Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:49
|
|
|
MARISKA601 schreef: | is er leven op pluto? kun je dansen op de maan? is er een plaats tussen de sterren waar je heen kan gaan? |
Daar is geen plaats. Er moet ook nl. plaats zijn voor de afvalresten van al die satallieten etc. Misschien onder de grond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:50
|
|
|
MAR907 schreef: | Is het dan aan jou of mij gegeven om over een ander te oordelen tijdens het avondmaal? Ieder beproeve zichzelf staat er in mijn bijbel en verderop in het gedeelte staat de Heer daarover oordeeld. |
Ik stelde alleen maar een vraag, jouw antwoord is duidelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:51
|
|
|
Wie wordt er Wereldkampioen ?? Ik denk Nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:51
|
|
|
Wie wordt er Wereldkampioen ?? Ik denk Nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:54
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wie wordt er Wereldkampioen ?? Ik denk Nederland |
Ik denk Liechtenstein. San Marino gooit ook hoge hogen. En vlak het gouden team van Swaziland niet uit! En misschien lukt het FC Vaticaanstad nog om door de voorrondes heen te breken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:55
|
|
|
HENK710 schreef: | Ook vrijgemaakt kun je vrij gemaakt worden vanuit een eigen keuze, ook op de leeftijd van 18-20 jaar. Zelf heb ik vol overtuiging belijdenis gedaan toentertijd en ik weet ook van anderen uit diezelfde periode die duidelijk kozen om nog geen belijdenis te doen. Vrijgemaakt en vrijgemaakt is dus niet altijd hetzelfde |
Daar ben ik me heel erg van bewust Henk. Als je goed leest - en dat doe jij meestal wel - gaf ik dat ook aan. Maar het is wel iets om over na te denken. Ik weet bijna zeker dat dat soort dingen toen speelden en ik ken dit wereldje wel een beetje. Dat de huidige vrijgemaakten en nederlands gereformeerden het veel beter doen in mijn ogen is dan ook een vorm van voortschrijdend inzicht.
Thomas, die nogal wat pijn heeft meegemaakt van de Vrijmaking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:56
|
|
|
HENK710 schreef: | De grootste groep kerken zit tussen deze twee uitersten in. Een prima plek lijkt me | Denk ik ook Henk. maar ik ben me er ook van bewust dat mensen onnodig bang gemaakt zijn voor het avondmaal en dat is ook niet goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:57
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Eigenlijk is dat best schrikken. Ik vind het prima als iemand op zijn achttiende belijdenis doet maar als het een gewoonte is in die kerk dan is het dus feitelijk geen persoonlijke keuze die je doet en uit op een moment dat je zover bent. Kerkelijke gewoontes gaan me dan veel te ver.
Nu was het in mijn jeugd gebruikelijk in de gereformeerde kerk vrijgemaakt dat men dat zo deed. En waarom? In principe zegende men in deze kerk alleen huwelijken tussen twee vrijgemaakte mensen in - die dus belijdenis gedaan hadden. Even nadenken, ja! En dan zie je dat kerkelijke gewoontes toch onzuivere bijeffecten kunnen hebben.
Thomas, wel vrij gemaakt maar niet vrijgemaakt. |
Ik kom dus uit de gkv hoek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:59
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik denk Liechtenstein. San Marino gooit ook hoge hogen. En vlak het gouden team van Swaziland niet uit! En misschien lukt het FC Vaticaanstad nog om door de voorrondes heen te breken. |
Antartica heeft ook een hele goeie ploeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:00
|
|
|
Jij bent hierbij benoemd tot de officiële huis disk-jockey van dit off-topic topic!
Benieuwd wat er morgen op je playlist staat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:01
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Daar ben ik me heel erg van bewust Henk. Als je goed leest - en dat doe jij meestal wel - gaf ik dat ook aan. Maar het is wel iets om over na te denken. Ik weet bijna zeker dat dat soort dingen toen speelden en ik ken dit wereldje wel een beetje. Dat de huidige vrijgemaakten en nederlands gereformeerden het veel beter doen in mijn ogen is dan ook een vorm van voortschrijdend inzicht.
Thomas, die nogal wat pijn heeft meegemaakt van de Vrijmaking |
Ik snap dat er pijn zit vanuit ervaring, Thomas. En ja, ik weet dat je niet zomaar iedereen over een kam scheert. Zo was mijn reactie zeker niet bedoeld.
