Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:20
|
|
|
HENK710 schreef: | Dit was te voorzien... Over een tijdje zien we hem wel weer even terug Met Alfaromeo (ofwel Shalom ofwel Oparinus ofwel Omerein) is dit al heel lang de ervaring... Gewoon heerlijk laten schuiven die man... ...en als je merkt dat het aantal topics toe gaat nemen, dan kun je eigenlijk al wel rekenen op een vertrek binnen enige tijd |
Ook ik ken hem op een andere site als Omerein, daar hield hij het iets langer uit. Maar hij was gisteren denk ik iets te enthousiast aan het schrijven, waardoor hij nu weer weg is. Jammer voor hem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
stom toetsenbord hier.. de toetsen verhuizen zo af en toe.. goekje is hoekje |
Het toetsenbord is ook blond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:23
|
|
|
HENK710 schreef: | Misschien moeten anderen niet teveel op zijn eieren gaan lopen |
Inderdaad! Ik heb totaal geen moeite met deze man hoor. Je moet soms wel even tussen de regels doorlezen , maar hij zegt soms ook hele rake dingen. En ik heb er bewondering voor, dat hij zich zo kwetsbaar durft op te stellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:24
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, wel vrij gemaakt maar niet vrijgemaakt. |
Ook vrijgemaakt kun je vrij gemaakt worden vanuit een eigen keuze, ook op de leeftijd van 18-20 jaar. Zelf heb ik vol overtuiging belijdenis gedaan toentertijd en ik weet ook van anderen uit diezelfde periode die duidelijk kozen om nog geen belijdenis te doen. Vrijgemaakt en vrijgemaakt is dus niet altijd hetzelfde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik begin nu in ieder geval te begrijpen waarom veel mensen bang of angst hebben om naar het avondmaal te gaan......... Daarom is het ook gelukkig dat er veel kerken zijn waar iedereen welkom is.....met al zijn/haar zonden......
Willemijn | Mensen hoeven niet bang te zijn maar gewoon beter onderwezen worden. Criteria zijn in de Bijbel te vinden, alleen mensen willen liever hun eigen criteria volgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
Zat er vanavond er ook aan te denken. Ik wil de reactie van Chris horen. Waarom zegt hij er niets van ????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Inderdaad! Ik heb totaal geen moeite met deze man hoor. Je moet soms wel even tussen de regels doorlezen , maar hij zegt soms ook hele rake dingen. En ik heb er bewondering voor, dat hij zich zo kwetsbaar durft op te stellen. |
En juist daarom is het in mijn ogen niet nodig om er een aparte rubriek voor aan te maken. Zeker niet als je ook nog bedenkt dat hij er altijd maar tijdelijk is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:27
|
|
|
HENK710 schreef: | Een gevaarlijke suggestie in mijn ogen, Chatuliem. Er zijn ook genoeg mensen die samenwonen en nog gewoon de diensten bezoeken en verder vormgeven aan hun relatie met God samen met anderen in de gemeente. | toch zijn er voldoende voorbeelden waarbij het geloof eronder lijdt als men gaat samenwonen. En vaak uit zich dat het eerste in het ontbreken in de eredienst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:28
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zat er vanavond er ook aan te denken. Ik wil de reactie van Chris horen. Waarom zegt hij er niets van ???? |
Waarom zou Chris er iets van moeten zeggen Alfa heeft niets verkeerds gedaan... Buiten het feit dat hij inmiddels weer weg is ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mensen hoeven niet bang te zijn maar gewoon beter onderwezen worden. Criteria zijn in de Bijbel te vinden, alleen mensen willen liever hun eigen criteria volgen. |
Is het altijd slecht onderwijs dat ten grondslag ligt aan het niet aangaan van mensen? Er zijn mensen die heel bewust omgaan met het Heilig Avondmaal en daarom bij tijd en wijle brood en beker laten voorbijgaan. Niet dat ze het offer van Jezus niet accepteren, maar omdat ze op dat moment met vragen in het leven zitten waar ze eerst uit willen komen...samen met God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
|
|
HENK710 schreef: | En juist daarom is het in mijn ogen niet nodig om er een aparte rubriek voor aan te maken. Zeker niet als je ook nog bedenkt dat hij er altijd maar tijdelijk is... |
'k Heb ook nooit gedacht dat die er zou komen, het idee vond ik wel grappig. Als hij het bij een eigen topic had gehouden, was de kans groter geweest dat had mogen blijven. Maar ik had gedacht, dat hij voorlopig nog wel zou blijven. Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat hij zelf weg is gegaan.
