dat het geen vetpot is ben ik met je eens.
Op het moment (3jaar) zit ik in de ziekte wet, ik heb altijd ruim modaal verdient , mijn vrienden kopen de ene na de andere auto.
De mijne valt uit elkaar, en ik wil ook een andere, en in mijn huidige situatie zit dat er niet in.
De enige optie is werken, en zo lang ik dat niet kan, kan ik die andere auto wel vergeten.
En of ik dat erg vind, nou erg niet, maar wel een beetje balen, per slot van rekening werken zij er voor en ik krijg het.
En het klinkt misschien gek, maar ik worstel er meer mee, dat ik het krijg en zij er voor moeten werken.
De keerzijde van dit leven, de een heeft geen geld om zijn gaten te vullen
En de ander heeft geen vrije tijd, om zijn/haar geld op te maken.

Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken.
Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!!
Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet???
Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW.
Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen...
Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk...
Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden...
En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!!
Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past....
Nee dan kan en mag IK niet klagen...
Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin...
En een dagje strand 20 km verderop...
Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen?
Ja...je wordt vindingrijk.
Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen...
Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen)
De ene auto na de andere???
Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het!
Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op..
Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens...
Maar ik besef....OOK....God zorgt...
Maar ook ik mopper weleens...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:11

STEENTJE178 schreef:
Beterschap, Herman!

Dank je wel Steentje
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:16

COOTJE711 schreef:
Niet te jaloers he??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Die wc is niet geschikt voor de foto`s
dat is verboden toegang voor onbevoegen.

Vanmorgen loop ik wat beter en minder pijn.
Drain is niet meer verder vervuld met vocht en de kans is vrij groot dat dit op maandag verwijderd zal worden.
Mijn oudste dochter heeft boodschappen gedaan voor mij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:18

ZEELAND736 schreef:
IK????
MET JOUW????
Hannah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan is die wel een beetje zomer pffffff Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:32

ZEELAND736 schreef:
Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken.
Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen...
Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past....
Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen?
Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het!
Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op..

Hier is GEEN blijvende stad, we moeten rekenschap afleggen voor de rechterstoel van Christus.
Ik ben tevreden wat ik heb ondanks zit ik ruim 3 jaar in de WAO. Rijk zijn in God ben je echt gelukkig.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:45

ZEELAND736 schreef:

Kan allemaal zo zijn maar ik heb ook wel eens het idee dat mensen al vrij snel niet kunnen/willen werken.......en daar dan ook nog erg dramatisch over kunnen doen.......Wat echt niet kan dat kan niet....maa rik denk dat als ik zonder werk zou zitten en voor inkomen moest zorgen wel het eerste de beste aan zou pakken wat er op mijn pad kwam......
Als ik aan het eind van de week moe en utgeteld ben omdat ik een vrij pittige baan heb en vrij veel uren maak zeggen mensen die niet werken ook wel eens.....je moet juist dankbaar zijn dat je werkt....zo weet ik er ook nog wel een paar denk ik dan.....
Mischien moeten we ook niet te gauw denken van ik kan niet werken???
De verantwoording wat je wel of niet kan ligt nog altijd bij jezelf.......
Mijn kinderen hebben naast hun studie altijd werk gehad....en soms ook niet werk wat ze nu als prachtig ervaarden....maar het motto was, als je geld wilt hebben moet je werken......en ik vind dan als ouder dat ze dan juist eens ervaarden hoe het is om van alles te doen en dat je daar niet minder van wordt......Waarom hebben de meeste Polen in Nederland wel werk?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 maart 2012, 10:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:17

Luister, allemaal! Heb uw vijanden lief. Als de mensen u haten, wees dan goed voor hen. Lukas 6:27
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:25

COOTJE711 schreef:

Boze smiley ...waar moet ik dan jaloers op zijn? Op een wurgfoto? Een hospitaalbed? Of een wc-foto???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:36

HERMAN388 schreef:
Die wc is niet geschikt voor de foto`s
dat is verboden toegang voor onbevoegen.