Ja, er is voortschrijdend inzicht. Maar tegelijk blijft er ook wel verschil per plaats/persoon. Want ik ben op diverse plaatsen binnen de GKv opgegroeid, maar heb daar nooit het zware juk ervaren dat hier nog wel eens afgeschilderd wordt. Dat dit elders wel gespeeld heeft, geloof ik meteen, want ik ken wel de verschillende interpretaties van bepaalde documenten en zo...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Denk ik ook Henk. maar ik ben me er ook van bewust dat mensen onnodig bang gemaakt zijn voor het avondmaal en dat is ook niet goed. |
'k Heb als kind in een gemeente gezeten, waar bijna niemand aan het Avondmaal ging. Dat vormt je wel, maar gelukkig heb ik geleerd er anders tegenaan te kijken. Nu denk dat ik deze mensen God wel heel erg tekort hebben gedaan, Hij biedt Zijn genade aan. Hij gaf Zijn eigen Zoon, om te sterven voor onze zonden. Dat kun je toch niet naast je neerleggen?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 29 maart 2010, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:03
|
|
|
MARIO216 schreef: | Antartica heeft ook een hele goeie ploeg. |
Daar noem je wat: de Flying Pinguïns! Die hebben vorig seizoen de landskampioen van IJsland nog verslagen. Maar ja, dat laatste team is in de uitverkoop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:05
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb als kind in een gemeente gezeten, waar bijna niemand aan het Avondmaal ging. Dat vormt je wel, maar gelukkig heb ik geleerd er anders tegenaan te kijken. Nu denk dat ik deze mensen God wel heel erg tekort hebben gedaan, Hij biedt Zijn genade aan. Hij gaf Zijn eigen Zoon, om te sterven voor onze zonden. Dat kun je toch niet naast je neerleggen? |
Zoals in een eerdere reactie al aangegeven: deze houding heeft niets met naast je neerleggen van Gods genadeaanbod te maken, maar met een heel sterk besef van tekortkoming, waar iemand dan eerst mee wil klaarkomen...samen met God. Want deze mensen kennen wel degelijk een leven samen met God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:05
|
|
|
wat dachten jullie van FC KNUDDE
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:07
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat zijn jouw woorden. Als iemand beweert dat iedereen welkom is aan het Avondmaal, dan vraag ik me af of er ook een grens is. |
Ik hoef geen oordeel te vellen (gelukkig) over die grenzen. Wat ik wel weet dat er onder avondmaalgangers ongetwijfeld ook mensen zijn die zich beter voordoen dan ze zijn....het gaat erom wat je niet weet van mensen....Dat weet God alleen... Ik ga voor mijzelf aan het avondmaal en iedereen bepaalt zelf maar zijn grens......dat is niet aan mij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat dachten jullie van FC KNUDDE |
Je bedoelt AZ67? FC Scheringa...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:09
|
|
|
MAR907 schreef: | Is het dan aan jou of mij gegeven om over een ander te oordelen tijdens het avondmaal? Ieder beproeve zichzelf staat er in mijn bijbel en verderop in het gedeelte staat de Heer daarover oordeeld. |
Wat te zeggen van dit bijbelgedeelte?
1 Korintiërs 5 : 6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of 11 zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Hier staat, dat je wel degeijk moet oordelen over leden van de gemeente!
En God zal oordelen over de buitenstaanders. Offuhhhh.....kan ik niet lezen.....?
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 29 maart 2010, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:10
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb een vraag aan je. Stel je voor dat iemand een inbreker is. Ik ga er vanuit dat we het er allemaal over eens zijn, dat God dit niet goedkeurt. Hij/zij is van plan om 's avonds weer in te gaan breken. Is hij/zij op die dag dan welkom aan het Avondmaal? |
Gewijzig door mijzelf
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 31 maart 2010, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik snap dat er pijn zit vanuit ervaring, Thomas. En ja, ik weet dat je niet zomaar iedereen over een kam scheert. Zo was mijn reactie zeker niet bedoeld.
Ja, er is voortschrijdend inzicht. Maar tegelijk blijft er ook wel verschil per plaats/persoon. Want ik ben op diverse plaatsen binnen de GKv opgegroeid, maar heb daar nooit het zware juk ervaren dat hier nog wel eens afgeschilderd wordt. Dat dit elders wel gespeeld heeft, geloof ik meteen, want ik ken wel de verschillende interpretaties van bepaalde documenten en zo... |
Is het ook niet heel persoonlijk hoe iemand dat ervaart? De een vind het een zwaar juk terwijl de ander denkt waar heb je het over?