Het roept in ieder geval gespreksstof op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:30
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb ook nooit gedacht dat die er zou komen, het idee vond ik wel grappig. Als hij het bij een eigen topic had gehouden, was de kans groter geweest dat had mogen blijven. Maar ik had gedacht, dat hij voorlopig nog wel zou blijven. Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat hij zelf weg is gegaan.
Het roept in ieder geval gespreksstof op. |
Reken er maar op dat hij zelf is vertrokken. Dat is een redelijk vast stramien in al die jaren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Waarom zou Chris er iets van moeten zeggen Alfa heeft niets verkeerds gedaan... Buiten het feit dat hij inmiddels weer weg is ... |
Ik vond hem wel heel opdringerig, maar ja dat is mijn mening
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het altijd slecht onderwijs dat ten grondslag ligt aan het niet aangaan van mensen? Er zijn mensen die heel bewust omgaan met het Heilig Avondmaal en daarom bij tijd en wijle brood en beker laten voorbijgaan. Niet dat ze het offer van Jezus niet accepteren, maar omdat ze op dat moment met vragen in het leven zitten waar ze eerst uit willen komen...samen met God. | In de ene soort kerken zijn de criteria te hoog, daar durft niemand aan het avondmaal en bij de andere soort kerken zijn geen criteria meer aanwezig. Beide zijn te voorkomen door goed onderwijs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:31
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik vond hem wel heel opdringerig, maar ja dat is mijn mening |
Ik denk ik ga hier niet eens op in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:32
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik vond hem wel heel opdringerig, maar ja dat is mijn mening |
Maar het is toch niet verplicht om alles te lezen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:33
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Maar het is toch niet verplicht om alles te lezen? |
Tnx dat bedoel ik dus ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:33
|
|
|
Ik denk dat een inbreker die van tevoren aangeeft dat hij/zij gaat inbreken een ander probleem heeft.
Het komt bij mij over zoals, appels met peren vergelijken.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 29 maart 2010, 21:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:34
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik denk dat een inbreker die van tevoren aangeeft dat hij/zij gaat inbreken een ander probleem heeft.
Het komt bij mij over zoals, appels met peren vergelijken. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:34
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik denk dat een inbreker die van tevoren aangeeft dat hij/zij gaat inbreken een ander probleem heeft.
Het komt bij mij over zoals, appels met peren vergelijken. |
Dat zijn jouw woorden. Als iemand beweert dat iedereen welkom is aan het Avondmaal, dan vraag ik me af of er ook een grens is.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 29 maart 2010, 21:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:39
|
|
|
Quote: | Dit wordt de 200ste !!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:39
|
|
|
Quote: | Dit wordt de 200ste !!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:41
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we hebben t plan opgevat om te gaan picknicken in ede op de heide, jolan, willie en ik gaan zowiezo; met vijf kinderen
er zijn er al die aangeven het leuk te vinden mee te gaan; mocht je ook interesse hebben, wil je dat dan even laten weten? liever niet over de mail, maar gewoon hier op t forum, even op dit bericht reageren, en je naam op t lijstje invullen..... tenzij je reden hebt om undercouver te blijven natuurlijk......
geinteresseerden zijn vooralsnog jolan9.. en willie5.. karolus 338 elly 361 eduard 152 ringo 975 henduk927 en een datum wordt geprikt; het wordt waarschijnlijk een zaterdagmiddag |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:45
|
|
|
Een liedje voor heel de week, voor wie de dagen zijn vergeten
[/url]http://www.youtube.com/watch?v=wazQHVRGYKQ[url]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:47
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat zijn jouw woorden. Als iemand beweert dat iedereen welkom is aan het Avondmaal, dan vraag ik me af of er ook een grens is. |
Is het dan aan jou of mij gegeven om over een ander te oordelen tijdens het avondmaal? Ieder beproeve zichzelf staat er in mijn bijbel en verderop in het gedeelte staat de Heer daarover oordeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In de ene soort kerken zijn de criteria te hoog, daar durft niemand aan het avondmaal en bij de andere soort kerken zijn geen criteria meer aanwezig. Beide zijn te voorkomen door goed onderwijs. |
De grootste groep kerken zit tussen deze twee uitersten in. Een prima plek lijkt me
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 29 maart 2010, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|