Vanmorgen loop ik wat beter en minder pijn.
Drain is niet meer verder vervuld met vocht en de kans is vrij groot dat dit op maandag verwijderd zal worden.
Mijn oudste dochter heeft boodschappen gedaan voor mij Lachende smiley

Misschien een idee op je belevenissen in het ziekenhoekje te plaatsen?
Dan kan een ieder die dat wil zich op de hoogte stellen van je vorderingen in je ziekteproces.....
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:37

Mensen met aow,wao,anw en wajong zitten in dezelfde financiele situatie,sterker nog,er zijn veel werkende mensen die niet rond kunnen komen.
Kijken naar jezelf is moeilijker dan kijken naar een ander.Ik mis in je verhaal de moed om te veranderen,om je eigenwaarde op te bouwen,te laten zien wie je bent en wat je kunt.
Heel jammer want het leven is zelden uitzichtloos.........
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:44

LEANNE226 schreef:
Mensen met aow,wao,anw en wajong zitten in dezelfde financiele situatie,sterker nog,er zijn veel werkende mensen die niet rond kunnen komen.
Kijken naar jezelf is moeilijker dan kijken naar een ander.Ik mis in je verhaal de moed om te veranderen,om je eigenwaarde op te bouwen,te laten zien wie je bent en wat je kunt.

Tegen wie zeg je dit Leanne??
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:46

LEANNE226 schreef:

Niet iedereen kan die omslag van denken maken om daar uit te komen....maar of het leven dan uitzichtloos is? Geen idee en ik hoop ook van niet eigenlijk....Bij uitzichtloos denk ik meer aan mensen die ernstig ziek zijn en weten dat ze niet mer beter worden......Maar dat kan beroepsdeformatie zijn..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:46

Ik ben erg blij dat ik weer thuis gekomen ben na 1 nachtje in het ziekenhuis Dordwijk te Dordrecht gelegen.
Herstel van mijn heup gaat heel snel, na het verwijderen van het stukje bot en overgeplaatst naar de duim.
Herstel van mijn hand gaat heel lang duren want er zit ook metalen plaat in met 3 schroeven.
Dat moet bij de volgende operatie verwijderd worden als de botten weer sterk genoeg zijn.
Iedere 6 weken controle na het maken van röntgenfoto`s en ook nieuwe, door mij gekozen gekleurde, gips.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:49

LEANNE226 schreef:
jammer leanne
normaal ben ik het vaak met je eens maar momenteel ff niet.
ik ken namelijk iemand die 38 jaar gewerkt heeft met GOEDE aflevering
van zijn werk maar nu door de recessie eruit gevlogen is.
En hij heeft wel een gezin te onderhouden. Dus ik kan van deze mensen wel begrijpen dat ze moedeloos worden om op 52 jarige leeftijd nog te moeten solliciteren naar ander werk.Dus vaak wordt er gezegd je kan werken als je wilt gaat dus nooit altijd op
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:50

WILLEMIJN232 schreef:
Niet iedereen kan die omslag van denken maken om daar uit te komen....maar of het leven dan uitzichtloos is? Geen idee en ik hoop ook van niet eigenlijk....Bij uitzichtloos denk ik meer aan mensen die ernstig ziek zijn en weten dat ze niet mer beter worden......Maar dat kan beroepsdeformatie zijn..... Knipoog smiley

Nee hoor,zo denk ik ook Knipoog smiley
Het is meest niet een omslag van denken maar van onwil (weinig eigenwaarde "ik kan het toch niet aan")naar willen

@zeeland:in het algemeen,iedereen heeft wel eens zo'n periode in zijn leven,toch?(ik ook hoor)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:51

Ik denk dat het momenteel dat je dankbaar moet zijn om werk te hebben en wanneer je rond moet komen van een uitkering je het niet breed hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:52

GILBERT767 schreef:
[list]Broer, als je deze bijdrage niet begrijpt, wil ik altijd de moeite nemen die uit te leggen, maar als ik merk dat het alleen maar leidt tot eindeloos gediscuseer/twist, inplaats van dat het ons dichter bij het kennen van Hem brengt, dan doe ik dat niet.
Eerlijk gezegd vind ik dit toch wel een uiting van hoogmoed. Je begint met iets op te schrijven, je krijgt een reactie, en je wilt daar niet op reageren...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3680 3681 3682 3683 3684 3685 3686 ... 6194 Volgende
Pagina 3683 van 6194