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
nog een nieuwe partij:
PvdF.. partij voor de fiets.
ze willen een soort anwb oprichten voor fietsers die pech onderweg hebben. en meer goedbegaanbaren fietspaden in buitengebieden, met straatverlichting.
zij maken hun plannen kenbaar op 31 april.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik hoef geen oordeel te vellen (gelukkig) over die grenzen. Wat ik wel weet dat er onder avondmaalgangers ongetwijfeld ook mensen zijn die zich beter voordoen dan ze zijn....het gaat erom wat je niet weet van mensen....Dat weet God alleen... Ik ga voor mijzelf aan het avondmaal en iedereen bepaalt zelf maar zijn grens......dat is niet aan mij.... |
Bedankt voor je antwoord, Willemijn! Ik begrijp je beter nu. 'k Ben het met je eens dat er vast en zeker avondmaalgangers zijn, die zich beter voordoen. En ik ben me er van bewust dat het moeilijk is, om een grens te stellen. Maar ik zou er moeite mee hebben om aan het Avondmaal te zitten met iemand van wie ik weet dat hij/zij bijv. vreemd gaat of zijn/haar kinderen mishandelt. Als dat bekend is, mag je naar mijn mening - als kerk - wel een grens stellen. Maar dat is wel heel moeilijk, dat geef ik gelijk toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:12
|
|
|
IMRE695 schreef: | Jij bent hierbij benoemd tot de officiële huis disk-jockey van dit off-topic topic!
Benieuwd wat er morgen op je playlist staat! |
Ga alvast effe you tubben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:12
|
|
|
IMRE695 schreef: | Daar noem je wat: de Flying Pinguïns! Die hebben vorig seizoen de landskampioen van IJsland nog verslagen. Maar ja, dat laatste team is in de uitverkoop. |
Geld gebrek.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:13
|
|
|
De Stamgasten worden Wereldkampioen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | nog een nieuwe partij:
PvdF.. partij voor de fiets.
ze willen een soort anwb oprichten voor fietsers die pech onderweg hebben. en meer goedbegaanbaren fietspaden in buitengebieden, met straatverlichting.
zij maken hun plannen kenbaar op 31 april. |
Ze willen ook fietssnelwegen aanleggen, met ongelijkvloerse kruisingen en je hebt voortaan altijd de wind mee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Je hebt helemaal gelijk dat door de vele topics die de laatste tijd gestart zijn, de andere topics (die zeker de moeite waard zijn om in stand te houden) uit het zicht en uit de aandacht verdwijnen. Dat vind ik wel jammer. Ik ben zelf zeer terughoudend in het starten van topics, want het moet niet zo zijn dat door mijn topics andere waardevolle topics uit het gezichtsveld verdwijnen.
Daarom ben ik het helemaal met je eens, Jonathan! |
ben ook voor Denk wel dat ie dat ie dan ruzie krijgt met Rell ... haha geintje hoor Rell ... Enne Henk710 ... ik hoef geen hoekje dus ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
|
|
HENK710 schreef: | Zoals in een eerdere reactie al aangegeven: deze houding heeft niets met naast je neerleggen van Gods genadeaanbod te maken, maar met een heel sterk besef van tekortkoming, waar iemand dan eerst mee wil klaarkomen...samen met God. Want deze mensen kennen wel degelijk een leven samen met God! |
Als je in zo'n gemeente zit, krijg je het gevoel dat er maar een paar goed genoeg (of zondig genoeg?) zijn om aan het Avondmaal te gaan. Ik heb er wel moeite mee en denk dat iemand, die nooit aan het Avondmaal gaat, zich wel af moet vragen of het goed is. Zij missen zoveel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:16
|
|
|
INKA401 schreef: | als ik een eigen hoekje krijg dan kan ik beter stoppen met werken ... kan jullie wel vermaken hoor |
jaja ... dan wordt het eentonig volgens mij ... feessies, feessies en nog eens feessies ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:16
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ze willen ook fietssnelwegen aanleggen, met ongelijkvloerse kruisingen en je hebt voortaan altijd de wind mee! |
overdekte fietspaden willen ze ook ivm regen.
|
|
Naar boven |
|
|